هدایت شده از خبرگزاری فارس
دادستان نظامی تهران: برای رسیدگی به شکایت خانوادۀ دختر نوجوان شعبۀ ویژه بازپرسی تعیین شده است
🔸دیشب فیلمی از برخورد با دو دختر نوجوان در فضای مجازی منتشر شده است.
🔹دادستان نظامی تهران در رابطه با انتشار فیلمی از برخورد با دو دختر نوجوان در فضای مجازی گفت: با آغاز تحقیقات، بازپرس ویژه، دستور جمعآوری کلیه مستندات، از جمله فیلم دوربینهای مداربسته اطراف را برای ثبت در پرونده به ضابطین خاص صادر کرد.
🔹ماموران حاضر در صحنه شناسایی و به نحو قانونی احضار شدهاند. بازپرس صرفا دستور استخراج فیلم برای ثبت در پرونده را صادر کرده و هیچ دستور یا مجوزی برای تحویل آن به شاکی یا وکیل او و یا انتشار آن در رسانهها صادر نکرده است.
@Farsna - Link
هدایت شده از رحا مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا آیت الله خوئی با تاسیس "جمهوری اسلامی" مخالف بود؟
#کلیپ
🌐 رسانه حوزه انقلابی (رحامدیا)
🆔 @rahamedia
هدایت شده از ویراستی ها
⚠ لایحهی عفاف و حجاب را جدی بگیرید!
هشداد استاد تراشیون به کارگزاران نظام
https://virasty.com/tarashiun_ir/1722879093667525613
#حجاب
#حرام_سیاسی
#خیانت
#تضعیف_دینداری
☑️@VIRASTYHA
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
🔺مناظره زنده تلویزیونی با موضوع «مسکن حمایتی»
🔺با حضور پیروز حناچی (شهردار سابق تهران و دبیر اسبق شورای عالی شهرسازی و معماری) و محمدمنان رئیسی (مدیر پژوهشکده معماری و شهرسازی اسلامی و عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی).
🔺شنبه، ۲۰مرداد۱۴۰۳، ساعت ۲۲:۳۰، شبکهٔ چهار سیما، برنامه شیوه
🔺پینوشت: از آقای دکتر حناچی که پیشنهاد انجام این مناظره را پذیرفتند و فرصتی را مهیا کردند تا بالاخره بعد از سالها، مردم شریف ایران شاهد یک مناظره داغ و زنده در زمینه سیاستهای مسکن و شهرسازی باشند صمیمانه سپاسگزارم. این مناظره در زمینه مسکن (به عنوان یکی از جدیترین مسائل اقتصادی مردم) بین نمایندگان دو طیف کاملا متعارض در زمینه سیاستهای مسکن و شهرسازی میتواند مشخص کند که اگر دولت جدید به دنبال حل مسئله مسکن به ویژه مسکن محرومان است بایستی چه مسیری را در پیش بگیرد.
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb
هدایت شده از روشنگری
🔺 جواب منطقی و دقیق به فیلمی پخش شده از گشت ارشاد
• اولا: قضیه مربوط به یک ماه و نیم پیش بوده
• ثانیا: قبل از این ویدئو، در جایی دیگه مأمورا بهشون تذکر دادن و اینها فحاشی کردن و فرار کردن
• ثالثا: تو همین ویدئو هم واضحه که یکیشون با آرنج میکوبه تو سر مامور
• رابعا: در بقیه کشورها هر کس جلوی مامور کوچکترین مقاومتی کنه خیلی بدتر از این باهاش برخورد میکنن.
• خامسا: قبلا میگفتم چرا مامور مرد دستگیرشون میکنه، اینبار که مامور زن رفته، طرف هم فحش داده
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از روشنگری
علیرضا اکبری وکیل دادگستری:
طبق گزارش پلیس جرم این دو نفر فقط بیحجابی نبوده..
فرار و مخفی شدن و تعقیبشان به خاطر «توهین به مأمور» بوده. توهین به مأمور جرم مهمیست. طبق ماده 609 م.ا مجازات حبس و شلاق دارد. در ادامه مرتکب تمرد هم شدند و این هم طبق ماده 607 م.ا تا یکسال مجازات حبس دارد..
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از روزنه
وطنفروشها همیشه بازنده اند!
آری! بازندهاند؛ در هر لباس و هر صنف و تبار و طایفهای که باشند!
فارغ از هر نگاهی که به ورزش بانوان داشته باشیم، باخت کیمیا علیزاده که کشورش را به بیگانه فروخت و رفت، مایه خوشحالی است!
خداقوت به بانوی شجاعی که با اینهمه فشار روانی #ضدانقلاب، مردانه مقابل ورزشکار وطنفروش ایستاد و پیروز شد...
بانو نعمتزاده هم بدون لکنت و با افتخار پای #ارزشها و #عقیده را به میدان المپیک کشاند و مدالش را به امامش تقدیم کرد
حالا که #لشکر_مجازی_وطنفروشها مثل #زامبی به این بانو هجوم بردهاند، خوب است برخی بزرگان _فارغ از هر دیدگاهی که در مورد اصل ورزش بانوان دارند_ این اقدام آن بانو را مورد تجلیل قرار دهند؛ چه اینکه آن ابراز عقیده و این ابراز غیرت، هر دو ستودنیاند؛ در هر لباس و صنف و تبار و طایفهای که باشد...
@rozaneebefarda
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
بازندهی این مسابقه وطنفروشی و نمکنشناسی بود.
برنده هم دختر ایران🇮🇷
چهقدر چسبید این برد.
@srdrgm
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻چارهای نیست ...
🖊مهدی جمشیدی
همه میدانیم که در مواجهه با آسیبهای اجتماعی – از جمله کشف حجاب – راهکارهای فرهنگی و نرم، تقدّم و ترجیح و اصالت دارند و نقطۀ شروع هستند، اما:
اوّلاً، میتوان باور کرد که اکنون، کسانیکه کشف حجاب میکنند، «نمیدانند» که رفتاری خلاف شرع و خلاف قانون انجام میدهند؟! دستکم در دو سال گذشته، اینهمه از وجوه شرعی و قانونی حجاب، «سخن» به میان آمد و «تحلیل» و «تبیین» شد، اما اینکه همچنان کسانی کشف حجاب میکنند، جز به معنی لجاجت و دهنکجی و خودخواهی و گردنکشی است؟! مسأله، «ندانستن» است یا «نخواستن»؟! مسأله، عجز در برابر میل به «تبرّج» و «خودنمایی» است یا «توجیه» و «اقناع» نشدن از لحاظ فکری؟! مگر انسان فقط اندیشه و فکر و عقلانیّت و تدبیر است و از میل و تمنّا و خواهش و هوس، تهی است؟! مگر جز این است که آدمی به بسیاری از دانستهها و معلوماتش عمل نمیکند؟! مگر جز این است که اگر «الزامهای بیرونی» و «قواعد اجتماعی» در میان نباشد، برخی حاضر نیستند خودجوش، حداقلهای اخلاقی و انسانی را مراعات کنند؟! هیچگاه همۀ جامعه، کنشهایشان را بر اساس فرهنگ، صورتبندی نمیکنند، بلکه در این میان، کسانی نیز هستند که «زبان تأدیب» را بهتر از «زبان تعلیم» میدانند. ازاینرو، حتی در شرع نیز اجرای احکام اجتماعی، تنها به وجدان ایمانیِ اشخاص، واگذار نشده، بلکه برخی از معاصی، «جُرمانگاری» شدهاند و حاکمیّت دینی، موظّف گردیده که با آنها برخورد کند. تمام لایههای جامعه از نظر «رشد هویّتی» و «فهم فرهنگی»، در یک سطح نیستند و نباید از همه، توقع رفتار یکسان را در برابر قانون و شرع داشت؛ برخی هستند که با تظاهر و تجاهر به معصیت در عرصۀ عمومی، کرامت نفسِ خودشان را مخدوش میکنند و زمینۀ مواجهۀ قانونی و سخت را نسبت به خودشان فراهم میکنند. آنکه از «کرامت نفس»، بهرهای داشته باشد، هرگز حاضر نمیشود با درهمشکستن شرع و قانون در عرصۀ عمومی، خودش را در معرض مواجهۀ انضباطی و تأدیبی قرار بدهد.
ثانیاً، در جاییکه جبهۀ امنیتی و سیاسی و رسانهای دشمن، با تحرّکات خود در طول یک دهۀ گذشته، توانسته «رخنۀ فرهنگی» ایجاد کند و سبک زندگیِ برخی را تغییر بدهد، باید در برابر این چالش «تحمیلی» و «بیرونی» و «ساختگی»، فقط به سراغ کارهای فرهنگی رفت که دیربازده هستند و چهبسا تا بهسرانجامرسیدنشان، سیلاب ولنگاری و بیمبالاتی در سبک زندگی، بخشهای بیشتری از جامعه را در خود فروببرد؟! ما در شرایط طبیعی و عادی به سر نمیبریم و آنچه که اتّفاق افتاده، حاصل روند خودجوش و درونیِ جامعۀ ایران نیست، بلکه جامعۀ ما در حال دستکاریشدن از سوی نهادهای امنیتیِ بیگانه است. مسأله، یک «طرح امنیتی و سیاسی» برای براندازی نظام از طریق انقلاب در سبک زندگی است و روشن است که بهترین نقطۀ شروع، معارضۀ با «نمادها»ی سبک زندگیِ اسلامی و ایرانی همچون حجاب است. آری، حجاب در هندسۀ فرهنگیِ ما، در حکم «دیوار برلین» است که اگر فرو بریزد، «زنجیره»ای از استحالۀ هویّتی به راه خواهد افتاد. اگر جامعه در قلمرو سبک زندگی، به سوی الگوهایی به حرکت افتد که تجدّدی هستند، خودبهخود، میان جامعه و حاکمیّت، شکاف و گسست ایجاد خواهد شد و آنگاه، دشمن میتواند بهسرعت، میوههای این تضاد و کشمکش را در حوزۀ سیاست بچیند. مسألۀ حجاب، این اندازه حسّاس و کلیدی است و میتواند بحرانی در سطح «امنیّت ملّی» پدید بیاورد. کدام نظم سیاسی است که در برابر چنین طرح حسابشده و ترکیبی و مخرّبی، فعالیّتهای فوری و اضطراری را کنار بگذارد و وضع موجود را به حال خویش رها کند و به فعالیّتهای بلندمدّت و دیربازده، بسنده نماید؟! اکنون که سیلاب برهنگی و ولنگاری در جامعه به راه افتاده و میرود که لایههای مختلف جامعه را درگیر خود کند و سبک زندگیِ غربی را «عادیسازی» و «هنجار» نماید، باید دستی برآورد و بازدارندگی داشت. این سیلاب، «علاج بیدرنگ» و «واکنش بیامان» میطلبد، وگرنه فساد، فساد میآفریند و خودش را به صورت تصاعدی، بازتولید میکند. آنان که از عقل حکمرانی نصیب بردهاند، بهخوبی میدانند که باید در مرحلۀ نخست، جلوی سیر شتابنده و گستاخانۀ فساد و فحشا را با مواجهات قانونی و خیابانی گرفت، و آنگاه، با طرح فرهنگیِ جامع و سنجیده، جامعه را از سیطرۀ تصرّفات و تعدّیّات عالَم تجدّد رها کرد. برایناساس، «طرح نور» یک ضرورت اجتماعی است و اکنون که در گرداب تهاجم فرهنگی و فرسایش هویّتی فروغلتیدهایم و رخنههای فرهنگی سربرآوردهاند، باید آن را ادامه داد تا دستکم، «خونریزی فرهنگی» به مرحلۀ «اغمای فرهنگی» نرسد.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
هدایت شده از روشنگری
🔻#امیرکبیر می خواست کارخانه توپ سازی افتتاح کند تا #ایران از نظر قدرت نظامی تقویت شود.
🔻#انگلیس شایعه می کرد مردم گرسنه هستند و امیرکبیر جنگ #طلب_است.
🔻پس از شهادت امیرکبیر، انگلیس #بوشهر و خارک را تصرف کرد تا هرات را از محاصره #حسام_السلطنه در بیاورد و با قرارداد پاریس، آنرا از ایران جدا کرد.
#مردم گرسنه تر شدند چون هرات دریچه تجارت ایران با خاور دور بود.
🔸پی نوشت: ۳۰۰ سال ایران را مثل تکه گوشتی میان کفتارها، تقسیم کردند و ما نگاه کردیم، چون #قدرت نداشتیم.
🔸امروز که در حال بازپس گیری اعتبار ایران هستیم، می گویند موشک پول نان و خانه و ماشین است.
چرخ توسعه کشورهای پیشرفته، با فناوری #نظامی به حرکت درآمده و آنها خوب می دانند این فناوری برای ایران چه آینده روشنی ترسیم می کند.
✍ سید محسن خادمی
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از کانال حمید کثیری
🔴 به بهانه بحثهای دوباره پیرامون کیمیا علیزاده!
المپیک ۲۰۱۶ ریو
کیمیا تبدیل به اولین بانوی ایرانی میشود که مدال المپیک کسب کرده. او برنز میگیرد، اما مثل همه کسانی که مدال طلا گرفتهاند و بلکه بسیار فراتر از آنها با او برخورد میشود.
تمام ساز و کار رسمی و غیر رسمی در ایران بیشترین پاداشها و تکریمها را نسبت به کیمیا انجام میدهند، به نحوی که تا آن زمان در تاریخ ورزش کشور بیسابقه بوده.
سال ۲۰۱۸
کیمیا ازدواج میکند و تصمیم به مهاجرت میگیرد و بعد از سفر به هلند، دیگر به کشور باز نمیگردد.
یک سال بعد BBC او را یکی از ۱۰۰ زن الهامبخش و تأثیرگذار سال ۲۰۱۹ مینامد و کیمیا در نخستین واکنش در اینستاگرامش مینویسد: «من یکی از میلیونها زن سرکوب شده در ایرانم که سالهاست هر طور خواستند بازیام دادند.»
بعد از آن هم، چند بار مصاحبه میکند و در اینستاگرامش به هر بهانهای علیه کشور موضع میگیرد.
المپیک ۲۰۲۰ توکیو
چهار سال قبل، همین روزها؛
قرعه ناهید کیانی نماینده ایران، به کیمیا علیزاده نماینده تیم پناهندگان خورده است. آن بازی را علیزاده میبرد.
بعد از بازی، زمین و زمان به جمهوری اسلامی میتازند که قدر قهرمانانش را نمیداند و چرا باید کیمیا علیزاده که اینچنین قهرمان! است، برای ایران به میدان نرود؟!
کیمیا علیزاده دو ساعت بعد، بازیاش را واگذار میکند و از دور رقابتها کنار میرود!
مسابقات جهانی ۲۰۲۳ باکو
ناهید کیانی همه رقبا را شکست میدهد و مدال طلای مسابقات جهانی را کسب میکند.
المپیک ۲۰۲۴ پاریس
باز هم در بازی اول ناهید کیانی از ایران و کیمیا علیزاده که این بار از بلغارستان در بازیها شرکت کرده، به هم میخورند. کیانی بازی را میبرد و بعد مسیرش را تا فینال ادامه میدهد تا به لطف فینالیست شدن او، علیزاده هم بتواند به بازیها ادامه دهد.
در پایان شب، ناهید از ایران مدال نقره المپیک را میگیرد و کیمیا از بلغارستان مدال برنز. ناهید کیانی تبدیل به اولین بانوی حاضر در فینال المپیک در تاریخ ورزش ایران میشود.
اما بعد؛
دیروز بعد از بازی این دو نفر، دوباره این بحث زنده شد که کیمیا نیز دختر ایران است و ما دیروز، هم گریستیم و هم خوشحال شدیم!
شاید برایتان جالب باشد بدانید مسئولین ورزش کشور، با وجود همه مصاحبههای علیزاده، هیچگاه راه بازگشت را به روی او نبستند، اما او اصرار داشت و دارد که علیه کشور موضع بگیرد. آخرینش را میتوان در کلیپی که کمپانی نایک چند هفته قبل با کیمیا ساخته، مشاهده کرد!
آیا برای چنین فردی، باز هم باید گریست؟!
او برای کشورهای دیگر میجنگد، به نوعی #بیوطن است و نهایتا بتواند موفقیتهای فردی بیشتری را تا آخر عمر تجربه کند، اما تنهایی و بیوطنی انتخاب خود اوست.
میتوان اینجا بود و علاوه بر موفقیتهای فردی، #شادی_جمعی را نیز تجربه کرد. میتوان در بدبینانهترین حالت برای ایران جنگید، حتی اگر به بخشهای زیادی از آن هم انتقاد داشته باشی، اما زیر پرچم کشور دیگری جنگیدن و علیه ایران موضع گرفتن انتخاب خود اوست. عواقبش هم با خود او ...
این چند خط از عطاءالله مهاجرانی در حاج آخوند هم باشد پایان این نوشته:
«حاج آخوند نکتهای گفت که نفسم بند آمد. گفت: رستم میدانست که دارد پسرش را میکشد. بین پسرش و ایران، ایران را انتخاب کرد. رستم مثل ابراهیم بود و سهراب هم اسماعیل او ...»
#حمید_کثیری 👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یازهرا، سجده، مناجات
واکنش مردم مؤمن ایران
در زمان فتح و ظفر
در زمان استیصال
فطرت ناب این مردم پاک و نجیب
در تحلیلهای جامعهشناختیتان، اینها را هم ببینید.
@srdrgm
هدایت شده از ویراستی ها
ناجوانمردانه ترین کشتی تاریخ وقتی رقم خورد که حریف بلغاری فهمید کتف حسن، مصدوم است...
#حسن_یزدانی
#المپیک
https://virasty.com/Hamshahrinews/1723230416208723335
☑️@VIRASTYHA
هدایت شده از کانال حسین دارابی
وسط اینکه غربگرایان ایرانی داشتند نطق میکردند که: "نباید انتقام بگیریم چون آمریکا و اسرائیل گفتند میخوان آتشبس کنند"، صهیونیستها با 3 بمب یک تنی آمریکایی، بیش از 120 آواره را در مدرسه التابعین غزه به طرز فجیعی کشتند.
حتی پینوکیو هم اینقدر از روباه مکار فریب نخورده بود!
حسین رجایی
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از روشنگری
یک روز دختری در ایران، در اداره پلیس از دنیا میرود تمام ظرفیت غرب در داخل و خارج برای خونخواهی او بسیج می شوند و یک روز صدها زن و کودک به گوشت چرخ کرده تبدیل می شوند ولی آنها خم به ابرو نمی آورند.
انتقام روزی خواهد رسید تو مواظب باش ذره ای در دلت محبت و حسن ظن به آنها نباشد.
#مظلومیت #غزه
√ @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از آنتی سکولار
زود رنجی داخلی و خارجی ظریف
🔻محمد علی ابطحی از محکومین فتنه 88 و رئیس دفتر سید محمد خاتمی در مطلبی که در شبکه مجازی ایکس منتشر کرد تلویحا از قهر محمد جواد ظریف انتقاد کرد.
♨️ او با صحه گذاشتن روی زود رنج بودن ظریف آرزو کرده ایکاش در سیاست داخلی هم مثل سیاست خارجی برای مردم بجنگی!
⁉️جهت یادآوری به آقای ابطحی باید گفت اتفاقا آقای ظریف در سیاست خارجی هم زود رنج بود!
مگر یادتان رفته در جریان سفر بشار اسد به ایران قهر کرد؟
به نظرتان کسی که توافق ننگین برجام را امضا کرده میتواند به فکر منافع مردم باشد؟
⭕️ زید آبادی حرف درستی زد که پزشکیان را روی میدان مین فرستادند و قبل از انفجار او را وسط معرکه رها کردند.
✍️مرتضی حسینی
🌐 #آنتی_سکولار را دنبال کنید👇🏻
🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از وحید یامین پور
به گمان من هویت، چه ملّی چه دینی چه قومی امکانی برای توسعه همگرایی و همبستگی است نه بهانهای برای واگرایی و گسست.
هویت به ما این امکان را میدهد تابا کوچکترین نسبت مشترک، پیوندهای جدیدتری بسازیم. اما اگر هویت، ایدئولوژیک شود، میتواند ابزاری برای طرد، گسست وتصفیه باشد.
نظر شما چیه؟
➕️ @yaminpour
اعراف
به گمان من هویت، چه ملّی چه دینی چه قومی امکانی برای توسعه همگرایی و همبستگی است نه بهانهای برای وا
وحید یامینپور بر خلاف تصورات جبههی انقلاب، مطلبی را منتشر کرده مبنی بر انسجام یافتگی ملت بر اساس بهانههای ملی و گسست آن بر اساس اختلافات تئوریک!
سوال اینجاست که آقای یامین پور، چگونه اختلاف تئوریک را موجب گسست میداند در حالیکه ملیت و اسلامیت، در کشور ما عینیت دارد؟!
بر فرض جدایی این دو امر، تئوریک ترین مساله مثل عزای امام حسین(ع)، آیا موجب جدایی میشود یا موجب انسجام؟
به نظر میآید آقای دکتر یامینپور، با اجراى راهکار بیان کلمات مبهم، سعی دارد، تز روشنفکری در بیاورد و خود را آدمی مستقل از جریان فکری خاصی معرفی کند
@araf11
هدایت شده از پویاگراف
.
باشه ما عقب مانده ...
♻️ مردی روی دوش، مادرش را به کربلا میبرد و مردی با ماشین آخرین مدل، مادرش را به خانه سالمندان میبرد و جالب است که آن مرد به این مرد کربلایی میگوید عقب مانده و مرده پرست!
🦋 @pooyagraph || پویاگراف 🦋
هدایت شده از سَرْدَرْگُمْ|سیدمحسن حسینی
بذار بلاگرها جنسهاشون رو به بهونهی رفع سختیهای اربعین به مردم قالب کنن
ولی ما سختیکشیدن برای شما رو میخوایم
من اون خستگی تو راه رو میخوام...
اصلا اگه آسایش میخواستیم غیر اربعین میاومدیم زیارتتون
ما اربعین برای زیارت نمیآیم
میآیم خودمون رو برای شما خسته کنیم
میآیم که مثلا با اهلبیت شما همقدم بشیم...
@srdrgm
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دبیر شورای هنر: با تصویب سند موسیقی، دیگر هیچ دستگاهی حق و اجازۀ لغو کنسرت را ندارد
🔹طبق این سند، صداوسیما باید همۀ سازها و نوازندهها را نشان دهد.
@Farsna
اعراف
🎥 دبیر شورای هنر: با تصویب سند موسیقی، دیگر هیچ دستگاهی حق و اجازۀ لغو کنسرت را ندارد 🔹طبق این سند،
ضد موسیقی نیستم ولی بدون چارچوب فقهی هم چفت و بست نداشتن کنسرتها و لوازمش را نمیپذیرم.
بیشک کنسرت به عنوان یک صنعت فرهنگی با نمادهای غیر بومیاش میتواند مکانهای مذهبی را تحت الشعاع خودش قرار دهد و اساسا فلسفهی حرمت فقهی ترویج موسیقی به واسطهی نشان دادن آلات آن را دستخوش تغییر منفی کند.
چرا یک نهاد متولی بدون در نطر داشتن ابعاد فقهی، انسانشناسی و معرفتی یک مساله به خودش اجازهی تصمیم سازی و تصمیم گیری میدهد؟!
@araf11
اعراف
وحید یامینپور بر خلاف تصورات جبههی انقلاب، مطلبی را منتشر کرده مبنی بر انسجام یافتگی ملت بر اساس ب
تکرار امشب برنامهی راز را اگر ندیدید حتما مشاهده کنید!
مطمئن هستم هیچ حزب اللهی واقعی با مطالب مطرح شده در این برنامه مخالف نیست!
اما یک سوال مهم؛
خالص سازی یعنی چه؟
اگر خالص سازی به معنای رکود تبیین و اکتفاء به همفکران است، قطعا مضر هست.
اما اگر خالص سازی یعنی تبیین حق و به تبع آن افزایش نیروی متعهد و متفکر انقلابی ذیل معیارهای ضروری، بی شک این خالص سازی موجب رشد جامعه میشود.
نیروی حزب اللهی به خالص سازی نگاه حزبی ندارد؛ بلکه نگاهی جامع برای رشد جامعه و رسد عقلانیت دینی دارد.
دقیقا همان چیزی که در مقابل تحجر و تجدد غربی است.
از آقای یامینپور میخواهم این نکته رو درست تبیین کنند.
تفکر خالص به عنوان تفکر حزبی و قشری، منجر به داعش سازی میشود.
بعید میدانم در جامعهی ما این افراد زیاد باشند...!
چه کسی را نقد میکنید جناب دکتر وحید؟!
🖋علی عسگری
#انقلاب_اسلامی
#اعراف
@araf11
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
اربعین، مدنیّت و بربریّت
🔹تمدن (Civilization) واژهای است که غربیها به هر جامعه پیچیدهای که دارای ساختارهای یکجانشینی و طبقهبندیهای پیچیده باشد اطلاق میکنند و بر همین اساس، هرچه مناسبات آن جامعه پیچیدهتر باشد متمدنتر است؛ به همین دلیل است که کلانشهر را متمدنتر از شهر و مدینه، و شهر و مدینه را متمدنتر از روستا و قریه میدانند. به نحوی که منتهای تمدن و مدنیّت را که در برابر بربریّت تعریف میکنند در کلانشهرهایی جستجو میکنند که دارای پیچیدهترین و گستردهترین روابط اجتماعی و غیر اجتماعی است و هرچه مظاهر پیچیدگی همچون آسمانخراشها و برجها و پلها و غیره در آن نمود بیشتری داشته باشد، مدنیت بیشتری دارد و متمدنتر است. با چنین تعریفی، متمدنترین جغرافیاها را بایستی در شهرهایی همچون نیویورک و پاریس و لندن و غیره جستجو نمود. به همین دلیل است که غربیها اساسا مهندسی عمران (civil engineering) را با واژه تمدن و civilization پیوند زدهاند زیرا در چنین کلانشهرهای پیچیده و پر از برج و آسمانخراش و مظاهر پیچیده مادی و کالبدی است که مهندسی عمران نمود حداکثری مییابد.
🔹اما در ادبیات قرآنی، این صیرورت و حرکت الی الله است که به تمدنها اصالت میدهد و نه یکجانشینی؛ کمااینکه نه ماده و کالبد، که این معناست که به تمدنها ماهیت میدهد. چه بسا روستاهای بیبهره از هر نوع مظاهر مادی و کالبدی پیچیدهای که در فرهنگ قرآنی، بستر مدنیت و تمدن هستند و بالعکس، چه بسا کلانشهرهای غول آسایی که از منظر قرآنی، قریهای بیش نیستند (قبلا در یادداشت شهر از منظر قرآن ادله این ادعا تقدیم گردید). طریق مشایه و ایام اربعین، بهترین شاهد مثال برای فهم این موضوع است. مسیری که در سرتاسر آن هیچ کلانشهر و شهر بزرگی دیده نمیشود و برخلاف تعریف تمدن از منظر غربیها، پیوسته در شدن و حرکت تعریف شده است و نه در یکجانشینیهای آنچنانی. ولی چنان از معانی متعالی مملو است که در هیچ کلانشهری از غرب تا شرق عالم نمیتوان این حجم از جریان و سریان تمدن و مدنیت را مشاهده نمود.
🔹میلیونها زائر، با پای پیاده و در گرمای بالای ۴۰ درجه، چنان متمدن در کنار یکدیگر و برادرانه و خواهرانه زیست میکنند و چنان بدون هر نوع چشمداشت مادی و به دور از هر نوع سازماندهی پیچیده اجتماعی از یکدیگر میزبانی مینمایند که برای پروپاگاند پیچیده تمدن معاصر غرب، چارهای جز بایکوت گستردهی حاصل از حیرت تام و تمام آنها باقی نگذاشته است. البته حق هم دارند که چنین حیران باشند، چون برخلاف باورهای آنها و برخلاف آنچه سالها در مقالات و کتابهایشان نوشتهاند اینجا تمدنی نمود یافته است که دلیل گردآمدن انسانها در کنار یکدیگر، نه رفع نیازهای اقتصادی و تبادلات مادی است و نه مبادلات محصولات کشاورزی و غیره؛ بلکه اینجا مفهوم متمایز و ماوراییِ "حُب" به بهانهای برای گردآوردن میلیونها انسان و شکلگیری تمدنی متمایز تبدیل شده است؛ آن هم خاصترین و خواستنیترین حُب؛ "حب الحسین یجمعنا" کلید فهم تمدن اربعین است و طریق مشایه در ایام اربعین بهترین تمرین مدنیت است اما نه مدنیّت پیچیده و ماده محوری که در مدینهها و آرمانشهرهای غربی برایمان تعریف کردهاند بلکه مدنیّت بسیط و معنامحوری که جز با قواعد بعد از ظهور، نمیتوان به فهم تمام و کمال آن نائل آمد.
#تمدن_اسلامی
#اربعین
بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی
https://eitaa.com/baladetayyeb