eitaa logo
مجله‌ افکار بانوان‌ حوزوی
710 دنبال‌کننده
862 عکس
149 ویدیو
12 فایل
*مجله #افکار_بانوان_حوزوی به دغدغه‌ی انسان امروز می‌اندیشد. * این مجله وابسته به تحریریه تولید محتوای بانو مجتهده امین است. *کلیک بر روی عبارات آبی رنگ در نوشته‌ها، شما را به صفحه نویسنده هدایت می‌کند. 🔻ارتباط با ادمین و سردبیر: نجمه‌صالحی @salehi6
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. تأثیرات فردی و حرکت جمعی ✍فاطمه میری‌طایفه‌فرد در هر حرکت جمعی، یک روح مشترک جریان دارد، هدفی مشخص و تلاش برای رسیدن به آن هدف. نقطه کانونی هر حرکت جمعی حرکت فرد فرد تشکیل دهنده آن است. در حقیقت، رشد فردی جهت‌دار باعث بروز یک حرکت جمعی می‌شود. پس در اتفاق و یا کنش جمعی، توجه به فرد فرد تشکیل دهنده آن الزامی‌ست. هیچ‌گاه نمی‌توان ادعا کرد که یک فرد به تنهایی در روند پیشروی جمعی سهیم نیست. اگر این را بپذیریم رابطه علی و معلولی را زیر سؤال برده‌ایم. برای یک حرکت اجتماعی فعال و هدف‌مند، نیاز به افرادی داریم که فعال و با هدف عمل می‌کنند. رابطه طولی در این تعریف همان هدف تعريف شده و خاص است و رابطه عرضی، همان رشد فردی و شخصی است. ◽◽◽◽◽ انتخابات مثالی برای این حضور جمعی که حرکتی را جلو می‌برد، است، این حضور قطعا منتهی به نتیجه‌ است و هرچه این حضور بیشتر باشد، نتیجه مطلوب‌تر خواهدبود. نکته طلایی حرکت فردی، رشد فردی افراد تشکیل دهنده است؛ این اتفاق در امری چون انتخابات بیشتر نمود دارد. هر برگ رأی، قبل از پیش‌بری هدف کلی حکمرانی، یک حق است برای کسی که می‌خواهد از او بهره ببرد. حقی که به‌واسطه عضو و شهروند این اجتماع بودن، شامل حالش شده‌است. او می‌تواند به قاعده خود و اطرافیان خود اثر‌گذار باشد؛ زیرا هرکدام از ما به واسطه مقام‌هایی که در اجتماع داریم، اثرگذاریم؛ مقام والدگری، مقام مربی، مقام رفیق و همسال و... بی‌شمار مقام را می‌توان برای یک شخص تعریف کرد. پس یک رأی را می‌توان به علاوه دایره میزان تاثیر محاسبه کرد، پس حضور این فرد نیز بسیار جدی است. از طرفی باید در انتخاب افراد موثر جامعه‌ی خود پویا بود، انفعال به هر میزان، عدم مشارکت در خوبی‌های اجتماعی و مقصر در بسیاری از بزهکاری‌های اجتماعی است. با این تفاسیر هر فرد در جامعه، خودش، یک اجتماع است و موثر، اثری که در همه جوامع مدنی مورد پذیرش است. هر جامعه مدنی، منهای روش اداره آن، به شهروندانی خوب و مثمر نیاز دارد. شهروندانی که خود و اثرگذاری خود را بشناسند و در بزنگاه حوادث بهترین تصمیم را بگیرند. @AFKAREHOWZAVI
. درکارخیرحاجت هیچ استخاره نیست، امام خامنه‌ای ✍عابده سادات صدر زاده‌ی ایرانم، خوب یادم می‌آيد بمباران‌های پیاپی صدام هتاک را، خوب یادم است راهپیمایی‌هایی که دست دردست مهربان مادرم و نازنین خواهرانم برای حفظ و پاسداری از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و مملکت امام زمان عجل الله فرجه قدم بر می‌داشتم، خوب یادم است که میزان رأی ملت است و باید این پرچم صحیح و سالم به دست مولایمان، صاحب اصلی‌مان برسد، به عشق امام زمان عجل الله فرجه پای کار نظام مقدس اسلام باشیم تا آسيبي به مملکت نرسد. @AFKAREHOWZAVI
. «گرفتارِ جان» ✍طیبه فرید ساعت از دوازده گذشته.شب آخری دلم نمی آید بخوابم.فردا شب،این‌موقع همه ی این هیاهوها تمام شده،این‌خودکشی کردن ها برای دیده شدن،این آفتابه خرج لحیم کردن ها.نتیجه انتخابِ فردایِ کسانی که رأی می دهند می شود سرنوشت چهار سال آینده همه مردم ایران و منطقه.شک ندارم چشم‌امید بعضی از بچه های جبهه مقاومت به ماست.اینکه کدام شیر پاک خورده ای رأی بیاورد خیلی مهم است.یکی فقط دغدغه ی تیر و طایفه خودش را دارد،یکی معتقد است چراغی که به استان رواست به بقیه جاها حرام است.کاش این‌هایی که رأی ما هستند راست گفته باشند و دغدغه هایشان بزرگتر و حساب شده تر از سطح استان باشد.چرا دروغ!ما یک قلب ایرانی داریم که یک تکه اش افتاده ضاحیه‌جنوبی،یک تکه اش پاراچنار و تکه های دیگرش هر جا که محور مقاومت هست.قدس اما مرکز تمام این دغدغه‌هاست.ما اگر گرفتار آب و نانیم غزاوی ها گرفتار جانند.فلسطین مظهر بی قراری ماست... @AFKAREHOWZAVI
. ✍مریم قربانزاده دیگر خبری از صندوق و‌کاغذ و اثر انگشت و‌ مهر نیست. در این شرایط عکس یادگاری بچه ها چه می شود! عکس‌های اثر انگشت ما و رنگ جوهر و شناسنامه های زرشکی و... خوشبخت ما دهه شصتی ها که همه ی این ها داشتیم و دیدیم. دختر بزرگم پرسید : چرا روی صندوق ها می نویسند « میزان رأی ملت است.» و این دخترک حکیم و متفکرم جواب داد :«چون صندوق‌ها روی میزه. یعنی رأی های مردم روی میزه!» سوای این جواب بانمک،به نظرم کاملا درست جواب داد. روی میز تا وقتی از رأی ملت پر باشد گزینه ی دیگری جا نخواهد شد. @AFKAREHOWZAVI
به عزیزان و جریان‌هایی که به وفور پیامک می‌دادند، کانال می‌زدند، تماس تلفنی می‌گرفتند و لیست‌های متعدد می‌ساختند: حال که کاندیدای شما منتخب و پیروز میدان شده؛ از امروز مطالبه گری کنید اول: برنامه آنها را برای کشور دوباره و جدی‌تر بخواهید دوم: یک وقتی فکر سهم‌خواهی و این حرف‌ها به سرتان نزند! @HOWZAVIAN
. یک فرصت خوب 💠 کتابخانه‌گردی👆 @HOWZAVIAN
«ببخش» ✍ مریم حمیدیان آقاجان ببخش که ما برای آب و نان یقه مسئولانمان را می‌گیریم! اما برای فراهم کردن مقدمات ظهور تو، یقه که هیچ، یک مطالبه ساده نمی‌کنیم. پ ن: پس از انتخاب شدن نمایندگان مجلس شورای اسلامی، چهار سال فرصت مطالبه گری و نظارت بر عملکردشان ، به خصوص در زمینه مهدویت فراموش نشود. @AFKAREHOWZAVI
✍رفیعی برای انجام هر کاری مقدماتی باید فراهم کرد و شرکت در این حماسه مهم نیز مقدماتی را می‌طلبد. از جمله نذر روزه ، حدیث کسا و ختم صلوات و غسل کردن و با وضو رفتن و به نیت تعجیل در فرج مولا پای صندوق حاضر شدن و امروز وقتی اصرار به شرکت در این حماسه در مسجد را داشتم به محض ورود و دیدن جمله السلام علیک یا ابا صالح المهدی ادرکنی 🌱 دلم جلا گرفت ورزقی شد برایم امام خامنه ای روحی فداه امروز بعد از رای دادن فرمودند: امروز چشم مردم دنیا به شماست دوستان را خوشحال کنید و بدخواهان را ناامید. ما نیز به مدد مولایمان و به آبرومندیشان بهترین ها را رقم بزنیم برای مام میهنمان برای اقتدار و رشد و سرافرازیش . چرا که اینجا سرزمین امام زمان است و ما امانتدار این سرزمین. اینجا حرم است و ما سربازان این حرم اگر این حرم ماند دیگر حرمها خواهد ماند. @AFKAREHOWZAVI
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 📢 چهارمین نشست انجمن علمی ادبی ساهور گروه تاریخ دانشگاه باقرالعلوم(ع) با موضوع «رمان تاریخی، اهمیت و چرایی مطالعه» 🔸زمان: سه شنبه 15 اسفند 1402، ساعت 13 🔸مکان: دانشگاه باقرالعلوم(ع)، سالن نشست های علامه طباطبایی 🔸لینک شرکت در جلسه: dte.bz/res1 @BouNews 🌐https://eitaa.com/bouath
«آخرین حرکت» ✍زهرا نجاتی اول، مرد موهای مشتری را صاف کرد. مواد رنگ را با فرچه برداشت و دوباره موها را شست و نم موها را با حوله گرفت. عجیب بود. همه چیز خوب پیش رفته بود: پس چرا حالا این رنگ را روی سر مشتری می‌دید؟ یادش آمد آخرین رج موها را که اتفاقا بیشتر از بقیه موهای کم پشت مشتری، جلو چشم بود، دقیقه آخر با بی‌حوصلگی برداشته بود و به جای آن که شلالی در بیاورد، تکه‌ای توی رنگ تیره پیچیده بود و حالا زحمت چند ساعت کار روی موهای مشتری را، با دست خودش به بادرفته می‌دید. ❇️دوم؛ قصه بعضی کارهای ما، شبیه قصه مرد است. خیلی کارها، رفتارها، برخوردها، اعمال عبادی را انجام می‌دهیم بعد ناگهان درست سر به زنگاه، آن جایی که نباید، با یک عمل، با یک حرف، یک برخورد ناشایست، یک ناشکری، ختم به شرش می‌کنیم. این قصه از قصه اولی دردناک‌تر است. سوم؛ قصه دو پیرمرد که بعد ازروز انتخابات و یکی در آستانه خروج از رای گیری، از دنیا رفته بود، را لابد شنیدید.. 🔹خوشا به حالشان به خصوص دومی؛ آخرین کارشان آخرین اثر انگشتشان، آخرین تاثیرشان بر سرنوشت تنها مملکت اسلامی و شیعی جهان بوده. با خودم فکر می‌کنم، این‌ها جناب عزرائیل را که دیده‌اند، چقدر دستشان پر بوده. حتما با شوق، انگشتشان را بالابرده اند و گفته‌اند:«خودت قضاوت کن ببین کردیم آنچه را که باید.» ❇️قصه همین است، عاقبت بخیری، شاخ و دم ندارد. مرگ خبر نمی‌کند وبه قول قرآن: «هیچ‌کس نمی‌داند کجا می میرد و کی می‌میرد» و خوش به حال آنان که آخرین عملشان، بهترین اعمالشان است و در آخرین لحظه عمر، آبرومندانه‌ترین اعمال را تحویل می‌دهند. ❇️خوش به حال آنان که آخرین حرکت شطرنج زندگیشان، بهترین و موثرترین حرکتشان است. همین. @AFKAREHOWZAVI
«برساخت مردانگی و زنانگی» ✍🏻 فاطمه شکیب رخ الاسلام، نشریه مذهبی-سیاسی. تنها نشریهٔ مذهبی از زمان قاجاریه است که پس از دوره رضا شاه باقی ماند. شروع فعالیتش در سال ۱۳۰۲ ش بود و در شیراز چاپ می‌شد. مدیریت آن را محسن فقیه شیرازی مشهور به خادم‌الشریعه عهده‌دار بود. این نشریه از اولین نشریاتی نامیده شده که در دایرهٔ ادبیات کلام جدید با روش دفاع از دین در عصر حاضر فعالیت داشت. هدف از تأسیس آن، پاسخگویی به شبهات وارده به مسائل دینی و دفاع متکلمانه از اسلام در برابر اتهامات وارده به دین و تبلیغات مخالفان اسلام بوده‌است. موضوعات پرداخته شده توسط نویسندگان آن، غالباً در حیطه دفاع از فلسفه احکام اسلامی، استفاده از کشفیات علمی برای تبیین مسائل دینی، چاپ اعترافات برخی از اروپائی‌های مسلمان شده و نشده نسبت به اسلام و قرآن و تحلیل فلسفه قیام حسین بن علی گنجانده می‌شود. یکی از موارد مورد توجه در این نشریه، نقد مقاله حبل المتین است که به حجاب و حدود آن تاخته و نگارنده در طی هفت مقاله، به شبهات مقاله حبل المتین پاسخ داده است، نحوه مواجهه نوشتاری این نشریه، بازنما کننده ی بسیاری از افکار، باور داشت ها و اعتقادات مردم سنتی زمان قاجار، درباره زنانگی و حجاب زنان است؛ ازجمله در صفحه ۳ شماره سوم سال ۱۳۴۶ ق، که نگارنده آورده است؛ زنان جسمی نزدیک به اطفال دارند و از این رو نسبت به وقایع حساس اند (زود خوشحال می شوند و زود ناراحت) به این می اندیشم که گذر زمان نه تنها طبیعت هستی را تغییر داده است، بلکه گویا ساختار ژنتیکی انسان ها را نیز، تغییر می دهد، مردم عصر ما با مردان و زنان عصر قاجار خیلی متفاوتند و امروزه درست مثل همین تعابیر که درباره زنان به آن اعتقاد داشتند؛ و آن را نشانه های زنانگی می دانستند، در مردان عصر ما دیده می شود! شاید از این رو باشد که بسیاری از اندیشمندان جامعه شناس به برساختگی زنانگی و مردانگی معتقد هستند. @AFKAREHOWZAVI
«اجاق های تا ابد کور» ✍طیبه فرید ثریّا خانم اجاقش کور بود.یعنی موقع روشن شدنش نرسیده بود.ده دوازده سال طول کشید تا رازق دادار یک بعداز ظهر بهاری مَمَّدرضا را گذاشت توی دامنش‌.تا هفت شبانه روز چراغ های خانه عباس آقا روشن بود. برو و بیایی داشتند و سور و ساتی.دوست و آشنا می خواستند ببینند ولیعهد وزیری هاچه شکلی است.ازین سر اتاق مهمانخانه تا آن طرف حیاط ،سفره ی ولیمه پهن بود و به میمنت و‌مبارکیِ قدم ولیعهدِ عباس آقا مجمعه های رنگارنگ غذا دست به دست می شد.همه اهالی محل خوشحال بودند از فردای آن روز قیچی خیاطخانه وزیری جور دیگری پارچه ها را می بُرید.کُت و شلوارهایی که عباس آقا می دوخت بوی خوشحالی می داد.بچه آدم کم طاقت است مثل درخت نارنج،زود قد می کشد،یکجوری که ننه بابایش هم نمی فهمند چجوری گذشت.با شروع جنگ جهانی دوم کم کم سر و کله قحطی پیدا شد ،توی خانه های رعیت یک هِل پوک برای خوردن نبود.وسط آن‌بی نانی و نا بسامانی سایه ی سیاه تیفوس عین بختک افتاد روی سر شهر.توی خیابان‌ها عین برگ چنار توی پاییزآدم ریخته بود.ازقصه ی تلخ‌ خانواده وزیری و تک درخت نارنجشان که هیچوقت به بهار ننشست خیلی گذشته.آدم عاقل داغ یک اجاق تا ابد کور را زنده نمی کند.البته آدم‌ِعاقل..... کو آدم عاقل؟البته دور از جان خواننده.می شود آدم این زمانه بود و این‌همه جنایت دید و باز عاقل بود!قحطی نان صد شرف دارد به قحطی آدمیت.آدم این عصر در نوع خودش دستِ کمی از قربانی های جنگ جهانی دوم ندارد.روحش را هر جوری توانستند کشتند.دیشب تصویر ثریا خانمِ فلسطینی و ممدرضاهایش توی دنیا داشت دست به دست می شد.خدا بعد از یازده سال آن دو تا شکوفه نارنج را گذاشته بود توی دامنش.اما آدمخوارها .امانش ندادند وشکوفه ها را با درخت از جا کندند.... حالا نه عباس آقایی مانده نه ممد رضا.بیچاره ثریا خانم! اجاقش تا ابد کور شد.حتما روزی صد بار با خودش آرزو می کند که ای کاش او هم با آن‌ها رفته بود.آدمخوارهای قحطی دهه سی آدمخوارهای قحطی این عصرند فقط رنگ هایشان عوض شده وگرنه رسمشان همانست.انگلیس هنوز هم استعمارکبیر است و با اسباب تفرقه افسار عالم را توی دست هایش گرفته.اسراییل را او سرازیر فلسطین کرد.شوربختانه تسخیر سفارت آمریکا دست نگارنده ی این کلمات نبود که اگر بود در و پیکر سفارت انگلستان را پیش از سفارت آمریکا تخته می کرد.انگلیسی ها تا ابد به کل دنیا بدهکارند و کل هیکلشان‌آلوده به خون مظلوم است. «علی لعنة الله علی القوم الظالمین» @AFKAREHOWZAVI
. امروز☝️
"خوش به حالت ایران" ✍ فاطمه میری‌طایفه‌فرد خوش‌ به حالت ایران! فرزندان تو حسرت یک عمرِ بشریت‌اند. فرزندانی که نه به خاطر پول، نه مقام و نه هیچ چیز مادی دیگری، وسط میدان جهاد می‌روند. ترسی ندارند که کشته شوند، تهمت‌باران شوند، بایکوت شوند و یا حتی وقتی از سر کوچه می‌گذرند سلام‌شان «علیک» نداشته باشد. خوش‌ به حالت ایران! که اگر تمام رسانه‌های دنیا بر علیه تو به میدان بیایند، فرزندانت، با اتکاء به همان «الله» وسط پرچمت، کار خدایی می‌کنند. در جنگ نابرابر روایت‌ها، در جنگ دنیای دنیازده، آبرو و اقتدار تو را فریاد می‌زنند. خوش به حالت ایران! که اگر دنیا نخواست موفقیتت را ببیند، فرزندانت برای سرفرازی تو در میدان جهاد علمی حماسه‌ها خلق کردند. باید دوباره فردوسی بیاید و حماسه را معنی کند و بگوید که فرزندان ایران، خود را به سلاح ایمان رویین‌تن کردند و هرچه خواب پلید اکوان دیو را پریشان. این حماسه چقدر گفتنی‌است! نه برای رأی‌آوردن فلانی و فلانی، برای شناختن دوستانی، از جنس تمدن اسلامی، از جنس ناب کارالهی‌کردن، از آن معامله‌هایی که شهداء در شب عملیات می‌کردند. چه‌قدر بیش‌تر دوست‌شان دارم، دوستانم را. چه‌قدر عزیزترند این عزیزکرده‌های بی‌جیره و مواجب که حتی لب‌شان به همان ساندیس‌های متهمی هم تَر نشد، ولی زبان به کام نگرفتند و از حقانیت تنها کشور شیعی جهان دفاع کردند. تنها کشور متکی بر دین‌ آخرین پیامبر الهی، در راستای ولایت الله و به پشتوانه هم‌راهی همان مردم در تحقق دین‌داری. رینگ آخر، لحظات پایانی رأی‌گیری و دستانی که برای دعا بلند می‌شوند و کودکانی که عزم جزم کرده‌اند با همین زبان کودکانه‌شان برای اقتدار تو بر محمد(صل‌الله‌علیه‌وآله) و آلش درود فرستند. فرزندانی که برای مادرشان ایران خود را به هر آب و آتشی می‌زنند. شعر سلمان هراتی را در ذهنم مرور می‌کنم: «ای ایستاده در چمنِ آفتابی معلوم - وطن من! ای تواناترین مظلوم - تو را دوست دارم.» راستش نمی‌توانم دوستت نداشته‌باشم. هر دلیلی از جنس تو بهانه‌ای قشنگ است برای عاشقی. تو دلیل همه بهانه‌های منی، وقتی که در خلوت ذهن غرور داشتنت را حس می‌کنم. می‌شود من را هم فرزند خود بدانی؟ @AFKAREHOWZAVI
«ویرایش» ✍ سیده موسوی مدتی هست که بجای نوشتن نشسته‌ام فقط نوشته‌های قبل را دارم، ویرایش می‌کنم. کاش گذشته‌ی ما آدم ها هم می‌شد ویرایش کرد. جای که، نباید مهربان می‌بودیم. جای که، نباید سکوت اختیار می‌کردیم. جایی که، نباید غصه می‌خوردیم. جایی که، نباید تسلیم می‌شدیم. جایی که، نباید قلم کاغذ را کنار می‌گذاشتیم. جایی که نباید های، کم نه بلکه بینهایتِ دیگر!! کاش ما هم، هرزگاهی ویرایش می‌شدیم! چه گفتم؟! ما هروز، پنج بار ویرایش می‌شویم. اگر هم وقت ندهیم، حال روز مان کمتر بلکه بدتر از مرداب، می‌‌شود. کاش، بجای کاش گفتن، کمی می‌اندیشیدیم! کمی برای پرواز، رهایی وقت می‌دادیم. آهسته آهسته همچون حرکت ابرها در آسمان خود را به مقصدی برسانیم، نه در دنیا بلکه نزد معبود بزرگ سرشناس نامدار کنیم. به خود ایمان بیاوریم که هدف از خلقت ما فقط، زندگی دویدن برای دنیا نیست؛ بلکه برای کار بزرگی که در آخر ما را نزد الله روسفید می‌کنند. دعای ابوحمزه ثمالی چه قشنگ خدا را صدا می‌کند. «سیِّدی أخْرِجْ حُبَّ الدُّنْیا مِنْ قَلْبی اى آقاى من محبت دنیا را از دلم بیرون کن» باید هروز دیکته کرد بر نفس، روح چموش خویش« آمدیم که گذر کنیم، دنیا محل گذر است نه اقامت مادام العمر!!» @AFKAREHOWZAVI
«فقط باید یک انسانِ آزاده باشی» ✍آمنه عسکری منفرد کودک از شدت گرسنگی، با ولع لقمه‌های نان را می‌بلعد، با سختی فرو می‌دهد و لقمه‌ی بعدی.. فقط باید مادر باشی تا این لحظه را درک کنی! چرا؟ چون فقط یک مادر است که حاضر است روزها و شبها تب و بیماری را تحمل کند، اما دلبندش همیشه سلامت و شاداب بازی و شیطنت کند و به اصطلاح خار به پایش نرود. فقط یک مادر است که و قتی به خاطر بیماری از شدت تب می‌سوزد و سر وصدای بچه‌ها مثل کوبیدن طبل همه‌ی وجودش را تکان می‌دهد، همین که می‌بیند فرزندش سلامت است، خیالش آسوده می‌شود. اما امان از روزی که مادری نتواند احتیاجات اولیه فرزندش را برآورده سازد! از نیاز به لباس نو و.. نمی‌گویم، صحبت از نیاز به امنیت و خوراک و آب است... و خدا نکند این روزها پدر فرزندت هم نباشد، فرقی ندارد به دنبال تامین نیازها رفته و منتظر هستی تا برگردد، یا به کل قطع امید کرده‌ای از آمدنش و می‌دانی که آسمانی شده... امان از آن روز! امان از آن ساعت! امان از آن لحظه! خدا نکند دلبندت شیرخواره باشد که آن موقع دعایت می‌شود... این روزها اوضاع مادران و پدران فلسطینی به این شرح که نه، هزار پله سخت‌تر و غمبارتر است. همان‌ها که دور و برشان می‌بینند پدران و مادرانی را که سالها منتظر بچه بودند، اما نعمت به دستشان نرسیده، به آسمان پر کشیده! مثل مادری که یازده سال آرزو داشت مادر شود، اما در این روزهای قساوت و نسل‌کشی رژیم منحوس اسرائیل، هم تنها پناهش یعنی همسر و هم دو فرشته چند ماهه‌ی شیرخوارش را ازدست داده، اما صبورانه چون سرو ایستاده است. فقط خدا می‌داند قلبش چند پاره شده، اما هنوز استوار چون کوه ایستاده و شکر می‌کند، حتما دعای او شده، دعای رباب برای علی اصغر، صدایش نوای لالایی رباب، برای طفل شیرخواره شش ماهه... و من و تو چه می‌دانیم حال مادری را که شنیده نوزاد همسایه‌ی دیگرش، از گرسنگی شهید شد، آن هم زمانی که شیر رسید، اما دیر شد و او هم آسمانی شد. آری! فقط باید مادر باشی تا بفهمی حال مادری را که وقتی می‌بیند طفلش که از شدت گرسنگی در آستانه‌ی تلف‌شدن بود، با خوردن لقمه نانی و نوشیدن جرعه آبی دوباره جان گرفته و لب به سخن گشوده و اینک این اشک شوق است که امان نمی‌دهد و این لبهای خشکیده‌ی مادر است که به شکرگذاری گشوده شده که الهی الحمدلله الحمدلله... اما این روزهای بعد از شروع طوفان الاقصی در فلسطین و مقاومت غزه که صدای مظلومیت و اقتدار فلسطینیان در گوش زمان پیچیده، فقط باید انسان باشی، آزاده باشی تا این حجم عظمت و اقتدار و پایداری را درک کنی و قالب تهی نکنی! آزاده باشی تا صدای رسای مظلوم باشی در گوش زمان! @AFKAREHOWZAVI
«قاب امروز» ✍زهرا نجاتی ☘️اول؛ تلفنم زنگ زد. زن، از ناراحتی‌ای که زن‌های کوچه و خیابان و فامیل، بابت بچه چهارم بارش کرده بودند و او پشت تلفن اشک می‌ریخت. برایش که از برکت و رحمت آنچه خلق خدا ناخواسته می‌خوانندش و حقیقت خدا داده عزیز است و راحتی‌های بعدش گفتم، کمی حالش بهتر شدـ ☘️دوم؛ میان عطر بهشتی حرم و غروب، حرف‌ زن‌ها، گل انداخته بود. موضوع حرف‌ها به جای مادری، سقط‌های مکرر بود و حسرت مادرشدن. مادری از شش بار «آی یواف» ناموفقش می‌گفت و دیگری از حسرت سی ساله مادری روی دلش.. سوم؛ دوست داشتی به جای «شش بچه»«سه تا» داشتی؟ می‌گوید و رد می‌شود و نمی‌داند با من چه می‌کند. با منی که اگرچه حسرت آن‌قدر که می‌خواستم و آن طور که باید، درس می‌خواندم، روی دلم هست اما مادرانگی پررنگ‌ترین هویتم شده، اولی و دومی هم ندارد و با خود فکر می‌کنم:«چه چیزی ارزشش را داشت که یکی از فرزندانم نباشد؟» و جواب در ذهن مادرانه‌ام «هیچ» است. آن هم وقتی زیبایی و شیرینی و سلامتی فرزندانم و حلاوت بارداری را می‌چشم، مگر می‌شود این حس‌ها را با چیزی در دنیا معاوضه کرد؟ ☘️چهارم؛ آش‌های زیادی برایمان پخته‌اند از تغییرات فرهنگی و سلیقه‌ای تا تغییر نقشه ذهنی تا تغییر سبک و سیاق زندگی تا تجملات تا تغییر الگوی تربیت کودک تا تغییر سلامت و تاثیر زندگی، جوری که حالا با هزا رمصیبت،باردار شویم و با هزار مصیبت کودکی پا برزمین بگذارد، اما این وسط خوش به حال آنها که در این مسیر می‌جنگند. به عشق رهبرشان، امامشان و خاکشان. خوش به حال آنها که زیر بوق پزهای توخالی و تهاجم بی‌رحم کنایه‌ها و مهمانی دعوت نشدن‌ها و «معلوم است وضعتان زیادی خوب است»ها، راه مجاهدت انتخاب کرده‌اند. 🔹لااقل توفیقشان همان است که رهبری فرمود تمام تلاشگران عرصه جمعیت، شامل دعای خاص من می‌شوند. حداکثرش را خدا می‌داند. @AFKAREHOWZAVI
. سرکار خانم زهرا نجاتی، عضو تحریریه مجتهده امین در رابطه با خواسته‌های بانوان طلبه از نمایندگان منتخب عنوان کرد: حالا که به حول و قوه الهی و با مشارکت حدود چهل و یک درصدی مردم همیشه در صحنه، نمایندگان منتخب خود را در انتخاباتی پرمعنا به میدان آوردند، ما طلاب و بانوان، بر خود واجب می‌دانیم چند نکته را به نمایندگان مان، گوشزد کنیم و البته که به وقت، مطالباتمان را پیگیری خواهیم کرد. 🎙ادامه گفتگو در لینک خبرگزاری حوزه👇 https://hawzahnews.com/xcJNL @AFKAREHOWZAVI
🔰 دبیرخانه همایش ملی کتاب سال بانوان با همکاری معاونت پژوهش جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار می کند. 🔆 کارگاه تخصصی «آموزش تبدیل پایان نامه به کتاب» ❇️ با حضور استاد سرکار خانم بتول زاهدی فر (دبیر علمی چهارمین همایش ملی کتاب سال بانوان ) (فقط به صورت حضوری) 💎مهلت ثبت نام: 18اسفند ماه ۱۴۰۲ 🔸شرایط شرکت: 1. ارسال مشخصات (نام و نام خانوادگی، تحصیلات، کد ملی و شماره تماس) به آیدی @Ketabsal003 2. بانوان طلبه فارغ التحصیل سطح سه و چهار؛ 3. همراه داشتن فایل یا اصل پایان نامه یا رساله. 🔆 توجه: در پایان دوره به شرکت کنندگان گواهی اعطا میشود. 🕕 تاریخ برگزاری: شنبه 19 اسفندماه، ساعت 12:30 الی 14:30 🔆مکان: جامعه الزهرا سلام الله علیها ، معاونت پژوهش، ساختمان کتابخانه، طبقه سوم 🌐کانال معاونت پژوهش 🆔https://eitaa.com/jz260ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔶🔹 سخنان اختلاف‌انگیز و دعوا راه انداختن، شیرینی را از بین می‌برد ✍شکوهیان راد 💠 امام خامنه‌ای در بیاناتی خطاب به تأکید کردند از دعوا، ستیزه، مقابله و جبهه‌بندی حذر شود تا طراوت و کارایی مجلس حفظ شود. 💢 پی‌نوشت مهم 🔴 در شبانه‌روز گذشته، دیده شده که برای چندمین بار، برخی منابع خبری و کانال‌ها به تحریف سخنان امام جامعه پرداخته و برای مطامع سیاسی خود بهره‌برداری کرده‌اند. 🔻 کانال رسمی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برای چندمین بار به تحریف علنی و معنادار سخنان امام پرداخته و خبرگزاری‌های تسنیم، ایسنا و دانشجو در وب‌سایت یا کانال‌هایشان بازنشر داده‌اند. ✴️ از مطالعۀ تاریخ صدر اسلام چنین بر می‌آید که ماجرای سقیفه، صرفاً یک گروه چند نفره نیست بلکه یک جریان است که در طول تاریخ، همواره به تحریف اوامر و منویات اولیاء الله پرداخته است. ⭕️ چه فرقی بین عمل یهودا نسبت به حضرت یعقوب درباره‌ی حقانیت یوسف (ع)، ابوبکر و عمر نسبت به پیامبر (ص) درباره‌ی حقانیت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و تحریف‌گران امروز نسبت به امام خامنه‌ای درباره‌ی حقایقی که می‌گویند وجود دارد؟! 🛑 تعارف را کنار بگذاریم! اگر امروز می‌بینیم و سکوت می‌کنیم، پس قطعا اگر آن زمان بودیم نسبت به خیانت سقیفه هم سکوت می‌کردیم! ❌ آنها هم که می‌گویند: - این خبرگزاری، مربوط به فلان نهاد است! - فلانی در دفتر حفظ و نشر است! دقیقاً منطقشان همان منطق اهل سقیفه است که: - فلانی و فلانی از شیوخ هستند! از صحابه هستند! ✴️ بیدار شوید تا امت از تحریف‌گران سیلی نخورده است! @HOWZAVIAN
«ماه عسل یا زندگی پس از زندگی؟» مریم حمیدیان گفت همه بازیگر‌ها و مجری‌ها قهر کرده‌اند رفته‌اند و دیگر برنامه و فیلمی ساخته نمی‌شود. خواستم بگویم قهر نکرده‌اند، اجازه ندارند برگردند، وگرنه کسی مثل رشیدپور دست و پا می‌زد برگردد.اما نگفتم به جایش گفتم:"چقدر خوب! کاش بقیه شان هم قهرکنند بروند، آنقدر برنامه و فیلم نسازند که این همه کانال خلاصه بشود در یکی دوتا، و آن یکی دو تا کانال هم روزی چند ساعت برنامه فاخر پخش کنند و بقیه‌اش قطع باشد با یک زیر نویس اینطوری:" آهای مردم! بروید و به فکر دنیا و آخرت خودتان باشید، اینجا غفلت آور است." گفت:"وا مگه میشه مردم میرن ماهواره میبینند" خواستم بگویم نه که الان نمی‌بینند. اما نگفتم. به جایش گفتم:"این هم مثل همان منطقی است که می‌گوید خودمان کاباره بسازیم تا ناس برای اینکار به خارج نروند! تا کی با منطق این به جای آن جلو برویم؟ رسانه باید در خدمت انسان باشد نه سوار بر انسان، و این سواری گرفتن رسانه از انسان، شیوه رسانه‌های غربی است. اگر ما هم بخواهیم مثل آن‌ها با همین شیوه تولید کنیم، نتیجه همین وضع نابسامان فرهنگی است که می‌بینید. تولیدات غفلت زا و مشهور کردن معروفای بی‌صرفه." ادامه دادم چه خوب شد برنامه‌هایی مثل جایگزین عصر جدید شد. برنامه‌ای که همه آرزوی یک انسان را در اهداف دنیایی خلاصه می‌کرد. یا چه خوب شد که در بهترین لحظات مردم که ساعات پایانی روزه‌داریشان است، برنامه‌هایی مثل زندگی_پس_از_زندگی مهمان سفره های افطار شد و فطرت این عنصر اصلی انسان را که با روزه داری آماده و برجسته شده است به یاد زندگی جاودانه‌اش انداخت. منطق درست در کارهای رسانه‌ای این است که انسان را متوجه خودش و اهداف مهمش بکند وگرنه غفلت چه از تلوزیون جمهوری اسلامی باشد چه ماهواره آسیب زاست.. بلکه غفلت توسط رسانه های داخلی بدتر است، زیرا قشر مذهبی که ظرفیت تبدیل به انسان های دین‌دار واقعی را دارند، سراغ رسانه‌های خارجی نمی‌روند و با همین ساخته‌های داخلی سرگرم و غافل می شوند. @AFKAREHOWZAVI
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 بشنوید 🔶🔹 پیرامون تحریف چندین باره‌‌ی بیانات امام خامنه‌ای توسط دفتر حفظ و نشر 💢 محورهای موضوعی 1⃣ از اهم حوزه‌های امنیت در تمدن اسلام، امام جامعه است! 🔴 تحریف امام، مصداق بزرگترین اقدام علیه امنیت ملی و تمدنی است! 2⃣ ذکر مصادیقی از تحریف امام توسط دفتر حفظ و نشر؛ 3⃣ علت سکوت حوزه، دانشگاه، تشکل‌های انقلابی، منبریان و تریبون‌دارها نسبت به تحریف‌های متعدد چیست؟! 4⃣ اثبات تحریف اخیر بیانات امام خامنه‌ای توسط دفتر حفظ و نشر: ⬅️ تبدیل «مجلس جدید» به «نمایندگان جدید» 📋 موردی که در صوت نسبت به سانسور یکی از جلسات بیان شد، مربوط به جلسه‌ی دیدار اعضای شورای عالی فضای مجازی با امام، مورخ ۳ بهمن ۱۳۹۶ است. ✍ تمدن‌نگار | شکوهیان‌راد @SHRChannel 🌐 لینک: https://eitaa.com/joinchat/2793996420C418ac5a508
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا