به مناسبت #سالروز_ازدواج_امیرالمومنین_و_حضرت_فاطمه (علیهما السلام) روایتی تقدیم می گردد.
عن سعید الحفاظ الدیلمی بإسناده عن أنس قال:
قال رسول الله (ص) :
بینما أهل الجنة فی الجنة یتنعمون و أهل النار فی النار یعذبون اذا لأهل الجنة نور ساطع، فیقول بعضهم لبعض: ما هذا النور؟ لعل رب العزة اطلع فنظر إلینا.
فیقول لهم رضوان:
لا و لکن #علی_(علیه_السلام) مازح #فاطمة(سلام_الله_علیها) فتبسمت فأضاء ذلک النور من ثنایاها.
هنگامی که اهل بهشت از نعمات بهشتی لذت می برند و دوزخیان از عذاب آتش در رنجند، یکباره نوری خیره کننده بهشتیان را فرا میگیرد.
بهشتیان از هم می پرسند: این نور چیست؟ شاید پروردگار بر ما نظر افکنده است.
رضوان به آنها می گوید:
نه، علی با فاطمه شوخ طبعی کرد پس فاطمه لبخند زد و آن نور از دندانهای فاطمه درخشید.
#بحار_الانوار ج ۴۳ ص ۷۵
#حیات_طیبه
#سیره_رفتاری_ائمه
#سبک_زندگی_اسلامی
https://eitaa.com/amin_asadpour
پیش از این در یادداشت هایم این مضمون را آورده بودم که آحاد جامعه به ویژه #نخبگان این حق را دارند که در رابطه با دین و #نهاد_متکفل_شناخت_و_تبلیغ آن (#روحانیت_و_حوزه_های_علمیه) سؤال و انتقاد داشته باشند. حوزه و روحانیون به دور از هیاهو و توجیه موظف به پاسخگویی هستند.
امید است نوبت چهارم #شوکران زمینه این امر را ایجاد کند.
پ.ن: به کارگیری تعبیر #فقیه_نواندیش (اگر عنوان یک جریان فکری باشد) برای #استاد_علیدوست صحیح نیست.
محتوای کتب ایشان بیشتر به جریان سنتی فقه نزدیک است.
#شوکران
#گفت_و_گو
#تحول_حوزه_علمیه
#صدا_و_سیمای_کارآمد
https://eitaa.com/amin_asadpour
به مناسبت #شهادت_امام_باقر (علیه الصلوة و السلام) روایتی را تقدیم می نمایم:
کتب إبو جعفر (علیه الصلوة و السلام) فی رسالة إلی بعض خلفاء بني امیة:
... و من ذلک ما ضیع الجهاد الذی فضله الله تعالی علی الاعمال ... أول ذلک الدعاء إلی طاعة الله تعالی من طاعة العباد و إلی عبادة الله من عبادة العباد و إلی ولایة الله من ولایة العباد ... و لیس الدعاء من طاعة عبد إلی طاعة عبد مثله... (الکافی ج ۵، ص ۳، باب فضل الجهاد حدیث ۴)
امام باقر (علیه الصلوة و السلام) در نامه ای به خلیفه که در آن اشتباهات و خطایای خلیفه را می شمارند، آورده اند:
از جمله آن اشتباهات، ضایع گذاردن جهاد است. جهادی که خداوند متعال آن را بر اعمال برتری داده است. ... اولین شرط آن خواندن مردمان از طاعت بندگان به طاعت خدا است و از پرستش بتان به پرستش خدا، و از سر پرستی بندگان به سرپرستی خدا. ... نه خواندن از طاعت بنده ای به طاعت بنده ای همانند خود او.
#فقه_سیاسی
#سیره_اجتماعی_ائمه
#سیره_سیاسی_امام_باقر(ع)
فارغ از حواشی #تجمع_فیضیه و نحوه برگزاری آن، سخنرانی انتقادی #استاد_رحیم_پور_ازغدی را که مشتمل بر مطالبات جدی و به حق #امامین_انقلاب_عظیم_اسلامی است، مطابق با جریان غالب و حاکم بر حوزه های علمیه می دانم.
اگر حوزه به ندای #تحول_خواهان دهه های گذشته همچون #امام_راحل ، #شهید_مطهری ، #شهید _بهشتی ، #مقام_معظم_رهبری ، #امام_موسی_صدر و ...
