eitaa logo
اعراف
86 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
309 ویدیو
19 فایل
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ ۚ وَعَلَى الْأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلًّا بِسِيمَاهُمْ ۚ (اعراف/۴۶) لینک کانال‌های آرشیویِ بذل خون،متفکر غریب و میراث: @miras_68 @bazl_61 / @gharib_58 این کانال هم تولیدی و هم توزیعی است! @aliasgari1378
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از روشنگری
🔻 می خواست کارخانه توپ سازی افتتاح کند تا از نظر قدرت نظامی تقویت شود. 🔻 شایعه می کرد مردم گرسنه هستند و امیرکبیر جنگ . 🔻پس از شهادت امیرکبیر، انگلیس و خارک را تصرف کرد تا هرات را از محاصره در بیاورد و با قرارداد پاریس، آنرا از ایران جدا کرد. گرسنه تر شدند چون هرات دریچه تجارت ایران با خاور دور بود. 🔸پی نوشت: ۳۰۰ سال ایران را مثل تکه گوشتی میان کفتارها، تقسیم کردند و ما نگاه کردیم، چون نداشتیم. 🔸امروز که در حال بازپس گیری اعتبار ایران هستیم، می گویند موشک پول نان و خانه و ماشین است. چرخ توسعه کشورهای پیشرفته، با فناوری به حرکت درآمده و آنها خوب می دانند این فناوری برای ایران چه آینده روشنی ترسیم می کند. ✍ سید محسن خادمی √ @Roshangari_ir | روشنگری
با نگاه سلیقه محور، هرگونه که اراده کنند، دین را تفسیر کرده و دیگران را افراطی می‌خوانند! روزگار عجیبی است. اگر دین زبان ندارد، ما که زبان دفاع از قاموس دین را باید داشته باشیم. @araf11
هدایت شده از کانال حمید کثیری
🔴 به بهانه بحث‌های دوباره پیرامون کیمیا علیزاده! المپیک ۲۰۱۶ ریو کیمیا تبدیل به اولین بانوی ایرانی می‌شود که مدال المپیک کسب کرده. او برنز می‌گیرد، اما مثل همه کسانی که مدال طلا گرفته‌اند و بلکه بسیار فراتر از آن‌ها با او برخورد می‌شود. تمام ساز و کار رسمی و غیر رسمی در ایران بیشترین پاداش‌ها و تکریم‌ها را نسبت به کیمیا انجام می‌دهند، به نحوی که تا آن زمان در تاریخ ورزش کشور بی‌سابقه بوده. سال ۲۰۱۸ کیمیا ازدواج می‌کند و تصمیم به مهاجرت می‌گیرد و بعد از سفر به هلند، دیگر به کشور باز نمی‌گردد. یک سال بعد BBC او را یکی از ۱۰۰ زن الهام‌بخش و تأثیرگذار سال ۲۰۱۹ می‌نامد و کیمیا در نخستین واکنش در اینستاگرامش می‌نویسد: «من یکی از میلیون‌ها زن سرکوب شده در ایرانم که سال‌هاست هر طور خواستند بازی‌ام دادند.» بعد از آن هم، چند بار مصاحبه می‌کند و در اینستاگرامش به هر بهانه‌ای علیه کشور موضع می‌گیرد. المپیک ۲۰۲۰ توکیو چهار سال قبل، همین روزها؛ قرعه ناهید کیانی نماینده ایران، به کیمیا علیزاده نماینده تیم پناهندگان خورده است. آن بازی را علیزاده می‌برد. بعد از بازی، زمین و زمان به جمهوری اسلامی می‌تازند که قدر قهرمانانش را نمی‌داند و چرا باید کیمیا علیزاده که اینچنین قهرمان! است، برای ایران به میدان نرود؟! کیمیا علیزاده دو ساعت بعد، بازی‌اش را واگذار می‌کند و از دور رقابت‌ها کنار می‌رود! مسابقات جهانی ۲۰۲۳ باکو ناهید کیانی همه رقبا را شکست می‌دهد و مدال طلای مسابقات جهانی را کسب می‌کند. المپیک ۲۰۲۴ پاریس باز هم در بازی اول ناهید کیانی از ایران و کیمیا علیزاده که این