eitaa logo
ابرفقه
1.2هزار دنبال‌کننده
466 عکس
434 ویدیو
19 فایل
امیرالمؤمنین (ع): عقل‌ها امامان فکرها هستند، فکرها امامان قلب‌ها، قلبها امامان حس‌ها و حسها امامان عضوها العقولُ أئمةُ الأفکار والأفکار أئمة القلوب والقلوب أئمة الحواسّ والحواسّ أئمة الأعضاء. کراجکی، کنز، ۱: ۲۰۰ کتاب ابرفقه: https://24on.ir/g/21
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺فیلم۱. ولایتمداری قالیباف در ماجرای دخالت در عزل و نصبها براستی چه کسانی دخالت کردند و سبب شدند که معاون سیاسی وزارت کشور از آنجا برود؟ آیا واقعا خودش استعفا کرد؟ 🔺فیلم۲. گِله‌گزاری شهید خدمت درباره کیست؟ راز این همه پافشاری رهبرمان بر سوختن دلش برای آقای رئیسی چه بود؟ مظلومیتی که خود رئیسی آن را به گونه‌ای، یادآور مظلومیت شهید بهشتی دانست. چه شباهتی است میان سخن امام خمینی درباره شهید بهشتی (شهادت او در برابر مظلومیتش ناچیز است) با سوختن دل رهبر برای شهید رئیسی. براستی آقای رئیسی درباره چه کسی، از «پیمان خود با خدا برای اطاعت از رهبر در دامن نزدن به اختلاف قوای سه‌گانه» سخن می‌گوید؟ ◾️برخی از نوشته‌های «جلیل محبی»، یکی از اطرافیان آقای قالیباف نیز، کمی راز سوختن دل رهبر برای رئیسی را نشان می‌دهد. 📚 فرسته‌های همسو: ◽️قالیباف‌شناسی ۱ ◽️قالیباف‌شناسی۲ ◽️قالیباف شناسی۳ ◽️فقه ولایی شناخت اصلح ۱
🔺فقه ولایی شناخت اصلح در رهنمود رهبر۲ به‌جای رای دادن برپایه پندار برخی منبری‌های ارجمند یا هر کس دیگر، تنها کسی که در اصل، صلاحیت چارچوب‌دهی و رهنمود در فقه حکومتی (ولایی) دارد، ولیّ فقیه است. پس به فقه عمل کنیم؛ نه به پندارهای برخی. ✍🏼ا. امامی، طلبه خبره فقه انتخابات و دکترای فقه سیاسی امام خامنه‌ای در حرم امام خمینی، از پنج شاخص برای نامزد اصلح نام بردند و باز هم برای پافشاری بر مساله، در سخنرانی ۲۶ خرداد ۱۴۰۳، آنها را در دو شاخص خلاصه کردند: که به هر دو می‌پردازیم: ⬛️ اصلح در سخن ۲۶ خرداد رهبر «نگاه کنید ببینید چه کسی به ملاکهای انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب را دارد؛ اینها را اگر ملاحظه کنید، شاید بتوانید مثلاً یک انتخاب خوبی داشته باشید» 📚 شاخص۱: «نزدیکتر بودن به ملاکهای انقلاب» بی گمان این معیار به جلیلی می خورد نه قالیباف 📚 شاخص۲: «توانایی کار در جهت ملاکهای انقلاب» اگر رهبر، تنها فرموده بود «توانایی کار»، شاید بیشتر به قالیباف می خورد، ولی وقتی این «توانایی کار» را مقید به «در جهت ملاکهای انقلاب» می کنند؛ یعنی «توانایی کار و به اصطلاح تجربه اجرایی» به تنهایی به درد نمی خورد، کار باید در جهت اولویت های رهبر و انقلاب باشد؛ وگرنه کارنامه نیست؛ سوء پیشینه است! سوء استفاده از امکانات کشور برای بر زمین گذاشتن اولویتها است. 🚨 کارنامه یا سوء پیشینه؟ از این رو بر زمین ماندن دستور صریح و کلیدی رهبر درباره «مدیریت بر فضای مجازی» به مجلس و زمانسوزی در «جنگ دستگاههای جاسوسی دشمن با عفاف و حجاب» و مواضع پرسش برانگیز در فتنه ۸۸ و نیز فشار بر نیروی انتظامی در کودتای کومله‌ها و طرح گله از رهبر به خاطر دستور به نمایندگان برای عدم دخالت در عزل و نصب‌ها و نیز به استعفا کشیده شدن معاون سیاسی وزیر کشور، و نگاه قالیباف به سیاست خارجی (برجام)، اینها کارنامه نیست، بلکه بیشتر به سوء پیشینه می‌خورد. ⬛️ اصلح در سخن ۱۴ خرداد رهبر رهبر در حرم امام: «ملّت ایران برای اینکه بتواند در معادلات پیچیده بین‌المللی، منافع خود را حفظ کند و عمق راهبردی خود را تثبیت کند و ظرفیّت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی خود را به بُروز و ظهور برساند و کام مردم را شیرین کند و همچنین بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پُر کند، احتیاج دارد به یک رئیس‌جمهور فعّال، پُرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب» 📚شاخص۱: «حفط منافع در معادلات پیچیده بین‌المللی و تثبیت عمق راهبردی» این شاخص بیشتر از هر کسی به جلیلی می‌خورد؛ نه کسی که برجامی سرسخت بود. 📚شاخص۲: «شکوفایی ظرفیت‌ها و استعدادهای طبیعی و انسانی» «ظرفیت»، کلیدواژه دور پیش جلیلی بود تا جایی که او را بر سر آن، ریشخند می‌کردند. این شاخص ذهن مخاطب رهبر را به قالیباف نمی‌کشاند. 📚 شاخص۳: «پرکردن حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی» در اینجا نیز رهبر تنها از اقتصاد سخن نگفت و آن را با دیگر اولویت اصلی (فرهنگ) همراه کرد. همه می‌دانند که قالیبافی‌ها در مجلس با دستور مؤکد، مصرّح و اولویت کلیدی رهبر درباره فضای مجازی چه کردند! درباره عفاف و حجاب نیز اینها زمان بسیاری را از دست دادند. 📚شاخص۴: «فعال و پُرکار» این شاخص شاید به قالیباف بخورد (البته نه در اولویت فرهنگ) ولی بویژه با شاخص ۲۶ خرداد رهبر (کار را مقید به «در جهت ملاک‌های انقلاب» کردن) بیشتر به جلیلی و تکاپوی وی در جایگاه دبیری شورای عالی امنیت ملی، مذکرات هسته‌ای وی و نیز دولت سایه می‌خورد. بهوش باشیم که «پرکار» بودن به معنای «تجربه اجرایی بیشتر» نیست؛ وگرنه رهبر این مفهوم (تجربه اجرایی بیشتر) را بلد بودند به کار ببرند. در مفهوم «پرکار»، مهم جنم کار و پرکار کردن است. 📚شاخص۵: «آگاه و معتقد به مبانی انقلاب» مواضع قالیباف در سیاست خارجی (بویژه برجام)، موضع برخی در فرهنگ و کودتای مهسا (فشار بر نیروی انتظامی) و ... نشانگر آگاهی ناتراز و اعتقاد کم‌تراز وی به مبانی انقلاب است؛ برعکس جلیلی 🚀خال‌زن‌ترین پیام رهبر به مخاطب: «سخن نگفتن از مزیت مصطلح قالیباف؛ یعنی تجربه اجرایی بیشتر» خب برادر قالیباف! شما چند روز پیش با این که می‌دانستی انتخابات ریاست جمهوری در پیش است، با رایزنی‌هایی رئیس مجلس شدید! خب مجلس در رأس امور است، بروید خدمت بکنید! ولی اگر اولویت‌تان چیز دیگری بود، آخر این چه کاری است؟ چرا خود را در معرض نسبت قدرت‌طلبی و ریاست‌خواهی بگذاریم؟ 📚 فرسته‌های همسو: ◽️قالیباف‌شناسی ۱ ◽️قالیباف‌شناسی۲ ◽️قالیباف‌شناسی۳ ◽️قالیباف‌شناسی۴ ◽️قالیباف‌شناسی۵ ◽️قالیباف‌شناسی۶ ✍🏼ابرفقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺قالیباف‌شناسی۵؛ نسبت عدالت و پیشرفت ◾️ستیز دیدگاه قالیباف با دیدگاه رهبر و همسویی آن با دیدگاه هاشمی 📛 هاشمی در ۲۶ آبان ۸۷: «اگر می‌خواهیم عدالت داشته باشیم، نباید تقسیم فقر كنیم؛ بلكه توزیع عدالت با توسعه غنا ممكن است» 📚امام خامنه‌ای در ۸ شهریور ۸۴: «بعضی‌‏ها می‌گویند عدالت یعنى توزیع فقر! نخیر! كسانی‌كه بحث عدالت می‌كنند، به هیچ‌وجه منظورشان توزیع فقر نیست؛ بلكه توزیع عادلانۀ امكانات موجود است. آنهایى كه می‌‏گویند عدالت توزیع فقر است، مغزا و روح حرفشان این است كه دنبال عدالت نروید! دنبال تولید ثروت بروید تا آنچه تقسیم می‌‏شود، ثروت باشد» 📛 قالیباف: «به نظر من این بحث یک مقدمه‌ای دارد مقدمه اولش این است؛ بنده اگر رئیس دولت شدم می‌خواهم تصمیم بگیرم برای پیشرفت کشور؛ چون تا پیشرفت اتفاق نیفتد عدالت، در واقع توزیع فقر است» 📛 شبهه در «ستیز دیدگاه قالیباف با رهبر» رهبر در فروردین ۸۷: «نه عدالتِ بدون پیشرفت مطلوب است، نه پیشرفتِ بدون عدالت! عدالت بدون پیشرفت یعنی برابری در عقب‌ماندگی، برابری در فقر. این را نمی‌خواهیم؛ پیشرفت بدون عدالت را هم هرگز مطالبه نمی‌كنیم؛ پیشرفت، همراه با عدالت» 📚پاسخ شبهه 👈آری، «عدالت بدون‌پیشرفت» یعنی «برابری در فقر» ولی آنچه خطرناک است و رهبر هم به آن چیز، هشدار می‌دهد این است که قالیباف می‌گوید «اول باید پیشرفت اتفاق بیفتد» و سپس به عدالت پرداخت! ولی ولیّ‌امر می‌گوید عدالت و پیشرفت باید باهم باشند؛ یعنی باید عادلانه، به پیشرفته عدالت‌پایه برسیم! ✍🏼 فرسته‌های همسو ◽️قالیباف‌شناسی یک و دو و سه و چهار. ◽️فقه ولایی شناخت نامزد اصلح
📚 فقه جنگ روانیِ إعلامی با دشمن؛ مرگ بر دشمن 🌻لایه‌های ابرفقهیِ جنگ برپایه ابرفقه، انسان و جامعه دارای پنج لایه «عقل، فکر، قلب، حس و عضو». هستند. ازینرو دشمن و دشمنی نیز پنج لایه دارد: دشمن و دشمنی «عقلی، فکری، قلبی، حسی و عضوی». یک دشمنی ترکیبی به نام «دشمنی تعقلی» نیز داریم که در جای خود بررسی می‌شود. ◾️لایه‌های فشرده جنگ: «تن و روان» بر پایه لایه‌بندی فشرده، انسان دارای دو لایه «تن و روان» است و جنگ نیز دو بخشی تنی و روانی دارد. پس ما هم باید در عمل به تن دشمن بتازیم (جنگ إعمالی) و هم با زبان بر روان وی بتازیم (جنگ إعلامی). ◾️سود تازش إعلامی بر روان دشمن تاخت إعلامی بر روان و و روحیه دشمن، او را بهم می‌ریزد و با آشفتگی دشمن، بهتر می‌تواند بر او شورید. پس دشمنی نباید تنها به گونه «إعمالی» باشد؛ بلکه طبعا باید «إعلامی» نیز باشد و این را نباید «دشمنی‌تراشی و دشمن‌انگیزی» پنداشت. دشمن، دشمن است و با لبخند ما از دشمنی دست نمی کشد: «مَن نام لم یُنَم عنه»؛ وگرنه چرا این همه در برابر شیطان، به «لعن» و «رجم» وی می‌پردازیم؟ آیا می‌توان گفت که بدِ شیطان نگوییم تا از دشمنی او کاسته شود؟ قرآن می‌فرماید: «قُل موتوا بِغَیظِکم» از خشم‌تان بمیرید! این رجزخوانی، دو سود دارد؛ یکی آشفتگی دشمن و دیگری آرامش خودی. آرامش خودی، یک اصل است: «و یَشفِ صدورَ قومٍ مؤمنین». ◾️جنگ روانی شهید بهشتی با آمریکا شهید بهشتی: [ای] «آمریکا! از ملت ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر». از عصبانیت بمیر، برگردان «موتوا بغیظکم» است. 📚تبیین رهبر درباره جنگ روانی بر دشمن این سخن رهبرمان در دوره سیاست‌های خارجی دولت نهم و دهم ،که گفته می‌شد سیاست‌های دشمن‌تراشانه و دشمنی‌برانگیز داشته است، بسیار سنجیده است: «اینکه ما تصور کنیم با فلان تصمیم، با فلان تدبیر و اقدام، موجب شدیم که دشمنی به طرف ما جلب شود، این غلط است! این درست نیست. ملت ایران به خاطر جایگاه مستقل خودش، به خاطر تسلیم نشدن در مقابل نظام سلطه‌ی بین‌المللی، مورد این تهاجم است. چون ملت در مقابل این نظام سلطه تسلیم نشده، فشار می‌آورند که تسلیمش کنند. نه تنها نتوانستند او را وادار به تسلیم کنند، بلکه او در جایگاه خودش پافشاری‌اش هم بیشتر شده، قدرت و توانائی‌اش هم بیشتر شده. این، دشمنان را دچار عصبانیت و هیجان‌هایی می‌کند که اشتباهاتی هم بر اثر این هیجان‌ها از آنها سر می‌زند؛ که انسان از اشتباهات آنها هم می‌تواند منتفع شود» در همایش ملی نخبگان جوان، ۱۲ مهر ۱۳۹۱ ◾️پیشینه جنگ روانی؛ «قال لأقتلنک» در جنگ‌های پیشین و نیز در نبردهای باستانی نیز «رجزخوانی» بوده است. راز «رجزخوانی» همین شکستن روان دشمن، پیش از شکست تن او بوده است. پیش از نخستین جنگ انسانی (شبیخون قابیل با هابیل) جنگ روانی انجام شد و قابیل ملعون به هابیل گرامی اعلام کرد که «لأقتلنک». ◾️با دشمنان خشونت: «و اغلُظ علیهم» از این زاویه، سروده «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» باید به گونه‌ای فهمیده شود که منظور از دشمن، کسانی با دشمنی‌های خانگی و درون‌گفتمانی و میان خودی‌ها هستند نه دشمنان گفتمانی و خونی. آری بر آنان باید خشم و شرزگی و خشونت کرد (و اغلُظ علیهم) و به آنان باید گفت بمیرید! مرگ بر شما: «موتوا بغیظکم».
هدایت شده از سید سلمان علوی
🔺اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری درباره برخی نقل قول‌های غیر مستند از رهبر انقلاب و مسئولان دفتر ایشان نقل قول‌های غیر مستند و یا برداشت‌های شخصی فاقد اعتبار است متن اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری: 🔹در روزهای اخیر مشاهده شده است که برخی از نامزدهای محترم انتخابات ریاست جمهوری و یا اعضای ستاد و افراد منتسب به آنها در اظهارنظرها و موضع گیری‌ها، نقل قول هایی ناقص و یا نادرست از رهبر انقلاب اسلامی و یا مسئولان دفتر معظم له بیان کرده اند.اعلام می‌دارد هرگونه نقل قولِ غیرمستند به اسناد موجود و مکتوب از بیانات و اظهار نظرهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و اکتفا به برداشت های شخصی و دریافت‌های شفاهی از بیانات ایشان و یا مسئولان دفتر معظم له فاقد اعتبار و استناد است. انتظار می‌رود همگان نسبت به این موضوع توجه لازم را داشته باشند و از تکرار آن پرهیز شود. متن اطلاعیه در پایگاه رسمی مقام معظم رهبری 🆔 @ss_alavi_ir
هدایت شده از راه دیالمه
11.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ به علت ازدحام جمعیت در مصلی امام خمینی(ره) کرج، مردم در محوطه مصلی به تماشای صحبت‌های دکتر جلیلی نشستند ✅ @Jalili_saeed
🌻نیاز به ابرفقه بر پایه اصول قانون اساسی 📚 اصل ۳ قانون اساسی: «دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است ... همه امکانات خود را برای امور زیر به کار برد: ... ۱۰ ـ ایجاد نظام اداری صحیح و حذف تشکیلات غیرضرور. ...» اصل چهارم قانون اساسی معنای «صحیح بودن نظام اداری»را نشان میدهد: «اصل ۴. کلیه قوانین و مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، فرهنگی، نظامی، سیاسی و غیر اینها باید بر اساس موازین اسلامی باشد ...» دستگاه فقهی امیرالمؤمنین (ع) که آن را «ابرفقه» نامیده ایم، به خوبی نظام پیشرفته اداری، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و ... را نشان میدهد: 📚«العقولُ أَئمةُ الأفکارِ و الأفکارُ أئمَّة القلوب و القلوب أئمة الحواس و الحواس أئمة الاعضاء» کنز، ۱: ۲۰۰. 🌻عقلها امامان فکرها هستند، فکرها، امامان دل‌ها، دلها امامان حس‌ها و حس‌ها امامان عضوها 👈کتاب «ابرفقه» با ۴۰٪ بهاکاه، ۳۰هزار تومان ◼️ کانال و گروه ابرفقه
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پیام «کُلُسِّئو»ی ایتالیا به انتخابات ایران؛ از زبان یک کودک در رم_ ایتالیا (با زیرنویس فارسی) 🔸Messaggio del Colosseo per le elezioni iraniane, espresso da un bambino a Roma #⃣
جبههٔ  اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
هدایت شده از ابَرشاگرد
🌙 شب‌نگار 🌙 خطاب به مخالفان «فیلترینگ» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ⚠️ مخالفان فیلترینگ(قطع دست دشمن از تجاوز) در فضای مجازی، در مواجهه با آیات ۹۴ تا ۹۷ سوره‌ی مبارکه‌ی کهف که به ماجرای «ساختن سدّ محکم در برابر مفسدان» توسط جناب ذوالقرنین اشاره دارد، چه نظری اختیار خواهند کرد؟ 🔘 قالُوا يَا ذَا الْقَرْنَيْنِ إِنَّ يَأْجُوجَ وَ مَأْجُوجَ ⬅️مُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ➡️ فَهَلْ نَجْعَلُ لَكَ خَرْجًا عَلَىٰ أَنْ تَجْعَلَ بَيْنَنَا وَبَيْنَهُمْ ⬅️سدًّا➡️ (۹۴) (آن گروه به او) گفتند: «ای ذو القرنین یأجوج و مأجوج در این سرزمین فساد می‌کنند؛ آیا ممکن است ما هزینه‌ای برای تو قرار دهیم، که میان ما و آنها سدّی ایجاد کنی؟!» 🔘 قالَ مَا مَكَّنِّي فِيهِ رَبِّي خَيْرٌ فَأَعِينُونِي بِقُوَّةٍ أَجْعَلْ بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَهُمْ ⬅️ردْمًا➡️ (۹۵) (ذو القرنین) گفت: «آنچه پروردگارم در اختیار من گذارده، بهتر است (از آنچه شما پیشنهاد می‌کنید)! مرا با نیرویی یاری دهید، تا میان شما و آنها ⬅️سدّ محکمی➡️ قرار دهم! 🔘 آتُونِي زُبَرَ الْحَدِيدِ ۖ حَتَّىٰ إِذَا سَاوَىٰ بَيْنَ الصَّدَفَيْنِ قَالَ انْفُخُوا ۖ حَتَّىٰ إِذَا جَعَلَهُ نَارًا قَالَ آتُونِي أُفْرِغْ عَلَيْهِ قِطْرًا (۹۶) قطعات بزرگ آهن برایم بیاورید (و آنها را روی هم بچینید)!» تا وقتی که کاملاً میان دو کوه را پوشانید، گفت: «(در اطراف آن آتش بیفروزید، و) در آن بدمید!» (آنها دمیدند) تا قطعات آهن را سرخ و گداخته کرد، و گفت: «(اکنون) مس مذاب برایم بیاورید تا بر روی آن بریزم!» 🔘 فمَا اسْطَاعُوا أَنْ يَظْهَرُوهُ وَ مَا اسْتَطَاعُوا لَهُ ⬅️نقْبًا➡️ (۹۷) (سرانجام چنان سدّ نیرومندی ساخت) که آنها [= طایفه یأجوج و مأجوج‌] قادر نبودند از آن بالا روند؛ و نمی‌توانستند نقبی(= سوراخ و رخنه) در آن ایجاد کنند. 📝 ترجمه‌ی آیت‌الله مکارم شیرازی ✍️ ابَرشاگرد