eitaa logo
اعراف
102 دنبال‌کننده
986 عکس
253 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
آیت الله خامنه‌ای حکم جهاد بدهد، والله قسم هیچکس از اسرائیل صبح فردا را نخواهد دید! @ir_tavabin 🇵🇸✌🏻
✏ حکایت یک وصیت خیلی مظلوم است! هم خودش هم دوستانش هم اسباب بازی‌هایش. روح دخترک فلسطینی آنقدر بزرگ است که با خواندن جمله ‌جمله‌ی وصیتش، بتکده‌های نَفسِ‌مان به آتشکده‌‌ای سوزان بدل می‌شود. نگاه کن! چه راحت از خود سلب مالکیت کرده است! چه راحت می‌گوید کفش‌هایش را به فقرا بدهند به شرط آنکه، پاکش کنند! البته امیدوارم از خونش نباشد... گویی این دختر مهربان، تمامی آنچه را که قرار است برایش اتفاق بیافتد، از نظر گذرانده و منیت را سر بریده. معنای زندگی را چنان می‌فهمد که بدون ادعاء، مهربانی می‌کند و انفاق را سرلوحه‌ی بذل و بخشش قرار می‌دهد. دختر فلسطینی، زنانگی می‌کند. بزرگی می‌کند. بدون کوچک‌ترین توجهی به دنیا، با حیات کوتاه مدتش، فخر می‌فروشد. او، نگاه مادی گرایان در سازمان‌های‌بین المللی که عقلانیت کودکان فلسطینی را محدود به مرز‌های تعریف شده در اقتصاد و سیاست‌های سرمایه‌داری مدرن، می‌دانند، تحقیر کرده و آنان که حسبنا الله و نعم الوکیل را زینت‌ زبانشان قرار داده‌اند و زیر چتر موشک‌های ماکیاولیستی، آزادی را لمس می‌کنند، تعظیم داشته است. چقدر این کودکان فلسطینی مقتدر و مظلوم هستند. ای کاش این وصیت‌نامه را به علی دایی نشان می‌دادند یا مثلا به رامبد جوان... ای کاش این وصیت‌نامه را به دخترکانی که حجاب از سر برداشته و سبک سرانه مستی می‌کنند تا مدتی در کافه‌ها مانور تجمل برگزار کنند، نشان می‌دادیم تا بفهمند آزادی و زندگی چقدر با تصورات ذهنی‌شان از این معانی، فاصله‌ دارد. هرچند که ظاهر زیست فلسطینیان، یک زیست انتخابی نیست اما آنان با توحید عملی خود، این سبک زندگی سخت را، عزت بخشیده‌ و با نگاه ایمانی‌ خود، به اسوه‌ی مقاومتی بدل گشته‌اند که نتیجه‌اش نصرت الهی است. این همان سنت خداوند است که وعده‌ای تخلف ناپذیر خواهد‌ بود. به راستی چقدر این نگاه ایمانی در دل برخی از دختران ایرانی وجود دارد؟ 🖋 علی عسگری @araf11
مسئله‌ی حجاب حل می‌شود! این سخن حقی است که رهبر عزیزمان گفته است. اما این گزاره، یک گزاره‌ی جبری نیست که بدون فعل و انفعالات کنشگران این عرصه، رقم بخورد! این گزاره نیازمند فعالیت‌های بنیادین است که الحمدلله همه‌ی دغدغه‌مندان مثل نقل و نبات، در محافل خصوصی وعمومی بیان کرده و می‌کنند. اما ما با فعلیت دغدغه‌ها و رساندن آن به منصه‌ی ظهور نیازمند آسیب شناسی هستیم. اینکه انقلابی‌ها و مذهبی‌ها در امربه‌معروف و یا تربیت نیروی موحد آینده، دچار تنبلی و یا بی‌تفاوتی شده است، نیاز به بررسی نظام علت و معلولی در آقار جنگ شناختی نسبت به آنان است. آری! اوضاع کلان شهر‌ها نشان‌دهنده‌ی مسخ فکری و فرهنگی است. نشان‌دهنده آن اشت که سبستم کنترل فرمان دست نظام تمدنی غرب مدرن است ولی آیا این فرمان کنترل کننده‌ی دیگری ندارد؟ مشکل از کجاست؟ دغدغه‌ها درست تبیین نشده است یا دغدغه‌مندان ایمان قلبی به باور‌هاب خود ندارند یا هیچکدام؟ حقیقتا محتاجیم تا نظام توحیدی را برای خودمان حل کرده و اهمیت آنرا برای یکدیگر، روشن کنیم. این تبیین باید برای دیگری خود در جامعه نیز معرفی شود و از جنجال‌های پراز هیجان، نهراسید. به شهید مطهری، بهشتی، امام و رهبر انقلاب نگاه کنید و باخود بگویید، اگر بنا بود کسی با فلان پرخاش یا فلان بحث، جا بزند، که دیگر انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و استمرار پیدا نمی‌کرد! @araf11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺یک گزارش متفاوت🇵🇸 پ.ن: تحلیل‌های مردم احساسی است که چیز بدی نیست اما... ریشه‌ای نیست! ریشه‌ای یعنی چه؟ یعنی مسئله این است که وقتی به دنبال مقصر این لبخند‌های تلخ تر از گریه هستیم، باید به حاکمیت نظام مدرن و حاکیمت اسرائیل که اکمل افراد جهان مدرن است اشاره کنیم. باید بگوییم آن کسی که باعث شده کودکان فلسطینی اینگونه مورد ظلم و بی‌عدالتی قرار بگیرند بنا دارند که انسانیت را در تو بکشند و تورا از جهان واقعی اطرافت، بی خبر گذاشته تا مسخت کنند. اینگونه می‌توانند یک اسرائیل دیگر در ذهن‌ها ایجاد کنند تا اگر از نظر جغرافیایی نابود شدند، حداقل مرام صهیونیستی در افکار عده‌ای از مردم باقی بماند... چرا وقتی آن دخترک از بی‌عدالتی می‌گوید، به منشاء آن یعنی رژیم سفاک صهیونیستی اشاره نمی‌کند؟ چرا خبرنگار اشاره‌ای نمی‌کند؟ چرا یادگرفته‌ اند بدون پرداختن به ریشه‌ی مصائب، برای آنها اشک بریزند؟ این گزارشى از تعدادی انسان مسخ شده و مثلا ناراحت در ایران بود، گزارشی که شاید خود علتی بر سکوت جوامع بین‌المللی در خصوص فاجعه‌ی انسانی بر مردم مظلوم و مقتدر فلسطین است... علتی که به مسخ انسانیت توسط صهیونیست‌های مدرن اشاره می‌کند! @araf11
🔸چرا نویسندگی؟ ✍ علی کردانی دنیای امروز، دنیای رسانه و اثرگذاری است. به‌نظر شما فضای مجازی، به‌خصوص کلان‌گروه‌های چت و گفت‌وگو، چیزی جز نوشتن و تولید پیام است؟ جهان نویسندگی، تنها نوشتن نیست بلکه خوب‌نوشتن و چگونه‌ نوشتن است. نویسندگان بیش از آن‌که بنویسند، می‌دانند چگونه بیان کنند تا اثر بگذارند. نکته دیگر آن‌که در نوشتن کنش‌گری وجود دارد نه انفعال؛ بنابراین فردی که نویسندگی و چگونه‌ نوشتن را فرامی‌گیرد، نه تنها متأثر نمی‌شود که تأثیرگذار خواهد بود و حفظ او در همین فرآیند نهفته است. علاوه بر اینها، نویسندگی بهره هوشی را بالا می‌برد و به شما در کشف و فهم دنیای پیشین و پسین کمک می‌کند و مهارت‌های ارتباطی شما را بهبود می‌بخشد. اگر خوب بنویسید و تبدیل به نویسنده خلاق و حرفه‌ای بشوید، ممکن است در زندگی فرصتی به‌دست آورید که تنها مخصوص شما باشد. ☑️@VIRASTYHA
نسل کشی فلسطینیان جلوی چشم آنان که منافعشان کنار سفره‌های سرمایه داران تامین می‌شود، معنایی جز حرام لقمگی حکام عرب ندارد! ☑️@VIRASTYHA
بی‌غیرتی سکولار‌ها @araf11
فرق مهسا و آرمیتا در ۳ کلمه‌ است: داشتن روایت اول! روایت اول مهسا را دشمن نقل کرد و روایت اول آرمیتا را رسانه‌های داخلی... این است جنگ روایت‌ها ☑️@VIRASTYHA
