فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅جهاد تبیین برای مقابله با تحریف
🔺حجت الاسلام دکتر رفیعی
#نشر_حداکثری
https://eitaa.com/antihalghe
⚛️رسوایی های «اوشو»
📆در دهه ۱۹۸۰، اعضای«#راجنیش»، #آشرام خود را در گرماگرم میدان مجادله با افراد محلی در اُرگون مرکزی یافتند.این جنبش توسط یک معلم مذهبی #هندی به نام «بهاگوانشریراجنیش» آغاز شده بود. راجنیش، افکاری را از شرق و غرب با هم ترکیب کرده و به معجونی سکرآور مبدل نموده بود و طی سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۰، موفق به جذب هزاران پیرو و شاگردانی وفادار گشت که «#سانیاسین» نامیده میشدند. راجنیشیها، اغلب به خاطر پوشیدن لباسهایی در طیفهای زرشکی و رقصهای خلسهآمیز در تفکراتشان شهرت داشتند.
🔮راجنیش، ظاهری آراسته با ریش داشت و [وقتی سخنرانی میکرد] با ملایمت حرف میزد. او صاحب 93 اتومبیل رولز رویس بود و طبق نظر بسیاری، نمونه بارز یک #رهبر جذاب. بیشتر هوادارانش اهل غرب اروپا و ایالاتمتحده بودند. جنبش او بیشتر، جنبشی #روان_درمانی تجربی و فکری بود تا مذهبی. در سال ۱۹۸۱، راجیش و پیروانش به خاطر روابط جنسی، لباسهای نامناسب، استعمال #موادمخدر و عدم پرداخت مالیات، محل شکلگیری گروه در پونای(اکنوی پون) #هند را ترک و به ایالات متحده کوچ کردند و در نهایت در «رسوتای آنتهلوپ»(واقع در اورگون) ساکن شدند. درآنجا تصمیم به ساخت یک آشرام[معبد] بزرگ گرفتند اما به دلیل برخوردهای نامناسبی که با افراد محلی داشتند، بار دیگر رسوایی به بار آوردند.
📆باز هم رسواییها به سرعت منتشر شد. تا پاییز سال ۱۹۸۵، برخی پیشوایان اصلی آنها از #آلمان گریختند، بعدها بازداشت و به اعمال ناشایست متهم شدند. پس از اثبات اتهامات #تقلب در مهاجرت، شنود، طراحی مسمومیت عمومی با باکتری #سالمونلا، آتشزنی و یورش به مأموران دولتی، نفر دوم گروه راجنیش به نام «#آناندشیلا» مدت سه سال در یکی از زندانهای #آمریکا حبس شد. در نوامبر سال ۱۹۸۵، به دلیل نقض قوانین مهاجرت، بار دیگر راجنیش، دیپورت شد. این جنبش، اندکی پس از جدایی و مرگ مرموز پیشوای #مذهبی آن در اوایل سال ۱۹۹۰ در سن ۵۸ سالگی، تحلیل رفت. با این حال در دوران حاضر، جنبشی که از نو نامگذاری، احیا و بازسازی شده، مرکزی بسیار فعال در #هندوستان و دیگر نقاط جهان از جمله «سدونا»، «آریزونا»، «مارین کاونتی» و «کالیفرنیا» دارد. #راجنیش که خود را مدام بهروز میکرد و نامش را نیز تغییر میداد، در زمان مرگ خود را «#اوشو» نامید؛ نامی که اکنون بر آشرام«جدید» او گذاشتهاند؛ یعنی جامعه بینالمللی #اوشو یا آنچه اخیراً استراحتگاه #مراقبه اوشو نامیده میشود.
🍁در پاییز سال ۲۰۰۱، بار دیگر گروه راجنیش به واسطه علاقه شورانگیز آمریکا به #بیوتروریسم در خبرگزاریها مطرح شد. گروه راجنیش که حداقل برای بسیاری تا آن زمان، ناآشنا بود، در کتاب «#میکروبها» مورد بحث و بررسی قرار گرفت. کتابی که پس از واقعه ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و حملاتی که موجب انتشار سیاهزخم شد، مورد توجه بسیار قرار گرفت و در گزارشهای تلویزیونی مختلف مطرح شد. این گروه در اولین #فاجعه مربوط به جنگهای بیولوژیکی در خاک ایالاتمتحده، دست داشت. اعضای گروه برای اثبات جایگاه #سیاسی خود در روستای اُرگون، دهها بوفه و میز سالاد را در حوالی «دیلز» به باکتری #سالمونلا آلوده کرده بودند تا افراد محلی را بیمار ساخته و مانع رأی دادن آنها شوند. هیچکس کشته نشد اما حدود 750 نفر به بیماریهای گوارشی و مشکلات جسمانی دیگر مبتلا گشتند.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹در پی اهانت یکی از اعضای فرقه انحرافی محمود الصرخی و دعوت به تخریب مزار امامان شیعه در مسجد الفتح بابل عراق، مردم در بابل به خیابان ها آمده و خواهان بسته شدن دفتر این فرقه انحرافی در این شهر و واگذاری مسجد به مردم شدند
🎥 عشّاق اهل بیت در ذی قار عراق به دفتر محمود الصرخی سرکرده فرقه انحرافی یورش برده و کتاب های او را که دعوت به فتنه و افراط گرایی می کند ،پاره کرده و آتش می زنند.
https://eitaa.com/antihalghe
🔺عرفان در سایه توهّم و خیال و گیاهان روانگردان
♦️ عرفان «کاستاندا» که از آن با نام «عرفان ساحری» یاد میشود از درون نوشتههای کارلوس کاستاندا برخاسته است. این عرفان گاهی با نام «عرفان عقاب» معرفی میشود.
🔷 کاستاندا که در رشته مردمشناسی مطالعه میکرد شروع به نوشتن گزارشهایی نمود که از استاد ادعاییاش «دون خوان» حکایت داشت. او در راه رسیدن به معنویت و با راهنماییهای این استاد، دست به استفاده از مواد مخدر و گیاهان دارویی میزد.
🔶 وی معتقد است در برخی از حالات توهّم و مستی به شهودهایی دست مییافته است. او در کتابهای فراوان خود به تعالیم دون خوان و عرفان ساحری پرداخته است.[1]
🔷 کاستاندا در کتابهای فراوان خود ساحری را طریقت معرفت میشمارد و استفاده از گیاهان اقتدار یا روانگردان را ترویج میکند.
♦️ در کتابهای او با فنونی مواجه هستیم از جمله استفاده از گیاهان اقتدار، فنون ارتباط با موجودات غیرارگانیک توهّمی (جن)، فنون شکارچی و جنگجو بودن ساحرانه، فنون توقف گفتوگوی درونی و دنیا، فنون رؤیا بینی، کمین و شکار کردن تحت سه فرمان و هفت اصل و سه نتیجه و فنون حرکات جادویی.
♦️ برخی افراد کتابهای کاستاندا را برای جوانان خطرناک میدانند و معتقدند راه را برای اعتیاد جوانان هموار میسازد.[2]
🔷 از آنجا که معنویاتی به سبک و سیاق کاستاندا بیش از آنکه معنویتگرایی باشد عملیاتی ساحرانه و فرافکنانه است، باورهای اساسی در آن وجود ندارد.
🔶 فنون او نیز فقط در سایه توهّم و خیالانگیزی گیاهان روانگردان معنا پیدا میکند و در عالم سلامت و حقیقت خبری از آن نیست.
🔷 بههر روی شاید بیباوری را بتوان از فنون رؤیابینی، فنون کمین و فنون شکار او صید کرد: «شکارچی بودن فقط به مفهوم در تله انداختن حیوان نیست. شکارچی که هم وزن خود، طلا میارزد... به این دلیل است که خود عادتی ندارد؛ این مزیت وی است».[3]
🔶 معنویت او بیش از آنکه به کار کسی بیاید باورهای مخاطب را میزداید و آنگونه که پیداست به جز پنج معشوقهاش که ناپدید شدهاند، کس دیگری جرأت بر دوش کشیدن روشها و فنون او را نداشته است.
🔷 البته برخی بر این باورند که لایۀ بیرونی معنویت او که اعتیاد به داروهای روانگردان است، بهخوبی از درون کتابهایش به بیرون درز کرده است. با وجود این، کتابهای او در کشور ما ترجمه شده و نظر بسیاری را به خود جلب کرده است.
🔶 سخنان او بیش از آنکه بتواند باور جدیدی ایجاد کند، تلاش دارد پیشداشتههای یقینی خوانندگان را در فضای رازگونهاش غبارآلود نماید.
🔷 آنچه که میتوان از فرجامشناسی او به دست آورد، مطالبی دربارۀ انسانشناسی و مرگ است. در اینجا هر چند او در صدد اثبات تناسخ نیست، بیان باور او دربارۀ مرگ نیز خالی از لطف نخواهد بود.
🔶 به گمان او جهان میدانهای بیکران انرژی و نور است؛ پس حقیقت انسان نیز شکل یافته از شمار بیپایان از همان میدانهای انرژی و رشتههای نور است که همچون گویی درخشان آشکار میشود و جادوگران، نام تخممرغ نورانی بر آن مینهند.
🔷 این رشتههای نور، چرخان بهنظر میآیند و دستها و پاهایشان مانند موهای زبر درخشانی است که به هر سو میجهند و به تار عنکبوتهای سفید فام میمانند. این تودههای انرژی بر اثر عادتهای پیاپی و سوءاستفادهها، انحراف یافته و شکل انسانی ساختهاند.
🔶 شمن و ساحر کاستاندا، در پی آن است که این رشتههای انحرف یافته را به جایگاه اصلی که بیشکل بودن است بازگرداند. در نظامهای عرفانی دیگر از این حالت به مرگ عرفانی، تولّد روحی دیگر، غسل آتش و دگرگونی نورها یاد شده است.[4]
🔷 کاستاندا مرگ را نیز از همین منظر به نظاره نشسته است: مرگ هر شخص همواره در کنار او و به فاصلۀ یک بازو از شانه چپش قرار دارد و هرگاه شانۀ چپ را لمس کند شخص خواهد مرد.[5]
🔶 در سخن دیگری مرگ را با همان بازگشت به بیشکلی قرین میسازد: مرگ پیچ و تاب است. مرگ ابر درخشانی در افق است.[6]
🔷 این نگرش در جریان مرگ دون خوان، استاد خیالی او بیشتر نمود مییابد: وقتی لحظهای فرا رسید که دون خوان عملاً دنیا را ترک گفت، به نوعی درخشندگی بخار مانند رنگی مبّدل شد. او انرژی ناب بود که به آزادی در جهان شناور گشت.[7]
🔶 این دیدگاه به مرگ و انسان از آنجا نشأت میگیرد که او هیچ هدفی برای سالک راه خود ترسیم نکرده و فقط دست یافتن به نیروهای غیرارگانیک و یا سکوت درونی را فراروی خویش قرار داده است.
♦️ با این نگرش، دیگر نیازی به ترسیم نظام مرگ و یا فرجام فردی نخواهد بود. البته تأثیرپذیری وی از عرفانهای سرخپوستی و نیز هندی او را بین نابودی مطلق انسان پس از مرگ و یا تناسخ روحِ او در هستی، مردّد نگاه داشته است.[8]
🔻پینوشت:
[1]. آفتاب و سایهها، نگرشی بر جریانهای نوظهور معنویتگرا، فعالی، محمد تقی، تهران، نجم الهدی، 1388، 225-218.
[2]. آفتاب و سایهها، فعالی، محمد تقی، تهران، نجم الهدی، 1388 د.
[3]. آموزشهای دون خوان : طریقت معرفت یاکی، تهران، 1367، ص 101.
[4]. نقد و بررسی عرفانهای وارداتی فالون دافا عرفانهای سرخپوستی، رنجبران، داود، تهران، ساحل اندیشه تهران، 1388، 100-92.
[5]. سفر به دیگر سو: سفر به ایختلان ، کارلوس کاستاندا، تهران، نشر میترا، 1369، ص 50-49.
[6]. همان، 153
[7]. آموزشهای دون خوان : طریقت معرفت یاکی، تهران، 1367، ص 12.
[8]. فرجام من و تو، عبدالحسین مشکانی سبزواری، نشر صهبای یقین، قم، ص 103.
#عرفان_های_کاذب
#عرفان_سرخپوستی
https://eitaa.com/antihalghe
⚠️عاملان و آمران برادر کشی
✍️ جریان فرقهای شیرازی و دستگاه تبلیغاتی سرمایه دار آن در این روزها اهداف مهمی را دنبال می کند. فرقه شیرازی که از عاملان اصلی رواج اختلاف و دشمن کردن شیعیان با اهل سنت است به نوعی در ماجرای ده روز اخیر کشور نقش مهمی داشته و دارد.
▪️ جریان فرقهای شیرازی و دستگاه تبلیغاتی سرمایه دار آن در این روزها اهداف مهمی را دنبال می کند. فرقه شیرازی که از عاملان اصلی رواج اختلاف و دشمن کردن شیعیان با اهل سنت است به نوعی در ماجرای ده روز اخیر کشور نقش مهمی داشته و دارد. از کشته شدن دو طلبه اهل سنت تا شهادت دو روحانی در مشهد، از رواج توهین و تهمت ها به مقدسات و برخوردهای احساسی با اتباع و...
▪️ جریانی که در بدعتی خطرناک هفته وحدت را نفی کرد و در مقابل آن هفته برائت را جایگزین نمود و با راه اندازی شبکه های متعدد ماهواره ای قصد شکاف و اختلاف افکنی بین شیعه و سنی - مخصوصا در مناطقی که هر دو گروه با مسالمت در کنار هم زندگی می کند – را دارد، یقینا در چنین ماجرای رد پول های کثیف آن باید اثرات خود را به جای بگذارد.
▪️ در همین روزها نیز شبکه ماهواره ای که وابسته به جریان تشیع لندنی و شیرازی است، در بنر تبلیغاتی خود برای پخش زنده سخنرانی سید صادق شیرازی در ماه رمضان 1443 از واژه ولی فقیه برای شخص سید صادق شیرازی استفاده کرده است!!
▪️ این در حالی است که این جریان، ولایت فقیه را به هیچ عنوان قبول ندارد و آن را ولایت فرعونی می داند!! ( رجوع شود به سخنان فرزند سید صادق شیرازی در سال 1396 )
🔻 به نظر می رسد محافل تحلیلی و شناختی نباید از برنامه این فرقه خشونت طلب و تفرقه انداز انگلیسی غافل باشند.
#شیعه_انگلیسی
https://eitaa.com/antihalghe
📸ببینید| نمایشگاه دائمی آثار سید صادق شیرازی در قم!
📍مکان: دویست متری #حرم_مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها و نرسیده به مسجد مرحوم آیت االله بهجت رحمه الله علیه
https://eitaa.com/antihalghe
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥#کلیپ| ضیافت افطار مسلمانان جبلالطارق با حضور پیروان دیگر ادیان
🔹به گفته مسئولان سازمان جوانان مسلمان جبلالطارق (Muslim Youth of Gibraltar) از اینکه افراد با گرایشات مختلف دینی در جامعه گرد هم آمدهاند بسیار خوشحال هستند.
🔹با توجه به اینکه کارهای مرتبط با خیریه بخش مهمی از ماه رمضان است، سازماندهندگان این مراسم از حاضران خواستند تا به یک مؤسسه خیریه حمایت از یتیمان در مراکش کمک کنند.
https://eitaa.com/antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انتظار یعنی آماده باش...
آینده انقلاب ایران در کلام امام خمینی ره
https://eitaa.com/antihalghe