27.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴
بر کرانه فرات⏪ جلسه دوم 👈 حسین بن علی(علیهما السلام) معتقد است نه با باطل می توان كار كرد و نه با اختلاط حق و باطل می توان به هدف رسید. یك راه دارد و آن #صراط_مستقیم است... . لذا ابن زبیر را به سمت خود دعوت نكرد و از موقعیت سیاسی ابن زبیر هم استفاده نكرد، با اینكه ابن زبیر علیه حكومت وقت به مبارزه و قیام برخواست و می توانست كمكی به حسین بن علی(سلام الله علیه) كرده باشد؛ ولی همان بیانی كه حضرت به عبد الله بنحرّ جوفی فرمود: ﴿وَ ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدًا﴾ ما از انسان گمراه كمك نمی گیریم. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379/01/18 #محرم #سخنرانی #پخش_از_رادیو_معارف #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
برنامه های حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در شبکه قرآن و معارف قرآن
◀️ سحاب رحمت:
ساعت ۷:۱۵ دقیقه
◀️ حماسه و حکمت حسینی:
ساعت ۱۱:۴۰ دقیقه
◀️ جلوه حسینی:
ساعت ۲۳:۱۵ دقیقه
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره1092
#بخش_سوم
#تعامل_مردم_و_نظام_اسلامی
#فصل_دوم
#نظام_اجتماعی
17. تأمین نیاز مردم
🔹 معادل بیست حج و انفاق صد هزار نفر:
امام صادق (ع) می فرماید: رفع نیاز مؤمن نزد خدا از بیست حج كه در هر یك صد هزار دینار یا درهم هزینه شود، محبوب تر است. [1]
نكته: البته تفاوت مراتب ثواب و درجات فیض خدا به تفاوت مورد نیاز، كیفیت اضطرار نیازمند، اختلاف احوال مخاطبان، تفاوت مراتب اخلاص و نیز كیفیت اموال به دست آمده و صرف شده و مانند آن خواهد بود.
[1]. لَقَضَاءُ حَاجَةِ امْرِئٍ مُؤْمِنٍ أَحَبُّ إِلَی اللَّهِ مِنْ عِشْرِینَ حَجَّةً كُلُّ حَجَّةٍ ینْفِقُ فِیهَا صَاحِبُهَا مِائَةَ أَلْفٍ (الكافى، ج2، ص193).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 495
🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء
🌐 https://nashresra.ir
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩
ویژه برنامه حماسه و حکمت حسینی▪️ جلسه سوم: کربلا؛ نبرد اسلام و کفر، عدالت و ظلم ▫️ پخش از شبکه قرآن و معارف سیما ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/vqk8or6 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/tvls9hAzj5E #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #حماسه_و_حکمت_حسینی #محرم #روضه_خوانی 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🚩
کربلا؛ نبرد اسلام و کفر، عدالت و ظلم▫️ «أَعْظَمَ اللَّهُ أُجُورَنَا و اُجوركم بِمُصَابِنَا بِالْحُسَینِ(علیه السلام) وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ(علیه الصلاة و علیه السلام)». از ذات اقدس الهی مسئلت می کنیم آن توفیق را به ما عطا کند که همگان به این شعار عمل کنیم. ـ اولین شعار، درخواست #اجر_عظیم است ـ و دومین شعار، اقتداء به سید و سالار شهیدان و #گرفتن_خونبهای_آن_حضرت است که «وَ جَعَلَنَا وَ إِیاكُمْ مِنَ الطَّالِبِینَ بِثَأْرِهِ(علیه الصلاة و علیه السلام)». ▫️ این شعار، هدف اقامه عزای سالار شهیدان(سلام الله علیه) را روشن می کند؛ یعنی عرض ادب به پیشگاه آنها، وظیفه اوّلی است؛ ولی هدف از اقامه عزا، گرفتن خونبهای آن حضرت است. ▫️ جریان سیدالشهداء فقط شبیه جریان مبارزات خود پیغمبر است؛ جریان مبارزه سیدالشهداء با مبارزه امیرالمؤمنین فرق می کند، با مبارزه امام حسن فرق می کند، با مبارزات سایر ائمه فرق می کند. ▫️ در جریان #امیر_المونین(سلام الله علیه)، اصل اسلام به حسب ظاهر مورد قبول طرفین بود؛ منتها آنها می گفتند که خلیفه ما هستیم، اهل بیت می فرمودند آنچه حق است این است که خلیفه ما باشیم. در جریان #امام_مجتبی(سلام الله علیه) هم اصل اسلام را به حسب ظاهر آنها قبول داشتند؛ اما می گفتند که جانشین پیامبر ما هستیم و وجود مبارک امام مجتبی می فرمود جانشین پیغمبر من هستم. در جریان کربلا وجود مبارک #سید_الشهداء می گوید #اسلام حق است، باید «إلی یوم القیامة» بماند و محور نگهداری و خلافت و ولایتش ما اهل بیت هستیم؛ اما یزید می گفت که #کفر حق است، اسلام ـ معاذالله ـ باطل است و حکمران من هستم. سخن از اسلام نبود، سخن از نفی اسلام بود! یزید می گفت اسلام نیست: لَعِبَتْ هَاشِمُ بِالْمُلْكِ فَلَا ٭٭٭ خَبَرٌ جَاءَ وَ لَا وَحْی نَزَلَ ▫️ از مجموع گفته ها و رفتارها و اقوال و افعال اهل بیت(علیهم السلام) روشن می شود که اینها فقط اسلام می خواستند؛ از مجموع افعال و اقوال و اشعار آنها روشن می شود که آنها فقط کفر می خواستند. این هم در بیان معاویه ریشه دارد هم در تصریح خود یزید روشن است و هم در عملکرد اینها. یزید بالصراحه گفت: «لَعِبَتْ هَاشِمُ بِالْمُلْكِ»؛ معاذ الله وحی ای نیست قرآنی نیست، کفر است! بنابراین جنگ ایمان و کفر بود، جنگ اسلام و جاهلیت بود. 👈 وقتی دین باشد، #حق در برابر باطل است، #صدق در برابر کذب است، #عدل در برابر ظلم است، #اعتدال و تفاهم اقتصادی در قبال تکاثر است، #کوثر در مقابل تکاثر است، #خیر در مقابل شرّ است، #حسن در مقابل قبیح است؛ اما اساس کار سیدالشهداء این بود که فرمود: «وَ عَلَی الْإِسْلَامِ السَّلَامُ إِذْ قَدْ بُلِیتِ الْأُمَّةُ بِرَاعٍ مِثْلِ یزِیدَ». #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #حماسه_و_حکمت_حسینی #محرم 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1399/06/06 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از طرح ملی قرض تشرف
بنام خدا
طرح ملی قرض تشرف
این چند خط را با چشم دل بخوانید!
تمام تلاش اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) بر احیای سنت زیارت به ویژه زیارت سید و سالار شهیدان است و حرارت زیارت امام حسین (علیه السلام) همه ساله با نزدیک شدن به ایام اربعین بیشتر می شود .
با توجه به اهمیت این موضوع و سابقه شیرین مشارکت شما عزیزان در اعزام زائرین کم برخوردار، بار دیگر می خواهیم احسان شما ماندگار و همواره در جریان باشد و از طریق اعطای وام قرض الحسنه، عاشقان زیارت را به آرزویشان برسانیم.
این گونه علاوه بر رسیدن به ثواب نامحدود قرض الحسنه، از ثواب تجهیز زائرین امام حسین (علیه السلام) نیز بهره مند خواهید شد.
🔹روش اجرا
صندوق قرض الحسنه اِسراء به دو روش در خدمت خیرین گرامی خواهد بود :
1. کسانی که مبالغ هرچند اندک را به صورت بلاعوض به این طرح ملی اختصاص می دهند تا صندوق این مبالغ را تجمیع و تبدیل به وام قرض الحسنه نموده و آن را به مشتاقان زیارت امام حسین (علیه السلام) اعطا کند.
2. کسانی که با سپرده مدت دار (یکساله) قصد دارند مبالغ بیشتری را نزد صندوق به امانت گذاشته تا در این مسیر نورانی به زائران و مشتاقان قرض دهند.
جهت ثبت نام برای هر کدام از این دو روش از لینک های ذیل اقدام نمایید.
لینک مشارکت بلاعوض :
🌐 https://sqesra.ir/epay
لینک مشارکت مدت دار :
🌐 https://tasharrof.sqesra.ir/reg
لینک ثبت نام و دریافت تسهیلات :
🌐 https://tasharrof.sqesra.ir/loan
——————————————————
🌐 www.Tasharrof.sqesra.ir
🌐 www.sqesra.ir
کانال طرح ملی قرض تشرف در ایتا :
https://eitaa.com/tasharrofsqesra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز سوم ماه #محرم 1446
19 ماه #تیر
▫️
حِصن حسین (علیه السلام)#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
حِصن حسین (علیه السلام)▫️ آنكه در سوره شوری آمده است: ﴿قُل لاَ أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾ یعنی تمام این بحث ها برای آن است كه شما #در_مسیر_مهر و دوستی و مودّت با خاندان من زندگی كنید. 👈 اگر كسی گفت تمام زندگی ام برای حسین است، به حسین بن علی قسم درست گفته است! این كشور را حسین بن علی اداره كرد؛ اگر #شهادت نباشد #عشق_حسینی نباشد، كسی حاضر نیست كشته بشود. ▫️ الآن ما در كنار سفره و مائده و مأدبه این بزرگوار نشستیم، وگرنه اینجا هم مثل افغانستان می شد اینجا هم مثل عراق می شد. این شیوخ خلیج فارس كه كشورهایشان وجبی است، در كنار هر كدام، یك پایگاه نظامی هست؛ مگر اینها به ما كه در میدان مین زندگی می كنیم مهلت می دهند؟! ▫️ شرق ما را نگاه كنید چه كسانی هستند، غرب ما را نگاه كنید چه كسانی هستند، جنوب ما را نگاه كنید چه كسانی هستند، این تركیه پیمان نظامی بسته با آمریكا و اسرائیل كه اعدی عدوّ ما هستند. ما در میدان مین هستیم اما در كمال امنیت! حالا روشن شد تمام زندگیمان برای حسین است؟ ـ این #سرمایه ماست ـ این #ذخیره ماست. #محرم #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 سخنرانی در مراسم سالگرد علامه طباطبایی تاریخ: 1391/08/25 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از استاد مرتضی جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژه برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی
🔻 استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از #شعائر_حسینی را شرح می نماید.
▫️ باید حضرت علی اکبر را در حق شناسی اش بشناسیم، جهاد اکبر شناخت حق است و آن جهاد، جهاد اصغر است.
فرمود: «قَالَ فَإِنَّنَا إِذاً لَا نُبَالِی أَنْ نَمُوتَ مُحِقِّینَ» حال که ما بر حق هستیم و در تحقق حق الهی داریم تلاش می کنیم نباید از مرگ هراسی داشته باشیم، ما از مرگ هرگز هراسی نخواهیم داشت، اگر ما بر حق هستیم و تحقق بخشنده حق و حکم و اراده الهی هستیم،
بنابراین جایی برای تردید جایی برای اینکه انسان هراسی به خود راه بدهد نیست.
↙️ آپارات:
https://aparat.com/v/rjruoww
↙️ یوتیوپ:
https://youtu.be/4CGdFnLiMfA
جلسه: 31
تاریخ: محرم و صفر 1403
#محرم_و_صفر
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
#ویژه_برنامه
🌐 https://mvaezjavadi.ir
🆔 @m_vaezjavadi
کربلا نبرد اسلام و کفر عدالت و ظلم
▫️ در جریان کربلا وجود مبارک #سید_الشهداء می گوید اسلام حق است، باید «إلی یوم القیامه» بماند و محور نگهداری و خلافت و ولایتش ما اهل بیت هستیم؛ اما یزید می گفت که کفر حق است، اسلام ـ معاذالله ـ باطل است و حکمران من هستم. سخن از اسلام نبود، سخن از نفی اسلام بود!
▫️ وقتی دین باشد، حق در برابر باطل است، صدق در برابر کذب است، عدل در برابر ظلم است، اعتدال و تفاهم اقتصادی در قبال تکاثر است، کوثر در مقابل تکاثر است، خیر در مقابل شرّ است، حَسن در مقابل قبیح است.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#محرم
#عکس_نوشت
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴
بر کرانه فرات⏪ جلسه سوم 👈 به حضرت عرض كردند شما كه از قدرت ولایت و اعجاز برخوردارید، فرشته ها و جنیان كمك خود را به شما عرضه كرده اند، شما چرا از این قدرت های غیبی مدد نمی گیرید و به حیات تبهكاران خاتمه نمی دهید؟! فرمود این كار #هنر نیست كه ما از قدرت غیب مدد بگیریم، می خواهیم به جایی برسد كه این آیه عمل شود ﴿لِیهْلِكَ مَنْ هَلَكَ عَنْ بَینَةٍ وَ یحْیى مَنْ حَی عَنْ بَینَةٍ﴾. ما می خواهیم مردم را با #استدلال_و_برهان روشن كنیم و اگر كسی علیه ما به نبرد برخاست، بعد از قیام حجّت باشد. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379/01/19 #محرم #سخنرانی #پخش_از_رادیو_معارف #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره1093
#بخش_سوم
#تعامل_مردم_و_نظام_اسلامی
#فصل_دوم
#نظام_اجتماعی
17. تأمین نیاز مردم
🔹 برخی آثار رفع نیاز مردم
دوری از عذاب خدا:
رسول خدا (ص) فرمود: خدای متعالی بندگانی دارد كه آنها را برای رفع نیازهای مردم اختصاص داده است. مردم در نیازمندی هایشان به آنان پناه می برند. اینان از عذاب الهی در امان اند. [1]
[1]. إنّ لِلّهِ تَعَالیٰ عِباداً اخْتَصَّهُمْ بِحَوَائِجِ النَّاسِ یفْزَعُ النّاسُ إلَیهِمْ فى حَوَائِجِهِمْ. أولَئِكَ الآمِنُونَ مِنْ عذابِ الله (الجامع الصغیر، ج1، ص358).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 495
🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء
🌐 https://nashresra.ir
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩
ویژه برنامه حماسه و حکمت حسینی▪️ جلسه چهارم: آزادی و آزادگی در مکتب حسینی ▫️ پخش از شبکه قرآن و معارف سیما ↙️ آپارات: https://www.aparat.com/v/cizjt55 ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/u5M_raGzqck #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #حماسه_و_حکمت_حسینی #محرم #روضه_خوانی 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🚩
آزادی و آزادگی در مکتب حسینی▫️ این مکتبِ آزاد و آزادگی و این فرهنگ آزاد و آزادگی، #درس_آزادی می دهد، آن وقت حسین بن علی فریاد می زند: «أَلَا وَ إِنَّ الدَّعِی ابْنَ الدَّعِی»؛ ما نه از صَلَّت هراسناک هستیم و نه به ذلّت تن در می دهیم؛ نه از سیف مسلول هراسناک هستیم و نه به بَردگی رضایت می دهیم. کاری که بنی امیه و اطرافیان آنها کردند، این است که #مکتب_را_به_اسارت گرفتند، آن وقت شدند سخنگوی مکتب! ▫️ این مکتبِ اسیر، درس اسارت می دهد نه درس آزادگی! وجود مبارک حضرت امیر فرمود ما مکتب را آزاد کردیم. بعد از رحلت و شهادت وجود مبارک حضرت امیر، دوباره همین مکتبِ آزادشده را به اسارت در آوردند؛ اموی دوباره همین فرهنگ را به بَردگی کشید. ▫️ جناب #ابوریحان_بیرونی از حکمای بزرگ و سِتُرگ ایران اسلامی است؛ او معاصر مرحوم بوعلی است که رفت و آمدهای فکری داشتند، سؤال ها و جواب هایی داشتند. ایشان در تحقیق ماللهند نقل می کند که بتهای مُرصّعِ سلاطین بتپرست کشورهای فتح شده را، معاویه به عنوان صادرات کشور اسلامی، به کشور هند می فروخت؛ معاویه شده بت فروش! 👈 #سالار_شهیدان از نزدیک می بیند که همان جاهلیت است که برگشت. سخن در این نبود که من بیعت نمی کنم ولو شهید بشوم، سخن در این است که اسلامِ بَرده شده را من باید آزاد بکنم و کرد. ▫️ کسی از وجود مبارک امام سجّاد سؤال کرد که در صحنه کربلا چه کسی پیروز شد، فرمود ما! فرمود: «إِذَا أَرَدْتَ أَنْ تَعْلَمَ مَنْ غَلَبَ وَ دَخَلَ وَقْتُ الصَّلَاةِ فَأَذِّنْ ثُمَّ أَقِمْ»؛ ما رفتیم #نام_پیغمبر را زنده کردیم، #نماز را زنده کردیم، #توحید را زنده کردیم، #وحی را زنده کردیم و برگشتیم؛ ما پیروز شدیم! انسان اگر اینها را خوب بحث کند و بررسی کند، تنها هم که در منزل نشسته است #اشک می ریزد! ▫️ اینکه وجود مبارک حضرت فرمود من برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کردم، این ذیل آن است که «أَ لَا تَرَوْنَ أَنَّ الْحَقَّ لَا یعْمَلُ بِهِ وَ أَنَّ الْبَاطِلَ لَا یتَنَاهَی عَنْهُ». مهمترین حق، همان ﴿ذلِكَ بِأَنَّ اللَّهَ هُوَ الْحَقُّ﴾؛ آن «لَا یعْمَلُ بِهِ»! آن #توحید است که رخت بربست و در ذیل رخت بر بستن توحید، جریان امر به معروف و نهی از منکر به فراموشی سپرده شده است. ▫️ فرمود وضع این است که الآن جاهلیت دارد بر می گردد؛ خلیفه مسلمین که جای پیغمبر را اشغال کرده است شده بتفروش! بعد فرمود اینجا فقط خون لازم است؛ کسی گفت من اسب می دهم، زره می دهم، سپر می دهم، شمشیر و نیزه می دهم، فرمود اینها به درد ما نمی خورد، ما خون می خواهیم! ▫️ ما در #زیارت_اربعین چه می خوانیم؟ می گوییم: «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فِیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبَادَكَ مِنَ الْجَهَالَةِ وَ حَیرَةِ الضَّلَالَة»؛ همان دو کاری که پیغمبر داشت: که ـ ﴿یعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحِكْمَةَ﴾ بود (یک). ـ ﴿وَ یزَكِّیهِمْ﴾ بود (دو). حسین بن علی هم خون داد، تا هم #جهل_علمی را، هم #جهالت_عملی را، هم #ضلالت_و_گمراهی را ریشه کن کند. ▫️ فرمود کسانی می توانند در نهضت من شرکت کنند که خون بدهند: «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ»؛ سخن از بذل مال نیست! «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَی لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْیرْحَلْ مَعَنَا»؛ ـ آن کسی که از ترسِ جهنم می رود، #کربلایی_ناب نیست، ـ آن که به امید بهشت می رود، او #حسینی_محض نیست، ـ آن که «لقاء الله» را می طلبد و بخش پایانی سوره مبارکه «قمر» به انتظار اوست که ﴿إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیكٍ مُقْتَدِرٍ﴾، او حسینی است! #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #حماسه_و_حکمت_حسینی #محرم 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1395/07/19 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 روز چهارم ماه #محرم 1446
20 ماه #تیر
▫️
سیاستِ بی دین#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 👇👇👇👇 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠
سیاستِ بی دین▫️ آنها كه فكر می كردند سیاست از دین جداست، همین كه وارد بخش های سیاسی شدند ـ معاذ الله ـ از دین فاصله می گیرند؛ ولی آنها كه بر این باورند كه سیاست از دین جدا نیست، خطوط كلی سیاسی را دین بیان می كند و یك سیاست مدارِ مجتهد می تواند فروعی را از این اصول استنباط بكند، هرگز سیاستبازی نمی كنند بلكه سیاستمدار خواهند بود و هر چه سیاستشان عمیق تر شد دیانتشان نیز بیشتر می شود. ▫️ آنها كه فكر می كردند دین از سیاست جداست نظیر علمای وهابیت و مانند آنها، غافل از آن بودند كه این #آتش_بس_یك_جانبه، هیچ اثری ندارد! آنها خیال كردند با این فكر باطل كه دین از سیاست جداست، سیاستبازان قهار هم می گویند سیاست از دین جداست؛ ولی غافل از اینكه اینها از این طرف گفتند دین از سیاست جداست اما آنها از آن طرف گفتند سیاست از دین جدا نیست، لذا سیاستبازان، متدینین ساده لوح را وادار كردند تا مطابق آنچه آنها می خواهند عمل كنند و بسیاری از علما را وادار كردند تا مطابق آنچه آنها می خواهند فتوا بدهند. ▫️ بنابراین می شود از این طرف بگویند دین از سیاست جداست و از آن طرف سیاست بگوید من از تو جدا نیستم! یعنی یك آتشبس یك طرفه است. الآن علمای سوء وهابیت حجاز می گویند ما كاری با سیاست نداریم اما حاكمان عربستان كه نمی گویند ما كاری با دین نداریم، بلکه به علمای دینی خودشان می گویند طوری از قرآن و روایات بفهمید كه نظام سعودی را حفظ بكند، طرزی فتوا بدهید كه ما برائت از مشركین را منع كنیم، طرزی فتوا بدهید كه حاجیان خیال كنند دین كاری با سیاست ندارد. 👈 می بینید این آتش بس، یك جانبه است؛ یعنی اینها خلع سلاح شدند گفتند دین كاری با سیاست ندارد ولی سیاستبازان گفتند سیاست، با دین كار دارد. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #جام_معرفت 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1373/03/23 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 کانال های رسمی دروس حضرت استاد در پیام رسان ها
شامل متن و صوت جلسات درس تفسیر و فقه و اخلاق آیت الله العظمی جوادی آملی :
1️⃣ تلگرام Telegram:
🆔 https://t.me/esratvtelegram
2️⃣ ایتا Eitaa:
🆔 https://eitaa.com/a_javadiamoli_doross
3️⃣ سروش Soroush:
🆔 https://splus.ir/a_javadiamoli_doross
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
هدایت شده از استاد مرتضی جوادی آملی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ویژه برنامه تلویزیونی «شعائر حسینی» با حضور حجت الاسلام والمسلمین مرتضی جوادی آملی
🔻 استاد مرتضی جوادی آملی استاد حوزه و دانشگاه در این برنامه، به تبیین شعائر حسینی پرداخته و در هر قسمت از آن، یکی از #شعائر_حسینی را شرح می نماید.
▫️ نهضت سالار شهیدان و قیام سرور آزادگان به عنوان یک #منبع_معرفت_وحیانی معرفی می شود؛ لذا از آغاز تا انجام جلوه های وحیانی و معصومانه دارد و نه تنها از هر خطا و خطیئه و سهو نسیانی مصون و محفوظ است، بلکه کمالات و ارزش های فوق العاده انسانی و الهی را با خود دارد.
#شعائر_حسینی حکایتگر و روایتگر این ارزش ها و معیارها و ملاکاتی است که در این نهضت برای انسانیت و جامعه انسانی و اسلامی تعریف می شود.
↙️ آپارات:
https://aparat.com/v/zpj28gv
↙️ یوتیوپ:
https://aparat.com/v/zpj28gv
جلسه: 32
تاریخ: محرم و صفر 1403
#محرم_و_صفر
#استاد_مرتضی_جوادی_آملی
#ویژه_برنامه
🌐 https://mvaezjavadi.ir
🆔 @m_vaezjavadi
آزادی و آزادگی در مکتب حسینی
▫️ فرمود کسانی می توانند در نهضت من شرکت کنند که خون بدهند؛ سخن از بذل مال نیست! «مَنْ كَانَ بَاذِلًا فِینَا مُهْجَتَهُ وَ مُوَطِّناً عَلَی لِقَاءِ اللَّهِ نَفْسَهُ فَلْیرْحَلْ مَعَنَا».
ـ آن کسی که از ترسِ جهنم می رود، کربلایی ناب نیست.
ـ آن که به امید بهشت می رود، او حسینی محض نیست.
👈 آن که #لقاء_الله را می طلبد و بخش پایانی سوره مبارکه «قمر» به انتظار اوست که
﴿إِنَّ الْمُتَّقِینَ فِی جَنَّاتٍ وَ نَهَرٍ ٭ فِی مَقْعَدِ صِدْقٍ عِندَ مَلِیكٍ مُقْتَدِرٍ﴾،
او حسینی است!
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#محرم
#عکس_نوشت
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴
بر کرانه فرات⏪ جلسه چهارم 👈 آن حضرت راز نهضتش را ادامه راه رسول اكرم و امیر المؤمنین(سلام الله علیهما) بیان كرد؛ حضرتش فرمود: «وَ أَسِیرَ بِسِیرَةِ جَدِّی وَ أَبِی عَلِی بْنِ أَبِی طَالِبٍ عَلَیهِ السَّلاَمُ». سیره امیرالمؤمنین همان سیره رسول اكرم(علیهما الصلوة و علیهما السلام) بود و جدای از آن نبود؛ زیرا آن انسان كاملی كه به منزله جان رسول اكرم است، روش او هم سیره رسول اكرم خواهد بود. ▫️ اگر ما خواستیم سیره علی بن أبی طالب(علیه السلام) را تحلیل كنیم، باید سیره مبارك رسول اكرم تحلیل شود و سیره رسول اكرم را قبل از هر چیز باید #قرآن تبیین كند، چون رسول اكرم هم #مفسر_علمی قرآن است و هم #مفسر_عملی و قرآن كریم سیره رسول اكرم را #نورانی_كردن_جامعه می داند. 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1379/01/20 #محرم #سخنرانی #پخش_از_رادیو_معارف #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
💠 مفاتیح الحیات
#شماره1094
#بخش_سوم
#تعامل_مردم_و_نظام_اسلامی
#فصل_دوم
#نظام_اجتماعی
17. تأمین نیاز مردم
🔹 برخی آثار رفع نیاز مردم
نشان شیعه بودن: امام صادق (ع)فرمود: شیعیان ما را به دو خصلت بیازمایید. اگر این دو خصلت را نداشتند حتماً از آنان دوری كنید. مفضل بن عمر پرسید: آن دو كدام اند؟ فرمود: مواظبت بر نماز اوّل وقت و یاری رساندن به برادران دینی، گر چه اندك باشد. [1]
[1]. اخْتَبِرْ شِیعَتَنَا فِى خَصْلَتَینِ، فَإِنْ كَانَتَا فِیهِمْ وَ إِلاَّ فَاعْزُبْ ثُمَّ اعْزُبْ. قُلْتُ: مَا هُمَا؟ قَالَ: الْمُحَافَظَةُ عَلَی الصَّلَوَاتِ فِى مَوَاقِیتِهِنَّ وَ الْمُوَاسَاةُ لِلإِخْوَانِ وَ إِنْ كَانَ الشَّىْءُ قَلِیلاً (مصادقة الاخوان، ص36).
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#هر_روز_با_مفاتیح_الحیات
📚 مفاتیح الحیات ص 495
🏢 مرکز بین المللی نشر اسراء
🌐 https://nashresra.ir
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚩
ویژه برنامه حماسه و حکمت حسینی▪️ جلسه پنجم: تأثیر مال حرام بر اندیشه و اخلاق در مکتب امام حسین (علیه السلام) ▫️ پخش از شبکه قرآن و معارف سیما ↙️ آپارات: https://aparat.com/v/uyzv1xp ↙️ یوتیوب: https://youtu.be/c9SRsNZCLOY #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #حماسه_و_حکمت_حسینی #محرم #روضه_خوانی 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
🚩
تأثیر مال حرام بر اندیشه و اخلاق در مکتب امام حسین (علیه السلام)▫️ وجود مبارك ابی عبدالله فرمود حرف های من در شما اثر نمی كند، برای اینكه #مال_حرام، شكم شما را پُر كرده است. كسی كه حرام خورد، آن مالِ حرام می شود اندیشه! اگر گفتند: «ای برادر تو همان اندیشه ای»، همان طوری كه روح جسمانیة الحدوث و روحانیة البقاء است، اندیشه این چنین است، اخلاق این چنین است؛ این غذا به صورت اندیشه در می آید، این غذا به صورت اخلاق در می آید. هیچ توقع نداشته باشید كه غذای حرام به صورت اندیشه ناب در بیاید؛ #اندیشه_پاك از #غذای_پاك است. ▫️ وجود مبارك امام صادق فرمود كسب حرام «یبِینُ فِی اَلذُّرِّیة»؛ در اعقاب اثر می گذارد. وجود مبارك ابی عبدالله فرمود غذای حرام نمی گذارد شما حرف امام زمانتان را بشنوید. وجود مبارك ابی عبدالله، امام آن زمان بود؛ هر كدام از این دوازده امام در عصر خود، امام آن زمان بودند و الآن وجود مبارك امام دوازدهم(ارواحنا فداه)، ولی ماست. وجود مبارك ابی عبدالله فرمود #غذای_حرام در شما اثر كرده كه حرف من در شما اثر نمی كند. ▫️ بعد فرمود آیا من مشكل سیاسی با شما داشتم؟ مشكل نظامی دارید با من؟ مشكل اجتماعی دارید با من؟ مشكل شرعی دارید با من؟ می دانید اصلاً شما چه كسی هستید و من چه كسی هستم؟ البته اینها به طور ظاهری حسین بن علی را می شناختند؛ اینكه می گفتند حسین بن علی، خارجی است، این نه یعنی از كشور دیگر آمده، بلکه یعنی خروج كرده و آشوبگر است؛ به آشوبگرانی كه خروج كردند می گویند خارجی. بسیاری از اینها در كوفه زندگی می كردند و حسین بن علی را می شناختند پدرش را می شناختند مادرش را می شناختند؛ اینکه گفتند اینها خارجی هستند، یعنی فتنه گر یعنی آشوبگر یعنی خروج كننده بر خلیفه مسلمین! ▫️ گفت ما چه خروجی كردیم؟ ما نظم جامعه را به هم زدیم یا خونی از ما طلب دارید؛ مگر چند روز قبل، در منزل هانی همین ابن زیاد كه الآن فرمانده كوفه است، زیر دست شمشیر نماینده ام #مسلم_بن_عقیل نبود؟ مگر آنها به مسلم نگفتند از پشت پرده به در بیا و این را بزن تا از شرّ ابنزیاد نجات پیدا كنی؟ اما ما اهل ترور نیستیم، ما مردانه می جنگیم مردانه هم شهید می شویم. ابن زیاد زیر دست شمشیر نماینده ام بود؛ اما مسلم اهل این كار نبود و خونی نریخت، پس خونی از ما طلب ندارید. من مشكل شرعی با شما ندارم، بدعتی هم در دین نگذاشتم، خلافی هم نكردم، «فَبِمَ تَسْتَحِلُّونَ دَمِی»؛ آخر چرا خون مرا حلال كردید؟! اگر با من بیعت نمی كنید، پس بگذارید من بروم به یك راه دیگر، شما سرِ راه من را گرفتید! می بینید ملت این طور می شود! همه اینها به استثنای اندك، اهل كوفه بودند از كوفه و روستاهای كوفه بودند، پس می شود ملّتی را در اثر شستشوی مغزی علیه امام زمانشان شوراند، طوری كه هیچ استدلال نفهمند! ▫️ چندین بار حسین بن علی در كربلا با آنها احتجاج كرد برای آنها سخنرانی كرد، جلسات خصوصی تشكیل داد عده ای را خواست، فرمود آخر به من بگویید برای چه خون من حلال است؟ گفتند: «بُغضاً لأبیك»؛ با علی بن ابی طالب بد هستیم! خب علی بن ابی طالب كه #مهد_عدل بود؛ علی بن ابی طالب كه دیگر غیر از وجود مبارك پیغمبر(علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) نه مثل او آمد نه خواهد آمد؛ آن #عدل_ممثل! علی كسی نبود كه با او بَد باشید. #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی #حماسه_و_حکمت_حسینی #محرم 📚 سخنرانی محرم تاریخ: 1384/11/13 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra