eitaa logo
درسهایی از قران کریم ( ترجمه و آموزش و روخوانی و تجوید و دائره المعارف ....... )
2.5هزار دنبال‌کننده
5.5هزار عکس
5هزار ویدیو
17 فایل
آنچه که از قران کریم می دانیم کپی مطالب آزاد و فقط یه صلوات به روح مادرم بفرست 💗💗💗
مشاهده در ایتا
دانلود
26.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای قرآن کریم آیه ۱۲۵ فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ ۖ وَمَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا كَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي السَّمَاءِ ۚ كَذَٰلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ ﴿١٢٥﴾ پس کسی را که خدا بخواهد هدایت کند، سینه اش را برای [پذیرفتن] اسلام می گشاید؛ و کسی را که [به خاطر لجاجت و عنادش] بخواهد گمراه نماید، سینه اش را چنان تنگ می کند که گویی به زحمت در آسمان بالا می رود؛ خدا این گونه پلیدی را بر کسانی که ایمان نمی آورند، قرار می دهد. (۱۲۵) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آيه ١٢٥) -امدادهاى الهى! در تعقيب آيات گذشته كه در زمينۀ مؤمنان راستين و كافران لجوج، بحث مى‌كرد در اينجا مواهب بزرگى را كه در انتظار دستۀ اول، و بى‌توفيقيهايى را كه دامنگير دستۀ دوم مى‌شود شرح مى‌دهد. نخست مى‌گويد: «هر كس را خدا بخواهد هدايت كند سينه‌اش را براى پذيرش حق گشاده مى‌سازد و آن كس را كه بخواهد گمراه سازد سينه‌اش را آن چنان تنگ و محدود مى‌كند كه گويا مى‌خواهد به آسمان بالا رود» (فَمَنْ يُرِدِ اللّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ وَ مَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقاً حَرَجاً كَأَنَّما يَصَّعَّدُ فِي السَّماءِ) . و براى تأكيد اين موضوع اضافه مى‌كند: «خداوند اين چنين، پليدى و رجس را، بر افراد بى‌ايمان قرار مى‌دهد» و سراپاى آنها را نكبت و سلب توفيق فرا خواهد گرفت (كَذلِكَ يَجْعَلُ اللّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ) . كرارا گفته‌ايم كه منظور از «هدايت» و «اضلال» الهى فراهم ساختن يا از ميان بردن مقدمات هدايت در مورد كسانى است كه آمادگى و عدم آمادگى خود را براى پذيرش حق با اعمال و كردار خويش اثبات كرده‌اند. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 646 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قطره ای قرآن کریم آیه۱۲۶ وَهَٰذَا صِرَاطُ رَبِّكَ مُسْتَقِيمًا ۗ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ ﴿١٢٦﴾ و این [قرآن و اسلام] راه راست پروردگار توست؛ ما آیات را برای گروهی که متذکّر می شوند، بیان کردیم. (۱۲۶) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
