eitaa logo
«عقل و دین ۲»
190 دنبال‌کننده
186 عکس
58 ویدیو
11 فایل
👤👤ارتباط با ادمین: https://eitaa.com/NA_KHOD_A 🧑‍💻🧑‍💻لینک جلسات آنلاین: 🔰🔰قرار: https://gharar.ir/r/d35bb3e7 🔰🔰گوگل میت: https://meet.google.com/txo-dovz-cyk 🌐🌐لینک دعوت به کانال:‎ @aqldin2
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تو که آدم بشو نیستی! 🟢بنده (میرزا جواد ملکی تبریزی) چون در نجف اشرف به خدمت عارف کامل جناب آخوند ملاحسینقلی همدانی رسیدم از آن بزرگ توجهی نسبت به خود ندیدم. تا این که روزی به خدمت ایشان عرض کردم: آقا من به امید رسیدن به کمال خدمت شما رسیده ام چرا به من عنایتی نمی فرمایید؟ ایشان فرمود: « تو که آدم بشو نیستی! میبینم هنگام وارد شدن در مجلس نقطهٔ خاصی را در نظر میگیری!» 🟠منظور آخوند ملاحسینقلی همدانی این بوده که توجه و میلی به صدر نشینی داری و بالا نشستن در مجلس را می پسندی. حاج میرزا جواد آقا فرمود: از آن روز به بعد پای من به بالای هیچ مجلسی نرسید. این خصلت مرحوم ملکی تا پایان عمر نیز ادامه داشت و ایشان هرگز بالای مجلس ننشست. 🟡این داستان نکات ارزنده و آموزنده زیادی دارد و اگرچه از طرفی استعداد فراوان مرحوم ملکی و اطاعت و تسلیم ایشان در برابر استادش را می رساند، ولی از طرف دیگر نشان دهندۀ تأثیر بخشی عجیب نفس قدسی و ملکوتی آخوندملاحسینقلی همدانی نیز هست. البته برای این موضوع شواهد زیادی نقل شده است که حاکی از تأثیر و تصرف کلام آخوند در افراد است. 📚شيخ مناجاتيان ص۵۲ 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
💠تصور غلط از معاد معاد رجوع‌ به‌ خداست‌ و آن‌ در عرض‌ اين‌ عالم‌ نيست‌، بلكه‌ در طول‌ اين‌ عالم‌ است‌؛ و براي‌ روشن‌ شدن‌ اين‌ مقصود و وضوح‌ اين‌ مرام‌ ميگوئيم‌: 🚫مردم‌ عامّي‌ چنين‌ مي‌پندارند كه‌: در يك‌ زمانی خداوند عزّوجلّ آدم‌ را در بهشت‌ خلق‌ فرمود، و بعد شيطان‌ را به‌ آدم‌ مسلّط‌ كرد و بعد آدم‌ را از بهشت‌ بيرون‌ كرد و در زمان‌ بعد، آدم‌ به‌ روي‌ زمين‌ آمد، و همينطور پيوسته‌ زماني‌ به‌ دنبال‌ زمان‌ ديگري‌ تا به‌ زمان‌ ما رسيد و ما متولّد شديم‌ و در امتداد زماني‌، عمري‌ مي‌كنيم‌ و سپس‌ مي‌ميريم‌، و به‌ دنبال‌ آن‌ در يك‌ زمان‌ بعدي‌ برزخي‌ داريم‌، و چون‌ آن‌ زمان‌ سپري‌ شد در زمان‌ بعد به‌ قيامت‌ ميرويم‌. عالَم‌ مثال‌ كه‌ قبل‌ از اين‌ عالم‌ بوده‌، «زماني‌» بوده‌ است‌ و در عَرض‌ اين‌ عالم‌؛ و عالم‌ برزخ‌ هم‌ كه‌ بعد از اين‌ عالم‌ است‌، «زماني‌» است‌ ودر عرض‌ اين‌ عالم‌؛ يعني‌ ما كه‌ در اين‌ دنيا قطعات‌ زمان‌ را يكي‌ پس‌از ديگري‌ طيّ مي‌كنيم‌، چون‌ تمام‌ شد به‌ دنبال‌ آن‌ و در رديف‌ همين‌ سلسله‌ از زمان‌ به‌ برزخ‌ وارد مي‌شويم‌؛ و باز همينطور پس‌ از آنكه‌ در همين‌ رديف‌ از زمان‌، برزخ‌ تمام‌ شد، ما وارد قيامت‌ ميگرديم‌ و در قيامت‌ هم‌ به‌ همين‌ منوال‌ زمان‌ است‌ يكي‌ پس‌ از ديگري‌ تا خدا خدائي‌ كند زمان‌ است‌.🚫 ‼️اينطور نيست‌❗️ و بسياري‌ از اشكالات‌ و اشتباهاتي‌ كه‌ مردم‌ دارند و در ذهنشان‌ هست‌، چه‌ بر زبان‌ بياورند يا نياورند، ناشي‌ از اينست‌ كه‌ مطلب‌ را اينطور فهميده‌اند، در حاليكه‌ اينطور نيست‌. ❌ميگويند: خوب‌، بعد از قيامت‌ چه‌ ميشود؟ يك‌ ميليون‌ سال‌ ديگر گذشت‌، بعداً چه‌ ميشود؟ دو ميليون‌ سال‌ ديگر گذشت‌، بعداً چه‌ ميشود؟❌ 📚علامه طهرانی، معادشناسی، ج6،ص190 ...ادامه دارد 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯 جلسه۵۶؛ دیدگاه پیشا سقراطیان و ارسطو به حرکت. 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺 السلام علیک یا صاحب الزمان 🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸
💎 💠قاعده فلسفی ۱۷: کُلُّ ما احتَملَ التَّحدیدَ احتَملَ الزِّیادة و النُّقصانَ(هر آنچه قابل اندازه و تعریف است احتمال زیادی و کاستی نیز دارد ) 💠قاعده فلسفی ۱۸: کُلُّ ما احتَملَ الزِّیادة و النُّقصانَ کانَ مخلُوقاً(هرآنچه احتمال زیادی و کاستی دارد، مخلوق و ناقص است) ♦️مستندات قاعده ۱۷ و ۱۸ به همراه هم خواهد آمد. 🟢حدیث اول: 🔸امام رضا علیه السلام : قَالَ(الرجل) فَحُدَّهُ لِي. قَالَ(علیه السلام) لَا حَدَّ لَهُ. قَالَ وَ لِمَ؟ قَالَ لِأَنَّ كُلَّ مَحْدُودٍ مُتَنَاهٍ إِلَى حَدٍّ وَ إِذَا احْتَمَلَ التَّحْدِيدَ احْتَمَلَ الزِّيَادَةَ وَ إِذَا احْتَمَلَ الزِّيَادَةَ احْتَمَلَ النُّقْصَانَ فَهُوَ غَيْرُ مَحْدُودٍ وَ لَا مُتَزَايِدٍ وَ لَا مُتَنَاقِصٍ وَ لَا مُتَجَزِّئٍ وَ لَا مُتَوَهَّم‏. 🔹 مرد پرسشگر عرض كرد: پس خدا را از برايم تعریف کن و حدش را مشخص نما. امام فرمود: او را حد و تعریف نيست. عرض كرد: چرا؟ امام فرمود: زيرا كه هر محدودى نهايت پذير و به پايان رسنده است و هر گاه تحديد را احتمالى داشته باشد احتمال زيادتى خواهد داشت و هر گاه احتمال زيادتى داشته باشد احتمال نقصان نيز دارد پس خداوند محدود نيست و افزون نميشود و نقصان نميپذيرد و پاره پاره نميگردد و به خيال در نمي آيد. 📗التوحید،ص۲۵۲. 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
انتشار نرم افزار منطق و فلسفه این اپلیکشن شامل متن پیاده شده از تدریس کتاب های ذیل با زبان فارسی و روان است: - دانش منطق آقای منتظری مقدم - منطق مظفر - منطق کاربردی - فلسفه شهید مطهری - کلیات فلسفه برای دریافت اپلیکیشن وارد کانال ذیل بشوید: https://eitaa.com/joinchat/3130195984C5006c01cfe
🔺تذکر: کتاب «فلسفه مقدماتی در آثار شهید مطهری» اثر استاد عبودیت که چهارشنبه ها در کانال تدریس می شود در این نرم افزار موجود نیست.
💠 پنج شنبه، میهمان شیخ محمد بهاری هستم 🔷 میرزا جواد آقا تبریزی روی منبر نشسته بود و من (مرحوم آیت الله گنبدی همدانی) پای درس ایشان بودم. جوان بودم که میرزا جواد آقا درس میگفت و من در درس ایشان شرکت میکردم. یک روز یک دفعه دیدم این دو تا چشم نورانی را متوجه ما کرد و گفت: اهل کجایی؟ گفتم: اهل همدان. باز سؤال کرد: اهل کجای همدان؟ گفتم: اطراف همدان. گفت: اهل بهار هستی؟ تا گفتم بله اهل بهار هستم اشک صورتش را پر کرد و گفت: قبر «شیخ محمد بهاری» زیارتگاه شده یا نه؟ بعد گفت: ان شاء الله من در پنجشنبه هفته آینده مهمان ایشان هستم یا گفت به او لاحق می شوم. 🔷حاج میرزا جواد آقا یک شاگردی داشت. آن شاگرد بی قرار شد و رفت دست به ضریح حضرت معصومه انداخت و دعا میکرد. من برای اینکه آن شاگرد را دلداری بدهم گفتم: چه خبر است؟ حالا آقا مطلبی فرمودند شاید آقا منظورشان مرگ نباشد. گفت: والله من این آقا را میشناسم اینکه گفت «من پنجشنبه آینده مهمان شیخ محمد بهاری هستم» دیگر تمام شد، واقع می شود. 🔷 شب قبل از رحلت ایشان، طلبه های دارالشفاء و فیضیه خواب دیده بودند. صبح که پا شدند برای نماز به همدیگر میگفتند ما دیشب خوابی دیدیم، و معلوم شد که همه یک خواب دیده اند. طلبه ها در شب پنج شنبه خواب دیده بودند که جنازه آقا میرزا جواد آقا ملکی تبریزی را بر روی تابوت حرکت میدهند و حضرت سید انبیا جلوی جنازه حرکت میکند. صبح وقتی پا شدند برای ،نماز متوجه شدند میرزا جواد آقا رحلت کردند. 📚شيخ مناجاتيان، ص۱۲۲. 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠عالم برزخ کجاست؟ 🕯عوالم‌ تو در توست‌؛ يعني‌ عالم‌ برزخ‌ يك‌ عالمي‌ نيست‌ به‌ دنبال‌ زمانيِ اين‌ عالم‌؛ يك‌ عالمي‌ است‌ كه‌ بر اين‌ عالم‌ مادّه‌ و طبيعت‌ ما احاطه‌ دارد، و الآن‌ هم‌ هست‌، نه‌ اينكه‌ بعداً به وجود مي‌آيد؛ عالم‌ نفس‌ و قيامت‌ بر ما احاطه‌ دارد، بر عالم‌ طبيعت‌ و مادّه‌ و بر عالم‌ برزخ‌ هر دو احاطه‌ دارد. 🔰پس‌ عالم‌ نفس‌ و قيامت‌ موجود است‌؛ نه‌ اينكه‌ بعداً موجود مي‌شود، به‌ دنبالِ زمانيِ اين‌ عالم‌. 🪔شما زماني‌ را كه‌ ما متولّد شديم‌ و بعداً در اثر حركت‌ زمان‌ مي‌آئيم‌ جلو تا از دنيا ميرويم‌، اين‌ را تمام‌ يك‌ كاسه‌ فرض‌ كنيد، عالم‌ برزخ‌ عالمي‌ است‌ كه‌ بر تمامي‌ اين‌، محيط‌ است‌. عالم‌ قيامت‌ نيز بر اين‌ عالم‌ و بر عالم‌ برزخ‌، بر هر دو احاطه‌ دارد. 🔰پس‌ اگر ما بخواهيم‌ به‌ برزخ‌ برسيم‌، نه‌ اينكه‌ بايد عمرمان‌ را بگذرانيم‌ و وقتي‌ كه‌ بخواهيم‌ بميريم‌، برويم‌ داخل‌ برزخ‌؛ چون‌ برزخ‌، الآن‌ موجود است‌. 🔆ما اگر بخواهيم‌ بر برزخمان‌ اطّلاع‌ پيدا كنيم‌ نبايد سير عرضي‌ كنيم‌ ـ به‌ عرض‌ زمان‌ ـ بلكه‌ بايد سير طولي‌ كنيم‌ و به‌ طرف‌ بالا يعني‌ به‌ سمت‌ مقام‌ تجرّد و عوالم‌ معني‌ حركت‌ كنيم‌ حركت‌ معنوي‌، تا برسيم‌ به‌ برزخ‌ و از آنجا نيز سير طولي‌ كنيم‌، برويم‌ به‌ بالا تا برسيم‌ به‌ قيامت‌؛ خواه‌ اين‌ كار را بعد از مردن‌ انجام‌ دهيم‌ و خواه‌ قبل‌ از مردن‌ و در زمان‌ حياتمان‌ انجام‌ دهيم‌. 💡اگر كسي‌ در دنيا به‌ مقام‌ تجرّد برسد و مرگ‌ اختياري‌ پيدا كند به طوري كه‌ از عالم‌ صورت‌ هم‌ بگذرد، به‌ قيامت‌ ميرسد. 📚علامه طهرانی، معادشناسی، ج6، ص191. 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
🌸🕯🕯 اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِالتَّجَلِّي الْأَعْظَمِ فِي هَذِهِ اللَّيْلَةِ مِنَ الشَّهْرِ الْمُكَرَّمِ أَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْ تَغْفِرَ لَنَا مَا أَنْتَ بِهِ مِنَّا أَعْلَمُ🕯🕯🌸
👥 🔻پـرسـش🔻(۷۲) آیا فلاسفه اسلامی معتقدند که علت باید لحظه ای قبل از معلول وجود داشته باشه؟ نمیشه هر دو همزمان وجود داشته باشند؟ 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
👤 🔻پـاسـخ:🔻(۷۲) علت باید بر معلول، تقدم داشته باشد اما هر تقدمی لزوما تقدم زمانی نیست. در فرهنگ معارف اسلامى، ج‏1، ص: 569 آمده است: «اقسام تقدم عبارت است از: 1- تقدم بالرتبه: كه متقدم اقرب بمبدأ موجود يا مفروض باشد چنانكه گويند بغداد قبل از كوفه است اين نوع تقدم بر دو قسم است يكى آنكه ترتيب آن طبيعى باشد يعنى بالطبع باشد و لو آنكه تقدمش بالطبع نباشد مانند تقدم جسم بر حيوان و حيوان بر انسان و ديگر آنكه ترتيب آن باعتبار وضع باشد مانند زمانيات و مانند تقدم امام بر مأموم. 2- تقدم بالطبع: مانند تقدم واحد بر اثنين و خطوط بر مثلث. 3- تقدم بالعلية: كه وجود متقدم علت، براى وجود متأخر باشد. 4- تقدم بالزمان: مانند تقدم نوح بر حضرت محمد صلّى اللّه عليه و آله 5- تقدم بالشرف: مانند تقدم عالم بر جاهل. 6- تقدم بالماهية: بنا بر قول كسانى كه ماهيات را مجعول بالذات ميدانند. 7- تقدم بالحقيقة: مانند تقدم وجود بر ماهيت بنا بر قول صدرا و ساير اصالت وجوديان. 8- تقدم بالحق: صدرا گويد: اين نوع از تقدم از امورى است كه ادراك آن بسيار دشوار است و عارفان بالله و راسخون در علم دريابند كه وجود هر علت موجبه مقدم بر معلول است بنحو تقدم بالحق و بالاخره تقدم وجود علت بر وجود معلول نه تقدم ذات علت بر ذات معلول كه تقدم بالعليت است» بنابراین علت قبل از معلول تحقق دارد اما تقدمش لزوما تقدم زمانی نیست. اساسا در عالم ماده علت هستی بخش(فاعلی) یافت نمیشود زیرا معلول از علت خود وجودی ضعیفتر دارد و عالم ماده ضعیفترین و پایین ترین عالم است . تنها علت حقیقی که در عالم ماده یافت میشود علت قابلی یا مادی است و البته علت های معدّه نیز موجودند که علت حقیقی نیستند. بنابراین اگر از موجودات زمانمند و مادی صحبت میکنیم اساسا علت فاعلی در بین آنها یافت نمیشود و اگر از مجردات غیر مادی صحبت میکنیم دیگر در بین آنها زمان و تقدم زمانی معنا ندارد. اما اگر از علت قابلی و مادی صحبت میکنیم؛ امکان دارد که همزمان با معلول باشد هرچند غالبا تقدم زمانی بر معلول دارد مانند تقدم چوب درخت بر میز چوبی. که در فرضی که میز چوبی دفعتا ایجاد شود علت قابلی بر معلول تقدم زمانی ندارد. 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕯 جلسه۵۷؛ نظریه کون و فساد. 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
💎 💠قاعده فلسفی۱۷: کُلُّ ما احتَملَ التَّحدیدَ احتَملَ الزِّیادة و النُّقصانَ(هر آنچه قابل اندازه و تعریف است احتمال زیادی و کاستی نیز دارد ) 💠قاعده فلسفی ۱۸: کُلُّ ما احتَملَ الزِّیادة و النُّقصانَ کانَ مخلُوقاً(هرآنچه احتمال زیادی و کاستی دارد، مخلوق و ناقص است) ♦️مستندات قاعده ۱۷ و ۱۸ به همراه هم خواهد آمد. 🟢حدیث دوم: 🔸امام صادق علیه السلام : َ أَنَّ الْجِسْمَ مَحْدُودٌ مُتَنَاهٍ وَ الصُّورَةَ مَحْدُودَةٌ مُتَنَاهِيَةٌ فَإِذَا احْتَمَلَ الْحَدَّ احْتَمَلَ الزِّيَادَةَ وَ النُّقْصَانَ وَ إِذَا احْتَمَلَ الزِّيَادَةَ وَ النُّقْصَانَ كَانَ مَخْلُوقا. 🔹 جسم و صورت محدود و متناهى ‏اند كه به اندازه در مى ‏آيند و به پايان ميرسند و هر گاه حد و تعریف احتمال داشته باشد زياده و نقصان احتمال دارد و هر گاه احتمال زياده و نقصان متحقق شود آفريده خواهد بود نه آفريدگار. 📗التوحید،ص۹۹. 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷 📝متن نشست علمی حکمت متعالیه و انقلاب اسلامی 🗣دکتر حمید پارسانیا، دکتر نجف لک زایی و جناب آقای دکتر علیرضا صدرا 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
💠 عرفان و فقه از هم جدا نیستند 🔹جناب پرفسور حسین مدرسی طباطبایی یزدی می‌فرمودند: از پدرم شنیدم که فرمودند: در یکی از روزها که در درس فقه مرحوم حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی شرکت کردیم ایشان به مناسبت شروع کردند نکات اخلاقی را بیان نمایند در این میان یکی از حاضرین درس ایشان پا از حریم ادب بیرون نهاد و گفت: آقا اینجا درس فقه است نه درس عرفان! 🔸در این هنگام مرحوم حاج میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در حالی که دستانشان را به هم چسبانده بودند و به دو طرف باز میکردند فرمودند: تمام مشکلات ما از وقتی شروع شد که عرفان و فقه از هم این طوری جدا شد. 📚شیخ مناجاتیان، ص۹۰. 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💎الامام الحسین صلوات الله علیه: إِنَّ شِيعَتَنَا مَنْ سَلِمَتْ قُلُوبُهُمْ مِنْ كُلِّ غِشٍّ وَ غِلٍّ وَ دَغَلٍ. ☘ شیعه ما کسی است که دلش از هر گونه خیانت، نیرنگ و مکری پاک است. 💠محفل انس است دو عالم ولی شمع دل افروز حسین است و بس
💠با تهذيب‌ نفس‌، در همين‌ دنيا مي‌توان‌ برزخ‌ و قيامت‌ را ادراك‌ كرد 💡اگر كسي‌ در دنيا به‌ مقام‌ تجرّد برسد و مرگ‌ اختياري‌ پيدا كند به طوري كه‌ از عالم‌ صورت‌ هم‌ بگذرد، به‌ قيامت‌ ميرسد. 🔅اگر كسي‌ در دنيا به واسطۀ تهذيب‌ نفس‌ و متابعت‌ از شريعت‌ و دستورات‌ رسول‌ خدا صلّي‌ الله‌ عليه‌ وآله‌ و سلّم‌ و مراعات‌ جنبه‌هاي‌ معنوي‌ اعمال‌ شرعيّه‌ و امور عباديّه‌ و حصول‌ ملكۀ تقوي‌، كاري‌ كند كه‌ از عالم‌ شهوت‌ و هوس‌ و آمال‌ بيرون‌ آيد و از محبّت‌ دنيا عبور كند، اين‌ سير إلي‌ الله‌ ميكند؛ و لازمۀ اين‌ سير در اوّلين‌ منزل‌، رسيدن‌ به‌ برزخ‌ است‌؛ و هيچ‌ جاي‌ شبهه‌ و ترديد نيست‌؛ پس‌ برزخِ خود را ادراك‌ ميكند. 📚علامه طهرانی، معادشناسی، ج6، ص192. 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
💎 ان للعباس عندالله منزله یغبطه بها جمیع الشهداء یوم القیامه. 🌱عبّاس را نزد خداوند منزلتى است كه در روز قيامت همه شهيدان بر آن رشك مى برند. 🌸قربان عاشقی که شهیدان کوی عشق در روز حشر منزلتش آرزو کنند
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسه۵۸؛ دیدگاه صدرالمتالهین به حرکت. 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir
💐اشعار فرزدق در مدح امام سجاد علیه السلام💐 🌺۱- هذا الذى تعرف البطحاء وطاءته والبیت یعرفه والحل والحرم 🌼۲- هذا ابن خیر عباد الله کلهم هذا التقى النقى الطاهر العلم 🌸۳- هذا ابن فاطمه ان کنت جاهله بجده انبیاء الله قد ختموا 💐ترجمه: 🌺۱- او همان کسی است که سرزمین بطحا جای گامهایش را می‌شناسد. و کعبه و حل و حرم در شناسائیش همدم و هم قدمند. 🌼۲- او فرزند بهترین تمامی بندگان خداست، او همان شخصیت منزه از هر آلودگی و رذیلت و پیراسته از هر عیب و علت، و مبرا از هر تهمت و منقصت و کوه بلند هدایت است. 🌸۳- او فرزند فاطمه است. اگر تو نسبت به نسب او جهل داری بدان او همان کسی است که با جدّ او سلسله شریفه انبیاء ختم گردیده است.
👥 🔻پـرسـش🔻(73) دلیل اصلی رد تناسخ چیه؟ واقعا ممکنه تناسخ وجود داشته باشه توی ادیان خوندیم که انسان ها تا به کمال وجودی نرسن بعد از مرگ تناسخ پیدا میکنن تا در نهایت در طی این زندگی ها به کمال و نیروانا برسن از نظر منطقی هم اینکه تنها یک زندگی اونم کوتاه به انسان داده بشه که کل سرنوشت بعد از مرگش رو تعیین بکنه کمی ظالمانه به نظر نمیاد؟ بعد اینکه قبول تناسخ چه آسیبی به اعتقاد ما میزنه؟ 🆔@aqldin2 🌐https://aqldin.blog.ir