خُدااونطرفِدَرهایِسختیمنتظرته🌱✨
_ستاره هاواسه درخشیدن بِ تاریکی نیاز دارن....^^
@alfavayedolkoronaieh🌱
از التهاب سیستم گوارش تا التهاب لثهها / آشنایی با رایجترین التهابهای بدن
👆🏼 اگه تمام مدت خستهاید، مرتباً درد و ناراحتی دارید، غدد لنفاویتون متورمان، یا مشکلات گوارشی دارین، ممکنه دچار التهاب سیستمیک شده باشید.
#سلامتی
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh🌱
#مهیای_مهمانی
درمان سیاهی قلب
💠 بیستمویکم رجب| هر دردی درمانی دارد، داروی گناه استغار است.
@TebyanOnline
@alfavayedolkoronaieh🌱
📰 دکه حلقه وصل
📸 صفحه نخست روزنامههای شنبه ۱۶ اسفندماه
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
🔴 تفاوت نگاه تربیتی سعدی و حافظ
🔶#سعدی و #حافظ برای قرنهای متمادی دو شاعر فرهنگساز بوده و هستند. در عین حال، تفاوتهای فراوانی میان نگاه فرهنگی و تربیتی و اخلاقی آنان مشاهده میشود که در جای خود قابل مطالعه و بررسی است. به عنوان مثال، درباره نقش وارستگی مربی در تربیت، سعدی میگوید هر چند پاکی و وارستگی مربی نقشی جدی و انکارناپذیر در تربیت متربیان دارد؛ اما متربی نباید خود را درگیر عمل یا بیعملی مربی کند. وظیفه متربی این است که پندها و سخنان حکیمانه را به گوش جان بشنود و عمل کند:
گفت عالم بگوش جان بشنو
ور نماند به گفتنش کردار
باطل است آنچه مدعي گويد
خفته را خفته کي کند بيدار
مرد بايد که گيرد اندر گوش
ور نوشته است پند بر ديوار
🔶اما حافظ به شدت با چنین نگاهی مخالف بود و به متربیان توصیه میکرد که اگر مربی اهل عمل نبود، هرگز پند و نصیحت او را نباید بشنوید و عمل کنید!
عنان به ميکده خواهيم تافت زين مجلس
که وعظ بيعملان واجب است نشنيدن
🔷در این میان به نظر میرسد دیدگاه سعدی درستتر و راهگشاتر از دیدگاه حافظ است. خود سعدی از قول فقیهی که پسرش دیدگاهی همچون حافظ داشت، میگوید: «بمجرّد اين خيال باطل (که مثلا مربیان به گفتههای خود عمل نمیکنند) نشايد روى از تربيت ناصحان بگردانيدن و علما را به ضلالت منسوب كردن و در طلب عالم معصوم از فوايد علم محروم ماندن»
✍ احمدحسین شریفی
@HOWZAVIAN
@alfavayedolkoronaieh🌱
واسطه شدن در صدقه
برخی از مردم کمک کردن به نیازمندان و فقرا را دوست دارند، ولی به دلیل مشکلات مالی از این کار صرف نظر می کنند.
در حالی که نه تنها صدقه دادن، بلکه واسطه شدن برای رساندن صدقه به دیگری نیز مستحب بوده و به همان میزان اجر و ثواب دارد.
از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است: کسی که صدقه شخصی را به نیازمندی برساند، مانند صدقه دهنده اجر دارد و اگر صدقه در دست چهل هزار نفر بچرخد و سپس به فقیر برسد، برای هر چهل هزار نفر اجر کامل است.
رساله آموزشی بخش صدقه
@ahkamz
@alfavayedolkoronaieh🌱
🔹آیت الله حائری شیرازی🔹
🔸به خودتان ننازید؛ به اربابتان بنازید🔸
ما اگر #نوکران بدی نباشیم، آنها #اربابان خوبیاند. ما مخلوقیم و خالق داریم، بندهایم و ارباب داریم. هرکس به خودش مینازد، شما یادتان باشد به اربابتان بنازید. این جمله را به خاطر بسپارید:
هرکس به قدرتش مینازد، به هوشش مینازد، به پولش مینازد، شما به اربابتان بنازید.
آنهایی که از خودشان دم میزنند، #اشتباه_می_کنند. آنهایی که منم و منم می گویند، اشتباه میکنند. آنهایی که بی کساند و می گویند ارباب داریم، آنها درست میفهمند. ما اگر در این دنیا ارباب داری نکردیم، آن دنیا دیر است. باید در این دنیا انسان با خدا و اهل بیت به صورت اربابان نگاه کند. هر #مشکلی دارد به اربابش بگوید. کم که میآورد، #از_اربابش_بخواهد. از دینش مایه نگذارد، از تقوایش مایه نگذارد. اگر غیبتش را میکنند، غیبت نکند. اگر به او تهمت میزنند، تهمت نزند. اگر دروغ به او نسبت دادند، او دروغ نسبت ندهد. اگر این کارها را بکند از دینش مایه گذاشته و اربابش را فروخته. اما اگر انسان بی تقوایی نکند، اربابش به مددش میآید.
@haerishirazi
@alfavayedolkoronaieh🌱
روز درختکاری و نقشمایه سرو در فرش ایرانی
ما ایرانیها از هزار سال پیش برای درختان ارزش زیادی قائل بودیم و هستیم نمونهاش جای گرفتن آنها در متن فرشها و دستبافتههایمان.
