eitaa logo
احمد نبویان
1هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
629 ویدیو
11 فایل
کارشناس ارشد نرم‌افزار؛ کارشناس حقوق ثبت؛ مبتلا به سیاست؛ هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال آزاد است و نیازی به ذکر منبع ندارد راه ارتباطی: @nabavian_ahmad «ویراستی» https://virasty.com/ahmad_nabavian
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
✅ حتما طرح برای ساخت خانه‌های ویلایی به گوشتون خورده؛ اما میدونستید که قراره این شهرها و شهرک‌های و فوق العاده زیبا به چه شکلی ساخته بشه؟ ♦️ آیا می‌دونستید این خانه‌ها به شکل هستند؟ ♦️ آیا می‌دونستید ساکنین این خونه‌ها و تو منزل خودشون دارن؟ ♦️ آیا می‌دونستید در طراحی این خونه‌ها با سیستم ، منبع ذخیره آب باران و سیستم آبیاری مکانیزه زیرسطحی امکان کشاورزی معیشتی در منزل با حداقل مصرف آب فراهم شده؟ ♦️ آیا میدونستید بخشی از این خونه‌های 400 تا 1000 متری، کارگاه اشتغال اختصاصی، طراحی شده؟ ♦️ آیا می‌دونستید کشاورزی و اشتغال ساکنان این شهرکها با و ، حمایت میشه؟ ♦️ آیا می‌دونستی این شهرک‌ها به شکل ساخته می‌شه به شکلی که هرچندتا خونه یه حیاط همسایگی دارن که کلی اتفاق جذاب براش طراحی شده! ♦️ آیا می‌دونستی یه پیشرفته و احسان بنیان برای تولیدات ساکنین این شهرکها طراحی شده که خیال اونها رو بابت فروش محصولاتشون راحت می‌کنه؟ ♦️ برای و هم کلی برنامه حرفه‌ای و نو طراحی شده اگه خواستی با این طرح که در معماری و شهرسازی و هست بیشتر آشنا بشی از صفحه زیر تمام فیلم‌های رایگان دوره مقدماتی معرفی زیست‌شهر‌نوین مولد رو نگاه کن و حتما تو کانال زیست شهر هم عضو بشو تا در جریان آخرین اخبار این طرح و قرار بگیری: کانال رسمی @zistshahr دوره رایگان https://zistshahr.com/moghadamati
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
هدایت شده از زیست شهر نوین مولّد
هدایت شده از مردم_سالاری
مردم روستای پدری ام مردم فقیری هستند اما برای این مردم هنوز مسأله ی مسکن تبدیل به یک معضل و آرزوی دست نیافتنی نشده. چرا؟!!! ✅ مردم این روستا معضلی بنام زمین ندارند چون بدلیل فراوانی زمین هنوز قیمت چندانی پیدا نکرده. ✅ دیگر اینکه مردم این روستا فرهنگی دارند بنام «یاوری»، یعنی وقتی کسی شروع به خانه سازی میکند بخشی از مردم روستا مخصوصا فامیلهای دور و نزدیک و همسایه‌ها هر کدام یک یا دو روز به کمک او می‌آیند. ✅اینجا خبری از واسطه های بساز بفروش که به کمتر از صددرصد سود راضی نمی‌شوند، نیست. اینجا هنوز خبری از هزینه‌های سرسام‌آور شهرداری نیست. مردم اینجا از روز اول توقع یک خانه با همه ی امکانات را ندارند و مهم تر از همه اینکه اینجا خبری از بازار خرید و فروش و دلالی مسکن نیست و همه‌ی سرمایه ی اندوخته ی مردم صرف توسعه‌ی دامداری و کشاورزی شان می‌شود. ✅ بدین ترتیب هزینه مسکن برای این مردم عمدتاً یعنی هزینه‌ی مصالح و استاد بنا، که آنهم بدلیل تکمیل تدریجی مسکن پس از قابلیت اسکان اولیه، در طول چند سال فشار مالی چندانی بر مردم تحمیل نمیکند. ✅ و این یعنی ساخت مردمی مسکن با حداقل مانع تراشی دولت، بدون حضور و موج سواری سرمایه دار(بساز بفروش یا بنگاه و دلال مسکن) و بدون خلق نقدینگی دولت ✅ البته در زمانهای نه چندان دور تولید مصالح هم مردمی بود چون مردم خودشان چند روز «خشت مالی» میکردند یعنی خودشان با قالب‌های مخصوص، خشت های گلی (حدود دو برابر یک آجر) درست می‌کردند و همین میشد عمده مصالح ساختمان که نه امواج تلفن و اینترنت از دیوار نیم متری اش عبور میکند و نه سرما و نه حتی گرما. @mardom_salari
