اتفاقا نیش عقرب نه از ره کین است
بلکه اقتضای طبیعت ش این است
والا به خدا این ضرب المثل هم حیف بود براش مثال بزنند چون این موجود پلشت عامدانه از روی کینه و دشمنی باتفکر جوانان وطن بازی میکند و به آشوب فرامیخاند
اما عقرب طبیعت ش نیش زدن وباکسی دشمنی نداره
لعنت خدابرقوم ظالمین و عناد ورزان
🔻هدف، «رهاسازی حجاب» است
🖋 مهدی جمشیدی
۱. ملاک مواجهۀ پلیس امنیت اخلاقی، حتّی "قدر متیقنهای بیحجابی" نیز نبوده است، چه رسد به "بیحجابیهای مرزی". در عمل مشاهده میکنیم که پلیس امنیت اخلاقی با زنانی که "فاصلۀ آنچنانی" و "زاویۀ زیاد" با حجابِ معیار دارند، برخورد میکند، نه بیشتر؛ یعنی "سطوح فروتر از این"، به اخلاق و دیانت خود شخص واگذار شده است و نوعی "انتخاب ایمانی" است. پلیس امنیت اخلاقی با "کمحجابها" یا "شلحجابها"، مواجههای ندارد و تمرکزش بر روی زنانی است که وضع پوشششان، "انگشتنما/ جیغ/ رسوا/ قبیح" است، نه هر کسیکه "حدود شرعیِ حجاب" را رعایت نکرده است. فرض کنید زنی که در جامعه، "آرایش متوسط" انجام داده باشد، مرتکب منکر شرعی شده است، امّا با این حال، پلیس امنیت اخلاقی با او برخورد نمیکند. یا زنی که "بخش اندکی از موی سرش" بیرون است. اینچنین مواردی، "مشروع" نیستند، امّا برخوردی نیز با آنها صورت نمیگیرد. این یعنی حدی از "مدارا" در مقام اِعمال قانون، روا شمرده میشد. "مسألۀ اصلی" نیز این است که آیا باید با اندک زنانی که بهشدّت کمحجاب و بدحجاب هستند و گاه حتّی کشف حجاب کردهاند، مواجهۀ قانونی صورت بگیرد یا خیر؟ اینان زنانی هستند که حتّی چشمهای زنان شُلحجاب را نیز به خود خیره میکنند. این یعنی وضع پوشش آنها، در "مرحلۀ قرمز" قرار گرفته است. آیا این عدّه باید مشمول برخورد قانونی قرار بگیرند یا خیر؟ چنانچه معتقد به "حجاب اختیاری" باشیم، نباید مواجهۀ قانونی را شامل هیچ لایهای از بیحجابی بدانیم.
۲. هر چند "بگیروببند"، راهحلِ "اوّل" و "آغازین" نیست و باید "سازوکارهای فرهنگی و معرفتی" را در پیش گرفت، امّا برای آن دسته از بیحجابها که "اثر فرهنگی و معرفتی" نمیپذیرند و "عامدانه" و "لجوجانه"، فضای جامعه را آلوده به ولنگاری میکنند، "تنها راهحل" است. اینان "معتقد" به حجاب نیستند، امّا برای مصالح جامعه، باید "ملزم" به آن باشند. فرض کنید زنی با "تذکّر"، حاضر به رعایت حجاب نشود و همچنان برهنگی را ترجیح بدهد. در این حال، میتوان با این استدلال که نباید او را "لجوج" کرد، او را منع نکرد؟! آری، شکلگیری لجاجت در او نسبت به دین و انقلاب، مفسده است و باید در حد امکان، از آن پرهیز داشت، ولی چنانچه او به رعایت "مصلحت جامعه" تن در نداد، باید مصلحت او را نادیده گرفت. در واقع، "حقوق جمع" بر "حقوق فرد"، تقدّم دارند. کسانی در داخل، به محض اینکه احساس کنند معیارها و ضوابط ارزشی، "سست" و "رقیق" شدند و میتوان در سایۀ مخالفت با تکصدایی و تکارزشی و انسداد و اختناق، کنشگری داشت، ره صدساله را "یکشبه" خواهند رفت. گویا خواستۀ نهفتهای در پشت "سد" قرار داشته که در انتظار فضای ولنگار و بیبندوبار برای رهاشدن بوده است. در اینجا دیگر عبور از ارزشها، "تدریجی" و "گامبهگام" نخواهد بود؛ بلکه "ناگهان"، همۀ سرمایۀ "رفتارپردازیِ جنسی" به صحنه خواهد آمد.
۳. پلیس امنیت اخلاقی در این سالها، بیش از "دو هزار عملیات" داشته است. از میان این رقم، چه تعداد خطا رخ داده است؟! در این مدّت، چند فیلم دیدهاید که نشانگر "رفتار غیرقانونی" بودهاند؟! بعید میدانم که به ده فقره برسد. فرض کنید یکی از نیروهای پلیس امنیت اخلاقی، تخلف کرده است. در این حال، باید بیحجابی را "منکر" قلمداد نکرد و "حکم جزایی" برای آن مقرّر نکرد، یا باید "فرد خطاکار و قانونشکن" در پلیس امنیت اخلاقی را که به نام دین، "برخلاف دین" عمل کرده، مجازات نمود؟! از هر قانونی میتوان سوءاستفاده کرد. آیا باید خودِ "قانون" را انکار کرد؟! نیروهای جبهۀ انقلاب، همۀ "مواجهههای غیرقانونی و غیراخلاقی" با بیحجابان را - که البتّه اندک هستند - نفی و تخطئه میکنند، امّا از آن سو، "بیحجابی" را نیز "قانونشکنی" و "حرام شرعی" میانگارند. نه "برخورد غلط مأمور"، رواست و نه "برهنگیِ بیحجابان". کسانیکه موافق الزام حکومتی برای حجاب در عرصۀ عمومی هستند، معتقد به "اجرای قانون" هستند، نه "قلعوقمع"."درستبودن قانون" و "اجرای درست قانون"، یک حرف هست، و "رهاسازی حجاب در عرصۀ عمومی"، حرف دیگر. حتّی خود "دین" نیز عرصۀ عمومی را به "وجدان اخلاقیِ متدیّنان" وا نمیگذارد، بلکه "منعها" و "مجازاتها"یی را برای متخلفان از شرع در نظر میگیرد که از جهت "قدرت بازدارندگی" نسبت به مفاسد، مفید و مؤثّر هستند و علّت تشریع آنها نیز همین امر است.
🔴 حجاب در کشور ما سه جنبه داره:
👈جنبه قانون بودن :
این مربوط به حکومت و مامور قانون هست که مانند سایر قوانین باید و باید اجرا بشود و هرکس از قانون سرپیچی کرد باید با او برخورد شود .
در اینجا مومن بودن یا نبودن اهمیتی ندارد باید راعیت شود و تذکر دهنده نیز فقط باید مامور قانون باشد و دیگران حق دخالت ندارند.
مسولین باید خودشان روش مناسب پیاده کردن این قانون را پیدا کنند .
👈جنبه فرهنگ بودن:
این جنبه مربوط به مسولین فرهنگی مانند وزارت ارشاد ، صدا و سیما ، آموزش و پرورش می باشد ، این نیز مربوط به مسولین فرهنگی کشور می شود بنشینند اساسنامه درست کنند ، برنامه ی پنج ساله بنویسند و طبق آن عمل کنند.
👈جنبه معروف بودن و حکم خدا بودن:
این جنبه مربوط به همه ی مومنین می شود و امر به معروف جایش اینجاست ، دلسوزان و مومنین و هیئات بنشینند راه درست مبارزه با بدحجابی را پیدا کنند که نه زدگی بیاورد و نه بهانه دست دشمن دهد.
نادرستی روشهای دست به یغه شدن و توهین الحمدلله خیلی وقت است که فهمیده شده است اما باز هم باید روی جذابیت روش کار کرد .
هر چند این #عملیات در ظاهر موفقیتی در برنداشت، اما عمدهترین فایدهاش این بود که توانستند خودشان را بشناسند».
🍃🌷🍃
ایشان در #عملیات کربلای ۵# بر اثر #اصابت #ترکش خمپاره مجروح شد و پس از ۵#ماه، #دوباره در #تیرماه سال ۱۳۶۶# عازم #جبهه شد.
🍃🌷🍃
اما به علت #جراحتی که ایشان از #مجروحیت داشت، دوباره به عقب برگشت و در #زمستان همان سال به #جبهه رفت. اینبار پس از گذراندن #آموزش #تخصصی #اطلاعات - عملیات #عازم منطقه «حلبچه» شد.
🍃🌷🍃
سرانجام #شهید مهدی دباغ هم درتاریخ ۱۳۶۷/۱/۲۳# در حین #شناسایی منطقه، بر اثر #سقوط از ارتفاع به آرزویش که همانا #شهادت در راه #خدا🤍 بود رسید.
🍃🌷🍃
#مزار#شهید:
در زادگاه ایشان ،قوچان(خراسان رضوی)
🍃🌷🍃
شادی ارواح طیبه ی شهدا،امام شهدا،شهدای انقلاب، شهدای دفاع مقدس،شهدای مدافع حرم، شهدای مدافع امنیت، شهدای مدافع سلامت،شهدای هسته ای
و علی الخصوص شهید سرفراز
💠 شهید مهدی دباغ💠
🌷 صلوات 🌷
✨ التماس دعای فرج وشهادت✨
یاعلی مدد
#نجوای_جمعه
✍السَّلَامُ عَلَى رَبِيعِ الْأَنَامِ وَ نَضْرَةِ الْأَيَّام سلام بر بهار مردمان و خرّمی روزگاران مهدی عج. محرّم و صفر با همه غم هایش پایان #ظاهری یافت امّا باید گفت تازه آغاز #حیات و #بهار بشریّت است،چرا که قلوب غبار گرفته جان تازه ای گرفته اند و این پیوند با ماه #ربیع_الاوّل، که ماه میلاد رحمه للعالمین است به #کمال_حقیقی خود رسیده است. #انقلابیّون باید در استکبار ستیزی نسبت به مستکبرین و #طاغوت_درون، مودّت و مواسات را نسبت به رحمایشان در اوج شکوفایی قرار دهند تا #میوه_های پر لعاب محرّم و صفر دل #دشمنان را به لرزه و دل دوستداران و #مستضعفان را به سکینه و اطمینان برساند. مهدی جان! درست است که در ماه ربیع پدر بزرگوارت را از دست می دهی و تو #امام_عصر می شوی اما این غم، با شکوه #میلاد رئیس مکتب و مذهب جبران می شود. مولای من به عنایت تو بود که اهل #استکبار_و_فتنه از کف خیابان های کشورت جمع شد و #تجزیه_طلبان را به تجزیه حقیقی رساندیم. این عید و #پیروزی را به ساحت تو و نائبت و امت همیشه در صحنه تبریک میگوئیم. بی شک هر #سناریوی دیگری علیه انقلاب تو رقم بخورد همه را خنثی خواهیم کرد.
موساد و مدعیان اصلاحات
چگونه به هم رسیدند؟!
🔹غربگرایان مدعی اصلاحات، با برپایی فتنه سبز در سال 88 و شعار "نه غزه نه لبنان"، طبق نقشه و خواسته اسرائیل عمل کردند. آنها اما در ماجرای برجام و تقسیم کار آمریکا و اسرائیل (بازی پلیس خوب- پلیس بد)، آمریکا را تطهیر کرده و فقط اسرائیل را دشمن قسم خورده و خبیث ملت ایران وانمود کردند.
🔹"اعتراف العقلاء علی انفسهم جائز". اگر اسرائیل، دشمن ترین دشمنان ملت ایران است که هست، چرا برخی مدعیان اصلاحات، در آشوب افکنی اخیر، همان جا ایستادند که اسرائیل ایستاده بود و جزو طراحان آشوب بود؟!
🔹صهیونیست ها در کنار آمریکا و غرب، گروهک های تروریست ورشکسته ای مثل کومله، دموکرات و منافقین را برای آشوب افکنی شرارت آمیز به میدان فراخواندند. و ضمنا سعی کردند نا امنی را به عمق ایران بکشانند.
🔹در این میان، شبکه "ایران اینترنشنال" در کنار رسانه هایی مانند بی بی سی و صدای آمریکا، از میدان داران تحریک آنلاین به اغتشاش و آشوب و جنایت و شرارت بود. این شبکه به اعتراف دو خبرنگار صهیونیست در خدمت موساد قرار دارد:
🔻"باراک راوید" خبرنگار معروف صهیونیست (خبرنگار وبگاه عبری «واللا» و وبگاه آمریکایی آکسیوس): "موساد برای برای جنگ اطلاعاتی علیه ایران، به طور منظم از شبکه ایران اینترنشال استفاده میکند".
🔻"یوسی میلمان" تحلیلگر اطلاعاتی هآرتص: "ایران اینترنشنال، شبکه متعلق به موساد به شمار می رود. موساد اطلاعات و مطالبی را که نمی خواهد به نام خودش منتشر کند، از طریق این شبکه منتشر می کند".
🔹نکته مهم دیگر این است که علی اصغر رمضانپور، سردبیر ایران اینترنشنال، قبل از فرار از کشور، معاون وزیر ارشاد در دولت اصلاحات، و سردبیر روزنامه زنجیره ای آفتاب امروز و آینده نو بوده است.
🔹دستگاه های قضایی، امنیتی، انتظامی و نظامی، همان گونه که اشرار تروریست را به خاطر جنایات انجام گرفته مورد تعقیب یا مجازات قاطع قرار می دهند، باید آن طیف از مدعیان اصلاح طلبی را که همگام با رسانه مزدور، تحریک به آشوبگری کردند و موجب خسارات گسترده به جان و مال مردم و امنیت کشور شدند، تحت تعقیب و مجازات قرار دهند.
#حجاب
#امام_زمان
می گویند چرا اغتشاشات چند خس وخاشاک به سرانجام نمی رسد !
پاسخ مشخص است ...انقلاب ۵۷ نتیجه ظلم پهلوی و به رهبری امام خمینی و یاران اندیشمند ایشان مثل آیت الله خامنه ای ، دکتر بهشتی ،شهید مطهری،دکتر شریعتی ،مرحوم طالقانی ،شهید رجایی و ...شکل گرفت
با علی کریمی و مهران مدیری نبود !
انقلاب ما در این سال ها با وجود همه فشار و تحریم و نفوذی ها نه تنها مثل پهلوی بحرین را شوهر نداده !(به قول هویدا ) بلکه به ابرقدرت نظامی منطقه تبدیل شده ایم و در هسته ای و نانو و فضایی و پزشکی و فنی مهندسی و ...هم رشد بی نظیری داشته ایم که در کنار پیشرفت موشکی و پهبادی هستند ...
اگر در اقتصاد هم ضعف داریم به خاطر کم کاری دولت های لیبرال بوده که آن هم به امید خدا در دولت انقلابی و با کار جهادی اصلاح خواهد شد و با مدیریت مدبرانه رهبر حکیم انقلاب که امنیت و قدرت نظامی را برای کشور به ارمغان داشته به مرور اقتصاد هم خود را با کار و تلاش جهادی خواهد رساند ...
مردم ما با بصیرت هستند آگاه و هوشمند هستند با حضور همیشگی در صحنه همواره خیال خام فتنه گران داخلی و خارجی را به یأس تبدیل کرده اند و اجازه نداده اند امنیت کشور ما فدای هوس بازی و زیاده خواهی چند فتنه گر و سلبریتی بشود
مردم ما از سرنوشت لیبی و سوریه آگاه هستندو قدر امنیت می دانند
البته فضای مجازی که همواره مورد تاکید مکرر و مؤکد رهبر حکیم انقلاب قرار گرفته است باید از این حالت رهاشدگی و بی نظمی خارج بشود و دلیلی ندارد مثل سبک بنی صدر (میگفت ابتدا خاک بدهیم بعد دشمن را محاصره کنیم !!!) میدان فضای مجازی را به دشمن و اینستا گرام بدهیم !
باید تدبیر کرد ...
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨
✨
⭕️جنگ رسانهای چیست؟ (بخش دوم)
🔸 #جنگ_رسانه_ای از واقعیتهای تعیینکننده در عرصهی بینالملل بوده و در دهه های اخیر خصوصاً در وضعیتهای بحرانی همچون جنگ، نقشآفرین است. در این نوشتار تلاش شده تا با بازخوانی برخی مؤلفههای جنگ رسانهای، مؤلفههای اصلی آن معرفی شود.
💠جایگاه جنگ رسانهای در «جنگ نرم»
🔹بهطور کلی #جنگ_رسانه_ای قرابت معنایی زیادی با مفهوم #جنگ_نرم دارد و #رسانهها از برجستهترین مؤلفههای این جنگ به شمار میروند. در تعاریف مختلف جنگ نرم، هدف، تحمیل ارادهی گروهی بر گروه دیگر، بدون استفاده از راههای نظامی به چشم میخورد. جوزف نای، از قدرت سخت به «اجبار» و از قدرت نرم به #اقناع تعبیر میکند. او قدرت نرم را «توانایی شکلدهی ترجیحات دیگران» تعریف کرده است و معتقد است #جنگ_نرم شامل هرگونه #اقدام_روانی و #تبلیغات_رسانهای است که جامعه، گروه یا گروههای هدف را نشانه میگیرد و بدون جنگ و درگیری نظامی و گشودن آتش، رقیب را به انفعال یا شکست وا میدارد؛ جنگ رایانهای، اینترنتی، براندازی نرم، راهاندازی شبکههای رادیویی و تلویزیونی و شبکهسازی، از #مصادیق_جنگ_نرم هستند. او بر خلاف برخی از صاحبنظران، اقتصاد و دیپلماسی را زیرمجموعهی قدرت سخت قرار داد و تنها از #رسانه به عنوان #قدرت_نرم نام میبرد. [۱]
🔹از جمله مفاهیمی که به عنوان مکمل قدرت نرم مطرح شده، طرح #قدرت_هوشمند [۲] است. قدرت هوشمند پاسخی است به ناکامیهایی که در مؤلفههای قدرت نرم و قدرت سخت در گذار و گذر زمان تجربه شده است [۳] و در واقع ترکیبی هوشمندانه از دو قدرت سخت و نرم است. از اینرو #جنگ_رسانه_ای میتواند در پازل یک #جنگ_هوشمند تعریف شود و بهطور هماهنگ با قدرت سخت و قدرت نرم، ایفای نقش کند. #ادامه_دارد...
منابع:
[۱] سعید ملکی، داوود حاتمی، «جنگ نرم و راهکارهای مقابله با آن با الهام از دیدگاه مقام معظم رهبری»، وبگاه پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، تابستان۹۲
[۲] اسمارت پاور
[۳] ارسلان قربانی و دیگران، «قدرت هوشمند؛ تحول نوین قدرت در عصر جهانی شدن»، فصلنامه روابط خارجی، سال سوم، شماره چهارم، زمستان ۱۳۹۰، ص ۱۳۸
منبع؛ پایگاه تحلیلی - رسانهای شهید آوینی به نقل از اندیشکده تبیین
#جنگ_رسانه_ای #جنگ_نرم #جنگ_روانی #رسانه #قدرت_هوشمند
ایشان در اواخر #تابستان سال ۱۳۶۴# همراه همرزمانش به زادگاهش برگشت و سعی کرد چند ماهی درس بخواند، ولی طاقت نیاورد، سال ۱۳۶۵# مجددا عازم#جبهه ها شد.
🍃🌷🍃
ابتدا در #گردان «فلق» و سپس در #گردان «اخلاص» خدمت کرد و پس از گذراندن مراحل #پرسنلی به خرمشهر منتقل شد تا #آموزش #غواصی را ببیند.
🍃🌷🍃
در #عملیاتهایی چون #کربلای 1#، ۴# و ۵# و #بیت المقدس ۲ #شرکت و در #جبهههای «بانه»، «کردستان»، «حلبچه» و «جزیره مجنون» بود و در #سمتهایی چون #مسئول #آموزش #غواصی و #معاونت گروه #عملیاتی خدمت کرد.
🍃🌷🍃
اوایل #دیماه بود و به #عملیات کربلای ۴ نزدیک میشدند. آنهابه عنوان #نیروهای غواصی نوک پیکان بودند و این درست همان چیزی بود که می خواستند.
🍃🌷🍃
همه خوشحال بودند و مراسم #دعا و #سینهزنی پرشوری بعد از #نماز برگزار میکردند. دنیا، دنیای دیگری شده بود.
🍃🌷🍃
برادران چنان با فریاد «حسین، حسین» بر سر و سینه میزدند که گویا در جلوی چشمانشان
#آقا سيد الشهدا (ع)🌷 را #شهید کردهاند»😭
🍃🌷🍃
«ایشان در آن موقع ۱۶#سال بیشتر نداشت. #عملیات که شروع شد، لحظه به لحظه #دوستانش در جلوی چشمان خون گرفتهاش، #شهید میشدند.💔
🍃🌷🍃