eitaa logo
احمدحسین شریفی
6.2هزار دنبال‌کننده
354 عکس
366 ویدیو
24 فایل
حاوی سخنرانیها و نوشته ها و معرفی آثار و فعالیتهای استاد شریفی. عضو هیئت علمی و استاد تمام فلسفه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، مدرس سطوح عالی حوزه علمیه قم ادمین کانال: @Mahdiadmin2
مشاهده در ایتا
دانلود
✍ احمدحسین شریفی 🔹یکی از موضوعات مهم و قابل بررسی این است که چرا و چگونه است که در یک سده اخیر جدی‌ترین مخالفان قوانین و ارزش‌های اجتماعی اسلام و موذی‌ترین مخالفان انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی، عده‌ای از عمامه به سرها بوده‌ و هستند؟! حتی برخی از آنان، که سعی می‌کنند به مخالفت خود رنگ و لعاب روشنفکری و حقوق‌دانی هم بزنند، کسانی بوده و هستند که همه هویت اجتماعی و سیاسی خود را از وابستگی به بیوت عالمان بزرگ اسلامی دارند! به راستی چرا؟ 🔻ضمناً، در سند منتشر شده از سوی موسسه رند، در آمریکا، گفته شده یکی از راه‌های تقابل با تمدن اسلامی و زمین‌گیر کردن انقلاب اسلامی، نفوذ در روحانیت یا پرورش و دست‌کم حمایت از روحانی‌نمایانی است که مفاد اعلامیه جهانی حقوق بشر را بر ارزش‌های اسلامی و قرآنی ترجیح دهند. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔳اتمام حجت حضرت زهرا با مردم مدینه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ حضرت زهرا سلام الله علیها با ارائه یک دوره فشرده از جهان‌بینی و نظام ارزشی اسلام و فلسفه شریعت و ولایت اسلامی، و تبیین وظایف اجتماعی و سیاسی امت اسلامی و همچنین بیان مخاطرات پیش‌ روی امت اسلامی و پیامدهای بسیار سنگین آن تصمیم یا سکوت نابجایی که پیروان پیامبر اکرم (ص) در موضوع غصب خلافت گرفته‌اند، در قالب خطبه فدکیه، نهایت تلاش خود را در جهت تبیین و روشنگری و اصلاح آن تصمیم به غایت اشتباه به کار گرفتند. اما او بهتر از هر کسی می‌دانست و در همان مجلس هم بر همگان نمایان شد که آن سخنان منطقی و آن استدلال‌های الهی، در آن مخاطبان مرده و بی‌روح و ذلیل و سست‌ایمان تأثیری نمی‌گذارد! در عین حال، هرگز دست از تلاش و روشنگری و دفاع از ولایت برنداشت و در این مسیر ناامید نشد، در جملات پایانی خطبه فدکیه، آخرین و البته جدی‌ترین اتمام حجت خود را نیز ابراز کرد: «بدانید همه آنچه را که گفتم، به رغم آگاهی از وجودهای مملو از خذلان و خواری‌ شما و قلب‌های آکنده از بی‌وفایی شما و همچنین ضعف یقین و ایمان شما بود.» هدف این بود که با شما اتمام حجت کرده باشم، تا مبادا بعدها سکوت ما را دلیل بر رضایت ما به غصب خلافت تفسیر کنید! هدف من این بود که غصه‌های لبریز شده دلم را بیان کنم و خشم درونی‌ام را بیرون بریزم و ناله‌های پنهانی‌ام را آشکار کنم: «وَ لَكِنَّهُ فَيْضَةُ النَّفْسِ وَ نَفْثَةُ الْغَيْظِ وَ بَثَّةُ الصَّدْرِ وَ مَعْذِرَةُ الْحُجَّةِ» این سخنان برای آن بیان شد که به همگان فهمانده شود که زهرا به شدت از غاصبان خلافت و همراهان آنها و سکوت کنندگان در برابر غصب خلافت، خشمناک و غضبناک است. و آنانی که در مسجد بودند همگی، بارها و بارها از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله شنیده بودند که «إِنَّ اللَّهَ تعالی يَغْضَبُ لِغَضَبِ فَاطِمَه وَيَرْضَی لِرِضَاهَا». این شدیدترین اتمام حجتی بود که با اصحاب پیامبر داشتند و متأسفانه جز تعدادی انگشت‌شمار همگی در این آزمون مردود شدند. به همین دلیل حضرت فرمودند: «پس این مرکب خلافت را بگیرید. بر آن سوار شوید. اما پشت این مرکب زخم است و پایش مجروح. و ننگ آن ابدی است و با غضب الهی و زشت‌ترین عیب‌ها نشانه گذاشته شده است که به «آتش برافروخته الهی متصل خواهد شد؛ آتشی که از دل‌ها سرمی‌زند.» پس همه آنچه را که انجام می‌دهید در مقابل چشم خداست: «آنها که ستم کردند به‌زودی می‌دانند که بازگشتشان به کجاست» و من دختر «بیم‌دهنده شما در برابر عذاب شدید هستم.» «پس آنچه می‌خواهید انجام دهید! ما ‌کار خویش را انجام خواهیم داد و منتظر باشید! ما هم منتظر خواهیم بود.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔳جایگاه حضرت زهرا در نزد پیامبر اکرم(ص) از نگاه همسر پیامبر 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در منابع معتبر اهل سنت این جملات از عایشه همسر (ص) درباره جایگاه سلام الله علیها نقل شده است: مَا رَأَيْتُ أَحَداً كَانَ أَشْبَهَ كَلَاماً وَ حَدِيثاً مِنْ فَاطِمَةَ بِرَسُولِ اللَّهِ‌ص؛ من کسی را از لحاظ کلام و سخن شبیه‌تر از فاطمه به پیغمیر اکرم(ص) ندیدم؛ وَ كَانَتْ إِذَا دَخَلَتْ عَلَيْهِ رَحَّبَ‏ بِهَا وَ قَامَ‏ إِلَيْهَا؛ وقتی فاطمه بر پیامبر وارد می‌شد، آن حضرت برمی‌خاست و مشتاقانه به سمت او می‌رفت. فَأَخَذَ بِيَدِهَا وَ قَبَّلَ يَدَهَا وَ أَجْلَسَهَا فِي مَجْلِسِهِ؛ دستش را می‌گرفت، دستانش را می‌بوسید و او را در جای خودش می‌نشاند. ▪️معلوم است که چنین ارتباطی صرفاً یک ارتباط پدر و دختری نیست. بلکه نشان‌دهنده عظمت معنوی و جایگاه بلند حضرت صدیقه اطهر است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟣نفوذ از طریق اسناد به اصطلاح بین‌المللی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از روش‌های نفوذ فرهنگی و برافراشته شدن پرچم‌های فرهنگ و سبک زندگی غربی در کشور ما، اسناد و قوانین به اصطلاح بین‌المللی در حوزه فرهنگ و آموزش و پژوهش است. به عنوان مثال، سند توسعه پایدار یا سند ۲۰۳۰ توسط یونسکو تصویب می‌شود و به کشورهای عضو ابلاغ می‌شود و از اجرایی شدن آن در کشورهای مختلف به ویژه کشورهای اسلامی حمایت مالی و فرهنگی می‌شود و بعضاً مخالفان آن را تحت تحریم‌ها و محرومیت‌ها و ممنوعیت‌هایی قرار می‌دهند! افراد ساده‌لوح یا مدیران خائن و نفوذی نیز تلاش می‌کنند به هر نحو ممکن آن قوانین را در کشور اجرایی کنند. رهبر معظم انقلاب فرمودند: «اینکه ما برویم سند را امضا کنیم و بعد هم بیاییم شروع کنیم بی‌سروصدا اجرائی کردن، نخیر، این اصلاً مطلقاً مجاز نیست؛ ما اعلام هم کرده‌ایم به دستگاه‌های مسئول. ... اینجا جمهوری اسلامی است؛ اینجا، مبنا اسلام است، مبنا قرآن است؛ اینجا جایی نیست که سبک زندگی معیوبِ ویرانگرِ فاسدِ غربی بتواند در اینجا این‌جور اِعمال نفوذ کند. البتّه متأسّفانه اِعمال