بار از بلغارستان در بازی‌ها شرکت کرده، به هم می‌خورند. کیانی بازی را می‌برد و بعد مسیرش را تا فینال ادامه می‌دهد تا به لطف فینالیست شدن او، علیزاده هم بتواند به بازی‌ها ادامه دهد. در پایان شب، ناهید از ایران مدال نقره المپیک را می‌گیرد و کیمیا از بلغارستان مدال برنز. ناهید کیانی تبدیل به اولین بانوی حاضر در فینال المپیک در تاریخ ورزش ایران می‌شود. اما بعد؛ دیروز بعد از بازی این دو نفر، دوباره این بحث زنده شد که کیمیا نیز دختر ایران است و ما دیروز، هم گریستیم و هم خوشحال شدیم! شاید برایتان جالب باشد بدانید مسئولین ورزش کشور، با وجود همه مصاحبه‌های علیزاده، هیچگاه راه بازگشت را به روی او نبستند، اما او اصرار داشت و دارد که علیه کشور موضع بگیرد. آخرینش را می‌توان در کلیپی که کمپانی نایک چند هفته قبل با کیمیا ساخته، مشاهده کرد! آیا برای چنین فردی، باز هم باید گریست؟! او برای کشورهای دیگر می‌جنگد، به نوعی است و نهایتا بتواند موفقیت‌های فردی بیشتری را تا آخر عمر تجربه کند، اما تنهایی و بی‌وطنی انتخاب خود اوست. می‌توان اینجا بود و علاوه بر موفقیت‌های فردی، را نیز تجربه کرد. می‌توان در بدبینانه‌ترین حالت برای ایران جنگید، حتی اگر به بخش‌های زیادی از آن هم انتقاد داشته باشی، اما زیر پرچم کشور دیگری جنگیدن و علیه ایران موضع گرفتن انتخاب خود اوست. عواقبش هم با خود او ... این چند خط از عطاءالله مهاجرانی در حاج آخوند هم باشد پایان این نوشته: «حاج آخوند نکته‌ای گفت که نفسم بند آمد. گفت: رستم می‌دانست که دارد پسرش را می‌کشد. بین پسرش و ایران، ایران را انتخاب کرد. رستم مثل ابراهیم بود و سهراب هم اسماعیل او ...» 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2151219200Cf6cb8914a4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یازهرا، سجده، مناجات واکنش مردم مؤمن ایران در زمان فتح و ظفر در زمان استیصال فطرت ناب این مردم پاک و نجیب در تحلیل‌های جامعه‌شناختی‌تان، این‌ها را هم ببینید. @srdrgm
هدایت شده از ویراستی ها
ناجوانمردانه ترین کشتی تاریخ وقتی رقم خورد که حریف بلغاری فهمید کتف حسن، مصدوم است... https://virasty.com/Hamshahrinews/1723230416208723335 ☑️@VIRASTYHA
هدایت شده از کانال حسین دارابی
وسط اینکه غربگرایان ایرانی داشتند نطق می‌کردند که: "نباید انتقام بگیریم چون آمریکا و اسرائیل گفتند میخوان آتش‌بس کنند"، صهیونیست‌ها با 3 بمب یک تنی آمریکایی، بیش از 120 آواره را در مدرسه التابعین غزه به طرز فجیعی کشتند. حتی پینوکیو هم اینقدر از روباه مکار فریب نخورده بود! حسین رجایی | عضوشوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
هدایت شده از روشنگری
یک روز دختری در ایران، در اداره پلیس از دنیا میرود تمام ظرفیت غرب در داخل و خارج برای خونخواهی او بسیج می شوند و یک روز صدها زن و کودک به گوشت چرخ کرده تبدیل می شوند ولی آنها خم به ابرو نمی آورند. انتقام روزی خواهد رسید تو مواظب باش ذره ای در دلت محبت و حسن ظن به آنها نباشد. @Roshangari_ir | روشنگری
هدایت شده از آنتی سکولار
