.
♻️ حلقه مفقوده در مقابله با کشف حجابهای برنامهریزی و عریانی سازماندهی شده، #حذف_مردم است. باید #حضور_مردم و حمایت از آنها در مقابله با کشفحجابها #قانونمند و #ضابطهمند شود.
🔺برای دیدن یادداشتهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
https://eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
985_14883882872365.mp3
26.67M
🎙 صوت کامل بیانات صبح امروز رهبر انقلاب در دیدار جمعی از روحانیون و مبلغین حوزههای علمیه سراسر کشور
📝 متن کامل بیانات:
khl.ink/f/53333
💠امام تبلیغ و تبلیغ امام
✍️ حجت الاسلام عباس بابائی
دیروز توفیق شد در جمع هزاران سرباز دلدادهی نظام، رهبر فرزانهی انقلاب را زیارت کنم.
حاشیههایی کوتاه را بر گفتار بلندش در ادامه میخوانید:
۱) زیباترین مدال؛
طلاب «مسئولان قلبی دین» هستند؛ (هشداری دلنشین به مسئولان رسمی دین، برای دیدن مسئولان مظلوم دین که بیشترِ بار تبلیغ را با دل و جان و البته با غربت و سختی به دوش میکشند.)
۲) الأهم فالأهم؛
تبلیغ اولویت اول حوزه است نه دوم؛ (تذکری جدی به بزرگان و اَعلامی که منبر و تبلیغ را فقط برای کمسوادها و کماستعدادهای حوزوی کنار گذاشتهاند!)
۳) راضی نیستم؛
امام جامعه که اتفاقاً امام تبلیغ هم هستند، از تبلیغ راضی نیستند؛(مقصر نخست، حوزه است.)
۴) منبر، افتخار است؛
بزرگانِ علما، منبر را کسر شأن نمی دانستند و با مردم سخن میگفتند؛ (حتی تصور اینکه مراجع و علمای بزرگ، دههی محرم منبر بروند، باز هم دلانگیز است و شوقانگیز.)
۵) تحجر در تبلیغ، ممنوع؛
استفاده از تنوع و راهکارهای نوین در تبلیغ، ضروری است؛ فضای مجازی، کارهای چندرسانهای، هوشمصنوعی و...(مصداقی جدید از امام حاضر برای تحجری که امام راحل در «منشور روحانیت» فرمود.)
۶) تبلیغ گام دوم؛
تبلیغ همیشه اولویت داشت، الان بیشتر؛ بخاطر حاکمیت یافتن اسلام.(چند درصد از خطباء برای تبلیغ در تراز نظام اسلامی، احساس تکلیف میکنند؟!)
۷) باز هم مردم همهکارهاند؛
پایهی قوام نظام مردماند و ایمان آنها؛ ایمان با تبلیغ استوار میشود؛ (و تبلیغ با حضور در میان مردم و بامردمبودن.)
۸) استحاله فرهنگی؛
غفلت از تبلیغ یعنی استحالهی فرهنگی و سیلی خوردن اسلام؛(استحالهی فرهنگی از تهاجم و شبیخون و ناتوی فرهنگی به مراتب خطرناکتر است! چرا هنوز عدهای احساس خطر نمیکنند؟!)
۹) میدانید با که سخن میگویید؟!
اگر مخاطب را نشناسید، تبلیغتان خنثی میشود.(شناخت با ارتباط همهجانبه حاصل میشود.)
۱۰) پدر، مادر! شما مقصرید!
در آشفتهبازار صداهای گوناگون، صدای انتقال معارف نسلی خانوادهها به انزوا رفتهاست؛(چقدر خانوادهها محتاجاند به روضههای خانگی!)
۱۱) رفیق بد در جیب جوان!
امروز همنشین بد، از هر زمانی به جوان نزدیکتر است؛(باز هم تعریض به مدیران ارشد نظام و متولیان فضای مجازی برای چندمین بار از تریبون رسمی و عمومی)
۱۲) بهترین دفاع، حمله است؛
باید صحنه را شناخت و به مبانی اصلی دشمن حمله کرد.(ای کاش حوزه، درسی ولو مطالعاتی برای دشمنشناسی بگذارد!)
۱۳) حیّ علی الجهاد؛
روحیهی جهادی همهجا جواب میدهد، بهویژه در تبلیغ؛ لازمهاش وسط میدانبودن و ناامیدنشدن است؛(کنج حجره و مدرسه نشستن و از مردم فاصلهگرفتن و با آنها نبودن، باعث انجام نشدن تکلیف و بالتبع دوری از خدا خواهدشد.)
۱۴) جوانان را دریابید؛
ابزار ترغیب جوانان را برای عملکردن به دین، فراهم کنید.(بهترین ابزار محبت است و درککردن)
۱۵) مسجد تراز یا خانهی سالمندان؟!
مسجد از جاذبههای تبلیغ است؛ مشروط به زندهبودن و شبانهروزیبودن!(حتی تصور این بیانات هم ذهن عدهای را خراش میدهد!)
۱۶) مهمترین نکته، کانونهای تبلیغی؛
قم جلودار شود برای تهیهی مواد تبلیغ و تنظیم شیوههای اثرگذار تبلیغ و تربیت مبلغ.(بعد از این همه سال، ایکاش متولیان حوزه کاری کنند که در سالهای بعد باعث خرسندی امام جامعه شویم.)
۱۷) میاندار اسلام؛
روحانیت باید وسط میدان باشد.(آیا ترغیب به آمدن وسط میدان بود یا تأکید بر ماندن در وسط میدان؟!)
#جهاد_روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔹از ادله #امامت علی(ع) برهان افضلیت است و یکی از ادله افضلیت ایشان آیه #مباهله که دلالتش بر #افضلیت علی(ع) اینگونه است:
بر اساس روایات علی(ع) مصداق انفسنا در آیه مباهله است.
وحدت حقیقی و یکی شدن پیامبر(ص) و علی(ع) ممکن نیست، پس مقصود آیه این است که علی(ع) از نظر صفات مثل پیامبر(ص) است.
یکی از صفات پیامبر(ص) افضلیت در همه صفات کمال انسانی است.
🔹از عالمان اهل تسنن که از آیه #مباهله افضلیت علی(ع) را فهمیدهاند:
۱.محمد بن طلحه شافعی م۶۵۲ در مطالب السوول.
۲.فخرالدین رازی در تفسیر کبیر. او ذیلِ آیه از شیعه دو قول نقل کرده.
۱.افضلیت علی بر پیامبران غیر از پیامبر اسلام(ص).
۲.افضلیت علی بر غیر پیامبران.
رازی دیدگاه اول را نقد کرده اما دیدگاه دوم را خیر.
آیه مباهل برای اثبات باطل بودن #صراطهای_مستقیم، #پلورالیسم_دینی، تکثر گرایی، کثرت انگاری و هر تفکر باطل دیگری که به معنای حقانیت یا نجات بخشی همه یا مجموعه ای از ادیان در عصر واحد باشد کافی است.
https://eitaa.com/andishaneh
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥انیمیشن زیبا از ماجرای #مباهله پيامبر اسلام با مسيحيان نجران
‼️برای فرزندان خود پخش کنید تا از مباهله بیشتر بدانند.
عاشوراپژوهی. حسین زاده.pdf
1.19M
#تحفهای_عاشورایی تقدیم به همه مبلغان مکتب اهل بیت علیهمالسلام و مروجان مکتب سیدالشهدا علیهالسلام
#اختصاصی
◾️متن کامل کتاب گرانسنگ #عاشورا_پژوهی
🔻اثر جناب حجتالاسلام والمسلمین استاد #محمد_حسینزاده_یزدی، #فقیه_و_فیلسوف_انقلابی و از شاگردان برجسته و پیشکسوت #علامه_مصباح
🔘کتاب در دو بخش سامان یافته است:
▫️دفتر نخست: مبانی معرفتشناختی پژوهش در نهضت عاشورا
▫️دفتر دوم: نهضت عاشورا در ساحت روایات(رخدادهای عاشورا در منابع روایی)
🔹این اثر از جهات متعدد کمنظیر و بسیار قابل استفاده است؛
در بخش نخست به صورت ریشهای به برخی شبهات #عاشورا_ستیزان خصوصا روشنفکرنماها و #جوجه_جامعهشناسهای_سکولار پاسخ داده است.
در بخش دوم نیز حاوی برخی #روضههای_ماثور است که هم متقن و مستند است و هم، بسیار سوزناک و حزنانگیز.
.
♻️ شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر
🔰 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمیکنند، زمانی که به ایشان تذکر میدهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت:
1⃣ میگویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود».
⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، میبایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینیاش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را میکنید. شما میگویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی میکنید و در کار ما دخالت میکنید!
شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمیرسد».
در جواب باید گفت: حتما بیحجابی شما که باعث تحریک دیگران میشود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید.
2⃣ میگویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین».
⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچکس را حتی با زور اسلحه، نمیتوان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختبار خودش حاصل میشود. در غیر این صورت، او میتواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟
قوانین بشری هم همینطور است، شما میتوانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید.
3⃣ میگویند: «چرا به اختلاسها و دزدیها اعتراض نمیکنید».
⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بیحجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بیحجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمیکند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته باشید اما فقط به کشفحجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عدهای به صورت تخصصی به اختلاسها و حفرههای قانونی این منکر اعتراض کنند و عدهای به کشفحجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟!
4⃣ میگویند: «این بیحجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاسها و بیعدالتیها».
⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمیکند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شدهاید و در همان مسیر حرکت کردهاید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف میکند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف میکند، من هم در اعتراض به او سیگار میکشم!
5⃣ میگویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمیگذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت میکنیم».
⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفهتر در شهرها نزدیک میشویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر میشود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بیدینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیتالمال، اختلاس و سیاستهایی که به تقویت سرمایهداری زالو صفتانه میانجامد، از مصادیق بیدینی است نه دینداری.
6⃣ میگویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمیتوانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید».
⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانمها با مسالهای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماههای گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانمهای جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر میگردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم.
#اندیشانه👇🌷
https://eitaa.com/andishaneh
خانه اش در یکی از کوچه پس کوچه های جنوب شهر بود
یکی از کوچه های پر شهید خیابان خاوران
از اون خیابان هایی که هر کوچه اش چندین شهید داشتند.
اما این خانه سه،شهید داشت!
روی سر درخونه،سه تا عکس شهیدانش رو زده بود شهیدان سیف الله،محمد واحمداختیاری در زدم مادر پیر و تنها در رابرایم بازکرد
با مهربانی تعارف کرد،رفتم داخل
وارد راهروی تنگ وباریکی شدیم که باسه عکس شهیدمزین شده بود
سمت چپ راهرو، یک اتاق کوچک وساده بود
گوشه اتاق یک تلویزیون قرمزرنگ قدیمی روی میز بود و بالای طاقچه هم،سه تاعکس شهیدانش بهم گفت بریم آشپزخانه غذام روی گازه باهم رفتیم.
آنور حیاط کوچک،یک آشپزخانه ساده و کوچولو بودبا یک گاز رو میزی،ویک قابلمه که توش چند تا سیب زمینی داشتند میپختند.
غذایش سیب زمینی پخته بود!
و بالای سر گازسه قاب عکس شهید،باز به چشم میخورد
بهم گفت:من توی این دنیا کسی وچیزی رو ندارم
سه تا پسرداشتم که هدیه شون کردم برای انقلاب و وطن
حالا هم در این خانه،با عکس و یادپسرام دارم زندگی میکنم
میبینی،همه جا با من هستند،دم در کوچه،توی راهرو،اتاقم،آشپزخانه...
شهدا را یاد کنید با ذکر صلوات🌹
TafsifGaf-j1.PDF
11.74M
📌 ق ، اولین ترجمه تفسیری نوین قرآن کریم
🔸 آیه، ترجمه به همراه توضیح ممزوج
🔸 فهم آسان قرآن به همراه تفسیر کوتاه
🔸 پژوهش نوین در راستای انس بیشتر با قرآن
🔸یک دوره خوانش این اثر به همه توصیه می شود
💻 راه ارتباطی و مشاوره :
📤@Mahdihoseinali
کتاب خدا برای گفتگو با همه ما نازل شده، اگه از ترجمه های موجود و یا تفسیر طولانی امکان استفاده ندارید حتما سراغ این کتاب برید ترجمه روان همراه با تفسیر مختصر که برای فهم کلام وحی بسیار مفید هستش .
روح خودمون رو با نسیم کلام وحی جلا بدیم ...
#تفسیر
#قرآن_کریم
عاشوراپژوهی استاد حسینزاده.pdf
1.29M
✳️ فایل Pdf کتاب عاشورا پژوهی
🖌 نویسنده: استاد محمد حسینزاده یزدی، عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)
1️⃣ دفتر نخست: مبانی معرفتشناختی پژوهش در نهضت عاشورا
🔷 معرفتشناسی مستندات نهضت عاشورا
2️⃣ دفتر دوم: نهضت عاشورا در ساحت روایات؛ رخدادهای عاشورا در منابع روایی
🔶 بخش اول: پیروزی خون بر شمشیر
🔶 بخش دوم: مصیبتهای عاشورا
در پی اجتماعات مختلف مومنین در روز حجاب و عفاف؛
🔺تجمع در آزادی یا تذکر در جمهوری؟!
▫️اراده مردمی، شبیه ثروت موجود در بانک مرکزی یک سرمایه اجتماعی است. نباید بدون رویه از این سرمایه برداشت کرد، چراکه موجب فروکاست آن میشود و آینده را به چالش میکشد.مانند بلایی که در دههی هفتاد، در زمینه برداشت بیرویه از منابع آبی زیرزمینی شد و اکنون با بحرانهای آن دست و پنجه نرم میکنیم.
🔹بنابراین راه مصرف سرمایهی اراده اجتماعی برای حل معضل حجاب «تجمعدرآزادی» نیست بلکه «تذکردرجمهوری» است. باید میان جمهور و مردم تذکر همگانی رشد یابد تا طبق فرمایش رهبرمعظمانقلاب شاهد معجزه آن باشیم. باید از دل«تجمع در آزادی»یک پیمان و قرار برای «تذکر و ابراز وجود در جمهوری» شکل بگیرد.
▫️ اگر ما در ورزشگاه آزادی جمع شویم و پی مصلحت مجلسآرایی کنیم اما درخیابان، مترو، بازار و دانشگاه در مواجهه با بیحجابی برای تذکر جمعی یاران خود را نیابیم،نه دشمن از چنین جمعی نگران میشود ونه بیحجاب این حضور را تذکری به خود میداند.
🔹چنین تجمعهایی اگر امتداد خیابانی نداشته باشد تنها مسکنی موقت، برای وجدان دردمند اهل ایمان خواهد بود.
🔸بیراهه این است که صدهزار نفر در «آزادی» کنار هم باشیم، اما در «جمهوری» همه باشیم اما تنها و شکسته از هم و در مقابل رژه بی حجاب ها؛ «در جمهوری کنار هم باشیم نه در آزادی»!
مطالعه متن کامل یادداشت حجت الاسلام سید عبدالله هاشمی:
🌐 v-o-h.ir/?p=44012
#حجاب
#تذکر_همگانی