فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آموزش سواد رسانه در ۱۰۰ ثانیه و دیگر هیچ!
⛔️مهدی نصیری: چین به ایران درس سیاست داد🤔، شی جین پینگ به آقای رییسی گفت جناب پرزیدنت، ما میخواهیم ۵۰۰ میلیارد دلار در عربستان سرمایه گذاری کنیم، اینکه نمیشود که شما می خواهید سیاست منطقهای تان را داشته باشد به حوثی های یمن موشک و پهپاد بدهید آرامکو را بزند، منافع ما خطر بیافتد.😢
💯مهدی خانعلی زاده: این مطلب رو یک ماه پیش، عموی من هم برام فرستاده بود😊. ازش خواستم #منبع رو بگه گفت تحلیل خودمه😳.
👌یک برگ #سند بیاورند شی جین پینگ این حرف را زده، میرم وسط حیاط دانشگاه داد میزنم عذرخواهی میکنم. شبها می نشینند برای هم گروه های واتساپی می فرستند این چیزها را باور میکنند، #سندش_کو آقای نصیری.....
▫️فیک نیوز، بزرگ و کوچک نمیشناسد. روشنفکر و عوام و استاد و شاگرد هم ندارد. هرکسی به تناسب موقعیت خود در #تله_اخبارجعلی گیر میافتد. سوال بزرگ در آموزش سوادرسانه ای برای شناسایی خبر درست از غلط، همین پرسش از منبع پیام است.
▫️#معرفت_شناسی_خبر یک فرایند پنج مرحلهای دارد که میزان اعتبار پیام را راستی آزمایی میکند.این پنج سوال را #هارولد_لاسول، برای امنیت و سلامت خبری مطرح کرده است:1- چه کسی؟ (فرستنده یا منبع)، 2- چه می گوید؟ (پیام)،3- از چه کانالی ؟ (طریق)، 4-به چه کسی ؟ (گیرنده)،5-با چه تاثیری؟ (تاثیر)
🆔@asre_Tabyin
سند (11).pdf
191.1K
🔸مدل سازی جنگ روایت ها به سبک شهیدآوینی
▫️اندیشکده امریکایی رند در کتابی به نام جنگهای شبکهای مینویسد: " در جنگهای فردا برنده کسی نیست که بمب دارد بلکه کسی پیروز است که بهترین روایت را دارد ".
▫️جنگی که پیروزی بدون استفاده از سلاح نطامی را به همراه خود میآورد اینجا سلاحش تولید محتوا است، این همان جنگ ایدهها یا روایتها است که در #سند_استراتژی_پنتاگون در ۲۰۱۲ به آن اشاره شده است.
▫️پیرامون همین مساله، رهبر انقلاب می فرمایند: در میدان «جهادِ تبیین و روایت» باید با تمام توان وارد شد: «شما روایت کنید حقایق جامعه، کشور و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند؛ این کاری است که ما باید انجام بدهیم؛ وظیفه جوانهای ما است.۱»
▫️#جنگ_روایت ها اگرچه اصطلاح جدیدی در حوزه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی است ولی در تاریخ معاصر انقلاب، چهرهها و چریک های ترازی همچون شهید آقاسیدمرتضی آوینی را در مسیر چنین جنگ هایی داشته ایم و تجربه کردهایم. سیدشهیدان اهل قلم نیز ترجمه دیگری از #الگوی_کنشگری در جنگ روایت هاست که رهبر انقلاب درباره این شهید عزیز به کار بردهاند.
▫️اما آوینی که بود و چه کرد و بلحاظ مبنایی و روشی و جغرافیای اقدام و عمل، چه محورهایی را پوشش آفندی یا پدافندی بخشید؟
1⃣روایت غرب و نقد فرهنگ توسعه
2⃣ روایت روشنفکری و نقد اشرافیت
3⃣ روایت جنگ و نقد تکنوکراسی
ادامه #یادداشت در (pdf)...
🆔@asre_Tabyin
◾روز قدر و غروب ابدی استادی که فراموش نمیشود..
▫️نمی شود از کنار غروب یک عالم براحتی عبور کرد. نمی توان شاگردش بود و از فقدانش تاسف و افسوس نخورد. فقط یک استاد معمولی دانشگاه نبود. قلبی پُر از سوز و دغدغه جامعه و ذهنی مملو از مسائل حل نشده اجتماع و نظریه های پشتیبانی که برای تحقیق و تدوین و ترجمه شان عمری گرانسنگ گداخته بود.
▫️تفاوتش با جامعه شناسان رایج، در دقت و نگاه فلسفی اش بود و در توجهی جدی که به عدالت با تاکید بر نهج البلاغه داشت.شوری که در طرح مسائل علمی به خرج میداد و توانی که برای همراهی و گفتگو و جدال نظری با دانشجویانش داشت هم عجیب و ضرب المثل بود. بلی چنین استادی که دوره ارشد و دکتری #فلسفه_علوم_اجتماعی را پای درسش حاضر بودیم فراموش شدنی نیست.
▫️قفسه کتاب هایم "نظریه و عمل"، "دیالکتیک و تفاوت" و همچنین "فضا و جامعه" را از #استاد_افروغ به یادگار نگه خواهد داشت. شخصیتی جسور، فکور، پرشور و مومن که ان شاالله مزد ارادتش به امیرالمومنین را ذخیره قبر و قیامت خود دارد. روحش شاد...
#دانشگاه_باقرالعلوم
🆔@asre_Tabyin
💠 #بسته_مستند_فلسطین
🔎عصر روز قدس را به مشاهده مستندی در مورد فلسطین سپری کنیم :
🔸 فلسطینیان داخل سرزمینهای اشغالی یا عرب های 48
🔸 روابط با ایران هرگز لحظهای قطع نشد؛ فیلم کامل مصاحبه خالد مشعل با شبکه الجزیره
🔸 مستند: فتحی شقاقی؛ موسس جهاد اسلامی فلسطین
🔸 مستند: جنگ شش روزه 1967
🔸 مستند: دره اردن؛ طمع اسرائیل به خاکی حاصلخیز
🔸 مستند: جنبش فتح فلسطین
🔸 مستند: یاسر عرفات
🔸 مستند: سلاح مقاومت فلسطین
🔸 مستند: حماس در عربستان سعودی
🔸 مستند: ادوارد سعید؛ اندیشمند نام آشنای فلسطینی
🔸 مستند «روزهایی در اردوگاه»؛ نگاهی به زندگی فلسطینیان در اردوگاههای لبنان
🔸 مستند «اسرائیل، شکاف از درون»، روایت درگیری افراطیون یهودی با مردم و دولت اسرائیل
برای مشاهده، روی عنوان هر مستند کلیک کنید.
🆔@asre_Tabyin
🔎فراخوانی برای آزمایش و عیبیابی یا ریاستارت؟
▫️جریان به اصطلاح بیسر و برساخته بعد از سکته مغزی شدید و روبرگرداندن عموم جامعه و شناسایی و دستگیری عناصر اصلی و فرعی اخلالگران در سراسر کشور و روشدن پشت صحنه ماجرا، به دنبال فراخوان در دانشگاهها بعد از ورشکستگی در پروژه مدارس است. اما چرا؟
۱. القای #تنفس_مصنوعی به جنبشنمای بیسر ورشکسته
۲.#خنثی_سازی مانور باشکوه ملی_مذهبی ایران اسلامی در شبهای قدر و راهپیمایی روز قدس
۳.تلاش برای #عصبی_کردن_ماموران در صحنه(مامور متذکر حجاب) و سوءاستفاده از خطاهای احتمالی
۴.فضاسازی برای اعلام حیات مجازی در برهوت مشارکت کنندگان واقعی(برساخت رسانهای مجدد)
۵. زخمی کردن ذهن و روان جامعه با بازی های رسانهای و بزن درروهای خیابانی
۶.تلاش برای شکل گیری دومینوی هوچیگری بنام اعتراض به کام بیگانه(تکثیر نسخه #ساختارشکنی_نیمه_خشن)
۷.بهره برداری از برخی نارضایتی های اقتصادی و همراه کردن بخش هایی از مردم با تکنیک های عملیات روانی و #مغالطه_مسالهها با مساله نماها
۸.تولید آنارشیسم پرصدا و #ناآرامی_مصنوعی با تمرکز بر مدارس و دانشگاهها بعنوان ریاستارت
۹.ایجاد اختلال در ثبات و نظم عمومی برای بهم ریختن #تمرکز_مسئولین و جاماندن از مسالههای واقعی و جدی کشور
۱۰.تحت تاثیر قراردادن وضعیت تجارت و #سرمایه_گذاری داخلی و خارجی در کشور و بازتاب بینالمللی منفی
۱۱.#تحریک_حاکمیت به مواجهه نیمه سخت یا سخت و هزینهسازی برای نظام
۱۲.تست و #باگیابی طرح جدید عفاف و حجاب و جوسازی علیه جریمهها و محرومیتهای کشفحجاب
✍علیرضامحمدلو
🆔@asre_Tabyin
🔎هندسه حکمرانی فضای مجازی
▫️فضای مجازی، ابزار اورجینال حکمرانی نوین و خط مقدم تنازعات تمدنی امروزی است. نه می شود، چون دایره و بدون لبه گام برداشت و در جریان جهانی هضم شد و نه می توان با گارد بسته و بیتوجه عبور کرد. صریح و سریع و دقیق باید #هندسه_بازی را وضع یا کشف کنیم تا هویت و جمهوریت و اسلامیت جامعه را در سلامت و امنیت، راهبری نماییم.
