فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از انتشار این مزخرفاتی که در #سیرک چهلم مرحومه نیکا شاکرمی گفته میشود، عذرخواهی میکنم.
سالهاست در دفاع از اولویت کار فرهنگی بر کار انتظامی و قضایی نوشته ام، ولی به نظرم الان در لرستان یک اشتباه راهبردی خانمان برانداز در حال انجام است.
حقیقتاً از اینکه اجازه داده می شود چنین تجمعی با چنین سوگیریای در لرستان برگزار شود، در تعجبم.
از مادر دروغگوی نیکا شاکرمی انتظاری نیست، ولی از چنین تجمع سازمان یافتهای که حتی شعارهایش هم هماهنگ و تنظیم شده است، نمی توان چشم فرو بست.
این چنین سیرکی، با ضریب رسانه می تواند در بستر قومیتی لرستان تولید تندباد کند.
معاون سیاسی استاندار را نمی دانم چه فکر می کند و در کجا سیر می کند، ولی اینقدر میفهم که اگر با عوامل تحریک تعصبهای قومیتی در لرستان برخورد نشود، کشتههای حادثه ده تا بیست تا نخواهد بود.
#عقلنوشتههای_انقلابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرود «دایه دایه»، یک سرود معمولی نیست؛ یک سرود میهنی اقوام لر است.
این سرود، سرود اتحاد لرها در مقابل بیگانه است که برخی تاریخچه آن را به جنگ جهانی اول و رویارویی اقوام لر با روسها می دانند.
نمی دانم چگونه اجازه داده می شود که چنین سرودی به راحتی مصادره شود؟!!!
#عقلنوشتههای_انقلابی
هدایت شده از محمد علی میرزایی/یاد داشتها ومشارکتها
دین ندارید کمی انسان باشید وانسان نیستید کمی فکر کنید!!
محمد علی میرزایی
🔸🔸🔸🔸🔸
بگو احمقهای بیمخ! اگر این نظام آنقدر در خونریزی بیباک و بیملاحظه بود که از دلش میآمد که بهترین، نابترین، مظلومترین، بیآزارترین و هوادارترین آدمهای خودش را اینطور به دست خودش قربانی کند، چرا شما زبالههای گندیده و متعفن را نمیکشد؟ شما که مستحق هر نوع زدنی هستید. فتنه و تخریب و تباهی کار اصلی شماست و از مرگتان جز بیبیسی و اینترنشنال، کسی اندوه نمیخورد!
چرا نظام به سراغ خالصترین بندگان خدا، پاکترین شهروندان ایران، وفادارترین هواداران خودش برود و آنها را به گلوله ببندد و شما بیشرفها، اشرار و اوباش را بحال خود رها کند؟
کمی فکر کنید. چرا مردم ایران را اینقدر احمق فرض کردید؟ اگر نظامی با این دل و جرأت در آدم کشتن داشتیم چرا برود زوار اهل البیت را در عتبات عالیات بکشد و شما را رها بگذارد؟
کار خود نظام است، یک بازی کثیف و باورنکردنی است. کار خود نظام است نوعی فرار رو به جلو شماست.
اگر نظام ما آدمکش بود، برای خرد کردن موتور سیکلت اغتشاشگران که معمولا در کوچه پس کوچههای اطراف اماکن اغتشاش پارک میشود و باید خرد میشد، اینقدر بیانیه و توضیح نمیداد!!
اگر نظام دل و فطرت خونریز و روح خونآشامی داشت که مرتکب جنایت شاهچراغ شود، در این چهل روز که شما این همه افساد فی الارض کردید، صد نفر از شما را میکشت و بجرم نا امن سازی کشور، شورش امنیتی و ویران کردن آرامش ملت همه شما را از دم گلوله رد میکرد، چرا برود #آرتینهای فرشتهوش را بیپدر، بیمادر و بیبرادر کند؟ به قول امام حسین علیه السلام اگر دین ندارید اقلا کمی آزادهمرد و انسان باشید این زبالهبافیهایی که جز مشتی بیعقل کسی باور نمیکند را کنار بگذارید.
با جمهوری اسلامی سر جنگ دارید. اوکی! مردانه بجنگید و این کثیفکاریها و دروغگوییهای بچگانه و بیارزش را کنار بگذارید.
@mohamad_ali_mirzaaei
⭕️ در فاز 'استمرار اجباری آشوب' هستیم/ دشمن دارد سرمایه های بیست و سی ساله خود را می سوزاند
✍️ مهدی محمدی، مشاور رئیس مجلس در امور راهبردی
🔹اجازه بدهید یک مرور بکنیم. از منظر امنیتی در فاز 'استمرار اجباری آشوب' هستیم. طرف طراح، در حال سوزاندن دسترسی ها و سرمایه های بیست و گاهی سی ساله خود است، فقط برای اینکه بتواند آشوب را ولو یک روز بیشتر کش بدهد.
🔹در شریف یک شبکه حداقل دو سه ساله خرج شد. در اوین شبکه بیش از ده ساله خود را سوزاندند. عبدالحمید در بلوچستان سرمایه ۳۰ ساله است. ولی برایشان مهم نیست. دسترسی ها را می سوزانند و شبکه ها را قربانی می کنند چون کابوسی بدتر از خاموش شدن شعله آشوب برایشان قابل تصور نیست.
🔹قبلا نوشتم که موساد در هفته های اول موقعیت جامعه ایران را انقلابی ارزیابی کرده بود. اکنون کمی ارزیابی را تصحیح کرده. می گویند ایران در آغاز شکل گیری وضعیت انقلابی است. بیش از یک هفته است به بی بی سی و ایران اینترنشال ابلاغ شده به مردم القا کنید انقلاب چند سال طول می کشد!
🔹طراحی این است که مستقل از هزینه، خیابان فعال بماند. تنها راه تحقق این هدف برای طرف طراح، وارد کردن نظام به چرخه خشونت افزایشی است.این بازی را جمهوری اسلامی از همان ساعت نخست فهمید. به همین دلیل تا امروز سیستم در مقابل سنگین ترین فشارها برای برخورد شدیدتر مقاومت کرده.
🔹فقط در همین دو روز ۷ نیروی نظامی و امنیتی به شهادت رسیده اند. استفاده از ظرفیت انتظامی در خیابان صرفا در حد پراکندن تجمعات برای جلوگیری از رخ دادن فجایع امنیتی است. استعداد امنیتی اصلی کلافه است که تا کی باید صبر کند.
🔹از حیث تکنیکی و تاکتیکی شاید نقدهای جدی به مهارت های ضد اغتشاش وارد باشد اما از جهت راهبردی، نظام عمدا به سمت سرکوب حرکت نکرده و نخواهد کرد. تصمیم گیران می دانند که باید شهید بدهند اما کسی نباید کشته شود.
🔹برای مردانی که کالجبل الراسخ، چهل سال جنگیده اند خیلی سخت است. ولی خب این جنگ را هم باید بجنگند و این یکی قانون خودش را دارد.
🔹در این روزها من از نزدیک دیده ام ذهن سیستم بیش از آنکه درگیر سرکوب باشد، درگیر اصلاحاتی است که باید بکند. بحث های بسیار پر حرارتی در جریان است که بخشی از جامعه دیده نشده و باید بشود. می دانند ومی دانیم بدون یک برنامه اجتماعی، تدبیر امنیتی عقیم می ماند.
🔹از حیث شناختی هم دقیقا با یک فیلم کارگردانی شده مواجهیم. در واقع خبری نیست. آشوب درست و درمانی هم نیست چه رسد به انقلاب. صحنه هایی در خیابان خلق می شود فقط برای اینکه ویدئوهایی از آن وایرال شود. طرف طراح امیدوار است نهایتا مردم تصمیم بگیرند بازیگر این تئاتر بشوند.
🔹منتها مردم فقط موبایل که نمی بینند. خیابان هم می روند و مشاهده شکاف عمیق میان نهاده شناختی و داده فیزیکی، به آنها می گوید یک جای این کار می لنگد. حتی معترضان بسیار رادیکال، اکنون کمتر آشوب می کنند.
🔹شیوه فعلی، طرف طراح را ناگزیر به سمت خشونت بیشتر خواهد بود. چاره ای ندارد. انقلاب که نشده، ولی زخم باید زده شود. ضمن اینکه ویدئو لازم دارند و ماشین تحریک مردم، بیکار بماند می میرد. همچنان امیدوارند سیستم یک جا کنترلش را از دست بدهد و احساساتی شود. اما نخواهد شد.
🔹پیام رهبر انقلاب برای شهدای شاه چراغ یا تصمیم شورای تامین سیستان درباره فرماندهی انتظامی زاهدان را ببینید. دل، گرم، ولی ذهن، سرد است.
🔹نهایتا طرف طراح می داند ایران ایستادن و تماشا کردن یا خوردن و پاسخ ندادن بلد نیست. یک جایی معادله، منطقه ای و بلکه جهانی خواهد شد. در نقطه ای از مسیر قرار نداریم که بتوان به عقب برگشت./ صفحه توییتری مهدی محمدی
@Rasad_tahlil
بیانیه_مشترک_و_وزارت_اطلاعات_و_سازمان_اطلاعات_سپاه_درباره_اغتشاشات.doc
203.8K
🔹بیانیه تبیینی مشترک وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیرامون مداخلات رژیم آمریکا در اغتشاشات
هدایت شده از علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ چرا ادارهکنندگان اغتشاش دستور به عملیات ترور میدهند؟
➖ دنبال ترساندن و خسته کردن ما مردم هستند
➖ برخی عمامهبهسرهای ناباب هم ابوموسی اشعریوار، ادای صلحِ کل در میآورند و طرفین را به عدم خشونت دعوت میکنند!!
🔻 لعنت خدا بر تو که به این بیپناهِ گلولهخورده میگویی: خشونت نکن! مگر او چه خشونتی کرد؟!!
#تصویری
@Panahian_ir
مصاحبه با روزنامه فرهیختگان.pdf
463.7K
💢امکان تحقق ایده انسان اروپایی در جوامع اسلامی وجود ندارد💢
به همت جناب آقا علی عسکری، دو هفته پیش گفتگویی داشتیم پیرامون وضعیت خاص جامعه ایرانی و نحوه شناخت آن.
امروز متوجه شدم که با تلاش دوستان، محتوای آن گفتگو در روزنامه فرهیختگان منتشر شده است. (فکر نمی کردم به این زودی متن آماده شود.😎)
متن این گفتگو را به پیوست تقدیم دوستان می کنم.🌺
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 موانع تبیین
📝 حقیقت میدان
🖋 حسین شایسته؛ استاد دانشگاه تهران
🔸 مشاهدات این چند وقت خود در باب موانع تببین واقعیت برای آن دست از مخاطبین معترضی که قابل گفتگو بودند را در چند نکته خلاصه عرض میکنم:
1⃣ عمدهترین آسیب این جماعت این است که به منبع اطلاعات و آماری که ما ارائه میدهیم به شدت بیاعتماد هستند.
اما در مقابل به منابع مورد استناد خود اعتماد بدون پشتوانه و حتی فاقد دلیل دارند.
چند بار از زبان چند نفرشان برای اثبات اتقان منبع شنیدم که: "وقتی چند منبع رسانهای (بدون توجه به ماهیت آن) یک موضوع را با یک محتوا بیان میکنند، پس معلوم میشود که آن موضوع حقیقت دارد" سپس خبر تجاوز پلیس به دختران دستگیرشده و کشتن آنها را مثال زدند.
به نظرم در این مقوله نباید ابتدا به صورت اثباتی وارد بیان مسائل شد؛ چراکه اشتراک وثاقت وجود ندارد. بلکه در گام اول با هر لطایف الحیلی باید تمام تلاش صورت گیرد تا مخاطب در وثوق منابعش تردید کرده، به شک بیفتد.
