eitaa logo
از هر دری سخنی
608 دنبال‌کننده
21.2هزار عکس
6.6هزار ویدیو
420 فایل
آشفتگیه،بایدببخشید... ارتباط با مدیر @Behesht123
مشاهده در ایتا
دانلود
آمار کرونا - جمعه ۲ آبان ۹۹ مبتلابان جدید: ۶،۱۳۴ نفر قربانیان جدید: ۳۳۵ نفر @Farsna @alfavayedolkoronaieh🌱
غروب یه وقت‌هایی تمام آرزوی زندگی‌ات این می‌شود کسی که دوستش داری چیزی از تو بخواهد!! مولا جانم شما از ما خواسته‌اید برای بسیار دعا کنیم اما ما غفلت کرده‌ایم ... ▪️غروب روز جمعه دلم هوایی توست ▫️همه امید من آقا، به مهربانی توست 🌹أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج🌹 ‌‌ @hvasl_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
خودبینی و خودخواهی و خودکامِگیِ نفس جان را چو روان، کرده زمین‌گیر و دگر هیچ..! _روح‌الله خمینی_ @Mah_Negar_O @alfavayedolkoronaieh🌱
❌ کج‌دار و مریز یا کج‌دار و مریض؟ ✍ احسان محمدی 📸 تصویر بالا عکسی کمتر دیده شده از برادر است که به جای ورجه وورجه، دراز به دراز افتاده خلاصه: در تصویر بالا پلنگ صورتی است. 📸 تصویر پایین هم است یکی از خداوندگاران چیدن سنگ روی هم. به قیافه‌اش نگاه کنید، در حال کیف کردن است که هنر چیدن سنگ‌ها روی هم را به شکلی بلد است که کج باشند اما نریزند. ❌ یا کژدار و مریز دقیقاً همین است. وقتی می‌خواهیم بگوییم کسی خیلی با احتیاط رفتار می‌کند که از این‌طرف و آن‌طرف نیفتد دقیقاً دارد همین کار مایکل را می‌کند. یعنی کج‌دار و مریز رفتار می‌کند. یعنی مثلاً یک لیوان آب را جوری نگه داشته که کج است اما نمی‌ریزد. پس نتیجه می‌گیریم که اشتباه است. هر وقت خواستیم این اصطلاح را بنویسیم یاد مایکل و پلنگ صورتی بیفتیم که مریز با مریض خیلی فرق دارد. @ehsanmohammadi95 @alfavayedolkoronaieh🌱
میدونی فرق بی نماز با شیطون چیه ؟ شیطون به سجده نکرد بی نماز به سجده نمیکنه وای به حالمون که گاهی از شیطونم بدتریم @khyber_khyber @alfavayedolkoronaieh🌱
🔻از بعد حسین حساب کن! 🔹تاریخ تولد واقعی انسانها از زمانی است که دلشان زنده شده باشد. این تولد در بسیاری از افراد با امام حسین بوده است. از رسول ترک و کل احمد طهرانی سوال کن که زندگیشان را مدیون ارباب اند... 🔹برای آنها زندگیشان را از حسینی شدنشان بنویس... از آنجا که حسین دستشان را گرفت حساب کن! از آنجا که امام حسین را انتخاب کردند و بهتر بگویم از آنجا که امام حسین، انتخابشان کرد بگو! از آنجا که امام حسین تورشان کرد! 🔹امام حسین دارد لاتهای عالم را هم جمع میکند و سر و سامان میدهد و من دارم جا میمانم! تیری زده است که همین طور بر دلها مینشیند! 📚«ما بعد الحسین» وقتی امام حسین وارد معادلات زندگی میشوند @tanhaelaj
انسان عصر نو، انباشتی از اطلاعات است، بیش از همه دوره‌های تاریخ دانسته دارد، اطلاعات عمومی یک کودک این دوران از هزار پیر و دانشمند دوره‌های گذشته بیشتر است، زیاد می‌دانیم، اگر به اینترنت هم دسترسی داشته باشیم که علامه‌ای هستیم. مضاف بر آن‌چه علوم این عصر و اطلاعات عمومی این دوران است، از نظر علوم دینی هم بسیار می‌دانیم، زیاد شنیده‌ایم، زیاد خوانده‌ایم، علممان وسیع است، دریایی به عمق یک بند انگشت شده‌ایم، حافظ و حامل و گوینده طوطی‌صفتِ علوم و حکمت‌ها هستیم اما مثلمان، آن مثل قرآن است که می‌فرماید «مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا» نه تنها علم‌مان راسخ و نافع نیست، پراکنده و سطحی است، ناپیوسته و ناکارآمد است، فقط خام‌دانسته است. ورای روش‌های تحقیقی و تعلیمی و مطالعاتی، که دانسته‌های ما را سر و سامان می‌دهند، همیشه باید در رفت و برگشتی مداوم، این گفته حضرت امام باقر علیه‌السلام آویزه گوشمان باشد که فرمودند «مَنْ عَمِلَ بِمَا یعْلَمُ عَلَّمَهُ اللَّهُ مَا لَمْ یعْلَم؛ هرکس که به آن چه می‌داند، عمل کند، خداوند آن چه را که نمی‌داند، به او می‌آموزد» @alfavayedolkoronaieh🌱
🌙 اینجوریاس رفیق ....🙃 پس از چی می‌ترسی ؟! @yadegaranir @alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برگ‌ زردی با سماجت شاخه را چسبیده‌ بود دستهای خویش و دامانِ توام آمد به یاد صلی الله علیک یابن الزهرا ♥️ @jame_aqiq @alfavayedolkoronaieh🌱
این پسوند که عموماً به اسم افزوده می‌شود، مقولهٔ دستوری آن را تغییر نمی‌دهد و برای نشان‌دادن دو معنی زیر به‌کار می‌رود: 1⃣ کوچک‌تربودن مشتق در قیاس با پایه: آلوچه، طاقچه، اطاقچه، بازارچه، بیلچه، دریاچه، دیگچه، صندوقچه، کتابچه. شمار این مشتق نسبتاً زیاد است. 🔶 فرهنگستان اول چندین واژه با این پسوند ساخته است که غالب آن‌ها در حوزه‌های مربوط تداول دارند: برچه، برگچه، لگنچه، مخچه، ناوچه، بندچه. 🔶 واژهٔ «تیرچه» نیز در سال‌های اخیر در حوزهٔ عمومی زبان ساخته شده و تداول یافته است. 2⃣ شباهت مشتق با پایه: ماهیچه، میخچه، ماماچه (قابله، ماما. در فارسی قدیم ماما به معنی مادر بوده است)، دنبالچه (شبیه دم یا دم کوچک). ✅ علاءالدین طباطبایی، فرهنگ توصیفی دستور زبان فارسی، چ۱، تهران: فرهنگ معاصر، ۱۳۶۵، ص۸۶ تا ۸۷. ✅ دوشنبه، ۲۴شهریور۱۳۹۹ ✅ فریده آرامیده @virayesh_gah @molavi_asar_o_afkar @alfavayedolkoronaieh🌱
💠 سخنی کوتاه با آن دسته عزیزانی که مخالف برگزاری هستند ✳️ هرساله وقتی ایام نهم ربیع الاول ، سالروز آغاز امامت امام عصر (عج) فرا می رسد ، عده ای از عزیزان و بزرگواران که قطعا قابل احترام هستند نظری مخالف با برگزاری جشن های دارند دلیل این عزیزان این می باشد که: ⏺ چون در فردای روز شهادت امام حسن عسکری (ع) به خانه ایشان هجوم بردند تا اگر شخصی به نام امام زمان (عج) پیدا کردند او را به شهادت برسانند ، پس چرا ما باید شادی کنیم ؟ چرا در شام غریبان امام عسکری (ع) که وقت عزاداری هست ، باید شادی کنیم؟ امام زمان (عج) ، داغدار پدر خویش هستند ، آیا شادی معنا دارد؟ 👈 در جواب به این عزیزان عرض می کنم : 1️⃣ آیا قرار است ما در مراسم ، پایکوبی و رقص و هلهله به راه بیاندازیم؟ اصلا فلسفه برگزاری این مراسم را می دانید❓ 2️⃣ این مراسم یک فرصتی فوق العاده مهم است برای آشنا کردن مردم با امام زمان (عج) ، توجه دادن مردم به این امام عزیز ، استفاده از سخنرانان و مداحان خوب برای اینکه بحث معرفتی مهدویت را در بین مردم جا بیاندازند ، آیا این اشکالی دارد❓ آیا اینکار بی احترامی به امام عسکری (ع) است ❓ 3️⃣ ما هم مثل شما با اسامی و عناوینی مثل جشن تاج گذاری و... مخالفیم، اما این را هم نباید فراموش کرد که طبق