هدایت شده از فقه و احکام رهبری (leader.ir)
📚 شرکت در راهپیمایی اربعین
💠 سؤال: اگر در شرایط فعلی و وجود بیماری #کرونا، راهپیمایی #اربعین میسر شود، آیا شرکت در آن جایز است؟
✅ جواب: به طور کلی، ملاک در اینگونه امور، قوانین و مقررات جمهوری اسلامی و مصوّبات #ستاد_کرونا می باشد.
#احکام_عزاداری #زیارت_اربعین
🆔 @leader_ahkam
برای آمدنت کاری نکردم؛
ولی برای نیامدنت خیلی زیاد...
@gomnam_nevesht
@alfavayedolkoronaieh🌱
🤲 اللَّهُمَّ عَظُمَ الْبَلَاءُ وَ بَرِحَ الْخَفَاءُ وَ انْقَطَعَ الرَّجَاءِ وَ انْكَشَفَ الْغِطَاءُ وَ ضَاقَتِ الْأَرْضُ وَ مُنِعَتِ السَّمَاءُ وَ أَنْتَ الْمُسْتَعَانُ وَ إِلَيْكَ الْمُشْتَكَى وَ عَلَيْكَ التَّوَكُّلِ فِي الشِّدَّةِ وَ الرَّخَاءِ
فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَلَى أُولِي الْأَمْرِ الَّذِينَ فُرِضَتْ طَاعَتُهُمْ وَ عَرَّفْتَنَا بِذَلِكَ مَنْزِلَتَهُمْ فَفَرِّجْ عَنَّا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عَاجِلًا قَرِيباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ أَوْ هُوَ أَقْرَب [برحمتک یا ارحم الراحمین].
🤲
قصص الانبیاء اثر قطب راوندی درگذشته 573
@Mostabin
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هزاران زائر در مقابل مرز مسدود شلمچه
🔹دیشب مجددا شایعاتی مبنی بر باز شدن مرز و امکان تردد به عراق در فضای مجازی منتشر شد که نزدیک به ۵ هزار نفر در اسرع وقت خود را به مرز رساندند.
🔹اما فرماندار ویژه خرمشهر میگوید که مرز شلمچه همچنان مسدود است و هیچ برنامهای برای بازگشایی نیست.
@Farsna
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی رهبر انقلاب قبل از شهادت حاج قاسم، او را شفیع قیامت خواند
🔹در منزل شهید عظیمپور در سال ۸۴ داماد خانواده، از رهبر انقلاب درخواست میکند که ما را شفاعت کنید. رهبر انقلاب میفرمایند: ما چهکارهایم که شما را شفاعت کنیم؟ پدر و مادر شهید باید من و شما را شفاعت کند. ما آرزویمان این است مشمول شفاعت خوبانی از قبیلِ این شهدا و امثال اینها باشیم.
🔹رهبر انقلاب خم میشوند و با نگاهی به حاج قاسم سلیمانی میگویند: این آقای حاج قاسم هم از آنهایی است که شفاعت میکند انشاءالله. چون امکانات ایشان، امکانات قول دادن و شفاعت کردنشان، الآن خیلی خوب است.
@Farsna
@alfavayedolkoronaieh🌱
📝 پاسخ به سه سوال تکرارشونده در ماجرای بحران اخیر افغانستان #حمید_بوالی
۱. چرا مردم افغانستان در برابر حمله طالبان به شهرها و تصرف ولایتهایشان مقاومت نکردند؟
🔹 پاسخ سادهای دارد: نمیتوانستند. بگذارید برای اینکه متوجه شویم که دقیقا چه اتفاقی در افغانستان افتاده است ماجرا را با خودمان شبیهسازی کنیم. فرض کنید در روزگاری محال گروهک مجاهدین خلق( منافقین) با انواع و اقسام تجهیزات نظامی به شهرهای ایران هجوم میآوردند؛ چه کسی باید از شهر دفاع میکرد؟ ارتش و سپاه و نیروی انتظامی و ماموران امنیتی شروع میکردند به مقابله با آنها و دفع حملاتشان. به یکباره از مرکز فرماندهی کل نیروهای مسلح به همه اعلام میشد که دست از دفاع بردارید و خود را تسلیم کنید و همه مراکز نظامی را هم تحویل آنها دهید. آن وقت از دست شما به عنوان یک شهروند چه کاری برمیآمد؟ جز بهت و تاسف و رنج؟
مردم افغانستان در خیلی از شهرها و استانها از ارتش و دولت درخواست تجهیزات و سلاح کردند تا خودشان مقاومتی مردمی شکل دهند؛ اما از هیچ کجا حمایتی از آنها نشد.مردم افغانستان در یک معامله کثیف بین دولت فاسد غنی و تشکیلات فاسد طالبان و البته قدرتهای جهانی و منطقهای معامله شدند و در آن مقطع زمانی کاری از دست مردم برنمیآمد.
۲. چرا مردم افغانستان الان علیه طالبان قیام نمیکنند، مقاومت نمیکنند و آنها را از شهر بیرون نمیکنند؟
🔸 این پرسش درستی است. هر چند کمی زود است اما باید این پرسش را مداوم بپرسیم. کار سختی است اما شدنی است و ما این را در دل مردم افغانستان حس کردیم. اما موانع بزرگی وجود دارد؛ از جمله تفرق و جداافتادگی شدید مردم افغانستان از یکدیگر، تقریبا همه چسبهای اجتماعی در جامعه افغانستان از بین رفته است و با وجود نفرت اجتماعی از طالبان نوعی بیتفاوتی اجتماعی نسبت به سرنوشت این سرزمین در احساس شهروندان افغانستانی وجود دارد که غلبه بر آن اولین قدم برای مقاومت علیه طالبان است.
یا اینکه مردم افغانستان از رهبران قومی و مذهبی خود نیز به شدت شکایت دارند و اعتماد عمومی به مراجع اجتماعی به شدت کاهش یافته است و دلایل دیگری که می توانیم به جای ملامت بیهوده مردم افغانستان، بر روی آنها تمرکز کنیم و زمینه مقاومت را فراهم کنیم.
۳. چرا وقتی خود مردم افغانستان کاری نمیکنند شما مدام از ایران مطالبه میکنید که برای افغانستان کاری کند؟ جوانهای ما بروند بجنگند در حالی که خود آنها نمیجنگند؟ خود مردم افغانستان طالبان را میخواهند شما کاسه داغتر از آش شدهاید؟
🔹یک. کدام عقل ناسالمی گفته است ایران برود در افغانستان بجنگد؟ ورود نظامی ایران کاری به این معرکه اساسا اشتباه است و باید به شدت از آن جلوگیری شود.
دو. اتفاقا ما در مقطعی نه تنها نمیخواستیم ایران کاری کند بلکه دقیقا میخواستیم که کاری نکند و پای خود را از دخالت در این کشور بیرون بکشد. تاریخ میداند.
سه. مطالبه ما فقط یک چیز است. همان که رهبری و رئیس جمهور و وزارت خارجه میگویند: برای ما مردم افغانستان مهم هستند. نظر مردم افغانستان هم کمیتی قابلاندازهگیری است. ایران فقط و فقط از حرفی که خودش زده است حمایت کند؛ صندوقهای رای.
چهار. خود مردم افغانستان طالبان را میخواهند؟ ما چنین نظری نداریم. مردم افغانستان از طالبان متنفرند. مخالف نظر همدیگر هستیم، اشکالی ندارد، به همان قسمت سه رجوع کنیم: صندوقهای رای برپا شود تا معلوم شود مردم طالبان را میخواهند یا نه. دموکراتیکتر از این؟
@maktubat
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از دارالذکر - انصار ولایت یزد
#اطلاعیه
🏴 مراسم ایام اربعین
⚫۳و۴مهرماه ۱۴۰۰ ساعت ۱۹:۳۰
🔴صبح اربعین ساعت ۹صبح
همراه با نماز ظهر و عصر
🔰 خیابان حضرت مهدی عج،آرامستان جوی هرهر، جوار مزار همسر استاد اشرف آهنگر
🔶مراسم در فضای باز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار می گردد.