نفوذ دارند می‌کنند و از طُرق مختلف وارد می‌شوند امّا [اینکه] این‌جور به‌طور رسمی سند به ما بدهند که «تا پانزده سال دیگر باید شما این‌جوری بکنید، این‌جوری بکنید»، ما هم بگوییم بله، معنی ندارد این کار» (۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️توصیف شخصیت علی و شیوه حکمرانی او در کلام حضرت زهرا 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸زهرای مرضیه سلام الله علیها، در واپسین روزهای حیات مبارک خود و در ضمن عیادتی که زنان مدینه از او داشتند، فرصت را غنمیت شمرد و در ادامه دو ماه روشنگری و تلاش شبانه‌روزی خود برای آگاه‌سازی مردم از خطای بزرگی که انجام دادند و انحرافی عظیم که در اسلام ایجاد کردند، در جمع زنان مهاجرین و انصار مدینه به «توصیف شخصیت» علیه السلام و همچنین تبیین «شیوه حکمرانی» او پرداخت تا همه مسلمانان تا همیشه تاریخ بدانند که اهل مدینه، بعد از پیامبر اکرم چه حق‌کشی و ظلم و انحرافی عظیم ایجاد کردند. ♦️به منظور توصیف شخصیت امیرمؤمنان علیه السلام می‌فرماید مهم‌ترین ایرادها و نقص‌هایی که غاصبان خلافت و همراهان آنها از علی سراغ داشتند عبارت بود از: یک. اینکه شمشیر علی در اقامه حق و دفاع از مظلومان، دوست و دشمن نمی‌شناخت؛ دو. اینکه علی مبالات و واهمه‌ای نسبت به مرگ نداشت؛ او همواره برای دفاع از حق آماده بود و جان عزیز خود را بر کف گرفته بود؛ سه. اینکه علی در راه حق، ثابت قدم بود؛ در راه دفاع از حق دچار هیچ لغزش و لرزشی نخواهد شد؛ چهار. اینکه رویارویی با علی، مرگبار بود؛ کسی را یارای مقابله با او نبود؛ پنج. اینکه علی آگاهی و دانشی بی‌نظیر نسبت به کتاب خدا دارد؛ شش. اینکه علی جدیتی بی‌نظیر در احقاق حق و دفاع از دین خدا دارد. 🔸و در ادامه، هفت نکته را به عنوان شیوه حکمرانی علی بیان کردند: یک. علی اجازه انحراف از حق و سرپیچی دربرابر حق را به دیگران نمی‌دهد؛ بلکه می‌کوشد منحرفان و سرپیچی‌کنندگان از حق را به راه مستقیم و پذیرش حق هدایت کند؛ دو. علی آرام‌آرام مردم را در مسیر حقیقت حرکت می‌داد و مرکب حکومت را به سلامت به مقصد می‌رساند. به گونه‌ای که مردم آرامش و لذت حکمرانی را بچشند و هیچ نگرانی‌ای از ناحیه حکومت و تصمیمات آن نداشته باشند. سه. علی توانایی ایجاد رفاه و آسایش و آرامش و تأمین نیازهای مردم به بهترین وجه دارد؛ او مردم بهترین شرایط زیست اجتماعی را برای مردم فراهم خواهد کرد؛ چهار. علی توانایی فراهم کردن بهترین شرایط اقتصادی را برای مردم دارد؛ پنج. علی در آشکار و نهان جز خیر مردم را نمی‌خواهد و نمی‌جوید و نمی‌گوید و نمی‌پوید. همه همّ‌و غمّ او خیرخواهی و تأمین مصلحت مردم است؛ شش. او از حکومت بر مردم برای شخص خودش هیچ چیزی نمی‌خواهد. او دنبال دنیا و منافع دنیوی نیست؛ هفت. در حکومت علی پارسایان راستین از دنیاطلبان زاهد‌نما شناخته می‌شوند و راستگویان از دروغگویان متمایز. 🔹و در پایان با قرائت دو آیه‌ از آیات قرآن کریم به آنان فهماند که اولاً، راه تأمین رفاه و برکت و خیر و آسایش و آرامش جامعه و سعادت دنیوی و اخروی مردم، ایمان به خدا و تقوای الهی است و ریشه مشکلات و گرفتاری‌ها نیز بی‌ایمانی و بی‌تقوایی و نادیده گرفتن دستورات خداوند است: وَ لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُرى‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُونَ‏ (اعراف/ ۹۸) «و اگر اهل شهرها و آبادیها، ایمان می‌آوردند و تقوا پیشه می‌کردند، برکات آسمان و زمین را بر آنها می‌گشودیم؛ ولی (آنها حق را) تکذیب کردند؛ ما هم آنان را به کیفر اعمالشان مجازات کردیم» و ثانیاً، ظالمان و ستمگران به زودی سزای اعمال بد خود را خواهند چشید و هیچ راه گریزی برای فرار از عذاب الهی نخواهند داشت: وَ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْ هؤُلاءِ سَيُصِيبُهُمْ سَيِّئاتُ ما كَسَبُوا وَ ما هُمْ بِمُعْجِزِينَ‏ (زمر/ ۵۱) «و ظالمان این گروه نیز بزودی گرفتار بدی‌های اعمالی که انجام داده‌اند خواهند شد، و هرگز نمی‌توانند از چنگال عذاب الهی بگریزند» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔳در اسارت کلیشه‌ها 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸مع الاسف هنوز هم برخی از اندیشمندان دلسوز ما نتوانسته‌اند از کلیشه‌های ذهنی و فلسفی پنجاه سال گذشته خود فاصله بگیرند و تصویر و تصوری متناسب با شرایط کنونی ایران و جهان داشته باشند! اینان معمولاً تحلیل‌ها و توصیه‌هایی مبتنی بر داده‌های پنجاه سال پیش ارائه می‌دهند! هنوز در وضعیت علمی و فرهنگی پیش از انقلاب سیر می‌کنند! هنوز در کار نقد مخالفان موهوم پیشرفت علم و فناوری‌‌اند! غافل از اینکه ایران اسلامی هم‌اکنون، به برکت راهبری‌های داهیانه و هوشمندانه رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای، در بسیاری از حوزه‌های علم و فناوری از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان است. ♦️اگر در جاهایی کمبودها و ضعف‌هایی را مشاهده می‌کنیم و «صلاح و بهبودی» در زندگی مردمان نمی‌بینیم، اگر نیک بنگریم، معلول بی‌توجهی به رهنمودهای ایشان و نتیجه خودباختگی و دلدادگی پاره‌ای از مدیران ما به غرب و غربیان و دلدادگی برخی از متفکران ما به «توسعه» و «رفاه» غربی است! اینان در جستجوی سراب، هم خود تشنه مانده‌اند و هم دل‌هایی را از عطش میرانده‌اند! هنوز هم راه اصلاح را در توسل به درگاه غرب می‌دانند! و رفاه را از سرمایه‌داری می‌خواهند! و خوشبختی را در انبان پر از بدبختی و فلاکت لیبرالیسم می‌جویند! 🔸بدون تردید، ملت ما تا زمانی که دانشمندان و اندیشمندان او در پی تحقق غایت اسلام‌پسند زیست انسانی نباشند، فقط باید در حسرت ناداشته‌های غربیان و «توسعه حیوانیت» سرمایه‌داران بسوزد و هرگز روی خوشبختی را هم نخواهد دید. تنها راه سعادت و پیشرفت و عزت، عمل به اسلام و ارزش‌های اسلامی و رهاسازی ذهن و عمل خود از «توسعه غرب‌محورانه» است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🌺پیام ریاست دانشگاه قم به مناسبت فرا رسیدن روز دانشجو بسم الله الرحمن الرحیم 🔹فرارسیدن ۱۶ آذر، روز دانشجو، را به محضر همه دانشجویان عزیز تبریک می‌گویم. 🔻بزرگداشت روز ۱۶ آذر، بزرگداشت یاد و نام دانشجویان شهیدی است که جان خود را در راه مبارزه با استبداد و استعمار آمریکایی فدا کردند. 🔻۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ مهم‌ترین نقطه عطف جنبش دانشجویی بود که اعتراض دانشجویان تهران به سفر ریچارد نیکسون، معاون رئيس جمهور وقت آمریکا، به ایران و اعتراض به نقش آمریکا در کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، توسط عوامل رژیم وابسته و فاسد پهلوی به خاک و خون کشیده شد. 🔻جنبش دانشجویی در ایران اسلامی از آن تاریخ به عنوان جنبشی ضد استکبار، ضد استعمار، ضد استبداد، ضد سلطه‌جویی، ضد اختناق، عدالت‌خواه، فضیلت‌جو، ظلم‌ستیز، حقیقت‌طلب و آزادی‌خواه شناخته می‌شده است. تاکنون نیز، علیرغم تلاش‌های بدخواهان و سیاست‌بازانی که خواسته‌اند این جنبش را به سود مطامع دنیاطلبانه و قدرت‌خواهانه خود مصادره کنند، همواره بر همان عهد پیشین استوار و پابرجا مانده است. 🔻این جنبش الهی و اسلامی از سال ۱۳۴۲ گمشده خود را در نهضت خمینی کبیر(ره) یافت و به مدت ۱۵ سال همه تلاش علمی و عملی و تبیینی خود را دوشادوش روحانیت مبارز برای سرنگونی رژیم وابسته، غرب‌زده و فاسد پهلوی به کار گرفت و در دوران جنگ تحمیلی نیز در کنار تحصیل، دوشادوش سایر جوانان در جبهه‌های نبرد حاضر شد و هزاران شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرد. در دوران بعد از جنگ تحمیلی نیز با لبیک به فرمان جهاد علمی توسط رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای، جهادی بی‌نظیر در پیشرفت علم و فناوری را سامان داد و در مبارزه علمی و فناورانه خود از هیچ کوششی دریغ نکرد. 🔻تا جایی که به برکت همین مجاهدت‌ها، هم‌اکنون ایران اسلامی به یکی از قطب‌های علمی جهان تبدیل شده است. 🔻جنبش دانشجویی در هفتادسال گذشته بسیار هوشمندانه صحنه جبهه ظلم و استبداد و استعمار را رصد کرده و همواره آرایشی متناسب با دشمنی‌های دشمنان ملت به خود گرفته است: در تقابل با «جنگ سخت»، مقاومت سخت را برگزیده و در تقابل با «براندازی‌های رنگی و مخملی»، با رنگ الهی به میدان مبارزه آمده است و در تقابل با «جنگ نرم»، مقاومت نرم و فرهنگی و روشنگری و جهاد تبیین را انتخاب کرده است و به فضل الهی تاکنون پیروز میدان مبارزه با «جبهه شیطانی استعمار» و «تمدن حیوانی لیبرال» بوده است و مطمئن هستم تا تحقق تمدن نوین اسلامی و برچیده شدن بساط ظلم و بی‌عدالتی در جهان، راه خود را با قدرت و بصیرت و شجاعت ادامه خواهد دهد. 🌺درود خدا بر شهدای عزیز دانشجو؛ 🌺درود خدا بر دانشجویان بصیر و مجاهد؛ 🌺درود خدا بر دانشجویان مدافع ولایت؛ 🌺درود خدا بر دانشجویان پیرو حقیقت و فضیلت. احمدحسین شریفی ۱۶/ آذر ۱۴۰۳ ◀️مشاهده در وب‌سایت👉 🤝روابط‌عمومی دانشگاه قم🤝 @university_of_qom روبیکا | آپارات
🟡یادی از عارف امام‌پرور؛ آیت‌الله محمدعلی شاه‌آبادی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مرحوم آیت‌الله شاه‌آبادی، شجاعتی مثال‌زدنی و بی‌نظیر داشت. حتی در زمانی که رضاخان همه مساجد و منابر را تعطیل کرد او اعلام کرد که هرگز نماز جماعت و منبر خود را تعطیل نخواهد کرد. و زمانی که رضاخان پوشیدن لباس روحانیت را ممنوع کرد او هفت پسرش را ملبس به لباس روحانیت نمود! مأموران رضاخان ابتدا منبر او را از مسجد جامع دزدیدند! اما او ایستاده سخنرانی می‌کرد و می‌گفت: «منبر سخن نمى‌‏گويد. اگر مى‌‏خواهيد سخنرانى تعطيل شود، بايد مرا ببريد و من هر روز قبل از اذان صبح تنهايى از منزل به طرف مسجد مى‏‌آيم. اگر عرضه داريد، آن وقت بياييد و مرا دستگير كنيد.» روزی عده‌ای از مأموران رضاخانی برای دستگیری او با چکمه‌ وارد مسجد شدند! ‌آیت‌الله شاه‌آبادی به محض مشاهده آنها نهيبى مردانه بر آنها زد که بلافاصله همگی پا به فرار گذاشتند! اما بیرون مسجد در کمین ایشان ایستاده بودند که وی را دستگیر کنند! به هنگام خروج آیت‌الله شاه‏آبادى از مسجد، فرمانده آنها صدا زد: «آقاى شاه‌‏آبادى! آقاى شاه‏‌آبادى! تو بايد همراه ما بيايى كلانترى!». آيت‌اللّه شاه‏‌آبادى درحالى‌‏كه چهره در هم کشیده بود و آرام آرام به راه خود ادامه می‌داد، به او گفت: «برو به بزرگ‏ترت بگو بياد!» آن روح بزرگ سرانجام در تاریخ ۳ آذر ۱۳۲۸ در سن ۷۴سالگی تهران دار فانی را وداع گفت و جنازه مطهر او در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی به خاک سپرده شد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️دشمن دوست‌نما 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ نفاق یعنی دورویی، وارونه‌نمایی، ظاهرسازی، ناواقع‌نمایی، و در یک کلام، «دشمنی و خیانت واقعی در قالب دلسوزی و محبت ظاهری». در ادبیات دینی، نفاق بدتر از کفر است؛ إِنَّ ٱلمُنَٰفِقِينَ فِي ٱلدَّرۡكِ ٱلأَسفَلِ مِنَ ٱلنَّارِ وَلَن تَجِدَ لَهُمۡ نَصِيرًا (نساء، ۱۴۵) زیرا، کفر و کافر، به صورتی صریح و شفاف مدعای باطل خود را بیان می‌کند؛ به همین دلیل، تکلیف جامعه اسلامی با آن روشن است. اما منافق، دشمن دوست‌نماست؛ در چهره‌ دوست، دشمنی می‌کند؛ با جلب اعتماد، ضربه می‌زند؛ در درون خانه حضور دارد و از نعمت‌های خانه برخوردار است؛ اما در خدمت دشمنان است. عامل نفوذی و ناپیدای دشمن در صفوف خودی است. شناخت نفاق و منافق، بصیرتی ویژ‌ه می‌خواهد که تنها در سایه تقوای الهی به دست می‌آید. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️اسلام انفرادی و اسلامی اجتماعی در اندیشه آیت‌الله شاه‌آبادی 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مرحوم آیت‌الله ، عارف بزرگ امام‌پرور، در کتاب بسیار ارزشمند شذرات المعارف می‌فرماید، اسلام هرگز دینی فردی نبوده و نیست؛ بلکه دینی اجتماعی است. خواسته اسلام این است که معارف درست و فضایل انسانی و الهی و رفتارهای پسندیده در سراسر جامعه منتشر شود. از نگاه اسلام، تک‌تک افراد مسلمان هم مسؤول انتشار و ترویج و نهادینه‌سازی باورها و ارزش‌های اسلامی‌اند. هر مسلمانی موظف است افزون بر «خودسازی»، برای «دیگرسازی» و «جامعه‌پردازی» هم تلاش کند. «قرآن مجيد با اسلام انفرادى مناسبت ندارد؛ زيرا كه قرآن نمى‏فرمايد به تنهايى نماز كن. بلكه علاوه بر آن، توليد نمازگزار و اقامه صلوه را برعهده مسلمين گذارده. قرآن نمى‏فرمايد تنها تحرز از زنا نما؛ بلكه علاوه بر آن، حفظ عقد و منع از وقوع زنا را در عالم از وظايف ما مقرر فرمود.