▫️خیلی سریع اگر بخواهیم ابعاد و اضلاع فضای مجازی و #شیوه_حکمرانی مبتنی بر این هندسه و زیست بوم ویژه را مطرح کنیم به مثلث ها، مربع ها، چندضلغی ها و تقاطع های متعددی میرسیم که بایستی پیرامون آنها گفتگو کنیم و تصمیم جدی بگیریم.
1⃣ #لایههای_موثر_پیام_رسانی را بایستی بازبینی و تقویت و بروزرسانی کنیم:
۱.اتاق فکر فضای مجازی
۲.ارگان تصمیم گیر و مدیریت
۳.لایه های کنشگری و راهبری میدانی
2⃣ در فرایند تولید و توزیع پیام، #پنجگانه ای داریم که باید اتخاذ مبنای مشخصی داشته باشیم:
۱.چه کسی پیام را تولید می کند؟(سیستم مولد مرجع)
۲.محتوای پیام چیست؟(سیستم اعتبارسنجی و منطق ارزشگذاری)
۳.ابزار و بستر پیام چیست یا کجاست؟(پلتفرم و شبکه)
۴.مخاطب پیام کیست؟(سطح بندی فاز مصرف)
۵.اهداف و نتایج پیام چیست؟(چشم انداز تولید و توزیع و مصرف)
3⃣ سه لایه محتوایی از حیث راهبردی و ناظر بر #نظریه_مواجهه وجود دارد که بایستی تعیین مبنا صورت بگیرد:
۱.مبانی حکمرانی فضای مجازی(فلسفه و الهیات و فقه سایبری)
۲.مسائل حکمرانی مجازی(نسبت با فرهنگ و اقتصاد و سیاست و امنیت و...)
۳.نتایج حکمرانی مجازی(هویت و خانواده و علم و اخلاق و ارتباطات و حریم خصوصی و...)
4⃣ در فرایند سیاستگذاری، تولید محتوا و کنشگری به یک فرایند جامع نیاز داریم که مطلوب حکمرانی و #حکمرانی_مطلوب را تامین کند:
۱.مشروعیت(تامین نظر نهاد دین)
۲.معقولیت(توانایی تاب آوری و توجیه نظری)
۳.مقبولیت(قدرت اقناع فراگیر و اتصال با مخاطب و تامین جمهوریت)
5⃣ در بخش #کلان_رویکردها نیز از میان سه گانه و مثلثی بایستی عبور کرده و نظر نهایی و بیتعارفش را اعلام نماید:
۱.تکنوفیلی(تکنولوژی زدگی و سیاست درهای باز و توسعه حداکثری با همه لوازمش)
۲.تکنوفوبیایی(تکنولوژی هراسی و بدبینی حداکثری)
۳.مهندسی و مدیریت تکنولوژی(ارتقا سهم از ظرفیت تکنولوژی؛ نه اشتیاق حداکثری نه هراس حداکثری)
6⃣ در ساحت تغییرات بنیادین و عملیاتی نیز بایستی محورهایی را مورد بازکاوی قرار داده و تامین ایده نماید که بالاخره قرار بر چه تغییراتی در چه سطوحی است؛
۱.تغییر و تاسیس #زمین_بازی(ناظر بر شبکه ملی اطلاعات)
۲.تغییر و تدوین #قواعد_بازی(آیین نامه ها و پروتکل های فعالیت شبکه ها و در شبکه ها)
۳.تغییر و تعیین #نوع_بازیگری(ارتقا توان سوژه ها و کاربران فضای مجازی و تعمیق و توسعه سوادرسانه برای حال عادی و بحرانی)
7⃣ سیستم گردش اطلاعات را بایستی بومی سازی کنیم و قواعد و پروتکل های امن و #ضدنفوذ برای هر سه سطح اتخاذ کنیم؛
۱. فرایند تولید پیام
۲.فرایند توزیع پیام
۳.فرایندمصرف پیام
8⃣ سطوح کاربران و #جامعه_مصرف پیام نیز بایستی دسته بندی دقیق تری داشته باشد که امتداد اجتماعی حکمرانی و امنیت محتوایی از حیث محرمانگی یا عمومیت پیام، دچار اختلال نشده و عمق میدان بهتر و بیشتری داشته باشد؛
۱.عمومی و سرگرمی
۲.نیمه تخصصی و مهارتی
۳.تخصصی و آموزشهای ویژه
▫️آنچه که حائز اهمیت است، ضرب و ترکیب و تجمیع دادهها در سطوح مختلف این هندسه چندوجهی است که میتواند نقشه راه متحد با #استراتژیهای_پشتیبان متکثر را تحت عنوان پروژه های متعدد، ذیل خود تعریف کند.