🏴 شبکه جوانان رضوی - یزد
🏴 کانون فرهنگی هنری ولاء
🏴 هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد
🆔 @darozzekr_com
خدا که خودش مثل نداره، محبتش هم مثل نداره و قدر و منزلت محبتش فوق تمام منزلت هاست و قابل مقایسه با چیزی نیست...💫
کسی که محبت خداوند را چشیده باشه محاله بدلی برای این محبت انتخاب کنه و محبتی رو جایگزین اون بکنه. ✨
@tollabolkarimeh
@alfavayedolkoronaieh🌱
👓 تعارف #شیر به صدام!
❗️ چقدر این عکس حس داره! حاج بخشی که بمب روحیه تو جبهه بود، میگفت صدام مرد جنگ نیست باید بیاد #شیر بخوره!
و رزمندههایی که گل از گلشون میشکفه!!
💬 پیرو رزمندگان
@HozeTwit
@alfavayedolkoronaieh🌱
✅ #کرونا/ آخرین آمار کرونا در ایران
🔻مبتلایان جدید: ۱۵۲۹۴ نفر
🔻مجموع بیماران: ۵۵۰۸۸۸۵ نفر
🔻جانباختگان جدید: ۲۸۴ نفر
🔻مجموع جانباختگان: ۱۱۸۷۹۲ نفر
🔻مجموع بهبودیافتگان: ۴۸۹۷۸۷۶ نفر
🔻مجموع واکسن تزریق شده: ۴۹۱۰۰۶۷۲ دُز
#آمار_روزانه
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
⚫️پوستر جالب در خیابان های پاکستان
◾️مولوی برجسته اهل سنت پاکستان: هر چیزی را بدعت ندانید، گریه بر حسین (علیه السلام) بدعت نیست بلکه سنت رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) است.
🏴 #امام_حسین
🏴 #ملت_حسین_به_رهبری_حسین
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎼 ترانهٔ Your Rain
ترانهٔ انگلیسی «باران تو»
🔻اثر جدید Vetr از آلبوم "پناهگاه" (Shelter)
👈🏻 این ترانه برداشتیست شاعرانه از زیارت ناحیه مقدسه در رثای اباعبدالله الحسین(ع)
instagram.com/vetrmusic
@VetrMusic
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• ما کوفی هستیم یا نه؟
آیا ما هم اگر بودیم ،
مثل عَمر انصاری میشدیم؟
#عالم_عامل_ربانی
#امام_حسین
#اربعین
@ehsanSaadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 بدون تعارف با مادر شهیدی که ۳۱ سال چشم انتظار فرزندش بود
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
🍃 خوشبخت، آنکسی که همین لحظه #کربلا ست...
#استوری
#اربعین
#امام_حسین علیهالسلام
🌿 @motigraphic
@alfavayedolkoronaieh🌱
فکر میکنید آدم از چی میمیرد؟
از گرسنگی؟ از سیگار؟ از غصه؟
نه؛ آدم از بیامیدی میمیرد .
از اینکه هرروز صبح
چشمهایش را باز کند
و نداند چرا باید
از جایش بلند شود ...
هدفتو میشناسی رفیق ؟!
#انرژیجات🍓
@yadegaranir
@alfavayedolkoronaieh🌱
*اللَّهُمَّ هَذِهِ حَاجَتِي فَأَعْظِمْ فِيهَا رَغْبَتِي ، وَ أَظْهِرْ فِيهَا عُذْرِي ، وَ لَقِّنِّي فِيهَا حُجَّتِي ، وَ عَافِ فِيهَا جَسَدِي*
🏴🤲🏻🏴🤲🏻🏴🤲🏻🏴🤲🏻🏴
بار الها!!
اين بود حاجت من(درفرازهای قبلی) پس ميل و رغبتم را نسبت به آن بزرگ كن و عذرم را دربارهى آن آشكار فرما و در آن عذرخواهى و اقامه حجت و دليل را به من بياموز و بدنم را در اين آزمون سلامتى ده.
📚 فراز ٧ از دعای ۵۴ صحیفه سجادیه(برای رفع غم و اندوه)
🏴🤲🏻🏴🤲🏻🏴🤲🏻🏴🤲🏻🏴
سلام علیکم .
صبح روز شنبه بخیر .
@alfavayedolkoronaieh🌱
10 Ghesavat (1393-8-15) Mashhade Moghaddas.MP3
35.41M
🔉 #قساوت
0⃣1⃣ جلسه دهم
* قساوت قلب؛ مواخذه الهی
* لعن؛ مقدمه قساوت
* ریشه قساوت قلب
* چه میشود موعظهناپذیر میشویم؟
* نزدیک شدن به دنیا و دور شدن از خدا
* همنشین چه اثری بر ما دارد؟!
