eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️قرآن دو تفکر رو معرفی میکنه 1⃣تفکر قارونی 👇 «هر چه دارم با زحمت خودم جمع کردم» قَالَ إِنَّمَا أُوتِيتُهُ عَلَىٰ عِلْمٍ عِندِي 📜(القصص 78) 2⃣تفکر قرآنی 👇 «که همه چیز را از فضل خدا بدانیم» هَٰذَا مِن فَضْلِ رَبِّي 📜(النمل ٤٠) 🔻قرآن افرادی را برای الگوی این مسیر معرفی کرده منتظر باشید... ╭─┅🖤🌸🖤🌸🖤🌸🖤┅─╮ کانال 👇 @Targomeh
إِنَّ رَبَّكَ يَعْلَمُ 💌 نگران نباش! خدا ازت خبر داره «مزمل ۲۰» پس وقتی خدا ازت خبر داره نگران هیچی نباش خودش حواسش هست   ═══✼🍃🌹🍃✼══ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️خداوند به آنان که ایمان آورده‌اند و آنها که دارای علم و دانشند، رفعت و بلندی بخشیده است. (مجادله-11 ) کانال 👇 @Targomeh
─┅═༅🍃🌔🍃༅═┅─ قران_شماره(12) آیه 31 سوره فرقان: ﴿وَ کَذلِکَ جَعَلْنا لِکُلِّ نَبِيٍّ عَدُوًّا مِنَ الْمُجْرِمينَ وَ کَفي‏ بِرَبِّکَ هادِياً وَ نَصيراً﴾ این گونه برای هر پیامبری دشمنی از مجرمان قرار دادیم امّا همین بس که پروردگارت هادی و یاور باشد. 💎 امام‌حسین(علیه‌السلام)می‌فرمایند: مَن اَحَبَّکَ نَهاکَ وَ مَن اَبغَضَکَ اَغراکَ؛ کسی که تو را دوست دارد، از تو انتقاد می کند و کسی که با تو دشمنی دارد، از تو تعریف و تمجید می کند. (بحار الانوار،ج۷۵،ص۱۲۸) کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔹 ..... ادامه 🕋🕋 👈3. 🌴قرآن کریم والیان امر را کنار پیامبر صلى‌الله‌ علیه‌ و‌ آله قرار داده و با یک فرمان را به اطاعت از پیامبر و از آنان فراخوانده است: * یـاَیُّهَا الَّذینَ ءامَنوا اَطیعُوا الله وَ اَطیعوا الرّسول وَ اولی الاَمرِ مِنکُم * ( نساء ۵۹ ) 🍀رسول خدا صلی الله علیه و آله افزون بر دریافت و ابلاغ بزرگتر و دست‌کم دو وظیفه مهم دیگر بر عهده داشت : 🌴 تبیین های وحیانی و فرمانروایی و حکومت ، بی شک از خدا با وظیفه نخست ( دریافت و ابلاغ وحی ) پیوند می‌خورد و از رسول در دو قلمرو دیگر ( تبیین و حکم ) قابل تصور است . 🍀نکته درخور توجه آن است که از کنار هم آمدن * الرسول * و * اولی الامر * و شدن به یک * اطیعوا *برای هر دو می توان دریافت که اولی الامر صرف نظر از دریافت و وحی ، با پیامبر صلی الله علیه و آله همسان و برابرند و بر همگان است که تبیین معارف الهی را از آنان بجویند و نیز امر حکومت بر جامعه اسلامی را بدانان بسپارند . 🌴 از سوی دیگر ، این به دلیل آنچه قید و شرطی را به همراه ندارد ، و بی چون و چراست و این مطلب جز با رسول و اولی الامر سازگار نیست ، 🍀زیرا بدین صورت تنها در برابر کسی سزاست که از کج اندیشی و کجروی مصون است و در و رفتار ، مردم را جز به آنچه رضای خداست نمی خواند . 🌴 برخی از مفسران اهل سنت ، دلالت آیه بر را می پذیرند ؛ ولی اولی الامر را به امت تفسیر می‌کنند ، 🍀در حالی که در منابع معتبر آنان آمده است که گرامی اسلام صلی الله علیه و آله خود را - با به کارگیری تعابیری چون خلیفه ، والی و امیر - ۱۳ تن شمرده و همه آنان را از (طایفه بنی هاشم) دانسته است . 🌴 این خود نشان آن است که عنوان اولی الامر فقط بر دوازده گانه منطبق است و شامل دیگر نمی شود . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh
⇝✿•📖•❀°✵﷽✵°❀•📖•✿⇜ ۱۵۳ ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ✨يَا بَنِی آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنَا عَلَيْكُمْ لِبَاسًا يُوَارِی سَوْآتِكُمْ وَ رِيشًا ۖ وَ لِبَاسُ التَّقْوَىٰ ذَٰلِکَ خَيْرٌ ۚ ذَٰلِکَ مِنْ آيَاتِ اللهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ{۲۶} اى فرزندان آدم همانا بر شما لباسى فرو فرستاديم تا هم زشتى برهنگى شما را بپوشاند و هم زيورى باشد ولى لباس تقوا همانا بهتر است آن از نشانه‌هاى خداست باشد كه آنان پند گيرند(۲۶) ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ⬅️ پس از نقل داستان حضرت آدم خداوند در اين سوره چهار بار در اين آيه و آيات ۲۷، ۳۱، ۳۵ فرزندان آدم و نسل بشر را خطاب قرار داده و به امورى همچون: حفظ لباس تقوا فريب شيطان را نخوردن در خوراكى‌ها و آشاميدنى‌ها و تجملات اسراف نكردن و پذيرفتن دعوت انبیاء سفارش كرده است ⬅️ «ريش» به معناى پر پرندگان است که براى آنها هم پوشش است و هم وسیله زیبائی همچنين به لباسى كه براى انسان نوعى زينت به حساب آيد ريش گفته مى‌شود همه نعمت‌ها به دست خداوند است و از خزینه غيب الهى سرازير مى‌شود چنانكه خداوند مى‌فرمايد: «وَ إِنْ مِنْ شَيْ‌ءٍ إِلَّا عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ» ↲سوره حجر، آیه ۲۱ هيچ چيز نيست جز آنكه گنجينه‌هاى آن نزد ماست و جز به اندازه معلوم فرو نمى‌فرستيم و مى‌فرمايد: «وَ أَنْزَلْنَا الْحَدِيدَ» ↲سوره حدید، آیه ۲۵ «وَ أَنْزَلَ لَكُمْ مِنَ الْأَنْعامِ‌» ↲سوره زمر، آیه ۶ پس مراد از نزول لباس از سوى خداوند آفرينش و قرار دادن آن در اختيار انسان است «أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ لِباساً» ⬅️ مراد از «لِباسُ التَّقْوى‌» لباسى است كه بر اساس تقوا، تواضع، پاكى و پاكدامنى باشد و به هر یک از خشيت، طاعت، عفّت، حيا و عمل صالح نيز تعبير شده است ↲تفسير منهج الصادقين ◽️⇦ نکتـــه‌ها ↯ ⓵ توجه به نعمت‌هاى الهى عامل عشق به خدا و دورى از غفلت است «قَدْ أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ‌ ... لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ‌» ⓶ لباس زمانى نعمت الهى است كه بدن را بپوشاند «یُوارِی سَوْآتِكُمْ» ⓷ گرچه در تهیه لباس علاوه بر عوامل طبيعى انسان‌ها نيز تلاش مى‌كنند ولى همه اينها به دست خداست «أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ لِباساً» ⓸ پوشش و پوشاندن كار خداست «أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ لِباساً یُوارِی» ولى برهنگی و برهنه كردن كار شيطان است «فَوَسْوَسَ‌ .. لِيُبْدِیَ لَهُما ما وُورِیَ عَنْهُما مِنْ سَوْآتِهِما» ⓹ لباس نعمت الهى است «لِباساً یُوارِی» و برهنگى و خلع لباس، كيفر گناه «فَلَمَّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُما سَوْآتُهُما» ⓺ پوشش و آراستگى با پوشاک و لباس‌هاى زيبا مطلوب و محبوب خداوند است «قَدْ أَنْزَلْنا عَلَيْكُمْ لِباساً ... وَ رِيشاً» آراستن و زينت و بهره بردن از لباس‌هاى زيبا تا آنجا كه به اسراف كشيده نشود مانعى ندارد ⓻ معنویت در كنار مادیت تقوا در كنار زينت لازم است «رِيشاً وَ لِباسُ التَّقْوى‌» وگرنه لباس مى‌تواند وسیله: اسراف، تكبّر، فساد، خودنمايى، مدپرستى شهوترانى، فخرفروشى و امثال آن شود ⓼ آن گونه كه در لباس مادى پوشش عيوب حفاظت از سرما و گرما و زیبائى مطرح است تقوا هم عامل پوشش عيوب است هم نگهدارنده از گناه و هم مايه‌ى زیبائی معنوى انسان مى‌باشد «لِباسُ التَّقْوى‌» ⓽ از خاک پنبه مى‌رويد از حيوان پشم توليد مى‌شود و از آب دهان كرم ابريشم اينها همه از آيات الهى است كه مى‌تواند مایه تذكّر و بيدارى انسان باشد «ذلِکَ مِنْ آياتِ اللهِ لَعَلَّهُمْ يَذَّكَّرُونَ» °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 مُحرَّم بايد خاصيّتش اين باشد كه انسان تكان بخورد! ایّام محرّم اگر شرایطش پيش بیايد خيلى اثر میگذارد. منتهى اگر انسان از افرادى نباشد كه فرمود "فَمَا اسْتَكانُوا لِرَبِّهِمْ وَ ما يَتَضَرَّعُون‏" امّا آنان نه در برابر پروردگارشان تواضع كردند و نه به درگاهش تضرّع می کنند! 🏴 گاهى خداوند بر اثر غفلت و سياهىِ دل، تضرّع و گريه را از فرد میگیرد! طرف دلش میخواهد گريه كند ولى نمیشود و دل نمیشكند! در مُحرّم جا دارد كه انسان بيشتر بنشيند و كار كند؛ چه مطالعه در مورد حضرت اباعبدالله علیه السّلام، چه منبر، چه روضه، چه زيارت، چه توسّل، تا حالتِ تضرّع و گریه پیش بيايد؛ آنوقت تا این حال پیش آمد ديگر نبايد رها كرد! بايد دائم در طول سال نگه داشت. حجّت الاسلام و المسلمین کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 🍂 به فکر دینداری خانواده خود باشید. 🍂 🕋 وَأَقْبَلَ بَعْضُهُمْ عَلَي بَعْضٍ يَتَسَاءلُونَ قَالُوا إِنَّا كُنَّا قَبْلُ فِي أَهْلِنَا مُشْفِقِينَ فَمَنَّ اللَّهُ عَلَيْنَا وَوَقَانَا عَذَابَ السَّمُومِ (طور/٢۵ تا ٢٧) ⚡️ترجمه: و بعضى بهشتيان رو به ديگرى نموده و از يكديگر سؤال مى كنند كه رمز اين همه كاميابى در اينجا چيست؟ گويند: ما پيش از اين در دنيا، نسبت به خانواده خويش خيرخواه بوديم وآنان را از عذاب الهى هشدار مى داديم. پس خداوند بر ما منّت نهاد و ما را از عذاب سوزان حفظ كرد. ✅ انسان بايد نسبت به خانواده خود، توجّه و تعهّد و دغدغه و سوز داشته باشد و برای هدایت و دینداری آنان تلاش کند. 🍁 اين توجه و اهتمام در مورد هدایت افراد خانواده، باعث بهشتی شدن خود انسان می شود. کانال 👇 @Targomeh
زبانِ زبانِ اشارَت است. ☘ اشارت، یک پلّه جلوتر از عبارتِ قرار دارد. در مثال آمده، شخصی گفت خدا، همه به نوکِ انگشتِ او نگاه کردند! یعنی به اشاره ی او منتقل نشدند! ☘ زبانِ اشارت، یک چنین آمادگی در اُنسِ با ایجاد میکند، که ما از ظاهرِ آیات، به جهانی دیگر منتقل بشویم! کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌊 دریا 👈 گوشت تازه و مروارید و زینت 🚢 کشتی‌ها👈 تجارت دریایی و نقل و انتقال ⛰ کوهها 👈 میخ‌های زمین 🛣 رودهاوراهها👈 پیدا کردن مسیر ⭐️ ســتارگــان 👈 راهیابی و هدایت ⁉️ پس آیا کسی که می‌آفریند مثل کسی است که نمی‌آفریند؟ آیا پند نمی‌گیرید؟ نحل۱۴-۱۸ کانال 👇 @Targomeh
🤗عفو و گذشت دو نوع هست: زیبا و زشت اگر کسی در حقت بدی کرد و تو نه با زبان و نه در عمل ازش انتقام نگرفتی و سرزنشش نکردی و آبروش رو حفظ کردی: 💐💐این میشه گذشتی زیبا💐💐 ☎️همین الان به کسی‌که ازش دلخوری زنگ بزن و احوالپرسی کن و حتی به روش هم نیار 👌اینجوری بزرگی خودت رو نشون می‌دی سوره حجر ۸۵ کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘آیا به آبی که می‌نوشید اندیشیده‌اید؟ 🌼أَأَنْتُمْ أَنْزَلْتُمُوهُ مِنَ الْمُزْنِ أَمْ نَحْنُ الْمُنْزِلُونَ(۶۹) ☘آیا شما آن را از ابر نازل کرده‌اید یا ما نازل می‌کنیم؟ 🌼لَوْ نَشَاءُ جَعَلْنَاهُ أُجَاجًا فَلَوْلَا تَشْكُرُونَ(۷۰) 🌸هرگاه بخواهیم، این آب گوارا را تلخ و شور قرار می‌دهیم؛ پس چرا شکر نمی‌کنید؟ کانال 👇 @Targomeh
وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ يَتَعَدَّ حُدُودَهُ يُدْخِلْهُ ناراً خالِداً فِيها وَ لَهُ عَذابٌ مُهِينٌ «14نساء» و هركس خدا ورسولش را نافرمانى كند واز حدود الهى تجاوز نمايد، خدا او را وارد آتشى مى‌كند كه هميشه در آن مى‌ماند وبراى او عذابى خواركننده است 🔸آنان كه به وصيّت‌نامه عمل نمى‌كنند، يا بدهى متوفّى را نمى‌پردازند، يا با انكار حقّ يا ندادن سهم بعضى وارثان، سعى در تصاحب اموال مى‌كنند، براى هميشه در عذاب و قهر الهى‌اند. تِلْكَ حُدُودُ اللَّهِ‌ ... يَتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ* 🔸ملاك سعادت وشقاوت، اطاعت يا نافرمانى نسبت به خدا و رسول اوست، نه چيز ديگر. مَنْ يُطِعِ اللَّهَ‌ ... وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ‌ 🔸استاد قرائتی کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(ع) ارزش نهى از منكر و هدايت كردن‏ امام صادق عليه‏ السلام فرمود: در ميان بنى اسرائيل عابدى بود، هرگز گناه نمی كرد و همواره به عبادت خدا مشغول بود، ابليس بسيار ناراحت شد، با دميدن به دماغش اعلام كرد تا فرزندانش به حضورش بيايند، به دنبال اين اعلام همه شيطان‏ها در نزد ابليس (پدرشان) اجتماع كردند، ابليس گفت: چه كسى از ميان شما می تواند فلان عابد را گمراه كند كه بى گناهی او سخت مرا ناراحت كرده است؟! هريك از آن‏ها سخنى گفتند، يكى گفت: من از ناحيه زنان او را گمراه می كنم، ابليس گفت: اين پيشنهاد تو بى فايده است، او فريب زنان را نمی خورد. ديگرى گفت: من به وسيله شراب و ساير نوشيدنی هاى لذيذ او را فريب می دهم. ابليس گفت: فايده ندارد، او گول لذت‏هاى دنيا را نمی خورد. ديگرى گفت: من او را می توانم فريب دهم، ابليس گفت: چگونه؟ او گفت: از راه عبادت، ابليس گفت: پيشنهاد خوبى كردى، همين كار را دنبال كن. آن شيطان به صورت انسان وارد عبادت‏گاه شد، و در پيش روى او مشغول نماز و عبادت شد و شب و روز بدون استراحت به عبادت خود ادامه داد. عابد تعجب كرد و با خود می گفت: اين عابد تازه وارد، چقدر توفيق سرشار براى عبادت دارد، از او سؤال می كرد، ولى شيطان اعتنا نكرده و به عبادتش ادامه می داد. تا اين كه به طور مكرر می گفت: اى بنده خدا بگو بدانم به خاطر چه عاملى اين گونه براى انجام عبادت آمادگى يافته‏ اى؟! سرانجام شيطان به عابد گفت: من يك گناهى را انجام داده‏ ام، هر وقت به ياد آن می افتم، از ترس آن، بيشتر مشتاق عبادت می شوم (تا با عبادت خود را جبران كنم و آن گناه را به طور كلى از زندگى خود دور سازم.) عابد: آن گناه چه گناهى بوده، به من خبر بده تا من نيز آن را انجام دهم و سپس توبه كنم و به توفيق سرشار براى عبادت دست يابم. شيطان: اين دو درهم را از من بگير و وارد شهر شو، و در فلان جا به در خانه‏ اى برو، در آن جا زنى هست با او زنا كن، و سپس باز گرد. عابد جاهل وارد شهر شد و آدرس آن زن را از مردم پرسيد، مردم خانه او را به عابد نشان دادند و پيش خود می گفتند: لابد عابد می خواهد آن زن بدكار را موعظه و هدايت كند. عابد به سوى خانه آن زن رفت، و پس از اجازه وارد خانه او شد، زن وقتى كه شكل و لباس عابد را ديد، گفت: آمدن تو با اين قيافه به اين جا تناسب ندارد، براى چه به اين جا آمده‏ اى؟ عابد قصه خود را نقل كرد. آن زن گفت: اى بنده خدا! اولاً: ترك گناه براى كسب توبه، راهوارتر است. ثانياً: از كجا هر كسى توبه كرد، توبه‏ اش پذيرفته می شود؟ بدان كه آن راهنماى تو شيطان بوده است كه خواسته به اين طريق تو را گول بزند، اينك به معبد خود برگرد ببين او در آن جا نيست، عابد به معبد خود بازگشت و در آن جا كسى را نديد. آن زن شب آن روز از دنيا رفت، صبح آن شب ناگاه مردم ديدند بر در خانه او اين جمله نوشته شده: اُحضُرُوا فُلانَة فَانَّها مِن اَهلِ الجَنَّةِ؛ براى تشييع جنازه اين زن حاضر شويد كه او اهل بهشت است. مردم در شك و ترديد افتادند، كه اين جمله با اعمال آن زن تناسب ندارد، سه روز از اين قضيه گذشت، در اين هنگام خداوند به حضرت موسى عليه‏ السلام چنين وحى كرد: كنار جنازه آن زن حاضر شو، و بر آن نماز بخوان، و به مردم امر كن كه بر آن جنازه نماز بخوانند، زيرا من او را آمرزيدم و بهشت را بر او واجب كردم، چرا كه او بنده من (فلان عابد) را از گناه كردن باز داشت.(539) موسى عليه‏ السلام فرمان خدا را اجرا كرد، و به اين ترتيب يك بانوى غريق در آلودگى بر اثر امر به معروف و نهى از منكر، و بازداشتن انسانى از گناه، آن چنان مشمول رحمت الهى شد، كه خداوند او را از اهل بهشت قرار داد و به پيامبر اولوالعزمش موسى عليه‏ السلام فرمان داد تا با مردم، حاضر گردند و با تجليل و احترام جنازه او را بردارند و به خاك بسپارند. کانال 👇 @Targomeh
✴️ تلاوت يک آرامشِ باطن میخواهد و خواندنِ به طور ملايم؛ یعنی هر ۲۵ دقيقه، نيم ساعت، یک جزء خوانده شود. اين‏ خواندن‏ ها مَلَكه ميشود. سَر مشكلات يک مرتبه يک آيه ‏ای كه چندسال يا چندماه است با آن برخورد نكرده، همان سراغ انسان می ‏آيد و راه را نشان میدهد و مشکل را حلّ میکند! ✴️ گويا بین قاری و ارتباط برقرار ميشود و در خودِ دنيا به انسان برمی‏گردد! در قيامت كه حسابش جداست، در همین دنیا هم برگشت میکند و سراغ انسان می ‏آيد! حجّت الاسلام و المسلمین کانال 👇 @Targomeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹🔹 ...... ادامه 🕋🕋 👈4. اطعام و ایثار 🌴بر پایه احادیثى که در منابع و آمده است : امیرمؤمنان و فاطمه زهرا علیهماالسلام به همراه فضّه با نذر سه روز روزه حسن و حسین علیهماالسلام را از خدا طلبیدند و پس از اندکى خواسته خود را برآورده دیدند . 🍀به شکرانه این ، هر پنج تن لب از طعام فرو بستند و در روزگاری که گویا خشک‌سالی و سفره اهل بیت را خالی تر از همیشه ساخته بود ، روز را به شب رساندند . 🌴در آن زمان زهرا علیهاالسلام برای همسایه یهودی کاری را ( ریسیدن پشم ) به انجام می‌رساند که آن سه پیمانه جو بود و می‌توانست به کار افطار آید . 🍀 هرشب یک و هر پیمانه ۵ قرص نان ، اما تقدیر و الهی سرنوشت دیگری را رقم زد . 👈هنوز از گلویی فرو نرفته بود که آمد و طعامی طلبید و در گشاده دستی هر پنج تن را با یکدیگر برابر دید . 👈روز بعد از راه رسید 👈 و روز سوم که هرکدام ۵ قرص نان را به همراه بردند و اهل بیت را خالی وایآثارشان را پرآوازه ساختند : * و یوثرون علی انفسهم ولو کان بهم خصاصه * ( حشر ۹ ) 🌴سرانجام از سوی خداوند چنین هدیه آورد ؛ * و یطعمون الطعام علی جنّه مسکینا و یتیما و اسیرا * ( انسان ۸ ) 🍀و از انگیزه این و بی اعتنایی اهل بیت به پاداش و ستایش مردمان چنین خبر داد : * انّما نطعمکم لوجه الله لا نرید منکم جزاء و لا شکورا * ( انسان ۹ ) 🌴برخی گفته اند : سوره هل اتی است و ازدواج علی و فاطمه و تولد حسن و حسین علیهم السلام در روی داده است . 🍀 از این رو نمی‌توان انطباق آیات یاد شده را بر اهل بیت علیهم السلام پذیرفت ؛ ولی همانگونه که بسیاری از اهل سنت تاکید کرده‌اند در مکی یا مدنی بودن سوره هل اتی بین صاحبنظران اختلاف است . ادامه دارد ...‌‌‌‌... کانال 👇 @Targomeh