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️دلیل کرختی‌ و سستی مؤمنان در «جهاد تبیین» 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ رهبر دانا و حکیم انقلاب، مدت‌هاست که بارها و بارها فرمان «جهاد تبیین» را صادر کرده‌اند، اما مع الاسف جز پاره‌ای فعالیت‌های جزیره‌ای و فردی، هیچ حرکت جمعی و شبکه‌ای خاصی از سوی باورمندان به اسلام و انقلاب و ولایت مشاهده نمی‌کنیم! نیروهای انقلاب هنوز در این موضوع آرایش جهادی نگرفته‌اند! علیرغم تأکید چند باره بر ضرورت و فوریت این جهاد از سوی نائب المهدی، هنوز صحنه «تبیین‌های وارونه» و «روایت‌گری‌های سیاه‌گونه» در اختیار رسانه‌های بیگانه و غرب‌گرایان داخلی و مخالفان ارزش‌های اسلامی است. درباره چرایی این تعلل و کرختی از سوی معتقدان به جبهه انقلاب، فراوان می‌توان و البته می‌باید سخن گفت. اما در اینجا می‌خواهم شما را با تحلیل عارف کم‌نظیر دوران معاصر، مرحوم آیت‌الله در کتاب ارزشمند شذرات المعارف، درباره چرایی کرختی‌ها و بی‌رگی‌ها و بی‌خیالی‌های مؤمنان در دفاع از باورها و ارزش‌ها و سبک زندگی اسلامی آشنا کنم. مرحوم شاه‌آبادی تحلیلی در نوع خود بی‌سابقه از این موضوع ارائه داده‌اند. ایشان در مجموع «چهار علت فرعی» و «یک علت اصلی» را برای بی‌تفاوتی مؤمنین به شیوع شبهات دینی و ناهنجاری‌های اخلاقی و آلودگی‌های رفتاری در جامعه اسلامی بیان می‌کند: یک. «غرور مسلمین»! «غرور به حقانیت خود»، «غرور به شفاعت» و «غرور به زندگانی دنیوی امروز» توضیح آنکه از نگاه این عارف مجاهد و اجتماعی و امام‌پرور «غرور به حقانیت» موجب شده است که مسلمین میدان تبلیغ و تبیین و روایت و دعوت را به «معاندین» تحویل دهند؛ خود به «اسلام انفرادی» قناعت کنند و «امر به معروف و نهی از منکر را ترک گویند». درحالی که از نگاه قرآن، برتری امت اسلامی از سایر امت‌ها صرفاً به دلیل عمل به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر است: «كُنْتُمْ خَيْرَ أُمَّةٍ أُخْرِجَتْ لِلنَّاسِ تَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ تَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْكَرِ(آل عمران، ۱۱۰) و اگر مسلمین به این فرضیه عمل نکنند، هیچ برتری و فضیلتی نسبت به دیگر ملت‌ها و امت‌ها ندارند. و «غرور به شفاعت» نیز موجب ارتکاب «انواع رذایل اخلاقی» و «انواع معاصی کبیره» شده است. در حالی که خداوند با هیچ فرد یا ملتی عقد اخوت نبسته است و در نکوهش برخی از اهل کتاب می‌فرماید: «ذلِكَ بِأَنَّهُمْ قالُوا لَنْ تَمَسَّنَا النَّارُ إِلَّا أَيَّاماً مَعْدُوداتٍ وَ غَرَّهُمْ فِي دِينِهِمْ ما كانُوا يَفْتَرُونَ‏ (آل‌عمران، ۲۴) و همچنین «غرور به زندگانی دنیوی امروز» موجب شده است که مسلمین در صنایع و فناوری‌های پیشرفته و حِرَف و مشاغل مدرن سرمایه‌گذاری نکنند و در نتیجه این عرصه را بالکل به دشمنان اسلام سپرده‌اند! دو. «یأس و ناامیدی» نسبت به تأمین سعادت دنیوی و اخروی: توضیح آنکه از نگاه آیت‌الله شاه‌آبادی مصیبت دیگر جهان اسلام این است که مسلمین حتی اگر بتوانند خود را از چاه غرور نجات دهند و معتقد شوند که راه موفقیت اجتماعی کار و تلاش و کسب فضیلت‌های اخلاقی است، ممکن است «گرفتار چاه پرتباه یأس شوند و خود را از هرگونه تکلیف بری و عری بدانند» و در نتیجه خود را ناتوان از تحصیل سعادت بپندارد! سه. تفرقه و تشتت نیروهای موجود در جبهه حق. توضیح آنکه دشمنان ضمن تلاش در جهت حفظ وحدت حداکثری میان خودشان، تمام تلاش خود را جهت ایجاد تفرقه در صفوف مسلمین به کار می‌گیرند. و بدین وسیله آنان را دچار ضعف و اختلال در تصمیم و فهم وظیفه می‌کنند. آیت‌الله شاه‌آبادی تأکید می‌کنند که کارهای انفرادی فایده چندانی ندارد. باید نیروها را تجمیع کرد و مجتمعاً اقدام کرد. «هرچه انفراد و افتراق بيشتر شود، اختلال و انحلال شدت يابد تا به سرحد انعدام همه جهات و حيثيات رسد» چهار. مسائل مالی و ضعف در تأمین نیازهای مالی مجاهدان. «زيرا كه معلوم است جريان اسلام در ملك، محتاج است به عِده و عُده و لذا خداوند عالم، ايجاب زكوات و اخماس و ساير حقوق ماليه فرموده براى اداره نمودن اساس مقدس اسلام.» «الحاصل غرور به حقانيت و حياتِ عاريت و يأس از ظهور سعادت و افتراق مسلمين و نداشتن بيت المال موجب تعطيل قواى عامله مسلمين شده است و از وصول به سيادت دينى و دنيوى محروم ماندند» ♦️اما همه این چهار علت، از نگاه مرحوم شاه‌آبادی علل فرعی سستی در جهاد تبیین است؛ علت‌العلل این کرختی و سستی از نگاه ایشان، «جهل نسبت به اسلام» و «عدم آگاهی از مرام و مقصود و ارزش اسلام» است: «علت العلل، جهل به مرام اسلام است. زيرا اگر مرام اسلام معلوم ما بود و همان بعينه مرام ما مسلمين شده بود، البته در اطراف آن كوشش نموده مقصود را انجام مى‌‏داديم» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
✍ احمدحسین شریفی 🔻سرنوشت محتوم «عدالت‌خوانی» لیبرالی پاره‌ای از روحانیون حقوق‌دان، تقابل با احکام و ارزش‌های الهی است. برخی از این مدعیان عمامه‌به سر نوشته‌اند «مجری قانون» را به سرکشی در برابر قانون دعوت کرده‌اند! منتظر شورش علنی‌تر و عریان‌تر این مدعیان، علیه قوانین اسلامی باشید. «عدالت» منهای «عفت»، همان لیبرالیسم نقاب‌داری است که خود را در چارچوب اعلامیه جهانی حقوق بشر عرضه کرده است. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️تکریم پژوهشگران 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ هر چند پاداش این‌جهانی پژوهش، همان لذت بی‌بدیل تولید یا کشف و اکتشافی است که یک پژوهشگر در درون خود می‌چشد و با هیچ لذتی آن را قابل مقایسه نمی‌داند. نشاط زیست پژوهشگرانه از بهترین و عمیق‌ترین نشاط‌ها است. در عین حال، به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، «تکریم دارندگان علم» یکی از «بهترین مشوق‌ها برای گسترش علم» است. (۳ مهر ۱۳۸۷) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ♦️بسیاری از رسانه‌های خبری و تحلیلی از صبح امروز این جمله حکیمانه و دوراندیشی الهی رهبر فرزانه انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای، در تاریخ ۱۰ خرداد امسال (۱۴۰۳) خطاب به بشار اسد را منعکس کرده‌اند که «غربی‌ها و دنباله‌های آنها در منطقه قصد داشتند با جنگی که علیه سوریه به راه انداختند، نظام سیاسی این کشور را ساقط و سوریه را از معادلات منطقه حذف کنند اما موفق نشدند و اینک نیز قصد دارند با شیوه‌های دیگر و از جمله وعده‌هایی که هیچگاه به آنها عمل نخواهند کرد، سوریه را از معادلات منطقه خارج کنند.» 🔸حقیقتاً باید همواره خدا را برای وجود چنین رهبر حکیم و دوراندیشی شاکر باشیم و همواره گوش به زنگ راه‌نمایی‌های ایشان در همه عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، نظامی، علمی و اجتماعی باشیم. اینجاست که حکمت آن سخن ملکوتی سلام الله علیها را در خطبه فدکیه درباره فلسفه ولایت و امامت بهتر درک می‌کنیم. آنجا که دو کارویژه اجتماعی و سیاسی ولایت و امامت را به زیباترین وجه، در دو جمله حکیمانه بیان کردند: فَفَرَضَ اللَّهُ عَلَيْكُمُ ... طَاعَتَنَا نِظَاماً لِلْمِلَّةِ، وَ إِمَامَتَنَا لَمّاً [اماناً] لِلْفُرْقَةِ؛ خدای متعال پیروی از اهل بیت را به هدف «ایجاد نظم و انسجام جامعه اسلامی»، بر امت اسلامی واجب کرد؛ و پذیرش رهبری و امامت آنان را به هدف «جلوگیری از تفرقه و تشتت و انشقاق اجتماعی» واجب کرد. اللهم احفظ قائدنا الخامنئی الی ظهور الحجة @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️پیشرفت، دین‌داری و ولایت‌مداری 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸تاریخ ایران، حتی ایران قبل از اسلام، نشان می‌دهد که «تمدن ایرانی»، همواره تمدنی همراه با دین و تدین بوده است. در «تمدن ایران اسلامی»، این ارتباط بسیار تنگاتنگ‌تر و نمایان‌تر بوده است. هر پیشرفتی که در علوم و فنون مختلف رخ داده است، معلول تلاش‌های عالمان دیندار و معتقد و پایبند به اسلام و ارزش‌های اسلامی بوده است. در تاریخ انقلاب اسلامی نیز مهم‌ترین و برجسته‌ترین پیشرفت‌های خود را مدیون مجاهدات‌های بی‌توقع و بدون چشم‌داشت عالمان و دانشمندان ولایت‌مدار و دیندار بوده و هستیم. به عنوان مثال، ✔️پیشرفت‌های موشکی را مدیون ابتکارات و مجاهدت‌های یک پاسدار ولایت‌مدار و نمازشب‌خوان به نام شهید تهرانی مقدم هستیم؛ ✔️پیشرفت‌های هسته‌ای را مدیون مجاهدت‌های علمی دانشمندان ولایت‌مدار و نمازشب‌خوانی مثل شهید شهریاری و شهید فخری‌زاده و سایر شهدای هسته‌ای هستیم؛ ✔️یا بخش‌های عمده‌ای از پیشرفت‌های فوق‌العاده در عرصه پزشکی را مدیون یک دانشمند ولایی و متدین و نمازشب‌خوان به نام شهید کاظمی آشتیانی هستیم. ♦️بنابراین تلاش‌های که از سوی عده‌ای در جهت «فاصله‌گذاری بین دین و بین علم و صنعت و فرهنگ و هنر و امثال آن» صورت می‌گیرد، اولاً، «تلاش‌هایی غیرواقع‌بینانه» و ناسازگار با تجربه تاریخی و تجربه زیسته ما ایرانیان است؛ ثانیاً، تلاش‌هایی جهت پسرفت و عقب‌ماندگی کشور است و نه در خدمت پیشرفت؛ زیرا همه انواع پیشرفت کشور معلول مجاهدت‌های دینداران و ولایت‌مداران بوده است؛ و ثالثاً، «تلاش‌هایی بیهوده» و بی‌نتیجه است؛ زیرا تمدن ایرانی حتی قبل از اسلام نیز تمدنی دینی بوده است چه رسد به تمدن ایران اسلامی. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
رفته توی دانشگاه آمستردام، پایان نامه نوشته با عنوان «اقتصادسیاسی دخالت سپاه، در نفت و گاز ایران؛ مطالعه انتقادی»! خودش ایرانی و استاد راهنما هم ایرانی! بعد اگه به بعضی‌ها توی ایران بگی اقتصادسیاسی دخالت انگلیس در نفت ایران رو بنویس میگن ما کار غیرعلمی نمی‌کنیم. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
🟡آ‌یت‌الله شاه‌آبادی عارفی سیاسی و اجتماعی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ آیت‌الله ، آن عارف کم‌نظیر دوران معاصر، حقیقتاً عرفانی سیاسی و اجتماعی داشت. او در زمان خود ابتکاراتی بی‌نظیر در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی و علمی داشت. از جمله ابتکارات فرهنگی و سیاسی وی آن بود که با توجه به محدودیت‌های دوران رضاخانی، برای تعمیق باورهای دینی مردم و آگاه‌سازی سیاسی و اجتماعی آنان جلسات سخنرانی خانگی را برپا کرد. او حتی منزل شخصی خود را به محلی برای آموزش کودکان و نوجوانان و تعلیم و تربیت صحیح آنها تبدیل کرد. افرادی صالح و مؤمن را برای امر آموزش کودکان و نوجوانان انتخاب کرد. خود وی نیز بر همه شؤونات این مدرسه خانگی نظارت داشت و هفته‌ای یک بار برای دانش‌آموزان و همچنین اولیای آنان سخنرانی می‌کرد! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️بایسته‌های استادی دانشگاه 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ در محیط دانشگاه، مهم‌ترین نقش و اثر چه در زمینه‌های آموزشی و پژوهشی و چه در زمینه‌های تربیتی و فرهنگی و چه در زمینه‌های سیاسی و اجتماعی مربوط به اساتید است. به همین دلیل، مسأله جذب، نگهداشت، ترفیع و ارتقاء اساتید از مهم‌ترین و حساس‌ترین مسائل مدیریت کلان وزارت عتف و دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور است. مهم‌ترین معیار فکری و فرهنگی برای جذب و ارتقاء اساتید باید احراز علاقمندی و پایبندی آنان به اسلام و انقلاب و پیشرفت و عزت و سربلندی ایران اسلامی باشد. رهبر فرزانه انقلاب در حدود ۲۰ سال پیش (۱۷/ ۱۰/ ۱۳۸۳) در دیدار وزیر علوم و رؤسای دانشگاه‌ها مهم‌ترین بایسته‌های لازم برای یک استاد دانشگاه را این چنین ترسیم کردند: «استاد باید سرشار از عشق به اسلام و انقلاب و غرور ملی و دینی باشد؛ استاد ایده‌آل این است. استاد واقعاً باید احساس غرور ملی و غیرت دینی بکند و سرشار از روحیه‌ی خدمت باشد؛ یعنی حقیقتاً بخواهد کار کند. و این جوانها را مثل بچه‌های خودش پرورش دهد. حالت بی‌تفاوتی، بی‌اعتنایی، از سر وا کردن و کلاس را به هر چه هر چه گذراندن، مطلقا در یک استاد قابل قبول نیست. استاد باید مدافع خلاقیت و نوآوری و ابتکار باشد.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبر حکیم انقلاب اسلامی هم‌اکنون در دیدار اقشار مختلف مردم در سخنان پیرامون تحولات اخیر منطقه: «مقاومت این است، جبهه مقاومت این است: هرچه فشار بیاورید محکم‌تر می‌شود، هرچه جنایت کنید، پرانگیزه‌تر می‌شود. هرچه با آنها بجنگید، گسترده‌تر می‌شود و من به شما عرض می‌کنم به حول قوه‌ی الهی گستره‌ی مقاومت بیش از گذشته تمام منطقه را فرا خواهد گرفت. آن تحلیلگرِ نادانِ بی‌خبر از معنای مقاومت خیال می‌کند که مقاومت که ضعیف شد، ایران اسلامی هم ضعیف خواهد شد و من عرض می‌کنم به حول و قوه‌ی الهی، به اذن الله تعالی، ایران قوی مقتدر است و مقتدرتر هم خواهد شد.» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