تو اینستاگرام و توئیتر پرشده که آرمیتا گراوند بخاطر حجاب اجباری جانش رو از دست داد فقط یکبار از دوستانی که اعتقاد دارن که به حجاب آرمیتا تو مترو گیر دادن، چندبار بیان از مترو تهران استفاده کنن، و به حجاب افراد توجه کنن، خودبخود جوابشون رو میگیرن. آرمیتا که یه مقنعه‌ای روی سرش بود، خیلی از خانوما تو مترو هیچ پوششی روی سرشون یا حداقل روی دوششون نیست، کسی هم کاری باهاشون نداره. آرمیتا با لباس فرم مدرسه بود، خیلی از خانوما تو مترو با تیشرت و شلوار و دامن میگردن و هیچکس باهاشون کاری نداره. کم چرت و پرت بگید خدایی حجاب آرمیتا از حجاب خیلیا تو مترو بهتر بوده، چرا فکر میکنید بهش گیردادن برای حجاب؟ چرا انقدر باید احمق باشید که هرچی رسانه‌ها میگن رو باور میکنید؟ بعد جالبه مقایسه میکنن بامهسا امینی سر قضیه مهسا هم خیلیا دروغ گفتن، از پدرش تا رسانه‌ها. الانم یه دروغو به یه دروغ دیگه نسبت میدن تاجوسازی کنن. انقدر موضوع واضح بوده، خانواده و دوستاش هیچکدوم اعتراضی نداشتن و گفتن بصورت طبیعی این اتفاق براش افتاده. افسار عقلتون رو دست دروغگوها ندید | عضوشوید 👇 @hosein_darabi
🔰در آستانه هشتم آبان روز نوجوان به یکی از دغدغه‌های آنها پرداختیم. مخالفت‌های دینی از کجا آغاز می‌شود؟/ اسلام را وارونه به نوجوان و جوان امروزی معرفی نکنیم ✍ همشهری آنلاین- گروه فرهنگی: یادداشت پژوهشگر: 📌برخی نوجوانان و جوانان ایرانی دین را عامل محدودیت و لذت‌ نبردن می‌دانند و به همین‌دلیل با دین و دین‌داران فاصله‌گذاری می‌کنند. «خداناباوری» جزو دلایل دوری از دین محسوب نمی‌شود. 📌انسان از محدودیت فرار می‌کند و دین را سدی مقابل خود می‌بیند. در این وضعیت چند سوال مطرح می‌شود: ۱- باید و نبایدهای دینی تنها آخرت را پوشش می‌دهد؟ یا این‌که دین برای دنیا و آخرت برنامه دارد؟ ۲- آنهایی که برای رسیدن به کالای دنیا، دین‌گریزی را در پیش گرفتند، آیا دنیاشان آباد شد؟ سرانجام به کجا رسیدند؟ و سوالاتی مشابه این، که باید پاسخ صحیحی به آنها داد. 🗂 متن کامل یادداشت در همشهری آنلاین
به نقل از منابع غیر رسمی، نخست وزیر اسرائیل تیم ویژه ای از افسران مورد اعتماد و باسابقه موساد را جهت پیدا کردن دعایی که چاهزاده رضا پهلوی در یکی از سوراخهای متعدد دیوار ندبه گذاشته، مامور نموده است. © شهاب‌گرافی کپی‌رایت ندارد...🔻 💯📮@SHAHAB_GRAPHY
۸ آبان۱۴٠۲/سال سوم از نظمیه ی کنت فورت اتریشی تا امنیت مسجد محور محلات ظاهرا تاسیس اولین اداره پلیس یا «نظمیه» ایران به شکل مدرن و به تقلید از غرب، به سال۱۲۵۸ شمسی باز می گردد(حدود ۱۴۴ سال پیش). مسئول تاسیس و مدیریت هم «کنت دومونت فورت» اتریشی بوده که به درخواست ناصرالدین شاه در سفر اتریش، به ایران می آید و کار را شروع می کند( تاریخ موسسات تمدنی ایران، محبوبی اردکانی ج۲ص۱۴٠). به جد میتوان گفت که یکی از بنیادی ترین تفاوت های نوع هدایت جامعه در اسلام و مدرنیته در همین کلمه نهفته است: ، که قرین جبر، کم دقتی و پر هزینه بودن است. اما اسلام عزیز که معتقد به است(آیه۲۵حدید)، این هدف بنیادین را از طریق روشهای مدیریتی عملیاتی می کند. فی المثل می توان تامین امنیت یک شهر را به ده مرکز نیروی انتظامی سپرد، یا آنرا به صد ، به عنوان قلب یک واگذار کرد. در واقع نظام هدایتی پیشرفته اسلام، واحد ها را خُرد و کوچک می کند، آنگاه مدیریت آسانش را به می دهد. تجربه بسیار بسیار گرانقدری که در تاسیس های انقلاب اسلامی داشتیم، آنهم دقیقا یک روز بعد از پیروزی انقلاب! تامین امنیت در قالب خُرد، محله ای و به محوریت مساجد، چند خاصیت بسیار مهم دارد: ۱. به دلیل کوچکی واحد مدیریت، دقت و سرعت کار بالا می رود ۲. اعضای هر محله، مسئول تامین امنیت خودشانند، به همین دلیل تعهد بسیار بالایی به کار دارند ۳. تامین امنیت بین اعضای محل پخش می شود، به همین دلیل نیاز به استخدام نیروی دائمی ندارید ۴. مدل تامین امنیت محله ای، بستر بسیار مناسبی است برای ضرب کردن شور و نشاط جوانان محل، در تامین امنیت خود، خانه و ناموسشان و هکذا دهها فایده دیگر. در واقع تشکیل به عنوان یکی از شعبه های ، یکی از بارزترین نمونه های مواجهه تمدنی امام ره، با ساختارهای متمرکز جبری سازمانی غیر مردمی غربی بود. مدلی که به هرکجا که صادر شد نجاتش داد: از بسیج مردمی سوریه، از عراق، از در یمن و... . مدلی که رهبر انقلاب به حق در وصفش فرمودند:«هیچ نظیری در دنیا نداشت و کاملا و صد در صد متکی به اندیشه اسلامی بود». جالب تر اینکه در پاسخ به منشا بسیج می گویند:«امام این پدیده بی نظیر را، از دل کوچه پس کوچه های شهرها و از دل خانه های مردم به وجود آورد»(۹۸/۹/۶). آن معمار فقید نیز در آخرین پیامشان برای تعیین نماینده در و پس از حدود ده سال تجربه تامین امنیت به محوریت مساجد محله ها می گوید: این نهاد انقلابی، حافظ اسلام و انقلاب گردید، مسلمانان را شاد و دشمنان اسلام و کشور را ذلیل کرد(۶۶/۵/۲۲). آیا عجیب، مشکوک و غم انگیز نیست؟ مدلی که در کوران سخت ترین مصائب این کشور، انقلاب و اسلام را نجات داده بود، یک سال پس از رحلت حضرت امام منحل شد و مردم از فواید فراوانش محروم. ، یکی از ارکان نُه گانه خدمات مسجد طراز است که در دوره مسجد و اداره جامعه به آن پرداخته شده. ایضا لبیکی است به تاکید رهبر معظم انقلاب به استفاده مجدد از تجربه کمیته ها در دهه شصت(۹۸/۹/۶). ✍️قاسم یزدانی خراسانی @besalamen_amenin
💢کاپوچینو یا کتاب ▪️ناسوت، لاهوت، ملکوت و ... اینها عوالم نیستند و منم نمی‌خوام حرفی از فلسفه و عرفان بزنم؛ ▪️اهل قم حتما مجتمع ناشران رو می‌شناسن و شاید به اونجا رفت و آمد هم داشته باشن ▪️وقتی برای خرید کتاب می‌ری داخل بعضی طبقات یه کافه هم گذاشتن که خستگی خرید کتاب رو با یه نوشیدنی از تنت بیرون کنی ▪️البته خستگی قیمت کتاب رو وگرنه خرید کتاب که جز لذت چیزی نداره ▪️کتاب رو خریده بودیم و نشستیم چیزی بخوریم ▪️اسم کتاب حکمت الاشراق بود و از اسمش مشخصه که موضوع کتاب چیه ▪️اما منوی کافه توجه برانگیز بود ▪️عناوینی همچون: انسان کامل، عقل سرخ و حتی شازده کوچولو و بینوایان هم به چشم می‌خورد ▪️به نظر می‌رسید که سهامداران کلان این کافه باید شیخ اشراق، ملاصدرا و ابن عربی باشن و چندتا سهامدار خرده‌پا مثل ویکتورهگو، اگزوپری و ... ▪️جالبه که هزینه یک جلد کتاب با هزینه یک دورهمی ساده به صرف کاپوچینو تقریبا هم اندازه می‌شد با این تفاوت که لذت کاپوچینو در حد 5 دقیقه و لذت کتاب بیشتر از 50 ساله ▪️اما به نظرتون انتخاب عموم مردم کدوم گزینه‌ست: کاپوچینو یا کتاب؟ ✍️مصطفی گودرزی (ماهئیل) @HOWZAVIAN @toolid_mohtava
نوشته: به جای فیلتر مجازی دشمن، سواد رسانه‌ای مردم رو بالا ببرید. به ایشون بگید: اولین اصل در سواد رسانه‌ای همین است که باید جلوی نفوذ رسانه‌ای دشمن که تمام هویت شما را نشانه گرفته است را گرفت. باید راه نفوذش را بست. بعد اینطور براش توضیح بدید: اگر عقل شما می‌پذیرد که تمام مرزهای جغرافیایی را یله و رها بگذاریم که هرکس و ناکسی بیاید و هر غلطی می‌تواند بکند، اما در عوض ما به دست هر ایرانی پیشرفته‌ترین سلاح و بهترین آموزش‌ها را بدهیم، عقل ما هم خواهد پذیرفت که مجازی را رها کنیم و به مردم صرفاً «سواد» بیاموزیم. ✍ @fakhrian_ir #⃣
جبههٔ  اسلامی در فضای مجازی
✊🏻 @jebheh
📚 فراخوان یادداشت نویسی 🔗 ارتباط با ما : @mohammad4731 🗓 با پرداخت حق الزحمه مطلوب 🖍 اطلاعات بیشتر در پوستر @HOWZAVIAN
پارسال، پنجشنبه نماز مغرب و عشا تمام شده بود. در حیاط مدرسه علمیه معصومیه، قدم می‌زدم ‌و اخبار را دنبال می‌کردم تا ببینم کدام شهر درگیر اغتشاش شده و آسیب‌ها چقدر بودند؟ علامت باتری بالای صفحه‌ی موبایلم، قرمز شده بود. ۳_۲_۱ درصد و تمام... تلفنم خاموش شد و من درحالیکه برای شرکت در ادامه‌ی جلسات حل مسأله وارد آمفی تئاتر معصومیه می‌شدم، ذهنم را درگیر اخبار شرارت‌های بی‌غیرتان می‌دیدم. حدود ۱۲ ساعت از صبح تا شب، کلاس پشت کلاس، بی وقفه، در معصومیه مشغول بودیم. دیگر برای کلاس شب حوصله‌ای باقی نمانده بود. استادی که روی سن رفته بود تا مارا با چگونگی حل مسائل آشنا کند، بدون توجه به اخبار اغتشاشات، با خونسردی تمام از بوم حل مسئله‌اش رونمایی می‌کرد تا از آن استفاده کنیم. نه تلفنی در اختیار داشتم و نه حوصله‌ای برایم باقی مانده بود! لحظه‌ شماری می‌کردم تا کلاس تمام شود. بعد از روزی پر از مشغله با دوستانم به حرم رفتیم. آنجا توانستم گوشی خود را شارژ کنم. بعد از کمی وقفه، اخبار را چک کردم... درگیری در جاده‌ی کرج_قزوین جوانی به نام سید روح الله عجمیان به علت صدمات وارده توسط اغتشاش‌گران به شهادت رسیده است. فیلم‌ حادثه در تمامی کانال‌ها منتشر شده بود. چه کربلایی رخ داده! چه جسارتی. است بر حضرت انسان...؟ و سوالی که در ذهنم نقش بسته بود: چرا عریان...؟ حالم آنقدر بد بود که می‌خواستم بر سر هر جوانی از هم تیپ‌های قاتلان عجمیان، فریاد بزنم. از حرم که خارج شدیم، ارم و صفاییه را برانداز می‌کردم تا انتقام روح الله را بگیرم ولی دهانم قفل شده بود... آهای خانم! اینجا قم هست... حجابت‌ را درست کن! حیف! این صرفا دغدغه‌ی دلی من بود که در ذهنم خطور می‌کرد... نه بی حجابی در خیابان قدم می‌زد و نه من مثل روح الله، آنقدر شجاعت داشتم تا از ناموس دین، دفاع کنم! بر سر مزار شهید مطهری بودم که همه‌ی احساس نفرتم از دشمنان دین ، در خانه‌ی دلم لانه کرده بودند و خیالات پراکنده‌ام را، به فیلمنامه‌ای در ذهنم بدل ساختند. صدای دو جوان با تیپ‌های امروزی که مشغول گفت‌و‌گو با طلبه‌ای جوان و خنده رو بودند، چشمانم را از روی قبر حضرت معلم، برداشت. فاتحه‌را خوانده نخوانده رها کردم و در دلم از استاد مطهری، کمک خواستم تا قفل زبانم را بشکند...! واحلل عقدة من لساني برای منی که داعیه‌ی دفاع از حق داشتم، ذلت بار بود که روح‌الله را تنها بگذارم. میدان نبرد من با جاهلیت مدرن، مسجد بالاسر حرم بود. دو جوان را به پیکار فراخواندم. بعد از سلام و احوالی سرد، از خود برای من می‌گفتند: خیلی اهل روضه هستیم ولی نماز نمی‌خوانیم. از دشمن و شاه هم بیزاریم ولی چرا نمی‌زارید که خواهرامون راحت باشن؟ بابا کی کاری بهشون داره؟ خودم اگر ببینم یکی چپ چپ نگاهشون می‌کنه، پدرشو در میارم! تناقض جمله‌ی جوانِ به قول خودش اهل روضه، جنگ ترکیبی را برای من ملموس کرد. برای او تعریف غیرت را خواستم. از او درباره‌ی حکم خدا پرسیدم. از آمریکا گفتم و از نقشه‌هایی که بنا بود بین حسین(ع) و یزید(علیه اللعنة)، آشتی برقرار کنند! همزمان که سخن می‌گفتم و سخن می‌شنیدم، به یاد تن برهنه‌ای که عصر پنجشنبه بر روی زمین گرم جاده، افتاده بود، بغض کردم. تصویر مقتلِ آن روز، جلوی چشمانم آمد و من به جوانی که درحال توجیهات غیر منطقی اندیشه‌هایش بود ، خیره شدم. جوان کمی مِنّ و مِن می‌کرد. معلوم بود به باور‌هایش، اعتقادی ندارد. روضه‌ای که برایش گریه کرده، زیر عَلَمی بنا‌شده بود که ابن زیاد هم پای منبرش می‌نشست! جدایی دین از سیاست، از صد فحش ناموس برای من بدتر بود. اجازه‌ی ادامه دادن به صحبت‌های‌ جوان را ندادم و از او تعریف سیاست را خواستم. کمی مکث کرد. چشمانش را به اطراف می‌چرخاند تا فرصتی به خودش بدهد و اندیشه‌هایش را بازخوانی کند. فهمید که از بین حیوانات، مسخ طوطی شده است و چون او هرچه را که دیگران دیکته کرده‌اند، نوشخوار می‌کند. تفاوت سیاست علوی و اموی، ذهن جوال جوان را، به جریان انداخت. اینبار خودش تحلیل می‌کرد و این دفعه، خودش بود که باور می‌کرد! سخنانم در صحن مسجد اعظم با جوان، آن هم بعد از یک ساعت به پایان رسید. نمی‌دانم اکنون آن جوان تهرانی با زنجیر طلایی رنگش، در کجا زندگی می‌کند ولی من تبیین کردم آنچه را که سلاطینِ آزادی بیان بر شنیدنش، فتوا به حرمت داده بودند. راه روح‌الله و سربازان سید روح ‌الله، با تبیین حق به مقصدش، نزدیک‌تر خواهد شد! یاعلی ✒علی عسگری @araf11
رابطه تفکیک جنسیت دانشگاه و پیشرفت علمی به نقل از معاون دانشجویی وزارت علوم، دانشگاه قم و دانشگاه فرهنگیان که سیاست تفکیک جنسیت را اعمال میکنند، پایین‌ترین سطح آسیب اجتماعی دانشجویان کشور را دارا هستند. همچنین طی اجرای ۲ساله تفکیک جنسیت در دانشگاه علامه، به نقل از ریاست این دانشگاه، افزایش قابل توجه معدل دانشگاه، کاهش چشمگیر پرونده های انضباطی، افزایش قبولی های ارشد و دکتری و کاهش 50 درصدی مشروطی‌ها را در پی داشته است. این آمارها نشان‌دهنده موفقیت پیاده‌سازی الگوهای دینی و عقلانی نسبت به رویه عمومی موجود است و اگر دانشگاه را محلی برای پیشرفت و سعادت و رشد افراد و تقویت جریان علمی کشور میخواهیم؛ باید دست از الگوهای منسوخ، شکست‌خورده و آسیب‌زا دست بکشیم. ✍سیدامیرحسین حسینی ✅به افرا بپیوندید: @afra_eco
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیژن عبدالکریمی: نگرش مردم ما توده‌ای و عوامانه است و گاهی مردم هزیان می‌گویند. ****** کافی بود یک نفر از جبهه انقلاب، این تعابیر را درباره مردم به کار می‌برد، آن‌وقت برای اعلام برائت، حتی خود انقلابی‌ها صف می‌کشیدند! جالب است صراحت و غلظت این دست افراد می‌شود بیان واقعیت اجتماعی، ولی شفافیت و حساسیت ما می‌شود تندروی و فاشیسم! اگر ما بگوییم مردم «توده‌ای» و‌ «عوام» و «هذیان‌گو» هستند، به قطعات مساوی تقسیم خواهیم شد... فرض کنید در آنتن زنده تلویزیون یکی از اساتید و پژوهشگران انقلابی، تعبیر هذیان‌گویی را درباره مردم به کار می‌برد: اول انتخاب و شرق و جماران و اعتماد موضع‌گیری می‌کردند وا اسلاما که....، بعد صبح نو و جریان نئو قالیبافیسم، و بعد خبرگزاری‌های خودی، سیل ملامت‌ها را نصیب این استاد و یا پژوهشگر می‌کردند: فاشیست تندرو پایداری‌چی ضدمردم انحصارگرا خالص‌ساز تنگ‌نظر افراطی و .... بعد هم تا چند ماه بایکوت قسمتش می‌شد! نمی‌دانم اگر بگویم جبهه فکری انقلاب، بیچاره است به شما برمی‌خورد و ناراحتی ایجاد می‌شود یا نه.... ولی از عمق دل متأسفیم. @cafe_fekr
شما چرا به خودت گرفتی رزمنده!؟ ضمنا نفرمودید این قرار را کی‌به شما یاد داده اما یاد نداده که به‌جای مستکبران نجنگی و درست وسط میدان جنگ حق و‌ باطل به تضعیف جبهه مقاومت نپردازی. کمی از امریکا درس بگیر و درست وسط جنگ پشت همپیمان خودت را خالی نکن. فعلا که لازم نشده ما به جای شجاعان غزه بجنگیم اما این را بدان که مستضعفان هم باید برای هم و هم اگر لازم‌شد به جای هم بجنگند. کمی قرآن بخوان جناب دیپلمات!👇 «وَمَا لَكُمْ لَا تُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِينَ مِنَ الرِّجَالِ وَالنِّسَاءِ وَالْوِلْدَانِ الَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا أَخْرِجْنَا مِنْ هَٰذِهِ الْقَرْيَةِ الظَّالِمِ أَهْلُهَا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ وَلِيًّا وَاجْعَلْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ نَصِيرًا» (آیه 75 سوره نساء 76) چرا در راه خدا جهاد نمی‌کنید و در راه (آزادی) جمعی ناتوان از مرد و زن و کودک که (در مکه اسیر ظلم کفارند و) دائم می‌گویند: بار خدایا، ما را از این شهری که مردمش ستمکارند بیرون آر و از جانب خود برای ما (بیچارگان) نگهدار و یاوری فرست. 🖋محمدرضا باقرزاده https://eitaa.com/MohamadRezaBagherzadeh