2⃣ اکثریت قریب به اتفاق ایشان فاقد کوچکترین شناخت از جریانات و گروهکهایی هستند که با ایشان در یک جبهه قرار دارند!
زمانی که یک سری اطلاعات سطحی و دم دستی از کوموله برایشان میگفتم با چشمان از حدقه درآمده و حاکی از سؤال واکنش نشان میدادند!!
نام بهائیت را اصلا نشنیدهاند.
هیچ چیزی از مجاهدین خلق نمیدانند.
باور کنید وقتی نقشه تجزیه ایران به شش منطقه را پای تخته کشیدم با کمال تعجب برایشان تازگی داشت؛ حتی از این قضیه اظهار نفرت کردند.
3⃣ در ذهن آنها هیچگونه تفکیکی بین افعال متدینین و محتوای متن دین وجود ندارد؛ زیرا اصولا شناخت بسیار ناچیزی از منابع دینی و محتوای آن دارند. اما هر آنچه در جامعه دیدهاند از آن به صورتی سطحی تلقی دین میکنند؛ خصوصا کاستیهای مدیریتی در حاکمیت را.
لذا ذهنشان پر از تناقض و تعارض است و به هر دری میکوبند تا آن را فریاد بزنند.
4⃣ به شدت نیازمند روی گشاده در تبیین و برخورد هستند. این مقوله چه به خاطر حجم تبلیغ رسانهها باشد یا تجربه برخورد شخصی بد، متأسفانه چهره نیروهای مدافع انقلاب، در نگاه اکثر ایشان چهره خشن و بیمنطق و غیرقابل گفتگویی است.
برایم عجیب بود پس از پایان بحث، یکی از آنها با سن تقریبا ۲۰ سال به من گفت شما خیلی مهربانید.
5⃣ به دلیل تأثیرپذیری جمعی ایشان از رسانهها، در ذهنشان به طور ناخودآگاه همرأی و پشتیبان یکدیگر هستند. یعنی یک نفرشان مطلبی میگوید و بقیه ناخودآگاه و بدون فکر تأیید و تصدیق میکنند.
اگر شما با استدلال، برخی از ایشان را در دیگاهشان مردد کنید و این پشتیبانی جمعی را بشکنید به طرز جالبی دیگران هم لااقل بر موضع خود اصرار مکرر نمیکنند؛ ولو در ظاهر باشد.
6⃣ در آینده موارد دیگری را بیان خواهم کرد...
✅ روی صحبتم را به نهادهای تبلیغی و مبلغین مسجددار برمیگردانم و درگوشی نجوا میکنم:
هنوز دیر نشده است! مسجدها را فعال کنید. هیچ پایگاهی مثل مسجد نمیتواند سنگر تبیین و مرکز جذب این نسلهای مظلوم و یتیم باشد.
حال خود دانید...
#یادداشت_مهمان
#جهاد_تبیین
#مخاطب_شناسی
@Manahejj
هدایت شده از اندیشکده "امتداد"
سلسله نشستهای اندیشهورزی چشمه
💠 نقد و بررسی خوانشی از نظریه پیشرفت امام خمینی(ره)
🔸با حضوراساتید گرانقدر:
🔸ناقد؛ حجتالاسلام والمسلمین محمدرضا فلاح شیروانی(عضو هیئت امنا سازمان تبلیغات اسلامی کشور)
🔸 ارائه دهنده؛ حجت الاسلام والسلمین مصطفی جلالی(معاون فرهنگی سابق و مشاور فعلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی)
🔸ناقد:؛ حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی(رئیس موسسه معنا و دبیر هم اندیشی فقه حکومتی)
📌زمان و مکان:
۱۵ و ۱۹ابان ماه ساعت ۱۵؛
⚡️نشست اول؛ قـــم، بلوار جمهوری میدان سپاه بلوار شهید اخلاقی بعد از کوچه یک قبل از تقاطع گلستان پلاک 12 طبقه چهارم
⚡️نشست دوم؛ تـــهــران؛ چهارراه ولیعصر، خانه اندیشه ورزان پلاک ۹٠۷
🆔 @emtedad_iri
هدایت شده از گروه فقه سیاسی: مرکز پژوهشی فقه و اجتهاد فاضل
🔰مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مرکز ارتباطات دولت و روحانیت برگزار می کند:
🔹#کرسی_ترویجی: بررسی و نقد سند تحول دولت: بخش نظام حقوقی
🎙 با حضور:
#محمدمهدی_مقدادی
#محمدرضا_باقرزاده
#مجتبی_گلی_زاده
⏰ پنج شنبه 19 آبان ساعت 9-11
🏢 قم، میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، طبقه دوم، سالن جلسات
📡 پخش زنده از طریق تلویزیون مرکز فقهی:
🌐www.markazfeqhi.com/live
💠 گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)
https://eitaa.com/joinchat/1690304590Cfccefed4e8
هدایت شده از مجتمعنا
درسگفتار (مجازی):
کلانروایتهایی از پیدایش و تکوین علوم اجتماعی مدرن
استادان:
1- دکتر سجاد صفار هرندی
2- دکتر مهدی معافی
3- دکتر محمدرضا قائمینیک
4- دکتر مهدی سلطانی
5- دکتر محسن صبوریان
#سرفصلهای_دوره:
⬅ شرایط امکان تکوین علوم اجتماعی در حوزه اخلاق و اندیشه سیاسی
⬅ ریشههای الهیاتی تاریخی تکوین جامعه شناسی مدرن
⬅ تحول معرفتشناختی و شکلگیری علوم اجتماعی
⬅ ساخت تاریخی علوم اجتماعی در نسبت با قدرت و دولت اروپایی
⬅ تغییرات اقتصاد سیاسی جهان و تکوین علوم اجتماعی
اطلاعات تکمیلیتر درباره محتوا و ضرورت بازخوانی این متون، در اسلایدهایی که در ادامه خواهد آمد، عنوان شده است.
📚 تعداد جلسات: 5 جلسه 90 دقیقهای
📅 شروع: 23 آبان ماه
⌛ زمان برگزاری: دوشنبهها، ساعت 15 تا 17
#ثبتنام:
💻 سایت/ لینک👇
https://www.schoolnegah.ir/?page_id=4544
📞 تلفن: 02533551835
📱 ارتباط مجازی (ایتا و بله): 09907629882
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🔰 @sch_negah
🌐http://schoolnegah.ir
هدایت شده از مدرسهتـ؋ــکرونوآوری نگاه
27.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«شذراتالمعارف، طرحی از جامعه مطلوب شیعی است»
#پروندهبازخوانیآثارمنتخبِ #متفکریناسلامی
#تیزر_معرفی
درسگفتار #شذراتالمعارف
مدرس: استاد فلاحشیروانی
#حضوری و #مجازی
شروع دوره: ۲۳ آبانماه(۴ جلسه ۷۵ دقیقهای)
📆 ساعتبرگزاری: ۱۶ الی ۱۷:۱۵
🎴مکان: بلوار الغدیر، کوچه ۱۰، ساختمان مفید، طبقه ۴
لینک ثبتنام:
https://www.schoolnegah.ir/?page_id=4591
آگاهے براے سامانے دیگر
#مدرسهتفکرونوآورینگاه
🌐 http://schoolnegah.ir
🆔 @sch_negah
هدایت شده از اندیشکده "امتداد"
سلسله نشستهای اندیشهورزی چشمه
💠 نقد و بررسی خوانشی از نظریه پیشرفت امام خمینی(ره)
🔸با حضوراساتید گرانقدر:
🔸 ارائه دهنده؛ حجت الاسلام والسلمین مصطفی جلالی(معاون فرهنگی سابق و مشاور فعلی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی)
🔸ناقد:؛ حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی(رئیس موسسه معنا و دبیر هم اندیشی فقه حکومتی)
📌زمان و مکان: ۱۹ابان ماه ساعت ۱۵؛
⚡️تـــهــران؛ چهارراه ولیعصر، خانه اندیشه ورزان پلاک ۹٠۷
جهت حضور درجلسه به ادمین کانال امتداد پیام بدهید.
🆔 @emtedad_iri
درآمدی بر نظریه پیشرفت در مکتب امام خمینی ویرایش 1400.12.09.pdf
416.1K
💢درآمدی بر نظریه پیشرفت در مکتب حضرت امام ره💢
در نشستی در تاریخ 19 آبانماه 1401 با حضور جناب حجت الاسلام آقا مصطفی جلالی به گفتگو درباره متن فوق پرداختیم.
صوت این گفتگو در ادامه تقدیم میشود👇
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1029
نظریه پیشرفت در مکتب امام خمینی ره.m4a
24.66M
💢درآمدی بر نظریه پیشرفت در مکتب حضرت امام ره💢
در نشستی در تاریخ 19 آبانماه 1401 با حضور جناب حجت الاسلام آقا مصطفی جلالی به گفتگو درباره متنی پرداختیم که ایشان نگارش کرده بود.
صوت این گفتگو به پیوست تقدیم میشود.
https://eitaa.com/alimohammadi1389/1030
1️⃣ یکی از دوستان اصرار کرد که درباره حوادث اخیر حرفی بزنم.
پش از چندبار بالاخره دست به کیبورد بردم :👇
🔹 شیخ خوب آقای .... عزیز دامت برکاته!
واقعاً در این ایام، سعی کرده ام کمتر بنویسم و بگویم.
نه به این خاطر که چیزی به ذهنم نیامده و یا نکته ای پیدا نکرده ام؛ نه.
بیشتر به این خاطر که می ترسم چیزی بنویسم و از آن بد برداشت شود.
ولی چند خط می نویسم :
برای تو برادرم
برای برادرت
برای برادرانمان ...❤️
🔹قرائت رسمی در میان بچه انقلابی های را غلط میدانم.
بنده مسبب اصلی وضعیت نابهنجار کنونی را حوزه های علمیه می دانم که با نحوه تفلسف و تفقه خود، پای بسیاری از زمینه های فسادزای و ساختارهای فسادآفرین مدرن را به اسم اسلام امضاء کرده است و الان نمی خواهد تبعات تحلیلها و تصمیمات غلط خود را گردن بگیرد ...
کدام قشر در جمهوری اسلامی جز حوزویان جرات کرده است که برنامه های توسعه را که عملا برنامه های اضمحلال در ساختار مستکبرانه جامعه جهانی است، اسلام مالی و تأیید کند؟!
کدام قشر در جمهوری اسلامی جز حوزویان جرات کرده است که ساختارها و نهادهای مدرن را تهذیب و تزیین کند؟!
کدام قشر در جمهوری اسلامی جز حوزویان جرات کرده است که حکمرانی رسانه و سلطه امپراطوری رسانهای طاغوت را نادیده بگیرد و بیست سال، افکار عمومی جامعه اسلامی را به دست دشمن بسپارد؟!
کدام قشر در جمهوری اسلامی به اندازه حوزویان جرات دارد؟!!!!
🔹حالا ما حوزویان سفت ایستادهایم که باید جمهوری اسلامی بر روی «الزامی بودن قانون حجاب بایستد، چون حکم خداست»!!
سنگ را بسته ایم و سگ را رها کردهایم.
زمینه ها را امضاء کرده ایم و سفت با معلولها در حال جنگ هستیم.
بورس را امضاء کرده ایم، بازار سکه را پذیرفته ایم، بانک را اسلامیزه کرده ایم. جامعه را به موقعیتی رسانده ایم که تقریبا امکان خانه دار شدن برای یک جوان عادةً محال شده است و برای اجاره نشینی باید لااقل ماهی 5 میلیون در کلان شهرها بدهد و الان دوباره دور هم جمع شده ایم که برویم با «تبیین»، امید را به جامعه برگردانیم....