(آيه ١٢٦) -در اين آيه به عنوان تأكيد بحث گذشته مى‌گويد: «اين مطلب (كه مددهاى الهى شامل حال حق طلبان مى‌گردد و سلب موفقيت به سراغ دشمنان حق مى‌رود) يك سنت مستقيم و ثابت و دگرگونى‌ناپذير الهى است» (وَ هذا صِراطُ رَبِّكَ مُسْتَقِيماً) . در پايان آيه باز تأكيد مى‌كند كه: «ما نشانه‌ها و آيات خود را براى آنها كه دلى پذيرا و گوشى شنوا دارند شرح داديم» (قَدْ فَصَّلْنَا الْآياتِ لِقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ) . برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 646 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌹 🌸 فَمَنْ يُرِدِ اللَّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلَامِ ۖ وَمَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقًا حَرَجًا كَأَنَّمَا يَصَّعَّدُ فِي السَّمَآءِ ۚ كَذَٰلِكَ يَجْعَلُ اللَّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لَا يُؤْمِنُونَ (۱۲۵) وَهَٰذَا صِرَاطُ رَبِّكَ مُسْتَقِيمًا ۗ قَدْ فَصَّلْنَا الْآيَاتِ لِقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ (۱۲۶) 🍀 ترجمه: پس كسی را كه خدا بخواهد هدایت كند، سینه ‌اش را برای اسلام می‌ گشاید؛ و كسی را كه بخواهد گمراه نماید، سینه ‌اش را چنان تنگ می ‌كند كه گویی به زحمت در آسمان بالا می ‌رود؛ خدا این گونه پلیدی را بر كسانی كه ایمان نمی‌ آورند، قرار می‌ دهد (۱۲۵) و این راه مستقیم پروردگار توست؛ ما آیات را برای گروهی كه متذكّر می‌ شوند بیان كردیم (۱۲۶) 🌷 : بخواهد 🌷 : می گشاید 🌷 : سینه اش 🌷 : تنگ 🌷 : سختی 🌷 : بالا می رود 🌷 : پلیدی 🌷 : راه 🌷 : بیان کردیم 🌷 : متذکر می شوند 🌸 این آیات همانند سایر آیات سوره انعام در نازل شده است. و به دنبال آیات گذشته كه در زمينه مؤمنان راستين و كافران لجوج، بحث مى ‌كرد در اينجا مواهب بزرگى را كه در انتظار دسته اوّل، و بى ‌توفيقی هايى را كه دامنگير دسته دوّم مى ‌شود شرح مى ‌دهد. نخست مى‌ فرمايد: «فَمَنْ يُرِدِ اللّهُ أَنْ يَهْدِيَهُ يَشْرَحْ صَدْرَهُ لِلْإِسْلامِ وَ مَنْ يُرِدْ أَنْ يُضِلَّهُ يَجْعَلْ صَدْرَهُ ضَيِّقاً حَرَجاً كَأَنَّما يَصَّعَّدُ فِي السَّماءِ: پس کسی را که خدا بخواهد، هدایت کند، سینه اش را برای می گشاید؛ و کسی را که بخواهد گمراه نماید، سینه اش را چنان تنگ می کند که گویی به زحمت در آسمان بالا می رود» 🌸 و براى تأكيد اين موضوع اضافه مى ‌كند: «كَذلِكَ يَجْعَلُ اللّهُ الرِّجْسَ عَلَى الَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ: خدا این گونه پلیدی را بر کسانی که ایمان نمی آورند، قرار می دهد» كراراً گفته‌ ايم كه منظور از و «اضلال» الهى فراهم ساختن يا از ميان بردن مقدّمات هدايت در مورد كسانى است كه آمادگى و عدم آمادگى خود را براى پذيرش حقّ با اعمال و رفتار خويش اثبات كرده ‌اند. سپس به عنوان تأكيد بحث گذشته مى‌ گويد: «وَ هذا صِراطُ رَبِّكَ مُسْتَقِيماً: و این راه مستقیم پروردگار توست» در پايان آيه باز تأكيد مى ‌كند كه: «قَدْ فَصَّلْنَا الْآياتِ لِقَوْمٍ يَذَّكَّرُونَ: ما آیات را برای گروهی که‌ متذکر می شوند بیان کردیم» 🔹 پیام های آیات ۱۲۵ و ۱۲۶ سوره