زود رنجی داخلی و خارجی ظریف 🔻محمد علی ابطحی از محکومین فتنه 88 و رئیس دفتر سید محمد خاتمی در مطلبی که در شبکه مجازی ایکس منتشر کرد تلویحا از قهر محمد جواد ظریف انتقاد کرد. ♨️ او با صحه گذاشتن روی زود رنج بودن ظریف آرزو کرده ایکاش در سیاست داخلی هم مثل سیاست خارجی برای مردم بجنگی! ⁉️جهت یادآوری به آقای ابطحی باید گفت اتفاقا آقای ظریف در سیاست خارجی هم زود رنج بود! مگر یادتان رفته در جریان سفر بشار اسد به ایران قهر کرد؟ به نظرتان کسی که توافق ننگین برجام را امضا کرده می‌تواند به فکر منافع مردم باشد؟ ⭕️ زید آبادی حرف درستی زد که پزشکیان را روی میدان مین فرستادند و قبل از انفجار او را وسط معرکه رها کردند. ✍️مرتضی حسینی 🌐 را دنبال کنید👇🏻 🆔 @antisecular_ir
هدایت شده از وحید یامین پور
به گمان من هویت، چه ملّی چه دینی چه قومی امکانی برای توسعه همگرایی و همبستگی است نه بهانه‌ای برای واگرایی و گسست. هویت به ما این امکان را میدهد تابا کوچکترین نسبت مشترک، پیوندهای جدیدتری بسازیم. اما اگر هویت، ایدئولوژیک شود، میتواند ابزاری برای طرد، گسست وتصفیه باشد. نظر شما چیه؟ ➕️ @yaminpour
اعراف
به گمان من هویت، چه ملّی چه دینی چه قومی امکانی برای توسعه همگرایی و همبستگی است نه بهانه‌ای برای وا
وحید یامین‌پور بر خلاف تصورات جبهه‌ی انقلاب، مطلبی را منتشر کرده مبنی بر انسجام یافتگی ملت بر اساس بهانه‌های ملی و گسست آن بر اساس اختلافات تئوریک! سوال اینجاست که آقای یامین پور، چگونه اختلاف تئوریک را موجب گسست می‌داند در حالیکه ملیت و اسلامیت، در کشور ما عینیت دارد؟! بر فرض جدایی این دو امر، تئوریک ترین مساله مثل عزای امام حسین(ع)، آیا موجب جدایی می‌شود یا موجب انسجام؟ به نظر می‌آید آقای دکتر یامین‌پور، با اجراى راهکار بیان کلمات مبهم، سعی دارد، تز روشنفکری در بیاورد و خود را آدمی مستقل از جریان فکری خاصی معرفی کند @araf11
هدایت شده از پویاگراف
. باشه ما عقب مانده ... ♻️ مردی روی دوش، مادرش را به کربلا می‌برد و مردی با ماشین آخرین مدل، مادرش را به خانه سالمندان می‌برد و جالب است که آن مرد به این مرد کربلایی می‌گوید عقب مانده و مرده پرست! 🦋 @pooyagraph || پویاگراف 🦋
بذار بلاگرها جنس‌هاشون رو به بهونه‌ی رفع سختی‌های اربعین به مردم قالب کنن ولی ما سختی‌کشیدن برای شما رو می‌خوایم من اون خستگی تو راه رو می‌خوام... اصلا اگه آسایش می‌خواستیم غیر اربعین می‌اومدیم زیارت‌تون ما اربعین برای زیارت نمی‌آیم می‌آیم خودمون رو برای شما خسته کنیم می‌آیم که مثلا با اهل‌بیت شما هم‌قدم بشیم... @srdrgm
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دبیر شورای هنر: با تصویب سند موسیقی، دیگر هیچ دستگاهی حق و اجازۀ لغو کنسرت را ندارد 🔹طبق این سند، صداوسیما باید همۀ سازها و نوازنده‌ها را نشان دهد. @Farsna
اعراف
🎥 دبیر شورای هنر: با تصویب سند موسیقی، دیگر هیچ دستگاهی حق و اجازۀ لغو کنسرت را ندارد 🔹طبق این سند،
ضد موسیقی نیستم ولی بدون چارچوب فقهی هم چفت و بست نداشتن کنسرت‌ها و لوازمش را نمی‌پذیرم. بی‌شک کنسرت به عنوان یک صنعت فرهنگی با نماد‌های غیر بومی‌اش می‌تواند مکان‌های مذهبی را تحت الشعاع خودش قرار دهد و اساسا فلسفه‌ی حرمت فقهی ترویج موسیقی به واسطه‌ی نشان دادن آلات آن را دستخوش تغییر منفی کند. چرا یک نهاد متولی بدون در نطر داشتن ابعاد فقهی، انسان‌شناسی و معرفتی یک مساله به خودش اجازه‌ی تصمیم سازی و تصمیم ‌گیری می‌دهد؟! @araf11
اعراف
وحید یامین‌پور بر خلاف تصورات جبهه‌ی انقلاب، مطلبی را منتشر کرده مبنی بر انسجام یافتگی ملت بر اساس ب
تکرار امشب برنامه‌ی راز را اگر ندیدید حتما مشاهده کنید! مطمئن هستم هیچ حزب ‌اللهی واقعی با مطالب مطرح شده در این برنامه مخالف نیست! اما یک سوال مهم؛ خالص سازی یعنی چه؟ اگر خالص سازی به معنای رکود تبیین و اکتفاء به همفکران است، قطعا مضر هست. اما اگر خالص سازی یعنی تبیین حق و به تبع آن افزایش نیروی متعهد و متفکر انقلابی ذیل معیار‌های ضروری، بی شک این خالص سازی موجب رشد جامعه می‌شود. نیروی حزب اللهی به خالص سازی نگاه حزبی ندارد؛ بلکه نگاهی جامع برای رشد جامعه و رسد عقلانیت دینی دارد. دقیقا همان چیزی که در مقابل تحجر و تجدد غربی است. از آقای یامین‌پور می‌خواهم این نکته رو درست تبیین کنند. تفکر خالص به عنوان تفکر حزبی و قشری، منجر به داعش سازی می‌شود. بعید می‌دانم در جامعه‌ی ما این افراد زیاد باشند...! چه کسی را نقد می‌کنید جناب دکتر وحید؟! 🖋علی عسگری @araf11
هدایت شده از بلد طیّب/منان رئیسی
اربعین، مدنیّت و بربریّت 🔹تمدن (Civilization) واژه‌ای است که غربی‌ها به هر جامعه‌ ‌پیچیده‌ای که دارای ساختارهای یکجانشینی و طبقه‌بندی‌های پیچیده باشد اطلاق می‌کنند و بر همین اساس، هرچه مناسبات آن جامعه پیچیده‌تر باشد متمدن‌تر است؛ به همین دلیل است که کلانشهر را متمدن‌تر از شهر و مدینه، و شهر و مدینه را متمدن‌تر از روستا و قریه می‌دانند. به نحوی که منتهای تمدن و مدنیّت را که در برابر بربریّت تعریف می‌کنند در کلانشهرهایی جستجو می‌کنند که دارای پیچیده‌ترین و گسترده‌ترین روابط اجتماعی و غیر اجتماعی است و هرچه مظاهر پیچیدگی همچون آسمانخراشها و برجها و پلها و غیره در آن نمود بیشتری داشته باشد، مدنیت بیشتری دارد و متمدن‌تر است. با چنین تعریفی، متمدن‌ترین‌ جغرافیاها را بایستی در شهرهایی همچون نیویورک و پاریس و لندن و غیره جستجو نمود. به همین دلیل است که غربی‌ها اساسا مهندسی عمران (civil engineering) را با واژه تمدن و civilization پیوند زده‌اند زیرا در چنین کلانشهرهای پیچیده و پر از برج و آسمانخراش و مظاهر پیچیده مادی و کالبدی است که مهندسی عمران نمود حداکثری می‌یابد. 🔹اما در ادبیات قرآنی، این صیرورت و حرکت الی الله است که به تمدن‌ها اصالت می‌دهد و نه یکجانشینی؛ کمااینکه نه ماده و کالبد، که این معناست که به تمدن‌ها ماهیت می‌دهد. چه بسا روستاهای بی‌بهره از هر نوع مظاهر مادی و کالبدی پیچیده‌ای که در فرهنگ قرآنی، بستر مدنیت و تمدن هستند و بالعکس، چه بسا کلانشهرهای غول آسایی که از منظر قرآنی، قریه‌ای بیش نیستند (قبلا در یادداشت شهر از منظر قرآن ادله این ادعا تقدیم گردید). طریق مشایه و ایام اربعین، بهترین شاهد مثال برای فهم این موضوع است. مسیری که در سرتاسر آن هیچ کلانشهر و شهر بزرگی دیده نمی‌شود و برخلاف تعریف تمدن از منظر غربی‌ها، پیوسته در شدن و حرکت تعریف شده است و نه در یکجانشینی‌های آنچنانی. ولی چنان از معانی متعالی مملو است که در هیچ کلانشهری از غرب تا شرق عالم نمی‌توان این حجم از جریان و سریان تمدن و مدنیت را مشاهده نمود. 🔹میلیونها زائر، با پای پیاده و در گرمای بالای ۴۰ درجه، چنان متمدن در کنار یکدیگر و برادرانه و خواهرانه زیست می‌کنند و چنان بدون هر نوع چشم‌داشت مادی و به دور از هر نوع سازماندهی پیچیده اجتماعی از یکدیگر میزبانی می‌نمایند که برای پروپاگاند پیچیده تمدن معاصر غرب، چاره‌ای جز بایکوت گسترده‌ی حاصل از حیرت تام و تمام آنها باقی نگذاشته است. البته حق هم دارند که چنین حیران باشند، چون برخلاف باورهای آنها و برخلاف آنچه سالها در مقالات و کتابهایشان نوشته‌اند اینجا تمدنی نمود یافته است که دلیل گردآمدن انسانها در کنار یکدیگر، نه رفع نیازهای اقتصادی و تبادلات مادی است و نه مبادلات محصولات ‌کشاورزی و غیره؛ بلکه اینجا مفهوم متمایز و ماوراییِ "حُب" به بهانه‌ای برای گردآوردن میلیونها انسان و شکل‌گیری تمدنی متمایز تبدیل شده است؛ آن هم خاص‌ترین و خواستنی‌ترین حُب؛ "حب الحسین یجمعنا" کلید فهم تمدن اربعین است و طریق مشایه در ایام اربعین بهترین تمرین مدنیت است اما نه مدنیّت پیچیده‌ و ماده محوری که در مدینه‌ها و آرمانشهرهای غربی برایمان تعریف کرده‌اند بلکه مدنیّت بسیط و معنامحوری که جز با قواعد بعد از ظهور، نمی‌توان به فهم تمام و کمال آن نائل آمد. بلد طیب/کانال رسمی دکتر منان رئیسی https://eitaa.com/baladetayyeb
رهبر انقلاب: به تعبیر قرآن کریم، عقب‌نشینی غیرتاکتیکی در هر میدانی چه عرصه نظامی و چه میدان‌های سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی، غضب الهی را به دنبال دارد. ✅ ::::: شهاب گرافی ::::: 💯📮@SHAHAB_GRAPHY
💠 دوره آموزش منظومه فکری رهبران انقلاب 📚مدرس: حسین بغدادی ⏱ ۱۶ جلسه آموزشی 🌐 بصورت مجازی 📃 ارائه گواهینامه معتبر 🇮🇷 ثبت نام از سراسر ایران 🔻 مشاهده جزئیات و ثبت نام: 🌐 https://toluehagh.ir/mfrt3 💢 موسسه فرهنگی طلوع حق 📲 @Toluehagh_ir
هدایت شده از توییتر سیاسی
محمد صادق شهبازی (فعال رسانه‌ای) ✅ گردش به چپ در ادبیات و شعار عدالت برای حفظ بدنه مردمی ضمن حفظ گردش به راست و سرمایه سالاری در اقتصاد و میدان دادن به وارداتچیها و خام‌فروشها برای شور نشدن آش. اینگونه محاسبات مردم و مسئولین و هویت ج.ا. جوری تغییر پیدا میکند که ناچار از پذیرش چارچوبهای تحمیلی جهانی باشند. 🔴 به توییتر سیاسی بپیوندید👇 @PoliticalTwitter
بعد از فتنه‌ی مهسا، این دومین اربعین است که شاهد برخی پوشش‌های نامتناسب با فضای اربعین هستيم. به عنوان مثال، پوشش پیراهن و شلوار، به یک مدل عرفی در پوشش بیرونی بانوان تبدیل شده. پوششی که اگر چسبان هم نباشد، ولی متناسب با شخصیت یک بانوی عفیف ایرانی نیست! این پوشش بیشتر میان قشر نوجوان و جوان بین ۱۷ تا ۲۶ سال دیده میشه. پوششی به اصطلاح لَش که می‌تواند برگرفته از گروه‌های موسیقی کره‌ای و یا ریشه‌ در نبود بازار مناسب پوشاک داشته باشد. حال عده‌‌ای از دختران نوجوان عاشق امام حسین(ع) بدون توجه به کیفیت چگونگی حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین و آداب آن، پا به این زیارت ارزشمند می‌گذارند. نکته‌ی مهم تر، بی‌توجهی خانواده‌های ایشان به این امر است. خانواده‌ای که در آن، مادر چادری و محجبه‌ است ولی دختر اهتمام مادر در رعایت حجاب را ندارد. البته این مساله، چیزی فرای حضور در اربعین است و مساله‌ای کشوری و کلی هست که همیشه وجود داشته. اما سوال اینجاست که اگر مادران نقش تربیتی خود را در قبال فرزندان رعایت نکنند، چه کسی بار سنگین آن را بر دوش می‌گیرد؟ @araf11
