eitaa logo
انباز
274 دنبال‌کننده
402 عکس
79 ویدیو
25 فایل
انباز: شریک، دوست، مانند و همتا، محبوب و معشوق. جایی کوچک برای فعالیت دینی ایتا: https://eitaa.com/anbaz60 تلگرام: https://t.me/anbaz60 ادمین: @Sajjaddinparast60 پست اول کانال: https://eitaa.com/anbaz60/2 وبلاگ: http://sdinparasti60.parsiblog.com/
مشاهده در ایتا
دانلود
1. شب قدر، شب نزول ملائکه و گشوده شدن درهای آسمان، و اتصال با است که سازوکار ارتباط با آن عالم و حقیقت این شب، باید از سوی کسی باشد که با آن عالم آشنا است. بنابراین نسخه اعمال این شب را باید تعیین کنند که عالم به این امورند، نه افرادی که راهی به آن عالم و اسرار غیب ندارند. پیامبر اکرم و ائمه (علیهم السلام) کیفیت ارتباط با خدا و چگونگی ادب حضور در محضر خدای مهربان در این شب‌ها را تعلیم داده‌اند و آنچه عالم ربانی شیخ عباس قمی (ره) در مفاتیح ذکر کرده، از همین احادیث است. البته ممکن است جمع‌آوری محدث قمی نواقص یا اشکالاتی داشته باشد، اما وقتی به منابع حدیثی نگاه می‌کنیم، چیزی که از اساس متفاوت با همین فضای مفاتیح الجنان باشد نمی‌یابیم. 2. دعاهایی که از اهل بیت (علیهم السلام) رسیده، سرشار از معارف نابی‌اند که انسان را سرشار از لطف و محبت خدا و سرمستی و عشق و نشاط و اشک شوق می‌کند. 3. تقاضای بخشش گناه و نجات از آتش (که در جوشن کبیر صدبار تکرار شده و در دعاهای فراوان دیگر به صورت روزانه در طول عمر آمده)، با توجه به این واقعیت است که خدای حکیم، چه امکانات گسترده‌ای (در درون و بیرون) به ما داده و ما چقدر از آنها استفاده درست می‌کنیم. اگر تصور دقیقی از این ماجرا داشته باشیم، طبیعی است که هم پیدا کنیم. البته این احساس هیچ منافاتی با نشاط عمل ندارد، بلکه وقتی از خدای منان و حکیم و رحیم می‌خواهیم ما را ببخشد، در واقع می‌خواهیم ناتوانی ما را خودش جبران کند و دستمان را بگیرد، آن هم با علم و قدرت و رحمت و حکمت بی‌کرانش. ضمن اینکه از آموزه‌های دیگر دین این است که اگر واقعا توبه کردیم، باید مطمئن باشیم که خدا می‌آمرزد. پس دیگر نباید خیال کنیم احساس خاک بر سری، یک احساس متوقف کننده و ضد نشاط است. 4. در نگاه اولیای الهی، اعمالی چون تفکر و مذاکره علم هم در هر زمانی (البته اگر مسیر زندگی انسان را روشن کند) از مهمترین عبادات است. محدث قمی هم به تبعیت از شیخ صدوق، افضل اعمال شب‌های قدر را مذاکره علم می‌داند. البته برخی از محققان توضیح داده‌اند که مراد از در اصطلاح اهل حدیث، حدیث‌خوانی و حدیث‌فهمی است، و امتیاز اساسی احادیث اهل بیت (علیهم السلام) این است که مسیر زندگی انسان را روشن و زیبا می‌کنند. 5. ، در زبان عربی به معنای است و شب قدر، طبق روایات، شب تقدیر و تعیین سرنوشت یک‌ساله‌ی امورات عالم و انسان‌ها است، نه شب قدرت. البته این دو معنا با هم بی‌رابطه نیستند؛ چرا که اگر تقدیر و سرنوشت بهتری برای انسان رقم بخورد، قدرت حقیقی انسان هم بیشتر می‌شود. اما در معنای واژه‌ها نباید معنای مورد قبول اهل زبان و کاربردهای آیات قرآن و روایات را کنار بگذاریم و معنای بدون پشتوانه ای ذکر کنیم. 6. ذکر اعمال این شب و دیگر دعاها در کتبی مثل مفاتیح الجنان و اقبال الاعمال و ... به این معنا نیست که همه افراد، همه اعمال را انجام دهند، بلکه افراد به اندازه ظرفیت خودشان از دریای معارف نهفته در دعاها بهره می‌برند. بنابراین لازم است هر کسی ضعف‌ها و قوت‌ها و زمینه‌های خودش را بشناسد تا بتواند ارتباطی سالم و سازنده با خدای حکیم را رقم بزند. یک مثال جالب نکته‌ای است که از مرحوم حجت الاسلام شیخ اسماعیل صاحب الزمانی (از علمای ربانی و مجتهدان به‌نام شهر ارومیه در سال‌های 1273 تا 1354 ه.ش) نقل می‌کنند. ایشان در شب‌های قدر، همان اول شب اعمال را به جا می‌آورد و پس از مدتی دعا و قرائت قرآن و نماز و عبادت، می‌خوابید. وقتی می‌پرسیدند که چرا تمام شب را بیدار نمی‌مانید، می‌فرمود: «کیفیت نماز صبح، مهم‌تر از احیاء و اعمال شب قدر است. اگر کل شب را بیدار بمانم، در نماز صبح، بی‌حال می‌شوم». همچنین باید توجه کنیم که وقتی اهل بیت (علیهم السلام) کارهایی مثل گوش دادن به موسیقی و آواز را مسیری برای نزدیک شدن به خدا و رشد معنوی معرفی نکرده‌اند، به این سادگی نمی‌توان چنین توصیه‌ای کرد. هر چند اینجا بحث‌های دیگری هم مطرح است و شاید به صورت استثنائی کسی پیدا شود که مثلا با آهنگ مرغ سحر یا شبانگاهان و ... رشدی پیدا کند، که البته همینجا هم اگر با معنا و موسیقی دعا و قرآن ارتباط خوبی برقرار کنیم، شاید کافی باشد. ادامه دارد...
7. یکی از مشکلاتی که باعث می‌شود میل و رغبت چندانی به اعمال عبادی شب قدر و مانند آن نیابیم، این است که آداب دعا و عبادت را رعایت نمی‌کنیم. به عنوان مثال دو مورد از آداب را عرض می‌کنم: مثال اول: در حدیث آمده مثلا سوره عنکبوت یا دعای جوشن کبیر را در شب قدر بخوانید. ما هم خودمان را مکلف می‌کنیم که مثلا یک ساعت بنشینیم پای دعا و قرآن و تقریبا هیچ چیزی نمی‌فهمیم. در حالی که: اولا می‌توانیم با یک برنامه‌ریزی و تقدیر درست، در طول سال با معانی این سوره‌ها و دعاها به خوبی آشنا شویم و در شب قدر، آنها را با توجه به معنایشان بخوانیم. ثانیا حتی اگر در طول سال چنین توفیقی نداشتیم، لازم نیست که شب قدر حتما متن عربی قرآن و دعا را بخوانیم. بلکه می‌توانیم (و بلکه اصولا باید) یک ترجمه خوب پیدا کنیم و ترجمه‌شان را بخوانیم و بفهمیم چه می‌خوانیم. مثال دوم: حداکثر زمان لازم برای عمل «قرآن به سر گرفتن» حدود 6 دقیقه است (که ایشان هم توضیح خوبی درباره این عمل می‌دهند و برخی از علمای ربانی هم گفته‌اند که علاوه بر احترام به قرآن، نمادی از نفوذ معارف قرآن در ذهن ما است، با همراهی در ذیل شفاعت و معارف انسان‌ساز اهل بیت نبوت علیهم السلام). اما معمولا در مراسمات عمومی، مجری برنامه وقتی به بعضی از معصومین می‌رسد، شروع می‌کند به مرثیه و روضه‌خوانی و نیم ساعت یا بیشتر وقت می‌گیرد. از طرفی دیگر خیلی از افراد تصور می‌کنند در زمان روضه‌خوانی نباید قرآن را از روی سرشان بردارند و دستشان خسته می‌شود و گردنش درد می‌گیرد. در حالی که: اولا می‌توان ابتدا این عمل را به جا آورد و بعدا روضه و توسل داشت؛ و ثانیا هیچ لزومی ندارد در کل این زمان قرآن را روی سر نگه داشت. همانطور که لزومی ندارد وقتی ذکر امام زمان (بالحجة) می‌شود، سر پا بایستیم. بلکه فقط در صورتی که یکی از اسماء آن حضرت (قائم) ذکر شود، مستحب است سر پا شویم. البته اگر کسی به علت ذکر اسامی دیگر آن حضرت بایستد، اشکالی ندارد. خلاصه کلام اینکه اگر کسی دین‌شناس باشد (یعنی هم از نظر علمی و هم عملی، روش فهم قرآن و حدیث را بشناسد، مثل مرحوم محدث قمی) متوجه می‌شود که اعمال ذکر شده در مفاتیح، از بهترین راه‌ها است که سرنوشت خوبی را برای خود رقم بزنیم. خدایا ما را در سال‌های بعد هم مهمان فیض شب‌های قدر بفرما! 🌹
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بهترین و جامع‌ترین پاسخ به جماعت مدعی عدالت‌طلبی که هر از گاهی با نیش و کنایه دلسوزان انقلاب از جمله رهبر انقلاب را مورد خطاب قرار می‌دهند و اخیرا دلسوز افغانستان شده‌اند و دست نظام اسلامی را آغشته به خون پنجشیر می‌دانند، این دیالوگ ماندگار سریال مختار است. جماعت به ظاهر دلسوز که هیچگاه ضرورت‌های زمانه خود را نشناختند و با توییت‌های صد من یه غاز، همصدا با جماعت آن طرف آب شدند. 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
انباز
بهترین و جامع‌ترین پاسخ به جماعت مدعی عدالت‌طلبی که هر از گاهی با نیش و کنایه دلسوزان انقلاب از جمله
هم جناب آقای رسایی و هم همه ما اگر دلیل روشنی درباره مسائل افغانستان و پنجشیر داریم، باید به بیان همان اکتفا کنیم، و الا کسی نه از من تقلید می‌کند نه از آقای رسایی که فتوا بدهیم یا فتوا بشکنیم. اگر هم در این مسائل کسی از دیگری تقلید کند، باید بر اساس آموزه‌های دینی و عقلائی بیاموزد که اینجا جای تقلید نیست؛ بلکه جای آن است که اگر حق را می‌دانیم، بگوییم. اگر هم حقیقت بر ما پنهان است، توقف و سکوت، رمز نجات در دنیا و آخرت خواهد بود. اما ارائه تحلیل و پرسش‌گری در قلمرو دانسته‌ها، حق (و شاید وظیفه) هر کسی است. از منع این حق چه سودی به چه کسی می‌رسد؟ اگر هم کسی درباره افغانستان سؤالی و نقدی از رهبر انقلاب دارد، بهترین روش، برخورد حکیمانه‌ای است که از خود ایشان انتظار می‌رود، نه منتفی دانستن حق پرسش و نقد.
سلام علیکم صوتهای سال گذشته، در کانال مدرسه فقهی حضرت قائم (عج) در پیامرسان «بله» نیز بارگذاری شده است و امکان دانلود وجود دارد. ادامۀ این فایل‌های صوتی در همان کانال با آدرس زیر در پیامرسان بارگذاری می‌شود: https://ble.ir/qoran1399
خواندن متن خانم زهرا اخوان صراف درباره مرحوم آیت الله سید محمدسعید مفید است، خصوصا برای دین‌پژوهان و قرآن‌پژوهان: https://www.dinonline.com/35485/%d9%85%d8%b1%d8%ac%d8%b9-%d8%aa%d9%82%d9%84%db%8c%d8%af%db%8c-%da%a9%d9%87-%d9%85%d8%b7%d9%84%d9%82%d8%a7%d9%8b-%d8%b2%d9%86%d8%a7%d9%86-%d8%b1%d8%a7-%d9%86%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d9%be%d8%b0%db%8c/
هدایت شده از محسن قنبریان
35.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماز جمعه؛ تریبون اصیل عدالتخواهی برنامه ۲۰شهریور۱۴۰۰ 🔻برش چهارم 3⃣ خطبه ها: • تنها واجبی که "سخنرانی" رکن آن است و معلوم است این سخنرانی مهم است. • روایات صحیح السند از لزوم گفتن مصالح و آفات جامعه در این سخنرانی می گوید و اینکه باید آخرین کلام "ان الله یامر بالعدل و الاحسان" باشد۱؛ یعنی عدالتخواهی در متن این خطبه هاست. • حذر دادن امام خمینی از دستهای خائنی که خطبه های صدر اسلام را بی محتوا کرد! -"این عمار"؛ عمار امام جمعه عدالتخواه در دوره خلیفه دوم بود که در عهد خلیفه سوم (و عزلش از امام جمعه گی) در خانه عثمان سر عدالت کتک خورد و دندنه اش شکست! • یا امام جمعه های خوب برای گفتمان سازی انتخاب نمیشود یا تولید محتوای احتمالی ستاد درش این حرفها نیست! -حضرت آقا فرق ما با کشورهای اسلامی را این می خواند که خطبه از روی نوشته های ارسالی خوانده نمی شود و جوشش و نبوغ امام جمعه است! خودش متن خطبه ها را از امام نمی گرفت. بسیاری از ائمه جمعه اگر مقام معظم رهبری سخنرانی نکند نمی دانند این هفته چه بگویند! • عدالتخواهی در سه سطح باید در خطبه ها بیاید: -سطح گفتمان سازی(نه صرفاً تکرار کلمه عدالت) -سطح مساله پژوهی -ورود موردی در موارد حوزه استحفاظی ۱. وسائل الشیعه ج۷ص۳۴۲و۳۴۳ حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
می‌توانید صوت مباحث «کارگاه بازنگری در فرهنگ‌سازی پوشش اسلامی زنان، بر اساس قرآن کریم» را در کانال تلگرامی «انباز» ملاحظه بفرمایید. در این جلسات گفتگو از منطق قرآن درباره زنان در است و اینکه ، قطعا نسبت به اقدامات رایج برای ترویج حجاب، اولویت (یعنی اهمیت و فوریت) دارد. منطق الهی در همه احکام (به طور عام) و در احکام اجتماعی (به طور خاص) به گونه ای است که عقل و عاقلان را قانع می‌کند. مدرّس: مکان: حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان غربی زمان: 6 و 7 شهریور 1400 تعداد جلسات: 12 جلسه مدت گفتگوها: تقریبا 13 ساعت https://t.me/anbaz60/786
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗽دشمن داریم...! • چرا جامعه تشنه کلیپ های دو سه دقیقه ای بهشتی و مطهری است؟! • آزادی را کم می کنیم، چون دشمن داریم! • جمهوریت را محدود می کنیم چون دشمن داریم! •دشمن هم دقیقاً همین را می خواهد! دشمن از هیچ چیز به اندازه این نفع نمی برد که جمهوری اسلامی را تبدیل کند به طالبان! حجت الاسلام قنبریان باتشکر از جنبش عَلَم ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای استمرار امدادرسانی به پناه‌جوایان افغانستانی در مرز، دعوت می‌کنم تا ضمن مشارکت در پویش این پیام را بازنشر بدهید. 👇👇👇 مؤسسه خیریه جوانه های همت و تلاش توانا 🔹شماره کارت 5041-7270-2121-2129 🔹شماره شبا IR720700001000226741063004 https://t.me/RoohullahRazavi/2845 https://t.me/falaakhon/3493
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قدسیت حکومت‌ها در گرو کمیت و کیفیت ، از جمله و در در قبال آحاد است. اما عناوین اعتباری و اسامی و مناصب و ادعاها، گرهی از کار قدسیت باز نمی‌کنند، بلکه خود، گره‌اند.
انباز
قدسیت حکومت‌ها در گرو کمیت و کیفیت #عدالت‌گستری، از جمله #عدالت و #اعتدال در #پاسخگویی_مسئولان در قب
✳️ و از حکومت‌های مذهبی نامشروع 🖋 .... 🔷 در تاریخ اسلام، بیشتر حکومت‌ها چه در حجاز (اموی و عباسی) چه در آندلس تا عثمانی ترکیه و صفوی ایران و اخیرا همین بغل گوشمان تالوان، داعیه دینداری داشته‌اند. در تاریخ مسیحیت قبل از رنسانس نیز، حکومت‌ها به نیابت از مسیح شکل می‌گرفتند و به شرع مسیحیت رفتار می‌کردند. 🔷تمام این حکومت‌ها با بوم و عقاید و مذاهب مختلف، در یک امر با هم شباهت داشتند و آن قدسیت‌بخشی و قدسی‌سازی به نظام حکومتی بوده است. در این حکومت‌ها، ، اميرالمؤمنين و خلیفة الله و ظل الله و نماینده مسیح در زمین و... خوانده می‌شد و چیزی جز رعیت به حساب نمی‌آمد. رعیت در ذیل این قدسیت سیاسی، جز اطاعت تکلیف دیگری نداشتند؛ چرا که به آنان آموخته بودند اطاعت از حکومت، اطاعت از خدا و اعتراض بر او، جسارت به ملکوت است. 🔷 اما در تاریخ حکومتی دینی شکل گرفت که نه تنها خودش را در لفافه‌های قدسی نمی‌پیچید، بلکه از هر فرصتی برای قدسیت‌زدایی از خودش بهره می‌برد. گویند رئیس آن حکومت بر منبر می‌رفت و می‌گفت، ای مردم بر امور و افعال من نظارت کنید و اگر دیدید از حکومت برای خودم خشتی بر خشتی گذاشته‌ام، بدانید من خائنم. جایی به مشاوران و نزدیکانش هشدار می‌داد که با من چون ستمگران از روی سالوس و چاپلوسی حرف نزنید و مرا آشکار و نهان نصیحت کنید؛ چرا که من خودم را از گناه مبرّا نمی‌دانم. دخترش را دید که گردنبندی نو به گردن آویخته و چون دریافت آن را از بیت المال به برده به او هشدار داد که اگر آن را برای خودت تصاحب کرده بودی، دستت را قطع می‌کردم. 💠 او که بود؟ علی (ع) بود. کسی که مشروعیت حکومتش را از پیامبر و او از خداوند گرفته بود و وجودش سراسر قدسیت و ملکوت بود، اما اینچنین در مقام حاکم، حجاب و پرده‌های قدسیت را کناری می‌زد و خود را در دریای توده‌ها می‌افکند و از آنان برای نظارت بر خویش استمداد می‌طلبید. او از دین و مقام قدسی مشروعش، هیچگاه برای اثبات حتی حقانیتش بهره نبرد. 🔷 حالا تمام آن حکومت‌ها در معرض قضاوت تاریخ قرار گرفته‌اند. اموی‌ها و عباسی‌ها و عثمانی‌ها و صفوی‌ها و... رفته و پوسیده و فراموش شده‌اند، اما حکومت علوی علی(ع) بر تارک وجدان بشر همچنان زنده است. و این درسی است برای جمهوری اسلامی، که سرنوشت حکومت‌های مذهبی نامشروع را آینه عبرت خویش سازد و برای افعال و اعمالش از دین سپری نسازد؛ چرا که وقتی حکومتی خود را مقدس و قدسی می‌شمرد، مردم تمام خطا و ستم و رفتار او را ابتدا به پای همان دین می‌نویسند و بدنامی حاکمان، ابتدا دین خدا را بدنام و مردم را تباه می‌کند. https://t.me/falaakhon/3494
هفدهمین دوره یکساله تحت اشراف حجت الاسلام قرائتی زیدعزه مهلت ثبت نام: پایان شهریور ماه ستاد تفسیر قرآن کریم قم @stq114
🔻‌‏فرمانده لشکر به فرماندهان گردانها و گروهانها چه دستورالعملی را بخشنامه می کرد؟ مدیریت جهادی این بود. 🆔 https://t.me/rahimpour/1448
خادم اهل بیت در عمرش فخر باید به خدمتش بکند مثل مادربزرگ خانه‌ی ما که خداوند رحمتش بکند . پیرزن سال‌های آخر عمر سخت دلبسته شد به خاموشی چیزهای کمی به خاطر داشت مبتلا بود به فراموشی . روزی از روزها به او گفتم گرچه خو کرده‌ای به بیماری نام‌های ائمه را مادر ! این اواخر به خاطرت داری؟ . گفتم اول؟ درست گفت! ”علی“ پاسخ دومین سوال: حسن سومی را نگفته گفت: حسین؛ آن که در کربلا نداشت کفن . گفتمش چارمین؟ و ساکت شد گفت: مادر! ببخش یادم نیست تا همین ‌جاش یاد من مانده‌ست مشکل از دین و اعتقادم نیست . گفتمش آمدیم و از تو کسی این سؤالات را شفاهی کرد دور از جان تو، ملک در قبر گر بپرسد چه کار خواهی کرد؟ . گر چه حرفم مزاح بود اما اشک او روی گونه‌اش افتاد گفت من رفته است از یادم  او مرا که نمی‌برد از یاد . من فقط تا حسین یادم هست دادم از کف توان و نیرو را شسته‌ام سال‌های سال اما استکان‌های مجلس او را . من که اولاد سیدالشهدا اسم‌شان رفته ‌است از یادم زیر دیگ عزاش را یک‌ عمر فوت کردم به گریه افتادم . همه‌ی سال منتظر بودم تا دوباره محرمش بشود چادرم را به تکیه می‌دادم تا سیاهیّ ماتمش بشود . اشک مادربزرگ در روضه ماند از او به ‌جا و ارثیه شد رفت مادربزرگ از این دنیا خانه ی کوچکش حسینیه شد! پیمان طالبی اربعین حسینی تسلیت باد... https://t.me/publiclawthoughts/11864
هدایت شده از محسن قنبریان
📝 بانگ نی؛ از آتش تا باد! (۱) ○ نقدی ابتدائی همراه با تجلیل بر تنظیم کتاب معاد در طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن آیت الله خامنه ای / ۱ از ۵ کتاب را دوستی عزیز از مرکز رشد هدیه فرستاد، زود شروع به خواندنش کردم صمیمانه از زحمات گردآورندگان تجلیل می کنم. با اذعان به مضامین عالی و مواعظ دلکش کتاب، این سطور را می نگارم. نقص اصلی تقلیل یافتن کتاب انقلابیِ طرح کلی در امتدادی محافظه کارانه در بخش معاد است. کتاب به چارچوبه نظری کتابهای عقاید-مواعظ مَدرَسی و کلاسیک، تنزل یافته؛ آن "طرح نو" کتاب طرح کلی درش نیست. ساختار شکنی ها و تعرض های جسورانه میل به صفر می کند. بخلاف طرح کلیِ اصلی در این ملحقه، هیچ خبری از ضرب آهنگ قسط و عدالت اجتماعی -که با اصول اعتقادی قبلی بود- وجود ندارد! تو گویی بانگ نی که در طرح کلی، آتش بود اینجا باد شده و نغمه ای مثل نغمه های دیگر بازار کتاب معاد را نواخته است و البته باز شنیدنی و خواندنی! تفصیل مطلب در بخش های بعد👇 ☑️ @m_ghanbarian
فلسطینی‌ها این روزها میگن فصل "صبر" تمام شده اشتباه نکنین منظور از "صبر" توانایی فلسطینی‌ها برای مقاومت در برابر ظلم رژیم و پیامدهایی مثل محاصره، دستگیری، آوارگی و سختی زندگی نیست، بلکه منظورشون از "صبر" میوه خوش طعم، شیرین و آبداری است که به "انجیر خاردار" هم معروفه. که میوه محبوب فلسطینی‌هاست، سمبل صبر و مقاومت به حساب میاد و چیدنش مثل زیتون، سنت خاصی داره و یکی از رسوم چیدن صبر، همراهی اعضای خانواده است. صبر از خانواده کاکتوس‌هاست و درختش در جاهای گرم و خشک رشد میکنه و بسیار مقاوم در برابر خشکسالیه. درخت صبر، زمین رو در برابر حشرات مضر حفظ میکنه و با وجود خارهای تیز، غذای مورد علاقه شترها در مناطق بیابانی محسوب میشه. محمد العارضه یکی از اسرای معروف، در روزهای بعد از فرارش از زندان گفته بود بعد از بیست سال از صبر خوردم و بخاطرش خداوند رو شکر کردم. امیدوارم ملت علاوه بر میوه شیرین صبر، طعم آزادی رو هم به زودی بچشند. https://t.me/Palestiran_love/657
هدایت شده از محسن قنبریان
38.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 دُش مَن! دُش من، عنوان سخنرانی های آخر صفر است. "دشمن" در فارسی مقابل "بَهمن" یعنی نفس شریر و بد است! این سلسه بحث حول این سؤال محوری است که: بخاطر دشمن چقدر می توان از منظومه و هندسه ارزشها دست برداشت؟! جلسه اول از ارزش والی (دور از چشم مردم شدن و فاصله گرفتن از آنها) بحث شد و اینکه را چه کنیم؟! در خطبه۶۲ حضرت امیر(ع) حفاظت قبول نمی کند ولی در سیره پیامبر(ص) محافظ هست!... نکته کلیدی بحث این شد که: حفاظت نباید به احتجاب بیانجامد! از ابتکارات امیرالمومنین و امام مجتبی(ع) در اینباره گفته شد... بحث از یک تحقیق علمی توسط گروهی در آمریکا خوانده شد که ثابت می کنند چگونه امام حسن(ع) با کلراید جیوه که معاویه از بیزانس سفارش داده بود ترور بیولوژیک میشود! مستندش را ببینید. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
HI-Q MP3 RECORDER.apk
4.12M
HI-Q های کیو: یک نرم افزار خیلی خوب برای ضبط صدا با گوشی، با حجم کم و کیفیت خوب و فرمت mp3 (مطابق تنظیماتی که تصویرش را در پایین می‌فرستم). ❗️ نسخه جدید این نرم‌افزار در گوگل پلی، سر 10 دقیقه، ضبط را قطع می‌کند، اما نسخه‌ای که ملاحظه می‌کنید، گرفتار این مشکل نیست. از امتیازات این نرم‌افزار: قطع ضبط، فقط با زدن دگمۀ قطع است و با موارد زیر، قطع نمی‌شود: 🔹 اگر وسط ضبط صدا، با گوشی شما تماس بگیرند، 🔹 اگر از این نرم‌افزار به صورت کامل هم خارج بشوید. ◀️ همچنین اگر وسط ضبط، به هر علتی دگمه قطع موقت را زدید و بعدا فراموش کردید کجای بحث بودید، می‌توانید از گوشه بالا سمت چپ، فایل را بیاورید و play کنید و ببیند تا کجا پیش رفته بودید.
تنظیمات نرم‌افزار «های کیو» (HI-Q) برای آنکه فایل صوتی با فرمت mp3 و کم حجم و کیفیت مطلوب ضبط کند. مناسب برای ضبط تدریس و جلسات.
🌸 ثبت‌نام مهد مسجدمحور ایثار 💎 ۴تا۶سال 💎در دو گروه دختران و پسران ✅ نحوه پیش‌ثبت‌نام: ارسال مشخصات کودک (نام و نام خانوادگی کودک و تاریخ تولد) به شماره تماس: 09127594436 ✅ ظرفیت محدود مکان: دورشهر، کوچه۱۸ فرعی۶ پلاک۲۰ کودکان 4تا6سال نسلی از جنس سردارسلیمانی @ahd_mahd