eitaa logo
کانال | علی محمدی هوشیار
2.8هزار دنبال‌کننده
78 عکس
71 ویدیو
11 فایل
🎫دانش آموخته سطح چهار فقه و اصول حوزه علمیه ▪️عضو گروه جریان شناسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ✍️پاسخگوی سوالات: @hoshyar_ali 🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺🔺 🙌تبادل: @admin_ostad_hoshyar درباره مباحث مهدویت درباره مسائل اجتماعی درباره فرقه های انحرافی
مشاهده در ایتا
دانلود
دین مقوله ایمانی است نه اکراهی... طبق این دیدگاه؛ لا اکراه فی الدین معنا پیدا می کند. یعنی دین را نمی شود با اکراه و اجبار پذیرفت، بلکه باید با قلب سلیم به آن باورمند شد.
شیعیان مظلوم...
🔰 موضوعات پژوهشی(مهدویت و مدعیان): ✍علی محمدی هوشیار 1. شناسی علمی مدعیان مهدویت، با تکیه بر آثار و منشورات جریان احمداسماعیل بصری 2. بازخوانی انتقادی آراء احمداسماعیل بصری 3. میزان سنجی بهره مندی جریان احمداسماعیل بصری از اهل سنت 4. مروری بر جریان احمداسماعیل بصری در خصوص ائمه اهل بیت(ع) 5. واکاوی در نوشتار و اندیشه های احمد اسماعیل بصری 6. روش شناسی گفتار و نوشتار جریان احمد اسماعیل بصری 7. هم سنجی انتقادی جغرافیای در اندیشه مدعیان مهدویت با روایات معتبر شیعه 8. روش شناسی مدعیان مهدویت با تکیه بر منابع تاریخی معتبر 9. بررسی نقش و استعاره سازی های ناصحیح در پیدایش مدعیان مهدویت 10. نقد و بررسی شریعت در باورهای فقهی مدعیان دروغین با تکیه بر جریان احمد اسماعیل بصری 11. موضوع شناسی و مسأله شناسی فرقه انحرافی احمد اسماعیل 12. بررسی تطبیقی مبانی نسخ شریعت در و احمداسماعیل 13. بررسی مبانی فقهی _حقوقی تبلیغ فرقه های انحرافی بمثابه پیشگیری از (یا جرم مانع) 14. تدوین نظام فقهی مرتبط با فرق انحرافی؛ استخراج، تحلیل، تبیین 15. خوانش تاریخی روایات نهی از 16. تحلیل شناختیِ عاطفه مندی مقوله با تکیه بر داستان اویس قرنی 17. روش شناسی فهم معیار در باورهای دینی 18. نگره انتقادی بر مناسبات انگیزه امام با انحرافات اعتقادی 19. بررسی انتظارات مردم از مهدی و تأثیر آن بر روند و فرهنگی تاریخ 20. تحلیل مؤلفه‌های تاریخی و فرهنگی مهدویت در ادبیات و اسلامی 21. تفاوت سنجی مقوله «زمینه سازی» با «آمادگی» برای ظهور در اندیشه مقام معظم (تطبیق بیانات پیش از دهه ۹۰ با پس از آن) 22. هم پوشی ظهور در اندیشه آیت الله حائری شیرازی با اندیشه فداء در مسیحیت 23. مناسبات مهدویت و علوم اجتماعی در چرخه دین و زندگی 24. روش مَندی انتقادی در مواجهه با جریان های مدعی مهدویت 25. نقش مَند انگاری مهدویت در فهم های گوناگون 26. مطالعه درزمانی و هم زمانی واژه 27 .امکان سنجی تأثیر نیروی بر وضع و تفسیر آموزه ها و اندیشه‌های مهدویت @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️احمد الحسن بصری کیست؟ ⭕️ادعای خود را چگونه آغاز کرد؟ 🔉علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
وَ لَا تُحْشِمُوا أَحَداً عَنْ حَاجَتِهِ وَ لَا تَحْبِسُوهُ عَنْ طَلِبَتِهِ‏ وَ لَا تَبِيعُنَّ [النَّاسَ‏] لِلنَّاسِ فِي الْخَرَاجِ كِسْوَةَ شِتَاءٍ وَ لَا صَيْفٍ وَ لَا دَابَّةً يَعْتَمِلُونَ عَلَيْهَا وَ لَا عَبْداً وَ لَا تَضْرِبُنَّ أَحَداً سَوْطاً لِمَكَانِ دِرْهَمٍ‏ وَ لَا تَمَسُّنَ‏ مَالَ‏ أَحَدٍ مِنَ النَّاسِ مُصَلٍّ وَ لَا مُعَاهَدٍ إِلَّا أَنْ تَجِدُوا فَرَساً أَوْ سِلَاحاً يُعْدَى بِهِ عَلَى أَهْلِ الْإِسْلَامِ فَإِنَّهُ لَا يَنْبَغِي لِلْمُسْلِمِ أَنْ يَدَعَ ذَلِكَ فِي أَيْدِي أَعْدَاءِ الْإِسْلَامِ فَيَكُونَ شَوْكَةً عَلَيْهِ. 🕹نامه امام على علیه السلام به مأموران مالیات: كسى را به هنگام درخواست مالیات خجالت زده نکنید. هيچ كس را از چيزى كه طلب مى‏كند باز مداريد(مانند مهلت پرداخت). (براى گرفتن مالیات) پوشش(لباس یا خانه) زمستانى و تابستانى (مردم) و چارپايى را كه با آن كار مى‏كنند و بنده‏اى را كه در اختيار دارند را نفروشید. براى درهمى هيچ كس را تازيانه مزنيد و دست به مال كسى مبريد، چه آن شخص نمازگزار باشد يا هم پيمان با مسلمانان(اقلیت ها)؛ جز آنكه اسبى يا جنگ افزارى را ببينيد كه در جنگ با مسلمانان به كار مى‏رود، كه براى مسلمان روا نيست كه اسب و جنگ افزار را در دست دشمنان اسلام وانهد تا موجب نيرومندى آنان بر زيان مسلمانان گردد. نهج البلاغة، نامه ۵۱، ص۴۲۵. @ali_m_hoshyar
سالروز شهادت امام جواد علیه السلام تسلیت باد و قالَ عليه‌السلام: مَنْ لَمْ يَعْرِفِ الْمَوارِدَ أعْيَتْهُ الْمَصادِرُ. امام جواد علیه السلام فرمود: كسى كه راه ورود به كارى را نداند، خارج شدن از مشکلات آن، او را هلاک خواهد کرد. بحار‌الانوار، ج۶۸، ص۳۴۰. @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
33.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مقوله لطف در غیبت امام زمان علیه‌السلام 🎥علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5794346228779059207.pdf
1.39M
📖کتاب توهم بازگشت 📌نقد و بررسی جریان منصورهاشمی خراسانی ✍علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
برخی مقالات خوب و پذیرفته شده در پایان ۱۴۰۲ و آغاز ۱۴۰۳ ✍علی محمدی هوشیار @ali_m_hoshyar
أمیرالمؤمنین علی(علیه السلام) أَیُّهَا النَّاسُ، لَوْ لَمْ تَتَخَاذَلُوا عَنْ نَصْرِ الْحَقِّ، وَ لَمْ تَهِنُوا عَنْ تَوْهِینِ الْبَاطِلِ، لَمْ یَطْمَعْ فِیکُمْ مَنْ لَیْسَ مِثْلَکُمْ، وَ لَمْ یَقْوَ مَنْ قَوِیَ عَلَیْکُمْ. اى مردم، اگر شما دست از حمايت يکديگر، در يارى حق بر نمى داشتيد و در تضعيفِ باطل سستى نمى کرديد، هيچ گاه کسانى که در حدّ شما نيستند در نابودى شما طمع نمى کردند و آن ها که بر شما مسلّط گشته اند، مسلّط نمى شدند. خطبه ۱۶۶ نهج البلاغه @ali_m_hoshyar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اصول انقلاب در کلام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مراقب شعارها باشید، مبادا فریب شعارها را بخوریم... مهم کارنامه افراد است... اگر کارنامه آنان در راستای تقویت نظام و انقلاب بوده است، او مقید به اصول انقلاب اسلامی است. @ali_m_hoshyar
عن النّبیّ صلَّی ‌اللَّه علیه و آله قال: لا یُؤَمَّرُ رَجُلٌ عَلی عَشَرَةٍ فَما فَوقَهُم‌ اِلّا جِی‌ءَ بِهِ یَومَ القیامَةِ مَغلولَةً یَدُهُ اِلی عُنُقِه فَاِن کانَ مُحسِناً فُکَّ عَنهُ وَ اِن کانَ مُسیئاً زیدَ غِلّاً اِلی غِلِّهِ. پيامبر اكرم(صلّى اللّه عليه و آله) فرمود: آگاه باشيد! هر كه زعامت مردمى را بعهده گيرد، روز قيامت آورده مى‌شود در حالى كه دستهايش به گردنش بسته شده باشد، پس اگر نيكوكار بود آزاد مى‌گردد و اگر بدكار بود زنجيرى بر زنجيرهايش افزوده مى‌شود. أمالي طوسی، ج ۱، ص ۲۶۴. @ali_m_hoshyar
«حَدَّثَنَا مُحَمَّدُ بْنُ مُوسَى اَلْمُتَوَكِّلُ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ اَلْخَزَّازِ قَالَ سَمِعْتُ اَلرِّضَا علیه السلام يَقُولُ : إِنَّ مِمَّنْ يَتَّخِذُ مَوَدَّتَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ لَمَنْ هُوَ أَشَدُّ لَعْنَةً عَلَى شِيعَتِنَا مِنَ اَلدَّجَّالِ فَقُلْتُ لَهُ يَا اِبْنَ رَسُولِ اَللَّهِ بِمَا ذَا قَالَ بِمُوَالاَةِ أَعْدَائِنَا وَ مُعَادَاةِ أَوْلِيَائِنَا إِنَّهُ إِذَا كَانَ كَذَلِكَ اِخْتَلَطَ اَلْحَقُّ بِالْبَاطِلِ وَ اِشْتَبَهَ اَلْأَمْرُ فَلَمْ يُعْرَفْ مُؤْمِنٌ مِنْ مُنَافِقٍ». احمد بن محمد خزاز گوید که از حضرت علی بن موسی الرضا(ع) شنیدم می فرمودند: فتنه‌ی برخی از کسانی که ادعای محبت ما را دارند، از فتنه ی دجال بر شیعیان ما سخت‌تر است! راوی پرسید: به چه علت؟ حضرت فرمودند: زیرا با دشمنان ما دوستی و با دوستان ما دشمنی می‌کنند. این کار باعث آمیخته شدن حق و باطل می شود و امر را بر مردم مشتبه می‌سازد، تا جایی که مومن از منافق تشخیص داده نمی‌شود. مصنفات الشیخ الصدوق، صفات الشیعة، ح۱۴. @ali_m_hoshyar
مقاله پذیرفته شده با عنوان «بررسی مناسبات عدالت و قدرت در دوران حکومت امام مهدی علیه السلام با تکیه بر مفهوم تعالی» در فصلنامه جامعه مهدوی