eitaa logo
اعراف
87 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
309 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز هشتم انسان‌ صورتان و انسان سیرتان امام حسین(ع) مرز دارد اما نه مرز جغرافیایی! موکب‌ها و دسته‌های عزارداری سید و سالار شهیدان یکی پس از دیگری وارد حرمین شریفین می‌شدند. جمعیت بی سابقه امسال، چون امواج دریا متلاطم بود و از هیچ طرفی نمی‌توانستیم به دل این دریای خروشان بزنیم تا وارد حرم ارباب شویم. سید، اذن دخول زیارت ارباب را در زیارت علمدار کربلا می‌دید. به سمت حریم امن فاتح علقمه رهسپار شدیم تا خیمه‌ای برای دل شکسته خود برپا کنیم. جمعیت متراکم بود و ورود به حرم سخت و استخوان شکن! ولی هر طور بود وارد حرم شدیم. جای خالی پیدا نمی‌شد. به هر سو نگریستم اقیانوس عشق را دیدم که هر کدام از قطراتش به نحوی عرض ارادت می‌کردند. عده‌ای با نوای دسته‌ها سینه می‌زدند و می‌گریستند و تعدادی گوشه‌‌ای ایستاده، با رفیق شفیقشان که سلطان ادب می‌خواندندش، درد ودل می‌کردند. کمی گذشت تا توانستیم بنشینیم و روضه‌‌ی سقای تشنه‌لب را با هزاران راز و نیاز در دل نهفته، بخوانیم. روضه، بزمی شده بود. من تمام می‌کردم جعفر شروع می‌کرد و او تمام میکرد من شروع می‌کردم. ذکر مصیبت قمر منیر بنی‌هاشم، پایان ندارد! عراقی و غیر عراقی هم ندارد! عباس مکتب حقی است که انسان سیرتان، از آن دم میزنند و انسان صورتان با آن به قتال برمی‌خیزند. این یعنی مکتب حسین(ع) محدود به جغرافیایی از جنس زمان و مکان نیست؛ بلکه مکتب حسین را هویت‌ها و چگونه زیستن‌ها مرزبندی می‌کند. با چشمان تر راهی حرم سید الشهداء شدیم. السلام علیک یابن الزمزم و الصفا.... وقتی چشمانم به این فراز از زیارت خامس آل عبا افتاد، این بیت بر زبانم جاری شد: پدر خاک پسرت خاک نشد مادر آب پسرت آب نخورد. حسین(ع) خودش برای گریه کردن و صفای باطنم، بهانه به دستم می‌داد تا پاکم کند. آخر او کشتی نجاتی است که به کمترین ارادتی، عنایتی شاهانه دارد. اصلا بگذار فارغ از به به و چه چه زید و عمرو و بکر، اینبار برای تو بنویسم: بین خودم و خودت بماند ارباب! چقدر زیاد من را دوست داری و من قدر نمی‌دانم! بعد از خروج از حرم ازدحام جمعیت امان‌مان را بریده بود. تشنگی بر لب‌ها چیره شد. الحمدلله کسی بود تا جواب العطش ما را بدهد. راهی مضیف عتبه حرم حضرت عباس(ع) شدیم. شام را گرفتیم و به محل اسکان رفتیم. 🖋 علی عسگری @araf11
فارغ از قیل و قال‌های مرسوم و ژست‌های علمی، چه‌قدر به این دید و نگرش نیازمندیم نگرشی که در ۸سال جنگ، کارهای به‌ظاهر غیر ممکن رو ممکن می‌کرد: «می‌ریم تا حرف امام زمین نمونه» شاید واقعا برای برون‌رفت از مشکلات و حل مسائل، ما هم باید بریم تا حرف آقا زمین نمونه... @srdrgm
هدایت شده از نویسندگان حوزوی
🔸خط پایان «زن،زندگی،آزادی» کجاست؟ ✍ علی کردانی رسانه‌های بیگانه به همراه عناصر داخلی‌شان شعار «زن، زندگی، آزادی» را در دهان دختران و زنان نجیب ایرانی‌انداختند. مقصود از آزادی در چنین شعارهایی، هرگز حقیقت آزادی که مربوط به ارزش‌های والای انسانی است، نبوده است بلکه منظور آنها چیز دیگری است. فمینیست‌ها به‌دنبال حقوق زنان بودند و از این رو نظریه برابری را که عمده برابری جنسیتی بود مطرح کردند. آنان منشأ تبعیض علیه زنان را تبعیض‌ جنسیتی تلقی کرده و در غرب زنان را در جامعه رها کردند، تا آن‌جا که طبیعت و لطافت زنان پایمال شد. در صورتی که تفاوت‌های بشری جزء قوانین طبیعت بوده است و از جلوه‌های زیبایی‌ آفرینش همین تفاوت‌هاست. 🔰 متن کامل در روزنامه کیهان @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روز نهم(اربعین) فهمیدن یا توهم فهمیدن شب اربعین شب عشق بازی با کهکشان راه هستی بود. شبی بود که این بار مردم به دور خورشید و ماه می‌گشتند تا کمی از آنان نور بگیرند و بذر عقلانیت و محبت را در خود شکوفا کنند. سحر گذشت و خورشید هنوز طلوع نکرده بود. نماز صبح را در محل اسکان خواندیم و بعد از بین الطلوعین راهی بین الحرمین شدیم. میخواستیم زیارت اربعین را داخل حرم بخوانیم ولی دسته‌ها مانع حضور زائران به آنجا شدند. گوشه ای از بین الحرمین ایستادیم و با سید و جعفر، زیارت اربعین را خواندیم. عصاره‌ی زیارت اربعین، اقتدا به تفکر و حفظ هویت است. آنجا که از بذل مهجه برای نجات بشر از جهالت می‌گوید و مسیر گمراهی را نقطه‌ی تقابل هویت انسانی و هویت حیوانی می‌داند، یعنی کربلا میدان تقابل فهمیدن با توهم فهمیدن است. چه اندیشه‌هایی که درون انسان را از هویت اساسی خویش تهی کرده است اما ظاهرش، دل عوام الناس را با خردمند نامیدن شان فریفته. به کناره‌ای رفتیم و نمازی خواندیم؛ سپس از بین الحرمین سلامی به امام حسین(ع) دادیم و به محل اسکان برگشتیم. روز اربعین، روز جدایی از تمسک به ظواهر است. اینکه دستمان را به ضریح برسانیم تا مهر قبولی بر زیارت خود بزنیم، همان ظاهر گرا بودن است. در این میان، اهل بصیرت کناره‌ای ایستادن و اکتفا به تباکی کردن را بر هر تقلایی در جهت حفظ ظواهر ترجیح می‌دادند. اینجاست که مرز بین گریه بر جسم حسین و یا بر اندیشه حسین(ع) معلوم می‌شود. آنان که همیشه از حسین بن علی(ع) جسمش را می‌خواهند، عشقشان را محدود به مکان و زمان می‌کنند و آنان که شهید کربلا را مکتب فکری می‌دانند، هر زمان و مکان که بخواهند با دستی بر روی سینه و یک عرض ارادت کوچک، عشق خودشان را ابراز می‌کنند. اینجاست که اگر از دسته‌ی اول باشیم، یزید ۶۱ را شر می‌شماریم ولی برای همدستانش در ادامه‌ی تاریخ سهمی از شرارت قائل نیستیم و سودای سازش با آن را در سر می‌پرورانیم ولی اگر از دسته‌ی دوم باشیم، هیچگاه برای یزید، تاریخ انقضاء پیدا نمی‌کنیم و همیشه برای مدل‌های جدیدترش شیوه‌ی مبارزه را بروز می‌کنیم. این یعنی باید بین خمینی‌ها و حلبی‌ها فرق قائل بود به تعبیر دیگر بین فهمیدن با توهم فهمیدن زمین تا آسمان تفاوت است. نزدیک مغرب با تعدادی از دوستان وارد خیمه‌گاه شدیم. جعفر برای اولین بار خیمه‌گاه را زیارت می‌کرد. کنار خیمه‌ی امام حسین(ع) نشستیم و روضه‌ی حضرت رقیه خواندیم. نمی‌دانم. ولی شاید رقیه بانو، همین‌جا بغل بابا، عمه و برادرانش دلبری می‌کرد! برای من فضای خیمه‌گاه از قتلگاه غم‌انگیز تر بود. چه وداع‌هایی که در این مکان رقم نخورده است! چه نگاه‌هایی که از اینجا بدرقه‌‌ی جگرگوشه‌های بنی هاشم نشده است! صدای شیون مخدرات هنوز به گوش می‌رسد. آنجا که دیدند ذوالجناح با زین واژگون شده، به سمت خیمه‌ها شیحه کنان می‌آید. نماز مغرب را در میان خیمه‌ها خواندیم و به سمت حرم حرکت کردیم. 🖋 علی عسگری @araf11
فقط بر حسین(ع) گریه کن! @araf11
دیروز می‌توانستیم کنار هم ساندیس صلواتی بخوریم اما نیامدید... @araf11
حسن یزدانی زمانی ضربه شد، که پای سیاست بازان آمریکایی و سرمایه داران وال استریت، به پای تشک باز شد. @araf11
هدایت شده از ویراستی ها
خودت به انتظارم پایان بده @araf11
هدایت شده از مجموعه گرا
بازی روایت‌زدگان در زمین سایه‌ها - مجازی.pdf
1.83M
⁉️ جزوه بازی روایت‌زدگان در زمین سایه‌ها 🔹 فهم جامعه‌شناسانه از اغتشاشات معطوف به حجاب اختیاری 👤 مهدی جمشیدی 📖 🌐 📚 @geraa_maktoub 🆔 @geraa_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥درویش مدیرعامل پرسپولیس: به رونالدو گفتم یکی از دلایل محبوبیت شما بین مردم ایران حمایت از مردم فلسطین است. 🔹رونالدو به درویش: بله خوشحالم از این موضوع 📌 نظرتون چیه که درویش یک تنه جنگ روایت‌ها رو پیش ببره جلو؟😅 همه داشتن نگاه تحقیر آمیز به مردم میکردن، این یکی ورقو برگردوند.😂 @araf11
هدایت شده از ویراستی ها
🖋 نفی روضه‌های مارکسیستی ☑️@VIRASTYHA
چقدر دلم برای صحبت‌های مکتبی یک رئیس جمهور تنگ شده بود. آقای رئیس جمهور! از صراحت لهجه‌‌ی شما در دفاع از حقانیت مکتب اسلام، مبارزه با استعمار نوین و رسوا نمودنش در مقابل دیدگان چند ملیارد نفر انسان غافل، متشکریم. @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 ملت ایران در راه قلّه امروز که فرمانده فراخوانده به قلّه فرمود به ما چند قدم مانده به قلّه مـــلــت ایــران در راه خــدا نـــرود پــــس اینها همه امروز دفاعی است مقدس © شهاب‌گرافی کپی‌رایت ندارد...🔻 💯📮@SHAHAB_GRAPHY
چقدر ریش بهت میاد حاج ابراهیم! @araf11
پاییز هم بشود باز تو بهار می‌مانی! @araf11
اسلام راه است نه منزل و توقفگاه. خود اسلام از خود به عنوان راه(صراط مستقیم) یاد می‌کند. غلط است که بگوییم چون منزل‌ها عوض شود، راه هم باید عوض شود. ✏ (اسلام و مقتضیات زمان/ج۲۱م/ص۲۵) @araf11
هدایت شده از ویراستی ها
📌 حميد رضا مقصودی درباره خروج از رکود چه‌ می‌گوید؟ 🖋 شکستن رکود، نتیجه‌ی کار جهادی ☑️@VIRASTYHA
هدایت شده از 🇮🇷مثل هانیه🇮🇷
🐕🍔غذای «سگ و گربه» و انسان در کنار هم در اسنپ فود❗️ در حالیکه ایلان ماسک خبر از تولد فرزند یازدهمش میده و مردم رو تشویق میکنه به فرزندآوری ما به فکر تسهیل تامین غذای حیواناتی هستیم که با دورکردن از محل زندگی واقعی شون بهشون ظلم شده گویا مسئولین فرهنگی ما اصلا براشون مهم نیست که تو کشور جمهوری اسلامی داره سگ‌بازی و سبک زندگی‌ای خود غربیها دورش انداختن، ترویج میشه! جلوی این مد تازه وارد شده (نگهداری سگ و گربه در خانه) را بگیرید تا تبدیل به فرهنگ نشده. ✅شما هم اگر بی تفاوت و بی دغدغه نیستید با گروه دانشجویی «مثل هانیه» همراه شوید👇 🆔️ @mesle_haniyeh
عید مبارزه با استکبار مبارک 🍰🍰🍰🍰 @araf11
برای فهم اندیشه‌ی مقاومت، نیازمند درک صحیح صحنه‌ی جامعه هستیم. @araf11