eitaa logo
انباز
273 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
كتاب: التاريخ الجغرافي للقرآن. تأليف: د. سيد مظفر الدين نادفى. ترجمة و تعريب: دكتور عبد الشافي غنيم عبد القادر. مراجعة: حسن محمد جوهر. الناشر: لجنة البيان العربي. سنة النشر: 1956م. دانلود کتاب: https://ia601503.us.archive.org/18/items/20191202_20191202_1248/%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%A7%D8%B1%D9%8A%D8%AE%20%D8%A7%D9%84%D8%AC%D8%BA%D8%B1%D8%A7%D9%81%D9%89%20%D9%84%D9%84%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86%20%D8%AA%D8%A3%D9%84%D9%8A%D9%81%20%D8%AF.%20%D8%B3%D9%8A%D8%AF%20%D9%85%D8%B8%D9%81%D8%B1%20%D8%A7%D9%84%D8%AF%D9%8A%D9%86%20%D9%86%D8%A7%D8%AF%D9%81%D9%89.pdf
انباز
معلوم شد آقای عبدالملکی توضیح خوبی درباره این توییت داشتند، اما با این توضیح، اصل اشکال برطرف نمی‌شود.
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
. ♻️ تبریک به آقای رییسی و دولت ایشان 🔰 حمید رسایی: ‏برای آقای رییسی و کابینه ایشان که ۱۸ نفر از آنها رأی اعتماد مجلس را هم با رأی‌ قابل توجهی گرفتند، آرزوی موفقیت می‌کنم. راه سختی در پیش دارند اما با برنامه‌ریزی، اختصاص وقت، انتخاب تیم متعهد، معتقد، پاکدست، کاری و توکل بر خدا ان شالله خیلی زود، آثار سوء دولت حسن روحانی را پاک می‌کنند. از همین الان ‏فصل کار دولت مردمی آغاز شد. جناب آقای رییسی و وزرای محترم ایشان فراموش نکنند که مردم و افکار عمومی نهایتا دو تا سه ماه زمان را از آنها به عنوان ‎ تغییر دولت می‌پذیرند و بعد از این مدت، منتظر دیدن نتایج ملموس تغییر دولت هستند. با توجه به انگیزه بالای دولت سیزدهم در خدمت‌رسانی به مردم و ویژگی مردمی بودن این دولت، تردید ندارم که مردم در همان ماه‌های نخست، نتایج تغییر دولت را لمس می‌کنند. وظیفه همه ماست تا برای کمک به این دولت، دست خود را دراز کنیم. ‎ 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
انباز
. ♻️ تبریک به آقای رییسی و دولت ایشان 🔰 حمید رسایی: ‏برای آقای رییسی و کابینه ایشان که ۱۸ نفر از آن
۳ شهریور ۱۴۰۰ البته معتقدم باید صبر بیشتری داشت، و همچنان امیدوارم مشکلات حل شوند اما سکوت بر مشکلات هم نارواست.
کانال تخصصی ادبیات عرب در تلگرام: https://t.me/ArabicLiterature/256 در این کانال کتاب های ارزشمندی یافت می شود. از جمله، اگر می خواهید با کتب فاضل صالح سامرائی آشنا شوید، می توانید با جستجوی عبارت «السامرائی» به فایل آنها دسترسی داشته باشید.
🔻ز دین ریا بی‌نیازم... الفبای درد از لبم می‌تراود نه شبنم، که خون از شبم می‌ترواد سه حرف است مضمون سی پاره‌ی دل الف لام میم از لبم می‌تراود چنان گرم هذیان عشقم که آتش به جای عرق از تبم می‌تراود ز دل بر لبم تا دعایی برآید اجابت ز هر یا ربم می‌تراود ز دین ریا بی‌نیازم، بنازم به کفری که از مذهبم می‌تراود (شادروان قیصر امین‌پور) https://t.me/bazmeghodsian/32803
گریه کردن نشان‌دهندهٔ ضعف تو نیست. از زمان به دنیا آمدنت گریه همواره نشانه‌ای بوده از زنده بودنت. ـــ شارلوت برونته (۱۸۱۶–۱۸۵۵)، رمان‌نویس و شاعر انگلیسی https://t.me/SadeNevisi/1521
🔸 وجه تسمیۀ حضرت زینب(س) 🖌 آیت الله محمدهادی یوسفی غروی: اینکه مشهور شده «زینب» را «زینت پدر» و «زینة أب» معنا میکنند، و نیز اینکه گفته میشود پیامبر(ص) به پیشنهاد جبرئیل(ع) اسم حضرت را زینب گذاشت، اینها ریشه و سندی ندارد. و پیش از حضرت زينب(س) نیز اين نام در بین عرب رایج بود؛ بعنوان نمونه زینب خواهر بزرگتر حضرت فاطمه(س)، زینب بنت جحش دختر عمه و همسر پیامبر(ص)، و نیز زینب دختر حمزه سید الشهداء(س). و بالاخره اینطور نبود که از مصادیق ﴿لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا﴾1️⃣ باشد. زینب در اصل نام درختی [یا گلی] زیبا و خوش بو در بیابان بوده که عرب این نام را برای دختران برگزیده بود2️⃣. همچنانکه در میان غیرعرب نیز نامگذاری دختران بنام بعضی گلها و گیاهان معمول است. 🔹 زینب کبری و اینکه برخی از توصیف حضرت زینب(س) به «زینب کبری» چنین برداشت میکنند که ایشان بزرگتر از خواهرش ام کلثوم بوده است اشتباه است زیرا در کتابهای تراجمِ صحابه -شرح حال و معرفی صحابۀ پیامبر(ص)- آمده است که زینب دومین دختر امیرالمؤمنین(ع) بوده است. ــــــــــــــــــــ 1️⃣ ﴿يَا زَكَرِيَّا إِنَّا نُبَشِّرُكَ بِغُلَامٍ اسْمُهُ يَحْيَىٰ لَمْ نَجْعَل لَّهُ مِن قَبْلُ سَمِيًّا﴾(مريم ٧). 2️⃣ اسم این درخت «زَنَب» نیز نقل شده. و اولین کسی که بسیط نبودن کلمۀ «زینب» را مطرح کرده و گفته مرکب است از «زین» و «أب» فیروزآبادی در کتابش "القاموس المحیط" است که در قرن هشتم و نهم میزیسته و این ادعا را بدون هیچ نقل و استناد و شاهد مثالی و صرفاً بعنوان یک احتمال مطرح کرده و پیش از او در جایی ذکر نشده. - لغتنامۀ دهخدا: [زَ نَ] .. درختی است خوش منظر و خوشبوی، ومنه سُميت المرأةُ زينب، أو من الأزنب للسمين..، در ذخیرۀ خوارزمشاهی بمعنی پاکیزگی بشرۀ (پوست) مردم آمده: «اندر بیان کردن پاکیزگی و آراستگی ظاهر بشرۀ مردم که آن را "زینب" گویند». - لسان العرب (ابن منظور) 1: 453، عن ابن الأَعرابي: الزَّيْنَبُ شجرٌ حَسَنُ المَنْظَر طَيِّبُ الرائحة، وبه سُمِّيت المرأَة. - لغتنامۀ لاروس: الزَّيْنَبُ: نبات عشبيٌّ بَصَليٌّ معمّر من فصيلة النرجسيات، أزهاره جميلة بيضاء اللون فوّاحة العرف، وبه سُمِّيت المرأة. https://t.me/YusufiGharawi/632
اگر مایلید، این مقاله کوتاه را درباره وحدت و تقریب و همزیستی مسالمت‌آمیز ملاحظه بفرمایید: (وبلاگ انباز، مقاله ملاک‌های تقریب) https://b2n.ir/k98265
هدایت شده از پژوهشگران ( سطح ۲ و۳)
14000923 مؤلفه‌های پژوهش متناسب با هویت طلبگی در دنیای امروز.mp3
11.47M
🔰مؤلفه‌های پژوهش متناسب با هویت طلبگی در دنیای امروز ✅صوت_نشست_امروز 1400/9/23 ┏━━━🍃💐🍃━━━┓ @Pajoheshazzahra ┗━━━💐━
کار پیامبر اسلام ص بود یا ؟ ❓ 1. حرکت پیامبر اسلام ص، به شهادت و تاریخ، یک و و بود. در تعریف انقلاب گفته‌اند: «سرنگونی یک نظم مستقر که متضمن انتقال قدرت دولت از یک رهبری به رهبری دیگر و احتمالا متضمن ساختاربندی مجدد رادیکال روابط اجتماعی و اقتصادی است». بر این اساس، انقلاب در جایی مطلوب است که فسادی فراگیر در حاکمیت باشد. با مطالعۀ تاریخ پیامبر اسلام ص و قرآن کریم، می‌یابیم که دعوت پیامبر، متوقف بر تحقق انقلاب نبوده، بلکه مقاومت مشرکان در برابر این دعوت، لزوم انقلاب را رقم زده است. بنابراین اگر هم انقلابی پدید آمده بود، اثرِ طبیعی و معقولِ همان بود. 2. متأسفانه آموزۀ «جواز یا لزوم جنگ ابتدائی برای مسلمان کردن دیگران» در قرائت رایج از اسلام (اعم از شیعه و سنی) پذیرفته شده است. فارغ از اشتباه بودن این نگاه، نباید از این نکته غافل شویم که نتیجۀ قهری این دیدگاه، اسلام‌هراسی غیر مسلمانان و معقول و منطقی بودن اقدام بر ضد مسلمانان است، که امروزه شاهد آنیم. 3. نه اینگونه است که حرکت هدفدار و سنجیده و پیوسته و خستگی‌ناپذیر و سرشار از ایمان و اخلاص، فقط در انقلاب‌ها یافت شود و نه چنین است که مستلزم اکتفا به گفتن و نوشتن و تبیین (به معنای متعارف و رایجش) باشد. منطق اسلام و کار نبی اکرم ص است، یعنی باید حقائق را به گونه‌ای برساند که مخاطبان، آشکارا حق بودن آن را دریابند و بدون هیچ تردیدی بتوانند با آن همراهی کنند. 4. کار غیر معصوم همواره با کار معصوم تفاوت‌های اساسی دارد و غفلت از این تفاوت‌ها باعث اشتباه در تحلیل می‌شود؛ چه آن غیر معصومان روشنفکرانی همچون سید جمال و محمد اقبال باشند، چه کسانی که انقلابی را به نتیجه رسانده یا حفظ کرده باشند. دربارۀ و و پیش‌رویِ سنگربه‌سنگر به سمت هدف، باید به این نکته توجه داشت که مبارزۀ اهل بیت عصمت (علیهم السلام) با مبارزات موسوم به جنبش‌های زیدیه، بسیار متفاوت است؛ هم در هدف و هم در روش. https://eitaa.com/anbaz60
✅ نشست «کاربرد منطق سیستم‌ها در » 🔹ارائه: استاد 🔹ناقدان (به ترتیب الفبا): ▫️استاد رضا (عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان) ▫️استاد مجتبی خراسانی (عضو هیئت علمی مرکز آخوند خراسانی) ▫️استاد عبدالهادی (عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث) 🔹 دوشنبه 29 آذر ماه، ساعت 15:00 🌐حضور مجازی در نشست: join.skype.com/DUdZmweYH3Kg @iictchannel 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
۱۴۰۰۰۹۲۸ جلسه نقد تدبر.mp3
25.01M
جلسه نقد تدبر در کلام وحی ارائه دهنده: حجت الاسلام حسین صبوحی ناقد: دین پرست تاریخ: 28 آذر 1400 مکان: مدرسه علوم دینی خواهران صالحات قم 🔹 به اقتضای مطالب مطرح شده در این جلسه و برخی از مسائل پیرامونی، نقاط قوت برنامه پررنگ‌تر مطرح شده است. نقد هم جداسازی سره از ناسره است، نه صرفا بیان نقاط ضعف. https://eitaa.com/anbaz60
۱۴۰۰۰۹۲۹ روش فهم قرآن و استنطاق از آن.mp3
18.28M
روش استنطاق از قرآن بر پایۀ سه عنصر اساسی: 1️⃣ فهم زبان قرآن، متشکل از مبانی و قواعد 2️⃣ مسئله‌شناسی بر پایۀ مطالعۀ علوم مورد نیاز و ارتباطات طبیعی انسانی 3️⃣ تفقه سلوکی و زیست قرآنی تاریخ: 29 آذر 1400 ارائه دهنده: دین‌پرست https://eitaa.com/anbaz60/748
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بیان آیت الله مصباح یزدی (رحمة الله علیه) درباره جمهوریت و انتخابات، بسیار درست و دقیق است. هم ارادۀ تشریعی الهی بر این است که مردم انتخاب کنند، هم انتخاب‌های مردمی مصداق امتحان الهی است و هم علاوه بر دعا، باید برای تربیت مسلمان ، کرد. اما نسبت به این اندازه که اینجا فرموده‌اند (و شاید جای دیگری تفصیل بیشتری باشد) ملاحظه‌ای هم وجود دارد و مسئله حکومت اسلامی از این هم فراتر است: اساسا حکومتی از نظر اسلام مطلوب است که حاصل باشد؛ البته جمهوریت برای مطلوبیت حکومت کافی نیست، اما جزء ذاتی حکومت دینی است. بنابراین به هر اندازه که مردم از تصمیم‌گیری در حکومت و برای حکومت شوند، به همان اندازه غیر دینی و بلکه ضد دین می‌شود. وظیفه حکومت از منظر اسلام این است که برای مشارکت حداکثری مردم در تصمیم‌سازی‌های حاکمیتی، زمینه فراهم کند؛ حتی از مردمی که مخالفتشان با حاکمان آشکار است. البته سازوکار جلب مشارکت، لزوما انتخابات رایج نیست، بلکه در مدل مشارکت اسلامی، کارآمدتر از انتخابات به معنای امروزین و تکیۀ عمده‌اش بر دو امر است: 1. آموزش و تربیت درست و کافی، 2. فراهم کردن زمینه برای نظارت حداکثری مردم بر حکومت. به هر حال مسئله اسلام دربارۀ نقش حکومتیِ مردم، صرفا در حدّ امتحان‌شدگی ایشان نیست (که البته همۀ شؤون اختیاری انسان در این قلمرو است)؛ بلکه خدای حکیم، از دل همین روابط و امتحانات هم اغراض رشدآفرینی را برای توده و حاکمان دنبال می‌کند: .
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📚 📚 📚 ✅برنامه *جستجوگر قرآنی* furqan.co ✅ به نظر برنامه مناسبی برای استفاده اساتید و دانش پژوهان باشد. 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📚 📚 📚 @mtamhid @mtamhid @mtamhid
هدایت شده از آداب همسرداری
🌺🍃 💐 ازدواج دو بال ندارد، 💐 ازدواج چهار بال دارد...! 1️⃣ رابطه تو و همسرت 2️⃣ رابطه تو با خانواده همسرت 3️⃣ رابطه همسرت با خانواده تو 4️⃣ رابطه خانواده همسرت با خانواده تو 💐 ازدواج پيوند دو قوم است... 💐 نه دو فرد. ⚠️ پس نگو رابطه خودم و فقط همسرم. ♻️ هر كدام از اين رابطه‌ها كه خراب شد.... ✅ امكان مجادله، ✅ اختلاف، ✅ دعوا ✅ و جدايي افزايش مي‌يابد... @hamsardarl
صدیقه‌ای که عصمت پروردگار اؤلا انصاف‌دور زمانه‌ده غم‌دن فکار اؤلا انصاف‌دور حبیبۀ خلاق لم یزل هر گون صباح و شام گؤزی اشک‌بار اؤلا انصاف‌دور حدیث کسانون معرّفی زهرا اؤلا و لیک بلایه دچار اؤلا؟ انصاف‌دور آتاسی فداها دیه‌ن قیزین طوفان ظلمیدن گونوزی لیل تار اؤلا ... انصاف‌دور که درگهی باب نجات اؤلان نار جفائیله قاپوسی شعله‌بار اؤلا؟ انصاف‌دور اؤ درگهی اؤد یاندیرا اؤنا مالک اؤلان قسیم جنانیله نار اؤلا؟ انصاف‌دور اؤ گُل کیمی بیر جسم نازنین خار جفائیله سینه‌سی زخم‌دار اؤلا؟ ... انصاف‌دور اؤ قامتی بار ستم بوکه؟ بیر قامتی که دین اؤنیله استوار اؤلا ... انصاف‌دور که یدّی‌نفرله جنازه‌سی قبره گئده؟ جهانی گؤروم تار و مار اؤلا انصاف‌دور گئجئیله علی مخفی دفن ائده ایل‌لر بؤیی زمانه‌ده ایتگین مزار اؤلا؟ ... 🖌 مرحوم عبدالعظیم ذهنی‌زاده تبریزی (مجمع الاشعار، ج 5، ص 52)