فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #بیان_امیر :
با موضوع کلام امیرالمؤمنین در نهج البلاغه ❤️
📅روز یکشنبه
🌐 👈🏼 لینک مشاهده پخش زنده📡 LIVE
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغة
#بیان_امیر
#اطلاعیه
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آشنایی با جایگاه و اهمیت مسیر اجتهاد
🔹 قسمت دوازدهم
❓مدارس سطح عالی فقه و اصول طبق روشی معمول کلاس های راهنما برای دروس خود برگزار می کنند؛ چه خلأ هایی در برنامه درسی حوزه دیده شده که این کلاس ها برگزار می شود؟ هدف از آن ها چیست؟ به نظر حضرتعالی چه برنامه هایی در این کلاس ها بهتر است انجام شود؟
#استاد_عشایری_منفرد
#مشاوره
#روش_تحصیل
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #بیان_امیر :
با موضوع کلام امیرالمؤمنین در نهج البلاغه ❤️
📅روز یکشنبه
🌐 👈🏼 لینک مشاهده پخش زنده📡 LIVE
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغة
#بیان_امیر
#اطلاعیه
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
استاد عشایری منفرد
📺 #بیان_امیر : با موضوع کلام امیرالمؤمنین در نهج البلاغه ❤️ 📅روز یکشنبه 🌐 👈🏼 لینک مشاهده پخش زنده
برنامه امشب به دلیل کسالت استاد، برگزار نمیشود
بسم الله
🟣 عدل علوی و رعایت احترام رعایای از پیش تحقیر شده
أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ دَهَاقِينَ أَهْلِ بَلَدِكَ شَكَوْا مِنْكَ غِلْظَةً وَ قَسْوَةً وَ اِحْتِقَاراً وَ جَفْوَةً...: آگاه باش که سران و رؤسای سرزمین تو از خشونت، سنگدلی، رفتار تحقیرآمیز و ستمکارانه تو شکایت کردهاند ....
1️⃣ایرانیان در عصر خلیفه دوم، به شدت تحقیر شده بودند. آنان با کلماتی مانند «مجوس»، «عجم» و ... که در فرهنگ عربها معنای تحقیرآمیزی داشت، یاد میشدند! اجازه ازدواج با دختران عرب را نداشتند و ...! در روزگار عثمان به این تحقیرهای فرهنگی و اجتماعی، ظلم اقتصادی مأموران مالیاتی عثمان نیز اضافه شد! (ابن ابیالحدید 20/245).
✅امیرالمؤمنین علیه السلام وقتی به قدرت رسید، افزون بر دستوالعملهای عامّی که به مأموران جمعآوری مالیات داد (مانند نامه 26) در نامهای ویژه به فرماندار فارس نوشت: «اسْتَعْمِلِ الْعَدْلَ وَ احْذَرِ الْعَسْفَ وَ الْحَيْفَ فَإِنَّ الْعَسْفَ يَعُودُ بِالْجَلَاءِ وَ الْحَيْفَ يَدْعُو إِلَى السَّيْف: عدالت را به كار بند و از ستم و بيداد حذر كن زيرا ستم رعيت را آواره مى كند و بيدادگرى، به شمشير میکشاندشان».
2️⃣وقتی خورشید عدالت علوی تابیدن گرفت، حتی کافران ذمی که امیدی که به اجرای عدالت یافته بودند، از والی خود به امیرالمؤمنین علیه السلام شکایت کردند. امیرالمؤمنین به شکایت آنان رسیدگی فرمودند و نامهی توبیخآمیزی به آن والی خاطی نوشتند. در آن نامه، به جای آنکه کافران ذمی شکایت کننده را با کلمات تحقیرآمیزی چون «اعاجم» یا ... (که در زمان خلفا رایج بود) یاد کند، از آنان با کلمهی محترمانهی «دهاقین اهل بلدک» یاد کردند تا به بدنه مدیریتی حاکمیت بفهمانند که رعایای حکومت علی را، حتی اگر اهل ذمه باشند، نباید با تعابیر گزنده یاد کرد!
محمد عشایری منفرد 1402/08/20
حوزه علمیه قم
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغه
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
https://eitaa.com/banahjolbalaghe
❇️ مدرسه فقه هنر و پژوهشگاه فقه معاصر، برگزار می کنند:
0️⃣1️⃣دهمین کرسی علمی_ترویجی
🖍 عنوان:
«الگوریتم برون رفت از تزاحم حقوق هنری»
🔵 ارائه دهنده:
حجت الاسلام دکتر محمد عشایری منفرد (عضو هیئت علمی جامعه المصطفی)
♦️ ناقد:
حجت الاسلام دکتر محمدعلی حیدری (عضو هیئت علمی حوزه علمیه مشکات)
🔷 دبیر علمی جلسه: نواب حضرتی (کارشناس فقه هنر)
🕣 زمان:
سه شنبه 23 آبان ماه 1402
ساعت 9 صبح
🏢مکان: قم، خیابان شهید فاطمی (دورشهر)، کوچه ۳۰پلاک 53، پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر.
🌐 لینک جلسه: B2n.ir/a73513
⛔️نام کاربری و رمز: 2️⃣2️⃣2️⃣2️⃣
#استاد_عشایری_منفذرد
#اطلاعیه
#فقه
#اصول
#حقوق
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
#نشست_علمی
🔰 مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع)برگزار می کند:
🌀 نشست علمی: نسبت سنجی بین قانون اهم و مهم و نظریه ماکیاولیزم
🎙با حضور:
#محمد_عشایری_منفرد
#عباسعلی_مشکانی_سبزواری
⏰ زمان: پنجشنبه ۲۵ آبان ۱۴٠۱ ساعت ۱۲
🕌 مکان: مشهد، حرم مطهر رضوی(ع)، بست شیخ حر عاملی(ره)، مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(ع)، سالن جلسات
💠 مدرسه عالی فقاهت عالم آل محمد(علیه و علیهم السلام)
#استاد_عشایری_منفرد
#اطلاعیه
#فقه
#اصول
#حقوق
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔰 مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) مشهد برگزار می کند:
🌀سلسله نشست های تخصصی #گفتمان_فقه_مضاف
🔹نشست اول: سنخ شناسی مسائل نوپدید در ساحت روش شناسی فقه های مضاف
🎙با حضور:
#محمد_عشایری_منفرد
#عباسعلی_مشکانی_سبزواری
⏰ زمان: پنجشنبه 25 آبان 1402 ساعت 9:30 الی 11:30
🕌 مکان: مشهد مقدس، خیابان آیت الله بهجت، بین کوچه۹و ۹/۱، مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)
#استاد_عشایری_منفرد
#اطلاعیه
#فقه
#اصول
#روش_شناسی
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🌷 السَّلامُ عَلَیک یا بِنْتَ وَلِی اللهِ الْاعْظَمْ
🌷 السَّلامُ عَلَیک یا اخْتَ وَلِی اللهِ الْمُعَظَّمْ
🌷 السَّلامُ عَلَیک یا عَمَّةَ وَلِی اللهِ الْمُکرَّمْ
🌷 السَّلامُ عَلَیک یا امَّ الْمَصآئِبِ یا زَینَبُ
🌺🌺🌺 سالروز میلاد مظهر صبر و شکیبایی و تجسم عینی علم و عفاف حضرت زینب کبری (سلام الله علیها)بر ساحت مقدس امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و تمامی مسلمین جهان مبارکباد 🌺🌺🌺
#حضرت_زینب
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #بیان_امیر :
با موضوع کلام امیرالمؤمنین در نهج البلاغه ❤️
📅روز یکشنبه
🌐 👈🏼 لینک مشاهده پخش زنده📡 LIVE
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغة
#بیان_امیر
#اطلاعیه
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
صدا+۰۰۹_out.mp3
41.78M
صوت نشست سنخ شناسی مسائل نوپدید در ساحت روش شناسی فقه های مضاف
۲۵ آبان ۱۴۰۲/ مشهد مقدس
#استاد_عشایری_منفرد
#روش_شناسی_اجتهاد
#فقه
#اصول
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله
وقتی مفسران متقدم فریقین، به صورت هماهنگ، یک کلمهی سادهنما را مثل هم تفسیر نمیکنند....!
در بخش دوم از سوره مبارک تکویر، قرآن با سوگندهای قابل توجهی، میخواهد بیان کند که نه پیامبر مجنون است و نه قرآن کلام شیطانی است. پس از این، قرآن را ابتدا ذکری برای همه عالم معرفی میکند اما بلافاصله از این سخن عدول میکند و میفرماید: نه برای همه بلکه برای کسانی که اهل استقامت باشند و در نهایت میفرماید که شما نمیتوانید اهل استقامت باشید مگر اینکه خدا بخواهد (إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ لِمَن شَاءَ مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيمَ وَ مَا تَشَاءُونَ إِلَّا أَن يَشَاءَ اللَّهُ رَبُّ الْعَالَمِينَ) (تکویر: 27 و 28 و 29).
گویا خداوند با این دو جملهی اخیر از همان اولین روزهای بعثت، میخواهد تعریض آشکاری بزند به کسانی که به دنبال قرآن میآیند اما اهل استقامت نیستند. برای روشن شدن اینکه این تعریض، متوجه چه کسانی بوده باید ابتدا معنای کلمهی «یستقیم» در جملهی «لِمَن شَاءَ مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيم» روشن میشد.
مفسران اهل سنت به سبب این که دل در گرو صحابه دارند، علاقهای نداشتند مشخص کنند این آیه به کدام گروه از صحابه تعریض زده است. برای همین هم کلمه «یستقیم» را به اجمال به معنای «تبعیت» برگردانده و از آن گذشتهاند. غافل از اینکه اگر معنای «تستقیم» صِرف تبعیت بود، این نکته از همان جملهی «ذِكْرٌ لِّلْعَالَمِينَ» فهمیده میشد و نیازی به ذکر جداگانه در آیهی «لِمَن شَاءَ مِنكُمْ أَن يَسْتَقِيم» نبود.
در مقابل، مفسران امامیه برای باز کردن این تعریض، دو نوع کنش تفسیری ارائه کردهاند: از سویی در تبیین معنای کلمهی «تستقیم»، به جای اینکه «تستقیم» را مانند مفسران اهل سنت به «تبعیت» برگردانند، به "استقامت در تبعیت" برگرداندهاند (ن ک: التبیان، مجمع البیان، تفسیر مقاتل و ...) تا معلوم شود که تبعیت از قرآن، لازم بوده ولی کافی نبوده است. از سوی دیگر، به تفاسیر روایی روی نهاده و روایاتی را از ائمه اهل البیت نقل کردهاند که در آن روایات، منظور از «تستقیم»، "استقامت و پایداری در مسیر اطاعت علی علیه السلام و امامان بعد از او" قلمداد شده است (ن ک: تفسير القمي، ج2، ص: 408).
دو نکته:
1) ای کاش به این دو کنش تفسیری نوع سومی از کنش تفسیری نیز ضمیمه میشد؛ یعنی ابتدا کلمهی «تستقیم» با دقتهای لغوی و بلاغی تحلیل میشد. آنگاه همه لوازم معنای نحوی بدل بودنِ «لمن شاء...» برای «للعالمین» استخراج میشد و در نهایت، تحلیل بلاغی مؤثری از بیان کنایی تعریض ارائه میشد. در این صورت عیان میشد که حتی بدون تعبد به روایات امامیه نیز میتوان همان معنایی را که روایات امامیه در صدد بیان آن هستند، از متن آیه استظهار کرد.
2) به طور کلی هرگاه در تفسیر کلمهی سادهنمایی مانند «تستقیم»، مفسران متقدم امامیه به صورت یکدست و هماهنگ از مفسران متقدم اهل تسنن جدا شوند، ممکن است نکتهی دیریاب و دقیقی مد نظرشان بوده، که باید با تأملات دقیق تفسیری آن را عیان کرد. این، میتواند یک ایده پژوهشی باشد.
✍️ محمد عشایری منفرد 1402/09/10
#استاد_عشایری_منفرد
#ادبیات_عرب
#تفسیر
#روش_شناسی
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 #بیان_امیر :
با موضوع کلام امیرالمؤمنین در نهج البلاغه ❤️
📅روز یکشنبه
🌐 👈🏼 لینک مشاهده پخش زنده📡 LIVE
#استاد_عشایری_منفرد
#نهج_البلاغة
#بیان_امیر
#اطلاعیه
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
معاونت پژوهش مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی با مشارکت مدرسه عالی زبان و ادبیات عربی و فارسی ، نشست علمی با موضوع زیر برگزار می کند؛
🔰 ساز و کار ارتقای سواد عمومی لغت شناسی در حوزه
🎙 ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر عشایری (عضو هیئت علمی جامعه المصطفی)
🎙 دبیر جلسه: حجت الاسلام و المسلمین آقای بابایی (استاد همکار مجتمع)
⏰ زمان: پنج شنبه 16 آذر 1402 ساعت 10 صبح
🏫 مکان : قم، ،گلزار شهدا، خیابان شهیدان شاهرودی، مجتمع آموزش عالی زبان، ادبیات و فرهنگ شناسی، طبقه سوم، سالن جلسات
🖇 لینک حضور مجازی:
https://vc.miu.ac.ir/illcs
#استاد_عشایری_منفرد
#ادبیات_عرب
#روش_شناسی
#اطلاعیه
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
🔸 نشست پژوهشی 🔸
🧩 با موضوع: اهمیت پژوهش در علوم ادبی، فقهی، اصولی و عقائدی
🔆 میهمان جلسه: استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
⏰ ۱۸ آذرماه؛ ساعت ۱۳ تا ۱۴
#استاد_عشایری_منفرد
#تحقیق
#فقه
#اصول
#ادبیات_عرب
#اطلاعیه
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
عشایری.mp3
13.44M
🔸 #صوت نشست پژوهشی 🔸
🧩 با موضوع: اهمیت پژوهش در علوم ادبی، فقهی، اصولی و عقائدی
🔆 میهمان جلسه: استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
#استاد_عشایری_منفرد
#تحقیق
#فقه
#اصول
#ادبیات_عرب
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انگار نه انگار که ازت دو
تا دنده شکسته بین درودیوار💔
#فاطمیه
#ایام_فاطمیه
#حضرت_زهرا
#امام_زمان
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فقال أبو بكر لقنفذ: (إرجع، فإن خرج وإلا فاقتحم عليه بيته، فإن امتنع فاضرم عليهم بيتهم النار). فانطلق قنفذ الملعون فاقتحم هو وأصحابه بغير إذن، وثار علي عليه السلام إلى سيفه فسبقوه إليه وكاثروه وهم كثيرون، فتناول بعضهم سيوفهم فكاثروه وضبطوه فألقوا في عنقه حبلا! وحالت بينهم وبينه فاطمة عليها السلام عند باب البيت، فضربها قنفذ الملعون بالسوط فماتت حين ماتت وإن في عضدها كمثل الدملج من ضربته، لعنه الله ولعن من بعث به.
کتاب سلیم بن قیس، ۱۵۱
آجرک الله یا بقیة الله 🖤🖤🖤
#فاطمیه
#ایام_فاطمیه
#حضرت_زهرا
#امام_زمان
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
#کرسی_آزاداندیشی
💠 مرکز هدایت علمی تربیتی ولی عصر عج
با همکاری کمیته مرکزی کرسیهای آزاد اندیشی حوزههای علمیه برگزار میکند:
🔳 عنوان کرسی:
تبین مسئله تزاحم امتثالی مبتنی بر اندیشه
اصولی شهید صدر و تفاوت آن با اصولیون متقدم
🎙ارائه دهندگان:
علی فروتن
میلاد چوبداری
محمد محمدپور
🎙ناقد:
✍️ استاد اکبر خادم الذاکرین
🎙داور:
✍️ استاد محمد عشایری منفرد
🎙 دبیر :
✍️سیدهادی سیادت
✅به شرکت کنندگان گواهی اعطاء می گردد
📆 زمان: سه شنبه 28 آذر ۱۴۰۲ ساعت 18:00
📌 مکان: خیابان معلم غربی-مدرسه ولی عصر عج/طبقه سوم/اتاق311
🎥 پخش زنده به نشانی: https://b2n.ir/f88910
#استاد_عشایری_منفرد
#اطلاعیه
#اصول
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
51.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آشنایی با جایگاه و اهمیت مسیر اجتهاد
🔹 قسمت سیزدهم
❓در مورد پرداختن به کتب تکمیلی یا مقالات تخصصی چه پیشنهادی دارید؟
#استاد_عشایری_منفرد
#مشاوره
#روش_تحصیل
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آشنایی با جایگاه و اهمیت مسیر اجتهاد
🔹 قسمت چهاردهم
❓در مورد فلسفه برای کسانی که فعلا سیر مرسوم را طی میکنند و تصمیم جدی برای گرایش تخصصی نگرفته اند و افرادی که می خواهند تخصصی در فقه و اصول کار کنند چه میزان به آن بپردازند؟ دو کتاب دایه و نهایه چقدر خوانده شود؟ مباحثه و تقریر این دو کتاب نیز لازم است؟
#استاد_عشایری_منفرد
#مشاوره
#روش_تحصیل
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
بسم الله الرحمن الرحیم
آیا در زبان قرآن اعجاز وجود دارد؟
از قرار مسموع در یکی از مراکز آموزشی، طلبهای بزرگوار که ظاهرا پیشتر در مباحث ادبی بنده نیز مشارکت داشته، برای استادش نقل کرده که فلانی (یعنی این بندهی فقیرِ الی الله) اعجاز بلاغی قرآن را رد کرده است! استاد بزرگوارش با رعایت همه آداب اخلاق، به جای اینکه آنچه را که از آن طلبه شنیده، در بوق و کرنا کند و گریبان بدرد و آبرو ببرد که فلانی اعجاز قرآن را قبول ندارد، سخن آن طلبه را از طریق فضای مجازی به این جانب رساند و از خود بنده استفسار کرد. حبّذا بر این اخلاق و مروّت.
در پاسخ به استفسار آن استاد بزرگوار عرض میکنم که:
آیات تحدی قرآن کریم از همان آغاز مسلمانان را در این اندیشه فرو برد که وجه معارضهناپذیری قرآن چیست؟ حاصل این اندیشه تا به امروز این بوده که نزدیک به بیست وجه برای اعجاز قرآن به دست آمده است. یکی از این وجوه، اعجاز ادبی قرآن است که اندیشمندان اسلامی در قرن چهارم آن را برای نخستین بار به مدرسه کلام و ادبیات کشاندند اما پیش از آنها امامان اهل بیت علیهم السلام اشاراتی به این وجه اعجازی قرآن کرده بودند؛ از جمله امام رضا علیه السلام به روشنی فرموده بودند که «الْمُعْجِزَة فِي نَظْمِه» (عيون أخبار الرضا عليه السلام، 2/130). کلمهی «نظم» در سخن امام هشتم، معنای دقیقی دارد که میتواند به اعجاز در چیدمان الفاظ قرآن (وجه ادبی) اشاره کند. بر اساس نقل دیگری از ایشان، چون غالبترین عنصر در هنگام بعثت رسول الله عنصر خطابه و سخن بود، خداوند اعجاز رسول الله را در مواعظ و حکمتهای ایشان قرار داد تا عالیترین هنر آنان را ابطال کند (الکافی 1/25).
از قرن چهارم دانشمندان مسلمان، علومی مانند دانش اعجاز القرآن، علم بلاغت، علم بدیع (که مغایرت آن با دانش بلاغت در مقالهی "بایستگی علم بدیع در تفسیر" به اجمال بیان شده است) و ... را برای کشف و تبیین وجوه اعجاز ادبی قرآن پیریزی کردند. از قرن ششم با اوجگیری کتاب "تلخیص المفتاح" و سیطره یافتن شروح تلخیص (مانند مختصر و مطول) بر فضای حوزههای جهان اسلام، دانش بلاغت با یک رکود جدی زمینگیر شد. هرچند این رکود، چندقرن بعد در کتاب شریف «انوار الربیع» توسط سید علیخان مدنی، تا حدودی جبران شد اما حوزههای علمی از این کتاب بهره کافی نه بُردند و نه میبرند!
واقعیت این است که دانش بلاغت در رکود کنونیاش، برای درک و تبیین اعجاز قرآن، کاستیهایی دارد که باید جبران شود. برای درک این کاستیها مطالعهی مقدمهی دردمندانهای که علامه محمدجواد بلاغی بر تفسیر خود (آلاء الرحمن) نوشته، خالی از لطف نیست. یکی از نشانههای این کاستی، جنبشهای علمی جدیدی است که برای تبیین بهتر اعجاز ادبی قرآن، در جهان اسلام شکل گرفته و آثار جدیدی را رقم زده است؛ آثاری چون «إعجاز القرآن و البلاغة النبوية» (از مصطفی رافعی)، «التصویر الفنی» (از سید قطب)، «التمهید فی علوم القرآن» (از علامه معرفت ره) و ....
در پایان لازم است تأکید شود که قرآن بیگمان معجزه ماندگار حضرت حق برای زمینیان است و ما برای درک این اعجاز به ابزارهایی نیاز داریم که یکی از این ابزارها دانش بلاغت است. البته جای انکار نیست که این ابزار هرچند ابزار لازمی است اما کارآمدی کافی را ندارد و باید بهروزرسانی شود. به قول جناب خواجه:
«هر چه هست از قامتِ ناسازِ بی اندام ماست
ورنه تشریف تو بر بالای کس کوتاه نیست»
والسلام علیکم و الرحمة
حوزه علمیه قم
محمد عشایری منفرد 1402/10/02
#استاد_عشایری_منفرد
#علوم_قرآنی
#ادبیات_عرب
#بلاغت
#تفسیر
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجتالاسلام محمد عشایریمنفرد
🔹اخلاص در اثری که هنرمند،
ناگزیر از آوردن نام و امضای خود
درپای آن باشد،
سخت اما ممکن است.
هنرمند با توسل
میتواند به این اخلاص برسد.
🔸هرچه هنرمند،
کشف عمیقتر و تازهتری
از جهان پیرامون خود داشته باشد،
اثرش مقبولتر و تحسینبرانگیزتر
خواهدبود.
🔹برای اینکه نگارههای خوبی
از کلمهها و واژهها استخراجکنیم،
باید حروفشناس باشیم.
🔸برکت کار برایسیدالشهدا(ع)،
کثیرالفایده و کثیرالنفع بودن آناست.
🔹به گفته شهیدآوینی،
اگر میخواهی هنرمند شوی، روحت را پاک کن تا بتوانی با روح هستی مرتبط شوی.
🔰کارگاه تایپوگرافی
#زیارت_جامعه_کبیره
🗓 |مهرماه۱۴۰۰|
📌|قم، مسجدمقدسجمکران، پلاک۳۱۳|
#استاد_عشایری_منفرد
#هنر
#کلیپ
به نقل از: @honareheyat
💠جامعهایمانیمشعر
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared
shamse 12 C 1401.09.14.pdf
8.77M
تصویرسازی کلمات
گفتاری از حجت الاسلام عشایری در کارگاه تایپوگرافی زیارت جامعه کبیره
#استاد_عشایری_منفرد
#هنر
به نقل از: @honareheyat
💠جامعهایمانیمشعر
💯 کانال استاد محمد عشایری منفرد (حفظه الله)
🆔https://eitaa.com/ashayerimonfared