جسارت نشود، جمعیت جالبی هستیم ....😎
درد اینجاست که الان من می گویم ساختارهای غرب را نباید میپذیرفتیم و نباید فضای مجازی را رها می کردیم، دوستانی پیدا خواهند شد که بعله ما از چند سال پیش گفته ایم که باید فضای مجازی ملی درست کرد و تلگرام و اینستا و ... را فیلتر کرد.
من چطور می توانم به این دوستان دلسوز و غیورم بگویم که عزیزم حرف تو هم غلط است و اینترنت ملی و نرم افزار داخلی تا فهم درستی توسعه تفاهم اجتماعی و مفهوم پیام و تبلیغ و خبر در دوران جدید نداشته باشیم، هباء منثورا است و ما را به هزینه دادن هایی میاندازد که دیر یا زود ناگزیر میشویم که عقب نشینی کنیم، گو اینکه در ویدیو و ماهواره و رفتن خانومها به استادیوم و غیره انجام دادیم ...
🔹ما وزانمان، آرایشمان، افق دیدمان، در مقیاس حکمرانی دینی برای نیل به تمدن نوین اسلامی نیست....
ما هنوز داریم از تبلیغ چهره به چهره و تأثیر بی بدیل آن صحبت می کنیم، در حالی مسئله هدایت اجتماعی، مقیاساش اساساً جامعهشناسانه است و ما با یک پدیده اجتماعی ـ نه یک پدیده فردی ـ مواجهیم.
جریان رقیب در رسانه و سایر کنشگری خود، دستگاه محاسبه جمعی ـ اجتماعی را مختل کرده است و ما می خواهیم با تبلیغ چهره به چهره آن را جمع کنیم، بدون اینکه درکی از فناوریهای اجتماعی و ضریب نفوذ غیرمقابل مقایسه آن با ارتباط فردی و شخصی داشته باشیم....
میدانم که حتما برخی از دوستان، خواهند آمد از ثمرات تبلیغ چهره به چهره و تأکیدات حضرت آقا سخن خواهند گفت، و البته بنده زبانم از جواب الکن خواهد بود....
🔹دلخوشیم که مردم به صحنه آمده اند و فتنه جمع خواهد شد.
بعله مردم کار خودشان را بلدند و در اغتشاشات، تا پای جان ایستاده اند و در راهپیمایی ها و تجمعات، دست در دست خانواده خود سنگ تمام می گذارند...
ولی این چیزی را تغییر نمی دهد.
مردم پای انقلاب شان هستند، کما اینکه چهل سال است ایستاده اند،
ولی از آنجایی که وظیفه ما حوزویان به عنوان عالم دینی شروع می شود، دوباره در بر همان پاشنه ای خواهد چرخید که در این چهل سال چرخیده است و امسال نه، سال دیگر، کار به همان جایی خواهد رسید که در آبان 98 و شهریور 1401 رسید....
🔹
شما بفرمایید ما چه باید بکنیم ؟؟؟؟؟
2️⃣ یکی از دوستان عزیز نکتهای درباره #فضای_مجازی فرمودند که در جواب ایشان متن زیر را نوشتم:👇
🔹 سلام بر جناب آقای .... عزیز
من احتمالا از عقبه تحقیقات حوزه رسانه ای بی خبرم؛ حقیقتا خواستار با خبر شدنم ...
ما تحقیقا در سنت فکری فلسفی و فقهی مان، کار شسته رفته ای در خصوص #منطق_خیال نداریم و رسانه هم اگر با هیچ چیز کار نداشته باشد، سر و کارش با خیال و خیال انگیزی را نمی توان از آن تکفیک کرد. (و البته این بدان معنا نیست که سنت فکری ما ظرفیت ندارد.)
ما هنوز در رسانه درگیر شبهات ایم، در حالی که مهمترین کار رسانه، ذائقه سازی است، نه شبهه پراکنی که البته شبهه خیزی، از ثمرات کاهش علقه های قلبی و شکل گیری ذائقه و پسندهای جدید روحی است...
🔹 جریان رقیب، قریب به 100 سال است در مبانی تصرف در ناخودآگاه انسان عقبه فکری دارد و با تکیه بر دستاوردهای فروید در عرصه روانکاوی و بعد با ضرب آن در تحقیقات معرفت شناسی فیزیولوژیکال و بعد ضرب آن در عرصه ارتباط و رسانه، با تکیه بر دستاوردهای ای سی تی و با ساخت شاخه ای جدید از علم به نام علوم شناختی و به مدد هوش مصنوعی و الگوریتمهای بسیار پیچیده آن، امروز مدعی فرمت جدیدی از علوم انسانی به نام علوم انسانی محاسباتی شده است که مدعی است می تواند از طریق تحلیل بیگ دیتاهای حاصل از ارتباطات جمعی در نرم افزارهای اجتماعی، رویه های تصمیمگیری و علائق و پسندها و خلقیات روحی و منطق ذهنی افراد را حتی در لایه ناخودآگاه آنها شناسایی و رصد کند و از این طریق، حکمرانی سایبری خود را جایگزین حکمرانی ساختارهای ملی و در قدم بعدی، ساختارهای بین المللی نماید .
بی تردید در این مسیر به لطف الهی شکست خواهند خورد و به وعده الهی «ان اوهن البیوت، لبیت العکنبوت» محقق خواهد شد .
🔹ولی
ولی
ولی من تا کنون جز معدودی از دوستان را نمی شناسم که عمق استراتژیک مواجهه با رسانه مدرن را دریافته باشند
و از این تعداد معدود، هنوز به کسی برنخورده ام که فهم از رسانه دینی در وزان «هدایت اراده انسانی با رعایت کرامت، و مبتنی بر خودآگاهی و خودانگیزشی از باطن قلب تا ظاهر بدن» را دنبال کرده باشد. این کلمات قبله ثلمبه ای که در این خط آخر نوشتم، ترکیبی از عبارات حضرت امام ره بود که می فرمود حکومت دینی باید حکومت بر قلوب باشد یک حکومت شیرین باشد نه یک حکومت بر ابدان...
و آنجایی که می فرمود: بلكه شيخ عارف كامل، شاه آبادى، روحى فداه مىفرمودند: عبادات اجراء توحيد است در ملك بدن از باطن قلب.
ما اگر بخواهیم جامعه ای توحیدی داشته باشیم، رسانه مان باید بتواند مبادی میل مخاطبین را به سوی حقایق بکشاند و زمینه تبعیت افراد از باطن قلب را فراهم آورد.
🔹ما در یک محیط ناآشنا مکرر در مکرر اعلام تجمع و عملیات می کنیم، بدون اینکه هنوز عرض و طول ماجرا را گز کرده باشیم.
فیلترینگ شاید برای ما زمان بخرد، ولی ما اساسا منطق مدیریت و پرورش احساسات و تخیلات مبتنی بر مبانی دینی خود را کار نکرده ایم و به ابزارها و تکنیکهای بارورسازی و رشد افکار عمومی ـ نه صرفا کنترل و جهتدهی به آن ـ نیاندیشیده ایم، لذا در صورتی که خودمان با خودمان در شبکه های مجازی ملی هم تنها شویم ـ که نمی شویم ـ باز هم با این رویه پیروز میدان نخواهیم بود و در مانورها نیز تلفات سنگین می دهیم و غافلگیر می شویم!!!
🔹ما در این چهل سال ساده اندیشی کرده ایم.
این حرف به این معنا نیست که الان بن بست داریم.
من هیچگاه امیدوارتر از امروزی که هستم، نبوده ام...
با همه کاستی ها، نسلی به ثمر نشسته است که اگر برخیزد، می تواند بهتر از نسلهای قبل، بار سنگین رسالت انقلاب اسلامی را به دوش بکشد؛ اما بشرطها و شروطها و کار فکری عمیق در عین اتصال به میدان، من شروطها .....
🔹فیش حضرت امام ره در خصوص حکمرانی دینی و لزوم تسلط از مرحله قلبی را در ادامه تقدیم می کنم :👇
« من لازم مىدانم كه به شما آقايان كه در رأس بعضى از كشورهاى اسلامى هستيد نصيحت كنم. شما كوشش كنيد كه حكومت بر قلوب كشورهاى خودتان بكنيد؛ نه حكومت بر ابدان، و قلوب از شما كناره بگيرند. مسلمين اگر بخواهند موفق بشوند و از زير تعهدهاى اجانب و سلطه آنها بيرون بيايند، حكومتهاى آنها بايد كوشش كنند كه قلوب ملتِ خودشان را به دست بياورند حكومت بر قلوب؛ يك حكومت شيرين است؛ به خلاف حكومت بر ابدان كه قلوب با آنها نباشد. شما ديديد كه ايران با اينكه يك مملكت كم جمعيتى است، لكن براى اينكه قلوب ملت با حكومت موافق بود و موافق هست الآن در همه گرفتاريهايى كه حكومت دارد، در همه گرفتاريها، ملت كوشش مىكند كه همقدم باشد با آنها و مقاصد دولت را به پيش ببرد.
ما در اين جنگى كه ناگهان بر ما تحميل شد، و آنها گمان مىكردند كه با يك ارتش مقابل هستند، آن هم به خيال خودشان يك ارتش ضعيف و آشفته، ديديد كه اشتباه كرده بودند و حسابهاى آنها صحيح نبود. براى اينكه آنها نه حساب ارتش فعلى ما را كرده بودند؛ و نه حساب ملت را. ارتش فعلى ما و همين طور ساير قواى نظامى و مسلّح ما امروز غير از زمان طاغوت است. زمان طاغوت دلها همراه نبود، و مردم با ابدان بزور
صحيفه امام، ج14، ص: 180
همراهى مىكردند. و در اين زمان دلها همراه است و حكومت بر دلهاست. رئيس جمهور بر دلهاى مردم حكومت مىكند. و نخست وزير ما و مجلس ما همه بر دلهاى مردم حكومت مىكنند. از اين جهت، الآن كه لشكر ما و ارتش ما در جبههها مشغول به جنگ و دفاع هستند، تمام كشور ما يكپارچه به جنگ مشغولاند؛ به همراهى با ارتش و همراهى با قواى مسلّحه مشغول هستند. و شايد هر روز يا اكثر روزها، جوانهايى اينجا بيايند و با گريه بخواهند كه عازم به جبههها بشوند براى شهادت. حتى پيرمردهاى ضعيف هم اين آرزو را دارند و بچههاى نارَس هم اين آرزو را دارند. اين براى اين است كه در اين كشور اسلام حكومت مىكند؛ و حكومت اين كشور حكومت بر ابدان نيست؛ حكومت بر قلوب است قلوب مردم با كسانى كه در اين كشور حكومت مىكنند همراه است. و ملت است كه حكومت مىكند.»
3️⃣ سید بسیار عزیزی در گروه نوشت:
« نظرم مهمترین مهارتی که طلاب لازم دارند در مواجهه هنر استماع و مهارت تفاهم است.
قسم جدل و خطابه در این برهه زمانی کارساز نیست.
فن و هنر مناظره و اقناع سم مهلک است.»
در جواب ایشان نوشتم:👇
🔹بله سید عزیز
این حرف در مقابل جدل و خطابه، حرف درستی است
ولی ما امروز بیش از هر زمان دیگری، نیاز به هنر جهتدهی و سازماندهی و مشارکت جویی داریم ...
ما تا پیوندها منقطع شده بین جامعه دینی ایران را بازسازی نکنیم، نمی توانیم مبلغ پیامی درخور باشیم.