@alfavayedolkoronaieh🌱
📸 پاپ و آیت الله سیستانی دیدار کردند
🔸حامد خفاف، سخنگوی دفتر آیت الله سیستانی که هنگام ورود پاپ، به استقبال او رفته بود، هنگام خروج نیز رهبر کاتولیک ها را بدرقه کرد.
🔹در دیدار پاپ با آیت الله سیستانی، هیچ یک از مقامات سیاسی دولتی حضور نداشتند.
@hvasl_ir
@alfavayedolkoronaieh🌱
۶۷#*۱۰۰* همراه اول
کد هدیه اینترنت ۳ گیک یک هفته ای ویژه مبعث حضرت رسول اکرم (ص)
@alfavayedolkoronaieh🌱
خدایا🌿
{راه} واضح و معلوم است،
{حال}ش نیست،
حالمان ده :)))
همین
#دم_اذانی
@yadegaranir
@alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از تنها علاج
سلام و مشورت و مدد
۲۷ رجب روز مبعث و آغاز حرکت سیدالشهدا از مدینه است...
این آغاز میتواند آغاز دوباره ای برای فعالیتهای عاشوراپژوهی و بخصوص فضاهای مجازی مانند کانال #تنها_علاج باشد
آورده شما چیست؟ پیشنهادی دارید؟
هرکس چراغی شعله ای دارد بیارد...
بسم الله!
#خادم_ارباب_کیست؟
#عاشوراپژوهی
@tanhaelaj
باسپاس
آمار کرونا - شنبه ۱۶ اسفند
مبتلایان: ۸۲۱۲ نفر
قربانیان: ۸۲ نفر
@Farsna
@alfavayedolkoronaieh🌱
📌مراقب #دین و ایمانت باش
علي بن سُوَيْد سائي میگوید:
«زماني که امام #کاظم(ع) در #زندان بود، در پاسخ نامة من نوشت:
اي علي، آنچه دربارة فراگيري #معارف و اصول دينت نوشتهاي که آنرا از چه کسي دريافت کني؟
آنها را از غيرشيعيان ما نگير؛ چرا که اگر از آنان فراگرفتي، دينت را از خائناني گرفتهاي که به کتاب خدا، رسول خدا(ص) و امانات او خيانت کرده اند.»
📚کلینی، الکافی، ج8، ص126ـ 124؛
📚طوسی، اختیار معرفه الرجال، ج1، ص7.
@ahlebait110
@alfavayedolkoronaieh🌱
در باب معناشناسی واژگان فراز {وَبِكُمْ يُنَزِّلُ الْغَيْثَ} :
الغیث به معنای باران و گیاهی است که بر اثر باران میرویَد و گاه به ابر هم گفته میشود. به دیدهی برخی از واژهپژوهان، "غیث" از "غوث" و اجوف واوی است که حرف واو به یاء بدل شده و میان "غیث" و "غوث" اشتقاق کبیر است. پس میتواند به معنای نصرت هم باشد.
"غیث" به معنای "غوث نازل" به کار میرود؛ لیکن واژهی "مطر" فقط حیثیت فرود آمدن از بالا را دارد؛ ولی در "غیث" نجات از سختی و خشکسالی و تشنگی نیز لحاظ شده است.
طبرسی {رحمهالله} نیز در بیان فرق "غیث" و "مطر" مینویسد:
«غیث، باران سودمندیست که به وقت نیاز میبارد؛ ولی مطر، گاه سودمند است و زمانی زیانبخش؛ چه به وقت حاجت ببارد یا هنگام عدم نیاز.»
با تأمل در کاربردهای این دو واژه در قرآن حکیم، روشن میگردد که در مفهوم مشترکند و در مصداق متفاوت؛ یعنی مطر در باران عذاب و نقمت، غیث در باران رحمت و نعمت به کار میرود.
[ادب فنای مقربان]
ظرافت معنا رو ببینید.
اهل بیت سبب نزول غیث هستند که سراسر رحمته و نعمت. ولی گاهی بارون سیل و خرابی هم به دنبال داره و در نتیجه میتونه سودمند یا زیانبخش باشه که این بارون، مطره.
@alfavayedolkoronaieh🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معاویهها و عمرو عاصها همیشه وجود دارند و همچنین سادهلوحانی که از آنان فریب میخورند.
#استاد_مطهری
از کانالِ : @motahari_ir
@story_ofyour_hands
@alfavayedolkoronaieh🌱
از اقوال حکماء
قالَ بعضُ الحکماء جزاهمُ اللهُ خیراً
البخیلُ یأکلُ ولا یُعطِي
والسّخیُّ یأکلُ ویُعطِي
والکریمُ لایأکلُ و یُعطِي
واللّئیمُ لا یأکلُ ولا یُعطي¹
ترجمه :
از کلام بعض حکماء که خدای جزای خیر بدانان دهاد:
بخیل آنست که خود خورد و به دیگری عطا نکند.
سخیّ آنست که خود خورد و به دیگری نیز عطا کند.
کریم آنست که ازخود بازگیرد و به دیگری عطا کند.
ولئیم آنست که نه خود خورد ونه به دیگری دهد.²
________
1_بیاض تاج الدّین احمد وزیر ،چاپ عکسی ،صفحهٔ ۳۳۶
2_عامّهٔ مردم گویند:نه خود خوری نه کس دهی گنده کنی به سگ دهی😊
@adabvahekmat
@alfavayedolkoronaieh🌱
😍 تا اینجا که خدا بوده
از اینجا به بعد هم خدا هست...
@alfavayedolkoronaieh🌱
@TebyanOnline