eitaa logo
کانال رسمی وابسته به آیت الله العظمی جوادی آملی
10.9هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.6هزار ویدیو
24 فایل
مرجع رسمی اطلاع رسانی از آخرین اخبار مرتبط با آیت الله العظمی جوادی آملی و بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء esra.ir تلفن : 3ــ37782001 -025 فکس: 37765253 -025 ارتباط با ادمین کانال @bonyad_esra_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 بهترین آزادی 🔸 یك وقت است انسان از زندان دشمن آزاد می‌ شود، یك وقت از آزاد می ‌شود. انسان اگر گرفتار هوا و هوس بود دیگر در زندان درون محبوس است. اینكه گفت: غلام همّت آنم كه زیر چرخ گردون ٭٭٭ ز هر چه رنگ تعلّق پذیرد آزاد است برای گروه برتر است که آن می‌ شود آزاد و این آزادی از است كه انسان در بند هوس نباشد و هوس را به بند بكشد، نه در بند هوس باشد. 📚 سخنرانی در جمع آزادگان تاریخ: 1393/07/24 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز نوزدهم ماه 1444 🔹 «نصرت» و «ولايت» 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 «نصرت» و «ولایت» 🔹 فرق بین و هم در بحث ‌های قبل گذشت؛ یك وقت است تمام کارهای انسان را دیگری انجام می ‌دهد مثل بیماری كه روی بستر استراحت و روی تخت است و هیچ كاری از او ساخته نیست و دیگران ولی او هستند، كودك و بیمار از كارافتاده این ‌چنین اند؛ امّا یك وقت بیماری است كه بخشی از كارها را خودش انجام می‌ دهد، آن كمبودش را دیگران انجام می ‌دهند؛ «ولایت» مربوط به بخش اول است و «نصرت» مربوط به بخش دوم. این كودك وقتی نوجوان شد بخشی از كارها را خودش انجام می ‌دهد ولی در ، اولیای او، او را كمك می‌ كنند که می ‌شوند انصار او، این است؛ امّا وقتی کودک است تحت است نه اینکه بخشی از کارها را خود این كودك شیری انجام بدهد و بقیه را مادر كمك كند، این‌طور نیست. 🔹 انسان گاهی طوری است كه تمام كارهایش تحت است؛ این کسی كه می ‌گوید: ﴿إِنَّ صَلاتی وَ نُسُكی وَ مَحْیای وَ مَماتی لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ﴾، این شخص تحت ولایت «الله» است، این كلاً احساس می ‌كند، درك می ‌كند و مشاهده می ‌كند كه دیگری دارد او را اداره می ‌كند، این خودش را تحت ولایت «الله» می ‌بیند؛ امّا كسانی كه به این مقام بار نیافتند، می‌ گویند این مقدار را ما با كمك الهی انجام دادیم که ﴿إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْكُمْ﴾. 🔹 قرآن كریم هم دو نحو با انسان ها سخن می ‌گوید. این دو تعبیر سوره مباركه «انفال» یكسان نیست: یكی اینكه فرمود: ﴿وَ ما رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمی﴾ که در عین حال كه «رَمْی» را به ذات اقدس الهی نسبت می ‌دهد، به پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم منسوب می ‌داند؛ در كنارش وقتی با رزمنده ‌ها سخن می ‌گوید، به نحو سالبه، یك جانبه _ نه تلفیق نفی و اثبات؛ نظیر ﴿وَ ما رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمی﴾ نیست كه تلفیق نفی و اثبات باشد، این است _ می فرماید: ﴿فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ﴾. این رزمنده‌ ها تلاش و كوشش كردند و عدّه‌ ای را به هلاكت رساندند اما فرمود شما هیچ كاری نكردید! این می ‌شود ولایت. آنجا كه خدای سبحان بخواهد ولایت خودش را نشان بدهد، می ‌گوید كار، كار من است و آنجا كه بخواهد نصرت خودش را نشان بدهد، می ‌گوید اینكه تو كردی به كمك ما بود؛ حالا تا شنونده چه كسی باشد، دریافت كننده چه كسی باشد و چه شخصی ذات اقدس الهی را درك بكند، این دیگر متفاوت است. 🔹 فرمود اگر كسی بیراهه رفت، كژراهه رفت و همه راه‌ هایی را كه ما نشان دادیم پس زد، این شخص نه ولی دارد نه نصیر، همه كارها به عهده خودش است! اگر همه كارها به عهده خودش است و او هم عبد «مسكین»، «مستكین» و «مستجیر» است، خب در کارش می ‌ماند! فرمود اینها ﴿ما لَهُمْ مِنْ وَلِی وَ لا نَصیرٍ﴾. 📚 سوره مبارکه شوری جلسه 8 تاریخ: 1394/02/29 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی ▫️ استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از را شرح می نماید. جلسه: ششم تاریخ: محرم 1401 @m_vaezjavadi
💠 مفاتیح الحیات 408 🔸 كیفر بداخلاقی با خانواده هنگامی كه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و مردم [از خاكسپاری سعد بن معاذ] بازگشتند پرسیدند: ای رسول خدا! با سعد كاری كردی كه با هیچ‌كس دیگر نكرده‌ای؛ جنازه ‌اش را بدون ردا و كفش مشایعت كردی؟ فرمود: فرشتگان بدون كفش و ردا در تشییع او حاضر شدند و من به آنان تأسّی جستم. گفتند: یك بار سمت راست تابوت و بار دیگر سمت چپ آن را گرفتی! فرمود: دستم در دست جبرئیل بود و هر جا را كه او می‌ گرفت می‌گرفتم. گفتند: به غُسل او فرمان دادی و خودت بر جنازه‌ اش نماز گزاردی و خودت به خاكش سپردی؛ آن‌گاه فرمودی همانا عذاب قبری بر سعد اصابت كرد؟ فرمود: آری، رفتار او [سعد] با خانواده‌اش تند بود.[1] [1] . ... (علل الشرائع، ص310). 📚 مفاتیح الحیات ص 263 مرکز بین المللی نشر اِسراء 🌐 https://nashresra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
رمز جاودانگی انقلاب حسینی / راه‌ های زنده نگاه داشتن نهضت حسینی ✍️ در تاریخ، نبردها و کشتارهای بسیاری ثبت شده است که برخی از آن ها به مراتب، جنایت بارتر، فجیع تر و گسترده تر از بوده و در آن ها چندین برابر شهدای کربلا به خاک و خون کشیده شده اند. ▫️ تنها واقعه ای که چونان نگینی بر انگشتری تاریخ می درخشد و قدر اول آسمان جهاد و اجتهاد و قیام و اقدام است، همانا ؛ زیرا سالار شهیدان برای احیای دین خدا قیام کرد و از آن جا که دین الهی «حی لایموت» است، احیاگر دین نیز هرگز نمی میرد و نامش برای همیشه بر جریدهٴ عالم ثبت است... . رمز جاودانگی انقلاب حسینی راه‌های زنده نگاه داشتن نهضت شرایط تداوم بخشی قیام حسینی مطالعه کامل: 🌐 news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
کسانی که با امام حسین (ع) همراهی نکردند به حیات طیّبه نرسیدند ▫️ پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی: امام حسین در نامه به بنی هاشم فرمود که هر کس در این مسیر با من همراه باشد به شهادت خواهد رسید اما اگر کسی مرا همراهی نکند ممکن است یک زندگی و یک حیاتی داشته باشد اما این حیات یک نیست حیات شایسته ای که پیامبر و آل او باشد... . 👇👇👇👇 🆔 @m_vaezjavadi
کسانی که با امام حسین (ع) همراهی نکردند به حیات طیبه نرسیدند ▫️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در برنامه تلویزیونی شعائر حسینی که از تلویزیون اینترنتی اسراء و دیگر شبکه های رسمی بنیاد اسراء در فضای مجازی قابل مشاهده است ابراز داشتند: حضرت یک حرکت معترضانه را آغاز کردند و چون حرکت، حرکت معترضانه بوده است اگر به صورت مخفی یا احیاناً به صورت تنهایی بخواهد اتفاق بیافتد این شایسته نبود لذا جا داشت که حضرت جمعیتی را که با او هستند همراه هستند اینها را با خود بیاورد و در مسیر این حرکت آنها را هم داشته باشد. وی افزود: ابی عبدالله(علیه السلام) به لحاظ نوع تعاملی که با حکومت داشت فرمود: «مِثْلِی لَا یُبَایِعُ مِثْلَ یزید بن معاویة»؛ این مطلب به عنوان یکی از که به عنوان اولین شعار در این مباحث مطرح شد ذکر شد. ▫️ استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به نامه امام حسین علیه السلام به بنی هاشم اذعان داشت: حضرت به بنی هاشم نامه ای نوشت و در آن نامه این معنا را مرقوم فرمود، مسیری که من انتخاب کردم مسیر سخت و دشواری است و هر کس در این مسیر با من همراه باشد به خواهد رسید اما اگر کسی مرا همراهی نکند و همراه من در این نهضت همپا نباشد او هم به نخواهد رسید، موفقیتی نصیب او هم نخواهد شد. ممکن است یک زندگی و یک حیاتی داشته باشد اما این حیات یک ای نیست حیات شایسته ای که پیامبر و آل او برای جامعه انسانی مورد نظر داشتند نیست. فتح و ظفری که در یک حیات الهی و نبوی برای انسان شایسته است، زمانی حاصل می شود که و همپایی با (ع) در آن باشد. ▫️ وی با اشاره به مسئله وداع امام حسین علیه السلام با قبر پیامبر صلوات الله علیه ابراز داشت: در ایامی که ابی عبدالله (علیه السلام) در مدینه بودند و به هر حال خواستند معترضانه بیعتی نداشته باشند و خودشان را به یک جای امنی برسانند و در آن فضا مسیر فکری خودشان را با جوامع مطرح کنند اتفاقات خُرد و کلان فراوانی افتاد که از جمله آنها وداع خود ابی عبدالله (علیه السلام) با قبر مطهر جدّ بزرگوارشان رسول گرامی اسلام بود. ▫️ حجت الاسلام و المسلمین جوادی آملی ادامه داد: سخنان هنگام سخنان بسیار دردناک و غمباری است که جامعه اسلامی باید این سخنان را بشنود و نحوه حرکت امام حسین (علیه السلام) و حوادث و اتفاقاتی که در آن دوران برای آن حضرت اتفاق افتاد را بداند. حضرت خطاب به پیامبر می فرماید که من فرزند خردسال تو هستم که تو در بین امت خودت او را قرار دادی و امت خود را به دوست داشتن و نسبت به او و تبعیت و پیروی از او فرمان دادی. ▫️ وی افزود: حضرت در ادامه فرمود ای رسول خدا! شهادت بده که اینها فرزند تو را تنها گذاشتند و شکست و ضعف و زبونی را بر او حاکم کردند «إِنَّهُمْ قَدْ خَذَلُونِی وَ ضَیَّعُونِی وَ لَمْ یَحْفَظُونِی»؛ مرا در بین خود حفظ نکردند رعایت فرزندی تو در بین امت تو را نکردند و تنها گذاشتند و این شکایت من نسبت به شماست تا روزی که شما را ملاقات کنم. منبع: 🌐 news.esra.ir 🆔 @m_vaezjavadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا