🕉☯ سبک زندگی علل گرایش به عرفان های کاذب
♦️ سبک زندگی افراد بر اساس ارزشهای پایهای آنها شکل میگیرد و در قالب مجموعهای از رفتارهای قابل مشاهده و معنیدار از سوی فرد تعریف میشود.
🔷 در گذشته سبک زندگی چندان معنا نداشت، زیرا افراد در جوامع پیشامدرن امکان گستردهای برای انتخاب نداشتند.[1]
🔶 معمولا افراد به همان شیوهای که والدینشان زندگی میکردند، زندگی خود را ادامه میدادند.
♦️ اما در روزگار ما نقش مردم در تولید کاهش یافته، جریان پول در بین مردم زیاد شده و عرضه انواع محصولات و خدمات قابل خرید به شکل سرسامآوری افزایش پیدا کرده است.
♦️ در روزگار ما نقش مردم در تولید کاهش یافته، جریان پول در بین مردم زیاد شده و عرضه انواع محصولات و خدمات قابل خرید به شکل سرسامآوری افزایش پیدا کرده است.
🔷 در این شرایط افراد از گزینههای زیادی برای انتخاب در زندگی مادی و معنوی خود مطلع میشوند و میتوانند در بین آنها دست به انتخاب بزنند. این انتخابها تابع نیازهای واقعی نیست و نیازهای خالی و ذهنی در شکلگیری انتخابها دخالت میکند.
🔶 مد، تبلیغات، تنوعطلبی و نشان دادن هوش، فرهنگ و شخصیت بالا بسیاری از انتخابهای زندگی را به کنشهای نمادین تبدیل کرده است. کنشهای معناداری که هویت فرد را میسازد و به تصور فرد از خودش شکل میدهد.
🔷 ساختار بازاری، مصرفی و تفننی که با مفهوم سبک زندگی تعریف میشود، مجالی برای ورود معنویت اصیل به زندگی باقی نمیگذارد. زندگی امروزی با معنویتها و دینهای اصیل که هدفشان تزکیه و تربیت انسان بود، سازگار در نمیآید.
🔶 معنویت حقیقی برنامهای برای تحول در اعماق وجود انسان است، نه صرفا بازی در سطح و سبک زندگی. در این شرایط نیازهای معنوی مردم به گزینههای متنوع و تفننی برنامههای معنوی خاص در میان برنامههای گوناگون معنوی معطوف میشود و ارضا نشدن از یک برنامه به طور طبیعی با تغییر سبک معنوی جایگزین میشود.
🔷 به این ترتیب کاملا عادی تلقی میشود که شما میتوانید مدت زیادی با یک سبک معنوی زندگی کنید و طبیعی است که پس از مدتی خسته شوید و به الگو یا برنامۀ معنوی دیگری در سبک زندگی خود رو بیاورید.
🔶 راه یافتن معنویت به سبک زندگی به معنای راه یافتن معنویت به اعماق وجود و زندگی انسان نیست، بلکه گاهی به بریده شدن از جنبههای ثابت، اصیل و پایدار وجود انسانی منجر میشود.
🔷 موضوع سبک زندگی مجموعهای از عوامل نظیر تنوعطلبی، تکثرگرایی، سرعت تغییرات و بحران ارزشها را به همراه آورده است که همه در شمار علل گرایش و زمینههای پیدایش شبهجنبشهای معنوی هستند.
🔻 فهرستی از عوامل برآمده از سبک زندگی که علت گرایش به شبهجنبشهای معنوی هستند، از این قرار است:
1️⃣ مشکلات و بحرانهای روانی؛
2️⃣ بحرانها و مشکلاتی که در روابط اجتماعی وجود دارد؛
3️⃣ تکیۀ شبهجنبشهای معنوی بر خلأهای زندگی، نظیر شادی، آرامش، درمان و...
4️⃣ تنوعطلبی
5️⃣ تکلیف گریزی
6️⃣ تکثرگرایی
7️⃣ راحتطلبی
8️⃣ جستوجو معنای زندگی
9️⃣ تمایل به تجربه اوج و تجارب خوش شبهعرفانی که همیشه در انسان وجود داشته و همانطور که موجب گرایش به معنویت حقیقی میشود، علتی برای گرایش به شبهجنبشهای معنوی نیز به شمار میآید.
🔟 اشتیاق برای مشاهده تواناییهای خارقالعاده یا برخورداری از این قدرتهای ویژه نظیر ذهنخوانی، درمانگری، پیشگویی، برونفکنی روح از جسم و...
1️⃣1️⃣ کنجکاوی انسان از یکسو و رازپردازیهای شبهجنبشهای معنوی که منجر به تحریک انگیزه کنجکاوی منهای عقلانیت میشود.
2️⃣1️⃣ سر خوردگی از ادیان اصیل، علت دیگر برای گرایشبه شبهجنبشهای معنوی است. این علت به چند طریق ممکن است که فعال شود:
🔶 یکم، نرسیدن به نتایج مورد انتظار از معنویت دینی. براساس کنش عقلانی فرد از تدین خود انتظار نتیجه دارد. با توجه به بحرانهای روانی و مشکلات معاصر، ظرفیتهای پاسخگویی معنویت دینی به بخشی از نیازهای مردم نشان داده نشده است.
🔷 این ناکامی معنوی موجب روگردانی مردم بهسوی شبهجنبشهای معنوی که ادعاهای کاربردی دارند، میشود. در واقع نداشتن اجتهاد پویا در حوزههای علمیه، بهویژه در تعالیم معنوی اسلام، کارآمدی و قابلیت کاربردی شدن آموزههای اخلاقی و معنوی را با مشکل روبرو کرده است.
