eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
3.2هزار دنبال‌کننده
159 عکس
99 ویدیو
12 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی مهدویت ٫ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
فرزندانتان را تشویق کنید تا در حوزه علمیه تحصیل کنند. و اگر موافقت کردند، با تمام توان حمایتشون کنید. این عصر، عصر طلائی شیعه در جهان است، فریب رسانه ها و تبلیغات معاندین را نخوریم. اگر شیعه بر حق نبود و اگر شیعه در قله نبود، دشمن با تمام قوا به جنگ با آن بلند نمیشد. فرزندان خود را به عضویت لشگر حضرت صاحب علیه‌السلام در آوردید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙از افاضات علی یعقوبی در جای شوخی و تعارف ندارد. رهبر معظم انقلاب که بسیار برایشان ارزش قائل هستیم، پس ایشان محور انصاراللّهی است؟ نه، به هیچ وجه. فلان عالم محور انصاراللّهی است؟ نه، به هیچ وجه. خیلی محکم می‌گویم. ۱۴۰۳٫۹٫۱۳ تذکر: جریان یعقوبی خیلی وقت است که استارت عبور از ولایت فقیه را زده است. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نصب امام بیستم توسط عبدالله هاشم در فرقه به نام علیرضا خطیب خب خدا رو شکر یک امام هم نصیب ما شد☺️😱 جالب اینکه می‌گویند: روح‌ حضرت نوح علیه السلام در کالبد علیرضا خطیب رجعت کرده است خدایا اینها را دسته جمعی شفا بده... @ali_m_hoshyar
✅حوادث آخرالزمان... ✅تحولات منطقه‌... ✅علائم ظهور امام مهدی علیه السلام... ✅آخرین مسائل مربوط به فرقه ها... 🌐https://eitaa.com/joinchat/2847670272Ca59ca28061 کانال استاد علی محمدی هوشیار فضایی مناسب برای ارائه محتواهای دقیق علمی با استفاده از آیات و روایات است. ➖ارائه موضوع پایان نامه توسط استاد ➖راهنمایی پایان نامه های علمی ➖صوت جلسات تدریس استاد ➖فایل رایگان کتاب ها و مقالات استاد ➖پاسخگوی سوالات علمی و اعتقادی اینها بخشی از خدمات رایگان کانال استاد برای شما عزیزان است. 🧑‍🏫این کانال را به دوستان و علاقمندان موضوع مهدویت و آینده پژوهی هم معرفی کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دارد زمان آمدنت دیر می شود دارد جوان سینه زنت پیر می شود وقتی به نامه عملم خیره می شوی اشک از دو دیده ی تو سرازیر می شود کی این دل رمیده ی من هم زُهیروار در دام چشم های تو تسخیر می شود؟ این کشتی شکسته ی طوفان معصیت با ذوق دست توست که تعمیر می شود حس می کنم که پای دلم لحظه ی گناه با حلقه های زلف تو درگیر می شود در قطره های اشک قنوت شب شما عکس ضریح تکثیر می شود
رهبر فرقه نُصیریه(نُمیریه) محمد بن نُصیر، به ربوبیت امام علی علیه السلام معتقد بود. وی و رابطه جنسی با محارم را جایز می دانست و بر این باور بود که کسی که مفعول واقع می شود، نشان از تواضع او دارد. المقالات و الفرق، ص۱۰۰. باورهای مشابهی در جهله وجود دارد که ذیل واژه گفتگو شده است. اکنون گروهی در با تابلوی غلات نصیریه، البته با مقداری افزودنی و تغییر فعالیت می کنند. @ali_m_hoshyar
باورهای غیراخلاقی نُصیریه ✍ علی محمدی هوشیار در منابع مختلف و متعددی درباره باورهای غیر شرعی و غیر اخلاقی غالیان نُصیری گفتگو شده است. از جمله باور به حلیت شراب، تناسخ، ترک نماز و باور به کفایت معرفت از اقامه نماز و... این باورها در گروه موسوم به نواخباری های ایران نیز مشاهده شده و با تکیه بر تراث نصیریه، شراب را «عبدالنور» دانسته و در مراسمات مذهبی خود می‌نوشند! غلاتچی های ترکیه نیز همین باور را دارند. آنان نماز نمی‌خوانند و می‌گویند: ما نسبت به نماز اطلاع آنچنانی نداریم و باید منتظر امام زمان علیه السلام باشیم تا او بیاید و بگوید. یکی از مروجین این باور در ترکیه؛ «کاظم باهچی» است. @ali_m_hoshyar
عبدالحلیم الغزی وی اهل عراق و در گذشته ساکن قم بوده است. در سال ۱۳۷۵ به جرم ادعای فرزندی امام زمان علیه السلام و ادعای وکالت خاص از امام علیه‌السلام دستگیر و به مدت ۴ سال محکوم به حبس شد. وی یکی از مروجین باورهای نواخباری بوده و باورهای غالیانه و خطرناکی را در شهرهای مختلف ایران ترویج می کرده است. اکنون در انگلستان اقامت دارد و با مدیریت دو شبکه ماهواره ای، به طور مستمر بر علیه اجتهاد و تقلید و شیعیان ایران و عراق شبهه پراکنی میکند. به زودی اطلاعات بیشتری درباره این جرثومه فساد منتشر خواهیم کرد. ان شاءالله @ali_m_hoshyar
جریان شناسی واژگانی ✍علی محمدی هوشیار یکی از روش های مناسب برای شناخت جریان های تاریخی، کشف محوری آن جریان است. کشف واژگان محوری در هر جریان و بررسی مناسبات آن با مسائل پیرامونی مانند: تشکیل حکومت، جهاد، مشروعیت، مقبولیت و...؛ بهترین راه برای فهم فضای معرفتی و شناخت شناسی آن جریان است. این روش قابلیت آن را دارد تا صادر شده در آن زمان و نوشته شده درباره آن جریان را قابل فهم تر نماید. به عنوان مثال: واژه انتقام در اسماعیلیان، واژه قیام در زیدیان، واژه قطب در ، واژه منجی در عباسیان، خلافت در اهل سنت و... و به عنوان نمونه؛ امامت زیدیان حول واژه قیام شکل یافته و انتخاب شده است. مدل حکومتی و حتی سبک پوشش های نیز از همین واژه ساخته شده است. این مدل جریان شناسی درباره جریان های امروزی هم قابل استفاده است. به عنوان مثال: بازگشت به اسلام در جریان منصور هاشمی خراسانی، شبکه شعور کیهانی در عرفان ، مهدیین در فرقه احمدالحسن و نظائر آن. البته برخی فرقه ها چند واژگانی هستند که ابتدا باید هندسه واژگان آن را شناخت تا بتوان جریان شناسی کرد. مانند جریان علی که واژه ذِکری، مادر مهربان، آسمان، ولایت و چند واژه دیگر را دارد، که در یک پست مستقل معرفی خواهم کرد. ان شاءالله در حال حاضر ای درباره این مدل جریان شناسی در دست تألیف دارم. @ali_m_hoshyar
زبان فارسی | استان زنجان ✍علی محمدی هوشیار زبان فارسی، زبان انقلاب اسلامی است و باید زنده بماند، اما حواسمان باشد که ترویج آن زبان در محاورات روزانه ی اهالی مردم عزیز زنجان؛ با تولید برنامه های تلویزیونی به زبان فارسی و نیز مداحی و سخنرانی به زبان فارسی؛ به معنای گام برداشتن به سمت تغییر است. ✅این عملکرد سیمای استانی بر خلاف فلسفه تاسیس شبکه استانی بوده و نقض غرض است. ✅مداحی و سخنرانی (یک آذری برای مخاطب آذری) به زبان فارسی در زنجان، یعنی حذف عزاداری های سنتی و آئینی و این برخلاف اصول فرهنگی است. کار را به جایی رسانده اید که مردم زنجان با فرزندانشان فارسی صحبت می کنند و در کوچه و بازار شهر هم زبان فارسی به عنوان زبان تجارت و معامله مورد استفاده قرار میگیرد. مقام معظم رهبری بارها بر حفظ زبان مادری در مناطق مختلف، مخصوصا در میان آذری ها تاکید داشته اند. دقت فرمایید که هر آنکه بر حفظ زبان آذری تایید دارد، نه است و نه ضد انقلاب، بلکه می‌تواند یک انقلابیِ وطن دوستِ معتقد به اسلام باشد. @ali_m_hoshyar
کانال | علی محمدی هوشیار
زبان فارسی | استان زنجان ✍علی محمدی هوشیار زبان فارسی، زبان انقلاب اسلامی است و باید زنده بماند، ا
در ادامه: تغییر هویت به عنوان یک کُنش، می تواند واکنش های خطرناک و سازمان یافته ای در بر داشته باشد و گاه زمینه تبلیغ جریان های اعتقادی پان ترک را فراهم می نماید. به عنوان نمونه: همین اتفاق در شهرستان شادگان خوزستان، درباره زبان عربی افتاد و نمود واکنشِ به آن، گسترش تفکر وهابیت به وسیله پان عرب شده است. تاثیر حفظ آداب و رسوم و زبان و فرهنگ ها در مانایی ایران یکپارچه، از تغییر هویت ها بیشتر است. تغییر هویت قومی برای ایران یکپارچه خطرناک است. اگر هویت هر قوم را از آنان بگیریم، بلافاصله هویت غربی و بیگانه را (به واسطه تبلیغات) دریافت خواهد کرد، نه آن هویتی که شما می‌خواهید را... @ali_m_hoshyar
