eitaa logo
علی محمد مودب (اشعار و آثار
694 دنبال‌کننده
94 عکس
41 ویدیو
5 فایل
شعر 💢 کانال رسمی علی محمد مؤدب 💢 ارتباط با ادمین 🆔 صفحه رسمی اینستاگرام : http://instagram.com/alimohammadmoaddab 🆔 وبسایت : 🌐 https://ammoaddab.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙زنده‌ایم تا بیرقت را در همه دنیا برآریم ( #زمینه) 🔺بانوای: حاج میثم مطیعی 👈 متن شعر: MeysamMotiee.ir/post/1625 ✅ @MeysamMotiee
نیمه شب خوابت نمی‌برد و به ناچار از جا بر می‌خیزی، کتابی می‌خوانی، و به هر نحو ساعتی سرت را گرم می‌کنی، یادت می‌آید که تازگی رفقای دانشگاه در یکی از شبکه‌های اجتماعی تلفن همراه عضوت کرده‌اند، به هوای خبر گرفتن از دوستان قدیم گوشی را بر می‌داری تا سری به گروه بزنی و مبهوت می‌مانی: لطیفه‌های بی‌معنا و مهمل، حرف‌های شرک آمیز و شک آلوده و ... ما ابدا این قدر اهل بازی نیستیم و این قدر بی‌دین هم نیستیم، این را مطمئنم که این همه شوخی و لهو و لغو که در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست می‌شود، نمایه وضعیت روحی ما نیست، به هر حال آدم دور و بر خودش مردم را می‌بیند؛ ولی در شبکه‌های اجتماعی انگار موجودات دیگری زندگی می‌کنند، انگار اجنه در گوشی‌ها حلول کرده‌اند و مشغول ارسال مهملات و خزعبلات و متن‌های لهو و لغو هستند. قصه چیست؟ چرا این طور شده‌ایم؟ شبکه‌های اجتماعی به هر حال با جذابیت‌های فراوانشان وارد جهان ما شده‌اند و در تمام زوایای جهان ما تار تنیده‌اند و تلاش می‌کنند تا ما آدم‌های تو دار، باحیا، خجالتی، راز نگهدار، با ادب و ... را به سرعت تبدیل به موجوداتی با استانداردهای تازه کنند، موجوداتی بسیار شبیه ترکیبی از شخصیت‌های خوشگذران پویانمایی‌ها و فیلم‌های آمریکایی که زندگی را با لودگی و به مضحکه کشیدن همه چیز و با نوعی سبک‌سری دایمی می‌گذراند، باید هشیار باشیم زیرا به هر حال سنت‌ها و اخلاقیات ما در معرض تهدید است، در روایات ما آمده است که به امام صادق(ع) عرض کردند که امام بعد از شما کیست؟ فرمود: «[مَن] لَا یَلْهُو وَ لَا یَلْعَب»؛ کسی که اهل بازی نیست؛ همان وقت وجود مبارک امام کاظم(ع) که کودک خردسالی بود وارد شد، یک برّه یا گوسفندی هم کنار آن حضرت بود، در حالی که به آن گوسفند می‌گفت: «برای پروردگارت سجده کن». فوراً امام صادق(ع) این کودک را در بغل گرفت و فرمود: «فدای پسری که اهل بازی نیست.» لهو و لعب و لغو در دین ما نکوهش شده‌اند و به واقع بسیاری از محتواهای شبکه‌های اجتماعی مصداق این سه عنوان هستند، حتی از این بدتر موضوع محتواهایی است که مصداق مفاهیم قرآنی نجوای باطل و نجوای گناه و عدوان یا دشمنی و معصیت الرسول است که صراحتا در قرآن کریم مورد نهی قرار گرفته‌اند، محتواهایی که با محوریت تمسخر گروه‌های اجتماعی و زنان یا مردان تولید می‌شوند، بی‌شک محتوای گناه آلود دارند، بسیاری از محتواها شخصیت‌ها و جریان‌های اجتماع را تخریب می‌کند و دشمنی می‌پراکنند، نکته جالب این است که در قرآن کریم بعد از نهی از این سه نوع نجوا، امر به نجوای بر و تقوی و نیکوکاری و خداترسی می‌کند. در مورد شبکه‌های اجتماعی و ارتباطاتی که محتوای خود را از ما به عنوان طرف‌های ارتباط نمی‌گیرند، یک مورد مهم توجه دادن و هشدار درباره استفاده از محتواهای متنوع است، هر پیامکی که به ما می‌رسد حامل معناها و نیت‌ها و انرژی‌هایی است و ما با باز ارسال آن این معناها را می‌پراکنیم و به نیت‌های پشت قصه خدمت می‌کنیم، اگر کمی دقت کنیم و البته مدام هم در رسانه‌ها و هر جا به یکدیگر تذکر بدهیم بسیاری از ما دیگر از محتوای مسموم استفاده نخواهیم کرد. موضوع مهم دیگر در این حوزه تولید محتوای مناسب است که می‌توانیم همه ما در این کار نقش داشته باشیم به عنوان مثال اگر متنی را می‌خوانیم که آموزنده است یا حاوی تذکر اخلاقی یا مهارتی خاصی است می‌توانیم با دیجیتال کردن و ارسال آن در فضای شبکه‌های اجتماعی در فرایند تولید محتوا با رویکرد نیکوکاری و تقوی سهیم باشیم. این محتوا می‌تواند یک عکس خوب یک نقاشی زیبا، یک حدیث یا یک خط شعر باشد. دیده‌ام گروه‌های مجازی را که با محوریت صدقات و دستگیری محرومان تاسیس شده‌اند و محور خدمات بسیاری هم شده‌اند. می‌شود از امکانات تازه استفاده‌های مومنانه کرد به شرط آن که هشیار باشیم. انگار تعریف بعضی از ما از زندگی این شده است که من لایک می‌کنم پس هستم، در هر سنی هستیم، فکر کنیم به اینکه این همه پرداختن به طنز و هزل و فکاهه و لهو و لعب چه فایده‌ای در زندگی ما دارد و آیا اگر امروز آخرین روز حیات زمینی ما می‌بود باز هم این پیامک را باز ارسال می‌کردیم یا این پست را لایک می‌کردیم؟ مثلا آیا آدمی در آستانه چهل سالگی باید روزی ده بار پیامک‌های جوانانه را باز ارسال کند؟ تذکر به مبدا و معاد و بازبینی جزئیات زندگی در سایه این تذکر ما را از سردرگمی‌های دنیای شگفت انگیز نو نجات خواهد داد. ان‌شاءا... @alimohammadmoaddab
جز، از حسن اینقدر کرامت که شنیده است این قدر کرامت که شنیده است و که دیده است احمد روش و فاطمه رفتار و علی خو روی مَلک از وصف رخش رنگ پریده است اولاد علی اکرمُ مِن کلّ کریمند نسبت به حسن اقربُ مِن حبل وَرید است گفتم رگ گردن، غزلم کرب و بلا شد أحلی عسل ِ کیست که شمشیر کشیده است صلح حسن اسلام خروش است نه سازش اسلام یزید است که در خویش خزیده است رفتند که آیین علی زنده بماند مردان خدا، غرقه به خون، بی سر و بی دست با قصد تماشای ضریحی که نداری "از خون جوانان حرم لاله دمیده است" با صلح اگر کشته شدی کشته ی عشقی بی عشق، کسی کرب و بلا را نچشیده است در پاسخ یَابن الحسن نیمه شب کیست کافاق در آفاق، سپیده است و سپیده است sapp.ir/mehdi_jahandar eitaa.com/mehdi_jahandar ble.im/mehdi_jahandar
. آمدم اما ندانستم کجاها آمدم آمدم سوی تو و جد تو آقا آمدم سبز هستید و بلند و ‌آسمانی در زمین من به شوق دیدن آن باغ بالا آمدم خسته و آشفته مثل کوچه های کاظمین با غمی نارفته من آن کوچه ها را آمدم نیزه ها در خاطرم سرهای مردان روی نی چون اسیران رو به صحنت خار در پا آمدم خار در دل، خار در پا، چشم بر روی شما تا مگر در سایه تان یابم تسلا آمدم آمدم در صحن چرخیدم دلم بی تاب بود بچه ها در صحن جاماندند و تنها آمدم بچه ها پیش شما بودند و خاطرجمع من بر مزارت بی خیال هر دو دنیا آمدم گم شدم چون بچه ها در صحن پیش چشمتان گم شدم یک عمر آقا جانم اما آمدم یافت عطر تربتت آخر مرا زین خاکباد یافتم خود را و در چشم تو بینا آمدم خاکبادک کرد عمری طبع من در کوچه ها آخر اما شاعر دربار مولا آمدم هر چه دارم از جواد و جود بی پایان اوست در سخن هم از عنایاتش توانا آمدم . 💢 کانال رسمی علی محمد مؤدب 💢 🆑 https://eitaa.com/alimohammadmoaddab
درمانده آب بود درمانده آب بود که برخاک مانده بود سقا که از وظيفه ی خود دست برنداشت https://eitaa.com/alimohammadmoaddab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 🗓 ۸ غروب دیگر ... پای پیاده، هم پای جاده ره می سپارم به عزم زیارت 👈 ره توشه زائران اربعین حسینی 🔺 بانوای: حاج meysammotiee.ir/media/694 ☑️ @MeysamM
🔻پیام تسلیت مدیر عامل شهرستان ادب در پی شهادت جانباز سرافراز «سیداحمد ثابت» (برادر بزرگوار سرکار خانم ) ▪️"وقتی موج برادرم را می‌گیرد/ چون آتش‌بار می‌رقصد/ همسایه‌ها پرده‌هایشان را می‌کشند/ و من تنها پنجره را باز می‌کنم/ تا آسمان نوار هفت رنگ مدال‌اش را/ پاره کند..." خواهر ارجمندم شاعر گرامی سرکار خانم بارها با شعر شما برای برادر جانبازتان سید احمد آقا گریسته ایم شهادت این فرزند عزیز خمینی را به شما و مادر بزرگوار و رنجدیده شما تسلیت عرض می کنم و از خدای متعال، عاجزانه می خواهم که به ما توفیق بدهد تا شرمنده نفسهای پاک و دشوار این عزیز و خونها و مجاهدتهای یاران شهیدش نباشیم از خدای متعال برای شما و خانواده تان که عمری زینب وار پرستاران آن عزیز شهید بودید صبر و اجر خواستارم برادرتان علی محمد مودب ☑️ @ShahrestanAdab
🚩اختتامیه گرامیداشت 6دی کارگاه ترانه: 3تا5عصر(اصفهان) شب شعر:18:30 تا20:30(نجف آباد) باحضور و شعرای برگزیده @ghalamhaye_bidar
فردا شب ساعت ۲۳ با استاد محدثی خراسانی در شبکه چهارم سیما میهمان دکتر محمود اکرامی فر عزیز خواهیم بود https://eitaa.com/alimohammadmoaddab
"سیّد ما" قل اللهمَّ را خواندم، تُعزُّ مَن تَشا دارد تو مصداق تُعزُّ مَن تَشاءی مرحبا دارد خمینی را عبایی بود از جنس بزرگی ها نگار ما همان عمّامه و شال و عبا دارد فروزاننده شمعی خطبه های آتشین بر لب تمام شهر اگر پروانه اش باشند جا دارد أنا العباس هر کس گفت دستش رفت هستش رفت نپرس از عاشقی، عباس و دستش ماجرا دارد حسین بن علی از اسب اگر افتاد باکی نیست که زینب در دل شب تا علی دارد خدا دارد نگار ما دلش می گیرد از نامردمی اما که می داند دعایی را که بعد از ربّنا دارد کسی می آید از آنسوی دریاها و باران ها که در خیل سپاهش سیّد ما مردها دارد 1392 @mehdi_jahandar
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 بمناسبت شهادت سردار #حاج_قاسم_سلیمانی 🎙میروی سفر به خیر... (واحد) 🔺بانوای: حاج میثم مطیعی 👈 متن شعر: meysammotiee.ir/post/2095 ☑️ @MeysamMotiee
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #نماهنگ | بمناسبت شهادت حاج قاسم سلیمانی 🔊 آه از دل های یتیم، در شام و کرببلا سردار ملی ما کشته راه خدا 🎙 با نوای: #حاج_میثم_مطیعی ☑️ @MeysamMotiee
🚩 سپاه قافیه‌ی اشتباه هم دارد! صدای جاری امواج، زیر و بم دارد که رودخانه همین است، پیچ و خم دارد تمیز باطل و حق را چه خوب می فهمد "دلی که غیب نمای است و جام جم دارد" هنوز مرثیه‌ها از حماسه لبریزند چکامه‌هایی از این دست، محتشم دارد حماسه‌های بزرگ از ملال خالی نیست که عشق هم لحظاتی به نام غم دارد سپاه، شعر بلندی به نام ایثار است اگرچه قافیه‌ی اشتباه هم دارد! وطن‌فروش و حرامی چرا حذر نکنند از او که عشق وطن، غیرت حرم دارد کسی که لرزه بر اندام شب‌ضمیران است شباهتی به شهیدان صبحدم دارد خروش خون خدا قاسم سلیمانی است که تا ابد سر پیکار با ستم دارد @mehdi_jahandar
علی محمد مودب زلفت هزار و یک شب افسانه‌های ماست سنگینی غمی ست که بر شانه‌های ماست سخت است حسرت گل پرپر ولی هنوز آغاز پرگشایی پروانه‌های ماست همدرد را به گریه در آغوش می‌کشیم هر سوگ ابتدای صمیمانه‌های ماست حاشا که با شرارة کین شعله‌ور شوند آن باغ‌ها که در جگر دانه‌های ماست هشدار از ‌آنکه پایگهش سینه‌ها شود این آتشی که در هوس خانه‌های ماست https://eitaa.com/alimohammadmoaddab
علی‌محمد مودب دلم حاشا که مهر از سایه و همسایه بردارد وگر از سایه‌ حتی گاه سویم سنگ هم بارد شبیه کوه‌ها با یکدگر پیوسته هستی‌مان به روی تخته‌سنگی، نام کوهستان که بگذارد کجا غم می‌تواند بین ما آتش بیفروزد که دل‌هامان که می‌سوزد، صمیمی‌تر طپش دارد مرا هم‌شانه با تو دوست دارد مادر میهن که خود را کس به افسون، جانشین ما نپندارد کنون تا بی‌نهایت مهر و یاری در نگاه ماست بسی آیینه‌ را تاریخ نتواند که بشمارد به جز مهر از گِل ایران عاشق بر نمی‌آید پر است از عشق و ایمان باز، دشمن هر چه می‌کارد یکشنبه سه مهر ۱۴۰۱ https://eitaa.com/alimohammadmoaddab
درباره متوسطها علی محمد مودب سالها پیش درباره مافیای بی عرضگی چند جا حرف زدم ولی هیچ جا هم انعکاس درستی نیافت، بی عرضگی البته در مقایسه با متوسط بودن خیلی هم بد نیست . بی عرضه ها را همه می شناسند اما متوسطها غلط اندازند،در هر کاری متوسط بودن بسیار لذتبخش است، متوسط ها با آرامش تمام می توانند با پلاکهای مختلفی عبور و مرور کنند،‌ متوسط ها اعتدالی اند، طرفدار میانه روی اند و بهترین نصیبها را از همه چیز دارند،‌آنها نیروی مشترک همه جریانهای جامعه هستند. در هر طرفی که تجمعی تشکیل شود متوسط ها می توانند جزو هیات مدیره ها و هیات امناها باشند .در هر صنف و هر کاری وضعیت فتنه، بهار متوسط هاست، متوسط ها این مزیت را دارند که هیچ طرفی نیستند، نه خطری دارند و نه سودی و همه آنها را می پسندند،‌ ما متوسط ها را حتی بر خودمان ترجیح می دهیم، متوسطها حتما بهتر از ما هستند چون نیروی میانه هستند،‌آنها پلاکی دارند که می توانند بین نیروهای مختلف تردد کنند و این کم مزیتی نیست. وقتی برای خرید به مغازه ای می روم،‌دستی را می کشم و سوئیچ را بر می دارم، پسرکم مشتاقانه از صندلی عقب می آید و پشت فرمان می نشیند و مادرش هم کنارش نشسته و مواظب است تا او هیچ کاری نکند‌، او هم شاد شاد است که پشت فرمان نشسته است. برای یک کودک پنج ساله این اتفاق عیبی نیست اما متوسطها برای همین کار آفریده شده اند. آنها در شوراها حضور می یابند تا هیچ حرفی نزنند، مدیریتها را تحویل می گیرند تا هیچ اتفاقی نیفتد، ‌ما بخاطر نگرانی مان از افراطی های جریانهای مختلف به متوسطها پر و بال می دهیم تا اتفاق بدی نیفتد و در عمل نتیجه این می شود که هیچ اتفاقی نمی افتد و متوسط ها از زندگی لذت می برند،‌تا اینجای قصه خیلی مشکلی نیست اما متوسطها در میان مدت و دراز مدت همه چیز را نابود می کنند. آنها عطش فتح قله ها را در نسل های جوان می کشند،‌ آنها حتی اصل وجود و لزوم قله و قله نمایی را انکار می کنند. اگر در مسابقه ای داور باشند،‌هیچ نفر و اثری را حایز ارجمندی لازم برای دریافت جایزه اول نمی دانند و همه چیز را با معیار خودشان می سنجند، فروغ چه خوب گفته است که در سرزمین قدکوتاهان معیارهای سنجش همیشه بر مدار صفر می چرخند و متوسطها از قدکوتاهان مخوف ترند چون ما حتی حس هم نمی کنیم که دچار رکود و انحطاط شده ایم. متوسط ها به تعبیر امروزی فیک هستند و چون در کاری که بر عهده می گیرند کسی نیستند ناخودآگاه با تمام توان به سمت دلالی و بیزینس حرکت می کنند. البته بعضی از آنها آنقدر متوسط هستند که همین کار را هم نمی کنند، شغل آنها فقط و فقط متوسط بودن است. اگر نجنبیم دوران متوسط ها مقدمه ای بر عصر انحطاط یا آنارشیسم خواهد بود از یادداشتهای ستون خط تهران-مشهد که برای روزنامه قدس و شهرآرای مشهد می‌نوشتم کاش یک وقتی بتوانم اینها را جمع کنم https://eitaa.com/alimohammadmoaddab
علی‌محمد مودب جغرافیای ما به کجا می‌گریخته است چون پیکری شکسته که بر خاک ریخته است تاریخِ شرق با غم و با زخم ساخته با نام زخم، هستی خود را شناخته مثل تنی که خسته و بی‌تاب زخم‌هاست ما ‌آن هویتیم که در قاب زخم‌هاست با زخم باز حافظه شرق جان گرفت ما را کجا از این غم مهلک توان گرفت این غنچه‌های سوخته در باد چیستند این دختران ریخته بر خاک کیستند؟ افتاده مثل کاشی از ایوان بخت شرق این دختران سوخته در پایتخت شرق طرحی دوباره از غم این خاک خسته‌اند افتاده مثل کاشی از ایوان، شکسته‌اند هر چند زخمه‌‌های خراسان زخمی‌اند شور طپش به پیکر این جان زخمی‌اند با زخم زنده‌ایم به امید خنده‌ای شاید که باز بال گشاید پرنده‌ای لبخندها گریخته از چهر‌ه‌ها ببین این دختران سوخته را ای خدا ببین این گلرخان که داغ دل هر چه عاشق‌اند مکتوب روضه‌ها و دعاهای مشرق‌اند یارب مباد جز به تو روی دعای ما ما را به ما نشان بده با زخم‌های ما https://eitaa.com/alimohammadmoaddab
یا حق سخن چون از سر درد است باری دردسر دارد خوشا مردی کزینسان دردسرها زیر سر دارد تو ایران، مسجد شیراوژنان و رادمردانی بگو با این و آن نام تو را بردن خطر دارد ز اشک مادرانت موج‌های خون خروشیدند زن این خاک، عزم و هیبت از زینب مگر دارد به اهواز تو دلگرم است کردستان زیبایت بلوچ و ترک و لر سوی خراسانت سفر دارد درخشد بر جهان تا هست خورشید خراسانت جهان را حضرت سیمرغ حُسنت زیر پر دارد اگر دردی است یا حرفی، شفای ابن‌سینا هست که منت تا ابد بر خاور و بر باختر دارد تو را چون جان شیرین خاک میهن دوست می‌داریم که هر خار و گلت در سرنوشت ما اثر دارد نبیند کاخ دشمن، ذلت کوخ و کلوخت را که از خاک تو جان‌هامان طپش دارد اگر دارد دماوندا عزیزا ! ای نماز مادر میهن کجا کس می‌تواند چادر از دوش تو بردارد؟ https://eitaa.com/alimohammadmoaddab
قسم به خون شهیدان به ایستادن، آن دم که سنگ می‌بارند به کوه بودن، آن لحظه‌ها که دشوارند به دیدگان مصمم، به سینه‌های ستبر به بازوان دلیران که گرم پیکارند به پهلوانیِ مردان مرد، گاهِ نبرد که خم به ابرو و زانوی خود نمی‌آرند به اضطراب دل مهربان شیرزنان دمی که رو به خدا دست بر دعا دارند به مشت‌ها -گره دست‌های نوزادان- از آن دقیقه که پا روی خاک بگذارند به جوهر قلم قاضیان راد، آن دم که حلق خائن در هر لباس بفشارند قسم به خون شهیدان، به اشک راهروان که روز واقعه، گردان جنگ بسیارند قسم که این همه، ای بیرق عزیز امید به هر چه قله تو را جاودانه می‌کارند در این شبانه که گرگان چارسو هارند شکوهمند شبانان قصه بیدارند.. برقص بیرق غیرت در اوج توفانها رها برقص علمدارهات بیدارند ✍🏻 🏷 | @alimohammadmoaddab 🇮🇷 @Shere_Enghelab
ترانۀ «دماوند» منتشر شد. خواننده: ستار سهرابی شاعر: علی‌محمد مؤدب آهنگساز: امیرحسین سمیعی @shahrestanadab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواننده: ستار سهرابی شاعر: علی‌محمد مؤدب آهنگساز: امیرحسین سمیعی @shahrestanadab