🔶 دوم، سوء رفتار متدینان و منسوبین به دین، علت دیگر سرخوردگی از معنویت دینی و روگردانی به شبهجنبشهای معنوی است.
♦️ سوم، تضاد هنجاری بعد از انقلاب، برای گروهی وضعیت بیهنجاری و نوعی دیگر از سرخوردگی را ایجاد کرده است؛ بهطوری که معنویتهای غیردینی را بر معنویت دینی ترجیح داده و به سوی شبهجنبشهای معنوی میروند.[2]
🔻پینوشت:
[1]. جامعهشناسی، گیدنز، تهران، نشر نی، چاپ سوم، 1388، 121.
[2]. برای اطلاع بیشتر، آسیبشناسی شبهجنبشهای معنوی، مظاهری سیف، نشر صهبای یقین، ص 164.
#عرفان_های_کاذب
https://eitaa.com/antihalghe
#رمال سرکتاب باز کردن
#رجوع_به_دعانویس
✔️اشخاصی هستند که برای ما از روی قرآن یا کتاب فال می گیرند
و سر کتاب باز می کنند و خبرهایی در مورد شخص می دهند و احیانا می گویند شما طلسم شده اید و دعایی می نویسند و می گویند برای دفع طلسم همراهت باشد و در ازای این کارها مبلغی پول می گیرند؛ مراجعه به این اشخاص و میزان صحت کار اینها چگونه است؟❓
✅پاسخ :عمل این اشخاص و مراجعه و تصدیق این اشخاص در روایات زیادی مذمت شده است که چند مورد را ذکر می کنیم :
عَنِ الصَّفَّارِ عَنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ الْکُوفِیِّ عَنْ إِسْحَاقَ بْنِ إِبْرَاهِیمَ عَنْ نَصْرِ بْنِ قَابُوسَ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ یَقُولُ الْمُنَجِّمُ مَلْعُونٌ وَ الْکَاهِنُ مَلْعُونٌ وَ السَّاحِرُ مَلْعُونٌ...
📚خصال ج١ص٢٩۶
ترجنه:نصر بن قابوس گوید:شنیدم امام صادق علیه السلام می فرمود: منجم(مدعی پیش گویی و طالع بینی از روی حساب ستاره ها) ملعون است و کاهن(خبر دهنده از گذشته و آینده و امر پوشیده) ملعون است و ساحر ملعون است...
مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیِّ بْنِ الْحُسَیْنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ شُعَیْبِ بْنِ وَاقِدٍ عَنِ الْحُسَیْنِ بْنِ زَیْدٍ عَنِ الصَّادِقِ عَنْ آبَائِهِ فِی حَدِیثِ الْمَنَاهِی أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله نَهَی عَنْ إِتْیَانِ الْعَرَّافِ وَ قَالَ مَنْ أَتَاهُ وَ صَدَّقَهُ فَقَدْ بَرِئَ مِمَّا أَنْزَلَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَی مُحَمَّدٍ صلی الله علیه و آله
📚من لا یحضره الفقيه ج۴ص۶
ترجمه :رسول خدا صلی الله علیه و آله از رفتن به نزد عَرَّافِ نهی کرد و فرمود: کسی که به نزد عراف برود و او را تصدیق کند، از آنچه خدا بر محمد صلی الله علیه و آله نازل نموده است بیزار است.
بیان: «عَرَّافِ» به کسی گفته می شود که از گذشته و آینده و از امر پنهان و سری خبر بدهد و اشخاص را به چیز گم شده و غیره راهنمائی کند.
فِی الْخِصَالِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ سَعْدِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ یَعْقُوبَ بْنِ یَزِیدَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ أَبِی عُمَیْرٍ عَنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی حَمْزَةَ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ مَنْ تَکَهَّنَ أَوْ تُکُهِّنَ لَهُ فَقَدْ بَرِئَ مِنْ دِینِ مُحَمَّدٍ
📚خصال ج١ص١٩
ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :کسی که از گذشته یا آینده یا از امر پنهان و پوشیده خبر دهد یا کسی که این کارها برای او انجام شود از دین محمد صلی الله علیه و آله بیزار است...
عَنْ إِبْرَاهِیمَ بْنِ مَیْمُونٍ عَنْ حَمَّادِ بْنِ عِیسَی عَنْ شُعَیْبٍ الْعَقَرْقُوفِیِّ عَنْ أَبِی بَصِیرٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ قَالَ لَا بَأْسَ بِالرُّقَی مِنَ الْعَیْنِ وَ الْحُمَّی وَ الضِّرْسِ وَ کُلِّ ذَاتِ هَامَّةٍ لَهَا حُمَةٌ إِذَا عَلِمَ الرَّجُلُ مَا یَقُولُ لَا یُدْخِلْ فِی رُقْیَتِهِ وَ عُوذَتِهِ شَیْئاً لَا یَعْرِفُهُ
📚طب الأئمه ص۴٨
ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :تعویذ (خواندن یا نوشتن دعای مخصوص) برای چشم زخم یا تب یا درد دندان یا صاحب نیش زهردار اشکالی ندارد در صورتی که شخص بداند چه می گوید و در تعویذ خود، چیزی که آن را نمی شناسد وارد نکند.
بیان:اغلب دعا نویس ها اولا دعاهایی که می نویسند سند و مدرک ندارد و بدعت است و ثانیا شکل ها و کلمات نامفهوم در آن می آورند که این کار در حدیث فوق و احادیث دیگری مذمت شده است. یعنی تعویذ را انسان باید بفهمد که چه چیزی در آن هست.
عَنْ جَعْفَرِ بْنِ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مَیْمُونٍ السَّعْدِیِّ عَنِ النَّضْرِ بْنِ سُوَیْدٍ عَنِ الْقَاسِمِ قَالَ قَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ إِنَّ کَثِیراً مِنَ التَّمَائِمِ شِرْکٌ
📚طب الأئمه ص۴٨
ترجمه :امام صادق علیه السلام فرمود :همانا بسیاری از تمیمه ها(مهره ها و نوشته هایی که برای تعویذ و حفظ و غیره به شخص آویزان می کنند ) شرک است.
✅مشاهده می شود که مراجعه به کاهن و منجم یعنی شخص خبر دهنده از گذشته یا آینده یا خبر دهنده از امر پنهان مانند مکان چیز دزدیده شده و غیره شدیدا مذمت شده است و اینکه گاهی اوقات حرف آنها درست از کار در می آید نشانه صحت امر آنها نیست همانطور که در روایات وارد شده است و نیز دستورات و دعاهایی که توصیه می کنند مبنای دینی ندارد و اکثرا نامفهوم است.
همچنین کهانت و غیب گوئی تفاوتی ندارد که شخص بگوید از قرآن آن را به دست آوردم یا از اجنه به دست آوردم یا از راه دیگر آن را ادعا نماید. و خلاصه اینکه هیچ قسمت از کار اینها صحیح و شرعی نیست.
آنچه امروزه به آن «باز کردن سر کتاب برای شخص» گفته می شود مشمول روایات فوق و احادیث فراوان دیگری است که شدیدا از مراجعه به آنها و تصدیق آنها نهی شده است.
https://eitaa.com/antihalghe
⛔️ترویج خرافات در فرقه حلقه‼️
⚠️خیره شدن به نماد حلقه برای درمان🧐
این همون شبکه تلویزیونی است که برای سرکیسه کردن هواداران حلقه التماس میکنه😆
https://eitaa.com/antihalghe
التماس به هواداران حلقه برای کمک مالی😄
خب به نماد حلقه خیره بشید شبکه شعور کیهانی پول ارسال کنه🤣😂
#گدایی_عرفانی
#حقه_بازی_حلقوی
https://eitaa.com/antihalghe
‼️ صادقشیرازی: ولیفقیه ما هستیم!!
🔴 پسرِصادقشیرازی: ولایتفقیه همان بردهداری فرعون است!
♨️ رونمایی از تناقض معنادار جریان صادق شیرازی درباره «ولایتفقیه»
📍در تازهترین بنر تبلیغاتی سید صادق شیرازی، از عنوانِ ولیفقیه برای او استفاده شده است!
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️ واکنشها به حادثه حمله به دو طلبه در حرم مطهر رضوی
ساعتی پیش دو طلبه حاضر در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم مطهر رضوی توسط فردی که هویت آن در دست بررسی است با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفتند.
انتشار تصاویر و ویدئوهایی از این حادثه در فضای مجازی واکنشهای متعددی را درپی داشته است.
جریان ضدانقلاب و معاند در واکنش به این حادثه تاکنون محورهای رسانهای ذیل را دنبال مطرحکردهاند:
1) طرحادعای نفرت فزآینده جامعه از روحانیت با برجستهسازی حادثه حرم مطهر رضوی
2) ابراز خوشحالی از حادثه حرم مطهر رضوی و تشویق فرد ضارب
3) القای انتقام کشته شدن دو روحانی سنی در گرگان توسط جوانان اهل سنت با هدف اختلاف افکنی میان شیعه و سنی
4) تعمیم این حادثه به ماجرای ورود زنان به استادیوم ورزشی امام رضا و تلاش حاکمیت برای کمرنگ کردن وقایع مشهد و ایجاد جو امنیتی در این شهر
5) طرح ادعای اختلاف افکنی حاکمیت ج.ا.ا میان شیعه و سنی
6) رفع اتهام از ضارب و بازنمایی او به عنوان یک معترض سیاسی و شهروند ستمدیده
7)انتشار تصاویر و خبر حادثه حرم مطهر رضوی توسط حسابهای توییتری گروهک تروریستی «حرکة النضال»
8) طرح ادعای افغانستانی بودن ضارب با هدف اختلاف افکنی دو ملت افغانستان و ایران.
#نشر_حداکثری
#واحد_خواهران_مفام
https://eitaa.com/antihalghe
✡ حزب شیطان در برابر معنویتگرایی ناشی از انقلاب اسلامی
1⃣ #حزب_شیطان مقابله با موج #معنویتگرایی ناشی از انقلاب اسلامی در سراسر جهان و بهویژه در کشورهای غربی را در دستور کار قرار داد. چارهٔ این کار از سوی استکبار، ایجاد #نهضتی_معنوی در مقابل انقلاب اسلامی دانسته شد.
2⃣ #بودیسم از آنجا که در عین توجه به #معنویت، اولاً: دینی الهی و توحیدی نیست، و ثانیاً: بسیار #دنیاگریز بوده و خطری را برای #شیطان و حزبش ایجاد نمیکند، انتخاب و در مقابل انقلاب اسلامی قرار داده شد.
3⃣ ادیان کوچک و جدید با پیروان اندک، به لطف اینترنت، سراسر آمریکا را به اشغال خود درآورد و بودیسم مطرحترین دین آمریکای شمالی شد.
4⃣ #هالیوود نیز در این راه به کمک آمد و با ساخت فیلم تلاش کرد تا ضمن نشان دادن شکوه این دین، فرایند نزدیک شدن آن را به #تمدن_غرب تبیین کند.