🔰یکپارچگی قلوب مقاومین جهان بر آرمانِ حقِ خمینی کبیر: «اسرائیل باید از صفحه روزگار حذف شود» 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
🔻منطق مغفولِ امام خمینی دربارۀ حجاب 🖊 مهدی جمشیدی ۱. در تاریخ ۵ آذر ۱۳۵۸، خبرنگار خارجی به امام خمینی اشکال می‌کند که در نوفل‌شاتو شما وعده کردید که نه‌تنها آزادی‌ها حفظ می‌شوند، بلکه تعمیم نیز می‌یابند، در صورتی که بعد از پیروزی انقلاب دیدیم که با تظاهرات جمعی از زنان که حجاب را قبول نداشتند مخالفت شد. امام خمینی نیز می‌گوید: «زن‌هایی که تظاهر کرده‌اند همان زن‌هایی بودند که از تتمۀ آن مسائل [فرهنگیِ به وجود آمده در حکومت پهلوی] بودند؛ آنهایی بودند که شاه آنها را به عنوان آزاد زنان به میدان آورده بود و آنها را به تباهی کشیده بود. آنها هم چون از این وضعی که آن تباهی‌ها، آن آزادی‌هایی که آنها می‌خواستند - می‌خواستند که با جوانها آزاد باشند که هر کاری می‌خواهند بکنند و می‌خواستند با تباهی‌ها هم‌آغوش باشند، می‌خواستند کارهای برخلاف عفت بکنند – [منع شدند]، و می‌دیدند که اسلام با کارهای خلاف عفت، با کارهایی که مملکت را به تباهی می‌کشد و ملّت را به عقب می‌راند موافق نیست [تظاهرات کردند]. آنها بودند که آمدند در خیابانها و با آن صورت‌هایی که مردم دیدند تظاهر کردند. و الّا جلوی آزادی، هرگز گرفته نشده است و نمی‌شود و مردم آزادند؛ الّا آنجایی که بخواهند تباهی بکنند و بخواهند ملّت را به عقب برانند.»(صحیفۀ امام، ج۱۱، ص۱۳۱، ۵ آذر ۱۳۵۸). ۲. در این بیان، امام خمینی معتقد است که: [الف]. زنانِ خواهانِ حجاب اختیاری، «بقایای تباه‌شدۀ سیاست فرهنگیِ دورۀ پهلوی» هستند که در دورۀ قبل، «آزاد زنان» خوانده می‌شدند و ازاین‌رو، در جامعۀ ایران «ریشه» ندارند و از لحاظ هویّتی، «اینجایی» و «بومی» نیستند، بلکه حکومت پهلوی به صورت ساختگی و سیاستی، آنها را پرورانده و تحمیل کرده است. این «تتمۀ انسانی»، میراث شومِ دورۀ تاریخیِ سپری‌شده هستند و اینک گمان می‌کنند که می‌توانند به حیات فرهنگی‌شان ادامه بدهد؛ حال‌آن‌که آن تاریخ به سر آمده و در این تاریخ جدید، «انسان جدید» متولّد شده است که تابع ارزش‌های فرهنگیِ متمایزی است. [ب]. مسألۀ این زنان نیز فقط حجاب اختیاری نیست، بلکه حجاب اختیاری، نقطۀ شروع است و اینان خواهان «رفتارهای خلاف عفت» هستند و می‌خواهند نسل جوان را در قالب «بستۀ سبک زندگیِ غربی»، فاسد و عیّاش و هرزه کنند. حجاب اختیاری، تنها یکی از نمودها و تعیّناتِ سبک زندگی آنان است و این سبک زندگی، دلالت‌های اجتماعی دیگری نیز دارد که به‌رسمیّت‌شناختن‌شان، زمام و شیرازۀ جامعۀ اسلامی را منهدم می‌کند. [ج.] و دلیل تظاهرات آنها نیز این است که جمهوری اسلامی به آنها اجازۀ «آزادی‌های نامشروع» نمی‌دهد و «منع قانونی» در مقابل‌شان ایجاد کرده است، درحالی‌که اگر جمهوری اسلامی، آنها را در انجام خواسته‌های نامشروع‌شان آزاد می‌گذاشت و «قواعد اسلامی» را بر عرصۀ عمومی حاکم نمی‌کرد و الزام نمی‌طلبید، برنمی‌آشفتند. پس چنین نیست که به آنها ظلم شده باشد و آنها حقّ خویش را بطلبند، بلکه مسألۀ آنها تداوم‌یافتن ولنگاری و بی‌بندوباری در سبک زندگی است و «حسّاسیّت جمهوری اسلامی» در این زمینه، آنها را برانگیخته و به صف‌‌آرایی سوق داده است. [د]. این زنان، مساوی با «مردم» یا «بخش عمدۀ مردم» هم نیستند که لازم باشد جمهوری اسلامی در مقابل آنها تسلیم شود و چاره‌ای در میان نباشد، بلکه اینان اقلّیّتی هستند که صدای‌ بلند دارند. حساب عموم مردم از اینان جداست، درحالی‌که آنها تلاش می‌کنند خودشان را مردم نشان بدهند. [هـ]. در اینجا، «دو برداشت متضاد از آزادی» در برابر هم قرار گرفته‌اند که در یکی، آزادی انسان را خواسته‌ها و امیال خودش تعیین می‌کند و به دلیل نسبی‌بودن ارزش‌ها، تباهی و غیرتباهی معنا ندارند؛ و در دیگری، آزادی انسان، باید تابع مصالح معنوی باشد. پس این نزاع اجتماعی، «خاستگاه معرفتی» و «سرچشمۀ میلی» دارد و از دو نوع «فلسفۀ زندگی» برمی‌خیزد که تصویرهای متفاوتی از انسان دارند. پس تسلیم‌شدن در برابر حجاب اختیاری یعنی پذیرفتن «روایت غربی از آزادی» و این امر با غایت تمدّنی و قدسیِ انقلاب، شکاف دارد و در نهایت نیز، «ساختار اجتماعیِ تجدّدی» را در جامعۀ ایران، بازتولید خواهد کرد. چنین روایتی از آزادی، آنچنان زیاده‌خواه و حریص است که پیش می‌رود تا تمام ساختارهای اجتماعی را تابع خویش سازد و دین و احکامش را نشدنی ترسیم نماید. [و.] «آزادی»، یک نقطۀ شروع خوب است برای ایجاد یک «معرفت نوپدید» و «میل متفاوت» در این زنان. تاریخ جدید یعنی برانداختن نظام معرفت و میل پیشین. این نظام در وجود برخی، همچنان مستقر است و اینان «تجربۀ وجودیِ تازه‌»ای نیافته‌اند. مسأله، پدیدآوردن یک اتّفاق است از پنجرۀ آزادی و در آسمان وجود شخص. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از کانال حسین دارابی
براندازان و ساده‌لوحانی که حرفهای براندازا رو باور میکنن دقت کنن این جمعیت دیشب تا صبح بیدار بوده، الانم روزه هستن، تشنه، گشنه، ساندیس هم نمیدن بهشون بلند شدن اومدن برای دفاع از یک کشور دیگه که مورد ظلم واقع شده. برای دفاع از خاک کشوری که غصب شده. حالا بنظرتون این جماعت برای خاک کشور خودشون چیکار میکنن؟ حالا دیگه برید دنبال بازی‌تون.... حسین‌دارابی 👈 عضوشوید @hosein_darabi
💢 داستان تویوتا 💢 ▪️افسانه‌ها و واقعیت‌های جهانی‌سازی ✍️ پرفسور چانگ (مدیر گروه مطالعات توسعه دانشگاه کمبریج): 🔹روزی روزگاری، در کشوری در حال توسعه، یک تولیدکننده‌ی اصلی خودرو، نخستین خودروِ خود را به ایالات متحده صادر کرد. تا آن روز، آن شرکت کوچک فقط محصولاتی بُنجل تولید کرده بود که کپی‌برداریِ ضعیفی از محصولاتِ با کیفیتِ ساخت کشورهای ثروتمندتر بود. خودروِ تولیدی این کشور چیز چندان پیچیده‌ای نبود؛ صرفاً اتومبیلی کوچک و ارزان (که می‌شد آن را «چهارچرخه‌ای با یک زیرسیگاری» نامید). اما همین هم برای آن کشور لحظه بزرگی بود و صادرکنندگانش احساس غرور می‌کردند. 🔹متأسفانه این محصول با شکست روبرو شد. به نظر اکثر مردمِ کشور واردکننده، این خودرو زشت بود و خریداران زرنگ مایل نبودند پول چندانی بابت خودرویی بپردازند که از محل تولید محصولات درجه ۲ می‌آمد. به این ترتیب، صادرکنندگان چاره‌ای جز این نداشتند که این خودرو را از بازار ایالات متحده خارج کنند. این فاجعه به بحثی جدی بین شهروندان کشورِ تولیدکننده منجر شد. 🔹در کشورِ تولیدکننده، بسیاری استدلال می‌کردند اگر کشور بعد از ۲۵ سال تلاش، هنوز نمی‌توانست خودروی خوبی بسازد، پس آینده‌ای برای این کار وجود نداشت. دولت برای موفقیت، هر فرصتی را در اختیار این تولیدکننده‌ی خودرو گذاشته بود و از طریق دیوار بلند تعرفه و کنترل‌های سخت‌گیرانه بر سرمایه‌گذاری خارجی در صنعت خودروسازی، این اطمینان را فراهم آورده بود که خودروساز مزبور در داخل کشور سود فراوانی ببرد. کمتر از ۱۰ سال پیش از آن، دولت حتی با هزینه‌کردن از محل بودجه عمومی، شرکت را از ورشکستگی قریب‌الوقوع نجات داده بود. بنابراین، منتقدان استدلال می‌کردند که باید ورود خودروهای خارجی آزاد و از مالیات معاف شود و به خودروسازان خارجی هم، که ۲۰ سال پیش از کشور بیرونشان کرده بودند، اجازه دهند دوباره کارخانه‌هایشان را راه‌اندازی کنند. 🔹دیگران اما نظر مخالف داشتند و استدلال می‌کردند که هیچ کشوری بدون ایجاد صنایع «مهم» از قبیل خودرو به هیچ جایی نرسیده است. اینان می‌گفتند صرفاً به زمان بیشتری نیاز است تا خودروهایی تولید شود که مورد پسند همه قرار گیرد. 🔹زمان این اتفاقات سال ۱۹۵۸ و کشور پیش‌گفته نیر در واقع ژاپن بود. شرکت خودروسازی مزبور هم شرکت تویوتا بود و خودروِ صادراتی نیز تویوپت نام داشت. تویوتا در سال ۱۹۳۳ وارد فعالیت خودروسازی شد. دولت ژاپن خودروسازی‌های جنرال موتورز و فورد را در سال ۱۹۳۹ (۱۳۱۸ خورشیدی) از کشور بیرون کرد و در سال ۱۹۴۹ با تأمین پول از طریق بانک مرکزی آن کشور موسوم به «بانک ژاپن» تویوتا را از ورشکستگی نجات داد. 🔹کمتر از ۵۰ سال پیش، اکثر مردم، از جمله بسیاری از ژاپنی‌ها، بر این باور بودند که صنعت خودروسازی ژاپن اصلا نباید وجود داشته باشد. 🔹‌واقعیت اینست چنانچه دولت ژاپن در اوایل دهه‌ی ۱۹۶۰ از اقتصاددانان مُبلّغِ تبعیت کرده بود، امروز دیگر اتومبیل پیشرفته‌ای چون لکسوس وجود نمی‌داشت. و امروز در بهترین حالت، تویوتا شریک جزئیِ یک تولیدکننده‌ی غربیِ خودرو می‌بود یا در بدترین حالت، دیگر حتی اثری هم از آن باقی نمانده بود. 👈همین نکات درباره کل اقتصاد ژاپن نیز صادق است. 📚 برگرفته از کتاب «نیکوکاران نابکار: افسانه تجارت خارجی آزاد و تاریخچه پنهان سرمایه‌داری» 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
گویا درک تا آخر ماه رمضان قابل دریافت و استحصال است... 🔻 در دعاهای آخر ماه مبارک رمضان است که می‌فرماید: «اللهم ارزقنی فضل لیلة القدر» یعنی خدایا فضیلت شب قدر را روزی من کن. در بعضی روایات دیگر هم این معنی را دیده‌ام. 🔸 معلوم می‌شود که گویا برای درک لیلة القدر امری نسبی تعریف می‌شود که تا آخر ماه رمضان قابل دریافت و استحصال است. 🔹 یعنی اگر درک شب قدر محدود به شب‌های قدر باشد، بعد از بیست و سوم خواندن دعای درک شب قدر معنی ندارد. کد ۴۲۴ ┄┅═✧❁ااا❁✧═┅┄ 🔺 کانال رسمی حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @nasery_ir
توصیف بانک خصوصی در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی طرف مى‌آيد بانك ايجاد ميكند با استفاده از اجازه‌ى توسعه‌ى بانكها - كه يكى از كارهاى غلطى كه در كشور شد اين است كه اجازه ميدهند همين‌طور پشت‌سرهم بانك به‌وجود بيايد - پولهاى مردم را جمع ميكنند، بعد شركتهاى صورى درست ميكنند، پولهاى مردم را به‌عنوان قرض، وام و تسهيلات بانكى به شركتهاى خودشان ميدهند، جيب خودشان را پُر ميكنند؛ از اين كارها دارند ميكنند، اينها را بايستى مراقبت كرد (بیانات در حرم رضوی، ۱۳۹۸/۱/۱). 🇮🇷یادداشت‌ِ اقتصادی | مجتبی غفاری @MojtabaGhafari
♨️قیمت دیسک و صفحه پراید (مبتلا به قشر کارمند) از پاییز تا الان تقریباً سه برابر شده؛ ❗️اساتید اقتصاد نئولیبرال که میگن «تورم همیشه و همه‌جا یک پدیده‌ی پولی است» و «قیمت‌ها باید بدون دخالت دستوری دولت، در بازار بصورت عرضه و تقاضا تعیین بشود»، بفرمایید ببینیم از پاییز تا الان آیا: ▪️نقدینگی سه برابر شده؟ ▪️یا تعداد پرایدها ۳ برابر شده؟ ▪️یا همه پرایدها باهم صفحه تموم کردن که تقاضا افزایش پیدا کرده باشه؟ ▪️یا مردم ریختن صفحه کلاچ بخرن انبار کنن؟ ❓چرا تأثیر واضح و مشخص قیمت ارز و قیمت‌گذاری دلاری مواد اولیه داخلی رو کتمان می‌کنید؟؟؟؟ ❓چرا قبول نمی‌کنید که تورم امروز ایران از نوع تولید است، وگرنه نقدینگی که در بازار پیدا نمیشه. ❓منافع دارید یا چی؟؟؟؟ 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
🔰 لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنْسَانَ فِي كَبَدٍ 🍃 آیةالله بهجت رحمةالله علیه: ✍🏼 کمتر کسی پیدا می‌شود که زندگی بر وفق مراد او باشد. هرگونه عیش و نوش دنیا، با هزار تلخی و نیش همراه است! 🔹اگر کسی دنیا را این گونه پذیرفت و شناخت، در برابر ناگواری‌ها و بدی‌های همسر و همسایه و ... کمتر ناراحت می‌شود؛ زیرا از بیش از این که است، انتظار نخواهد داشت! 🔰 براستى كه انسان را در رنج آفريده‏‌ايم (سوره مبارکه بلد، آیه چهارم) 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
تجربه موفق کارآمدی اقتصاد مقاومتی در دولت سیزدهم! حوزه اشتغال، یکی از بخشهای حساس کشور است که رییس جمهور به اقتصاددانان جوان انقلابی و گفتمان اقتصادمقاومتی اعتماد و نتیجه مطلوب آن را دریافت و وعده ۱میلیون شغل،تنها وعده کلان محقق‌شده دولت بوده است. همچنین خالص اشتغال ایجادی یکساله،نزدیک به دوبرابر مجموع خالص اشتغال دولت قبل است! این عملکرد امیدوارکننده گفتمان اقتصادمقاومتی باید تجربه‌ای از اعتماد موفق در عرصه اقتصاد کشور و تغییر ریل در حوزه‌های باقیمانده است. خدمت مسئولین ذیربط نیز خداقوت میگوییم. ✍سید امیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ از برکات وجود بانک‌های خصوصی در کشور 🔹کارنامه درخشان بانک آینده: ▪️تخلف بزرگ در خلق پول و تورم ▪️تخلف از دستورالعمل شورای پول و اعتبار در پرداخت تسهیلات به اشخاص مرتبط (که نباید بیش از ۴۰٪ سرمایه‌ی پایه باشد) ▪️اعطای بیش از ۶ برابر تسهیلات کلان و بیش از ۸۰ برابر در پرداخت تسهیلات به اشخاص مرتبط ▪️اعطای بیشترین تسهیلاتِ اشخاصِ مرتبط خود تا پایان آذر ماه، به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی خود (۷۰ هزار میلیارد تومان به بنگاه تجاری ایران‌مال). 🔹البته این نوع تخلفات مختص بانک آینده و محدود به پروژه ایران‌مال نیست و متأسفانه در شبکه بانکی کشور ، امری شایع گردیده است. 👈 اقتصاددانان که شبانه‌روز «نقدینگی» را عامل تورم در جامعه معرفی می‌کنند و راهکارهای معیشت‌سوزی مثل «جلوگیری از افزایش حقوق و دستمزد»، «گران کردن انرژی و مایحتاج مردم»، «افزایش نرخ بهره بانکی» و ... را برای کنترل نقدینگی تجویز می‌کنند (که متأسفانه حرف‌شان در بین دولتمردان خریدار هم دارد)، چرا در برابر چنین جنایت‌های بزرگی که شبکه بانکی بویژه بانک‌های خصوصی در خلق پول انجام می‌دهند، سکوت کرده و علیه آن فریاد نمی‌کشند؟ ❓آیا پولی که بانک‌های خصوصی از هیچ خلق کرده و صرف سفته‌بازی و دلال‌بازی در بازارهای مسکن، طلا، ارز، خودرو و ... می‌کنند عامل تورم نیست؟؟ ❗️فقط چندرغاز حقوق کارمند و کارگر را عامل تورم می‌بینید؟ ❓اقتصاد خوانده‌اید تا توجیه‌گر سیری ثروتمندان و گرسنگی فقرا باشید؟؟؟ 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از 🕯 جهاد تبیین
⚠️بانک های خصوصی؛ صاحبان نقش های مخرّب در نظام پولی و مالی! 📌در مقابل حمایت از مدیران خوبِ شرکتها، با صاحبان نقش‌های مخرّب در نظام پولی و مالی همچون برخی مؤسسات مالی یا بانک‌های خصوصی که با خرید ملک و زمین یا اضافه برداشت از بانک مرکزی موجب تورم می‌شوند، بدون رودربایستی برخورد شود. 🗓دیدار رمضانی مسئولان نظام با رهبر انقلاب، ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ پ.ن: 💡یک سوال! کدام یک از ما که ادعای انقلابی گری داریم، نگاه مان به بانک های خصوصی اینگونه است؟! 💠 https://eitaa.com/jahadtabini
اعتبارات بانکی را به سمت تولید هدایت کنید بیانات - ۱۴۰۰/۱۱/۱۰ 🔹یک نکته‌ی دیگر که البتّه این را هم قبلاً ما مکرّر گفته‌ایم امّا حالا که مسئولین محترم دولتی اینجا هستند باز هم تأکید میکنم که اعتبارات بانکی را به سمت تولید هدایت کنید؛ 🔹این را از بانک‌ها بخواهید؛ بانک‌ها را موظّف کنید؛ بانک مرکزی میتواند در این زمینه به طور جدّی فعّال بشود. فاصله‌ی بین رشد نقدینگی در کشور و رشد تولید ناخالص ملّی ما یک فاصله‌ی نجومی است؛ چرا؟ چرا باید اعتبارات جوری مصرف بشود که به این انبوه نقدینگی بینجامد و در رشد تولید کشور تأثیری نداشته باشد؟ این وضع باید تغییر پیدا کند؛ 🔹این دیگر کار مسئولین محترم دولتی است؛ این از جناب آقای مخبر که خب الحمدلله ایشان فرد توانایی هستند و دیگر مسئولین اقتصادی کشور انتظار هست که این کار را دنبال کنند؛ 🔹یعنی تعامل با بانک‌ها را متوقّف کنید به همین موضوع که اعتباراتی که داده میشود به سمت تولید برود؛ نظارت بانک مرکزی بر این کار قطعاً تأثیر خواهد داشت؛ این مسئله‌ی کلیدی مهمّی است. 💠 احمد نبویان 🇮🇷 🔗@ahmad_nabavian
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
می‌گویند کجای دنیا بانک‌های خصوصی را تعطیل کرده‌اند؟ می‌گویم اولا که تجربیاتی وجود دارد! ثانیا اگر هم وجود نداشت سوال این است: کجای دنیا جمهوری اسلامی با شعار نه‌شرقی، نه‌غربی و بر اساس مبانی تشیع شکل گرفته است؟ اگر قرار است هرچه در دنیا می‌گذرد اینجا کپی کنیم که چرا انقلاب کردیم؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar