eitaa logo
المرسلات
10.1هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
574 ویدیو
41 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
درباره خواندن فلسفه و بدایه حاج آقا فرحانی.mp3
3.21M
⁉️| یه سوال مشاوره‌ای هم دارم. بنظر حضرتعالی بنده برای شروع فلسفه چه سیری رو باید طی کنم؟ منطق رو تا حد قابل قبولی (نه کامل) خوندم و الان برای فلسفه آیا صوتهای بدایه حاج آقا رو گوش بدم یا چیز دیگه ای قبلش بخونم؟ و اگر بدایه بخونم به چه کیفیتی باید باشه؟ ✅ حجت الاسلام ابراهیمی را بشنوید 💠ارتباط با مشاورین: eitaa.com/majazi_almorsalaat/2382 @almorsalaat
183.7K
🌀پیام دلگرم کننده یکی از مخاطبین ارجمند کانال 🎙علیرضا 📌پ.ن: انشالله که واقعا بتونیم در راستای خدمت به حوزه علمیه گام موثری برداریم و رضایت صاحب حوزه ها رو بدست بیاریم. @almorsalaat
هدایت شده از بینش مطهر || مطهَرین
🌀خاطره ای جالب از شهید آیت الله سید حسن مدرس🌀 🔰از آن شاهکارهای سیاسی مرحوم سید حسن مدرس نقل می‌کنند که در همان دوره تقریباً چهل و پنج سال پیش یک موجی پیدا شده بود- که هر چند وقت یک بار هم پیدا می‌شود و آن وقت این موج شدیدتر از امروز بود- که ما باید را (به قول اینها) از زبان فارسی بیرون بریزیم و اصلًا نباید هیچ لغت عربی در زبان ما وجود داشته باشد. این موج در مجلس هم راه پیدا کرده بود و می‌خواستند آن را به صورت یک قانون در بیاورند. مرحوم مدرس با این فکر مبارزه می‌کرد. ↩️(گاهی یک شوخی، یک متلک، یک هو کردن اثرش از چند برهان بیشتر است.)↪️ گفته بود بسیار خوب، حالا ببینیم چی می‌‏شِد! (به قول خودش؛ اصفهانی بود)، چه از آب در می‌آید! رو کرده بود به رئیس مجلس و گفته بود آقای رئیس مجلس! اسم من حسنِس، اسم جنابعالی هم حسینِس، حالا این اسمها را می‌خواهند تبدیل کنند به فارسی، پس من می‌شوم «نیک»، حسین هم که تصغیر حسن است می‌شود نیکچه، پس بعد از این من نیکم شما نیکچه، مثل دیگ، دیگچه؛ یک چند تا از اینها را با همدیگر جور کرد، مجلس خندید، لایحه به همین [شوخی] از بین رفت. 📚آشنایی با قرآن ، ج۶ ، ص ۱۹۵ ------------------•[]💠[]•--------------- @shmotahari کانال جامع اندیشه های شهید مطهری
1.37M
🎙گفتاری از استاد محمدمهدی مقدسی در مورد محدود دین و نقش علوم تجربی و انسانی در تولید علوم انسانی اسلامی در پاسخ به مشاوره یکی از اعضای کانال @almorsalaat
008-eghtanemolforas.mp3
1.51M
🔊| اغتنموا الفرص! 🎙 استاد علی فرحانی 📌استاد در صوت بالا ضمن خواندن فقره ای از ادعیه ماه رمضان، لزوم غنیمت شمردن فرصت ها را برای دریافت ارزاق الهی بیان می کنند. حتما بشنوید‌‌ @almorsalaat
📚| سیری در حیات علمی و اخلاقی مرحوم آیت‌الل‍ه آقا سیّد رضی شیرازی ✍🏻 جمشید صاعدی سمیرمی ⬇️لینک دانلود کتاب👇👇 https://eitaa.com/palmorsalaat/146 @almorsalaat
morad-az-vaghe-dar-feq-v-osul-hamaan-adelle-ast.mp3
3M
♦️| مراد از واقع در فقه و اصول، همان ادله شرعی است. 🎙استاد علی فرحانی ▫️در نگاه اصولیین و فقهایی همچون شیخ اعظم (ره)، مراد از واقع در بحث هایی همچون اجزاء و ... که بحث لزوم مطابقت اتیان با واقع مطرح می شود، همان ادله شرعی است و کاری به عالم مصالح و یا لوح محفوظ و امثال آن ندارند. ▫️متاسفانه در دوره رنسانس علم اصول (از زمان آخوند به بعد)، توسط اصولیینی که متکلم و فیلسوف بوده اند، مباحث ثبوتی و مربوط به علم کلام، بدون رعایت صحیح ارتباط مباحث و دقت در حدوسط ها وارد در علم اصول شد. 📌گزیده تدریس رسائل (برائت)، مدرسه امام کاظم (ع) 00/01/15 @almorsalaat
| آیا قضا تابع اداست یا محتاج به امر جدید؟ برخی معتقدند که قضا تابع اداست به این معنا که همان امری که وجوب ادا را بیان می کند، برای اثبات وجوب قضا در صورت عدم اتیان در وقت، کافی است. دلیل دیدگاه ایشان این است که میگویند مثلا در امر بالصلاه فی الوقت، تعدد مطلوب وجود دارد. مطلوب اول اصل نماز است لابشرط از وقت. و مطلوب دوم نماز در وقت مشخص است. لذا اگر مطلوب اول از دست رفت و مکلف نماز را در وقت امتثال نکرد، مطلوب دوم باقیست و باید خارج وقت انجام شود. برای اثبات تعدد مطلوب بودن امر به اداء دو راه وجود دارد: یا اینکه به نحوی از ظهور امر اداء، وجوب قضا استفاده شود؛ به این صورت که امر به اداء فی الوقت، ظاهر در دو مطلوب باشد (اصل واجب و واجب فی الوقت).‌ راه دوم اینکه به نحوی به حکم عقل، تعدد مطلوب اثبات شود. برخی دیگر معتقدند که از امر به اداء وجوب قضا در خارج وقت، بدست نمی آید. بلکه شارع باید امر جدیدی برای وجوب قضا انشاء کند. لذا میگویند که قضا تابع ادا نیست. در این دیدگاه نیز دو مبنا وجود دارد. برخی میگویند که امر جدید کاشف است از اینکه امر به اداء به صورت تعدد مطلوب بوده است و برخی همچون شیخ اعظم در رسائل معتقدند که امر به قضا، امری مستقل است و امر به اداء، به صورت وحدت مطلوب است. یکی از ثمرات تفاوت مبنا در امر به قضا، در مسئله دوران بین اقل و اکثر در تعداد نمازهای فوت شده است. اگر قضا تابع ادا باشد (به دلیل تعدد مطلوب بودن) و یا اگر امر جدید به قضا، کاشف از تعدد مطلوب باشد، در این صورت استصحاب عدم اتیان و همچنین قاعده اشتغال جاری می شود و بنا بر اکثر گذاشته می شود (و بلکه به گفته مرحوم مظفر اصلا در این فروض فوت و به تبع، قضا صدق نمی کند، چون امر به اصل صلاه، فعلی است) اما اگر تابع اداء نباشد و امر جدید نیز مستقل از امر اول باشد، استصحاب و اشتغال جاری نمی شود و بنا بر اقل گذاشته می شود و در اکثر برائت جاریست. ✍️محسن ابراهیمی ۰۰/۰۹/۱۲ 🌀فقه روز👇 https://eitaa.com/joinchat/1156972562C995b2572a2
🔰 معرفی یک pdf خوب و کاربردی از کتاب «معجم الوسیط» 🎙استاد محمدمهدی مقدسی ‼️بزرگوارانی که در دوره ثبت نام کرده اند، حتما این کلیپ را ببینند. 🔆 کلیپ سمت راست: معرفی در محیط 🔆 کلیپ سمت چپ: معرفی در محیط 🔴 دانلود pdf «معجم الوسیط» فهرست بندی شده: 🆔gap.im/soda96/33 🔻 دانلود نرم افزار ویندوز برای بازکردن پی‌دی‌اف👇👇 microsoft.com/store/productId/9WZDNCRDJXP4 🔻دانلود نرم افزار اندروید برای بازکردن پی‌دی‌اف👇👇 myket.ir/app/com.xodo.pdf.reader @doreh_almorsalaat
المرسلات
🌀#لقاءالله (۷)| معرفت نفس پایان حجب ظلمانی و آغاز حجب نورانی ▫️و اگر اين دولت براى كسى دست دهد و از
(۸)| فإذا دخلت ميدان الشّوق ... ▫️در «مصباح الشّريعة» مى‌‏فرمايد: ▫️المشتاق لا يشتهى طعاما و لا يستلذّ شرابا و لا يستطيب رقادا و لا يأنس حميما و لا يأوى دارا و لا يسكن عمرانا و لا يلبس ليّنا و لا يقرّ قرارا، و يعبد اللّه ليلا و نهارا راجيا أن يصل إلى ما يشتاق إليه، و يناجيه بلسان شوقه معبّرا عمّا فى سريرته، كما أخبر اللّه عن موسى بن عمران فى ميعاد ربّه بقوله: و عجلت إليك ربّ لترضى. ▫️و فسّر النّبىّ صلّى اللّه عليه و آله عن حاله: أنّه ما أكل و لا شرب و لا نام و لا اشتهى شيئا من ذلك فى ذهابه و مجيئه أربعين يوما شوقا إلى ربّه. ▫️فإذا دخلت ميدان الشّوق فكبّر على نفسك و مرادك من الدّنيا، و دع المألوفات و أحرم عن سوى مشوقك و لبّ بين حياتك و موتك- إلخ. 📚رساله لقاء الله، میرزا جواد آقا ملکی تبریزی @almorsalaat
... 🔰مدرسه مجازی برگزار می کند: ♨️♨️دوره آموزشی کوتاه مدت: «چگونه تفسیر المیزان بخوانیم؟» ⭕️تفسیر المیزان، از ارزشمندترین آثار علامه طباطبایی و به تعبیر شهید مطهری، بهترین تفسیر در جهان اسلام است. روش منحصر به فرد علامه در این تفسیر، حجیم بودن آن، برخی مطالب علمی و فلسفی موجود در این تفسیر و برخی دیگر از ویژگیهای اختصاصی آن، سبب شده است که برخی از علاقه مندان به تفسیر و معارف اسلامی، نتوانند به نحو مطلوب و روشمندی از این کتاب بهره ببرند. ⭕️از آنجایی که به نظر می رسد، محتوای بی بدیل این کتاب از جهات مختلف علمی، اجتماعی، تبلیغی، اخلاقی و... مورد نیاز اهل علم، خصوصا طلاب ارجمند حوزه های علمیه می باشد، بنا داریم که دوره کوتاه مدتی را در موضوع «چگونه تفسیر المیزان بخوانیم؟» را در برگزار کنیم. 🎙جهت تدریس این دوره از بزرگوار حجت الاسلام دعوت کرده ایم که انشالله از مطالعات و تجارب ایشان پیرامون چگونه خواندن المیزان بهره مند شویم. 📜 این دوره از چند روز آینده آغاز خواهد شد و شرایط و نحوه ثبت نام این دوره در کانال زیر اعلام خواهد شد 👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1705705472C63999eac19 @doreh_almorsalaat @majazi_almorsalaat