* قساوت قلب خود را چگونه درمان کنیم؟
* چقدر به شفاعت امام حسین ع دل ببندیم؟
* چگونه برای مرگ آماده شویم؟ (روایت)
⏰مدت زمان: 67:19
📆 1393/08/15
#محرم_93
#مشهد_مقدس
#شفاعت
#امام_سجاد
📥 برای دریافت سلسله جلسات قساوت از طریق لینک زیر اقدام نمایید
🌐https://aminikhaah.ir/?p=5993
@Aminikhaah_Media
@alfavayedolkoronaieh🌱
🗓۹ ماه صفر سال ۳۹ق
🏴آغاز جنگ نهروان/۱
💠رهبرانقلاب
‼️از سه فتنه بزرگی که در دوران حکومت امیرالمومنین پیش آمد، مهمتر و خطرناکتر از همه به نظر من، این آخری است؛ یعنی فتنه خوارج و نهروانیها. اگرچه به ظاهر که انسان نگاه میکند، آن دوتا فتنه دیگر دشوارتر به نظر میاید. خونین تر، بزرگ تر، هولناک تر؛ در فتنه اول صحابه بزرگ پیغمبر، چهره های موجه و معروف اسلام، همسر محترم پیامبر و دیگران در مقابل امیرالمؤمنین صف آرایی کردند، یک عده کسانی بودند که توقعاتی داشتند و رفتند یک منطقهای را گرفتند، بصره هم اتفاقا از جاهای تازه مسلمان بوده و سابقه زیادی نداشت. در جنگ صفین هم یک استان ثروتمند زورمند با یک استاندار بسیار قهار و مقتدر و بانفوذ، مثل معاويه در مقابل امیرالمؤمنین ایستادند. و معاویه در استان شام نفوذ حقیقی داشت نه اینکه خیال کنید که معاویه آنجا محبوبیت نداشت، نه خیر! در شام واقعا معاو به محبوبیت داشت. پول هم فراوان، زیرکی و کیاست لازم در کارهای سیاسی و برخوردهای سیاسی هم فراوان، و یک عده آدم های معروفی مثل عمرو عاص هم دور و برش. و جنگ هم چند ماه طول کشید. ده ها هزار نفر کشته شدند. و بسیار جنگ مهمی بود. این هم به نظر می رسد که فتنه خیلی مهمی است و خطر شام و لشکریان شام برای علی خطر بزرگی بوده. با وجود اینها به تذمر من، فتنه خوارج از این دوتا مهم تر بود. ۶۷/۲/۱۷
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
@alfavayedolkoronaieh🌱
#طب_اسلامی
✍️محمد مهدی احسانی فر
بسم الله الرحمن الرحیم
کدام طب؟
سالهای قبل، همایشهای بزرگی با عنوان "طب اسلامی" و "طب سنتی" برگزار می شد. کمیته علمی این همایشها از بزرگان و آیات حوزوی و پزشکان و استادان مبرز دانشگاهی تشکیل شده بود. آن روزها که دور هم نیست، هنوز طرفداری از طب اسلامی و سنتی تبدیل به فحش نشده بود؛ بلکه نوعی روشنفکری و جامع نگری به حساب می آمد.
کم کم روی این موضوع کار شد و طرفداری از طب سنتی تبدیل به یک فحش مبتذل گشت.
معمولا در چنین موقعیت هایی، برخی صلاح خود را در آن می دانند که تغییر موضع دهند.
نویسنده، نه طرفدار طب سنتی است و نه طرفدار طب جدید؛ بلکه طرفدار سلامتی و عافیت است.
اگر طب سنتی، برای تامین سلامتی بشر، کافی بود، انسانها به سراغ روشهای جدید نمی رفتند. امروزه نیز اگر طب جدید برای تامین سلامتی بشر کافی باشد، مردم به سراغ طب سنتی نمی روند.
اساسا مردم، کاری با نامها و شعارها ندارند؛ بلکه به دنبال نتیجه هستند.
نگارنده در طول چند سال، دوازده هزار روایت مرتبط با سلامت و درمان روحی و جسمی را از حیث سند و دلالت حدیثی (نه دلالت پزشکی) بررسی کرده است. اما هیچگاه خود را طبیب و حکیم و ... نمی داند؛ چراکه پژوهش رجالی، فقه الحدیثی و اعتبارسنجی روایات، چیزی است و طبابت و پزشکی، چیزی دیگر. نگارنده شاید در جهت نخست، سخن بگوید، ولی در جهت دوم، ترجیح می دهد که نظریه پردازی را به اهالی آزمایشگاه و میکروسکوپ بسپارد.
اما چند سوال از طرفداران دو آتشه طب اسلامی و مخالفان و منکران آن برایم پیش آمده که به صورت خلاصه و اجمال، مطرح می کنم.
۱. منکران طب اسلامی، چرا منکر اقتصاد اسلامی، روان شناسی اسلامی، جامعه شناسی اسلامی، علوم سیاسی اسلامی و برخی دیگر از دانشها با پسوند اسلامی نیستند؟ تفاوت طب اسلامی با سایر "اسلامی" ها چیست؟
۲. منکرانی که میگویند، روایات طبی برای مخاطبی خاص صادر شده و باید ویژگی های مخاطب، منطقه صدور و ... را در نظر گرفت، آیا قایل به این هستند که مثلا روایات فقهی، عقیدتی و اخلاقی را می توان بدون در نظر گرفتن مخاطب، فرهنگ و فضای تخاطب، فهمید و اخذ و عمل کرد یا به آن معتقد شد؟
۳. منکرانی که میگویند برخی از روایات طبی، ضعیف است، آیا قایلند که همه روایات فقهی، عقیدتی، اخلاقی، تفسیری و ... صحیح به مصطلح متاخران است؟
۴. طرفداران دوآتشه ای که با دیدن هر روایت طبی، آن را تبدیل به نسخه می کنند، آیا قایل اند که هر دستور پزشکی برای هر مخاطبی، درمان است؟
۵. طرفداران دوآتشه ای که پیش از رسیدن به اجتهاد از روایات پزشکی استفاده قواعدی می کنند، آیا قایل اند که در روایات پزشکی نیازی به اجتهاد نیست و تنها در روایات فقهی و مثلا عقیدتی باید اجتهاد کرد؟ با چه ملاکی این حرف را می گویند یا عمل می کنند؟
۶. طرفداران دوآتشه ای که هر متن منسوب به معصوم را به عنوان نسخه پزشکی پیشنهاد می دهند، آیا قایل اند که انتساب نسخه ها به جناب ابن سینا باید ثابت شود ولی نیازی به بررسی انتساب گزاره ها به حضرات معصومان علیهم السلام نیست؟
گمان می کنم بهتر است به جای دعوا و کشاندن آن به سطح جامعه و نیز به جای سخن گفتن یک طرفه و ندیدن نظریات مخالف، مباحثات علمی، برای دریافت حقیقت و حل مشکل مردم رونق گیرد.
در این میانه، کسانی هم در بین پزشکان جدید و هم در میان طبیبان سنتی و کارشناسان دینی هستند که بدون سر و صدا مشغول کار پژوهشی اند و نتایج تحقیقات خود را بدون کوفتن بر سر دیگران، منتشر می کنند. روش و کار اینها جای تقدیر و الگوگیری دارد.
می توان به جای بیانیه دادن، طرح شعارهای کلی و دستوری، باید و نباید گفتن در سطح جامعه علمی و "زنده باد" و "مرده باد" گفتن، عمر گرانبها را صرف مباحثات علمی مفید در خدمت به مومنان کرد.
کسی که مسیر خود را حق می داند، بهتر است که راه حق را با منطق دنبال کند چراکه به فرمایش اهل بیت علیهم السلام، حقیقت با عقل و منطق دریافته می شود؛ نه با فریادکشیدن و بیانیه و بخشنامه دادن.
به امید روزی که فرصت بزرگ خدمت به قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام را که انقلاب اسلامی برایمان فراهم کرده، ارج نهیم و در این راستا، رشد مردم را مقصد فعالیتها و گفت وگوهای خویش سازیم.
والحمدلله رب العالمین
@MaarefHadith
@alfavayedolkoronaieh🌱