انعام 🔹 ✅ قبول ، ظرفیت و زمینه ی درونی می خواهد. ✅ شرح صدر، موهبتی الهی است. ✅ کسی که به حق ایمان نیاورد، به تدریج آلوده می شود. ✅ در ، خشونت، رقابت، حسرت، تهمت، حسد، دروغ، اندوه و هیچ گونه مرگ و بیماری و فقر راهی ندارد. ✅ برتر از نعمت امنیت و سلامت ، در سایه ی لطف مخصوص پروردگار بودن است. ✅ رسیدن به ولایت الهی، در سایه ی عمل و ‌تلاش انسان است. کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚سوره نمل آيه 40 : قَالَ الَّذِي عِندَهُ عِلْمٌ مِّنَ الْكِتَابِ أَنَا آتِيكَ بِهِ قَبْلَ أَن يَرْتَدَّ إِلَيْكَ طَرْفُكَ فَلَمَّا رَآهُ مُسْتَقِرًّا عِندَهُ قَالَ هَذَا مِن فَضْلِ رَبِّي لِيَبْلُوَنِي أَأَشْكُرُ أَمْ أَكْفُرُ وَمَن شَكَرَ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ وَمَن كَفَرَ فَإِنَّ رَبِّي غَنِيٌّ كَرِيمٌ ✴ترجمه فارسی : پيش از آنکه چشم بر هم زني، آن را نزد تو خواهم آورد! 🔸️ضرب المثل : به اندازه يک چشم بر هم زدن🪴 کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
📚فَما لَهُمْ عَنِ التَّذْكِرَةِ مُعْرِضِينَ «49» كَأَنَّهُمْ حُمُرٌ مُسْتَنْفِرَةٌ «50» فَرَّتْ مِنْ قَسْوَرَةٍ «51» بَلْ يُرِيدُ كُلُّ امْرِئٍ مِنْهُمْ أَنْ يُؤْتى‌ صُحُفاً مُنَشَّرَةً «52 مدثر 🔸️چه شده آنان را كه از تذكّر (قرآن) روى گردانند؟ گويا آنان گورخرانى هستند كه از شير مى‌گريزند. بلكه هريك از آنان توقّع دارد كه نامه هايى سرگشاده (از سوى خدا) به او داده شود. 🌱حُمُرٌ» جمع «حمار» به الاغ وحشى گفته مى‌شود و معادل فارسى آن گورخر است. كلمه «گور» به معناى صحرا و گورخر يعنى الاغ صحرايى. 🔸️در تشبيه فرار كفّار از قرآن، به فرار گورخر از شير نكاتى نهفته است: الف) فرار گورخر از شير بر اساس عقل و شعور نيست. ب) اين فرار با وحشت همراه است. ج) فرار با هدف خاصى صورت نمى‌گيرد. د) فرار كننده توان و فرصتى براى تجديد قوا ندارد و عاقبت اسير خواهد شد. 🌱«قَسْوَرَةٍ» از «قسر» به معناى قهر و غلبه و يكى از نام‌هاى شير است و در برخى موارد به معناى شكارچى نيز آمده است. به نظر مى‌رسد مراد، فرار گورخر از شير يا صيّاد باشد. 🔸️در برخى روايات آمده است كه ابوجهل و جماعتى از قريش به پيامبر اسلام صلى الله عليه و آله گفتند: ما به تو ايمان نمى‌آوريم مگر آن كه نامه‌اى از آسمان بياورى كه عنوانش اين باشد: از پروردگار جهانيان به فلان فرزند فلان و در آن رسماً به ما دستور داده شود كه به تو ايمان آوريم. تفسیرنور کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃 دعاهای عالی و بلند قرآنی برای خانواده و نسلهای آینده 1⃣ رَبَّنَا وَاجْعَلْنَا مُسْلِمَيْنِ لَكَ وَمِن ذُرِّيَّتِنَا أُمَّةً مُّسْلِمَةً لَّكَ ... ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺎ ﺭﺍ [ ﺑﺎ ﻫﻤﻪ ﻭﺟﻮﺩ ] ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺧﻮﺩ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻩ ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺩﻭﺩﻣﺎﻥ ﻣﺎ ﺍﻣﺘﻲ ﻛﻪ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺗﻮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﺭ ، ... ( بقره /١٢٨) 2⃣ ... رَبِّ هَبْ لِي مِن لَّدُنكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعَاءِ ... ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﺧﻮﺩ ﻓﺮﺯﻧﺪﻱ ﭘﺎﻙ ﻭ ﭘﺎﻛﻴﺰﻩ ﻋﻄﺎ ﻛﻦ ، ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺗﻮ ﺷﻨﻮﺍﻱ ﺩﻋﺎﻳﻲ .( آل عمران / ٣٨) 3⃣ رَبِّ اجْعَلْنِي مُقِيمَ الصَّلَاةِ وَمِن ذُرِّيَّتِي رَبَّنَا وَتَقَبَّلْ دُعَاءِ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺮﺍ ﺑﺮ ﭘﺎﺩﺍﺭﻧﺪﻩ ﻧﻤﺎﺯ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻩ ، ﻭ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﻢ [ ﺑﺮﭘﺎﺩﺍﺭﻧﺪﮔﺎﻥ ﻧﻤﺎﺯ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻩ ] . ﻭ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺩﻋﺎﻳﻢ ﺭﺍ ﺑﭙﺬﻳﺮ .( ابراهیم /٤٠) 4⃣ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺳﻮﻱ ﻫﻤﺴﺮﺍﻥ ﻭ ﻓﺮﺯﻧﺪﺍﻧﻤﺎﻥ ﺧﻮﺷﺪﻟﻲ ﻭ ﺧﻮﺷﺤﺎﻟﻲ ﺑﺨﺶ ، ﻭ ﻣﺎ ﺭﺍ ﭘﻴﺸﻮﺍﻱ ﭘﺮﻫﻴﺰﻛﺎﺭﺍﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻩ .( فرقان /٧٤) 5⃣ رَبِّ هَبْ لِي مِنَ الصَّالِحِينَ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻣﺮﺍ ﻓﺮﺯﻧﺪﻱ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺻﺎﻟﺤﺎﻥ ﺑﺎﺷﺪ ﻋﻄﺎ ﻛﻦ .( صافات /١٠٠) 6⃣ رَبِّ أَوْزِعْنِي أَنْ أَشْكُرَ نِعْمَتَكَ الَّتِي أَنْعَمْتَ عَلَيَّ وَعَلَىٰ وَالِدَيَّ وَأَنْ أَعْمَلَ صَالِحًا تَرْضَاهُ وَأَصْلِحْ لِي فِي ذُرِّيَّتِي .. ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺑﻪ ﻣﻦ ﺍﻟﻬﺎم ﻛﻦ ﺗﺎ ﻧﻌﻤﺘﺖ ﺭﺍ ﻛﻪ ﺑﺮ ﻣﻦ ﻭ ﭘﺪﺭ ﻭ ﻣﺎﺩﺭم ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﻱ ﺳﭙﺎﺱ ﮔﺰﺍﺭم ، ﻭ ﻛﺎﺭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻱ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻰ ﭘﺴﻨﺪﻱ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻫﻢ ﻭ ﺫﺭﻳﻪ ﻭ ﻧﺴﻞ ﻣﺮﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻦ ﺻﺎﻟﺢ ﻭ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﮔﺮﺩﺍﻥ .( احقاف /١٥) کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂بسوی ولیّ خدا برگردید. 🍂 🔶وَقَالَ لِفِتْيَانِهِ اجْعَلُواْ بِضَاعَتَهُمْ فِي رِحَالِهِمْ لَعَلَّهُمْ يَعْرِفُونَهَا إِذَا انقَلَبُواْ إِلَي أَهْلِهِمْ لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ (یوسف/۶٢) ⚡️ ترجمه : و (يوسف) به غلامان خود گفت: آنچه را به عنوان قيمت پرداخته اند در بارهايشان بگذاريد، تا چون به خانواده ى خود بازگردند آن را باز شناسند، به اميد آنكه (بار ديگر) برگردند. 🍁حضرت یوسف در هنگام ملاقات برادران، نه انتقام گرفت و نه گلايه اى نمود و نه كينه اى داشت. بلكه سرمايه آنان را به آنها برگرداند تا آنان دوباره به نزد حضرت یوسف برگردند. ✅و این شیوه ی اولیاء خداست. ولیّ خدا عاشق انسانهاست و عمداً کاری می کند تا انسانها بسوی او برگردند تا هدایت شوند. ❌ پس ماهم به ولیّ خدا رو کنیم. ┄┅═✼✿‍✵✿‍✵✿‍✼═┅┄ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚🕙📚 (ع) 🔷 مبارزه ادريس با طاغوت عصرش‏ ادريس عليه‏السلام تنها به عبادت و اندرز مردم اكتفا نمى‏كرد، بلكه به جامعه توجه داشت كه اگر ظلمى به كسى شود، از مظلوم دفاع كند و در برابر ظالم، ايستادگى نمايد. به عنوان نمونه به داستان زير توجه نماييد: در عصر او پادشاه ستمگرى حكومت مى‏كرد، ادريس و پيروانش از اطاعت شاه سر باز زدند و مخالفت خود را با طاغوت، آشكار ساختند، از اين رو آن‏ها را از اطراف دستگاه آن شاه جبار، به عنوان رافَضى (يعنى ترك كننده اطاعت شاه) خواندند. روزى شاه با نگهبانان خود در بيابان، به سير و سياحت و شكار مشغول بود كه به زمين مزروعى بسيار خرم و شادابى رسيد، پرسيد: اين زمين به چه كسى تعلق دارد؟ اطرافيان گفتند: به يكى از پيروان ادريس. شاه صاحب آن ملك را خواست و به او گفت: اين ملك را به من بفروش. او گفت: من عيالمند هستم و به محصول اين زمين محتاج‏تر از تو مى‏باشم و به هيچ عنوان از آن دست نمى‏كشم. شاه بسيار خشمگين شد، و با حال خشم به قصرش آمد، چون همسرش او را خشمگين يافت، علت را پرسيد و او جريان را بازگو كرد و با همسرش در اين مورد به مشورت پرداخت، و به اين نتيجه رسيدند كه رهنمودهاى ادريس، مردم را بر ضد شاه، پرجرأت و قوى دل كرده است.  همسر شاه كه يك زن ستمگر و بى‏رحم بود گفت: من تدبيرى مى‏كنم كه هم تو صاحب آن زمين شوى و هم مردم با تبليغات وارونه، رام و خام شوند. شاه گفت: آن تدبير چيست؟ زن كه حزبى به نام ازارقه (چشم كبودها) از افراد خونخوار و بى‏دين تشكيل داده بود، به شاه گفت: من جمعى از حزب ازارقه را مى‏فرستم تا صاحب آن زمين را به اينجا بياورند و همه آن‏ها شهادت بدهند كه او آيين تو را ترك كرده، در نتيجه كشتن او جايز مى‏شود، تو نيز او را مى‏كشى و آن سرزمين خرم را تصرف مى‏كنى. شاه از اين نيرنگ استقبال كرد و آن را اجرا نمود و پس از كشتن آن شيعه ادريس، زمين‏هاى مزروعى او را تصرف و غصب نمود. حضرت ادريس از جريان آگاه شد و شخصاً نزد شاه رفت و با صراحت به او اعتراض كرده، آيين او را باطل دانست و او را به سوى حق دعوت نمود، و سرانجام به او گفت: اگر توبه نكنى و از روش خود برنگردى، به زودى عذاب الهى تو را فراخواهد گرفت، و من پيام خود را از طرف خداوند به تو رساندم. همسر شاه، به او گفت: هيچ ناراحت مباش، من نقشه قتل ادريس را طرح كرده‏ام، و با كشتن او رسالتش نيز باطل مى‏شود. آن نقشه اين بود كه چهل نفر را مخفيانه مأمور كشتن ادريس كرد، ولى ادريس توسط مأموران مخفى خود، از جريان آگاه شد و از محل و مكان هميشگى خود به جاى ديگر رفت، و آن چهل نفر در طرح خود شكست خوردند و مدت‏ها گذشت تا اين كه عذاب قحطى، كشور شاه را فرا گرفت كار به جايى رسيد كه زن شاه، شب‏ها به گدايى مى‏پرداخت تا اين كه شبى سگ‏ها به او حمله كردند و او را پاره پاره نموده و دريدند. بلاى قحطى نيز بيست سال طول كشيد و سرانجام، آن‏ها كه باقى مانده بودند به ادريس و خداى ادريس ايمان آوردند و كم كم بلاها رفع گرديد. و ادريس پيروز شد.(77) پایان کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
💠 ساده لوحی کسانی که به عذاب‌های قبر و قیامت اعتقاد ندارند ❌ 🔸️خداوند متعال می‌فرماید:آنها چنان روزی (روز قیامت) را بعید و دور می‌بینند.《إِنَّهُمْ يَرَوْنَهُ بَعِيدًا》 و ما آن را قریب و نزدیک می‌بینیم.《وَنَرَاهُ قَرِيبًا》؛ سوره معارج آیات ۶ و ۷. ✔ آنها اصلاً باور نمی‌کنند چنان روزی در کار باشد که: حساب همه خلایق را برسند و کوچک‌ترین گفتار و کردار آنها محاسبه شود، آن هم در روزی که پنجاه هزار سال به طول می‌انجامد، ولی آنها در حقیقت خدا را نشناخته‌اند، و در قدرت او شک و تردید دارند.👀 ✔ آنها می‌گویند: مگر ممکن است استخوان‌های پوسیده، و خاک‌هایی که هر ذره‌ای از آن در گوشه‌ای پراکنده گشته است، بار دیگر جمع شود، و لباس حیات در تن بپوشد؟! وانگهی، مگر روز پنجاه هزار ساله امکان‌پذیر است؟! ✔ جالب اینکه، علم امروز می‌گوید: مقدار روز در هر کره‌ای از کرات آسمانی با دیگر کرات متفاوت است؛ زیرا تابع مقدار زمانی است که آن کره یک بار به دور محور خود می‌چرخد،و لذا، روز در کره ماه به اندازه دو هفته در کره زمین است، حتی می‌گویند: ممکن است با گذشت زمان، کره زمین از سرعت حرکت وضعی خود بکاهد و مقدار یک روز، معادل یک ماه یا یک سال یا صدها سال شود. نمی‌گوئیم: روز قیامت چنین است، بلکه می‌گوئیم: روز پنجاه هزار ساله حتی با مقیاس‌های عالم دنیا چیز عجیبی نیست.👌 📖 تفسیر نمونه، جلد۲۵ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴سخت ترین آیه جهنم و زیباترین آیه ی بهشت 🔥سخت ترین آیه جهنم در قرآن را اگر بپرسی همه می گویند مار غاشیه، آب جوش و.... ♨️ولی سخت ترین آیه جهنم در سوره مبارکه ابراهیم است. می فرماید: "مرگ از هر طرف به سراغ فرد می آید ولی نمی میرد..." 💟زیباترین آیه توصیف بهشت هم اگر بپرسی می گویند: نهرهای جاری از عسل و شیر و...... 🌟ولی کامل ترین توصیف از بهشتی که نرفته ایم در سوره کهف است: 🌹می فرماید:" اهل بهشت دوست ندارند از بهشت بروند..." ☘شما هر جا بروی بعد چند روز خسته می شوی. چون در قرآن آمده که "خالدین فیها ابدا"( در آن جاودانه اند) 💠 آدم با خود فکر می کند چقدر در بهشت بمانیم، ولی اینقدر برایت شیرین می کنند که دوست خواهی داشت جاودانه بمانی... 📙از بیانات استاد اخلاق آیت الله فاطمی نیا کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
در مسئولیت دهی هم باید لیاقت فرد ملاک باشه 🚫این بده که فامیل رو بدون داشتن صلاحیت جائی مسئولیت بدیم 💢اما فامیل اگه لیاقت و صلاحیت داره خب چرا بهش اعتماد نکنیم ✅حضرت موسی داداشش هارون رو وزیر خودش گذاشت ✅حضرت ابراهیم برادر زادش رو سفیر خودش در قوم لوط قرار داد کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 کینه و حسادت را نمی‌توان تا آخر عمر پنهان کرد. دل را باید یک‌دله کرد، یا رضای دوست یا هوای خویشتن. 📖 آیه ۲۹ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
«تعداد کلمات سوره ی کوثر دقیقا 18 تاست» ✍همراه یکی از دوستان خوش ذوق بودم و این مطلب رو مطرح کرد با اینکه اولش قبول نمیکردم و سخت گرفتم ولی در عین ناباوری بعد از چند بار بررسی دیدم حرفش درسته ـ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴تلاوتی کوتاه 🌸سوره (آیه ۲۷) وَاتْلُ مَآ أُوحِيَ إِلَيْكَ مِنْ كِتَابِ رَبِّكَ لَا مُبَدِّلَ لِكَلِمَاتِهِ وَلَنْ تَجِدَ مِنْ دُونِهِ مُلْتَحَدًا (٢٧) آنچه را از كتاب پروردگارت به تو وحی شده تلاوت كن! هیچ چیز سخنان او را دگرگون نمی‌سازد؛ و هرگز پناهگاهی جز او نمییابی! کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
🖤آدم سخاوتمند برای کمک به فقیر چرتکه نمی‌اندازد چون بخشش برایش درونی شده. جهنم بازتاب مَلَکات انسان است. نتیجه این می‌شود که اگر جهنمی به دنیا برگردد باز به گونه‌ای عمل می‌کند که مستحق جهنم می‌شود. 📖 آیه ۲۸ کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚دائره المعارف قرآن کریم📚 🧿 > 🩸از آن‌جا که قرآن کریم، پیش از همه، کتابى تربیتى است و همه آن‌چه را که در هدایت انسان به سعادت و جاودانه مؤثّر است، بیان کرده، طرح مباحث در قرآن نیز با همین هدف متناسب است؛ 💎لذا این سبب شده تا آیات الاحکام ، ویژگی‌هایی متفاوت با کتاب‌های فقهی - حقوقی داشته باشد که برخی از آن از این قرار است : 👈 اول آنکه معمولاً به گونه‌ای فشرده و در حد اشاره و کلی بیان و به ویژه در معاملات ، به قاعده‌های بسیار عام نظیر ) اوفوا بالعقود * ( مائده ۱ ) و * تجاره عن تراض * ( نسا ۲۹ ) پسنده شده است . 🩸یکی از این ویژگی آن است که خصوصیات احکام ، متناسب با و احوال گوناگون استنباط شود . 👈دوم آنکه بسیاری از قرآن مانند احکام نماز ، حج ، جهاد ، زکات ، ارث ، طلاق و غیر این‌ها به صورت در سوره‌های گوناگون و جدا جدا آمده است . 💎ویژگی دیگر این است که به طور عام ، احکام را به صورت نص و غیر قابل تردید بیان نکرده ؛ بلکه به گونه‌ای آورده که قابل گوناگون است ، در نتیجه ، استناد به بسیاری از آیات ، دچار مشکل و مدلول آنها ظنّی الدلاله شده است ؛ 🩸البته این بیان موجب سهولت و تنوع در احکام شده و به قرآن جاذبه و لطافت خاصی بخشیده ، مانند که درباره تشریع روزه و وصیت به * کتب * کرده یا در جاهای دیگر * فرضنا * * خیر * و مانند آن را آورده است ؛ اما این شیوه ، کار مفسر و فقیه را هم دشوار ساخته ، لازم می‌شود آنان با دقت و رعایت قواعد و خصوصیات ، را بررسی کنند . ادامه دارد ....... کانال 👇 @Targomeh 🍀🌺🍀🌺🍀🌺