eitaa logo
📃دیوار احادیث📃
17 دنبال‌کننده
37 عکس
23 ویدیو
0 فایل
#فقط؛ احاديث حضرات چهارده معصوم عليه السلام
مشاهده در ایتا
دانلود
علیه‌السلام أَمَّا بَعْدُ، فَإِنَّ تَضْيِيعَ الْمَرْءِ مَا وُلِّيَ، وَتَکَلُّفَهُ مَا کُفِيَ، لَعَجْزٌ حَاضِرٌ، وَ رَأْيٌ مُتَبَّرٌ انسان در انجام کارهایی که بر عهده اوست، و در کاری که از مسؤولیّت او خارج است، نشانه آشکار، و ویرانگر است - نامه ۶۱ 🍁🍁🍁🍁
صلی الله علیه و آله زیاد کنید؛ در خانه‌ها و مجالستان، سر سفره‌ها و در بازارهایتان، و در مسیر رفت‌ و‌ آمدهایتان، و هر جا که بودید؛ چرا که شما نمى‌دانید خداوند چه زمانى نازل مى‌شود ‌ - ج ۵ ص ۳۱۹ 🍁✨✨✨🍁
عليه السلام الكريمُ يَرفَعُ نفسَهُ في كُلِّ ما أسداهُ عن حُسنِ المُجازاةِ كسى است كه خود را بالاتر از اين داند كه براى هايش عوض نيكو انتظار داشته باشد - حدیث ۲۰۳۳ 🍃🍃✨🍃🍃
علیه‌السلام هر مجلسی و محفلی که در آن غیبت کردن گرم و پر رونق باشد به همان نسبت، دین و ایمان افراد آن محفل تباه و از دست رفته است - ج ۷۵ ص ۲۵۹ 🍂🍂🍁🍂🍂
علیه‌السلام مهدی ما در عصر خودش مظلوم است، تا می‌توانید درباره ایشان سخن بگویید و قلم فرسایی کنید؛ بیش از آنچه نوشته شده و گفته شده باید در باره‌اش گفت و نوشت... - صفحه ۵۴ 🌼🌼✨🌼🌼
(عج) من دعا گوی هر مؤمنی هستم که جد شهیدم را یاد کند و پس از آن برای تعجیل من کند - ج ۱ ص ۳۳۳ ✨✨🌼✨✨
(ع) سوگند به خدا ـ فرزندم ـ دارای غیبتی خواهد بود که هیچ کس در آن دوران از و نابودی رهایی نمی یابد؛ مگر کسی که خداوند او را بر اعتقاد به وی استوار ساخته و بر برای تعجیل آن حضرت توفیقش ببخشد - ج ۲ ص ۳۶۸ 🌼✨✨🌼
(عج) محدث عظیم و سالک وارسته، مرحوم (پدر علامه مجلسی)میفرماید: در اوایل جوانی مایل بودم بخوانم؛ اما نماز قضا بر عهده ام بود و به همین دلیل احتیاط می کردم و نمی خواندم خدمت عرض نمودم که فرمود: بخوان اما من با خودم می گفتم نماز شب، خصوصیات خاص خود را دارد و با نمازهای واجب فرق میکند یک شب بالای پشت بام خانه ام در خواب و بیداری بودم که امام زمان را در بازار خربزه فروش های اصفهان در کنار جامع دیدم با شوق و شعف، نزد او رفتم و سئوالاتی کردم که از جمله آن، خواندن نماز شب بود فرمود: بخوان! عرض کردم: یابن رسول الله، همیشه دستم به شما نمی رسد کتابی به من بدهید که به آن کنم فرمود: برو از آقا محمد تاج، کتاب بگیر گویا در خواب، او را می شناختم؛ رفتم کتاب را از او گرفتم مشغول خواندن بودم و می گریستم که از بیدار شدم از ذهنم گذشت که شاید همان شیخ بهایی است و منظور امام از این است که شیخ بهایی، ریاست شریعت را در آن دوره به عهده دارد نماز صبح را خواندم و خدمت ایشان رفتم دیدم شیخ با سید گلپایگانی مشغول مقابله است ماجرا را برایش نقل کردم... فرمود: ان شاءالله به چیزی که می خواهی میرسی بعد ناگهان یاد جایی که امام را در آن ملاقات کرده بودم، افتادم و به کنار مسجد جامع رفتم در آنجا آقا حسن تاج را دیدم که از آشنایان قدیم ما بود مرا که دید، گفت: ملا محمد تقی! بیا برویم خانه، یک سری کتاب به تو بدهم مرا به خانه اش برد در اتاقی را باز کرد و گفت: هر کتابی را که میخواهی بردار کتابی را برداشتم؛ ناگهان دیدم همان کتابی است که در دیده بودم؛ !!! به گریه افتادم؛ برخاستم و بیرون آمدم گفت: باز هم بردار... گفتم: همین بس است... پس شروع نمودم به تصحیح و مقابله و آموزش صحیفه سجادیه به مردم؛ و چنان شد که از این ، بسیاری از اهل اصفهان شدند .۱ مرحوم (نویسنده کتاب ) می فرماید: پدرم چهل سال از عمر خود را صرف ترویج صحیفه کرد و انتشار این کتاب، توسط او باعث شد که اکنون هیچ خانه ای بدون صحیفه نباشد این حکایت بزرگ مرا بر آن داشت که بر صحیفه شرح فارسی بنویسم تا عوام و خواص از آن بهره مند شوند .۲ ۱. - ج ۱۵ ص ۴۹ ۲. - ج ۱۱۰ ص ۵۱ ✨🌼✨🌼✨
علیه‌السلام ا‌ِنّما اَنتَ بَعضُ ایّامِك، فكُلُّ یَومٍ یَمضیِ عَلَیكَ یَمضیِ بِبَعضِكَ! این را بدان که وجود تو همان شمارش روزهای عمر تو است، هر روزی که بر تو بگذرد قسمتی از وجود تو را به همراه خود می‌برد! - ج ٣ ص ٧٧ 🍃🍃🍁🍃🍃
صلی‌الله‌علیه‌وآله زَیّنوا مجالِسَکُم بِذِکرِ عَلیٍّ و خود را با و (ع) مُزیّن نمائید - ص ۲۱۱ ✨✨🕊✨✨
صلی‌الله‌علیه‌ و آله قَالَ قَالَ اَلنَّبِيُّ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ:  إِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ لَيُبْغِضُ اَلْمُؤْمِنَ اَلضَّعِيفَ اَلَّذِي لاَ دِينَ لَهُ فَقِيلَ لَهُ وَ مَا اَلْمُؤْمِنُ اَلَّذِي لاَ دِينَ لَهُ قَالَ اَلَّذِي لاَ يَنْهَى عَنِ اَلْمُنْكَرِ همانا خداوند عزّوجلّ‌ بر مؤمن ضعیف كه دين ندارد خشم مى‌كند عرض شد: مؤمنى كه دين ندارد کیست؟ فرمود: كسى كه نهى از منكر نمی‌كند - ج ۵ ص ۵۹ ✨🍁🍁🍁✨
🍁 علیه‌السلام أَلْعَبْدُ حُرٌّ ما قَنَعَ، أَلْحُرُّ عَبْدٌ ماطَمَعَ بنده اگر قناعت کند، آزاد است؛ آزاد، اگر طمع داشته باشد برده است! - ج ۱ ص ۱۱۳ 🍁🍂🍂🍁
عليه‌السلام إسماعُ الأصَمِّ مِن غَيرِ تَضَجُّرٍ صَدَقةٌ هَنِيئَةٌ فهماندن به ، بی ‌آنكه از اين كار اظهار ناراحتى كنى، ‌اى گواراست - ج ۱ ص ۳۸۸ ح ۷۴ 🍃✨✨🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(ع) را تند و دست و پا شکسته نباید خواند بلکه باید به آرامى تلاوت کرد هنگامى که به آیه‌اى مى‌رسى که در آن ذکر دوزخ شده‌است توقف مى‌کنى (مى‌اندیشى) و به خدا از پناه مى‌برى!!! - جلد ۲ صفحه ۶۱۸ 🍂🔥🍂 / ۱۲۲۱ https://eitaa.com/WallsOfHadithsOfThe14Innocents99/1372
صلّی ‌الله ‌علیه ‌و آله لَا يُضِيفُ الضَّيْفَ إِلَّا كُلُّ مُؤْمِنٍ وَ مِنْ مَكَارِمِ الْأَخْلَاقِ قِرَى الضَّيْفِ نمی‌كند از مهمان مگر و از جمله ، پذيرائى از است - ج ۶ ص ۲۸۳ ‌🍃🍃✨🍃🍃
عليه‌السلام مَنْ يَمُوتُ بِالذُّنُوبِ أَکْثَرُ مِمَّنْ يَمُوتُ بِالآجَالِ شمار کسانی که بر می‌ميرند، بيش از کسانی است که به طبيعی از اين جهان می‌روند - ج ۵ ص ۱۴۰ 🍂🍂🍁🍂🍂
عليه السلام عَلَى الإمامِ أَن يعلِّمَ أهلَ وِلايَتِهِ حُدودَ الإسلامِ وَالإيمانِ بر ست كه به مردمان تحت حكومتش حدود و را بياموزد - ص ۳۲۸ ح ۵۶۳۷ ✨✨🕊✨✨
علیه‌السلام مَن تَطَبَّبَ فَلْيَتَّقِ اللّه‏َ وَ لْيَنصَحْ وَليَجتَهِدْ هر كه می‌كند، بايد از خدا بترسد و خيرخواه باشد و سعى خود را به كار برد - ج ۲ ص ۱۴۴ 🍃🍁🍁🍃 / ۱۲۲۵
عليه‌السلام أَي فُلَانُ اتَّقِ اللَّهَ وَ قُلِ الْحَقَّ وَ إِنْ كانَ فِيهِ هَلَاكك فَإِنَّ فِيهِ نَجَاتَك أَي فُلَانُ اتَّقِ اللَّهَ وَ دَعِ الْبَاطِلَ وَ إِنْ كانَ فِيهِ نَجَاتُك فَإِنَّ فِيهِ هَلَاكك اى فلانى! از خدا پروا دار و را بگو؛ هر چند هلاکت تو در آن باشد که بى‏‌‌گمان تو در آن است اى فلانی! از خدا پروا دار و را ترک کن؛ هر چند نجات تو در آن باشد که بى‏‌گمان تو در آن است - صفحه ۴۰۸ ✨🍂🍃🍂✨
🍁 علیه‌السلام لَعَنَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله الرِّبا و آکلَهُ وَ بایعَهُ وَ مُشْتَرِیهُ وَ کاتِبَهُ وَ شاهِدَیهِ صلی‌ الله‌ علیه ‌و آله ؛ خورنده آن، فروشنده، خریدار آن، نویسنده و دو شاهد آن را مطرود نموده و لعن کرده است جلد ۱۲ صفحه ۴۳۰ ‌🍃🍁🍂🍂🍁🍃
عليه‌السلام مَن أرادَ أن لايَضُرَّهُ طَعامٌ وَلْيُجِدِ المَضغَ هركه می‌خواهد به او نرساند؛ بايد غذا را خوب بجود... - ج ۲۴ ص ۴۳۱ ‌✨✨✨✨
علیه‌السلام إيّاكَ و الإذاعَةَ و طَلَبَ الرِّئاسَةِ ، فَإنَّهُما يَدعُوانِ إلَى الهَلَكَةِ از افشاى و طلبى بپرهيز؛ كه اين دو آدمى را به مى‌كشانند - ص ۴۸۷ 🍁🍁🍁🍁
علیه السلام كسى كه نگاهش به محدود گردد، از ديدن ، مى‌شود - حدیث ۸۸۷۰ 🍃🍁🍁🍃 / ۱۲۳۰
عليه السلام فرمود: خدای تبارك و تعالی فرموده است قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى لَأُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِی الْإِسْلَامِ أَطَاعَتْ إِمَاماً جَائِراً لَيْسَ مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِی أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَأَعْفُوَنَّ عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِی الْإِسْلَامِ أَطَاعَتْ إِمَاماً هَادِياً مِنَ اللَّهِ وَ إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِی أَعْمَالِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً هر دسته از مسلمين، كه از امام (حاكم) جائرى كه از جانب خدا نيست اطاعت كرده است؛ هر چند در اعمالش نيكوكار و پرهيزگار باشد، عذاب خواهم كرد و هر دسته از مسلمين، كه از امام هدایت‌كننده از جانب خدا اطاعت كرده است، خواهم بخشيد هر چند آن دسته، در اعمال خود، ستمكار و گناهكار باشد - علامه مجلسی - ج ۲۵ ص ۱۱۰ - ثقة الاسلام كلینی - ج ۱ ص ۳۷۶ 🍃✨🍃✨🍃
📃دیوار احادیث📃
#حدیث_‌قدسی #امام_باقر عليه السلام فرمود: خدای تبارك و تعالی فرموده است قَالَ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ
به نام الله [قدسی] شریفی در کتاب با چندین عبارت نقل شده است از قول [امام باقر] و امام از قول خدا، که فرموده؛ [ لَاُعَذِّبَنَّ كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ دانَت بوَلايَةِ كُلِّ اِمامٍ جائِرٍ لَيسَ مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَعمالِها بَرَّةً تَقِيَّةً وَ لَاَعفُوَنَّ عَن كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي الاِسلامِ دانَت بِوَلايَةِ كُلِّ اِمامٍ عادِلٍ مِنَ اللهِ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ في اَنفُسِها ظالِمَةً مُسِيئَةً ] -این‌حدیث، حدیث‌مهم و عجیبی است- می‌گوید؛ آن مردمی که تحت [ ] زندگی می‌کنند، اهل نجاتند؛ اگرچه در کارهای شخصی و خصوصی، قصورها و تقصیرها و گناه‌هایی هم گاهی داشته باشند آن مردمی که تحت ولایت [ ] و طاغوت زندگی می‌کنند، اهل بدبختی و عذابند؛ اگرچه در کارهای شخصی، در اعمال خصوصی، اهل نیکوکاری و کارهای خوب هم باشند اینکه ماشینی که به قصد نیشابور حرکت کرده است؛ اگر این ماشین به سمت و در مسیر نیشابور باشد، شما حتماً به هدف می‌رسید اگر این ماشین به جای اینکه برود طرف نیشابور، سمت سرخس یا قوچان برود مسلّم است که شما به هدف نمی‌رسید در آن ماشینی که می‌رود به طرف نیشابور، اگر در ماشین، مردم با ادب، با مهربانی، با رفتار خوب، با آداب انسانی باهم معاشرت کردند، چه بهتر، اگر هم با آداب انسانی و انسانیت و نیکی و احسان باهم معاشرت نکردند، بالاخره به نیشابور می‌رسند، به می‌رسند؛ اگرچه در بین راه، قدری بدی کردند، آن بدی‌ها هم البته سزاهایی خواهد داشت و آثاری و نتایج خاص خود را خواهد داشت که آن نتایج را هم مجبورند متحمل بشوند؛ اما به برخلاف آن، ماشینی که به نقطۀ مقابل نیشابور می‌رود، اگر چنانچه در این ماشین، همۀ افراد با ادب، با نزاکت، با احترام با همدیگر رفتار کنند، با خوشرویی با همدیگر عمل کنند، و می‌بینند این ماشین دارد به جای نیشابور، می‌رود به طرف قوچان، درمقابل این حادثه و این پدیده، هیچ عکس العملی نشان نمی‌دهند؛ اینها خیلی آدم‌های خوبی‌اند، با هم خیلی مهربانند ، اما به هدف خواهند رسید یا نه؟ پیداست که نه! در مثال اول، راننده، یک رانندۀ امین و راه‌بلد بود، [ ] بود، آنها را رساند به هدف؛ اگرچه بداخلاق بودند، [ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي اَعمالِها ظالِمَةً مُسِيئَةً ] در مثال دوم، راننده، رانندۀ راه‌بلدی و امینی نبود، رانندۀ هواپرستی بود و در سرخس و قوچان کاری داشت، کار خودش را بر خواستۀ مردم مقدم کرده بود، داشت میرفت آنجا؛ - اینها مسلّم به‌هدف نخواهند رسید؛ - اگرچه در داخل ماشین، مردم باهم خیلی هم مهربان، خیلی هم گرم، خیلی هم خوش‌اخلاق باشند، [ وَ اِن كانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي اَعمالِها بَرَّةً تَقِيَّةً ]؛ اما بالاخره [ لَاُعَذِّبَنَّ ] به عذاب خدا دچار خواهند شد، به هدف نخواهند رسید بنابر این در یک جامعه‌ای که با اداره می‌شود، مثل همان ماشینی که با رانندگی آدم غیر امین و غیر بلد دارد رهبری می‌شود، انسانها به هدف نخواهند رسید و نمی‌توانند مسلمان بمانند...!!! طرح‌کلی در قرآن سخنرانی‌های مقام‌معظم‌رهبری؛ در سال ۱۳۵۳