eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.6هزار دنبال‌کننده
5.6هزار عکس
5.2هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح پدر و مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈 نشان دادن کیفیت زنده ساختن مردگان به ابراهیم علیه السلام ......ادامه 🌺 ولی بنا به گفته ای ، ابراهیم علیه السلام دو ویژگی دارد : 👈نخست آن که او چگونگی افاضه حیات از سوی خداوند را خواستار شده ( این معنا ، آشکارا از روایت امام صادق علیه السلام نیز قابل استفاده است ) 🌸گواه این امر ، آیه است که چگونه مردگان را زنده می کنی ؟ و نپرسیده : چگونه زنده می شوند ؟ 🌺بنابراین ، به کیفیت تاثیر سبب مربوط بوده که به گونه‌ای به ملکوت اشیا و نه ظهور آن ارتباط دارد . 🌸 روایتی از امام نیز بیانگر ارتباط این ماجرا به جریان ارائه است . 👈دوم آنکه از مشاهده کیفیت احیای مردگان ( به لفظ جمع ) است و ویژگی فراوانی و تعدد نیز در آن دخیل بوده ؛ زیرا زنده کردن مرده می‌تواند برزنده کردن جسد سالمی بی‌روح یابد ؛ 🌸اما زنده کردن مردگان ، این را می‌رساند که اجزای جسد ، پراکنده شده و صورت تغییر و حالت تمیز و تشخص خود را از دست داده و به فراموشی سپرده شده است ؛ 🌺 در نتیجه نه در خارج و نه در ذهن ، چیزی ( یک واحد ) وجود ندارد تا متعلق قرار گیرد و او خواستار مشاهده کیفیت افاضه حیات از سوی در چنین وضعیتی بوده است . 🌸 پاسخی که به علیه السلام ارائه شده ، هر دو ویژگی را در بر دارد . 🌺بر اساس ویژگی ، خداوند خود بدون واسطه ، مرده‌ای را زنده نکرد تا ابراهیم فقط باشد و همین نشان می‌دهد که جریان به آن سادگی که دیگران پنداشته‌اند ، نبوده ، بلکه احیا را خود ابراهیم قرار داد تا درخواست او اجابت شده ، کیفیت را شهود کند و پاسخ با پرسش منطبق باشد . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ وَرِثُوا الْكِتابَ يَأْخُذُونَ عَرَضَ هذَا الْأَدْنى‌ وَ يَقُولُونَ سَيُغْفَرُ لَنا وَ إِنْ يَأْتِهِمْ عَرَضٌ مِثْلُهُ يَأْخُذُوهُ أَ لَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِمْ مِيثاقُ الْكِتابِ أَنْ لا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ وَ دَرَسُوا ما فِيهِ وَ الدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ «اعراف آیه169» پس از آنان، فرزندانى (ناصالح) جانشينان آنها شدند كه كتاب آسمانى (تورات) را به ارث بردند (ولى قدر آن را ندانستند)، متاع ناپايدار اين دنيا را مى‌گرفتند (و با رها كردن قانون خدا) مى‌گفتند: به زودى ما بخشوده خواهيم شد. و اگر بار ديگر همان منافع مادّى پيش آيد، باز هم آن‌را مى‌گيرند (و قانون خدا را رها مى‌كنند). آيا از آنان در كتاب آسمانى، پيمان گرفته نشده كه جز حقّ، نسبتى به خدا ندهند؟ با اينكه مطالب آن كتاب وپيمان را بارها (به صورت درس) خوانده‌اند، (ولى در عمل، دنيا پرستند) در حالى كه خانه آخرت براى اهل تقوا بهتر است. آيا تعقّل نمى‌كنيد؟ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ وَرِثُوا الْكِتابَ يَأْخُذُونَ عَرَضَ هذَا الْأَدْنى‌ وَ يَقُولُونَ سَيُغْفَرُ لَنا وَ إِنْ يَأْتِهِمْ عَرَضٌ مِثْلُهُ يَأْخُذُوهُ أَ لَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِمْ مِيثاقُ الْكِتابِ أَنْ لا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ وَ دَرَسُوا ما فِيهِ وَ الدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ أَ فَلا تَعْقِلُونَ «اعراف آیه169» پس از آنان، فرزندانى (ناصالح) جانشينان آنها شدند كه كتاب آسمانى (تورات) را به ارث بردند (ولى قدر آن را ندانستند)، متاع ناپايدار اين دنيا را مى‌گرفتند (و با رها كردن قانون خدا) مى‌گفتند: به زودى ما بخشوده خواهيم شد. و اگر بار ديگر همان منافع مادّى پيش آيد، باز هم آن‌را مى‌گيرند (و قانون خدا را رها مى‌كنند). آيا از آنان در كتاب آسمانى، پيمان گرفته نشده كه جز حقّ، نسبتى به خدا ندهند؟ با اينكه مطالب آن كتاب وپيمان را بارها (به صورت درس) خوانده‌اند، (ولى در عمل، دنيا پرستند) در حالى كه خانه آخرت براى اهل تقوا بهتر است. آيا تعقّل نمى‌كنيد؟ نکته ها «خلف»، اغلب به فرزند ناصالح گفته مى‌شود و «خلف» به فرزند صالح. «1» «عرض»، به معناى هرگونه سرمايه است، ولى «عرض»، تنها پول نقد مى‌باشد، همچنين به موجود عارضى و كم دوام وناپايدار «عَرَض» مى‌گويند، لذا چون دنيا ناپايدار است، به آن عرض گفته مى‌شود. فيض كاشانى مى‌گويد: مراد از «عَرَض» در آيه، رشوه است. «درس»، به معناى تكرار است و از آنجا كه به هنگام مطالعه و فراگرفتن چيزى از استاد، مطالب تكرار مى‌شود به آن درس گفته شده و به چيزهايى كه مكرّر استفاده و كهنه شده‌اند نيز مندرس مى‌گويند. «2» امام صادق عليه السلام فرمود: خداوند سفارش نموده، مردم چيزى را كه نمى‌دانند نگويند، سپس آن حضرت اين آيه را تلاوت فرمودند: «أَ لَمْ يُؤْخَذْ عَلَيْهِمْ مِيثاقُ الْكِتابِ أَنْ لا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ‌ «1». تفسير نمونه. «2». تفسير نمونه. جلد 3 - صفحه 211 إِلَّا الْحَقَّ» «1» امام حسن عليه السلام فرمود: «عجب لمن يتفكّر فى مأكوله كيف لا يتفكّر فى معقوله فيجنب بطنه ما يوذيه و يودع صدره ما يرويه»، تعجّب از كسى است كه در غذا و خوراك جسمى خود تفكّر و تأمّل مى‌كند، امّا در انتخاب غذاى فكرى خود هيچ انديشه‌اى ندارد و هرچيزى را در دل و عقيده‌ى خود جاى مى‌دهد. «2» پیام ها 1- تاريخ، شاهد نسل‌هايى دنياگرا و گناهكار از يهود بوده است. فَخَلَفَ مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ‌ ... 2- دنياگرايى، از آفات دين است. مِنْ بَعْدِهِمْ خَلْفٌ‌ ... يَأْخُذُونَ عَرَضَ هذَا الْأَدْنى‌ 3- يهوديان هم دسترسى به تورات داشتند، هم آگاهى كامل به آن. «وَرِثُوا الْكِتابَ» 4- كسى كه از تعاليمِ كتاب آسمانى آگاه شد، شايسته نيست دنياگرايى و حرام‌خوارى را پيشه خود كند. وَرِثُوا الْكِتابَ يَأْخُذُونَ‌ ... 5- رشوه و حرام‌خوارى در اديان ديگر نيز مورد انتقاد و توبيخ بوده است. «يَأْخُذُونَ عَرَضَ هذَا الْأَدْنى‌» 6- يهوديان به گناه خود اعتراف داشتند، ولى مى‌گفتند بخشيده خواهيم شد. «سَيُغْفَرُ لَنا» 7- يهوديان چنان خودخواه بودند كه خيال مى‌كردند بدون توبه بخشيده مى‌شوند. «سَيُغْفَرُ لَنا» آرى، كسى كه مغفرت را براى خود تضمين شده مى‌داند، قابل توبيخ است. 8- اميد بى‌جا، مثل خوف نابجا مخرّب است. «سَيُغْفَرُ لَنا» اميد به رحمت الهى على رغم اصرار برگناه نابجاست. «1». تفسير نورالثقلين و كافى، ج 1، ص 43. «2». تفسير فرقان؛ بحار، ج 1، ص 218. جلد 3 - صفحه 212 9- حرام‌خواران يهود به گناه خود اصرار داشتند. «وَ إِنْ يَأْتِهِمْ عَرَضٌ مِثْلُهُ يَأْخُذُوهُ» 10- هركس با وجود گناه، مغفرت الهى را براى خود حتمى بپندارد، به خدا نسبت ناحقّ داده است. «أَنْ لا يَقُولُوا عَلَى اللَّهِ إِلَّا الْحَقَّ» 11- دانستن تعاليم كتاب آسمانى و مطالعه‌ى آن به طور مكرّر كافى نيست، عمل به آن لازم است. وَرِثُوا الْكِتابَ‌ ... دَرَسُوا 12- جهان آخرت، جهانى برتر و داراى نعمت‌هايى جاودانه و پايدار است. «وَ الدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ» 13- دورى از حرام‌خوارى، نشانه‌ى تقواست. (جمله‌ى‌ «يَتَّقُونَ»، در برابر جمله‌ى‌ «يَأْخُذُونَ عَرَضَ» قرار گرفته است.) 14- بهره‌گيرى از حيات سراسر خير اخروى، در گرو تقوا و پرهيزگارى است. «وَ الدَّارُ الْآخِرَةُ خَيْرٌ لِلَّذِينَ يَتَّقُونَ» 15- هركس دنبال دنيا برود و آخرت را رها كند، خردمند نيست. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» 16- از روشهاى تبليغى و تربيتى، سؤال و پرسش از مخاطبان است كه وجدان‌ها را بيدار مى‌كند. «أَ فَلا تَعْقِلُونَ» کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔅 وَأُفَوِّضُ أَمْرِي إِلَى اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ بَصِيرٌ بِالْعِبَادِ ﴿۴۴﴾ 🔸 و من کار خود را به خدا وامی‌گذارم، که او کاملا بر احوال بندگان بیناست. 💭 سوره: غافر کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌴 بی مورد⚠️ /63 📖 🥀یکی از مسلمانان به نام مقیس بن صبانه کنانی قاتل برادر خود ، خشام را در محله بنی النجار پیدا کرد . جریان را به عرض پیامبر صلی الله علیه و آله رسانید . 🍃پیامبر او را به اتفاق قیس بن هلال مهری نزد بزرگان بنی النجار فرستاد و دستور داد که اگر قاتل هشام را می شناسند او را تسلیم برادرش مقیس نمایند و اگر نمی شناسند خون بها و دیه او را بپردازند . 🥀آنان هم چون قاتل را نمی شناختند ، دیه را به صاحب خون پرداختند و او هم تحویل گرفت و اتفاق قیس بن هلال به طرف مدینه حرکت کردند . 🍃 در بین راه بقایای افکار جاهلیت مقیس را تحریک نمود و با خود گفت : قبول دیه موجب سرشکستگی و ذلت است ، لذا هم سفر خود را که از قبیله بنی النجار بود به انتقام خون برادر خود کشت و به طرف مکه فرار نمود و اسلام نیز کناره گیری کرد . 🥀 پیامبر نیز در مقابل این خیانت ، خون او را مباح نمود . 📗 وَمَنْ يَقْتُلْ مُؤْمِنًا مُتَعَمِّدًا فَجَزَاؤُهُ جَهَنَّمُ خَالِدًا فِيهَا وَغَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ وَلَعَنَهُ وَأَعَدَّ لَهُ عَذَابًا عَظِيمًا ﴿٩٣﴾ 🥀و هر کس مؤمنی را از روی عمد بکشد، کیفرش دوزخ است که در آن جاودانه خواهد بود، و خدا بر او خشم گیرد، و وی را لعنت کند و عذابی بزرگ برایش آماده سازد. (۹۳) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌝☀️🌝☀️🌝☀️🌝☀️🌝 * ☀️ ولقد جاءکم * 👈 موسی بالبینات ............... ☀️ *ولقد جاءکم * 👈 یوسف من قبل بالبینت ........... 🌤🌤🌤🌤🌤🌤 *لقد جاءکم* 👈 رسول من انفسکم ........... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
قسم به قطره قطره ی باران وَاصْطَنَعْتُكَ لِنَفْسِي (طه۴۱) که تو را خاص خودم پروردم . لبخند بزن زیر باران مهربانی‌ام 🌧🕊 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂با امام زمان علیه السلام درددل کرده و از او کمک بخواهید. 🍂 🔸یَا أَیُّهَا الْعَزِیزُ مَسَّنَا وَ أَهْلَنَا الضُّرُّ وَ جِئْنَا بِبِضَاعَة مُزْجَاة فَأَوْفِ لَنَا الْکَیْلَ وَ تَصَدَّقْ عَلَیْنَا إِنَّ اللَّهَ یَجْزِى الْمُتَصَدِّقِین. (یوسف/٨٨) ⚡️ای عزیز، ای قدرتمند، ای مهربان، ای صاحب و مولای ما! ⚡️مارا سختی احاطه کرده و به ستوه آورده! ⚡️دستمان هم خالیست و متاع کمى با خود آورده ایم. ⚡️امّا به کرم و بزرگوارى شما تکیه کرده ایم. ⚡️پس پیمانه را براى ما کامل کن، و بر ما تصدّق و بخشش نما که مستحقیم. و خداوند بخشندگان را پاداش مى دهد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قاری: آیه ۷۳ وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَى الْجَنَّةِ زُمَرًا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَاءُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِينَ و متقیان خدا ترس را فوج فوج به سوی بهشت برند تا چون بدانجا رسند و همه درهای بهشت (به رویشان به احترام) بگشایند و خازنان بهشتی (به تهنیت) گویند: سلام بر شما باد (خوشا به حال شما) که چه خوش عیش ابدی نصیب شما گردید حالی در این بهشت ابد در آیید و جاودان متنعّم باشید کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌐 🥛تفاوت در فرزندان و در حديثي از امام باقر عليه‌السلام نقل شده‌است که "در زمان حضرت علي علیه السلام دو زن هم‌زمان بچه‌اي را به دنيا آوردند، جنس نوزادها، يكي پسر و ديگري دختر بود. آن زني كه دختر زائيده بود، پسر زن ديگر را برداشت، و دختر نوزادش را به جاي وي گذاشت و در نتيجه ميان آن‌دو زن مرافعه‌اى پيش آمد و قرار شد على عليه السلام داورى كند امام علي علیه‌السلام در مسند قضاوت در قرار گرفته و زنان را به محاكمه كشانيد، ولي هيچ‌كدام از آنان دست از پسر برنداشتند. و حضرت دستور داد: شير مادران آن‌دو بچه را وزن كردند، او را كه شيرش بود، را به وي واگذار كرد." 📓وسائل‌الشيعة ج18ص210 http://lib.eshia.ir/11024/18/210 🔬آیا از نظر علمي بین شیر تولیدشده براي پسر با دختر فرق وجود دارد؟! ! Mom Makes Different Milk for Boys and Girls. Scientists have found that the milk mothers produce can vary in content and quantity depending on the baby’s gender, ABC Science reports. For instance, more liquid is often produced for girls, whereas boys get a substance that’s richer in fat or protein. . مادران برای فرزندان دختر و پسر شیر تولید مي‌کنند. دانشمندان دریافته‌اند كه شیر مادر، بسته به جنس نوزاد از نظر محتوا و كمیت متفاوت است. مثلا شیري که برای دختران تولید مي‌شود غالبا مایع ( آب ) است ، در حالی که پسران شیری دریافت می کنند که از نظر چربی یا پروتئین غنی‌تر است. 🎓ساینس‌مگ https://www.sciencemag.org/news/2014/02/mom-makes-different-milk-boys-and-girls the breast milk produced for boys contains 25% more calories than for girls شیر مادر تولید شده برای پسران حاوي 25٪ کالري بیشتر از دختران است . 🎓اپتاکلاب https://www.aptaclub.co.uk/baby/diet-and-nutrition/breastfeeding/whats-so-unique-about-breastmilk.html mothers produce milk with 35% more fat and protein for male babies, and even richer milk when the male was first-born. شیري که مادران براي نوزادان پسر تولید مي‌کنند 35 درصد چربي و پروتئین بیشتري دارد. حتي اگر آن پسر اولین شکم باشد آن شیر غني‌تر هم هست . 🎓 گاردین https://www.theguardian.com/science/2014/feb/14/baby-boys-girls-sex-formula-milk 🖋وجهي از سخنان اهل‌بیت علیهم‌السلام مربوط به گذشتگان و وجوهي نیز مربوط به آیندگان است... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
44.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در قرآن محمدعلی انصاری زمان: ۱۰:۳۲ حجم: ۴۲.۴ MB ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ 💎فضایل مولایمان را به همه ببگوییم کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
۱۰۷صافات وَفَدَيْنَاهُ بِذِبْحٍ عَظِيمٍ وما1 ذبح بزرگ را فدای او کردیم بعض مفسران گویند ذبیح حضرت اسحاق بوده است😳 این مفسران به پیروی از بعض یهودیها که در زمان پیامبر به ظاهر مسلمان شدند این جعلیات و اسراییلیات رااز آنها نقل کرده اند👹 اما ذبیح= اسماعیل است چون اگردقت کنید در آیه۱۱۶ صافات فرمود👈 وَ بَشَّرْنَاهُ بِإِسْحَقَ نَبِيًّا مِّنَ الصَّالِحِين معنا ندارد خدابه ابراهیم بشارت دهد بزودی اسحاق رابه تو خواهیم داد که از انبیا میشود🌻 بعد بفرمابد اورا ذبح کن!! این امتحان اصلا امتحان نیست وبه دردی نمی خورد❌ چون ابراهیم می دانست اسحاق زنده می ماند واز انبیای الهی خواهد شد✅ پس آن ذبیح= حضرت اسحق نبود❌ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨دائره المعارف قرآن کریم✨ 🍀> 👈 نشان دادن کیفیت زنده ساختن مردگان به ابراهیم علیه السلام ......ادامه 🌺 نکته مهم آن است که خداوند را متفرق بر فراخوانی ابراهیم قرار داد : * ثمّ ادعهنّ یاتینک سعیا * ؛ 🌸پس این فراخوانی سبب حیات بر پرندگان شده است و چون احیا بدون امر خداوند امکان ندارد ، روشن می‌شود ابراهیم به گونه ای با فرمان الهی * کن * که حیات را در موجودات پدید می آورد ، اتصال یافته و همین جا بوده که ، چگونگی فیضان حمایت از فرمان * کن * را مشاهده کرده است ؛ 🌺بنابراین ، مردگان ، ناشی از اثری نبوده که خداوند در لفظ قرار داده باشد ؛ بلکه گونه‌ای باطنی به نیرو و قدرت نامتناهی الهی است که در حقیقت همان نیروی کارساز است . 🌸بر اساس ویژگی دوم ، به او داده شد تا ۴ پرنده گوناگون را گرفته ، به طور کامل شناسایی ، آنها را و اجزای آنها را کاملاً با هم مخلوط کند ؛ سپس آنها را تقسیم و هر را بر کوهی نهد تا هرگونه تمیّز و تشخّص از میان برود ؛ آنگاه آنها را تا به سوی او بشتابند . 🌺 در پرتو این عملی برای او آشکار شد که تمیّز و تشخّص موجود و بازگشت به زندگی ، بر نفس و روح موجود زنده متفزع است ؛ یعنی تابع روح است ، نه برعکس . 🌸میان روح و اجزای ، رابطه خاصی وجود دارد که فقط خداوند از آن آگاه است و برای ، احاطه علمی به آن میسور نیست ؛ 🌺به همین دلیل ، با فراخوانی ، اجزای از روح پیروی کرده ، حاضر می‌شوند ؛ 🌸بنابراین چکیده به دغدغه ابراهیم ، آشکار ساختن بدن از روح بوده است . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیه ۱۷۰ وَ الَّذِينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتابِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ إِنَّا لا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِينَ «اعراف‌آیه170» و كسانى كه به كتاب (آسمانى) تمسّك مى‌جويند و نماز را به پا داشته‌اند (بدانند كه ما) قطعاً پاداش اصلاحگران را تباه نخواهيم كرد. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 نور (محسن قرائتی)💫 وَ الَّذِينَ يُمَسِّكُونَ بِالْكِتابِ وَ أَقامُوا الصَّلاةَ إِنَّا لا نُضِيعُ أَجْرَ الْمُصْلِحِينَ «اعراف‌آیه170» و كسانى كه به كتاب (آسمانى) تمسّك مى‌جويند و نماز را به پا داشته‌اند (بدانند كه ما) قطعاً پاداش اصلاحگران را تباه نخواهيم كرد. نکته ها در روايات آمده است: اين آيه بيانگر ويژگى‌هاى اهل‌بيت عليهم السلام وشيعيان آنان مى‌باشد. «1» قرآن، همواره در كنار اكثريّت مفسد، اقليّت صالح را هم مطرح مى‌كند. (در آيه‌ى قبل انتقاد «1». تفسير اثنى‌عشرى. جلد 3 - صفحه 213 و در اين آيه، ستايش است) «الْكِتابَ»، شامل همه‌ى كتاب‌هاى آسمانى مى‌شود و مفهوم آيه اختصاص به پيروان دين خاص و يا كتاب خاصّى ندارد، ولى با توجّه به آيات گذشته، شايد مراد تورات باشد. در اين آيه از گروهى كه به كتاب آسمانى تمسّك مى‌كنند تقدير شده، امّا در جاى ديگر كسانى را كه كتاب در اختيارشان است، ولى به آن تمسّك نمى‌كنند، به الاغى تشبيه كرده كه بار كتاب حمل مى‌كند. «مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْراةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوها كَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً» «1» «مصلح»، هم به كسى كه در صدد اصلاح خويش است و هم به كسى كه در تلاش براى اصلاح جامعه است، گفته مى‌شود. با اين‌كه نماز، جزو محتواى كتاب آسمانى است، ولى به دليل اهميّت آن، به طور جداگانه ذكر شده است، زيرا نماز ستون دين است و اقامه‌ى دين بستگى به آن دارد. چنانكه پيامبر صلى الله عليه و آله فرمودند: «الصلاة عمود الدّين» «2» و يا در جاى ديگر فرمودند: هر چيزى داراى صورتى است و سيماى دين شما نماز است، پس نبايد سيماى دين خودتان را خراب كنيد. «و وجه دينكم الصلاة فلا يشيننّ احدكم وجه دينه» «3» پیام ها 1- تلاوت، حفظ، چاپ و نشر كتاب آسمانى، كافى نيست، بلكه بايد به آن عمل كرد تا نجات‌بخش باشد. «يُمَسِّكُونَ» (چنانكه عمل به نسخه‌ى پزشك، تنها راه درمان است.) 2- در اديان و كتاب‌هاى آسمانى گذشته نيز نماز بوده است. «أَقامُوا الصَّلاةَ» 3- افراد بى‌نماز و جاهل به كتاب خدا، نمى‌توانند مصلح كامل باشند. يُمَسِّكُونَ بِالْكِتابِ‌ ... أَقامُوا الصَّلاةَ ... الْمُصْلِحِينَ‌ 4- دين علاوه بر آثار اخروى، در اصلاح زندگى دنيوى نيز نقش دارد. «الْمُصْلِحِينَ» «1». جمعه، 5. «2». تفسير اثنى‌عشرى؛ التهذيب، ج 2، ص 237. «3». تفسير فرقان؛ كافى، ج 3، ص 270. جلد 3 - صفحه 214 5- اقامه‌ى نماز، وسيله اصلاح جامعه است. «أَقامُوا الصَّلاةَ، الْمُصْلِحِينَ» (اقامه يعنى اهتمام كامل به برپايى نماز در تمام شئون زندگى، نه صرف خواندن نماز) 6- اصلاح واقعى، دو شرط دارد: تمسّك كردن به قانون الهى و رابطه‌ى استوار داشتن با خدا از طريق اقامه‌ى نماز. (تمام آيه) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴 🌺 /69 📖 🥀یکی از صحابه پیامبر صلی الله علیه و آله به نام ثوبان که نسبت به حضرت محبت و علاقه شدیدی داشت ، روزی با حال پریشان خدمتش رسید . 🍃 پیامبر صلی الله علیه و آله از نسبت ناراحتی او سؤ ال نمود . در جواب عرض کرد؛ زمانی که از شما دور می شوم و شما را نمی بینم ناراحت می شوم . 🥀 امروز در این فکر فرو رفته بودم که فردای قیامت اگر من اهل بهشت باشم ، مسلما در مقام و جایگاه شما خواهم بود و بنابراین شما را هرگز نخواهم دید ، 🍃 و اگر اهل بهشت نباشم تکلیفم روشن است و در هر حال ، از درک حضور شما محروم خواهم شد ، با این حال چرا افسرده نباشم ؟ 🥀آیه نازل شد و به این گونه اشخاص بشارت داد که افراد مطیع پروردگار در بهشت همنشین پیامبران و برگزیدگان خدا خواهند بود ، 🍃 سپس پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود : به خدا سوگند ، ایمان مسلمانی کامل نمی شود ، مگر این که مرا که از هود و پدر و مادر و همه بستگانش بیشتر دوست داشته باشد و در برابر گفتار من تسلیم باشد . 📗وَمَنْ يُطِعِ اللَّهَ وَالرَّسُولَ فَأُولَٰئِكَ مَعَ الَّذِينَ أَنْعَمَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ مِنَ النَّبِيِّينَ وَالصِّدِّيقِينَ وَالشُّهَدَاءِ وَالصَّالِحِينَ ۚ وَحَسُنَ أُولَٰئِكَ رَفِيقًا ﴿٦٩﴾ 🥀و کسانی که از خدا و پیامبر اطاعت کنند، در زمره کسانی از پیامبران و صدّیقان و شهیدان و شایستگان خواهند بود که خدا به آنان نعمت [ایمان، اخلاق و عمل صالح] داده؛ و اینان نیکو رفیقانی هستند. (۶۹) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 یک آیه، سه فراز 🎵 اجرا در نغمه (اشاره به در فراز سوم) 🎼 در سه بخش قرار، جواب و جواب‌الجواب و در سه سطح بم، توسط و اوج صدا ✨☀️✨ ✨ يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوٓا أَطِيعُوا اللَّهَ وَ أَطِيعُوا الرَّسُولَ وَ أُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ ۖ فَإِنْ تَنَازَعْتُمْ فِي شَيْءٍ فَرُدُّوهُ إِلَى اللَّهِ وَالرَّسُولِ إِنْ كُنْتُمْ تُؤْمِنُونَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ ۚ ذَٰلِكَ خَيْرٌ وَ أَحْسَنُ تَأْوِيلًا ✨ ای اهل ایمان! از خدا اطاعت كنید و [نیز] از پیامبر و صاحبان امر از میان خودتان [كه امامان از اهل بیت‌اند و هم‌چون پیامبر، دارای مقام عصمت‌اند] اطاعت كنید و اگر درباره چیزی [از احكام و امور مادی و معنوی و خانوادگی و اجتماعی و جنگ و صلح‌] نزاع داشتید، آن را به خدا و پیامبر ارجاع دهید، اگر به خدا و روز قیامت ایمان دارید؛ این [ارجاع‌دادن‌] برای شما بهتر و از نظر عاقبت، نیكوتر است. ☀️ قرآن کریم سوره نِساء، آیه ۵۹ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ یکی از مومنان گل که در بحث مهدویت قوی است ومدیر کانال منجی است👈 @monji265 بمن حقیر پیام داد کجای قرآن فرمود زمین گرد است؟🌴 خداپدرش را بیامرزد که باعث خیرشد🌼 اماجواب=درآیه۳٠ نازعات فرمود وَ ٱلْأَرْ‌ضَ بَعْدَ ذَ‌ٰلِكَ دَحَيهَا =وخدا بعد ازآن زمین را غلتاند و👈 بشکل بیضی درآورد و گستراند (دحا)بمعنی گرد است ومصدر آن (دحی) است وکلمه (دحیه) نیزکه از همین ریشه است بمعنی👈 تخم شترمرغ است خدای متعال کلمه دحا را آورد تامارا به دایره ای بودن زمین آگاه کند اما ماها تا قرنها🤕 درقرآن تدبر نکردیم واین را نفهمیدیم!! این۱ اعجاز علمی قرآن است که۱۴٠٠ سال قبل نوشته شده است✅ زیرا رسول الله هرگز دستگاه فرستنده ماهواره نداشت تا بداند زمین چه شکلی است❌ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🔰خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند : ﴿وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُون . إِنَّ فی هذا لَبَلاغاً لِقَوْمٍ عابِدین﴾ انبیاء، ۱٠۶_۱٠۵ 🌼 امام باقرعلیه السلام می‌فرمایند : آنها (عِبادِیَ الصَّالِحُون) عجل الله، در آخرالزمان هستند . 👈 در این آیه خداوند مژدهٔ ظهور و حکومت صالحان را داده است، زیرا یکی از مهم‌ترین سلاح‌های دشمنانِ مهدویت، ایجاد شک و تردید در بین اعتقادات مردم است. ⬅️ با این همه اشاره قرآنی، یا ما آدمهای عجیبی هستیم یا آنطور که باید توجیه نشدیم‼️ ⚡️در قرعه کشی که معلوم نیست برنده شویم، شرکت می‌کنیم و مثلاً فلان چای را می‌خریم، تا برنده شویم . 💫 حالا که خداوند متعال، به وضوح وعده دادند که کل زمین را برنده می‌شوید [ یعنی صالحین زمین را به ارث می‌برند]، هیچ هزینه‌ای نمی‌کنیم اما برای یک ماشین، که معلوم نیست برنده شویم، هزینه می‌کنیم‼️ 🔴🔴 کلاه خودت رو قاضی کن! دیگه خدا باید چیکار کنه، تا ما یک تکونی بخوریم و زمينهٔ ظهور امام زمانمون رو فراهم کنیم⁉️ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قرآنی شو : طبق آیات قرآن حیوانات هم حساب و کتاب و حشر دارن البته به این معنا نیست که دقیقا مثل انسان بهشون رسیدگی بشه اون چیزی که از قرآن معلومه اینه که حیوانات حدی ازشعور رو دارن از کجا معلوم صب کن تا بگم 1⃣مورچه تا لشکر سلیمان را دید به بقیه هشدار داد(نمل 18) 2⃣هدهد رفت و از جامعه ای و دینشون خبر آورد(نمل 20) 3⃣حضرت سلیمان و داود زبان پرنده ها رو بلد بودن پس حرف زدن بلدن (نمل 16) 4⃣حضرت سلیمان پرنده ها رو به صف میکرد تا سان ببینه، پس معلومه دستورات رو میفهمن(نمل 16) 5⃣نهنگ طبق دستور خدا حضرت یونس رو بلعید و طبق دستور کنار ساحلی زمین گذاشتش(صافات 141،145) 6⃣ناقه ی صالح فقط همون روز خاص سر نهر میرفت معلومه دستوری بهش داده شده بود واطاعت میکرد(شعرا۱۵۵) 7⃣پرنده های ابابیل دستور خدا رو اجرا کردن (فیل۳) 8⃣کلاغ به دستور خدا دفن کردن رو به قابیل یاد داد(مائده 31) ختم کلام با این آیه حاصل میشه ✴️وَمَا مِن دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ وَلَا طَائِرٍ يَطِيرُ بِجَنَاحَيْهِ إِلَّا أُمَمٌ أَمْثَالُكُم... ثُمَّ إِلَىٰ رَبِّهِمْ يُحْشَرُونَ📜(انعام38) هیچ جنبنده ای وهیچ پرنده ای نیست مگر اینکه امتهایی مثل شما هستن.. و سپس نزد خدا محشور خواهند شد اما اینکه پیغمبر دارن یا به فطرت مؤاخذه میشن وسوالات دیگه رو هیچی ازش نمیدونیم برگرفته از المیزان با کمی زیادی کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