eitaa logo
المرسلات
10هزار دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
507 ویدیو
38 فایل
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد 📌تبیین دیدگاه های امام، رهبری، علامه طباطبایی، شهید مطهری 🔰آثار و دروس استاد علی فرحانی 📌آموزش دروس حوزوی 📞 ارتباط با ادمین: @admin_morsalat
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| شهادتش را از امام حسن مجتبی (ع) گرفت. 🎙استاد علی فرحانی 📚نشست علمی. سال 98 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊 💢تفاوت تاریخ نقلی و تاریخ تحلیلی 💢صلح امام حسن علیه السلام 🎙استاد علی فرحانی 💠 استاد با تفکیک تاریخ نقلی از تاریخ تحلیلی ؛ تاریخ تحلیلی را به تفسیر موضوعی و تاریخ نقلی را به تفسیر ترتیبی تمثیل می کنند. 💠 از آنجا که تفسیر موضوعی نیازمند تسلط بر تفسیر ترتیبی است؛ تحلیل تاریخی هم فراتر از صرف نقل حوادث تاریخی است. 💠 جالب اینکه توانایی بر تحلیل تاریخی متفرع بر ملکه اسلام شناسی است لذا است که تحلیل های تاریخی مجتهدینی همچون با دیگر تحلیل ها متفاوت است. ♨️ استاد در این صوت به قسمتی از تاریخ نقلی حادثه صلح امام حسن(ع) پرداخته و تبیین می کنند که حقیقتا امام در آن شرائط به صلح شدند نه اینکه روحیه جنگ آوری نداشته باشند. ♨️ مجبور شدن امام بر صلح هم به خاطر و سردار سپاه حضرت بود❗️ (ع) 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
◽️اللّٰهُمَّ عَظُمَ بَلَائِى، وَأَفْرَطَ بِى سُوءُ حالِى، وَقَصُرَتْ بِى أَعْمالِى، وَقَعَدَتْ بِى أَغْلالِى، وَحَبَسَنِى عَنْ نَفْعِى بُعْدُ أَمَلِى، وَخَدَعَتْنِى الدُّنْيا بِغُرُورِها، وَنَفْسِى بِجِنايَتِها وَمِطالِى ، ◽️يَا سَيِّدِى فَأَسْأَلُكَ بِعِزَّتِكَ أَنْ لَايَحْجُبَ عَنْكَ دُعائِى سُوءُ عَمَلِى وَفِعالِى، وَلَا تَفْضَحْنِى بِخَفِيِّ مَا اطَّلَعْتَ عَلَيْهِ مِنْ سِرِّى، وَلَا تُعاجِلْنِى بِالْعُقُوبَةِ عَلىٰ مَا عَمِلْتُهُ فِى خَلَواتِى مِنْ سُوءِ فِعْلِى وَ إِساءَتِى، وَدَوامِ تَفْرِيطِى وَجَهالَتِى، وَكَثْرَةِ شَهَواتِى وَغَفْلَتِى؛ ◽️وَقَدْ أَتَيْتُكَ يَا إِلٰهِى بَعْدَ تَقْصِيرِى وَ إِسْرافِى عَلىٰ نَفْسِى، مُعْتَذِراً نادِماً مُنْكَسِراً مُسْتَقِيلاً مُسْتَغْفِراً مُنِيباً مُقِرّاً مُذْعِناً مُعْتَرِفاً، ◽️لَاأَجِدُ مَفَرّاً مِمَّا كَانَ مِنِّى وَلَا مَفْزَعاً أَتَوَجَّهُ إِلَيْهِ فِى أَمْرِى، غَيْرَ قَبُولِكَ عُذْرِى وَ إِدْخالِكَ إِيَّاىَ فِى سَعَةِ رَحْمَتِكَ . ◽️اللّٰهُمَّ فَاقْبَلْ عُذْرِى، وَارْحَمْ شِدَّةَ ضُرِّى، وَفُكَّنِى مِنْ شَدِّ وَثاقِى؛ ◽️خدایا! بلایم بزرگ شده و زشتی حالم از حدّ گذشته و کردارم بی‌لیاقت و بی‌خبرم ساخته و زنجیرهای گناه مرا زمین‌گیر کرده و دوری آرزوهایم مرا زندانی ساخته و دنیا با غرورش و نفسم با جنایتش و امروز و فردا کردنم مرا نسبت به تو فریفته، ای سرورم از تو درخواست می‌کنم به توانمندی‌ات که مانع نشود از اجابت دعایم به درگاهت، بدی عمل و زشتی کردارم و مرا با آنچه از اسرار نهانم می‌دانی رسوا مسازی و در کیفر آنچه در خلوت‌هایم انجام دادم، از زشتی کردار و بدی رفتار و تداوم کوتاهی‌ام در وظایف و نادانی و بسیاری شهواتم و بی‌خبری‌ام، شتاب نکنی؛ ◽️ای خدای من، اینک به پیشگاهت آمدم، پس از کوتاهی در عبادت و زیاده‌روی در خواهش‌های نفس عذرخواه، پشیمان، شکسته‌دل، جویای گذشت، طالب آمرزش، بازگشت کنان با حالت اقرار و اذعان و اعتراف به گناه، بی‌آنکه گریزگاهی از آنچه از من سرزده بیابم و نه پناهگاهی که به آن روی آورم پیدا کنم، جز اینکه پذیرای عذرم باشی و مرا در رحمت فراگیرت بگنجانی. خدایا! پس عذرم را بپذیر و به بدحالی‌ام رحم کن و از بند محکم گناه رهایم ساز؛ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📕 با عنایت الهی کتاب «نظریه اعتباریات امام خمینی (ره) و نقش آن در استنباط» منتشر شد. 🔰نویسنده: سید محمد هاشمی ⭕️ «این اثر در حقیقت تلاشی برای تبیین نظریه امام خمینی ره در باب اعتباریات و لزوم تفکیک این ادراکات از ادراکات حقیقی، در علوم اعتباری است. از این رو اندیشه ایشان در این باب که در آثار مختلفشان مطرح شده، صورت بندی منظمی پیدا کرده و اثر توجه به آن در علم اصول و فقه نیز روشن گشته است. همچنین مقایسه ای در همین رابطه، میان نگاه های امام خمینی ره و محقق عراقی ره - از نمایندگان برجسته مکتب نجف - صورت گرفته است.» ⭕️ برای تهیه کتاب به صورت آنلاین و ارسال پستی اینجا کلیک کنید. 💢۱۵ درصد تخفیف سفارش آنلاین ☝️ 🔸 برای تهیه حضوری کتاب به آدرس زیر مراجعه کنید: قم، مجتمع ناشران، طبقه همکف، پلاک 13، کتاب فردا 📚 آدرس کانال اختصاصی کتاب: @etebariyatbook پاسخ به سوالات در رابطه با تهیه کتاب: @Yazainab1445 🔸🔸🔸 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵| کرامتی از معروف کرخی از اصحاب خاص آقا امام رضا (ع) 🎙استاد علی فرحانی 📌گزیده سخنرانی استاد به مناسبت شهادت امام رضا (ع). 99/07/26 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
. ◾️| الشيخ العارف معروف الکرخی رحمة الله عليه 💢کنیه او ابومحفوظ است و نام پدر وی فیروزه و بعضی گفته اند ابن علي الكرخی. 💢دربان حضرت امام همام علی بن موسی الرضا ع بوده و استفاده علوم ظاهری و باطنی از آن حضرت نموده. 💢به اجابت دعا معروف و مشهور است و مرقد منورش به واسطه بر آمدن حاجات جمهور، به "تریاق مجرب" در السنه مذکور [است] 💢با سری سقطی که تلمیذ او بود میگفته که چون تو را به درگاه الهی حاجتی باشد به من سوگند ده و در مکاتیب مولانا قطب الدین انصاری شیرازی مسطور است که کسی به وداع معروف کرخی آمد که به سفری میرفت. با وی گفت که هرگاه حاجتی داشته باشی به حرمت سر معروف کرخی آن را از خدای تعالی درخواه که مستجاب شود. آنکس تعجب کرد که چگونه معروف تزکیه نفس خود میکند. معروف گفت این برای آن میگویم که سالها این سر را بر آستانه علی بن موسی الرضا نهاده ام 💢و ایضا بر السنه جمهور معروف و مشهور است که روزی تاجری بر درگاه حضرت امام همام آمده استدعا داشت که آن حضرت در حق او دعائی فرمائید که به برکت آن در سفر دریا از غرقه شدن ایمن باشد. اتفاقا آن حضرت به عبادتی مشغول بود لاجرم صورت مشغولی آن‌حضرت را به آن شخص گفتند و دوات و قلم گرفته بر رقعه چند کلمه نوشته به آن شخص دادند و گفتند اگر امواج دریا به تلاطم در آید، آنچه در این رقعه نوشته ام بر دریا بخوان که ساکن گردد و به سلامت به ساحل خواهی رسید 💢آن شخص رقعه را گرفته روان شد و چون در اثنای سفر دریا آثار طوفان ظاهر شد آن رقعه را بیرون آورد و خیال میکرد که در آنجا دعای ماثور از حضرت امام خواهد بود. دید که در آنجا این مضمون نوشته که: ای دریا بحق معروف کرخی که دربان علی بن موسی الرضا ع است از جوش وخروش بایست. آنشخص از غایت اعراض و اضطراب رقعه را به دریا انداخت و به مجرد وصول آن رقعه به دریا جوش وخروش برطرف شد 💢و آن شخص و سایر رفيقان او متنبه شدند و دانستند که حق و حرمت معروف به یمن دربانی حریم حضرت امام همام ع آن قدر بوده که حق سبحانه و تعال به بر کت او دریا را از اضطراب باز دارد 💢و از آن زمان تا الحال معمول جميع مسافران تجار آن است که چون آثار موج و طوفان ظاهر شود او را به حق معروف کرخی مقید به وصف دربانی امام سوگند میدهند که از اضطراب باز نشیند و تجربه نموده اند که مفید می افتد. 📚قاضی نورالله شوشتری، مجالس المومنین ج2 ص27 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌 💢یکی از مخاطبین ارجمند که در حال استماع اصوات بدایه الحکمة استاد هستند، درخواست هم بحث دارند. 💢در صورت تمایل به این آیدی پیام دهید👇 https://eitaa.com/mohsenghorbanis ❇️ لینک دانلود اصوات تدریس بدایه الحکمه استاد👇 https://eitaa.com/almorsalaat/1007 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| میبایست مساله شرط به عنوان «قاعدة الاشتراط» و به صورت قاعده فقهیه خوانده شود 🎙استاد علی فرحانی 📚تدریس مکاسب. جلد چهارم. سال 1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌معرفة النفس در نگاه ملاحسینقلی همدانی و سید احمد کربلائی و مرحوم آیت الله قاضی ❇️مرحوم قاضى -رضوان الله عليه- طريقۀ عرفان و توحيد مرحوم حاجّ‌ سيّد احمد را قبول داشته است و دستورات آن مرحوم را كه طبق رويّه و منهج استاد بزرگ، آخوند ملاّ حسينقلى همدانى بوده است به شاگردان خود مى‌داده است، ❇️و راه و روش مستقيم را معرفت نفس، در راه طريق تعبّد تامّ‌ و تمام به شرع انور مى‌دانسته است، و بدين جهت بعضاً هم از او تعبير به استاد مى‌كرده است. 📚مطلع انوار «علامه طهرانی» ج 2 ص 46 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📣حوزه علمیه آیت الله ایروانی با همکاری دبیرخانه کنگره بین المللی علامه طباطبایی برگزار می کند: 🔸نشست «تفسیر المیزان و مبانی انقلاب اسلامی؛ تضاد یا سازگاری؟» تاملی بر مناسبات مبانی نظری علامه طباطبایی با انقلاب اسلامی 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین علی فرحانی (استاد حوزه و دانشگاه) 🕰زمان: چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ساعت ۱۰ 🕌مکان: تهران، خ ولیعصر(عج) تقاطع خ مولوی، حوزه علمیه آیت الله ایروانی 📌امکان شرکت حضوری برای آقایان (طلاب و دانشجویان) برقرار است •┄┅┅┅┅❀❀❀❀┅┅┅┅┄• 📬 کانال رسمی حوزه علمیه حضرت آیت الله ایروانی(ره) 🆔️ @howzeh_iravani 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| آیت الله شیخ مرتضی طالقانی و آیت الله سید عبدالکریم کشمیری 🎙استاد علی فرحانی 📚 تدریس مکاسب. سال 1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
♨️اهمیت آشنایی طلاب با مسائل و تحولات عالم و پیشرفت های علمی، در راستای در استنباط احکام 🔰 مقام معظم رهبری ✨قم و دیگر حوزه‌ها، از تحولات عالم نبایستی برکنار بمانند. کسانی که تدبیر امور حوزه را به دست دارند، باید فکری کنند و ترتیبی دهند که طلاب در جریان مسائل عالم قرار گیرند. چنین نباشد که از پیشرفتهای عالم، از حوادث عالم، از موضوعات علمی، از اکتشافات جدید در زمینه‌های مختلف - چه در زمینه‌های علوم طبیعی و چه بخصوص در زمینه‌های علوم انسانی - اینها برکنار و دور باشند. ✨چرا؟ برای این‌که یک رکن مهم برای فتوا، اطلاع از  است. اگر فقیه، موضوع را نشناسد، نخواهد توانست کما هو حقه، از دلیل شرعی، حکم الهی را استنباط کند. ✨فرض کنید کسی می‌خواهد مثلاً در باب کر حرف بزند؛ نباید بداند آب چیست!؟ فرض کنید در گوشه‌ای نشسته باشد و لیوان لیوان، یا قطره قطره، در حلق او آب ریخته باشند - البته فرض غیرممکن یا بسیار مستبعدی است؛ اما در عالم تصور - می‌شود چنین انسانی بفهمد که کر، میزان کر، تطهیر کر، یا آب جاری چیست؟ چگونه می‌خواهد اینها را استنباط کند؟ اصلاً می‌تواند استنباط کند؟ می‌تواند  موضوع و حکم را بفهمد؟ ✨اگر فقیه موضوع را نداند، بسیار مشکل است که بتواند حکم را درست بداند. بسیاری از جاها انسان فتاوی‌ای را ملاحظه می‌کند و می‌بیند که این فتاوی، رسا و کامل نیست. وقتی برمی‌گردد، می‌بیند موضوع برای فتوا دهنده، درست روشن نبوده است. در بسیاری از مباحث فقهی، ما به این برخورد می‌کنیم. می‌بینیم که در مسأله‌ای، اغلب فقها به یک امر فتوا داده‌اند. انسان تعجب می‌کند. واقعیات زندگی را که نگاه می‌کند، می‌بیند حکم شرعی در این قضیه، نمی‌تواند این باشد. بعد که تأمل می‌کند، سیر می‌کند؛ می‌بیند موضوع و شقوق موضوع، در زمان صدور آن فتوا، درست روشن نبوده است. یا شقوقی داشته، که آنها در حوزه‌ فقها نبوده است، یا بعداً شقوقی به وجود آمده است که آن زمان که راجع به این موضوع بحث می‌کردند، این شقوق وجود نداشته است. ✨پس، چنانچه طلبه و فاضل جوان، از مسائل عالم مطلع شد و در جریان امور قرار گرفت، این به او در فهم احکام الهی و شرعی و فتوای صحیح و نزدیک به واقع، کمک خواهد کرد. راهش هم این است که طلاب از این معلومات برکنار نمانند. ✨در حوزه‌ی قم، باید روشهایی را برای این قضایا انتخاب کنند. مثلاً با کمک کردن به گسترش معلومات، یا مطرح کردن بعضی از مسائل روز در مجلات اختصاصی حوزه‌ها، یا تخطئه نکردن کسی که مطالعات روز دارد، و از این قبیل روشها. 📚 بیانات ۷۱/۶/۲۹ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢با سلام 💢در این مدت تعداد زیادی از مخاطبین در مورد دروس امسال استاد، پیام داده و سوال کرده اند. 💢انشاءالله لیست تدریس های استاد را در کانال قرار خواهیم داد. 📌با تشکر از همراهی شما👇 @admin_morsalat @almorsalaat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙| وظیفه علم اصول، تحلیل خطابات شارع است و مرز آن با ادبیات باید محفوظ بماند/ باید از ابتدای علم اصول محیط تشریع و نوع خطابات شارع شناخته شود/ همین مطلب را حضرت امام در ابتدای رساله تعادل و تراجیح اصرار میکنند/ غفلت از این نکته موجب شده تا در علم اصول، گاها خطابات شارع به نحو «خطابات بین الاثنینی» و گاهی به نحو «خطابات مجالس تقنین» بررسی شود/ عنوان «خطابات مجلس تقنین» غیر از «نظریه خطابات قانونی» حضرت امام است 🎙استاد علی فرحانی 📚کفایه الاصول. قطع و ظن. مدرسه دارالهدی. سال 96 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
📌لأنادینک أین کنت یا ولی المومنین، یا غایة آمال العارفین 🎙دعای کمیل 💢يَا رَبِّ وَأَنْتَ تَعْلَمُ ضَعْفِى عَنْ قَلِيلٍ مِنْ بَلاءِ الدُّنْيا وَعُقُوباتِها، وَمَا يَجْرِى فِيها مِنَ الْمَكَارِهِ عَلَىٰ أَهْلِها، عَلىٰ أَنَّ ذٰلِكَ بَلاءٌ وَمَكْرُوهٌ قَلِيلٌ مَكْثُهُ، يَسِيرٌ بَقاؤُهُ، قَصِيرٌ مُدَّتُهُ؛ فَكَيْفَ احْتِمالِى لِبَلاءِ الْآخِرَةِ وَجَلِيلِ وُقُوعِ الْمَكَارِهِ فِيها ؟ وَهُوَ بَلاءٌ تَطُولُ مُدَّتُهُ، وَيَدُومُ مَقامُهُ، وَلَا يُخَفَّفُ عَنْ أَهْلِهِ، لِأَنَّهُ لَايَكُونُ إِلّا عَنْ غَضَبِكَ وَانْتِقامِكَ وَسَخَطِكَ، وَهٰذا ما لَاتَقُومُ لَهُ السَّماواتُ وَالْأَرْضُ، يَا سَيِّدِى فَكَيْفَ لِى وَأَنَا عَبْدُكَ الضَّعِيفُ الذَّلِيلُ الْحَقِيرُ الْمِسْكِينُ الْمُسْتَكِينُ؛ 💢يا إِلٰهِى وَرَبِّى وَسَيِّدِى وَمَوْلاىَ، لِأَيِّ الْأُمُورِ إِلَيْكَ أَشْكُو، وَ لِمَا مِنْها أَضِجُّ وَأَبْكِى، لِأَلِيمِ الْعَذابِ وَشِدَّتِهِ، أَمْ لِطُولِ الْبَلَاءِ وَمُدَّتِهِ . فَلَئِنْ صَيَّرْتَنِى لِلْعُقُوبَاتِ مَعَ أَعْدائِكَ، وَجَمَعْتَ بَيْنِى وَبَيْنَ أَهْلِ بَلَائِكَ، وَفَرَّقْتَ بَيْنِى وَبَيْنَ أَحِبَّائِكَ وَأَوْلِيائِكَ، فَهَبْنِى يَا إِلٰهِى وَسَيِّدِى وَمَوْلاىَ وَرَبِّى، صَبَرْتُ عَلَىٰ عَذابِكَ، فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَلَىٰ فِراقِكَ، وَهَبْنِى صَبَرْتُ عَلىٰ حَرِّ نَارِكَ، فَكَيْفَ أَصْبِرُ عَنِ النَّظَرِ إِلَىٰ كَرامَتِكَ ؟ أَمْ كَيْفَ أَسْكُنُ فِى النَّارِ وَرَجائِى عَفْوُكَ؟ 💢فَبِعِزَّتِكَ يَا سَيِّدِى وَمَوْلاىَ أُقْسِمُ صَادِقاً، لَئِنْ تَرَكْتَنِى نَاطِقاً لَأَضِجَّنَّ إِلَيْكَ بَيْنَ أَهْلِها ضَجِيجَ الْآمِلِينَ، وَلَأَصْرُخَنَّ إِلَيْكَ صُراخَ الْمُسْتَصْرِخِينَ، وَلَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بُكَاءَ الْفَاقِدِينَ، وَلَأُنادِيَنَّكَ أَيْنَ كُنْتَ يَا وَلِىَّ الْمُؤْمِنِينَ، يَا غَايَةَ آمالِ الْعارِفِينَ، يَا غِياثَ الْمُسْتَغِيثِينَ، يَا حَبِيبَ قُلُوبِ الصَّادِقِينَ، وَيَا إِلٰهَ الْعالَمِينَ؛ ◽️ای بزرگوار، ای پروردگار و تو از ناتوانی‌ام در برابر اندکی از غم و اندوه دنیا و کیفرهای آن و آنچه از ناگواری‌ها بر اهلش می‌گذرد آگاهی، با آنکه این غم و اندوه و ناگواری درنگش کم، بقایش اندک و مدّتش کوتاه است؛ پس چگونه خواهد بود تاب و توانم در برابر بلای آخرت و فرود آمدن ناگواری‌ها در آن جهان بر جسم و جانم و حال آنکه زمانش طولانی و جایگاهش ابدی است و تخفیفی برای اهل آن بلا نخواهد بود، چراکه مایه آن بلا جز از خشم و انتقام و ناخشنودی تو نیست و این چیزی است که در برابرش آسمان‌ها و زمین تاب نیاورند، ای سرور من تا چه رسد به من؟ و حال آنکه من بنده ناتوان، خوار و کوچک، زمین‌گیر و درمانده توأم؛ ◽️ای خدای من و پروردگار و سرور و مولایم، برای کدامیک از دردهایم به حضرتت شکایت کنم و برای کدامین گرفتاریم به درگاهت بنالم و اشک بریزم. آیا برای دردناکی عذاب و سختی‌اش، یا برای طولانی شدن بلا و زمانش، پس اگر مرا در عقوبت و مجازات با دشمنانت قرار دهی و بین من و اهل عذابت جمع کنی و میان من و عاشقان و دوستانت جدایی اندازی، ای خدا و آقا و مولا و پروردگارم، بر فرض که بر عذابت شکیبایی ورزم، ولی بر فراقت چگونه صبر کنم و گیرم ای خدای من بر سوزندگی آتشت شکیبایی کنم، اما چگونه چشم‌ انداختن به بزرگ‌منشی و سخاوتت را تاب آورم یا چگونه در آتش، سکونت گزینم و حال آنکه امید من گذشت و چشم‌پوشی توست؟! ◽️پس به توانمندی‌ات ای آقا و مولایم سوگند صادقانه می‌خورم، اگر مرا در سخن گفتن آزاد بگذاری در میان اهل دوزخ به پیشگاهت سخت ناله سر دهم، همانند ناله‌ی آرزومندان و به درگاهت بانگ بردارم، همچون بانگ آنان‌که خواهان دادرسی هستند و هر آینه به آستانت گریه می‌کنم چو آنان‌که مبتلا به فقدان عزیزی می‌باشند و هر آینه صدایت می‌زنم: کجایی‌ ای سرپرست مؤمنان، آری کجایی‌ ای نهایت آرزوی عارفان، ای فریادرس خواهندگان فریادرس، ای محبوب دل‌های راستان و ای معبود جهانیان؛ 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
❇️لیست تدریس ها استاد علی فرحانی ❇️سال تحصیلی 1402_1403 💢دروس موسسات فقهی: 1️⃣مکاسب/ خیارات (از اول) / موسسه امام باقر علیه السلام/ ساعت 7.8 2️⃣ مکاسب/ شروط عوضین/ مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام/ ساعت 8.9 3⃣ مکاسب / شروط متعاقدین / موسسه ائمه اطهار/ ساعت 10_11 💢دروس خارج فقه و اصول: 4⃣ درس خارج اصول _از ابتدا_(با محوریت کتاب مناهج الوصول) / مدرسه فیضیه/ مدرس آیت الله حائری/ شنبه تا دوشنبه/ ساعت 11_12 5⃣ درس خارج فقه طهارت _از ابتدا_(با محوریت کتاب تحریر الوسیله حضرت امام)/ مدرسه فیضیه/ مدرس آیت الله حائری/ سه شنبه و چهارشنبه/ ساعت 11_12 📌جزئیات تدریس خارج فقه معاصر و فلسفه استاد نیز متعاقبا اعلام خواهد شد. 📌دروس خارج، دروس آزاد هستند و طلاب محترم میتوانند در سامانه نجاح، این دروس را انتخاب کنند 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
. 💢شروع دروس خارج استاد، روز دوشنبه مورخ 3/7/1402 میباشد. @almorsalaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| اهمیت نوشتن در سیره علمی علماء 🎙استاد علی فرحانی 📚تدریس خیارات مکاسب/ موسسه امام باقر علیه السلام/ سال 1394 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢با توجه به درخواستهای مکرر مخاطبین، انشاءالله صوت دروس خارج استاد هم در کانال المرسلات و هم در کانال دروس اساتید المرسلات(@doroos_almorsalaat) بارگزاری میشود 📌با المرسلات در ارتباط باشید👇 @admin_morsalat @almorsalaat
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔊| جایگاه علم اصول و ثمره آن/ اشاره ای به منشأ پیدایش و علت تحول علم اصول 🎙استاد علی فرحانی 📚درس خارج اصول. دوشنبه. 3/7/1402 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
💢توحید حقیقی 🔰شهید مطهری 🔹توحيدي که از نظر عارف قله منيع انسانيت به شمار مي‌‌‌‌‌رود و آخرين مقصد سير و سلوک عارف است، با توحيد مردم عامي و حتي با توحيد فيلسوف (يعني اينکه واجب الوجود يکي است نه بيشتر) از زمين تا آسمان متفاوت است. 🔹توحيد عارف يعني موجود حقيقي منحصر به خداست، جز خدا هرچه هست «نمود» است نه «بود»؛ توحيد عارف يعني «جز خدا هيچ نيست»؛ 🔹توحيد عارف يعني طي طريق کردن و رسيدن به مرحله جز خدا هيچ نديدن. 🔹اين مرحله از توحيد را مخالفان عرفا تأييد نمي‌‌‌‌‌کنند و احياناً آن را کفر و الحاد مي‌‌‌‌‌خوانند، ولي عرفا معتقدند که توحيد حقيقي همين است و ساير مراتب توحيد خالي از شرک نيست. 🔹از نظر عرفا رسيدن به اين مرحله کار عقل و انديشه نيست، کار دل و مجاهده و سير و سلوک و تصفيه و تهذيب نفس است. 📚خدمات متقابل اسلام و ایران ص 543 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b