پیوندها و رابطه های اجتماعی است که محمل پیام و خبر و بیان است و تا مادامی که با دست خود و البته ضریب دهی دشمن، این رابطه ها را می گسلیم و جامعه را نسبت به یکدیگر غریبه تر و دورتر می کنیم، لحظه به لحظه در ارسال و ابلاغ پیام عاجزتر و ناتوان تر می شویم..
چاره ی کار در بازسازی پیوندهای اجتماعی بر اساس نظام حقوقی مؤمنانه در فضای حقیقی است ....
4️⃣ متنی منتشر شد با نام «عالَم نو؛ منظری متفاوت در تحلیل رویدادهای اخیر» که تحلیلی بود از فرمایشات اخیر حضرت آقا درباره حوادث اخیر.
در نقد این متن نوشتم:👇
🔹خواندم و تحلیلی بسیار خطرناک برای کنشگری امروز جامعه ایمانی بود انصافاً.
🔹توضیح مختصر اینکه جناب آقای .... دامت افاضاته:
ـ آیا به نظرتان درخواستهای مکرر حضرت آقا در خصوص کرسی های آزاداندیشی محقق شده است؟
ـ آیا به نظرات شریف ایشان در خصوص لزوم تحول فقاهت از فقاهت فردی به فقاهت حکومتی محقق شده است؟
ـ آیا به نظرتان تغییر محسوسی درباره سبک زندگی ایرانیان افتاده است؟؛ همان سبک زندگی ای که حضرت آقا در بجنورد در سال 91 فرمودند که ما در بخش نرم افزاری تمدن که بخش اصلی محسوب می شود، پیشرفت چشمگیری در انقلاب نداشته ایم.
ـ آیا اسلامیت علوم انسانی ربطی به تحقق تمدن نوین اسلامی دارد یا نه؟
ـ آیا تحول حوزه و دانشگاه تحقق یافته است؟
ـ آیا در فضای مجازی کار شاقی انجام داده ایم؟
ـ آیا در الگوی مشارکت مردمی توانسته ایم الگوسازی و مدل سازی کنیم؟
ـ و دهه ها «آیای دیگر» ....
🔹به صراحت عرض می کنم که همه اینها را با این اعتقاد می نویسم که حرکت تکاملی و بالنده انقلاب اسلامی در این بیش از چهار دهه هیچگاه تعطیل نشده است. و اساساً انقلاب اسلامی در مسیر بالنده خود توانسته از دامهای اصلی جریان رقیب تمدنی خود مانند ترور، جنگ، تهاجم فرهنگی، تحریم، انقلاب مخملی سربلند بیرون بیاید و ان شاء الله اکنون نیز از «جنگ رسانه ای و شناختی» با موفقیت بیرون خواهد آمد.
ولی #خطرناکترین تحلیل در حال حاضر، ارضاء ذهنی امت حزب الله است که در نهایت به او بگویی که چون تو خیلی خوبی، اینقدر مورد حمله ای !!
انقلاب اسلامی در حال بالندگی است و همین سطح و شدت درگیری با تمدن مستقر کنونی را افزایش داده است
و اتفاقا این تشدید درگیری است که ضعفهای ما را بیشتر هویدا میسازد و تحت فشار خود، #سرِ_زخمهای کهنه را باز میکند.
این انگیزه های متراکم و توجه های صیقل یافته را نباید با تحلیلهایی که فقط به #مگس و #مگسشناسی و #تبیین آن معطوف است، بی ثمر کرد!
🔹امروز مهمترین عرصه درگیری با تمدن رقیب، توجه به درگیری سه گانه «توسعه»، «تحجر» و «پیشرفت» است.
هر تحلیلی که این انرژی جمع شده را در غیر این عرصه تخلیه کند، به شدت خطرناک و انحرافی است.
ما در معرض یک جنگ تمام عیار هستیم.
ضعفهای ما در این درگیری در حال آشکار شدن است.
دشمن رشد ما را نمی تواند ببیند و با تمام قوا به میدان آمده است.
این فرصتی تاریخی ما برای فهم #مراکز__اضطرار مان است...
مراقبت کنیم که با خودارضایی روانی، فرصت سوزی نکنیم .....
5️⃣ دوست فرهیخته و دوستداشتنیای برام نوشت:
«پاسخ کمی بلندتر؛
مقرر متن، همچنان تصور میکند، متن بالا خلاصه سخنرانیهای اخیر رهبری در ایام آشوب است؛
ایشان به صراحت آشوب فعلی را برخاسته از نقطه ضعف ندانسته، بلکه واکنشی به قوت منطق جمهوری اسلامی میدانند که در یکسال اخیر در قالب زندگی با نشاط مومنانه رخ نموده است و حسب این نگاه به دولت دستور میدهند «حواستان پرت نشود» و همچنین در طبقهبندی ششگانه خود از بازیگران، به گونهی «معترض» اشاره ندارند.
انگیزه نگارش متن بالا این است، آیا این استراتژی میتواند الگویی برای کنشگری طلاب جهت عبور از بحران و یا تبدیل آن به فرصت باشد یا نه؟ یا طلاب وظیفهای غیر از شتابدهی پیشرفت به سوی زندگی بانشاط و مومنانه دارند که خود حاصل همان تحلیل است.
بر این اساس پاسخ نامتعارف شما میتواند برخاسته از درک سه خطا باشد؛
یک. خطای #مقرر؛ مقرر راهبرد موجود در سخنرانیهای اخیر ناظر به حوادث را به درستی خلاصه نکرده است؛ پاسخ درخور این خطا، استناد به فیشهای موجود در متن و تلاش در تصحیح این خلاصهسازی است.