▫️نکته اینجاست که #تئوریسینها و #مهندسین و #کنشگران و #مدیران این حوزه، دور میزهای واحدی به گفتگو نشسته و از حیث ۱.معنایی، ۲.راهبردی، ۳.امکان سنجی و ۴.عمق میدان، نظام مسائل فضای مجازی را بازطراحی و بازتنظیمگری نمایند.
✍علیرضامحمدلو، پژوهشگر و مدرس رسانه
🆔@asre_Tabyin
🔎مسئول ترجمه عملیاتی "اگر_بدانند" در بیانات رهبر انقلاب کجاست؟
_خیلی از کسانی که کشف حجاب میکنند نمیدانند این را؛ #اگر_بدانند که پشت این کاری که اینها دارند میکنند چه کسانی هستند، قطعاً نمیکنند.
_من میدانم. خیلی از اینها کسانی هستند که اهل دیناند، اهل تضرعاند، اهل ماه رمضاناند، اهل گریه و دعا هستند؛ #توجه_ندارند که چه کسی پشت این سیاست رفع حجاب و مبارزه با حجاب است.جاسوسهای دشمن، دستگاههای جاسوسی دشمن دنبال این قضیه است. #اگر_بدانند حتماً نمیکنند. به هر حال این مسئله قطعاً حل خواهد شد.(رهبر انقلاب؛ ۱۴۰۲/۱/۱۵)
◽به راستی ترجمه عملیاتی و تاکتیکی عبارت "#اگر_بدانند"، چیست و مسئولیتش متوجه کیست و کدام نهاد است؟ باز هم متولیان امر و آن ده بیست تا نهاد مربوطه دورخیز کرده اند و مترصد حادثه هستند یا باید منتظر طرح مخفی و پشتیبان باشیم؟ خوب می دانیم که ۱.تذکر و ۲.تبیین و ۳.روایت، مکمل یکدیگرند.
▫️طرح حجاب و عفاف و تذکر قانونی #فراجا با همت و هوشمندی بالای سردار رادان در حال اجراست و امیدواریم که تجربه خوبی در کنترل بیحجابی و بدحجابی را شاهد باشیم. اما نکته اینجاست که لاین کنترل و مدیریت بحث #حجاب بایستی به موازات لاینهای فرهنگی و رسانه ای پیش برود تا از میزان مقاومت کاسته و به میزان همراهی و موافقت بیفزاید.
▫️واژه به واژه فرمایشات مقام معظم رهبری را بایستی تبدیل به راهبرد عملیاتی کرد. اگر عبارت "کشف حجاب، حرام سیاسی و شرعی است"، به درستی به طرح حجاب و عفاف فراجا ترجمه میشود، توامان و قبل از وقوع حادثه بایستی شاهد ترجمه عملیاتی و پیادهسازی عبارت "#گر_بدانند" باشیم.
▫️تذکر سازمان یافته و ورود حکومتی بایستی چهره نیمه نرم_نیمه سخت و بدون تنش را حفظ کند تا احترام به قانون نهادینه شود. از طرفی برای فرسایشی نشدن ماجرا، #بینالاذهانی_شدن، اقناع حداکثری، کاهش مقاومت و #پذیرش_فرهنگی_مساله، بایستی پیوستهای رسانهای و فرهنگی تمیزی را با دال مرکزی "تقویت دانایی مردم" استارت زد.
▫️ارتقاء آگاهی و تقویت دانایی عمومی در باب پشت صحنه کشف حجاب طبق فرمایشات رهبرانقلاب، مساوی ایجاد #خاکریزهای_ذهنی و فرهنگی و تبدیل مساله از یک موضوع فرعی و سلیقهای و کمخاصیت به یک باور دینی رایج و #تعصب_سیاسی_باخاصیت و پرجاذبه در برابر یک #دیگری_دور و درکمین خواهد بود بشرط کارگردانی هوشمندانه.
▫️قطعا بعد اجرای این طرح، پچ پچ ها و نقزدن ها و حتی تعریف و تمجیدها در مدارس و دانشگاهها و ادارات و عموم جامعه هم استارت خورده و ادراک و ذهنیت بخشی از جامعه، مثبت یا منفی درگیر شده است. به تعبیری، (common sense)، ارتکاز و عقل عرفی هر جامعه، #نقطه_شروع تقویت یا تضعیف آن جامعه محسوب میشود که بایستی متناسب با تغییرات، بازتنظیم و اقناع و همراه شود.
▫️در همین راستا بایستی ساعات و روزها و میزهایی تعریف شود که به بهانه تبیین و #تقویت_دانایی و حل گرههای ذهنی نوجوانان و جوانان این مرز و بوم، مدیران و کارشناسان ارشد جامعه به بدنه جامعه نزدیک تر شوند. تیم های مستندسازی و فیلم سازی و #خلاقیتهای_رسانهای هم سریعتر فعال شوند و واکنش واقعی و چه بسا همراهی حداکثری مردم را به تصویر کشیده و #روایت_درست از باورهای مردم ایران را بازنمایی کنند.
✍علیرضامحمدلو
🆔@asre_Tabyin
🔎رفراندوم یا پوپولیسم؛ ضلع سوم جنگ شناختی
▫️جنگ شناختی در سه فاز اتفاق میافتد و جریان بازی را تغییر میدهد. توصیف وارونه، تحلیل غلط، تجویز ناصواب. وقتی پیشرفت های جامعه سانسور میشود، #جعل_واقعیت و بزرگنمایی ضعفها، بازی را بدست میگیرند. تحلیل هم این میشود که کشور در وضعیت بحران اقتصادی، گسست اجتماعی و گسل دوقطبی است. نسخه و نتیجه آلوده این بازی هم که معلوم است؛ رفراندوم و بازگشت به انتخاب مردم!!
▫️این طرح پوپولیستی، هر سه حوزه فرهنگ و اقتصاد و سیاست را به کارگرفت. به عبارت سادهتر، اگر هفت ماه اخیر را مرور سریعی داشته باشه باشیم، در فاز اول، یک مساله فرهنگی مثل #حجاب را به بهانه فوت یک خانم، برجسته میکنند. سپس معیشت جامعه را به همین بهانه گروگان گرفته و از تلاطم #دلار و نوسان قیمتها به عنوان شتاب دهنده جریان بهره میبرند. در فاز سوم با طرح بحث #رفراندوم، خانه تعمیم دهی و اکثریت سازی را پُر میکنند و #نسخه_رهایی برای جامعه میپیچند.
▫️در واقع اگر سه فاز #برجستهسازی، #شتابدهی و #تعمیم را بدون وقفه به اجرا میرساندند، یک #دومینوی_غیرقابل_توقف را شاهد بودیم که از کانال فرهنگ شروع شد، با فاز اقتصادی شعله ور گردید و با گام سیاسی در صدد ستاندن نتیجه بود. حجاب و دلار و رفراندوم، پازل های یک طرح کلان بودند که از پس سه متغیر و مانع جمهوریت، اسلامیت و ولایت فقیه برنیامدند.
▫️آنچه که حائز اهمیت است، باز کردن مشت مسموم و پشت صحنههای سیاسی_امنیتی ماجرا با تولیدآگاهی و کاربست تبیین در سطح افکار عمومی است. #دیگریهای_سیاسی این ملت، سعی میکنند که با طرح وارونه مسائل، ارائه #اطلاعاتگمراهکننده و #بنبستنمایی در اقتصاد و #انسدادسازی در فرهنگ جامعه، ماحصل سیاسی خود را از دل #غبارهای_مصنوعی برداشت کنند و به اصطلاح حرف در دهان مردم بگذارند.
