eitaa logo
عصرتبیین عصررسانه
1.7هزار دنبال‌کننده
660 عکس
398 ویدیو
29 فایل
هوالمصور محفلی برای تاملات رسانه ای در حوزه های فرهنگ، جامعه و سیاست... عصر پردازش بهتر و روایت قوی تر اطلاعات ارتباط با مدیرسایت و کانال: @Sarbaze_eslam_31312 جانشین مدیر: @Fadaiyani ادرس سایت: Www.asretabyin.ir آپارات: www.aparat.com/Asre_Tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎وقتی اینترنشنال سعودی در آنتن زنده آچمز می‌شود! ▫️مجری شبکه سعودی_لندنی در یک گفتگوی تحلیلی_خبری از ضرورت اخراج سفرای ایران و همچنین قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی سخن به میان آورد. ▫️یانیس واروفاکیس نماینده پارلمان و وزیر اقتصادی سابق یونان به طرزی عجیب و غافلگیرکننده پاسخش را می‌دهد و به معنای واقعی کلمه، پشت صحنه مثلثی غربی_عبری_عربی این را افشا و با خاک یکسان می‌کند. ▫️گاهی دست نامرئی خدا در جنگ های ترکیبی از آستین دشمن بیرون می‌آید و حیثیت بین‌المللی فرعون زمان را به باد می‌دهد. در واقع بعد از شکست دشمن در آشوب‌های خیابانی و مجازی، صفحه بین‌المللی را برای تحت فشارگذاشتن ایران محل جولان و تاخت و تاز خود قرار داده‌اند و این برای آنها یعنی نقطه سرخط! 🆔@asre_tabyin
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥نتایج تاریک جنگ‌‌ شناختی در پنج دقیقه ▫️حقایق ناگفته از یک‌‌ فریب فراگیر ▫️کاملا هریس درباره ابرقدرت جهان چه می‌گوید؟ ▫️چرا به کشور خودمان بدبین هستیم؟ ▫️ که چگونه تحت تاثیر جنگ شناختی، . 🆔@asre_tabyin
🔻هشتگ "زمستان دینداری" و سه دلیل راهبردی در آیینه جنگ شناختی ▫️بعد از شکست جریان اغتشاشات در میدان، تنفس های مصنوعی آنها برای زنده نگه داشتن پروژه آشوب همچنان در فضای مجازی ادامه دارد. کشته سازی و به تبع آن هشتگ سازی و تدوین ، هم راه برون‌رفت آشوبگران از بحران همراهی مردم است و هم کورسویی برای بازگشت موج تازه اغتشاشات. 🔹اما استراتژی اغتشاش‌گران کم رمق، ظاهرا تغییر کرده و نقطه ثقل دعوت ها، رنگ و بوی مذهبی گرفته است. اوایل زمستان و پیک و ایام شهادت حاج قاسم، زمینه ای شده تا اعتراض و اغتشاش را به سبک دیگری پیگیری کنند. کلیدواژه تازه، " زمستان دینداری" است. ▫️برای زمین زدن ایران، ابتدا را تست کردند تا به سبک انقلاب های مخملین یا فیس بوکی، نظام را ساقط یا مهار وضعیت کنند. طرفی نبستند و حال به ناچار سراغ گزینه دوم رفته و از علیه رژیم سخن می‌گویند و هشتگ، چاق می‌کنند. 🔹چرایی این پروژه که توسط و بی‌بی‌سی فارسی، راهبری فکری می‌شود و دویچه وله و اینترنشنال و... به پهنای باندش اضافه می‌کند و در اتاق های کلاب‌هاوسی‌ِ ایزوله شده و پیج های اینستاگرامی هدایت شده و ، رِپُرتاژ می‌شود تا منجر به این گزاره گردد را جدای از اینکه دین و دینداری، استعداد بالایی برای مانور جنگ های شناختی چه از حیث آفندی و چه از لحاظ پدافندی داراست، در سه گزاره می‌توان جستجو کرد: 1️⃣ دین و توان اکثریت‌سازی: پر واضح است که از بارزترین ویژگی‌های یک دین، مردم سازی و ایجاد و آیینی است. مقوله دین، اساسا بدلیل دارا بودن باورها، هنجارها و رفتارها و نمادها، ظرفیت اکثریت سازی و جمعیت سازی را داراست. باورهایی که امیدبخشند، هنجارهایی که معناده بوده و نظام رفتاری مشخصی که باورها را تقویت می‌کنند و نمادهایی هم دارد که بخش تثبیت شخصیت و را سامان می‌بخشند. این ظرفیت ها برای یک جنبش براندازی(ولو توهمی) یک نرم‌افزار غیرقابل اغماض محسوب می‌شود. 2️⃣ دین و توان روایت‌سازی: اساسا جنبش ها با روایت ها گره خورده‌اند. هر جنبشی نیاز به نقطه عطف و مبدا انتقال وضعیت دارد. اینکه از کجا و چرا شروع شود، نیاز به یک دارد. چرا باید یک روایت را باور کرد و به چه اعتباری می‌توان یک روایت را بازتولید و تعمیم داد؟ اینجاست که پای دین و مشروعیتی که به یک روایت خواهد داد و راه چندساله را در یک شب طی خواهد کرد، به میان می‌آید. غالب روایت ‌ها یا متکی بر پروپاگاندا و دروغ و تکرار هستند که نهایتا دوسه ماه طول می‌کشند و یا اساسا شکل نمی‌گیرند. و جریان سازی مثل تقلب در فتنه ۸۸ که هشت ماه کشور را معطل نمود و بهم ریخت، بدلیل پشت صحنه ای بود که یک ضلع حساسش خوانشی از دین و بخشی از روحانیت بود. 3️⃣ دین و توان‌ قدرت‌سازی: تامپسون جامعه‌شناس وقتی از سنت سخن می‌گوید، چهار ویژگی را بر میشمارد؛ وجه هرمنوتیکی، وجه هنجاری، وجه هویت بخش و . در طول تاریخ هم شاهد بودیم که دین سرمایه بزرگی برای تولید و بقای قدرت به شمار می‌رفته و هر حکومتی که در خدمت دین بوده یا دین را به خدمت خود درآورده به حسب اقتضائات و نوع حکومت داری و جنس دینداری مردم، دستاوردهای جدی را از حیث بقا و پیشرفت حکومت برداشت کرده است. اساسا اگر بدون دین علیه جامعه دینی کسی یا جریانی دست به قیام و لشگرکشی بزند، محکوم به شکست است و مسیر تولید قدرت در چنین فضایی از کانال دین عبور می‌کند. اساسا از دینی که عمق گرفته و وارد مردم شده نمی‌توان بدون دین عبور کرد مگر قطره چکانی نه براندازانه. 🔸سخن آخر اینکه جمهوریت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با اسلامیت گره خورده و به همین دلیل، تفکیک پروژه ها و آسیب زدن به یک بال ایران بدون بال دیگری جوابگو نخواهد بود. راهبرد نظام نیز حفظ در عین اسلامیت است و ارتقای اسلامیت در عین جمهوریت باید باشد. از هیچکدام نباید عقب نشینی کرد و هیچگاه هم به تقابل و دوقطبی ساختگی جمهوریت_اسلامیت نباید تن داد. جمهوری اسلامی نه یک کلمه ببشتر نه یک کلمه کمتر. ، ، ✍️ حجت الاسلام علیرضامحمدلو لینک پیوند:http://www.andishkadeboshra.ir/1401/10/06/1-18/ 🆔@asre_tabyin
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▫️مداحی سیدمجید بنی‌فاطمه 🔸لا فتی الا علی لا سیف الا فاطمه 🆔@asre_tabyin
🔎حضرت زهرا(س) الگوی شکست مارپیچ سکوت در جنگ شناختی ▫️در جنگ شناختی و برای تغییر منطق محاسبات یک فرد یا جامعه، گاهی اطلاعات ورودی به ذهن را جابجا یا تحریف می‌کنند. گاهی از تکنیک تکرار و گاهی از تعمیم نابجا جهت خطای شناختی بهره می‌برند. بعضی اوقات القای شناختی صورت می‌دهند و در برخی اوقات به مارپیچ سکوت و متوسل می‌شوند. تلاش بر این است که مکانیزم تفکر یک فرد یا جامعه بهم بریزد. نظام معرفت شناسی و ارزشگذاری‌هایش تغییر کند و منزلت و مکان و زمان و موقعیت افراد و اشیاء بازتعریف شده و جامعه به نوعی و فراموشی مبانی مبتلا شود. ▫️مرز جنگ شناختی در فاطمیه، تقابل در سطح حکمرانی بود. نظام معرفتی کل جامعه در حال تغییر بود و خطر وارونه سازی دین در سطح کلان وجود داشت. دعوا سر فرد یا جامعه فقط نبود و پروژه تحریف تاریخ محوریت داشت. اینکه چه کسی و با چه مکانیزمی باید حکومت می‌کرد یک مساله بنیادین بود برای کل تاریخ. تقابل اسلام ناب و آمریکایی پیرامون دال مرکزی و مضمون اصلی دین یعنی تعریف و منزلت ولایت در جامعه بود. حضرت زهرا(س) در چنین ایستگاهی دست به عملیات معرفتی شهادت‌طلبانه زد و را پی گرفت: 1️⃣خطبه فدکیه، نقد نخبگان و جریان روشنفکری: مضامین عمیق که از بحث های هستی شناختی و بنیادهای معرفتی شروع می‌شود و جریان شناسی جنگ ها و نقش آفرینی و دلاوری امیرالمومنین را در تاریخ پیروزی ها و فراز و فرود اسلام یادآوری می کند. به قرآن احتجاج می‌کند و حکم فقهی ارث را مطابق نص صریح آیات الهی تبیین و تشریح می‌کند و دستگاه فقهی رقیب را به چالش می‌کشد. در انتها نیز نخبگان و سران انصار را تشری می‌زنند و ا سکوتشان گلایه کرده و اتمام حجت به عمل می‌آورند. 