امام خامنه‌ای: «در پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها، «غرور» سم است. در ناکامی‌ها و مشکلات، «انفعال» زهر است.» (۲۱/ ۹/ ۱۴۰۳) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️مسؤولان جمهوری اسلامی و عبرت‌گیری از داستان سوریه 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از نکات مهم سخنان امروز (۲۱ آذر ۱۴۰۳) رهبر حکیم انقلاب در تبیین حوادث سوریه، اشاره به عبرت و درسی است که مسؤولان جمهوری اسلامی باید از این حادثه بگیرند. و آن اینکه: اولاً، «از دشمن نباید غافل شد؛ دشمن را حقیر هم نباید شمرد». دشمنان اسلام یعنی آمریکا و رژیم صهیونیستی، دائماً در اندیشه ضربه زدن به اسلام و مسلمین و جمهوری اسلامی هستند. به تعبیر حکیمانه امیرمؤمنان علیه السلام: مَن نامَ لَم یُنَم عَنه. همه مسؤولان سیاسی و نظامی و اقتصادی و علمی و فرهنگی کشور باید دانند که لحظه‌ای از دشمنان نباید غافل بمانند. بدانند که اگر آنان از دشمن غافل شوند، دشمن هرگز از آنها غافل نخواهد شد. قرآن کریم به صراحت و مکرراً به توصیف رویکرد جبهه کفر در تقابل با اسلام پرداخته است: وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَنْ دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا (بقره، ۲۱۷) طبیعتاً در برابر چنین دشمنانی همواره باید هوشیاری و هوشمندی و آمادگی خود را در بالاترین سطح و در همه سطوح تقویت کرد. ثانیاً، «به تبسّم دشمن هم نبایستی اعتماد کرد؛ گاهی دشمن با لحن خوش با انسان حرف می‌زند، با تبسّم حرف می‌زند، امّا خنجر را پشت سرش گرفته، منتظر فرصت است.» امید است که سیاستمداران و مسؤولان از همه احزاب و گروه‌های سیاسی کشور یک بار برای همیشه از سرنوشت بشار اسد عبرت بگیرند. او در یک سال اخیر، به لبخند آمریکاییان و به وعده‌های دشمنان دیرین مردم سوریه دل خوش کرده بود!‌ و توصیه رهبر معظم انقلاب را گوش نکرد که ابتدای همین سال جاری به او گفت آمریکایی‌ها هرگز به وعده‌های خود وفا نمی‌کنند. و گویا به این سخن صریح خدای متعال باور نداشت که اولیای کفر هرگز به وعده‌های خود پایبند نیستند: «إنَّهُم لَآ أَيمَٰنَ لَهُمۡ» و شد آنچه می‌توانست نشود. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️در محضر قرآن 🔸وظیفه مؤمنان به هنگام پیروزی و شکست 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹امام خامنه‌ای: «در پیشرفت‌ها و موفقیت‌ها، «غرور» سم است. در ناکامی‌ها و مشکلات، «انفعال» زهر است.» (۲۱/ ۹/ ۱۴۰۳) 🔸پیام اصلی سوره نصر این است که به هنگام پیروزی‌ها و فتوحات بزرگ (اِذا جاءَ نَصرُ اللهِ وَ الفَتحُ وَ رَاَیتَ النّاسَ یَدخُلونَ فی دینِ اللهِ اَفواجًا)، دو کار باید انجام گیرد: نخست، شکرگزاری به درگاه الهی؛ فَسَبِّح بِحَمدِ رَبِّک. اصولاً بر اساس منطق اهل ایمان و منطق تفکر توحیدی هر گونه پیروزی و نصرتی از خدای متعال و نتیجه عنایت و خواست اوست: وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ (آل‌عمران، ۱۲۸) و دوم: استغفار و طلب بخشش برای کوتاهی‌ها و ضعف‌ها و سستی‌های احتمالی: وَاستَغفِره 🔻براساس منطق قرآن کریم: وَمَا أَصَابَكُمْ مِنْ مُصِيبَةٍ فَبِمَا كَسَبَتْ أَيْدِيكُمْ (شوری، ۳۰) بنابراین بعد از هر ناکامی یا شکستی باید با دقت، جوانب کار را سنجید و نقاط ضربه‌خور را فهمید و رخنه‌ها را بست و خود را برای حرکتی کامل‌تر و جدی‌تر آماده کرد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🟡بحثی در علائم حتمی و غیرحتمی ظهور 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹در برخي از روايات مربوط به علائم الظهور، از دو نوع علامت سخن رفته است:‌ «علائم حتمي» و «علائم غير حتمي». علائم غير حتمي به علائمی گفته مي‌شود که ممکن است رخ ندهند اما ظهور محقق شود. اما علائم حتمي به اين معني است که حتماً بايد پيش از ظهور و يا همزمان با ظهور رخ بدهند. 🔸برخي از مهدي‌پژوهان بر همين مسأله تأکيد دارند و معتقدند که تا علائم حتمي تحقق نيابد، هم محقق نخواهد شد! اما روايتي از علیه السلام در اختيار داريم که همين مسأله را به زيبايي پاسخ مي‌دهد و کاملاً همراه و همنوا با آن دسته از رواياتي است که تأکيد مي‌کنند در هر لحظه‌اي ممکن است ظهور محقق شود. روايت به اين شرح است که داود بن ابي‌القاسم مي‌گويد با عده‌اي از ياران نزد امام جواد بوديم که سخن از رفت و اينکه در روايت آمده است که سفياني از علائم حتمي ظهور است. داود بن ابي‌القاسم مي‌گويد به امام جواد عرض کردم: «هَلْ يَبْدُو لِلَّهِ فِي الْمَحْتُومِ؟ آيا بدا در علائم حتمي رخ مي‌دهد؟» امام در پاسخ فرمودند: «نَعَمْ؛ بله.» داود بن ابي‌القاسم مي‌گويد به امام عرض کردیم: «فَنَخَافُ أَنْ يَبْدُوَ لِلَّهِ فِي الْقَائِمِ؛ ما مي‌ترسيم در اصل قيام قائم بدا رخ دهد.» امام جواد در پاسخ فرمودند: «إِنَّ الْقَائِمَ مِنَ الْمِيعَادِ وَ اللَّهُ‏ لا يُخْلِفُ الْمِيعاد؛ قيام قائم وعدة الهي است؛ و خداوند خلف وعده نمی‌کند» ♦️این حدیث اشاره به اين دارد که «بدا» در اصل قيام قائم رخ نخواهد داد، زيرا اين منافات با وعدة الهی و بلکه منافات با هدف غايی بعثت و نبوت و امامت دارد. زيرا مهدی موعود کسی است که با قيام او آرمان نهايی همة اديان و پيامبران الهی به بار خواهد نشست و هدف نهايی بعثت و برانگيختن پيامبران محقق خواهد شد. و بدون او اين سلسله و آن همه زحمت و رنج به نهايت نخواهد رسيد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️دانشگاه و استکبارستیزی 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹یکی از مهم‌ترین شعارها و شاخص‌های انقلاب اسلامی نه فقط در عرصه سیاسی، بلکه در همه عرصه‌های زیست اجتماعی از اقتصاد گرفته تا فرهنگ و رسانه، و حتی حوزه علم و فناوری، «استکبارستیزی» است. انقلاب اسلامی، ذاتاً نه تنها با هیچگونه استکباری سازگاری ندارد، بلکه را معدن و مرکز همه مفاسد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و علمی می‌داند. ✔️روز ۱۳ آبان که نمایانگر یکی از نمادهای استکبارستیزی انقلاب اسلامی است، یعنی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در تهران، به عنوان روز دانش‌آموز نامگذاری شده است. ✔️روز ۱۶ آذر به یاد اعتراض خونین دانشجویان دانشگاه تهران در سال ۱۳۳۲ به حضور معاون رئيس جمهور آمریکا در تهران، روز دانشجو نامگذاری شده است. ✔️روز ۲۷ آذر، به یاد ترور یکی رهبران انقلاب، شهید ‌آیت‌الله دکتر مفتح، به دست عوامل استکبار جهانی در دانشگاه تهران، به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نام‌گذاری شده است. این نام‌گذاری‌های نمادین بیانگر آن است که حتی در روزهای بزرگداشت دانش و دانشگاه نیز بُعد استکبارستیزی، برجسته است. 🔸به همین دلیل، از توصیه‌های همیشگی امامین انقلاب به همه ارکان نظام و همه مسؤولان و ذی‌نفوذان کشور به ویژه دانشگاهیان، حفظ و تقویت روحیه استکبارستیزی بوده است. به تعبیر رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای، شرف علم و و عالم و دانش و دانشگاه به استکبارستیزی آن است. «همه به خصوص دانشجویان، دانشگاهیان، اساتید و مسئولان دانشگاه‌ها باید هوشیار باشند. جهت حرکت خود را ضدیت با سلطه‌گران و دشمنی با جهانخواران بگذارید؛ این است که ما را به ارزش‌های اسلامی خواهد رساند.» ♦️نکته: همه تلاش دشمنان و اذناب داخلی آنان در محیط‌های دانشگاهی این بوده و هست که با شگردهای مختلف، تا می‌توانند این روحیه را در میان استادان و دانشجویان کم‌رنگ کنند. با فراتحلیلی بر روند فعالیت‌های سیاسی چهاردهه اخیر در دانشگاه‌ها، بهتر می‌توان حرکت نرم و خزنده دشمنان در کم‌رنگ کردن روحیه استکبارستیزی در میان دانشگاهیان را درک کرد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🔸برکت اخلاص بهره‌ امشب من از «درسهایی از قرآن» استاد قرائتی: «کمیل چند صفحه دعای امیرمؤمنان علیه السلام را نقل کرد، ۱۴۰۰ سال است که یکی از مهم‌ترین دعاها و مناجات‌های مورد توجه موحدان است. اما کسانی هستند که عمری درباره دعا و مناجات و توحید تحقیق و پژوهش کرده و می‌کنند ولی تأثیری در جامعه ندارد» «اللهم اجعَلنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ» @Ahmadhoseinsharifi 🌹
🎤 احمدحسین شریفی 🔻قم باید در مقام اثبات نیز، شهر علم باشد. https://www.isna.ir/news/1403092015039 @Ahmadhoseinsharifi 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انیمیشنی بسیار گویا درباره نقش ایران در دفاع از امنیت سوریه و نادانی و قدرناشناسی برخی از مردم و مسؤولان سوریه، و نتیجه ناسپاسی‌ها. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️پاسخی به شبهه یکی از اساتید حقوق جزا و جرم‌شناسی درباره رابطه «عدالت» و «اجرای حدود اسلامی» 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸نقل می‌کنند که یکی از متخصصان حقوق جزا و جرم‌شناسی در پاسخ این سوال که چرا کتابی در موضوع حقوق جزا نمی‌نویسد؟ چهره در هم کرده و فرموده: «من کتاب بنویسم تا شما اعدام کنید و دست بِبُرید و سنگسار کنید؟!» در این میان یکی از حاضران پرسیده است: «مگر شما حدود و قصاص را قبول ندارید؟» استاد محترم در پاسخ گفته است نه تنها قبول دارم؛ بلکه مدافع اجرای حدود و قصاص هم هستم! اما مقدمه اجرای حدود اسلامی، تحقق عدالت اسلامی است. «شما نخست عدالت اسلامی را اجرا کنید خودم برای اجرای حدود، کفن می‌پوشم». ابتدا باید عدالت اسلامی را اجرا کرد و پس از نهادینه‌ شدن عدالت اسلامی در جامعه آنگاه نوبت به اجرای حدود می‌رسد. و ادامه داده است که «در عدالت اسلامی فقر نیست، بیکاری نیست، فساد نیست، رانت نیست، ستم نیست!» اما «در جامعه‌ای که بیکاری و فساد است و خبری از عدالت نیست، اجرای حدود، معنا ندارد و اجرای حدود خودش نقضِ غرض است و خودش ستم است!» و سپس هم ادامه داده است که «چگونه می‌شود در کشوری که فقر، بیکاری، گرانی، و طلاق زوجین بیداد می‌کند برای فریب افکار عمومی از حجاب حرف زد.» جدیداً هم در یکی از کانال‌های علمی دیدم که با قلم خود آن استاد این مطلب و این پرسش و پاسخ مطرح شده است! ♦️هر چند بنده نمی‌توانم باور کنم که چنین سخنانی از یک متخصص حقوق و جزای اسلامی صادر شده باشد! زیرا بطلان و سستی چنین سخنی آشکارتر از آن است که نیاز به بررسی تفصیلی داشته باشد. چنین سخنانی که مدتی است به گونه‌های مختلف و با بیان‌های گوناگون از سوی مخالفان حدود وقوانین اسلامی بر زبان جاری می‌شود، بیش از آنکه محصول «دلیل‌جویی» و بحثی «علمی و تحقیقی» باشد، بیشتر معلول «علت‌هایی درونی» و «انگیزه‌هایی غیرعلمی» است. یعنی این محقق محترم و امثال او، نمی‌دانند که ✔️اجرای حدود از ارکان عدالت اسلامی است؟ نمی‌دانند که یکی از اجزا و ارکان عدالت اسلامی، اجرای حدود اسلامی است؟ ✔️آیا این استاد محترم نمی‌داند برای مبارزه با فساد و رانت و ظلم، چاره‌ای جز اجرای حدود و دیات نیست؟ ✔️آیا این استاد محترم نمی‌داند که منوط کردن اجرای حدود و مواجهه سخت با مجرمان، به رفع فقر، بیکاری، گرانی و طلاق در جامعه، منوط کردن آن به امری محال است؟! زیرا هیچ جامعه‌ای نبوده و نیست و پیدا نخواهد شد که چنین اموری در آن وجود نداشته باشد. اساساً ما «جامعه معصوم» نداریم. ✔️ممکن است گفته شود که منظور این استاد محترم این نبوده است که «هیچ» فقر و بیکاری و گرانی‌ و طلاقی در جامعه نباشد بلکه منظورشان به صورت نسبی بوده است! اگر چنین باشد، سؤال می‌کنیم که معیارشان چیست؟ تا چه میزان یا تا چه درصدی از وجود فقر و بیکاری و گرانی و ... را مانع اجرای حدود اسلامی نمی‌دانند؟! و آن معیار و میزان را به چه دلیلی و با چه میزان و معیاری تعیین کرده‌اند؟! ✔️به علاوه آیا این نظر ایشان فقط مربوط به حدود و ارزش‌های اسلامی است یا هر ارزش و قانونی را شامل می‌شود؟ مثلاً اگر کسی بدهی خود را نداد، یا اگر کسی خانه خود ایشان را آتش زد یا ماشین خود ایشان را دزدید باز هم نظرشان این است که تا زمانی که فقر و گرانی و طلاق در جامعه هست، نباید قوانین و مقررات را درباره آنها اجرا کنیم؟! یا اجرای چنین قوانین و مقرراتی را بلااشکال می‌دانند؟ اگر پاسخ منفی باشد، که معلوم است نتیجه چنین نگاهی، چیزی جز هرج و مرج اجتماعی و اختلال در ابتدایی‌ترین حقوق مردم نخواهد بود و اگر پاسخ مثبت باشد، سؤال می‌کنیم چه تفاوتی میان مقررات و قوانین اسلامی و مقررات و قوانین بشرساخته وجود دارد؟ چرا اجرای مقررات و قوانین اجتماعی بشرساخته را منوط به رفع فقر و بیکاری و طلاق و ... نمی‌کنید؟! ✔️می‌گوید «چگونه در کشوری که طلاق بیداد می‌کند می‌توان از حجاب دم زد»؛ آیا نمی‌داند که میزان رشد طلاق در ایران و سایر جوامع دنیا، همبستگی مثبتی با میزان شل‌حجابی و بی‌حجابی دارد؟ یعنی یکی از راه‌های کاهش طلاق و فروپاشی خانواده، جلوگیری از بی‌حجابی است. ✔️به راستی از نظر این استاد محترم، بی‌حجابی در میان خانواده‌های فقیر بیشتر است یا ثروتمند؟ در شمال تهران بیشتر است یا جنوب آن؟ 🔸همانطور که گفتم چنین اظهار نظرهایی فاقد «دلیل‌»اند، باید «علت» آنها را جست و درمان کرد. @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️قتلگاه انقلاب از نگاه امامین انقلاب 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از نکات مهم و حیاتی برای تداوم حرکت پیش‌رونده انقلاب اسلامی، نگاه انقلابی داشتن همه مدیران و مسؤولان جمهوری اسلامی در همه عرصه‌های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی است. به تعبیر امامین انقلاب، «منحصر کردن اهداف انقلاب در اهداف مادی و رفاهی»، «غفلت از اهداف و آرمان‌های الهی انقلاب»، «کوتاهی در راه‌اندازی و راهبری بسیج جهانی مستضعفین علیه مستکبرین»، «کوتاهی در مبارزه با شرک و کفر»، «محافظه‌کاری»، «اکتفای به آنچه که داریم» و «نداشتن همت و بلندپروازی»، «قتلگاه انقلاب» است. شرط تداوم انقلاب و شرط تعالی و توسعه فکر انقلابی در سراسر جهان آن است که آرمان‌های اصیل انقلاب همواره در ذهن و ضمیر و زبان تک‌تک مسؤولان کشور زنده باشد: آرمان اصلی انقلاب مبارزه با شرک و کفر در سراسر گیتی بوده است. آرمان انقلاب به اهتزاز درآوردن پرچم توحید بر قلل رفیع جهان بوده است. آرمان انقلاب همان بوده است که خمینی کبیر(ره) کمتر از یک سال به پایان عمر مبارکشان در تاریخ ۲۹ تیر ۱۳۶۷ به مناسبت قبول قطعنامه ۵۹۸ چنین ترسیم کردند: «ما می‌گوییم تا شرک و کفر هست، مبارزه هست. و تا مبارزه هست، ما هستیم. ما بر سر شهر و مملکت با کسی دعوا نداریم. ما تصمیم داریم پرچم «لا اله الّا الله» را بر قلل رفیع کرامت و بزرگواری به اهتزاز درآوریم. پس‌ای فرزندان ارتشی و سپاهی و بسیجی‌ام، و ای نیروهای مردمی، هرگز از دست دادن موضعی را با تأثر و گرفتن مکانی را با غرور و شادی بیان نکنید که اینها در برابر هدف شما به قدری ناچیزند که تمامی دنیا در مقایسه با آخرت.» (صحیفه امام، ج۲۱، ص۸۸) مسؤولان نظام ایران انقلابی همواره باید بدانند که «جنگ ما جنگ عقیده است، و جغرافیا و مرز نمی‌شناسد. و ما باید در جنگ اعتقادی‌مان بسیج بزرگ سربازان اسلام را در جهان به راه اندازیم.» (صحیفه امام، ج۲۱، ص۸۷) همه تلاش غربیان و غربزده‌ها و بریده‌های از اسلام و انقلاب در طول چهل سال گذشته این بوده است که ذهن و ضمیر و زبان مسئولان ما را به امور روزمره و مسائل پیش‌پا افتاده مشغول کنند و آنان را از پیگیری آن اهداف متعالی منصرف کنند! و تا حدودی هم دست کم در دوره‌هایی در این جهت موفق بوده‌اند. اما باید دانست که این «سم مهلک» و به تعبیر امام خامنه‌ای «قتلگاه» انقلاب است: «من معتقدم محافظه‌کاری و اکتفای به آنچه که داریم و نداشتن همت و بلندپروازی در همه زمینه‌های فکر و فرهنگ، قتلگاه انقلاب است. انقلاب اساساً یعنی گام بلندی، که پشت سرش باید گام‌های بلند دیگری برداشته شود» (بیانات در دیدار اساتید و دانشجویان امیرکبیر ۹/ ۱۲/ ۱۳۷۹) @Ahmadhoseinsharifi 🌹
◻️نخودسیاهِ راهکار فرهنگی برای کنترل ناهنجاری‌های اجتماعی! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔹سالیانی است هر زمانی که برخی از مدیران کشور، تصمیمی بر مواجهه با فعالیت‌های ضدفرهنگی و ضداخلاقی در سطح جامعه می‌گیرند مخالفان ارزش‌های اسلامی و دلدادگان لیبرالیسم غربی در کشور ما، با ژستی روشنفکرانه، فریاد برمی‌آورند که «برای اصلاح فرهنگ، فقط باید کار فرهنگی انجام گیرد!» شوربختانه، این القائات لیبرالیستی آنقدر اثرگذار بوده است که بر ذهن و زبان برخی از مسؤولان ارشد کشور و حتی برخی از روحانیان سنتی نیز تأثیر گذاشته است. تا جایی که برخی از آنها را واداشته است که مجریان قانون را به گردن‌کشی دربرابر قانون دعوت کنند! 🔸این در حالی است که اولاً، هیچ هنجاری در هیچ «جامعه‌»ای، به صرف کار فرهنگی، نهادینه نشده و نخواهد شد. به عنوان مثال، تاکنون هیچ کشوری نتوانسته است به صرف فعالیت فرهنگی و با ساخت پویانمایی‌هایی مثل «سیاه‌ ساکتی» و امثال آن ارزشی مثل نظم و انضباط ترافیکی را، که همگان مفید بودن و بلکه ضروری بودن آن را برای حیات اجتماعی درک می‌کنند، نهادینه کند. بلکه در کنار آن و همزمان با تبیین و آموزش و کار فرهنگی، جرایم بسیار سنگین مالی و اعتباری برای نقض قوانین ترافیکی هم وضع کرده‌اند؛ دوربین‌های نظارتی هوشمند برای شناسایی متخلفان و قانون‌شکنان هم نصب کرده‌اند و هزاران نفر را برای نظارت بر حسن اجرای آن قانون به کار گرفته‌اند. ثانیاً، (ص) نیز (که بدون تردید یکی از بزرگ‌ترین تغییرات فرهنگی را در طول تاریخ در شبهه جزیزه عربستان انجام داد) برای تحقق فرهنگ اسلامی هرگز به «اصلاح باورها و بینش‌ها»، و «آموزش‌ ارزش‌ها و ضوابط اسلامی» و امثال آن اکتفا نکرد؛ بلکه به صورتی «جدی، قاطع، سریع و بدون تبعیض» با متخلفین و قانون‌شکنان و مفسدان و هنجارشکنان برخورد سخت هم داشتند. و ثالثاً، این مدعیان هیچگاه حاضر نشده‌اند الگو، راهکار و طرح و برنامه‌ای مشخص از اقدامات فرهنگی مورد نظرشان را برای مواجهه با فعالیت‌های ضدفرهنگی ارائه دهند! هر زمانی که از آنها مطالبه راهکار فرهنگی برای مواجهه با آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی شده‌ است، گفته‌اند، این کاری دشوار است و باید با کارشناسان نشست و از آنها خواست! و البته شاید خود این آقایان ندانند که ناآگاهانه به سربازانی بی‌مزد و مواجب و ظاهرالصلاح برای «لیبرالیسم فرهنگی» از یک طرف و «آنارشیسم دولتی» از طرف دیگر تبدیل شده‌اند! @Ahmadhoseinsharifi 🌹