eitaa logo
اهل کربلا باشید
270 دنبال‌کننده
20.2هزار عکس
8.2هزار ویدیو
291 فایل
امام به ما آموخت انتظار در مبارزه است.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸 رئیس قوه قضائیه: برداشتن تحریم ها و گشایش اقتصادی باید مقدمه مذاکرات باشد نه نتیجه آن. #رئیس_قوه_قضائیه 🇮🇷 @MobserChannel 🇮🇷 🇮🇷 eitaa.com/Mobser 🇮🇷
#آخرالزمان ✍ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺍﻛﺮﻡ (صلی الله علیه وآله) : ﺍﺯ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻫﺎﻯ ﻓﺮﺍ ﺭﺳﻴﺪﻥ ﻭ ﻧﺰﺩﻳﻚ ﺷﺪﻥ ﻗﻴﺎﻣﺖ: 💠ﺗﺒﺎﻩ ﺳﺎﺧﺘﻦ نماز، 💠ﭘﻴﺮﻭﻯ ﺍﺯ ﺷﻬﻮﺗﻬﺎ، 💠ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﻫﻮﺳﻬﺎ، 💠ﺑﺰﺭﮔﺪﺍﺷﺖ ﺛﺮﻭﺕ ﻭ ﻓﺮﻭﺧﺘﻦ ﺩﻳﻦ ﺑﻪ ﺩﻧﻴﺎﺳﺖ. 💥ﺩﺭ ﺁﻥ ﺷﺮﺍﻳﻂ، ﻫﻤﭽﻨﺎﻥ ﻛﻪ ﻧﻤﻚ ﺩﺭ ﺁﺏ ﺣﻞ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﻗﻠﺐ ﻣﺆﻣﻦ ﺩﺭ ﺩﺭﻭﻧﺶ ﺁﺏ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ، ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻣﻨﻜﺮﺍﺗﻰ ﻛﻪ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﺪ ﻭ ﺗﻮﺍﻥِ ﺗﻐﻴﻴﺮ ﺩﺍﺩﻥ ﻧﺪﺍﺭﺩ. 📚ﻭﺳﺎﺋﻞ ﺍﻟﺸﻴﻌﻪ،ﺝ۱۱،ﺹ۲۷۶ 💠درمانخانه اسلامی💠 💠 @Darmaneslami
🔸" سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى" 🔸 🍁مفسرين در باره اين جمله چهار قول دارند:🍁 💠بعضى گفته اند: معناى" سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى" اين است كه: بايد بگويى" سبحان ربى الاعلى"، نقل از ابن عباس. البته اين نسبت را هم به وى داده اند كه گفته معنايش اين است كه بخوان. 💠بعضى گفته اند: مراد از كلمه" ، يعنى خود خداى تعالى است، و معناى آيه اين است كه: خدا را از هر فعل و صفتى كه لايق به ساحت قدس او نيست بدار. 💠بعضى گفته اند: منظور از آوردن كلمه" اسم" مسمى است، و استشهاد شده به گفته لبيد شاعر كه گفته است: " الى الحول ثم اسم السلام عليكما- تا سر يك سال و سپس اسم سلام بر شما دو نفر باد"، يعنى سلام بر شما باد، در اينجا هم معنايش:" سبح ربك الاعلى" است. 💠و بعضى گفته اند: مراد اسماى خداى تعالى است از هر رفتارى كه لايق به ساحت قدس او نباشد، مثلا اگر لفظى از اسماى خدا عمومى باشد، هم به خداى تعالى اطلاق شود، هم به غير او، مانند عالم و قادر و امثال آن، در مورد خداى تعالى آن را تاويل نكند (و با اسماى خدا بازى ننمايد) و اگر لفظى باشد كه معناى اصلى و لغوى آن در مورد خداى تعالى صادق نباشد، كلمه را بر معناى اصليش باقى نگذارد، و آن را تاويل نمايد مانند" وَ جاءَ رَبُّكَ- پروردگار تو آمد" كه حتما بايد تاويل شود، و اگر كلمه اى است كه جز در مورد خداى تعالى اطلاق نمى شود، مانند كلمه" اللَّه" بايد آن را بر غير خداى تعالى اطلاق نكند، و در جاهاى نامناسب از قبيل مستراح آن را به زبان نياورد، و به همين قياس رعايت ادب را در باره اسم خدا بنمايد. 💠و ليكن معنايى كه ما ارائه داديم هم عمومى تر و وسيعتر است، و هم با سياق آيات بعدى كه مى فرمايد:" سَنُقْرِئُكَ فَلا تَنْسى" و" نُيَسِّرُكَ لِلْيُسْرى فَذَكِّرْ" مناسبتر است، چون سياق اين آيات سياق تحريك و تشويق به تبليغ ، و دادن و بيدار كردن مردم است، و لذا نخست دستور مى دهد كه آن جناب كلام خود را اصلاح كند و از هر چيزى كه بويى از شرك جلى و يا شرك خفى دارد پاك نمايد، و اسم پروردگارش را منزه بدارد، و در مرحله دوم او را وعده مى دهد به اينكه آن قدر وحى را برايش بخواند كه ديگر چيزى از آن را فراموش نكند، و در مرحله سوم وعده اش مى دهد كه طريقه تبليغ را بر او آسان سازد، و در آخر دستور مى دهد مردم را تذكر دهد و تبليغ كند، (دقت بفرماييد). ________________ 🌹شادی روح علّامه طباطبایی(ره)صلوات👇 http://eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
🍁تفسیر آیه 2️⃣ سوره #اعلی از تفسیر بزرگ المیزان 🍁 🔸" الَّذِي خَلَقَ فَسَوَّى"🔸 🔷مظاهر تدبير الهى: خلقت، تسويه، تقدير، هدايت و ...🔷 🔅" الَّذِي خَلَقَ فَسَوَّى"🔅 " #خلقت هر چيزى" به معناى گردآورى اجزاى آن است، و" #تسويه اش" به معناى روى هم نهادن آن اجزا به نحوى است كه هر جزئى در جايى قرار گيرد كه جايى بهتر از آن برايش تصور نشود، و علاوه بر آن جايى قرار گيرد كه اثر مطلوب را از هر جاى ديگرى بهتر بدهد، مثلا در مورد انسان چشم را در جايى و گوش را در جايى و هر عضو ديگر را در جايى قرار دهد كه بهتر از آن تصور نشود، و حقش ادا شود. 🔰و اين دو كلمه يعنى" #خلقت" و" #تسويه" هر چند در آيه شريفه مطلق آمده، ليكن تنها شامل #مخلوقاتى مى شود كه يا در آن تركيب باشد، و يا شايبه اى از تركيب داشته باشد، و آيه مورد بحث تا چهار آيه بعد در مقام توصيف تدبير الهى است، و اين خود برهانى است بر #ربوبيت مطلقه او. _________________ 🌹شادی روح علّامه طباطبایی(ره)صلوات👇 http://eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
🍁تفسیر آیه 1️⃣ سوره از تفسیر بزرگ المیزان 🍁 ⚜️توضيح معناى اينكه فرمود:" سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ- نام پروردگارت را تنزيه كن" و اقوال مختلف در اين باره:⚜️ 🔸" سَبِّحِ اسْمَ رَبِّكَ الْأَعْلَى" 🔸 💠در اين آيه به رسول خدا (ص) دستور مى دهد اسم پروردگار خود را و كند، و از اينكه نفرمود پروردگارت را تنزيه كن، فرمود اسم پروردگارت را تنزيه كن- و ظاهر لفظ" " كلمه اى است كه بر دلالت كند- و كلمه هم جايش در زبان است، مى فهميم كه منظور اين است كه: هر وقت نام پروردگارت را به زبان مى آورى نام چيز ديگرى از قبيل آلهه و شركا و شفعا كه خدا از آن منزه است با آن كلمه به زبان ميار، و نسبت ربوبيت به آنها مده يعنى امورى كه از شؤون است و مختص به خداى تعالى است، از قبيل ، ايجاد، رزق، احياء، اماته، و امثال آن را بغير خدا نسبت مده. 💠و يا معنايش اين است كه: امورى كه لايق ساحت مقدس خداى تعالى نيست از قبيل عجز، جهل، ظلم، غفلت و نظائر آن از هر صفت نقص و عيب را به خدا منسوب مكن. 💠و كوتاه سخن اينكه: نام خدا اين است كه وقتى سخن از خدا مى رود بايد كلام از ذكر امورى كه مناسب با ذكر او نيست خالى باشد، اين تنزيه خدا در مرحله و است كه بايد با تنزيه او در مرحله موافق باشد و لازمه اين تنزيه كامل و نفى است، و شرك جلى درست عكس توحيد است، و شخص مشرك نه تنها خداى تعالى را منزه از نواقص مذكور نمى داند، بلكه از شنيدن نام خدا به تنهايى ناراحت مى شود، و دو آيه زير بر اين معنا ناطق است: 🔅" وَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَحْدَهُ اشْمَأَزَّتْ قُلُوبُ الَّذِينَ لا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ وَ إِذا ذُكِرَ الَّذِينَ مِنْ دُونِهِ إِذا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ" 🔅 🔅" وَ إِذا ذَكَرْتَ رَبَّكَ فِي الْقُرْآنِ وَحْدَهُ وَلَّوْا عَلى أَدْبارِهِمْ نُفُوراً" .🔅 💠و در اينكه اسم را اضافه كرد به كلمه" " و رب را اضافه كرد به كاف خطاب نكته اى است كه بيان قبلى ما را تاييد مى كند، چون معناى آن چنين مى شود: منزه بدار نام پروردگارت را كه تو او را پروردگار خود گرفته اى، و مردم را به و او مى خوانى، پس ديگر در كلام خود آنجا كه نام او را به ربوبيت مى برى، نبايد نام غير او به طورى ذكر شود كه با ربوبيت خداى تعالى كه خودش نيز خود را بدان ناميده منافات داشته باشد. 💠كلمه" "- به معناى كسى است كه بر فراز هر بلندى كه تصور شود در آمده، و بر هر چيزى و چيره باشد، و اين كلمه صفت" " است، نه صفت" "، و همين صفت حكم آيه را تعليل مى كند، و مى فهماند كه چرا گفتيم نام پروردگارت را منزه بدار، براى اينكه او از هر علوى كه تصور شود عالى تر است. ____________________ 🌹شادی روح علّامه طباطبایی(ره)صلوات👇 http://eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
🍁تفسیر آیه 3️⃣ سوره #اعلی از تفسیر بزرگ المیزان 🍁 🔸" وَ الَّذِي قَدَّرَ فَهَدى" 🔸 🔰يعنى آنچه را خلق كرده با #اندازه مخصوص و #حدود معين خلق كرده، هم در #ذاتش و هم در #صفاتش و هم در #كارش، و نيز آن را با جهازى مجهز كرده كه با آن اندازه ها متناسب باشد، و بوسيله همان جهاز او را به سوى آنچه تقدير كرده هدايت فرموده، پس هر موجودى به سوى آنچه برايش مقدر شده و با هدايتى ربانى و تكوينى در حركت است، مانند طفل كه ازهمان اولين روز تولدش راه پستان مادر را مى شناسد، و جوجه كبوتر مى داند كه بايد منقار در دهان مادر و پدرش كند، و هر حيوان نرى به سوى ماده اش هدايت و هر ذى نفعى به سوى نفع خود هدايت شده است، و بر همين قياس هر موجودى به سوى كمال وجوديش هدايت شده. و خداى تعالى در اين معانى فرموده: 🔅" وَ إِنْ مِنْ شَيْءٍ إِلَّا عِنْدَنا خَزائِنُهُ وَ ما نُنَزِّلُهُ إِلَّا بِقَدَرٍ مَعْلُومٍ" 🔅 و نيز فرموده:🔅" ثُمَّ السَّبِيلَ يَسَّرَهُ" 🔅، و نيز فرموده:🔅" لِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيها" 🔅. ____________________________ 🌹شادی روح علّامه طباطبایی(ره)صلوات👇 http://eitaa.com/joinchat/857079819Cf49e09b57a
🔴 چرا این همه هزینه خرج مجالس امام حسین علیه السلام می‌شود و در عوض به فقرا داده نمی‌شود؟ ▪️عده‌ای شبهه می‌اندازند که چرا این همه هزینه خرج مجالس امام حسین علیه السلام می‌شود و در عوض به فقرا داده نمی‌شود؟ جواب این مسئله روشن است. همان‌طور که هیچ جامعه عاقلی نمی‌آید هزینه‌های آموزشی و درمانی را صرف فقرا بکند بر همین اساس هزینه‌های مجالس اهل بیت علیهم السلام هم نباید در امور دیگر خرج شود. ▪️هزینه‌هایی که در مجلس امام حسین علیه السلام خرج می‌شود از هزینه‌های ضروری جامعه هست. کمااینکه هزینه کردن در امور درمانی و آموزشی در یک جامعه ضرورت محسوب می‌شود و هرگز هزینه این مراکز را برای کمک‌رسانی به فقرا استفاده نمی‌کنند. ▪️مجلس امام حسین علیه السلام ، حرم اهل بیت و امام زاده‌ها علیهم السلام، هم دانشگاه هستند هم درمانگاه. مردم در همین مجالس زندگی توحیدی را یاد می‌گیرند. در همین مجالس کمک به فقرا را یاد می‌گیرند. در همین مجالس فقر فرهنگی‌شان بر طرف می‌شود. ضمن اینکه فقر فرهنگی اگر حل شود فقر اقتصادی هم حل می‌شود. ▪️لذا هیچ جامعه عاقلی هزینه‌های آموزش و یا درمانی را صرف فقرا نمی‌کند. چرا که فقر فرهنگی قطعاً بالاتر از فقر اقتصادی‌ست. از طرفی هم در همین مجالس اهل بیت علیهم السلام مشکلات ما حل می‌شود و گاهاً راه حل مشکلات فردی و خانوادگی و اجتماعی‌مان را پیدا می‌کنیم. دردهای روح‌مان و جامعه‌مان را حل می‌کنیم. ▪️برخی معتقدند که این هزینه‌های سنگین که در عزاداری‌ها پرداخته می‌شود خروجی ندارد و بازدهی ندارد. بهترین دلیل برای اثبات وجود بازدهی در مجالس اهل بیت علیهم السلام این است که دشمن با تمام وجود می‌خواهد ریشه این مجالس را بزند. اگر بازدهی نداشت دشمن این مجالس را به حال خودش رها می‌کرد. همین بیداری اسلامی، انتفاضه، تحولات یمن و بحرین ریشه در معارف اهل بیت علیهم السلام دارد. و همین احترامی که به شهدا گذاشته می‌شود اثرات روضه امام حسین علیه السلام است. ▪️کسانی که این سخنان را مطرح می‌کنند فهم درستی از این مسائل ندارند. دوست و دشمن اگر انصاف داشته باشند معتقد خواهند بود که مجالس اهل بیت علیهم السلام برکات سیاسی اجتماعی و فرهنگی دارد. ▪️در همین مجالس اهل بیت علیهم السلام بیشترین کمک به درماندگان، فقرا و زندانیان صورت می‌گیرد. در همین مجالس اهل بیت علیهم السلام بیشترین آگاهی بخشی سیاسی و اجتماعی صورت می‌گیرد و در همین مجالس فرزندان جامعه برای دفاع از اسلام و دشمن‌شناسی به بصیرت می‌رسند. رونق اسلام و مسلمین مدیون همین مجالس است. هر کسی که این برکات را نمی‌بیند کور است. هر چقدر هم این مجالس برکت بیشتری داشته باشد به چشم این افراد نمی‌آید. ▪️هر میزان که اخلاص و معرفت در عزاداری‌ها بیشتر باشد الطاف الهی و عنایت اهل بیت علیهم السلام هم بیشتر شامل‌شان خواهد شد. اگر خدایی نکرده برای شرکت در عزاداری‌ها نیتی غیر از خداوند متعال و اهل بیت علیهم السلام داشته باشند به خودشان ظلم کرده‌اند. کانال رسمی @mandegari_mahdi 🔶 berangeshohada.ir
💠گریه بر مظلوم،فریاد مقابل ظالم 🔴 (ره) : امام حسین با عده کم همه چیزش را فدای اسلام کرد، مقابل یک امپراطوری بزرگ ایستاد و(نه) گفت. بچه ها و جوانهای ما خیال نکنند که مسأله،مسأله ملت گریه است ،این را دیگران القاء کردند به شماها که بگوئید ملت گریه. آنها از همین گریه ها می ترسند برای اینکه گریه ای است که گریه بر مظلوم است،فریاد مقابل ظالم است. صحیفه نور،جلد 10،صفحه 31 بیانات امام خمینی(ره) در جمع علمای غرب تهران مورخ:1358/07/30 👥 @sahifeh_noor
💠 معنای کلمه «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلاء» «کُلُّ یَوْمٍ عَاشُورَا و کُلُّ اَرْضٍ کَرْبَلاء» یک کلمه بزرگی است که اشتباهی می‌فهمند. آنها خیال می‌کنند که یعنی هر روز باید گریه کرد! لکن محتوایش غیر از این است. نقش این بود که - سلام الله علیه- با جمعیت معدود، آمدند کربلا و در مقابل ظلم یزید و در مقابل دولت جبار ایستادند و فداکاری کردند و کشته شدند، لکن ظلم را قبول نکردند. همه‌ روز باید ملت ما این معنا را داشته باشد که امروز روز ست و ما باید مقابل ظلم بایستیم. صحیفه نور،جلد 9،صفحه 202 بیانات امام خمینی(ره) در جمع اعضای هیأت فاطمیون تهران مورخ:۴ مهر ۱۳۵۸ 👥عضو کانال صحیفه نور شوید : @Sahifeh_noor 🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷
💠سوال۷: از ساختمان حسینیه صدای قرائت قرآن و مجالس حسینی بسیار بلند پخش می‌شود به‌طوری که صدای آن از بیرون شهر هم شنیده می‌شود واین امر منجر به سلب آسایش همسایگان شده است و مسئولین و سخنرانان حسینیه اصرار به ادامه آن دارند، این عمل چه حکمی دارد؟ ✅جواب: اگرچه اقامه مراسم و شعائر دینی در زمان‌های مناسب در حسینیه از بهترین کارها و جزو مستحبّات مؤکد می‌باشد، ولی واجب است برگزارکنندگان مراسم و عزاداران تا حد امکان از اذیّت و ایجاد مزاحمت برای همسایگان بپرهیزند هرچند با کم‌ کردن صدای بلندگو و تغییر جهت آن به طرف داخل حسینیه باشد. 🏴 @esteftaate_rahbar ••●••
💠سوال۶: آیا مالیدن گِل به سر و صورت در ایام عزاداری اشکال دارد؟ ✅جواب: اگر به نحو متعارف و به گونه ای باشد که از نظر عرفی از مظاهر حزن و اندوه در عزاداری محسوب شود، اشکال ندارد. 🏴 @esteftaate_rahbar ••●••
💠سوال۵: آیا سیاه پوش کردن مسجد و پوشیدن لباس مشکی در مراسم عزاداری کراهت دارد؟ ✅جواب: سیاهپوش کردن مساجد و پوشیدن لباس مشکی در ایام عزاداری خاندان عصمت و طهارت (علیهم السلام) به منظور تعظیم شعائر الهی و اظهار حزن و اندوه موجب ترتب ثواب الهی است در هر صورت کراهت پوشیدن لباس سیاه در غیر نماز ثابت نیست. 🏴 @esteftaate_rahbar ••●••
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 یک پیشنهاد برای اربعین امسال 👈 چقدر ابعاد زندگی ما امام زمانی(ع) است؟ ➕معنای واقعی منتظر #تصویری @Panahian_ir
بسم الله الرحمن الرحیم 🌷حسین (ع) یک شخصیت حماسی است، اما حماسه انسانیت، حماسه بشریت، نه حماسه قومیت. 🌷سخن حسین(ع)، عمل حسین(ع)، حادثه حسین(ع)، روح حسین(ع)، همه چیز حسین(ع) هیجان است، تحریک است، درس است، القا نیروست. اما چه جور القا نیرویی؟ چه جور درسی؟ شما در جهان یک شخصیت حماسی مانند شخصیت حسین بن علی (ع) از نظر شدت حماسی بودن و از نظر علّو و ارتفاع حماسه، یعنی جنبه‌های انسانی نه جنبه‌های قومی و ملی، پیدا نخواهید کرد. 🌷 حسین(ع) سرود انسانیت است. و به همین دلیل نظیر ندارد، و به جرئت عرض می کنم که نظیر ندارد. 📝 ، ، ص ۹۲ 📚بینش مطهر استان مرکزی 🆔 @hekmatemotahar1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨تصاویر دلخراش از جنایت جدید جنگنده های متجاوز سعودی در یمن در حملات جنگنده های متجاوز سعودی به ساختمانی در استان ذمار دست کم 40 نفر کشته و دهها نفر زخمی شدند. گفته می شود ائتلاف متجاوز زندانیانی را در این ساختمان حبس کرده بود! چند سال جنایت در یمن اتفاق افتاد زنان و کودکان بی‌گناه را کشتند ولی سعودی‌ها بدانند خوش خدمتی آنان به جنایتکاران دنیا بی‌پاسخ نخواهد ماند و روزی فرا خواهد رسید که انتقام چندین جنایت را یمنی‌ها خواهند گرفت @masaf_raefipour
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ ما عذرخواهیم! شما صحیح پیش‌بینی فرمودید. ما بودیم که گفتیم "روز اجرای برجام همه تحریم‌ها بالمره لغو خواهد شد". ما گفتیم "امضای کری تضمین است". در پیشگاه ملت از شما عذر می‌خواهیم که در جلسه شورای روابط خارجی با قاطعیت گفتیم "آمریکا نمی‌تواند با یک چرخش خودکار از برجام خارج شود". 👤 سید یاسر جبرائیلی @masaf_raefipour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#نوای_حسینی 🎥ببینید👇👇 ▪️تاسیس کربلاء... 🏴مراسم‌‌ عزادارى هيأت‌ ثارالله با مداحى حاج مهدی رسولی محرم ١٣٩٨ @Tebyanonline
🏴 پیامبر اکرم (ص) فرمودند: 🌴اِنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ علیه السّلام حَرارَةً فى قُلُوبِ الْمُؤ منینَ لا تَبْرَدُ اَبَداً. 🌴براى شهادت حسین علیه السلام، حرارت و گرمایى در دلهاى مؤمنان است که هرگز سرد و خاموش نمى شود. 📖جامع احادیث الشیعه، ج 12، ص 556 🆔 @seyed_ebrahim_raisi 💯 🆔 @seyed_ebrahim_raisi 💯
▪️ ذکر صالحین ▪️ 🔵منظور از "السلام علی علي بن الحسين" که در زيارت عاشورا گفته مي شود کیست؟ ☑️طبق نظر بزرگان دین،منظور از علی ابن الحسین حضرت علي اكبرعلیه السلام است. ▪️ زيرا ما در زيارت عاشورا بر شهداي كربلا سلام مي فرستيم و از اولاد امام حسين (علیه السلام) تنها علي اكبر علیه السلام در كربلا به شهادت رسيد. 🔰 اگر گفته شود كه علي اصغر علیه السلام هم در كربلا به شهادت رسيد در جواب مي گوئيم: 🌹از علي اصغر در مقاتل به "عبدالله رضيع" ياد شده است نه علي اصغر. ✳️هم چنين وقتي ابن زياد در دارالاماره چشمش به امام سجاد (علیه السلام) افتاد پرسيد چه نام داري؟ 🌹حضرت پاسخ داد: علي بن الحسين. 🔥ابن زياد گفت : مگر خدا علي بن الحسين را نكشت؟ امام سجاد (علیه السلام) فرمود: برادر دیگری داشتم  به اسم علی که در کربلا مردم اورا کشتند... ✨اين خود قرينه اي است بر اين كه منظور از علي بن الحسين (علیه السلام) در زيارت عاشورا حضرت علي اكبر است نه امام سجاد علیه السلام... 📚منابع : 1- الارشاد ، شيخ مفيد ، متوفي 313 . 2- تحقيقي در نهضت عاشورا، تحقيق مركز مطالعات و پژوهش هاي حوزه علميه ،ص 89 و90
شیخ محمود صنیعی : از آیت الله بهجت (ره) پرسیدم ، آقا می شود راه صد ساله را یک شبه رفت ؟ ایشان فرمودند : با سیدالشهدا(علیه السلام) می شود.
✍امام حسین (ع) فرمودند: ای مردم، خداوند بندگان را نیافرید مگر برای اینکه او را بشناسند؛ هنگامیکه او را شناختند عبادتش کنند؛ وقتی او را عبادت کردند به برکت این عبادت، از عبادت غیر او بی نیاز شوند. مردی پرسید: شناخت خدا چیست؟ حضرت فرمودند: این است که اهل هر زمانی، امامی را که باید از او فرمان ببرند، بشناسند. 📚 بحارالانوار، ج۲۳ ص۸۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 تقویم شیعه ☀️ امروز: شمسی: چهارشنبه - ۱۳ شهریور ۱۳۹۸ میلادی: Wednesday - 04 September 2019 قمری: الأربعاء، 3 محرم 1440 🌹 امروز متعلق است به: 🔸امام موسي بن جعفر حضرت كاظم عليه السّلام 🔸السلطان ابالحسن حضرت علي بن موسي الرضا عليهما السّلام 🔸جواد الائمه حضرت محمد بن علي التقي عليهما السّلام 🔸امام هادي حضرت علي بن محمد النقي عليهما السّلام 💠 اذکار روز: - یا حَیُّ یا قَیّوم (100 مرتبه) - حسبی الله و نعم الوکیل (1000 مرتبه) - یا متعال (541 مرتبه) برای عزت در دو دنیا ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹رسیدن عمر بن سعد لعنة الله علیه به کربلا، 61ه-ق 📚 رویدادهای این روز: 🔹فتوای شریح قاضی به قتل امام حسین (علیه السلام) 🔹روز مردم شناسی 🔹 روز تعاون 🔹 روز بزرگداشت ابوریحان بیرونی 📆 روزشمار: ▪️7 روز تا عاشورای حسینی ▪️22 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام ▪️32 روز تا شهادت حضرت رقیه خاتون سلام الله علیها ▪️47 روز تا اربعین حسینی ▪️55 روز تا شهادت حضرت رسول و امام حسن علیهما السلام ✅ با ما همراه شوید... ♨️ @ostadmohamadi 👈
💠وقتی فریاد حسین شنیده نشد!💠 ✍در برابر ندای "هَل مِن ناصر" امام، مردم چند دسته شدند: عده کمی ندای حضرت را اجابت کرده و به یاری شتافتند. گروهی دعوتش را رد کرده و رو در روی او قرار گرفتند! بعضی بی تفاوت بوده و بعضی هم کاملا در بی خبری به سر برده و از این فاجعه اطلاعی نداشتند! جز گروه اول - که به خاطر یاری، به سعادت رسیدند - بقیه، مقصّرند و سزاوار عقوبت، حتی آنانکه - از سَرِ کم کاری - از وضعیت امام، بی خبر بودند! «امروز هم، قِصه همین است...» جز عده کمی که ایمان به غیب داشته و ایستادگی و حرکت دارند، اما سه گروه دیگر در جنایات، ظلم، فساد و طولانی شدن دوران غیبت شریک اند، حتی آنانکه با سکوتِ بی موقع شان، به این وضعیت دامن زده و گِره ای باز نمی کنند! ♨️ @ostadmohamadi