eitaa logo
اندیشگان
511 دنبال‌کننده
194 عکس
136 ویدیو
21 فایل
🧩 اندیشگان؛ جستارهایی در باب علوم انسانی-اسلامی 📮 نقد و نظر: @Andishgan_Admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | آقای اصغر اکبر من دود برش از مستند آقای اصغر اکبر من یه جایی سردار شوخی می کنه که به بچه ها تو جای غربت موز ندید😅 📖 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عشقی که در سینه میماند و حسرتی که میسوزاند 🥀🍂
بیش از مطالعه، فکر می‌کردند! 🔸این همه کتاب‌ها و درس‌های مرحوم علامه مصباح یزدی فقط نتیجه مطالعه نبود. ایشان زیاد مطالعه می‌کردند، اما بیش از مطالعه، فکر می‌کردند. مصرف کننده افکار دیگران نبودند. حرف‌ها را می‌خواندند، می‌سنجیدند، نقد می‌کردند و در نهایت، نظر خودشان را ارائه می‌کردند. 🔹گاهی می‌شد برای پاسخ به سؤالی، مدتی طولانی مکث می‌کردند. آن قدر که فکر می‌کردیم از پاسخ، منصرف شده‌اند. بعد که جواب می‌دادند، می‌فهمیدیم مشغولِ بررسیِ جوانبِ سؤال بوده‌اند. نظری نمی‌دادند مگر اینکه به قدر کافی فکر کرده باشند. 📚تکه روایت‌هایی از زندگی علامه مصباح یزدی، نقل خاطره از: دکتر محمد فنایی اشکوری. 🆔@hekmateislami
آه از غمی که تازه شود با غمی دگر 💔 جز هم دلی نباشدمان مرهمی دگر 🖤
🔔 نشریه دیده‌بان اندیشه با همکاری مرکز آموزش‌های آزاد دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار می‌نماید: |علوم انسانی و مساله فلسطین| 🖇 با حضور 🔸شیوه برگزاری: حضورے‌‌| مجازے‌‌ 🔸 شنبه ۱۶ دی‌ماه، ساعت ۸ تا ۱۲ 🔸دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تالار امام حسین(ع) 🔰 جهت شرکت در نشست، به آیدی @m110614 پیام دهید. 🏷 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
📄 | پیام تسلیت آیت جوادی آملی در پی حادثه تروریستی کرمان بسم الله الرحمن الرحیم انا لله وانا الیه راجعون آنچه مى تواند زمینه هرج و مرج و نا امنى را فراهم كند كمبود معارف كلامى در مراكز فرهنگی حوزه و دانشگاه از یك سو و دسیسه استكبار جهانى و فتنه صهیونیسم بین الملل و برخى از غارتگران سیاسى از سوى دیگر است. به امید خاتمه یافتن چنین جاهلیت كم نظیر! تسلیت بازماندگان را همراه با در خواست مغفرت از بارگاه الهى براى شهداى عزیز سانحه سنگین كرمان إعلام مى داریم. جوادى آملى 1402/10/14 🏴 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
بهره گیری از قرآن.pdf
924K
📄 | امکان‌سنجی بهره‌گیری از قرآن در بررسی مبانی علوم فیزیکی، علی مولائی، مهدی گلشنی 🌅 یکی از بحثهای داغ و جاری در فلسفه علم این است که آیا علوم -به خصوص علوم طبیعی- مبتنی بر متافیزیک و مبانی پیشینی هستند یا نه. دکترگلشنی از فیزیک‌دانانی است که اصرار داد حتما علم -بطور خاص فیزیک- مبتنی بر متافیزیک و گزاره های فراعلمی است که در جهت گیری و نحوه کشف گزاره ها تاثیر گذار است. در این مقاله ایشان به همراه دکتر علی مولایی سعی کرده اند، ابتنای علوم فیزیکی بر مبانی متافیزیکی متخَذ از قرآن را نشان دهند. ☄ نکته جالب، تاکید دکتر گلشنی به عنوان یک فیزیک‌دان در منبع بودن قرآن کریم، و اصرار ایشان در طول سالهای اخیر بر تغییر موضع دانشمندان جهان درباره خداباوری و متافیزیک است که این مقاله هم در ادامه همین ایده ایشان است. اندیشگان، تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 | رویایی دارم رؤیایی دارم (I Have a Dream)نام یک سخنرانی ۱۷ دقیقه‌ای از مارتین لوتر کینگ است که در ۲۸ اوت ۱۹۶۳ در راهپیمایی برای کار و آزادی و در واشینگتن با حضور ۲۵۰٬۰۰۰ نفر ایراد شد. رؤیایی دارم از مهم‌ترین و مشهورترین سخنرانی‌ها در تاریخ آمریکا به‌شمار می‌آید. مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۲۹ متولد شد رهبر سیاهپوست جنبش حقوق مدنی ایالات متحده آمریکا بوده‌است. در پی بازداشت رزا پارکس، زن سیاهپوستی که با بلند نشدن از روی صندلی یک اتوبوس عمومی برای یک سفیدپوست زندانی شد، کینگ جوان رهبری جنبش تحریم سیاهپوستان را برعهده گرفت و به‌عنوان یک فعال مبارزه با تبعیض نژادی در سرتاسر ایالات متحده آمریکا شهرت یافت. در این سخنرانی که در آن عبارت «رؤیایی دارم» تکرار می‌شد، دربارهٔ آرزوی خود سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که زمانی در آمریکا طبق مرام و آرمان خویش زندگی کند و تحقق مساوات و برابری ذاتی انسان‌ها را به چشم ببیند. مارتین لوتر کینگ در سال ۱۹۶۳ به‌عنوان مرد سال ازسوی مجله تایم برگزیده شد و در سال ۱۹۶۴ به‌عنوان جوان‌ترین فرد جایزه صلح نوبل را دریافت کرد. اوج فعالیت‌های مبارزاتی مارتین لوتر کینگ در دههٔ ۱۹۶۰ و برای تصویب قانون حقوق مدنی بود. وی ۵ سال پس از این سخنرانی در ۴ آوریل ۱۹۶۸ در شهر ممفیس ایالت تنسی ترور شد.بااینکه نتایج عملی جنبش ضدنژادپرستی را به چشم خود ندید، اما تأثیر عمیقی در تغییر قوانین تبعیض‌آمیز نژادی برجای گذاشت و نژاد پرستی و جنسیت زدگی در ایالات متحده در دهه های بعدی و قرن ۲۱ از بین رفت. فایل کامل سخنرانی 🧩اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
|فلسفه تحلیل و فلسفه اسلامی (تفاوت ها و شباهت ها) 🎙ارائه دهندگان: حجت‌الاسلام دکتر یارعلی فیروزجایی حجت‌الاسلام دکتر محمدعلی عبداللهی 🗓پنج شنبه، ۱۴۰۲/۱۰/۲۱، ساعت۱۰ تا ۱۲ حضوری و مجازی قم، خیابان ۱۹دی، کوچه۱۰, کوچه۲، اتاق جلسات مجمع عالی حکمت اسلامی 💻 لینک مجازی: http://hekmateislam.com/live 🧩 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
👥 : سلام مقاله قران و فیزیک را ورق زدم،غیر از بحث اهمیت آن، دو تکنیک و فن در آن قابل رویت است: فن جمع آوری فیش های کوتاه از منابع و فن تلفیق فیش ها در راستای خواسته و هدف، هرچند لازم بود در چکیده روش تحقیق و ابزار و نتایج هم معرفی شود ، فقط به سیر کار اشاره کرده است،علی ای حال نشر مقاله یه کلید دیگر هم دارد و آن همراه شدن با یک استاد مشهور است که این آقای مولایی در اینجا با دکتر گلشنی همراهی کرده است و برای دکتر گلشنی هم داستان سنگ مفت و گنجشک مفت صادق است احتمالا🌸🌷❤️🌸🌷 موفق باشید
1402-10-20.mp3
6.14M
| ز کوی یار می‌آید نسیم باد نوروزی... 🎙مواعظ استاد فروغی سلمه الله در آستانه ورود به ۱۴۰۲/۱۰/۲۰ . . . 🔆نگویمت که همه ساله مِی پرستی کن سه ماه مِی خور و نُه ماه پارسا می‌باش . . . @forooghetohid ✔️ اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
📚 | علم دینی؛ دیدگاه ها و تحلیل ها این کتاب که در نوع خود بی نظیر است، حاصل گفت و گو هایی است که اندیشمندان حوزه علوم انسانی در مورد امکان، مطلوبیت و هر موضوع دیگری که مرتبط به است ارائه کرده اند. این گفت و گوها در فضایی علمی در مجمع عالی حکمت اسلامی شکل گرفته و ابتدا شخص صاحب نظر مدعای خود را مطرح کرده و سپس سوالات و یا انتقادات راجع به مدعای ایشان از سوی دیگر اساتید بیان شده و ایشان به تک تک آنها پاسخ داده است. فضای گفت و گو محور حاکم بر این کتاب بر جذابیت آن افزوده است. برخی از عناوینی که در این کتاب با آن مواجه می شوید با نام ارائه دهنده ی اصلی عبارتند از: - امتناع و عدم مطلوبیت علم دینی (دکتر علی پایا) - نقش دین در علوم انسانی (دکتر علی مصباح) - نظریه علم دینی (دکتر حسین سوزنچی) - علم دینی از نگاه فرهنگستان علوم اسلامی (آیت الله میرباقری) - مدل تاسیس علم دینی (دکتر خسروپناه) و ... 🌀 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
👥 | «اندیشۀ سیاسی آیت‌الله مصباح یزدی» صفدر الهی‌راد 🆚 احمد زیدآبادی 🎫 امشب ،۲۳دی ۱۴۰۲، ساعت ۲۲:۳۰، شبکهٔ چهار سیما @Shiveh_tv4 @elahirad_ir 🌀 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت فیلسوف غرب‌شناس دکتر کریم مجتهدی ✍️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی، درگذشت فیلسوف غرب‌شناس دکتر کریم مجتهدی را به جامعه‌ی دانشگاهی ایران، شاگردان و خاندان ایشان تسلیت گفتند. متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است: ✏️ بسم الله الرحمن الرحیم درگذشت استاد دانشمند جناب آقای دکتر کریم مجتهدی رحمةالله‌علیه را به جامعه‌ی دانشگاهی کشور و شاگردان فرزانه‌ی ایشان و خاندان مجتهدی تبریز تسلیت عرض میکنم. دانش عمیق، نگاه انتقادی به فرهنگ غرب که خاستگاه تحصیلیِ او بود و تربیت شاگردان فراوان، از ویژگیهای این فیلسوف غرب‌شناس بود. مغفرت الهی را برای او مسألت میکنم. سیدعلی خامنه‌ای ۴۰۲/۱۰/۲۶ 💻 Farsi.Khamenei.ir
4_33.pdf
852.8K
| بررسي فلسفي شواهد نظريه تکامل، حمید امامی فر، مجتبی مصباح یزدی نظريه تکامل که سلطه آن در عصر فعلي در سراسر عالم ديده مي‌شود، در ابتدا به شکل دیدگاهی زيست‌شناسانه به‌صورت رسمي توسط چارلز داروين، پا به عرصه وجود نهاد. اين نظريه که بعدها در عرصه‌هاي ديگر نیز نفوذ کرد و تأثيرات شگرفي در ديگر شاخه‌هاي علوم گذارد، شواهدي براي اثبات اصل مدعاي خود دارد. این شواهد و به بیان دیگر استدلال های تکاملی، از جنبه صغروی، زیست شناسانه و از جنبه کبروی فلسفی هستند. در اين مقاله با روش تحلیلی عقلانی به بررسي شواهد اصلي نظريه تکامل از جنبه کبروي پرداخته‌ايم و فارغ از ادعاهای صغروی زیست‌شناسه، صحت‌وسقم شواهد و استدلال‌هاي اين نظريه را بررسي کرده‌ايم. به نظر مي‌رسد، شواهد اين نظريه، براي اثبات نظريه تکامل به صورت کلان و تغيير گونه‌اي به گونه ديگر، کفايت نمي‌کند و آنچه موردنظر در نظريه تکامل است با اين شواهد اثبات نمي‌شود. از کانال تکامل 🌀 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
💶 | درآمد بانک‌ها 🗣 حجت الاسلام دکتر محمد اسماعیل توسلی ،هیئت علمی دانشگاه علامه: ✓ به خاطر قدرت خلق پول است که شاهد رشد مضاعف بانکها حتی بانکهای قرض الحسنه هستیم. با ظهور بانک ها در اقتصاد و گسترش آن، اینها هم از مسیر انواع قراردادهای ربوی، همانند سرمایه داران ربا خوار به نابرابری ثروت در جامعه دامن زدند و هم همانند دولت ها، از مسیر ظرفیت عظیم خلق پول از طریق بانکداری ذخیره جزئی با ضریب فزاینده و یا از طریق خلق پول از هیچ، با ایجاد اعتبار در حساب که در اختیارشان قرار گرفت، توزیع نابرابر ثروت را در جامعه دو چندان کردند. ✓ مسأله مهم تر این است که بانک‌ها در رویکرد واسطه وجوه، تنها درآمدشان محدود به همان کارمزد است، که تنها نسبت کوچکی از نرخ بهره اسمی را تشکیل می‌دهد. اصل پول و درآمد بهره با کسر کارمزد، متعلق به سپرده‌گذار است. در رویکرد ذخیره جزئی، که خلق پول با ضریب فزاینده در چرخه بانکی رخ می‌دهد. در اینجا بانک‌ها گرچه کل درآمد حاصل از نرخ بهره را مالک می‌شوند. اما اصل پول متعلق به سپرده‌گذار است که نزد بانک سپرده شده و در قبال استفاده از خدمات حساب جاری هزینه‌ای پرداخت نمی‌کند. ✓در رویکرد سوم یعنی خلق پول از هیچ، با ایجاد اعتبار در حساب بانکها، کل درآمد حاصل از نرخ بهره و اصل پول وام داده شده را در انتها مالک می‌شوند. در این حالت، بانک برای متقاضی وام اعتبار در حساب جاری ایجاد می‌کند و متقاضی پس از مدتی اصل وام گرفته شده و بهره‌اش را که حاصل دسترنج و تولید ارزش افزوده است کامل با بانک تسویه می‌کند. آن ویژگی‌ای که بانک را بانک می‌کند همین ظرفیت عظیم خلق پول است نه آن قراردادهای ربوی. زیرا قراردادهای ربوی چندین هزار سال در بین جوامع بشری رواج داشت اما بانکی پدیدار نشد. قابل ذکر است که در این رویکرد، هر مؤسسه‌ای که وام اعطا می‌کند، حتی اگر مانند صندوق‌های قرض‌الحسنه وام بدون بهره بپردازد، توانایی بالقوه خلق پول از هیچ دارد و گرچه بهره‌ای دریافت نمی‌کند، اما پس از مدتی مالک اصل پول وام داده شده می‌شود. به خاطر همین قدرت خلق پول است که شاهد رشد قارچ گونه انواع بانک‌ها از جمله بانکهای قرض الحسنه هستیم. والا بانکهای قرض الحسنه ای را میشناسیم که اوایل انقلاب و پیشتر تاسیس شدند و مقبول هم هستند اما هنوز یکی یا دو شعبه بیشتر ندارند. زیرا اینها خلق پول نمی کنند. ✓ از منظر اقتصاداسلامی با ماهیت شناسی خلق پول، اکل مال به باطل بودن آن -چه از طریق ضریب فزاینده و چه از طریق خلق پول از هیچ- قابل اثبات است. که در پیام بعدی بیان خواهد شد. انجمن اقتصاد اسلامی حوزه علمیه قم 🌀 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💸 | أکل مال به باطل بودن خلق پول توسط بانک‌ها⁉️ ادامه پست قبلی 🗣 حجت الاسلام دکتر محمد اسماعیل توسلی: ✓اولا بانکداری ذخیره جزئی با ضریب فزاینده به مثابه عمل متقلبانه و اکل مال به باطل است. زیرا، در فرایند بانکداری ذخیره جزئی خلق پول از پول منتشره بانک مرکزی شروع می شود و با ضریب فزاینده پولی در نظام بانکی به افزایش چند برابری سپرده می انجامد. این فرایند که در آن بانکها به طور تجمعی خلق پول می کنند، مفهومش این است یک واحد پول تولید شده از سوی بانک مرکزی در حضور ضریب فزاینده در چرخه بانکهای تجاری چندین برابر ادعای مالکیت را در پی دارد. این از حیث حقوقی یعنی یک واحد پول چندین مالک دارد. شاهد بر مدعا اینکه اگر نظام بانکی با هجوم بانکی مواجه شود توان پرداخت ندارد و پاسخگوی این ادعاهای مالکیت ایجاد شده نیست. و حال آن که از لحاظ حقوقی و فقهی یک مال در آن واحد و از جهت واحده نمی تواند چندین مالک داشته باشد مگر به نحو مشاع. مانند فروش یک زمین به چند نفر که مصداق کلاهبرداری، عمل متقلبانه و اکل مال به باطل است. ✓ثانیا، در مورد خلق پول از هیچ باید گفت به مثابه چک صوری و اکل مال به باطل است. زیرا، خلق اعتباری که بانک می‌کند بدین معناست که پولی را که وجود ندارد در ذهن تسهیلات‌گیرنده به‌گونه‌ای وانمود می‌کند که در حسابش واریز شده است. بانک نمی‌گوید: «برو با اعتباری که من در بازار دارم خرید کن». بلکه بانک وانمود می‌کند این پول در بانک من وجود دارد، براین‌اساس شما برو و خریدهای خود را انجام بده. چون بر اثر تجربه می‌داند که بعد از مدتی می‌تواند جایگزین کند. این در حقیقت از هیچ پول خلق می‌کند و در ترازنامۀ بانک این وام به‌صورت دارایی ثبت می‌شود و برای گیرندۀ تسهیلات بدهی است که اصل و فرع آن را باید به بانک برگرداند. برای تقریب به ذهن چک‌های صوری را مثال می‌زنم که دِین اعتباری و صوری است. فقها نوعاً در دِین واقعی جایز می‌دانند که چک تنزیل شود. زیرا، دِین واقعی مال است. اما در مورد چکهای صوری همۀ فقها می‌گویند، چون دِین واقعی که مال است وجود ندارد، شما نمی‌توانید آن را تنزیل کنید، پس مشروع نیست. ✓در اینجا بانک هم به‌واسطۀ اینکه بانک شده و همین که مردم به آن اطمینان پیدا می‌کنند، پولی را که وجود ندارد، با باز کردن اعتبار در حساب برای شخص و دادن دسته‌چک یا کارت اعتباری به او وانمود میکند که وجود دارد و خلق پول از هیچ، از اینجا پدید می‌آید. •°• لذا از حیث فقهی می‌توان عنوان اکل مال به باطل را بر آن صادق دانست. زیرا، مالی را که وجود ندارد برایش فرض وجود می‌کند. پس اگر در چکهای صوری و دوستانه مشروعیت آن پذیرفته نشد، در اینجا هم مشروعیتش پذیرفته نیست و یک ریال خلق پول هم اکل مال به باطل است. ✓ نکته مهمی که از آن غفلت شده و باید در این فرایندها باید به آن توجه داشته باشیم این است که، خلق پول چه از طریق پایه پولی با انتشار پول از سوی بانک مرکزی، و چه از طریق خلق پول از هیچ با ایجاد اعتبار در حساب در حضور بانکداری ذخیره جزئی و ضریب فزاینده پولی صورت می گیرد. در نتیجه هر دو پول به محض ورود به چرخه بانکداری تجاری با ضریب فزاینده منجر به افزایش چند برابری سپرده ها و در نتیجه افزایش بهمن وار حجم نقدینگی می گردند. اینکه آمارها نشان دهنده خلق و تولید روزانه چندین هزار میلیارد تومان نقدینگی در نظام بانکی ایران است، تنها با توجه به تحلیل بالا قابل تفسیر است. نکته مهم دیگری را هم باید به آن توجه کنیم این است که حتی اگر سیاست ذخیره صد در صد را اعمال کنیم باز شاهد خلق پول از هیچ خواهیم بود. البته دیگر با ضریب فزاینده چند برابر نخواهد شد. در اینصورت افزایش نقدینگی تنها جمع افزایش مقدار پایه پولی و مقدار خلق پول از هیچ خواهد بود. 🌀 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | عزیز قدس این فیلم مستند درباره عزیز قدس سردار سلیمانی‌ست. سازنده این مستند از افراد خوب رسانه کشورمان است. از دفاع مقدس تا بحال روحیه مقاومت و جهادی داشته است. مرتضی شعبان زاده از رفقای مرحوم نادر طالب زاده و ادامه دهنده راه شهید آوینی‌ست. این مستند در عین اینکه توصیفات بزرگانی از محور مقاومت را به ما نشان می دهد، بسیار احساسی است؛ صرفا یک مستند سیاسی نیست که فقط نقش های حاج قاسم را نشان بدهد بلکه حیث معنوی هم بسیار پر رنگ است. 🌀 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
| اهمیت فلسفه در جهان معاصر پاسخ آيت‌الله جوادی‌آملی به سؤال پروفسور کارتانگارا در مورد «اهمیت فلسفه در جهان معاصر» 🧩 چون اصل فلسفه، جهان‌بینی است و ما جزئی از جهان هستیم، جزء مسائل فلسفه است که من کی ام، از کجا آمده‌ام به کجا می‌روم و ره توشه من چیست، با ابدیت خودم کار دارم؛ مبدأ را که هو الاول است، فلسفه تعیین می‌کند، معاد را که هوالآخر است فلسفه را تعیین می‌کند، بین آغاز و انجام وظیفه من چیست، فلسفه تعیین می‌کند، مسئله وحی و نبوت را فلسفه تعیین می‌کند، مسئله را فلسفه تعیین می‌کند، مهم‌تر از همه رابطه بین انسان و جهان را که خدا تعیین کرد را هم فلسفه تعیین می‌کند؛ اما فلسفه را از راه باید یاد گرفت. 🗓۱۴۰۱/۹/۶ @hekmateislami 🌀 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 | کنوانسیون وین؛ پاشنه آشیل برخی از مباحث آقای اکبرنژاد ♨️ یکی از حد وسط هایی که آقای اکبرنژاد در تحلیل تاریخی انقلاب بر آن اصرار دارند این است که تسخیر سفارت درست نبود زیرا ما در کنوانسیون وین تعهد داده بودیم مصونیت کارکنان را حفظ کنیم و البته ایشان معتقد است که باید برخورد میشد ولی راهش در تسخیر سفارت نبود بلکه باید طبق قرارداد و تعهدمان که اسلام این همه توصیه فرموده عمل میکردیم و خاطئین را به آمریکا معرفی میکردیم تا بیایند و افرادشان را ببرند. کار ما باعث شد وجهه بین المللی ما خوب جلوه نکند و در نتیجه افکار عمومی را با این کار تنش زای خود، بر علیه خود شوراندیم و اگر آمریکا با ما سی درصد دشمن بود ، این کار ما آنها را عصبی کرد و حتی باعث حمله نظامی و ماجرای طبس شد. 🆒 جواب های متعددی میتوان داد که دشمنی آمریکا با ما سابقه دراز دارد و چه و چه. ولی جوابی که در فضای خود ایشان میتوان داد این است که یکبار کنوانسیون وین را بخوانیم و ماده هایی که درباره مصونیت افراد سیاسی می باشد را توجه کنیم. در کل چند ماده اصلی و زیر شاخه هایش را میتوان در این تعهدنامه یافت که درباره مصونیت افراد سیاسی حرف زده اند. اگر همه این ماده ها و همه مفاد این کنوانسیون ۵۳ ماده ای و دو پروتکلی را درباره مصونیت نظر اندازیم و جمع بندی کنیم، نتیجه آقای اکبرنژاد را غلط خواهیم دانست چرا که درست است این ماده ها دال بر مصونیت اند ولی ذیل همین ماده ها (ماده ۳۸) تصریح شده که مامور سیاسی فقط در مورد اعمال رسمی مربوط به وظایف خود از مصونیت قضایی و مصونیت از تعرض بهره مند خواهد بود مگر آنکه کشور پذیرنده مزایا و مصونیت های بیشتری به او اعطاء کرده باشد. سایر کارمندان مأموریت و خدمتکاران شخصی که تبعه کشور پذیرنده یا مقیم دائم آن کشور می‌باشند فقط تا حدودی که مورد قبول کشور پذیرنده‌ باشد از مزایا و مصونیتها برخوردار خواهند بود. معهذا کشور پذیرنده نباید حق حاکمیت خود را در مورد این اشخاص طوری اعمال نماید که به نحو بی‌تناسبی مانع انجام وظائف مأموریت گردد). 🛃 آقای اکبر نژاد آیا جاسوسی کردن در حیطه وظایف مامور سیاسی است؟ در ضمن این تعهدنامه درسال ۴۰ بوسیله نماینده مختار دولت شاهنشاهی دکتر احمد متین دفتری (برادر زاده و داماد دکتر مصدق) امضا شده و فضای انقلاب لوازم خودش را دارد که فضایی بس امنیتی و... است و زیاد با فضای دیپلماسی سازگار نخواهد بود. کنوانسیون وین بتمامه در سایت مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی وجود دارد که لینکش تقدیمتان میشود. برای تسهیل کار، سه ماده ای که مد نظر ماست برای مصونیت افراد سیاسی در این تعهدنامه را همین جا آورده ایم. مضاف بر اینکه ایشون اصرار دارند ما امنیت نمایندگان آمریکا و کارکنان سفارت رو حفظ نکردیم. آخه حاج آقا ما چیکارشون کردیم؟ محبوس کردیم ۴۴۴ و غذا و آبشون هم دادیم که در مصاحبه اونها با مسیولین مثل مصاحبه با رهبری و بازدید رهبری از اونها قابل مشاهده هستش. پس امنیتشون به خطر نیفتاده. اتفاقا راحت هم شدن که کار نکردن ۴۴۴ روز و تو استراحت بودن 😁 (آخری بیشتر شوخی بود). 🌐 کنوانسیون وین: https://rc.majlis.ir/fa/law/show/95592 🌀 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan
1_8846063272.mp3
18.76M
🎙 | مبانی و مراحل اسلامی سازی علوم انسانی اسلامی سازی علوم انسانی چقدر طول میکشد؟! ما اکنون در چه مرحله ای اسلامی سازی هستیم؟ آیا نیازهست که در رشته ای خاص متخصص شویم؟! 🗣 استاد محمد فنایی اشکوری پاسخ می‌دهند... 🌀 اندیشگان، در تکاپوی اندیشه https://eitaa.com/andishgan