▫️پرواضح است که نسخه های فیک، توهمی و دست چندم مثل رفراندوم برای حل مسایل کلان و پیچیده کشور در شرایط کنونی، فرامتنی جز ایجاد گسل و بیثباتی در جامعه نداشته و جز سنگ اندازی مضاعف و تمرکززدایی از مسیر پیشرفت کشور، عنوان دیگری ندارند. جدای از اینکه این ایده در کشور ما دوسه بار هم مورد استفاده قرار گرفته و جزءبندهای قانونی اساسی کشور با سازوکاری مشخصاست، هیچ کشوری مستقل و مقتدری از ظرفیت یک ایده و تئوری، برای #تولید_بیثباتی و ایجاد گسل اجتماعی استفاده نمیکند.
✍علیرضامحمدلو، مدرس رسانه و پژوهشگر علوم اجتماعی
🆔@asre_Tabyin
نماز عیدفطر امسال، نمایشی دیگر از #جمهوریت بعلاوه #اسلامیت بود و چقدر دقیق و حساب شده، حضرت روح الله، عنوان این نظام را #جمهوری_اسلامی و نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر، انتخاب کرد...
#امام_خمینی(ره)، #عیدفطر
#نماز_تاریخی، #امام_خامنهای(حفظهم الله)
#رفراندوم
https://virasty.com/alireza31314/1682194575773709668
🆔@asre_Tabyin
🔎استبداد اطلاعاتی به سبک مطبوعات اصلاحطلب
▫️بقول اندیشمندان رسانه: در عصر اطلاعات، #رسانه تعیین میکند که #چگونه فکر بکنیم و #چطور فکر بکنیم!
▫️وقتی طیفی از مطبوعات، قدرت این را دارند که مدعی #صدای_مردم باشند ولی حتی یک #تصویر از #نماز_تاریخی و حضور مردم کار نکنند، چیزی جز #استبداد_رسانه نیست.
▫️پ.ن:#برجسته_کردن اختلافات و #بایکوت اشتراکات را در صفحه نخست این مطبوعات، خوب تماشا و تامل کنید. انگارهسازی و تصویرسازی یعنی همین...
#سواد_رسانه، #انگاره_سازی، #تصویرسازی
https://virasty.com/alireza31314/1682341472933812086
🆔@asre_Tabyin
از نگاه #رسانه و دکترین بازنمایی، اتفاقاتی مثل #باغ_شازده و #ترور امروز، اگر #زیگزاگ، روایت شوند و مدیریت صحنه و #پساماجرا، شفاف و روشن نباشد، قصه های معلق با #پایان_باز تلقی می شوند که فقط #القای_آنارشیسم، #پیام_ناامنی و #خوانش_متکثر برای جامعه منتقل میکنند.
✍علیرضامحمدلو
#آیتالله_سلیمانی، #امنیت، #جنگ_روایتها
https://virasty.com/alireza31314/1682535381987545506
🆔@asre_Tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎جسارت به یک روحانی و فرامتنی هویت سوز
🔺چند ثانیه فیلم از لحظه #زیرگرفتن_یکروحانی توسط یک خودروی شخصی با انگیزه نامعلوم فعلا؟؟ اما یک #فرامتن خطرناکی دارد...
🔸تولید #دومینوی_نفرت علیه #نمادها بعنوان یک استراتژی برای ذبح فرهنگ از مسیر میانبر. فقط بحث دیانت و ناامن کردن فضا برای #روحانیت نیست.
🔸روزی #حجاب، روزی #عمامه و روزهای بعد #پرچم #سرودملی و #زبانفارسی و #نقشه و...
فراموش نکنیم که جزءلاینفک #هویت یک ملت، نمادهای ملی و مذهبی آن است که اگر آسیب ببیند، بنیادهای معرفتی و ارتکازات تاریخی مردم آن خاک را هم به تدریج درمینوردد.
🔸خلاصه اینکه عادی سازی توهین به نمادها و پایین آوردن میزان حساسیت عمومی به این قبیل جسارتهای جهت دار، به نفع فرهنگ و تاریخ و انسجام یک جامعه نخواهد بود.
✍علیرضامحمدلو
🆔@asre_Tabyin