دوران سلطنت معاویه را که نگاه می‌کنی، بیش از آن که ناعدالتی و فساد اقتصادی و ویژه‌خواری دستگاه سلطنت آدم را متعجب کند، انظلام و بی‌تفاوتی مردم تحت سیطره‌ی معاویه است که انسان را مبهوت می‌کند. مردمی ستم‌پذیر و ذلیل و البته عیاش و شهوت‌ران. عمده دلیل این بی‌تفاوتی و ذلت مردم عصر معاویه، ریشه‌اش مشغولیت در فساد اخلاقی و جنسی دارد. نسخه‌های مرسوم آزادی‌های اجتماعی(جنسی)، ابزار ویژه‌‌خواران برای کنترل جوامع ضعیف و استضعاف آنان است که صبغه‌ای تاریخی دارد. @srdrgm
هدایت شده از مجـله نامیرا
... و اما ما از سر بریده که نه، از شکم گرسنه ترسیدیم و در مجلس عاشقان هم حاضر نشدیم... از شکم گرسنه که نه، از تصور گرسنه ماندن! 🆔 @namiramag
امروز، روز با مسمایی برای عراقچی است! روزی که ای کاش به نام " روز عدم اعتماد به استکبار" نام‌گزاری می‌شد. عراقچی امروز در مجلس باید از برنامه‌های نداشته برای فردا و از گذشته‌ی تجربه‌شده‌اش سخن بگوید. گذشته‌ای که روزی مصدق آن را اجرا کرد تا از چاله‌‌ی انگلیسی‌ها بیرون بیاید، ولی گرفتار چاه بزرگ آمریکایی‌ها شد. چاهی که مصدق در آن گرفتار شد، اما مایه‌ی عبرت نگشت! ۶۲ سال بعد از کودتای ۲۸ مرداد، محمد جواد ظریف و عباس عراقچی، در حالی رو به روی کودتاچیان امریکایی و اروپایی قرار گرفتند، که نه تنها مصدق را تحقیر کردند؛ بلکه به وعده‌ی برداشتن تحریم‌ها در ازای آزادی آمریکایی‌ها به هاشمی‌رفسنجانی، پایبند نبودند. لاف زنی آمریکایی‌ها امری طبیعی بود؛ ولی ساده‌لوحی دیپلمات‌های ایرانی، آن هم با کوله باری از تجربه، اصلا طبیعی و مثبت نیست! این سوال که چرا بعد محاکمه‌ی مصدق در ایران و عمل نکردن به مذاکره‌ی هاشمی در بیروت، هنوز رگه‌های اعتماد به آمریکا وجود دارد، نشانه‌ی رکود سیاست ورزی در میان نمایندگان مجلس و وزرای کشور است. @araf11
می‌پرسید چرا بعضی از مردم قدرت تحلیل سیاسی ندارند؟! جواب واضح است؛ چون برخی از مسئولین و نمایند‌ه‌های کشور دچار سطحی نگری و قبیله‌گرایی شدند. بر جامعه‌ی صدر اسلام در سقیفه خرده می‌گیریم که چرا گفتند فلانی قریشی است، حال آنکه در میان مسئولین ما هم چنین افرادی وجود دارند. @araf11
هدایت شده از نوشته‌ها
🔰پنجه‌های آهنین پشت دست‌کش‌های مخملین مراجعه به تصویر اخیرا ترامپ در یکی از میتینگ‌های انتخاباتی‌ش در رابطه با زنان افغانستان نطق‌هایی داشته یا بهتر است بگویم اعترافاتی کرده و روکش مخملی از پنجه‌ی آهنی آمریکا کنار زده که چگونه زیر دستکش مخملی دفاع از حقوق زنان در تلاش برای بی‌حجاب کردن زنان افغانستان بوده است. او می‌گوید:« من مصاحبه‌ای با زنان افغانستان دیدم که خودشان می‌گفتند ما می‌خواهیم حجاب داشته باشیم؛ زنان افغان هزاران سال است که محجبه بوده‌اند. لعنتی‌ها چرا رفتیم اونجا و بهشون گفتیم حجابشون رو بردارند؟» وقتی کلیپ صحبت‌های ترامپ را دیدم تصاویر پروپاگاندای رسانه‌ای آمریکا برای همراه کردن مردم جهان به جهت حمله به افغانستان و مشروعیت دادن به حضور ناتو در خاک این کشور جلوی چشمانم رژه رفتند. مثلا تصویر دختری افغان با صورتی دفرمه شده بر روی جلد مجله‌ی تایم و مقاله‌ای با این تیتر که «اگر افغانستان را ترک کنیم چه اتفاقی می‌افتد؟» یا بیلبوردهایی که در سال 2012 سازمان عفو بین‌الملل ایالات متحده پیش چشمان مردمان غرب نصب کرد، در حالی‌که زنان برقع‌پوش افغانستان را در مرکز تصویر قرار داده بود تیتر زد:« حقوق بشر برای زنان و دختران در افغانستان!» و در گوشه‌ی دیگر تصویر با شعار «ناتو: پیشرفت را ادامه دهید» اذهان را برای تداوم حضور در افغانستان آماده می‌کرد. تصویری که تحلیل آن خیلی هوش زیادی نیاز نداشت. حتی هافینگتون پست در آن زمان حضور ناتو در افغانستان را «نخستین جنگ فمنیستی» ‌دانست. پس از 11 سپتامبر آمریکا در حالی به بهانه‌ی دفاع از حقوق زنان در برابر طالبان قدم بر خاک این کشور گذاشت که سال‌ها قبل‌تر، از زمان ریاست جمهوری ریگان، سیاست خارجی‌ش را حمایت از «مبارزان آزادی» اسلامی یا همان رشد و تکثیر طالبان قرار داده بود. در واقع سیاست‌های مداخله جویانه‌ی سازمان سیا بود که مدارس سکولار در افغانستان را به سمت آموزش‌های ستیزه‌جویانه‌ی مثلا اسلامی با تحریف معنای جهاد سوق داد. بعدتر مدارس دینی تحت حمایت سیا از 2500 مدرسه در سال 1980 به 39000 رسید. دانش‌آموزان افغان طرح درس‌هایی را می‌گذراندند که پر از آموزه‌های خشونت‌آمیز تکفیری بود. رشد قارچ‌گونه‌ی اسلام طالبانی بعدها بهانه‌ای شد برای تجاوز به خاک افغانستان و توجیه حضور نظامیان ناتو برای محافظت از زنان در برابر محدودیت‌های طالبان!!! خانم گارگی باتاچاریا، استاد جامعه شناسی دانشگاه شرق لندن در کتابی با عنوان «مردان قهوه‌ای خطرناک» به سوء استفاده‌ی کشورهای غربی از فمنیسم در سیاست خارجی‌شان می‌پردازد و در بخشی از کتاب می‌نویسد: «این ادعاهای فمینیستی که در برخی واکنش‌های سران ایالات متحده دیده می‌شد برای عموم مردم آمریکا عجیب بود؛ چراکه دولت بوش آشکارا و به شدت مخالف هرگونه گسترش حقوق زنان در داخل یا خارج آمریکا بود. مخاطبانی که از این مسائل آگاه بودند ادعاهای فمینیستی دولت در جنگ علیه تروریسم را چیزی بیش از یک پوشش برای یک تلاش امپریالیستی اقتصادی، برای حفاظت از دسترسی خود به منابع ژئوپلیتیکی، نمی‌دانستند.» باتاچاریا در بخشی دیگر از کتاب نسبت به این واقعیت که هنوز زندگی زنان در افغانستان مملو از خطر و سرکوب است، اعتراف می‌کند. به عبارتی حضور آمریکا نه تنها وضعیت زنان را بهبود نبخشید بل‌که با گسترش ترورها، ناامنی و عدم توسعه‌ی این کشور وضعیت تمامی ساکنان افغانستان و به ویژه زنان را بدتر کرد. سیاست‌هایی که به قول امیرخانی در «جانستان کابلستان»: سوخت به آتش برادرکشی می‌ریزد. خانه جنگی-جنگ داخلی- به راه می‌اندازد و هرازگاهی با انفجار پلی یا ایرپورتی، چشمان دخترکان بلاکش هندوکش را بی‌فروغ و سیاه‌سری را در انتظار بازگشت شوهرش جان‌ به ‌لب می‌کند. @aghletarif