eitaa logo
انباز
272 دنبال‌کننده
405 عکس
81 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
کار پیامبر اسلام ص بود یا ؟ ❓ 1. حرکت پیامبر اسلام ص، به شهادت و تاریخ، یک و و بود. در تعریف انقلاب گفته‌اند: «سرنگونی یک نظم مستقر که متضمن انتقال قدرت دولت از یک رهبری به رهبری دیگر و احتمالا متضمن ساختاربندی مجدد رادیکال روابط اجتماعی و اقتصادی است». بر این اساس، انقلاب در جایی مطلوب است که فسادی فراگیر در حاکمیت باشد. با مطالعۀ تاریخ پیامبر اسلام ص و قرآن کریم، می‌یابیم که دعوت پیامبر، متوقف بر تحقق انقلاب نبوده، بلکه مقاومت مشرکان در برابر این دعوت، لزوم انقلاب را رقم زده است. بنابراین اگر هم انقلابی پدید آمده بود، اثرِ طبیعی و معقولِ همان بود. 2. متأسفانه آموزۀ «جواز یا لزوم جنگ ابتدائی برای مسلمان کردن دیگران» در قرائت رایج از اسلام (اعم از شیعه و سنی) پذیرفته شده است. فارغ از اشتباه بودن این نگاه، نباید از این نکته غافل شویم که نتیجۀ قهری این دیدگاه، اسلام‌هراسی غیر مسلمانان و معقول و منطقی بودن اقدام بر ضد مسلمانان است، که امروزه شاهد آنیم. 3. نه اینگونه است که حرکت هدفدار و سنجیده و پیوسته و خستگی‌ناپذیر و سرشار از ایمان و اخلاص، فقط در انقلاب‌ها یافت شود و نه چنین است که مستلزم اکتفا به گفتن و نوشتن و تبیین (به معنای متعارف و رایجش) باشد. منطق اسلام و کار نبی اکرم ص است، یعنی باید حقائق را به گونه‌ای برساند که مخاطبان، آشکارا حق بودن آن را دریابند و بدون هیچ تردیدی بتوانند با آن همراهی کنند. 4. کار غیر معصوم همواره با کار معصوم تفاوت‌های اساسی دارد و غفلت از این تفاوت‌ها باعث اشتباه در تحلیل می‌شود؛ چه آن غیر معصومان روشنفکرانی همچون سید جمال و محمد اقبال باشند، چه کسانی که انقلابی را به نتیجه رسانده یا حفظ کرده باشند. دربارۀ و و پیش‌رویِ سنگربه‌سنگر به سمت هدف، باید به این نکته توجه داشت که مبارزۀ اهل بیت عصمت (علیهم السلام) با مبارزات موسوم به جنبش‌های زیدیه، بسیار متفاوت است؛ هم در هدف و هم در روش. https://eitaa.com/anbaz60
✅ نشست «کاربرد منطق سیستم‌ها در » 🔹ارائه: استاد 🔹ناقدان (به ترتیب الفبا): ▫️استاد رضا (عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان) ▫️استاد مجتبی خراسانی (عضو هیئت علمی مرکز آخوند خراسانی) ▫️استاد عبدالهادی (عضو هیئت علمی دانشگاه قرآن و حدیث) 🔹 دوشنبه 29 آذر ماه، ساعت 15:00 🌐حضور مجازی در نشست: join.skype.com/DUdZmweYH3Kg @iictchannel 🔸 کانال روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) 🆔 @ravesh_ejtehad
۱۴۰۰۰۹۲۸ جلسه نقد تدبر.mp3
25.01M
جلسه نقد تدبر در کلام وحی ارائه دهنده: حجت الاسلام حسین صبوحی ناقد: دین پرست تاریخ: 28 آذر 1400 مکان: مدرسه علوم دینی خواهران صالحات قم 🔹 به اقتضای مطالب مطرح شده در این جلسه و برخی از مسائل پیرامونی، نقاط قوت برنامه پررنگ‌تر مطرح شده است. نقد هم جداسازی سره از ناسره است، نه صرفا بیان نقاط ضعف. https://eitaa.com/anbaz60
۱۴۰۰۰۹۲۹ روش فهم قرآن و استنطاق از آن.mp3
18.28M
روش استنطاق از قرآن بر پایۀ سه عنصر اساسی: 1️⃣ فهم زبان قرآن، متشکل از مبانی و قواعد 2️⃣ مسئله‌شناسی بر پایۀ مطالعۀ علوم مورد نیاز و ارتباطات طبیعی انسانی 3️⃣ تفقه سلوکی و زیست قرآنی تاریخ: 29 آذر 1400 ارائه دهنده: دین‌پرست https://eitaa.com/anbaz60/748
8.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این بیان آیت الله مصباح یزدی (رحمة الله علیه) درباره جمهوریت و انتخابات، بسیار درست و دقیق است. هم ارادۀ تشریعی الهی بر این است که مردم انتخاب کنند، هم انتخاب‌های مردمی مصداق امتحان الهی است و هم علاوه بر دعا، باید برای تربیت مسلمان ، کرد. اما نسبت به این اندازه که اینجا فرموده‌اند (و شاید جای دیگری تفصیل بیشتری باشد) ملاحظه‌ای هم وجود دارد و مسئله حکومت اسلامی از این هم فراتر است: اساسا حکومتی از نظر اسلام مطلوب است که حاصل باشد؛ البته جمهوریت برای مطلوبیت حکومت کافی نیست، اما جزء ذاتی حکومت دینی است. بنابراین به هر اندازه که مردم از تصمیم‌گیری در حکومت و برای حکومت شوند، به همان اندازه غیر دینی و بلکه ضد دین می‌شود. وظیفه حکومت از منظر اسلام این است که برای مشارکت حداکثری مردم در تصمیم‌سازی‌های حاکمیتی، زمینه فراهم کند؛ حتی از مردمی که مخالفتشان با حاکمان آشکار است. البته سازوکار جلب مشارکت، لزوما انتخابات رایج نیست، بلکه در مدل مشارکت اسلامی، کارآمدتر از انتخابات به معنای امروزین و تکیۀ عمده‌اش بر دو امر است: 1. آموزش و تربیت درست و کافی، 2. فراهم کردن زمینه برای نظارت حداکثری مردم بر حکومت. به هر حال مسئله اسلام دربارۀ نقش حکومتیِ مردم، صرفا در حدّ امتحان‌شدگی ایشان نیست (که البته همۀ شؤون اختیاری انسان در این قلمرو است)؛ بلکه خدای حکیم، از دل همین روابط و امتحانات هم اغراض رشدآفرینی را برای توده و حاکمان دنبال می‌کند: .
📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📚 📚 📚 ✅برنامه *جستجوگر قرآنی* furqan.co ✅ به نظر برنامه مناسبی برای استفاده اساتید و دانش پژوهان باشد. 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 📚 📚 📚 @mtamhid @mtamhid @mtamhid
هدایت شده از آداب همسرداری
🌺🍃 💐 ازدواج دو بال ندارد، 💐 ازدواج چهار بال دارد...! 1️⃣ رابطه تو و همسرت 2️⃣ رابطه تو با خانواده همسرت 3️⃣ رابطه همسرت با خانواده تو 4️⃣ رابطه خانواده همسرت با خانواده تو 💐 ازدواج پيوند دو قوم است... 💐 نه دو فرد. ⚠️ پس نگو رابطه خودم و فقط همسرم. ♻️ هر كدام از اين رابطه‌ها كه خراب شد.... ✅ امكان مجادله، ✅ اختلاف، ✅ دعوا ✅ و جدايي افزايش مي‌يابد... @hamsardarl
صدیقه‌ای که عصمت پروردگار اؤلا انصاف‌دور زمانه‌ده غم‌دن فکار اؤلا انصاف‌دور حبیبۀ خلاق لم یزل هر گون صباح و شام گؤزی اشک‌بار اؤلا انصاف‌دور حدیث کسانون معرّفی زهرا اؤلا و لیک بلایه دچار اؤلا؟ انصاف‌دور آتاسی فداها دیه‌ن قیزین طوفان ظلمیدن گونوزی لیل تار اؤلا ... انصاف‌دور که درگهی باب نجات اؤلان نار جفائیله قاپوسی شعله‌بار اؤلا؟ انصاف‌دور اؤ درگهی اؤد یاندیرا اؤنا مالک اؤلان قسیم جنانیله نار اؤلا؟ انصاف‌دور اؤ گُل کیمی بیر جسم نازنین خار جفائیله سینه‌سی زخم‌دار اؤلا؟ ... انصاف‌دور اؤ قامتی بار ستم بوکه؟ بیر قامتی که دین اؤنیله استوار اؤلا ... انصاف‌دور که یدّی‌نفرله جنازه‌سی قبره گئده؟ جهانی گؤروم تار و مار اؤلا انصاف‌دور گئجئیله علی مخفی دفن ائده ایل‌لر بؤیی زمانه‌ده ایتگین مزار اؤلا؟ ... 🖌 مرحوم عبدالعظیم ذهنی‌زاده تبریزی (مجمع الاشعار، ج 5، ص 52)
نیش مسمار اگر لب به سخن وا می‌کرد آنچه آمد به سر فاطمه، افشا می‌کرد آستان در اگر حق تکلم می‌داشت دشمنان را همه زان واقعه رسوا می‌کرد در آتش زده و سینۀ زهرا؛ هیهات زینب از پشت در این صحنه تماشا می‌کرد مرحوم صادقی (قم) (مجمع الاشعار، ج 5، ص 54)
فارغ اؤلدی دفن زهرادن ولیّ کردگار حسرتیله باخدی قبره چکدی آه شعله‌بار گؤردی زهرادن اوزولدی دستِ دستِ ذو الجلال اؤلدی رخسار غبارآلودینه اشکی نثار ... گؤردی وار نه بیر نفر آلسون اورکدن دردینی نه ائدن وار قبرِ زهرادن او بی‌یاری کنار نه دؤزور قلب شریفی، قبری اوستن آیریلا نه گَلور دیز دورماقا، نه ائیله‌سون بیرده گذار نه وئرن وار بیر تسلّی، نه سیلن گؤز یاشینی نه اولان وار بیر بئله وقته او شاهه غمگسار 🖤 یادینه دوشدی او دم مهر و وفای فاطمه اؤدلانان قلبی علاوه آلدی اوددان بیر شرار سؤیله‌دی آخر نه تئز [گئتدین الیمدن] فاطمه ... حلقه وورسون گؤزلریمده اشگ چشم اشگ‌بار ... سن گؤرنمزدون قؤنوب رخساریمه گَردِ ملال ... غملی وقتیم‌ده اؤلاردون سن منه غمخوار و یار مرحوم عاصی (مجمع الاشعار، ج 5، ص 61)