گوش فرا میداد امروز وضعیت بهتری داشتیم. نگذارید دهه های آینده مارا نیز این چنین قضاوت کنند.
#انتقاد_شهید_مطهری نسبت به وضعیت اجتهاد در حوزه های علمیه بسیار تند تر است.(البته اگر ایشان را آشنا با مسائل حوزه علمیه بدانند)
به این عبارت ایشان توجه کنید:
«اساسا رمز اجتهاد در تطبیق دستورات کلی با مسائل و حوادث متغیر است. مجتهد واقعی آن است که این رمز را به دست آورده باشد. توجه داشته باشد که موضوعات چگونه تغییر می کند و بالتبع حکم آنها عوض می شود و الا تنها در مسائل کهنه و فکر شده فکر کردن و حد اکثر یک علی الاقوی را تبدیل به علی الاحوط کردن هنری نیست و این همه جار و جنجال لازم ندارد.» (گفتار اصل اجتهاد در اسلام، مجموعه آثار ج ۲۰ ص ۱۸۰)
#فقه_اکبر
#فقه_فعال
#فقه_اجتماعی
#فقه_سکولار
#فقه_منفعل
«توحید کانونی ترین مفهوم دعای عرفه سیدالشهداء، بلکه #منظومه_معرفتی_اسلام است. توحید زیربنایی ترین مبنای اعتقادی و ایمانی است. توحید، تنها صراط مستقیم سلوک انسان است. توحید تنها راهبر و هدایتگر انسان است. توحید بلندترین خواست و مسئلت انسان سالک است. توحید نهایت کمال و غایت حرکت انسان است... .
به فرازهایی از دعای عرفه سید الشهداء توجه فرمائید: الهی علمت باختلاف الآثار و تنقلات الأطوار أن مرادک منی أن تتعرف إلی فی کل شیء حتی لاأجهلک فی شیء
خداوندا از طریق پدیده های گوناگون و حالات مختلفی که بر روزگار می گذرد، دانستم که می خواهی در همه چیز خود را به من بشناسانی به طوری که در هیچ چیز به تو جاهل نباشم.
الهی حققنی بحقائق #أهل_القرب و اسلک بی مسلک #أهل_الجذب.
خداوندا آن حقایقی که اهل قرب به آن رسیده اند، مراهم به آنها برسان و به آن راهی ببر که اهل جذبه رفته اند.
أنت الذی أشرقت الانوار فی قلوب أولیائک حتی عرفوک و وحدوک.
تو در دل اولیا و دوستانت نور تاباندی تا تو را شناختند و به یگانگی ات رسیدند.
أنت الذی أزلت الأغیار عن قلوب أحبائک حتی لم یحبوا سواک و لم یلجئوا إلی غیرک. إلهی أغننی بتدبیرک عن تدبیری و باختیارک عن إختیاری.
تو هستی که بیگانگان را از دل دوستدارانت بیرون کردی تا جز تورا دوست نداشته باشند و به غیر تو پناه نبرند.خدایا مرا از تدبیر و اختیار خودم با تدبیر و اختیار خودت بی نیاز گردان.
ماذا وجد من فقدک و ما الذی فقد من وجدک
آنکه تورا از دست داد چه یافت؟ و آنکه تو را یافت چه ندارد؟...» (بخشی از گفتار زیست توحیدی در پرتو دعای عرفه سیدالشهداء ۹۷/۵/۲۹)
#توحید
#فقه_اکبر
#روز_عرفه
#زیست_توحیدی
#دعای_عرفه_سیدالشهداء
#التماس_دعا
به مناسبت #میلاد_امام_هادی(علیه_السلام) روایتی از ایشان تقدیم می کنم:
روی عن علی بن محمد #الهادی (علیه السلام) أنه قال:
لولا من یبقی بعد غیبة قائمکم (عجل الله تعالی فرجه) من العلماء الداعین إلیه و الدالین علیه و الذابین عن دینه بحجج الله و المنقذین لضعفاء عباد الله من شباک إبلیس و مردته و من فخاخ النواصب، لما بقی أحد الا ارتد عن دین الله.
و لکنهم الذین یمسکون أزمة قلوب ضعفاء الشیعة کما یمسک السفینة سکانها. اولئک هم الافضلون هند الله عز و جل.
از امام هادی چنین روایت شده است که فرمود:
اگر پس از غیبت امام قائم (عج) علمائی نبودند که به سوی او فرابخوانند و به سوی او هدایت کنند و از دین او به وسیله حجت های خدا دفاع کنند، و بندگان مستضعف خدا را از دام ابلیس و اعوانش برهانند و از بند دشمنان ناصبی اهل بیت رهایی بخشند، همه مردم از دین خدا دست کشیده و مرتد می شدند.
لکن علما کسانی هستند که زمام قلب های شیعیان ضعیف ما را در دست داشته و همچون ناخدای کشتی که سکان آن را در دست دارد.
این گروه همان شخصیت های برتر در نزد خداوند عزیز و جلیل هستند. (الاحتجاج، ج ۲، ص ۴۵۵)
#عالم_عامل
#علماء_ابرار
#علماء_مردمی
#تکلیف_دوسویه
#حوزه_علمیه_کارآمد
#آماده_سازی_عصر_غیبت
#مبارزه_فرهنگی_امام_هادی
#سیره_اجتماعی_امام_هادی
این #عقل_بی_آرام را می بر که نیکو میبری
وین جان خون آشام را می کش که زیبا می کشی
تو جان جان ماستی مغز همه جان هاستی
از عین جان برخاستی ما را سوی ما می کشی
ماییم چون لا سرنگون و ز لا تومان آری برون
تا صدر الا کش کشان لا را به الا می کشی...
(کلیات شمس؛ ترجیع بند بیست و هشتم بند دوم)
https://eitaa.com/amin_asadpour
#حوزه_علمیه به عنوان #نهاد_تولید_و_بسط_اندیشه_دینی موظف است در حوزه مفاهیم ارزشی همچون #عدالت و #آزادی نظریه پردازی کند. نظریاتی #قابل_اجرا و #کارآمد، #غیر_التقاطی و برآمده از متن اندیشه دینی، #نظام_مند و هم آهنگ با کلیت #منظومه_معرفت_دینی.
به دلیل این خلأ اندیشه ای، #رهبری_انقلاب دو جلسه از #نشست_های_راهبردی را به این دو موضوع اختصاص دادند.
پ.ن۱: در راستای عمل به این وظیفه #قصور_و_تقصیر بسیاری داشته ایم.
پ.ن۲: #هژمونی_اندیشه های #مارکسیستی و #لیبرالیستی در این باب حتی بزرگان #اندیشه_ورز ما را نیز دچار #التقاط کرده است.
پ.ن۳: به راستی چرا از آغاز #دولت_یازدهم تا کنون این نشست ها برگزار نشده اند؟
پ.ن۴: #شوکران هفتم با حضور #استاد_احمد_واعظی را از دست ندهید.
#شوکران
#صداوسیمای_کارآمد
#تحول_حوزه
#حوزه_سکولار
#فقه_اجتماعی
#فقه_اکبر
#امتداد_حکمت_اسلامی
هدایت شده از سرگشته | حسین ایرانپور
#فساد_ستیزی_و_اصلاح_امت_در_پرتو_نهضت_حسینی
هیئت حضرت روح الله برگزار میکند:
سلسله جلسات بررسی فساد ستیزی و اصلاح امت در پرتو نهضت حسینی؛
با سخنرانی استاد امین اسدپور
زمان: دوشنبه تا جمعه(پنج شب اول محرم) بعد از نماز مغرب و عشاء
مکان: قم-بنیاد-بلوار شهید کریمی-کوی 13-پلاک 15
#هیئت_حضرت_روح_الله
#مدرسه_انقلاب_اسلامی
#استاد_امین_اسدپور
#اندیشکده_ضحی
@andishkadeh_zoha
هدایت شده از سرگشته | حسین ایرانپور
29.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴نهضت عاشورا –به عنوان مصداق اتمّ و اکمل ”مبارزه با فساد” در سیره ی حضرات معصومین– چه جایگاهی در تبیین و تفقه در امر ”فساد ستیزی“ داشته است؟
#اندیشکده_ضحی
@andishkadeh_zoha
ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت أباعبدالله الحسین (علیه السلام) و اصحاب بزرگوار ایشان و آرزوی قبولی عزاداری ها، غزلی از حافظ که با نگاهی عرفانی به واقعه عاشورا اشاره داشته تقدیم میکنم:
سلیمی منذ حلت بالعراق
الاقی من نواها ما الاقی
الا ای ساروان منزل دوست
الی رکبانکم طال اشتیاقی
خرد در زنده رود انداز و می نوش
به گلبانگ جوانان عراقی
ربیع العمر فی مرعی حماکم
حماک الله یا عهد التلاقی
بیا ساقی بده رطل گرانم
سقاک الله من کاس دهاق
جوانی باز میآرد به یادم
سماع چنگ و دست افشان ساقی
می باقی بده تا مست و خوشدل
به یاران برفشانم عمر باقی
درونم خون شد از نادیدن دوست
الا تعسا لایام الفراق
دموعی بعدکم لا تحقروها
فکم بحر عمیق من سواقی
دمی با نیکخواهان متفق باش
غنیمت دان امور اتفاقی
بساز ای مطرب خوشخوان خوشگو
به شعر فارسی صوت عراقی
عروسی بس خوشی ای دختر رز
ولی گه گه سزاوار طلاقی
مسیحای مجرد را برازد
که با خورشید سازد هم وثاقی
وصال دوستان روزی ما نیست
بخوان حافظ غزلهای فراقی
چندین پیام از مخاطبین عزیز در ارتباط با فرسته قبلی دریافت کردم که وجه عاشورایی دانستن غزل حضرت حافظ برایشان مورد سوال بود. هرچند شرح و توضیح این غزل در این فرسته مختصر ممکن نیست، اما چند شاهد بر ارتباط این شعر با عاشورای سیدالشهدا محضرتان تقدیم می گردد.
۱. در بیت اول حافظ می گوید از زمانی که سلیمی (سیدالشهدا) در عراق ساکن شد، از عشق و محبت او به من رسید. سکنای معشوق در عراق شاهدی بر عشورایی بودن غزل است.
۲. به قرینه وجود ساروان و رکبان (شتر سواران) در بیت دوم متوجه می شویم که کاروانی در عراق به سوی منزل دوست (حضرت حق) در حال حرکت اند.
۳. زنده رود در بیت سوم معنایی باطنی دارد که اشاره به امام حسین است (الامام الماء العذب) و حیات امت به اوست و حافظ توصیه می کند خرد و عقل خود را به امام متصل کن و به مقام عشق و مستی نائل شو و با آوای عراقی (اشاره به لهم دوی کدوی النحل که روایت مناجات و نشاط اصحاب در شب عاشوراست) اصحاب سیدالشهدا (جوانان عراقی) از می ناب امام بنوش.
۴. چنگ نماد پیر طریق است و با اذن او سماع و رقص صوفیانه آغاز میشود. در بیت ششم اشاره به اذن سیدالشهدا برای به میدان رفتن ساقی کربلا و دست افشانی ایشان دارد... .
۵. بیت نهم اشاره به فضیلت و آثار گریه بر سیدالشهدا ست که فرمود أنا قتیل العبرة.
#یا_لیتنی_کنت_معکم
#إن_من_الشعر_لحکمه
#عرفان_ناب_اسلامی
#شعر_عاشورایی
#ادبیات_عرفانی
#عرفان_حافظ
https://eitaa.com/amin_asadpour
#محمد_قوچانی در شماره روز شنبه نشریه #سازندگی در سرمقاله خود، برگزاری هیأت مذهبی با نوحه خوانی #سروش_رحمانی و #مصطفی_محسن_زاده در حسینیه موسوم به ایران را #ظهور_دین_مدنی دانست.
وی با تمجید از #دین_مدنی مانند همیشه به #دین_دولتی و #دین_ایدئولوژیک هجمه می کند.
این در حالی است که ترکیب دین مدنی به همان اندازه مغالطه آمیز است که دین ایدئولوژیک و دولتی.
راز مغالطی بودن این دو ترکیب در این است که با مفاهیم برساخته عصر مدرن و بر پایه نظام ارزشی آن می خواهد دین را تفسیر کرده و در تنگنا قرار دهد.
مفهوم آزادی و نیز مفهوم حق (در چارچوب لیبرالی) قابل تطبیق به واقعه عاشورا نیست. بلکه مفاهیم ارزشی در اسلام چارچوب مفهومی خود را دارد و بر پایه #حکمت_و_انسان_شناسی_اسلامی تعریف می شود و نباید آن را بر پایه #عقلانیت_لیبرالی تفسیر کرد.
در باب مدنیت نیز اسلام #مدنیت_اسلامی خاصی را پی می گیرد نه اینکه خود را در تنگنای هماهنگی با #مدنیت_لیبرالی به مسلخ بیاندازد.
پ.ن۱: تاخیر این فرسته به علت حرمت گذاشتن به #شهدای_حمله_تروریستی_اهواز و توجه به #وضعیت_نابسامان_اقتصادی_کشور بود.
پ.ن۲: اینک در این تفکرم که همین وضعیت امنیتی و اقتصادی و سیاسی کشور حاصل پایه قرار گرفتن عقلانیت لیبرالی است. خواهشاً دین و امام حسین را دیگر لیبرالی نکنید.
پ.ن۳: اگر فرصتی دست دهد در باب پدیده #هیئات_مدرن_یزد و #سیاست_ترویج_رسانه_ای آن به طور مستقل خواهم نوشت.
#عقلانیت_اسلامی
#عقلانیت_لیبرال
#توسعه_لیبرالی
#مدنیت_دینی
#دین_مدنی
https://eitaa.com/amin_asadpour
#نقد_و_بررسی_سند_الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
در راستای #امتثال_امر_مقام_معظم_رهبری (حفظه الله) در ارتباط با بررسی سند الگو در #مجامع_نخبگانی_حوزوی طی دو جلسه جداگانه در تاریخ های ۷/۲۸ (جلسه درس کفایه) و ۷/۳۰ (نشستی به همین منظور در مدرسه فقهی امیرالمومنین) مطالبی را به عرض رساندم.
خلاصه ای از مطالب نشست #مدرسه_فقهی_امیر_المومنین که در حضور #استاد_بزرگوارم_آیت_الله_فرحانی و اساتید معظم مدرسه فقهی برگزار شد، تقدیم می گردد:
۱. تأکید بر اهمیت و ضرورت تدوین الگو به عنوان اسناد بالادستی نظام و ابتکار آن توسط رهبر معظم انقلاب
۲. فراخوان رهبری معظم به نخبگان جهت نقد الگو ؛ علی رغم تسرع مسئولین برای ابلاغ آن ؛ نشان دهنده اعتقاد جازم رهبری به نخبگان و جلالت قدر و منزلت آنان است و در ضمن در گیر کردن آنها با تکالیف و مسئولیت های اجتماعی است.
۳. سبک مدیریت رهبری معظم در طول زعامتشان در مسائل علمی و فرهنگی، مدیریتی نهادی و مردمی است نه اداری و بخشنامه ای
۴. مزیت های نسبی سند الگو :
الف) استفاده از ادبیات به روز طراحی استراتژی
ب) در بین اسناد بالادستی نظام جزء معدود اسنادی است که تاکید خاصی به مبانی حکمی و معرفتی دارد
ج) در بحث از مبانی توجه خوبی به امتداد این مبانی به سطح عمل و کنش اجتماعی شده است.
د) در این سند متأثر از مبانی حکمی و اجتهادی امام راحل و علامه طباطبایی ؛ به مسأله تأثیر زمان و مکان در اجتهاد و قوانین مداری و منزلی توجه شده است.
ه) در بخش تدبیر سند تلاش شده است سند ظرفیت و ضمانت اجراپذیری خود را تأمین کند.
۵. ملاحظات و انتقادات :
از مرکز تدوین سند درخواست میکنیم مشروح مذاکرات تدوین و یا گزارش تفصیلی روند تنظیم و تدوین سند را جهت بررسی جامعتر نخبگان منتشر نماید.
اما فعلا بدون در نظر گرفتن ذهنیت مدونین و فقط مستند به متن منتشره ملاحظاتی را مطرح می کنیم:
۱. به رغم توجه به امتداد مبانی فکری در عرصه عمل و حیات اجتماعی در بخش مبانی، در بخش رسالت ، افق و به خصوص تدبیر متاسفانه این امتداد مشهود نیست و متناسب با آنها شاخص های نظامات اسلامی استخراج نشده است و نتیجه این عدم امتداد تجویز نظام های نئولیبرال بوده است. نهایتا ضامن اسلامی شدن آنها اخلاق و معنویت درنظر گرفته شده
۲. عدم توجه به اصالت جامعه و اینکه ساختار های اجتماعی نیز در اندیشه اسلامی دارای حقوق و تکالیف هستند و غایت جامعه سازی اسلامی استخلاف اجتماعی امت اسلامی است. (جامعه خلیفه اللهی)
۳. در اثر عدم توجه به جامعه و ساختار نقش ولی فقیه نیز به گونه امام و امت تصویر نشده است و به ضمانت عدم تعارض با اسلام و جنبه نظارتی تقلیل یافته است.
۴. در بخش تدابیر با وجود ۵۶ بند اما تدبیری که متناسب با اقتضائات ایران امروز باشد یافت نمیشود و غالب آنها تاکید بر همان آرمان ها است.
۵. عدم توجه به تجربیات ۴۰ ساله انقلاب و بعضاً تکرار تجربه های ناموفق گذشته در بخش تدابیر ، درحالی که تجربیات جمهوری اسلامی در طول زعامت امام راحل و نیز زعامت امام حاضر ظرفیت نظریه پردازی و بحث تئوریک جدی دارد.
در پایان باید گفت این انقلاب به رغم همه دشمنی ها و نفوذ ها و خیانت ها از چنان موفقیتی برخوردار است که برای ۵۰ سال آینده خود و طراحی زیر ساخت های تمدنی خود می اندیشد و توان بسیج نخبگانی جامعه خود را دارد.
#سند_الگوی_اسلامی_ایرانی_پیشرفت
#فقه_اجتماعی
#امتداد_حکمت
#حوزه_سکولار
#حوزه_انقلابی
https://eitaa.com/amin_asadpour
✅ روز پنج شنبه جلسه #هیئت_تحریریه_والعصر با
🔰 حجت الاسلام استاد امین اسدپور
💢 به مناسبت #بزرگداشت_علامه_طباطبایی برگزار شد.
@valasr_103
فیلم کامل این گفت و گو را از لینک زیر ببینید:
https://www.aparat.com/v/5XCTe/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA_%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85_%D8%B7%D8%A8%D8%A7%D8%B7%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DB%8C_%28%D8%B1%D9%87%29
https://eitaa.com/amin_asadpour
هدایت شده از افق مبین (نظام اجتهادی امام خمینی ره)
25.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 ظرفیت شناسی نظام فکری علامه طباطبایی در تحول علوم انسانی اسلامی
🔰 بیانات حجت الاسلام امین اسدپور از اساتید اصلی مدرسه فقهی امیر المومنین، به مناسبت #بزرگداشت_علامه_طباطبایی
📌 مشاهده فیلم با کیفیت در آپارات 👇👇
🆔 https://www.aparat.com/v/5XCTe
#به_یاد_علامه
#هیئت_تحریریه_والعصر
@valasr_103
#شهید_صدر فقیه گذار حوزه نجف
یادداشتی به مناسبت چهلمین سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر (رض)
https://eitaa.com/amin_asadpour
#خلاصه_یادداشت
#شهید_صدر فقیه گذار #حوزه_نجف
با گذشت چهل سال از شهادت آیت الله صدر آثار و برکات این شخصیت نابغه همچنان امتداد دارد.
اینک زمان مناسبی است برای روایت و ارزیابی منصفانه میراث فکری و معرفتی ایشان.
این یادداشت بر آن است تلقی خویش را از جایگاه اندیشه و آثار ایشان و ارتباطی که ما با آن میراث گرانبها داریم، بیان کند.
شهید صدر که بی شک فراتر از نجف معاصر خود بود، تلاش داشت حوزه علمیه نجف را گذار دهد.
اما گذار به کدام سو؟
گذار به سمت ارتباط علمی و درک مشترک و همسویی با دغدغه های حوزه تازه بالنده قم
گذار به سمت درک جهان مدرن و اقتضائات آن و مواجهه فعال با آن
گذار به سمت حرکت های اجتماعی و سیاسی در جامعه
گذار به سمت حوزه مطلوب و بایسته
اما آیا این گذار ها محقق شده اند؟ تا چه اندازه؟
#متن_کامل یادداشت را بخوانید:
https://eitaa.com/amin_asadpour