🎚کتاب انتقاد از اعتقاد روش شناسی نقد فرقه های انحرافی و روش مواجهه صحیح با فرقه ها را تبیین کند ✍به قلم علی محمدی هوشیار به زودی منتشر خواهد شد. ان شاءالله @ali_m_hoshyar
جلسه دوم دوره جدید نقد احمدالحسن در کانال آموزشی دوره منتشر شد ●━━━━━━─────── ⇆ㅤ ◁ㅤㅤ❚❚ㅤㅤ▷ㅤㅤ ↻ 🕹دوره نقد فرقه احمدالحسن بصری 🎙استاد علی محمدی هوشیار روش: پاسخ به شبهه 😶‍🌫خواب و رؤیای احمد الحسن اگر هنوز قصد ثبت نام دارید به آیدی زیر پیام بدهید: @admin_ostad_hoshyar
هدایت لحظه‌ای و علی یعقوبی(۱) [لینک متن اولیه] این باور؛ منجر به تفسیرهای شخصی و نادرست از آموزه‌های دینی می شود. زیرا ممکن است برخی ادعا کنند که از خداوند هدایت مستقیم دریافت می‌کنند، بدون اینکه این ادعاها را با منابع معتبر دینی تطبیق دهند. در قرآن کریم نیز به امکان وحی شیطان اشاره شده است و تشخیص هدایت الهی از دستورات شیطانی می‌تواند بسیار دشوار باشد. همانطور که در قرآن آمده است: «وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَىٰ أَوْلِيَائِهِمْ». @ali_m_hoshyar
صوت تدریس ها و سخنرانی ها را در این لینک بشنوید https://eitaa.com/arshi_ali/148 🎙علی محمدی هوشیار
عُجب سازمانی ✍علی محمدی هوشیار تکبر و خود برتر‌بینی در فرقه‌ها؛ معمولاً نتیجه مجموعه‌ای از آموزه‌ها و باورهایی است که به تقویت حس برتری در میان اعضا منجر می‌شود. آموزه‌هایی مانند: اعتقاد به برگزیدگی، القاء انحصاری بودن باورها و فهم صحیح آیات و روایات، ترویج دیدگاه‌های دوگانه‌ انگارانه (تفکیک جهان به جهان ما و جهان آن‌ها)، دشمن تراشی فرضی، خود منجی پنداری الهی، قدرتمند بودن و نظائر آن، تماماً عُجب سازمانی را در فرقه ها تقویت میکند. پ.ن: عُجب به معنای تکبر و بزرگ‌شمردن خود، از خود خشنودبودن، افتخارکردن، رأی و نظر خود را پسندیدن است. @ali_m_hoshyar
سفیانی در شام امام علی علیه السلام می‌فرمایند: يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه‏... مردم شام از سفیانی اطاعت می‌کنند، بجز دسته‌هایی از پویندگان راه حق که خداوند آنها را از شر خروج و همراهی با سفیانی حفظ می‌کند ... نعمانی، الغیبه، ص305. ⛑توجه: بر اساس شباهت ها نمی شود تطبیق کرد، اما می شود درس عبرت ها گرفت... @ali_m_hoshyar
🤯حمیدرضا مروّجی سبزواری 🕹صرفاً جهت آشنایی... او یکی از طلاب معمم و شناخته شده سبزوار بود که اکنون به کسوت دراویش درآمده است. اندیشه‌های او در مقایسه با صوفیان دیگر، از انحرافات بیشتری رنج می‌برد که متأسفانه برخی از جوانان را به سوی باورهای ناصواب خود جذب کرده است. این مسئله نگران‌کننده است و نیازمند توجه و آگاهی بیشتر از سوی نسل جوان است تا بتوانند با دیدی روشن و منطقی، از اثرات مخرب این باورها بر زندگی خود جلوگیری کنند. @ali_m_hoshyar
99.10.10 - مروج انحراف.pdf
259.1K
📖مروج انحراف مروری بر انحرافات مروجی سبزواری نوشته: علی عرفانی @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با همکاری دبیرخانه حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی برگزار می کند. موضوع کرسی: روش مندی جریان شناسی انحراف در عرصه مهدویت ارائه: حجت‌الاسلام علی محمدی هوشیار ناقدین: آقای دکتر حیدری چراتی حجت الاسلام حسین عرب دبیر علمی: حجت‌الاسلام شهبازیان پژوهشگاه مهدویت و آینده پژوهی لینک جلسه: http://Dte.bz/mahdaviyat