نقل تاریخ ، بعد از شهادت امام عسکری(عج) ، یکی از سخت ترین دوران های عقیدتی شیعه شروع شد و آن هم ندیدن امام بود، بعد امام عسکری (ع) ، شیعیان به گروههای مختلف تقسیم شدند که فقط یکی از آنها شیعیان 12 امامی بودند، بقیه آنها امام دوازدهم را تکذیب کردند حال که در همین دوران ما هم ، عده ای از افراد معتقد به حضرت ، به خاطر شدت فتنه ها ، کمی در اعتقاد به امام زمان (عج) ، سست شده اند یا نعوذبالله کار را به انکار حضرت کشاندند ، آیا این فرصت ، زمان مناسبی نیست برای تعمیق فرهنگ مهدویت و اثبات اصل امام زمان (عج) ❓ 4️⃣ امروز که تمام دنیا درگیری بیماری ، فقر، قحطی ، جنگ ، تبعیض ، فساد و... هست و کم کم بشر دارد به این نقطه می رسد که بسیاری از مشکلات با دستان و قوانین بشری حل نخواهد شد ، آیا این فرصت ، زمان خوبی نیست برای تشویق مردم به زمینه سازی ظهور ❓ آیا فرصت خوبی برای همدلی تبلیغ مهدویت برای خارجی هایی که امام را نمی شناسند نیست ❓ ⬅️ اگر ما در روز ، هدفمان همین هایی باشد که عرض کردم، باز هم بی احترامی به امام عسکری (ع) خواهد بود❓ قطعا خیر ، نخواهد بود 👌 ترویج فرهنگ مهدویت و زمینه سازی برای ظهور ، در راستای هدف اهل بیت (ع) است و قطعا اگر ما روز بعد شهادت امام ، مراسم هایی بگیریم و در آن ، این مباحث را ترویج کنیم ، هیچ ایرادی نخواهد داشت. ✍️ احسان عبادی @ma_va_o @alfavayedolkoronaieh🌱
💠 اَللّهُمَّ اجْعَلْ مَحْیاىَ مَحْیا مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ مَماتى مَماتَ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ 🔰 مقام معظم رهبری( دام ظله): یکی از چیزهایی که در این مجالس (هیآت) باید حتماً به فضل الهی دنبال بشود، مساله ی سبک زندگی اسلامی است؛ من می‌خواهم خواهش کنم که برادران عزیز در مطالعات خودشان، در پیگیری های خودشان روی مساله ی سبک زندگی ائمه (علیهم السّلام) و سبک زندگی اسلامی کار کنند... (۹۸/۱۱/۲۶) ✅ پرونده محیا با محوریت قراردادن موضوع سبک زندگی اسلامی، به بررسی چگونگی تحقق آن در مجالس حسینی پرداخته است. 📥 [دریافت نسخه الکترونیک](Taaghche.com/book/81732) 📚 [دریافت نسخه فیزیکی](Bit.ly/312AW1z) @Misaq_AinMag @Misaq_ba_shohada @tanhaelaj
💠 ع در پرونده دوم با عنوان زائر مضطر با واکاوی جایگاه و اهداف اربعین حسینی, ضمن تبیین وظیفه هیآت در قبال ترویج و تبلیغ این پدیده عظیم سهمی در شناخت و بهره مندی بیشتر از آن داشته باشد. 📥 [دریافت نسخه الکترونیک](Taaghche.com/book/81732) 📚 [دریافت نسخه فیزیکی](Bit.ly/312AW1z) @Misaq_AinMag @Misaq_ba_shohada @tanhaelaj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👧 بچه‌های چندساله باید ماسک بزنند؟ 🧒 چه حرف‌هایی را نباید به بچه‌ها زد؟ 👶 به بچه‌ها چطور ماسک زدن را یاد بدهیم؟ @in1min @alfavayedolkoronaieh🌱
📰 دکه فرهنگی 📸 صفحه نخست روزنامه‌های شنبه ۳ آبان ماه @hvasl_ir @alfavayedolkoronaieh🌱
خُدا تنها عاشقیه که از بی توجهیِ معشوقش یعنی انسان خسته نمیشه :) @bii_qarar @alfavayedolkoronaieh🌱
🔴 🔴 قرار هفتگی، پخش زنده ⚫️ مراسم شهادت امام حسن عسکری علیه السلام 🎙 سخنران : 💠 استاد حاج محمدرضا شایق 🎙 مرثیه سرایی : 💠 کربلایی مهدی ضیافتی 🗓 شنبه ۳ آبان ماه ۹۹ 🕘 ساعت ۱۹ 🔴 Aparat.com/darozzekr_com/live ➖➖➖➖➖ 🏴 هیئت انصار ولایت دارالعباده یزد 🆔 @darozzekr_com 🌐 [ www.darozzekr.com ]
بچه‌های زیر ۳ سال رو چطور به مسواک‌زدن علاقه‌مند کنیم؟ 🦷 علیرغم تاکید دندان‌پزشکان به مسواک‌زدن کودکان زیر ۳ سال، مشاوران معتقدند اجبار کودکان ممکنه نتیجه معکوس بده و بچه‌ها مقابل مسواک‌زدن مقاومت کنند. @TebyanOnline @alfavayedolkoronaieh🌱
🔴روایت تعظیم و جشن در نهم ربیع ساختگی است! 🔻آیت الله یوسفی غروی: در جلد 31 و 95 بحارالانوار به نشر دار الإحیاء التراث العربی، در کتاب های «فتن و محن» و «اعمال ایام و ماه ها» روایتی مبنی بر عید بودن نهم ربیع الاول به سبب هلاکت عمر بن خطاب آمده است که به دلایل فراوانی، این روایت ساختگی است. 🔻علامه مجلسی(ره) این روایت را از کتاب زوائد الفوائد نقل می کند که نویسنده این کتاب علی بن علی بن طاووس «پسر ابن طاووس» بوده و جز نامی از این کتاب و روایت فوق که مستند به این کتاب است، روایت دیگری از آن باقی نمانده و همین امر دلیل بر ضعف و ساختگی بودن این روایت است. 🔻همچنین وجود الفاظی عامیانه همچون الفاظ «یَرْتاس»، «رؤیا» و «جنیت» به جای «یَتَرَأصُ»‏، «ریاء» و «جنٌبت» و وجود عباراتی همچون اسفل الفیلوق، یوم الهدی، یوم انکسار شیعه، یوم التصفیح، یوم ظفرت به بنو إِسرائیل‏ در روایت فوق، دلیل بر ضعف و ساختگی بودن این روایت است. 🔻علاوه بر این، ثابت نبودن افعال ماضی و مضارع در روایت و نیز عدم ثبات منقول عنه میان پیامبر اکرم(ص) و امیر مؤمنان علی(ع) دلیل بر اضطراب گوینده چنین روایتی می کند و این اضطراب از شأن امام هادی(ع) به دور است. 🔻 احدی از مورخان مخالفت نکرده اند که عمر بن خطاب در روز 26 ذی الحجه ضربه و 28 این ماه از دنیا رفت، بنابراین شهرت قتل عمر در روز نهم ربیع الاول به علت تبلیغات کاذب پادشاهان صفویه برای تحریک احساسات مردم به جنگ با اهل سنت با کارهایی همچون جشن گرفتن در ایام قتل عمر بن خطاب است. صفویان نمی توانستند جشن قتل عمر بن خطاب را در ایام 26 ذی الحجه به بعد بگیرند چرا که جشن آنان با محرم الحرام و ایام شهادت حضرت سیدالشهدا(ع) تداخل پیدا می کرد و مساجد سیاه پوش عزا می شد. همچنین گرفتن جشن قتل عمر بن خطاب در ایام کشته شدن عمر بن سعد می توانست صفویان را از خطرات احتمالی فرقه مقابل درامان دارد چرا که می توانستند با رعایت تقیه، جشن خود را به عنوان جشن قتل عمر بن سعد تلقی کنند. 🔻روایت فوق تنها از پسر ابن طاووس نقل شده و حتی شخص ابن طاووس هم که فردی متسامح است، این روایت را در کتب خود نیاورده و این امر هم دلیلی دیگر بر جعلی و ساختگی بودن چنین روایتی است. 🔻 فضائل فراوانی که در این روایت برای جشن گیرنده روز نهم ربیع الاول آمده، توهم عظیم بودن این روز را می آورد در صورتی که هیچ گونه روایت دیگری از هیچ یک از علما و اهل بیت(ع) درباره فضائل این روز وارد نشده است، بنابراین اگر این روایت صحیح باشد معنایش اینست که - العیاذبالله- ائمه اطهار(ع) هم تا زمان امام هادی(ع)، از فضایل این روز نا آگاه بودند!! نویسنده: استاد محمدهادی یوسفی غروی (پژوهشگر برجسته تاریخ اسلام) @Yusufi_Gharawi @alfavayedolkoronaieh🌱