هدایت شده از محسن قنبریان
📝 بانگ نی؛ از آتش تا باد! (۱)
○ نقدی ابتدائی همراه با تجلیل بر تنظیم کتاب معاد در طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن آیت الله خامنه ای
#حجت_الاسلام_قنبریان / ۱ از ۵
کتاب را دوستی عزیز از مرکز رشد هدیه فرستاد، زود شروع به خواندنش کردم صمیمانه از زحمات گردآورندگان تجلیل می کنم. با اذعان به مضامین عالی و مواعظ دلکش کتاب، این سطور را می نگارم.
نقص اصلی تقلیل یافتن کتاب انقلابیِ طرح کلی در امتدادی محافظه کارانه در بخش معاد است. کتاب به چارچوبه نظری کتابهای عقاید-مواعظ مَدرَسی و کلاسیک، تنزل یافته؛ آن "طرح نو" کتاب طرح کلی درش نیست. ساختار شکنی ها و تعرض های جسورانه میل به صفر می کند.
بخلاف طرح کلیِ اصلی در این ملحقه، هیچ خبری از ضرب آهنگ قسط و عدالت اجتماعی -که با اصول اعتقادی قبلی بود- وجود ندارد!
تو گویی بانگ نی که در طرح کلی، آتش بود اینجا باد شده و نغمه ای مثل نغمه های دیگر بازار کتاب معاد را نواخته است و البته باز شنیدنی و خواندنی!
تفصیل مطلب در بخش های بعد👇
☑️ @m_ghanbarian
فلسطینیها این روزها میگن فصل "صبر" تمام شده
اشتباه نکنین منظور از "صبر" توانایی فلسطینیها برای مقاومت در برابر ظلم رژیم و پیامدهایی مثل محاصره، دستگیری، آوارگی و سختی زندگی نیست، بلکه منظورشون از "صبر" میوه خوش طعم، شیرین و آبداری است که به "انجیر خاردار" هم معروفه.
#الصبر که میوه محبوب فلسطینیهاست، سمبل صبر و مقاومت به حساب میاد و چیدنش مثل زیتون، سنت خاصی داره و یکی از رسوم چیدن صبر، همراهی اعضای خانواده است.
صبر از خانواده کاکتوسهاست و درختش در جاهای گرم و خشک رشد میکنه و بسیار مقاوم در برابر خشکسالیه.
درخت صبر، زمین رو در برابر حشرات مضر حفظ میکنه و با وجود خارهای تیز، غذای مورد علاقه شترها در مناطق بیابانی محسوب میشه.
محمد العارضه یکی از اسرای معروف، در روزهای بعد از فرارش از زندان گفته بود بعد از بیست سال از صبر خوردم و بخاطرش خداوند رو شکر کردم.
امیدوارم ملت #فلسطین علاوه بر میوه شیرین صبر، طعم آزادی رو هم به زودی بچشند.
https://t.me/Palestiran_love/657
هدایت شده از محسن قنبریان
38.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 دُش مَن!
دُش من، عنوان سخنرانی های آخر صفر است. "دشمن" در فارسی مقابل "بَهمن" یعنی نفس شریر و بد است! این سلسه بحث حول این سؤال محوری است که: بخاطر دشمن چقدر می توان از منظومه و هندسه ارزشها دست برداشت؟!
جلسه اول از ارزش #عدم_احتجاب والی (دور از چشم مردم شدن و فاصله گرفتن از آنها) بحث شد و اینکه #حفاظت را چه کنیم؟! در خطبه۶۲ حضرت امیر(ع) حفاظت قبول نمی کند ولی در سیره پیامبر(ص) محافظ هست!...
نکته کلیدی بحث این شد که: حفاظت نباید به احتجاب بیانجامد! از ابتکارات امیرالمومنین و امام مجتبی(ع) در اینباره گفته شد...
#روضه بحث از یک تحقیق علمی توسط گروهی در آمریکا خوانده شد که ثابت می کنند چگونه امام حسن(ع) با کلراید جیوه که معاویه از بیزانس سفارش داده بود ترور بیولوژیک میشود! مستندش را ببینید.
#دش_من
#ترور_بیولوژیک_امام_حسن
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
HI-Q MP3 RECORDER.apk
4.12M
HI-Q
های کیو: یک نرم افزار خیلی خوب برای ضبط صدا با گوشی، با حجم کم و کیفیت خوب و فرمت mp3 (مطابق تنظیماتی که تصویرش را در پایین میفرستم).
❗️ نسخه جدید این نرمافزار در گوگل پلی، سر 10 دقیقه، ضبط را قطع میکند، اما نسخهای که ملاحظه میکنید، گرفتار این مشکل نیست.
از امتیازات این نرمافزار:
قطع ضبط، فقط با زدن دگمۀ قطع است و با موارد زیر، قطع نمیشود:
🔹 اگر وسط ضبط صدا، با گوشی شما تماس بگیرند،
🔹 اگر از این نرمافزار به صورت کامل هم خارج بشوید.
◀️ همچنین اگر وسط ضبط، به هر علتی دگمه قطع موقت را زدید و بعدا فراموش کردید کجای بحث بودید، میتوانید از گوشه بالا سمت چپ، فایل را بیاورید و play کنید و ببیند تا کجا پیش رفته بودید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸گونهای شگفتانگیز از عروس دریایی
https://t.me/mosafere_bi_maqsad/1820
🌸 ثبتنام مهد مسجدمحور ایثار
#سن_ثبتنام
💎 ۴تا۶سال
💎در دو گروه دختران و پسران
✅ نحوه پیشثبتنام:
ارسال مشخصات کودک (نام و نام خانوادگی کودک و تاریخ تولد) به شماره تماس: 09127594436
✅ ظرفیت محدود
مکان: دورشهر، کوچه۱۸ فرعی۶ پلاک۲۰
#ویژه کودکان 4تا6سال
#تربیت نسلی از جنس سردارسلیمانی
#کودک_استراتژیست
#مهارت_یابی
#طرح_مادرانه
#پرورش_خلاقیت
#مهد_مسجد_محور
@ahd_mahd
انباز
نقش پدر و مادر در تربیت ❤️💡🕯 أَحْمَدُ بْنُ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْبَرْقِيُّ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سُلَي
دوست گرامی و فاضل ارجمند جناب آقای رهبر توضیحاتی درباره حدیث فوق در کانال ارزشمند «حدیثنا» ارائه کردهاند که خواندنش مفید است:
https://eitaa.com/hadithona/587
❖ شهادت امام رضا(علیه السلام) در راه دفاعِ بیمحابا از حق مردم
🖋
آیت الله شیخ محمدهادی یوسفی غروی:
از محمد بن سنان روایت شده که نقل میکند در خراسان خدمت امام رضا(علیه السلام) بودم و مأمون روزهای دوشنبه و پنجشنبه که به دادخواهی مینشست امام را در سمت راست خود مینشاند.
روزی خبر آوردند که مردی صوفی دزدی کرده. مأمون دستور داد احضارش کنند. مرد صوفی ظاهری همچون مرتاضان و زاهدان داشت و جای سجده بر پیشانیاش نمایان بود.
مأمون گفت: چقدر عیب است چنین آثار زیبایی با چنین کار زشتی! آیا با وجود چنین ظاهر زیبایی که از تو میبینم نسبت سرقت به تو داده میشود؟!
صوفی گفت: از سر ناچاری چنین کاری کردم و مجبور بودم و راه دیگری نداشتم چون از سهمی که از خمس و غنایم حقّ من است محرومم کردهای!
مأمون گفت: تو در خمس و غنایم چه حقّی داری؟
صوفی گفت: خدای متعال خمس را شش قسمت کرده و فرموده است: وَاعْلَمُوا أَنَّما غَنِمْتُمْ مِنْ شَيْءٍ فَأَنَّ للهِ خُمُسَهُ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبى وَالْيَتامى وَالْمَساكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ إِنْ كُنْتُمْ آمَنْتُمْ بِاللهِ وَما أَنْزَلْنا عَلى عَبْدِنا يَوْمَ الْفُرْقانِ يَوْمَ الْتَقَى الْجَمْعانِ (أنفال ٤١)
و غنایم را نیز شش قسمت کرده و فرموده است: ما أَفاءَ اللهُ عَلى رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرى فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبى وَالْيَتامى وَالْمَساكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِياءِ مِنْكُمْ (حشر ٧)
و ادامه داد:
پس تو مرا از حقّم محروم کردی حال آنکه من درمانده در سفرم و خرج بازگشت به وطنم را ندارم (یعنی عنوان إبن السبیل که در هر دو آیۀ فوق آمده بر من منطبق است) و مسکین و تهی دستم و سرمایهای ندارم (یعنی حتی اگر به وطنم بازگردم و دیگر إبن السبیل نباشم باز عنوان مسکین بر من منطبق است) و از حاملان(قاریان و حافظان) قرآنم (یعنی غیر از إبن السبیل و مسکین بودن، باز هم مستحق سهمِ «لله» در دو آیۀ فوقم)!
مأمون گفت: آیا بخاطر این افسانهپردازیهایت حدّی از حدود خدا و حُکمی از احکامش در مورد سارق را تعطیل کنم!؟
صوفی گفت: از خودت شروع کن و نفس خویش را پاک گردان سپس به پاک کردن دیگران بپرداز، و حدّ خدا را بر خودت جاری کن سپس بر دیگران!
مأمون رو به امام رضا(علیه السلام) نمود و گفت: چه میگوید؟
امام فرمود: او میگوید ابتدا مورد سرقت واقع شده سپس سرقت کرده!
مأمون بسیار خشمناک شد و به صوفی گفت: بخدا قسم دستت را میبُرم!
صوفی گفت: دستم را میبُری درحالیکه تو غلام و بندۀ منی!
مأمون گفت: وای بر تو، از کجا من بندۀ تو شدم!؟
صوفی گفت: چونکه مادرت از بیت المال مسلمانان خریده شده؛ پس تو بندۀ تمام مسلمانان در مشرق و مغربی تا زمانی که آزادت کنند و من آزادت نکردهام! اضافه بر آنکه خمس را بلعیدی و پیش خود جمع کردی اما حق آل پیامبر و حق من و امثال مرا ندادی! و دیگر آنکه چیز خبیث و نجس نمیتواند نجسی دیگر مانند خود را پاک کند بلکه تنها و تنها آنکه خودش پاک باشد میتواند نجس را پاک کند و کسی که خود سزاوار حدّ است نمیتواند حدود را بر دیگران اجرا کند تا زمانیکه از خودش شروع کند! آیا سخن خدای متعال را نشنیدهای که میگوید: أَتَأْمُرُونَ النَّاسَ بِالْبِرِّ وَتَنْسَوْنَ أَنْفُسَكُمْ وَأَنْتُمْ تَتْلُونَ الْكِتابَ، أَفَلا تَعْقِلُونَ (بقرة ٤٤)؟
مأمون رو بسوی امام رضا(علیه السلام) نمود و گفت: نظر شما چیست؟
امام(علیه السلام) فرمود:
خدای متعال به محمد(ص) فرمود: قُلْ فَلِلَّهِ الْحُجَّةُ الْبالِغَةُ (أنعام: ١٤٩)؛ و این همین حجتی است که جاهل به آن نرسیده است اما او هم آن را میداند همچنانکه عالِم از روی علمش آن را میداند. دنیا و آخرت با حجت و دلیل پابرجا و برقرار است. این مرد هم حجت آورده است (یعنی اگر میتوانی دلیلی بیاور و اثبات کن که تو شریک جرم نیستی و این ارتکاب سرقت بخاطر بلعیده شدن حقّ او توسط تو نبوده).
در این هنگام مأمون دستور آزادی مرد صوفی را داد و به اندرون رفت! و از آن روز تصمیم قاطع بر قتل امام رضا(علیه السلام) گرفت تا آنکه ایشان را با سمّ به قتل رساند.
_
📚 موسوعة التاريخ الإسلامي ٨: ١٦٣– ١٦٥؛
مجموعۀ مصاحبهها: ٨١٣– ٨١٥؛
عيون أخبار الرضا(عليه السلام) ٢: ب٥٩، ح١؛
مناقب آل أبي طالب٣: ٤٤٧(مکتبةالحیدریة).
_
راجع به استدلالهای مرد صوفی بویژه مملوک بودن مأمون، روشن است که امام رضا(ع) در مقام تصحیح گفتهها و استدلالهای وی نبود و فقط مقصود اصلی او را به اختصار بیان کرد و فرمود: او میگوید «سُرق فسَرق» از او دزدی شده که دست به دزدی زده.
و حجت بالغه همین است که آن مرد صوفی علیرغم جهلش که قدرت بیانِ عذرش با چنین اختصارگویی و با استدلالی بیخدشه را ندارد اما همچون شخص عالِم و مسلط به ریزهکاریها این را با اطمینان میداند که مأمون شریک جرم اوست.
https://t.me/YusufiGharawi/627
هدایت شده از محسن قنبریان
⚜ تشکل های کارفرمایی با کارگری را مقایسه کنید تا رابطه بی عدالتی سیاسی با بی عدالتی اقتصادی را ببینید! این در حالی است که اگر بخواهید جمعیت کارگری(تقریبا۵۰٪ خانوارهای ایرانی) و کارفرمایی را تصویر کنید چیزی نزدیک به صورتِ عکس این تصویر می شود!
آماری دیگر:
براساس سالنامه آماری وزارت کار و تعاون (سال۹۸) و سالنامه آماری سازمان تامین اجتماعی(سال۹۸):
از ۱۳۱۷۵۴۰کارگاه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی، حدود ۱میلیون کارگاه کوچک با ۵،۶کارگر است و بیش از ۳۰۰۰۰۰کارگاه متوسط و بزرگ است.
و بر طبق آمار وزارت کار فقط۹۰۸۳ تشکل کارگری در کل کارگاهها وجود دارد! اگر فقط کارگاههای متوسط و بزرگ را در نظر بگیریم، فقط حدود ۳درصد از کارگاهها تشکل کارگری دارند!
بدون عدالت سیاسی، تبعیض اقتصادی از بین نمی رود. رابین هود شدن(قوه قضائیه و مجریه) برای کارگران با حضور در کارگاه ها و... جای تحقق کامل اصل ۱۰۴قانون اساسی را نمی گیرد. روسای جدید این دو قوه با تجارب اطلاعاتی، امنیتی_قضایی خوب است بهانه های مانع از تشکیل تشکل های کارگری را کم و تشکل های واقعی کارگری را محقق کنند.
#حکمرانی_مردمی
#اقتصاد_مردمی
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
فرق خلاف شرع های ج.ا با حکومت علی(ع)؟!.pdf
276.6K
💠فرق خلاف شرع های ج.ا با حکومت علی(ع)؟!
#سخنی_با_آیت_الله_خاتمی
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
🔸امام خمینی و عالم وارسته ای که او را تکفیر کرد!
آیة الله العظمی موسوی اردبیلی:
[آیة الله] آقا سید ابوالفضل موسوی مجتهد زنجانی که فردی وارسته و خداترس بود، عضو جبهه ملی بود. او نامه ای علیه امام نوشت و منتشر کرد یا دوستانش منتشر کردند که خیلی تند بود و بوی تکفیر امام از آن می آمد.
البته او در اوایل خوش بین بود اما بعداً به امام و همه چیز بدبین شده بود.
ایشان در محله ما بود و با من نماز می خواند. وقتی که در پاریس بودیم امام به من فرمودند: ایشان و آقای طالقانی را برای شورای انقلاب دعوت کنم. آقای طالقانی خیلی از ایشان حرف شنوی داشت.
آقای مطهری هم همینطور بود و می گفت: من آخوند خداترس مثل آقا سید ابوالفضل کم دیده ام یا ندیده ام.
خلاصه آن نامه تند ایشان را حاج احمد آقا به من داد و خیال می کرد که ما هر کاری که بتوانیم می کنیم، ولی من نظرم این بود که قضیه را با خود امام در میان بگذارم.
یک روز خدمتشان رسیدم و گفتم: نامه آقا سید ابوالفضل را دیده اید؟ گفتند: بله، احمد آورده، خوانده ام.
پرسیدم: حالا نظرتان چیست؟ فرمودند: هیچ چیز.
گفتم: یعنی تذکر زبانی هم به ایشان داده نشود؟ گفتند: چه تذکری، مگر شما چیزی می دانید که او نداند؟
امام فکر می کردند ممکن است من قضیه را در جلسه سران سه قوه مطرح کنم و با او برخورد کنیم؛ با آنکه خداحافظی کرده بودم صدایم زدند و فرمودند: با آقا سید ابوالفضل کاری نداشته باشید.
https://t.me/hawzeh_notes/285
https://b2n.ir/806753
هدایت شده از محسن قنبریان
⚠️ مجلس و محرمانگی اموال مسئولین
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
⚠️ مجلس و محرمانگی اموال مسئولین
اعتراض ها به #محرمانگی_اموال_مسئولین مثل اغلب موارد دیگر، جناحی دیده شد. یکی آن را چالش فضای مجازی برای دیده نشدن مصوبه اخیر مجلس درباره مقابله با انحصار مجوز کسب و کارها خواند و یکی آن را مصوبه ی مجمع تشخیصِ هاشمی رفسنجانی و...!
این مسئله در دو قطبی های جناحی ایران باب است که وقتی ذات اعتراض و مطالبه ای حق است، سراغ اعراض اش می روند و به این حواشی کم ارزش تقلیلش می دهند؛ فکر می کنند مردم مثل خودشان اند و اینکه چه جناحی آن را تصویب کرده را جای مصوبه غلط فریاد می کنند!
باشه درست میفرمایید: این مصوبه چند سال پیش در مجمع تشخیص بوده و مجلس فعلا در طرح خود برای الزام سازمانها نسبت به اشتراک گذاری اطلاعات مالی مسئولین در سامانه، اقدام خاصی بر سر قید محرمانگی انجام نداده و همان الزام قانونی مجمع را ادامه می دهد!
🔻اما دو نکته:
1⃣ اگر مجلس انقلابی است و همه این نامحرمی های مردم از جناح مقابل یا افراد خاص گذشته است، مجلس لطف فرماید: بند ۵ این قانون درباره محرمانگی اموال مسئولین و هم تعقیب کیفری افشاکنندگان را هم اصلاح کند تا شریک در آن مصوبه نباشد.
2⃣ مجلس بداند رفع انحصار از مجوز کسب و کار با بودن محرمانگی اموال مسئولین و عدم شفافیت، عملا به تأویل می رود. همین روزها فقط درباره کسب و کار داروخانه اعلام شد ۱۰۰۰مقام دولتی داروخانه دارند! و هم اعلام شد ۸۰درصد مدیران ارشد بورس خود در شرکتهای بورسی هم مسئولیت دارند! و...
⬅️ آقای مجلس بداند وقتی اموال و شغلهای اقتصادی مسئولین شفاف نشود، قانون رفع انحصار مجوزها هم دست آنها را از این #سفره کوتاه نمی کند.
محسن قنبریان ۱۴۰۰/۷/۲۳
☑️ @m_ghanbarian
🔸تنها دستاویز
«تنها دستآویز صفویزدگان برای برگزاری مجالس عید الزهراء روایتی در بحارالانوار است که به تفصیل به قتل خلیفه و فضایل این روز به عنوان عید اشاره کرده است. این روایت در اصل برگرفته از کتاب ”مجموع الاعیاد“ (ص ۱۳۲ و ۱۴۸)، اثر میمون بن قاسم طبرانی (۳۵۸ ــ ۴۲۶ ق)، از عالمان بزرگ فرقه نُصیریه (غالیان و معتقدان به الوهیت امامان) است.
این کتاب مشتمل بر باورها و گزارشهایی عجیب است؛ از جمله اعتقاد به برگزاری جشن در ”عید عاشورا“ به مناسبت عروج امام حسین به آسمانها.
در این کتاب آمده است: ”در روز عاشورا امام حسین (ع) کشته نشد، بلکه مانند عیسی مسیح به آسمان رفت و به جای او ابن سعد شبامی، که روح عمر در او حلول کرده بود، کشته شد.“ [مجموع الاعیاد، صص ۱۰۷ ــ ۱۰۸]
حدیت ”رفع القلم“ نیز در همین کتاب آمده است.» (همان: ۲۸۰)
📚 بابایی، رضا. (۱۳۹۷). دیانت و عقلانیت: جستارهایی در قلمرو دینپژوهی و آسیبشناسی دینی. اصفهان: نشر آرما.
https://t.me/bazmeghodsian/32289
دکتر #حسن_انصاری:
«در اینکه روایت معروف مرتبط با نهم ربیع از ساختههای بیشرمانه غلات شیعی از اسلاف نصیریه است تردیدی نیست. اما برخی برای امکان صحت این دست روایات، دست به توجیهات مختلف میزنند. باید به آنها گفت بهتر است به هر چه میخواهند باور یا عمل کنند، اما لطفاً با پژوهش تاریخی شوخی نکنند.
http://ansari.kateban.com/post/1867
https://t.me/barrasihayetarikhi/605
در دو لینک بالا در این مورد نوشتهام.»
هدایت شده از خبر خاص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻تغییر رویکرد خبر رسانه ملی/ بدون تعارف با جریانهای سیاسی و کارگزاران متخلف
🔹این روزها رویکرد خبر رسانه ملی به طور کلی تغییر کرده بهطوریکه شاهد صراحت لهجه در بخشهای مختلف خبری هستیم. این تغییر رویه استقبال گسترده کارشناسان و شهروندان را در پی داشته است.
🔹جالب آنکه خبر بیست و سی که در سالهای گذشته از ماهیت خود فاصله زیادی گرفته بود این شبها، به اصل خویش بازگشته و بدون ملاحظات جناحی و سیاسی تخلفات کارگزاران را گوشزد میکند به طوریکه امشب این بخش خبری نسبت به انتصاب داماد علیرضا زاکانی شهردار اصولگرای پایتخت صریحا واکنش نشان داد. در ماجرای امروز حمله سایبری به سامانه سوخترسانی کشور نیز خبر رسانه ملی با سرعت و دقت مثالزدنی به ماجرا ورود کرد و اجازه ماهیگیری رسانههای بیگانه از آب گل آلود را نداد.
🔹گفتنی است در سالهای گذشته خبر رسانه ملی در رویدادهای مختلف سکوت پیشه میکرد و بواسطه خلأ رسانهای ناشی از این سکوت، مرجعیت خبری به رسانههای اجتماعی و شبکههای بیگانه واگذار میشد. تداوم این رویکرد میتواند بار دیگر اعتماد عمومی را به رسانه ملی بازگرداند.
📡 @khabar_khaas | خبر خـــاص
هدایت شده از حامد کاشانی
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
📣 #اطلاع_رسانی
ویژگی های دوره :
۱- رویکرد تحلیلی و پژوهش محور
۲-مناسب برای پژوهشگران و علاقه مندان به تاریخ اسلام (ترجیحاً طلاب و دانشجویانی که می توانند متن عربی بخوانند)
۳-راهیابی نفرات ممتاز به مراحل بعدی طرح
۴-دوره ویژه برادران و در شهر مقدس قم برگزارمی شود.
♦️جهت ثبت نام و کسب اطلاعات تکمیلی به آدرس زیر مراجعه بفرمایید.
🆔 eitaa.com/ghadiriye_com/
📞 شماره تماس: ۰۹۱۹۲۶۷۸۸۹۳
🌐 Ghadiriye.com
هدایت شده از هادیانه ها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مهندسی شگفت انگیز یک ماهی کوچک در اعماق اقیانوس
🎥 یک ماهی کوچک کف اقیانوس....
چنان شگفتی می آفریند که زبان انسان از بیان آن قاصر میماند...
🐬یا من فی البحار عجائبه🦈
🌱به جهان خرم از آنم که جهان خرم از اوست
عاشقم بر همه عالم که همه عالم از اوست
🆔@hadianeha
👌ببینید و لذت ببرید و بفرستید برای همه عزیزانتان
🔸قارداش دور!
🔹آیة الله العظمی بهجت در ایام تحصیل با علامه طباطبائی و اخوی ایشان آقای الهی، از نجف به کوفه میروند تا اعمال آنجا را انجام دهند. آقای طباطبائی به برادرش میگوید که شب برای تهجد بیدارش کند.
🔸آقا میگفتند: «سحر که بیدار شدیم، آقای الهی رفت دم در اتاق و با لهجه ترکی گفت: قارداش، دور»؛ یعنی برادر بیدار شو، دیر شده.
🔹ایشان پس از نقل این خاطره می فرمودند: «آیا کسی پیدا میشود که به ما بگوید: قارداش، دور، و کلامش مؤثر باشد و ما را بیدار کند؟».
https://t.me/bazmeghodsian/32367