5⃣ جالب این است که همین جریان در یک دور برگشتی، از سوی حزب شیطان وارد ایران شد و موج گرایش به #تصوف و شکلگیری انجمنها و کلاسهای #یوگا و مشابه آن را با ترکیب بودیسم، مسیحیت، و تصوف ایجاد کرد.
6⃣ این دوره در ایران مقارن با حاکمیت گروههای موسوم به #دوم_خرداد بود که طی آن در سطحی دولتی از این گروهها و کتابها و انتشاراتشان حمایت میشد!
7⃣ جبههٔ گستردهٔ فرهنگی شیطان، اینچنین در مقابل #انقلاب_اسلامی صف کشید تا آخرین حربههای خود را پیش از نابودی تجربه کند.
✍ دکتر محمدهادی همایون
✡ سلسله مقالات «شناخت تمدن شیطانی غرب» را در آدرس زیر مطالعه کنید:
👉 https://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-culture/13849
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️« دُعا » یا « وِرد » شرف الشمس ، خرافه یا حقیقت⁉️
♦️ انسانهای آگاه و روشنفکر، برای پیشرفت و حل مشکلاتشان، فکر میکنند، تلاش میکنند و از وقت و استعدادهای خود به شکل درستی بهره میبرند. این رمز موفقیت تمام انسانهای بزرگ تاریخ است.
🔷 امکان ندارد شما فردی را در پیشینهی بشر بیابید که با بهره از نیروهای ماورایی، فردی به معنای واقعی کلمه موفق باشد.
🔶 اما انسانهای سادهلوح و ناآگاه، همواره عمر خود را در باتلاق خرافات میگذرانند و با دست و پا زدنهای بیهوده، هر روز بیشتر از روز قبل در آن فرو میروند، بدون اینکه موفقیتی کسب کرده باشند.
🔷 یکی از خرافههای بیاساسی که در بین عموم مردم ایران وجود دارد و اخیراً طرفداران زیادی پیدا کرده است، نوشتهی رمزگونهای بر روی سنگی قیمتی است که طبق ادعای کاسبان، مشکلگشا، روزیرسان، ضامن سلامتی و چندین و چند خواص ماورایی دیگر است.
🔶 نکتهی عجیبی که در این خرافه وجود دارد، زمان نوشتن این وِرد هندسی بر روی سنگ قیمتی است.
♦️ ادعای کاسبان این بازار، اینگونه است که این اَشکال حتماً باید در روز ۱۹ فروردین بر روی سنگ زردرنگ حک شود و با زدن برچسبهای مذهبی سُستی، سعی در قبولاندن این خرافه و در نتیجه، فروختن سنگهای حکاکی شدهی خود دارند.
♦️ دلیل نوشتن این مقاله ، تنها مبارزه با این تفکر خرافی نیست؛ دلیل دیگری وجود دارد که افراد آگاه به حقیقت، آنرا «شبهعلم» مینامند و آن ربط این موضوع با رویدادی نجومی است.
🔷 در این موضوع که منجمین قدیمی در علم زمان خود، خبره بودهاند شکی نیست، اما باید به این نکته توجه داشت که بسیاری از ادعاهای نجومی در تاریخ بشر، دستمایهی سودجویانی بودهاند که از ناشناخته بودن و رمزآلود بودن این دانش، سواستفاده کردهاند.
🔶 بسیاری از کاسبان شرف شمس، تاریخ این دُعا، یا بهتر بگوییم وِرد را متعلق به زمان صدر اسلام میدانند؛ اما بر خلاف ادعای آنها، در کتب معتبر مذهبی، حتی به این موضوع اشاره هم نشده و بسیاری از مجتهدان و بزرگان دینی، آنرا بهشدت رَد میکنند.
🔷 البته گفتنی است که در چند کتاب تازه نوشتهشده که در آنها مطالب حاشیهای فراوانی وجود دارد، به این موضوع اشاره شده است که بهدلیل اعتبار ضعیف مطالب موجود، از آنها چشمپوشی میکنیم.
🔶 اما در همین اسناد تاریخی باقیمانده از سرچشمهی شرفالشمس که تاریخ چندان قدیمیای نیز ندارد، گاف عجیب علمیای وجود دارد که خود مشخص میکند سازندگان این شایعه، تنها کلاهبرداران ناآگاهی بودهاند که با هدف اخاذی از مردم، چنین شایعهای خرافی را ساختهاند؛ بیخبر از اینکه روزی ادعای شبهعلمی آنها فاش خواهد شد.
🔷 این کاسبان سنگفروش، با استناد به گفتهی ستارهشناسانی نامعلوم، زمانی که خورشید ۱۹ درجه وارد برج حمَل شده باشد را زمانی ویژه برای اجابت وِردی ویژه میدانند.
🔶 چرا که به گفتهی آنها، خورشید در بهترین موقعیتش در آسمان و در تبلیغات مدرن این افراد، خورشید در بهترین موقعیت در کهکشان راهشیری قرار دارد!
♦️ اما ذهن آنها این مفهوم را بهخاطر نسپرده است و تنها عدد ۱۹ را حفظ و آنرا به ماه فروردین ربط دادهاند.
🔷 گاف علمی عجیب آنها زمانی نمایان میشود که از نظر نجومی و بهخاطر حرکت ویژهی زمین بنام حرکت تقدیمی، امروزه خورشید در روز ۱۹ فروردین، در صورت فلکی حوت (نَه حمَل) قرار دارد و موقعیت آن حدود ۲۰۰۰ سال پیش در صورتفلکی حمَل بوده است که این موضوع خود دلیلی احتمالی بر غیراسلامی بودن ریشهی این خرافه است.
🔶 در نتیجه، بهاشتباه روز ۱۹ فروردین از دیدگاه این افراد، روزی خاص برای حکاکی اَشکالی بر روی سنگی زردرنگ است؛ غافل از اینکه مختصات قرارگیری خورشید در بین صورفلکی، صرفا به روز و ماه سال وابسته نیست و با گذر زمان و سپری شدن سالهای پیاپی، خورشید در بین صورفلکی جایگاه جدیدی پیدا میکند.
🔷 ۲۶ هزار سال طول میکشد تا خورشید دوباره در روز ۱۹ فروردین به همان جایی بازگردد که منجمین قدیمی آن را در همین روز رصد کردهاند.
🔶 از طرفی در تبلیغات جدید فروشندگان این سنگها گفته شده که خورشید در این روز در بهترین موقعیتش در کهکشان راهشیری قرار دارد!
🔷 آنها یقیناً نمیدانند یا خود را به ندانستن زدهاند که موقعیت خورشید در کهکشان ما، ثابت نیست و همراه با دیگر اجرام موجود در کهکشان راهشیری، در حال طی مسیری به دور نقطهی مرکزی کهکشان است.
🔶 پس موقعیت خورشید، زمانی که شما خواندن این مقاله را آغاز کردهاید با موقعیتش در زمانی که خواندن این مقاله را بهپایان میرسانید، یکسان نیست و قطعاً تا میلیونها سال آینده نیز تکرار نخواهد شد؛ چرا که خورشید هر ۲۲۵ تا ۲۵۰ میلیون سال یکبار گردش خود به دور کهکشان را کامل میکند.
🔷 اما هر چه باشد، از هر دیدگاهی، چه علمی و چه فقهی، شرفالشمس خرافهای است که از قدیم، کاسبان کلاهبردار برای فروش ویژهی سنگهای خود ساختهاند و برای فریب مشتریان خود، دست به دامن ناآگاهی مردم از علمی زیبا بهنام نجوم یا همان ستارهشناسی شدهاند که پُر از مطالب هیجانانگیز علمی و زیبایی است و با جعل نقلقولهایی مذهبی تلاش کردهاند که به این خرافه، اعتبار بخشند.
🔶 متاسفانه افرادی در قرن ۲۱ پیدا میشوند که میخواهند با وِرد و جادو به خواستههایشان برسند؛ بدون اینکه از فکر و استعداد خود کمک بگیرند و تلاش و کوشش را، راه رسیدن به اهداف خود بدانند.
♦️ بیایید عاقلانه بیاندیشیم و زندگی خود را با چشم حقیقت ببینیم، نه توهم و خرافه!
https://eitaa.com/antihalghe
💢 آیا #شرف_الشمس ساخت #بهائیت است⁉️
⚪ بررسی کتب #حدیثی و #روایات نشان میدهد حرز شرف الشمس (طراحی نقوشی بر روی سنگ #عقیق زرد #یمنی یا پارچه و کاغذی زرد رنگ رسم میشود) به اثبات نرسیده و ابهامات بسیاری دارد.
⚪ از منظر #روایی و #تاریخ حدیث، حداقل تا 7 قرن، از روایت منسوب به #امیرالمومنین در باب شرف الشمس، در کتب حدیثی موجود #شیعه ، مطلبی وجود ندارد. و ابهام اصلی همین است که تا قرنها، این روایت کجا بوده و ناگهان پیدا شده است؟!
🔵 اخیراً برخی کانالهای مجازی مدعی شدند که حرز شرف الشمس نشان متعلق به #بابیت و #بهاییت است. لذا در پاسخ به ایشان و کسانی که با این شبهه مواجه شدند میگوییم:
⚪ هرچند در انتساب حرز شرف الشمس به حضرت علی (علیه السلام) تردید هست، اما پیشینهی این حرز به قرن هفتم هجری برمیگردد و فرقهی بابیت و بهائیت در قرن سیزده هجری به وجود آمدهاند، لذا انتساب حرزی که پیش از پیدایش بابیت و بهائیت وجود داشته، به آنها، معقول نیست.
⚪ از طرفی دلایلی که برای انتساب این حرز به بابیت و بهائیت ارائه شده، سُست و بیپایه هست.
به طور مثال میگویند چون روز #نوزدهم_فروردین باید نوشته شود و عدد نوزده در بابیت و بهائیت مقدس است، پس این حرز ساخت بهائیت میباشد، حال آنکه از دیرباز نوزدهمین روز از ماه فروردین برای منجمان مسلمان اهمیت ویژهای داشته است. روزی که خورشید 19 درجه در برج حَمَل (فروردین) باشد و البته در ساعتهای خاصی در این روز، بهترین موقعیت خورشید در کهکشان در سال است. لذا در روایات نیز، شرفِ خورشید، در برج حَمَل دانسته شده است.[1]
⚪ یا میگویند ستارهی این حرز شباهت به ستارهی پنج پَر بابیت دارد؛ حال آنکه اگر شباهت ستارهی شرف الشمس را به ستارهی بابیت، دلیل بابی ساخت بودن این نقوش در نظر بگیریم، باید بپذیریم که نقوش ستارههای به کار برده شده در حرم معصومین (علیهم السلام) نیز ساخت و یا نشان #یهود و... است؛ ادعایی که هر عاقلی از پذیرش آن اِبا دارد!
⚪ از نگاه مراجع عظام شیعه نیز حرز شرفالشمس، بیاعتبار [2] محسوب گردیده و تنها از نگاه برخی و با حسن نظر،عمل به آن بیاشکال دانستهاند[3]
⚪ لذا به نظر میرسد که حتی اگر منبع و ریشهی #اسلامی شرف الشمس را رد کنیم، نهایتاً میتوان آن را طلسمی #غیراسلامی دانست. اما انتساب این حرز به بابیت و بهائیت یا حاصل بیدقتیها و یا توطئهی خود بهائیت میباشد.
🔵 در هر صورت، فرقهای که به هر بهانه قصد علنی کردن نام خود دارد، تا توجه همگان را نسبت به خود برانگیزد، از علنی کردن این ادعا در هر صورت سود خواهد برد.
🆔 @baharoom
📚پینوشت:
[1]. ر.ک: سجادی، فرهنگ معارف اسلامی، ج 2، ص 1053؛ علامه مجلسی، بحارالانوار، ج 54، ص 227.
[2]. استفتائات آیت الله مکارم شیرازی، آیت الله سید علی سیستانی. [3]. آیت الله میرزا جواد تبریزی، صراط النجاة، ج 10، ص 426؛ استفتائات آیت الله صافی گلپایگانی و... .
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آتش سوزی دیروز در محل ساخت و ساز فرقه ضاله بهائیان در باغ رضوان در عکا شمال حیفا رخ داد. شهرداری محله افگاد را تخلیه کرد....
#واحد_خواهران_مفام
#کارگروه_فرق
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
محل آتش سوزی دیروز عکا در شمال حیفا، محل مقبره در حال احداث عبدالبها بوده است
#واحد_خواهران_مفام
#کارگروه_فرق
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 شیخ و عالم اهل سنت از دانشگاه الازهر مصر :
❣بسیاری از طلاب و اساتید و حتی محدثین بزرگ اهل سنت، دارند شیعه میشوند.. در روزگار سختی به سر میبریم...
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جهاد تبیین برای مقابله با تحریف
🔺حجت الاسلام دکتر رفیعی
#نشر_حداکثری
https://eitaa.com/antihalghe
⚛️رسوایی های «اوشو»
📆در دهه ۱۹۸۰، اعضای«#راجنیش»، #آشرام خود را در گرماگرم میدان مجادله با افراد محلی در اُرگون مرکزی یافتند.این جنبش توسط یک معلم مذهبی #هندی به نام «بهاگوانشریراجنیش» آغاز شده بود. راجنیش، افکاری را از شرق و غرب با هم ترکیب کرده و به معجونی سکرآور مبدل نموده بود و طی سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰، موفق به جذب هزاران پیرو و شاگردانی وفادار گشت که «#سانیاسین» نامیده میشدند. راجنیشیها، اغلب به خاطر پوشیدن لباسهایی در طیفهای زرشکی و رقصهای خلسهآمیز در تفکراتشان شهرت داشتند.
🔮راجنیش، ظاهری آراسته با ریش داشت و [وقتی سخنرانی میکرد] با ملایمت حرف میزد. او صاحب 93 اتومبیل رولز رویس بود و طبق نظر بسیاری، نمونه بارز یک #رهبر جذاب. بیشتر هوادارانش اهل غرب اروپا و ایالاتمتحده بودند. جنبش او بیشتر، جنبشی #روان_درمانی تجربی و فکری بود تا مذهبی. در سال ۱۹۸۱، راجیش و پیروانش به خاطر روابط جنسی، لباسهای نامناسب، استعمال #موادمخدر و عدم پرداخت مالیات، محل شکلگیری گروه در پونای(اکنوی پون) #هند را ترک و به ایالات متحده کوچ کردند و در نهایت در «رسوتای آنتهلوپ»(واقع در اورگون) ساکن شدند. درآنجا تصمیم به ساخت یک آشرام[معبد] بزرگ گرفتند اما به دلیل برخوردهای نامناسبی که با افراد محلی داشتند، بار دیگر رسوایی به بار آوردند.
📆باز هم رسواییها به سرعت منتشر شد. تا پاییز سال ۱۹۸۵، برخی پیشوایان اصلی آنها از #آلمان گریختند، بعدها بازداشت و به اعمال ناشایست متهم شدند. پس از اثبات اتهامات #تقلب در مهاجرت، شنود، طراحی مسمومیت عمومی با باکتری #سالمونلا، آتشزنی و یورش به مأموران دولتی، نفر دوم گروه راجنیش به نام «#آناندشیلا» مدت سه سال در یکی از زندانهای #آمریکا حبس شد. در نوامبر سال ۱۹۸۵، به دلیل نقض قوانین مهاجرت، بار دیگر راجنیش، دیپورت شد. این جنبش، اندکی پس از جدایی و مرگ مرموز پیشوای #مذهبی آن در اوایل سال ۱۹۹۰ در سن ۵۸ سالگی، تحلیل رفت. با این حال در دوران حاضر، جنبشی که از نو نامگذاری، احیا و بازسازی شده، مرکزی بسیار فعال در #هندوستان و دیگر نقاط جهان از جمله «سدونا»، «آریزونا»، «مارین کاونتی» و «کالیفرنیا» دارد. #راجنیش که خود را مدام بهروز میکرد و نامش را نیز تغییر میداد، در زمان مرگ خود را «#اوشو» نامید؛ نامی که اکنون بر آشرام«جدید» او گذاشتهاند؛ یعنی جامعه بینالمللی #اوشو یا آنچه اخیراً استراحتگاه #مراقبه اوشو نامیده میشود.
🍁در پاییز سال ۲۰۰۱، بار دیگر گروه راجنیش به واسطه علاقه شورانگیز آمریکا به #بیوتروریسم در خبرگزاریها مطرح شد. گروه راجنیش که حداقل برای بسیاری تا آن زمان، ناآشنا بود، در کتاب «#میکروبها» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کتابی که پس از واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و حملاتی که موجب انتشار سیاهزخم شد، مورد توجه بسیار قرار گرفت و در گزارشهای تلویزیونی مختلف مطرح شد. این گروه در اولین #فاجعه مربوط به جنگهای بیولوژیکی در خاک ایالاتمتحده، دست داشت. اعضای گروه برای اثبات جایگاه #سیاسی خود در روستای اُرگون، دهها بوفه و میز سالاد را در حوالی «دیلز» به باکتری #سالمونلا آلوده کرده بودند تا افراد محلی را بیمار ساخته و مانع رأی دادن آنها شوند. هیچکس کشته نشد اما حدود 750 نفر به بیماریهای گوارشی و مشکلات جسمانی دیگر مبتلا گشتند.
https://eitaa.com/antihalghe
پایگاه تخصصی نقد عرفانهای کاذب
«الصرخی»؛ عامل حمله به کنسولگری ایران در کربلا کیست؟ 🔹شماری از افراد ناشناس، سال 2020در شهر مقدس کر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹در پی اهانت یکی از اعضای فرقه انحرافی محمود الصرخی و دعوت به تخریب مزار امامان شیعه در مسجد الفتح بابل عراق، مردم در بابل به خیابان ها آمده و خواهان بسته شدن دفتر این فرقه انحرافی در این شهر و واگذاری مسجد به مردم شدند
🎥 عشّاق اهل بیت در ذی قار عراق به دفتر محمود الصرخی سرکرده فرقه انحرافی یورش برده و کتاب های او را که دعوت به فتنه و افراط گرایی می کند ،پاره کرده و آتش می زنند.
https://eitaa.com/antihalghe
🔺عرفان در سایه توهّم و خیال و گیاهان روانگردان
♦️ عرفان «کاستاندا» که از آن با نام «عرفان ساحری» یاد میشود از درون نوشتههای کارلوس کاستاندا برخاسته است. این عرفان گاهی با نام «عرفان عقاب» معرفی میشود.
🔷 کاستاندا که در رشته مردمشناسی مطالعه میکرد شروع به نوشتن گزارشهایی نمود که از استاد ادعاییاش «دون خوان» حکایت داشت. او در راه رسیدن به معنویت و با راهنماییهای این استاد، دست به استفاده از مواد مخدر و گیاهان دارویی میزد.
🔶 وی معتقد است در برخی از حالات توهّم و مستی به شهودهایی دست مییافته است. او در کتابهای فراوان خود به تعالیم دون خوان و عرفان ساحری پرداخته است.[1]
🔷 کاستاندا در کتابهای فراوان خود ساحری را طریقت معرفت میشمارد و استفاده از گیاهان اقتدار یا روانگردان را ترویج میکند.
♦️ در کتابهای او با فنونی مواجه هستیم از جمله استفاده از گیاهان اقتدار، فنون ارتباط با موجودات غیرارگانیک توهّمی (جن)، فنون شکارچی و جنگجو بودن ساحرانه، فنون توقف گفتوگوی درونی و دنیا، فنون رؤیا بینی، کمین و شکار کردن تحت سه فرمان و هفت اصل و سه نتیجه و فنون حرکات جادویی.
♦️ برخی افراد کتابهای کاستاندا را برای جوانان خطرناک میدانند و معتقدند راه را برای اعتیاد جوانان هموار میسازد.[2]
🔷 از آنجا که معنویاتی به سبک و سیاق کاستاندا بیش از آنکه معنویتگرایی باشد عملیاتی ساحرانه و فرافکنانه است، باورهای اساسی در آن وجود ندارد.
🔶 فنون او نیز فقط در سایه توهّم و خیالانگیزی گیاهان روانگردان معنا پیدا میکند و در عالم سلامت و حقیقت خبری از آن نیست.
🔷 بههر روی شاید بیباوری را بتوان از فنون رؤیابینی، فنون کمین و فنون شکار او صید کرد: «شکارچی بودن فقط به مفهوم در تله انداختن حیوان نیست. شکارچی که هم وزن خود، طلا میارزد... به این دلیل است که خود عادتی ندارد؛ این مزیت وی است».[3]
🔶 معنویت او بیش از آنکه به کار کسی بیاید باورهای مخاطب را میزداید و آنگونه که پیداست به جز پنج معشوقهاش که ناپدید شدهاند، کس دیگری جرأت بر دوش کشیدن روشها و فنون او را نداشته است.
🔷 البته برخی بر این باورند که لایۀ بیرونی معنویت او که اعتیاد به داروهای روانگردان است، بهخوبی از درون کتابهایش به بیرون درز کرده است. با وجود این، کتابهای او در کشور ما ترجمه شده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.
🔶 سخنان او بیش از آنکه بتواند باور جدیدی ایجاد کند، تلاش دارد پیشداشتههای یقینی خوانندگان را در فضای رازگونهاش غبارآلود نماید.
🔷 آنچه که میتوان از فرجامشناسی او به دست آورد، مطالبی دربارۀ انسانشناسی و مرگ است. در اینجا هر چند او در صدد اثبات تناسخ نیست، بیان باور او دربارۀ مرگ نیز خالی از لطف نخواهد بود.
🔶 به گمان او جهان میدانهای بیکران انرژی و نور است؛ پس حقیقت انسان نیز شکل یافته از شمار بیپایان از همان میدانهای انرژی و رشتههای نور است که همچون گویی درخشان آشکار میشود و جادوگران، نام تخممرغ نورانی بر آن مینهند.
🔷 این رشتههای نور، چرخان بهنظر میآیند و دستها و پاهایشان مانند موهای زبر درخشانی است که به هر سو میجهند و به تار عنکبوتهای سفید فام میمانند. این تودههای انرژی بر اثر عادتهای پیاپی و سوءاستفادهها، انحراف یافته و شکل انسانی ساختهاند.
🔶 شمن و ساحر کاستاندا، در پی آن است که این رشتههای انحرف یافته را به جایگاه اصلی که بیشکل بودن است بازگرداند. در نظامهای عرفانی دیگر از این حالت به مرگ عرفانی، تولّد روحی دیگر، غسل آتش و دگرگونی نورها یاد شده است.[4]
🔷 کاستاندا مرگ را نیز از همین منظر به نظاره نشسته است: مرگ هر شخص همواره در کنار او و به فاصلۀ یک بازو از شانه چپش قرار دارد و هرگاه شانۀ چپ را لمس کند شخص خواهد مرد.[5]
🔶 در سخن دیگری مرگ را با همان بازگشت به بیشکلی قرین میسازد: مرگ پیچ و تاب است. مرگ ابر درخشانی در افق است.[6]
🔷 این نگرش در جریان مرگ دون خوان، استاد خیالی او بیشتر نمود مییابد: وقتی لحظهای فرا رسید که دون خوان عملاً دنیا را ترک گفت، به نوعی درخشندگی بخار مانند رنگی مبّدل شد. او انرژی ناب بود که به آزادی در جهان شناور گشت.[7]
🔶 این دیدگاه به مرگ و انسان از آنجا نشأت میگیرد که او هیچ هدفی برای سالک راه خود ترسیم نکرده و فقط دست یافتن به نیروهای غیرارگانیک و یا سکوت درونی را فراروی خویش قرار داده است.
♦️ با این نگرش، دیگر نیازی به ترسیم نظام مرگ و یا فرجام فردی نخواهد بود. البته تأثیرپذیری وی از عرفانهای سرخپوستی و نیز هندی او را بین نابودی مطلق انسان پس از مرگ و یا تناسخ روحِ او در هستی، مردّد نگاه داشته است.[8]
🔻پینوشت:
[1]. آفتاب و سایهها، نگرشی بر جریانهای نوظهور معنویتگرا، فعالی، محمد تقی، تهران، نجم الهدی، 1388، 225-218.
[2]. آفتاب و سایهها، فعالی، محمد تقی، تهران، نجم الهدی، 1388 د.
[3]. آموزشهای دون خوان : طریقت معرفت یاکی، تهران، 1367، ص 101.
[4]. نقد و بررسی عرفانهای وارداتی فالون دافا عرفانهای سرخپوستی، رنجبران، داود، تهران، ساحل اندیشه تهران، 1388، 100-92.
[5]. سفر به دیگر سو: سفر به ایختلان ، کارلوس کاستاندا، تهران، نشر میترا، 1369، ص 50-49.
[6]. همان، 153
[7]. آموزشهای دون خوان : طریقت معرفت یاکی، تهران، 1367، ص 12.
[8]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 103.
#عرفان_های_کاذب
#عرفان_سرخپوستی
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️عاملان و آمران برادر کشی
✍️ جریان فرقهای شیرازی و دستگاه تبلیغاتی سرمایه دار آن در این روزها اهداف مهمی را دنبال می کند. فرقه شیرازی که از عاملان اصلی رواج اختلاف و دشمن کردن شیعیان با اهل سنت است به نوعی در ماجرای ده روز اخیر کشور نقش مهمی داشته و دارد.
▪️ جریان فرقهای شیرازی و دستگاه تبلیغاتی سرمایه دار آن در این روزها اهداف مهمی را دنبال می کند. فرقه شیرازی که از عاملان اصلی رواج اختلاف و دشمن کردن شیعیان با اهل سنت است به نوعی در ماجرای ده روز اخیر کشور نقش مهمی داشته و دارد. از کشته شدن دو طلبه اهل سنت تا شهادت دو روحانی در مشهد، از رواج توهین و تهمت ها به مقدسات و برخوردهای احساسی با اتباع و...
▪️ جریانی که در بدعتی خطرناک هفته وحدت را نفی کرد و در مقابل آن هفته برائت را جایگزین نمود و با راه اندازی شبکه های متعدد ماهواره ای قصد شکاف و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی - مخصوصا در مناطقی که هر دو گروه با مسالمت در کنار هم زندگی می کند – را دارد، یقینا در چنین ماجرای رد پول های کثیف آن باید اثرات خود را به جای بگذارد.
▪️ در همین روزها نیز شبکه ماهواره ای که وابسته به جریان تشیع لندنی و شیرازی است، در بنر تبلیغاتی خود برای پخش زنده سخنرانی سید صادق شیرازی در ماه رمضان 1443 از واژه ولی فقیه برای شخص سید صادق شیرازی استفاده کرده است!!
▪️ این در حالی است که این جریان، ولایت فقیه را به هیچ عنوان قبول ندارد و آن را ولایت فرعونی می داند!! ( رجوع شود به سخنان فرزند سید صادق شیرازی در سال 1396 )
🔻 به نظر می رسد محافل تحلیلی و شناختی نباید از برنامه این فرقه خشونت طلب و تفرقه انداز انگلیسی غافل باشند.
#شیعه_انگلیسی
https://eitaa.com/antihalghe