دو. خطای #مفسر؛ راهبرد رهبری در تاویل حوادث با نقصان روبرو است؛ پاسخ درخور و بهشدت ضروری این است که خطای در تاویل موجود در بیان رهبری را در قالب متنی مستند و مستدل کنیم و به عنوان منظر نخبگان حوزوی، در اختیار ایشان قرار دهیم، چرا که تدبیر اجرایی و امنیتی کشور هم اکنون با راهبرد ایشان تنظیم میشود، کما اینکه، دستورات ایشان به دولت و نهاد امنیتی در متن حاضر ذکر شده است.
سه. خطای #ما؛ در اتخاذ راهبرد متفاوت و تفسیر مغایر رویدادها؛ پاسخ درخور آن است که تلاش کنیم مقدمات نظری دریافت راهبرد رهبر انقلاب برای خود، متولیان و کنشگران را تحصیل کنیم، تا زودتر به لایه تنظیم کنش نائل آییم.»
در جواب ایشان نوشتم:👇
🔹چه بگویم برادر خوبم، در برابر این همه روشنی و واضحات؟!
چه بگویم که عاجز از سخنم در برابر این هم آشکارگی و بدیهیات؟!
ماجرا در فهم اقتضائات زمانه است.
ماجرا در فهم شرایط عسرت است و امکان های مقاومت و پایداری است.
ماجرا در نفهمیدن معنای «تاب آوری» است که مورد تأکید رهبری است.
ماجرا در لقلقه کردن این معانی است، بدون اینکه حقیقتا اهل دردی باشیم و زیر فشاری.
ادبیات ما حزب الهیها خیلی پر است.
همه چیز روشن است و واضح.
همه چیز تحت کنترل است و ما مُشرف.
بویی از اضطرار و دردکشیدن در میان نیست.
جواب همه پرسشها مشخص است و هم سوالات در حکم شبهه.
ما قابلیت هم دردی مان از بخش زیادی از جامعه را از دست داده ایم .
وقتی همدرد نباشی، همسخن هم نیستی .
همسخنی، فرع بر همدردی است.
ما #تبیین را هم همین گونه فهمیده ایم؛ بریده از اضطرابها و اضطرارهای آخرالزمانی.
🔹در گیری ما با طاغوت زمانه، امروز ما را به نقطه #ضرورت_تفاهم__اجتماعی رسانده است.
نه اینکه تا کنون تفاهم اجتماعی نداشته ایم.
انقلاب اسلامی اگر متفاهم بین #ما نبود، 300 هزار نفر از بهترین هایمان را پایش نمی دادیم.
ولی امروز جنگ بالا گرفته و اضطرارهای جدیدی آشکار شده است.
فشار مضاعف جنگ، وحدت اجتماعی را نشانه رفته است؛
آن هم از طریق آشفته سازی ذهنیتها ...
ما امروز بیش از هر کنشی، باید «عزیزُ علیه ما عنتم» شویم.
باید تجافی کنیم و همنشینی کنیم.
باید گوش دهیم و کمتر حرف بزنیم.
سپس باید با تبیین، آشنا بودن دردها را نشان دهیم.
رنجها و دردها را به رسمیت بشناسیم و از این درد فقدانها، با تکیه بر دارایی ها، حرکت و انقلاب و قیام خلق کنیم.
رنج و درد، محمل تفاهم است و همدردی، اولین گام تفاهم .
🔹بدترین تقریر از پیشرفت و حرف آقا این است که بگوییم این اعتراضها هیچ نیست و ما باید به پیشرفت مان برسیم .
مگر می توان به پیشرفت رسید بدون ارتباط و اتصال با جانها و ارادهها؟!
این جدا کردن پیشرفت از جان و نفوس مردمان و ملتِ سرزمینِ اسلام است.
این نادیده انگاشتن جامایه پیشرفت است؛ این ندیدن اراده ملی است.
این به مسلخ بردن بیانیه گام دوم است.
این انکار نقشه راه جمهوری اسلامی؛ یعنی «مردم سالاری دینی» است.
احساس اعتراض نسل کنونی، مهمترین سرمایه انگیزشی مشارکت این نسل در فرآیند بالنده انقلاب اسلامی است.
مساهمت در تغییر موازنه جهانی به نفع اسلام، بدون مشارکت این نسل امکان پذیر نیست.
بزرگترین اشتباه راهبردی امروز حزب الله، فرونشاندن و ارضای کاذب این احساس اعتراض است؛ ولو با شعار مقدسی به نام «تببین».
.... ادامه دارد ...👇
...
🔹برادر
برادرم
برادر عزیزم
مقرر محترم، مشکلش مثله کردن منطق اندیشه حضرت آقا با عَلم کردن فیشهایی است که به جایی اینکه دالهایی بر منطق اصیل انقلاب اسلامی تلقی شوند، همگی در حکم قضیةٌخارجیةٌ فهم شدهاند.
و چه بلاها که با این فراتحلیلها و فراخوانشها، بر سر مضامین و معانی کلام حضرت امام ره و حضرت آقا دامت برکاته نیامده است!
اینکه با هر سخنرانی حضرت آقا، زیر و رو می شویم و به یکباره بساط قبلی را که اتفاقا آن هم در تبعیت از حضرت آقا فراهم کرده بودیم، جمع می کنیم و یاعلی گویان، طرح نو از نو در می اندازیم، ما در وهلهها مدفون و امکان استمرار و استقرار را از ما سلب کرده است.
هدایت شده از گروه فقه سیاسی: مرکز پژوهشی فقه و اجتهاد فاضل
مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه و مرکز ارتباطات دولت و روحانیت برگزار می کند:
🔹#کرسی_ترویجی: بررسی و نقد سند تحول دولت بخش امنیت
🎙 با حضور:
#محمد_قاسمی
#احمد_رهدار
#سیدحبیب_عمادی_خواه
⏰ دوشنبه 23 آبان ساعت 12:30-14
🏢 قم، میدان معلم، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، طبقه دوم، سالن جلسات
📡 پخش زنده از طریق تلویزیون مرکز فقهی:
🌐www.markazfeqhi.com/live
💠 گروه فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)
https://eitaa.com/joinchat/1690304590Cfccefed4e8