2️⃣تبیین چهره به چهره و مبارزه پارتیزانی نرم: بعد از اینکه از تریبون مسجد و در یک نشست نسبتا رسمی و نیمه آماده، بدنه روشنفکری جامعه را به چالش کشیدند، وارد فاز پارتیزانی شدند و خانه به خانه و سلول به سلول به تبیین حق و شکست مارپیچ سکوت همت گماشتند. در واقع بر اساس آیه شریفه(ان تقوموا لله مثنی و فرادی) به عنوان یک ارتش تک نفره به دل سکوت و یورش بردند و یک‌دستی فریب و را زیر سوال بردند. 3️⃣بیت الاحزان و مبارزه علنی و نمادین‌ در سطح افکارعمومی: حضرت زهرا(س) موازی با عملیات توجیه نخبگان و تبیین چهره به چهره، مبارزه نرم و میدانی را نیز دستور کار داشتند. گریه هایی که فراتر از یک احساس فردی بود و "تک و تنها" یک جریان مخالف اجتماعی را راهبری می‌کرد. یک کنشگری نمادین و رسا علیه فضای سرکوب شده افکارعمومی که مارپیچ سکوت را در سطح عمومی‌تر و فراگیرتر نیز با شکست مواجه می‌کرد. ▫️رخ داد آنچه که نباید می‌داد ولی سنت مبارزه با مارپیچ سکوت را برای تاریخ ثبت و سند کرد و را علیه ساختارهای ظالم تربیت کرد و مهیای خیزش های انقلابی در طول تاریخ نمود. ✍️علیرضامحمدلو لینک پیوند:http://www.andishkadeboshra.ir/1401/10/06/1-17/ 🆔@asre_tabyin
▫️رسانه تعیین می‌کند که به چه چیزی فکر بکنیم! 🔸در صدر اخبار رسانه های خاص و واکنش پدافندی رسانه‌های انقلابی: : 1⃣ماجرای بازگرداندن خانواده علی دایی به کشور.. 2⃣حضور سارا خادم الشریعه بدون حجاب در مسابقات شطرنج 🔻وضعیت فوق العاده فرانسه بدلیل شورش کردها و کمبود گاز اروپا بدلیل جنگ اکراین و کمبود شدید دارو در آلمان و کشته های ژاپن و آمریکا بدلیل موج شدید سرما و کرونا یک محسوب می‌شود! 🆔@asre_tabyin
🔎سه لایه جنگ شناختی و تحلیل تغییرات اجتماعی 🔹شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که تغییرات اجتماعی چگونه اتفاق می‌افتد. چگونه ذهنیت مردم جامعه عوض می‌شود و با تغییر نسلی، یک نگاه و و از واقعیت ها و تاریخ و جغرافیا پیدا می‌کنند. باید اذعان نمود که در ساحت های مختلف به عوامل مختلف بستگی دارد و به اصطلاح، چندعاملی و(multifactorial) است. اما اگر از زاویه دید و جنگ های سایبری بخواهیم نگاهی به تغییرات نرم اجتماعی داشته باشیم، چنین فرایند سه گانه‌ای را می توان متصور بود: 1️⃣ لایه اطلاعات(information): این سطح از جنگ شناختی با تکیه بر بمباران خبری، شایعات و فضاسازی و با هدف (public opinion) شکل می‌گیرد. در واقع دامنه و پهنای داده ها افزایش پیدا می‌کند و عمق داده‌ها در سطح پایینی قرار می‌گیرد و با تلاش در ، وضعیت شناختی جامعه هدف را مختل یا وارونه می کند و در حالت ناپایدار و هیجانی قرار می‌دهد.(نفوذ در جریان مطبوعات و شبکه های اجتماعی و خبری) 2️⃣ لایه ذهنیت‌ها(common sense): این سطح از جنگ شناختی، مربوط به اطلاعات سطحی جامعه نیست. بلکه متوجه اطلاعات پایدار و به اصطلاح و عقل عرفی جامعه می‌شود. در جامعه شناسی از این سطح با عنوان شعور مشترک(common sense) یاد می‌شود. در روانشناسی نیز مفهوم با این واژه قرابت دارد که به داده‌ها و اطلاعات درونی‌سازی شده و رسوب‌یافته در ذهن اطلاق می‌شود. جنگ شناختی در این سطح با هدف فرهنگ سازی و و الگوی های شناختی جامعه هدف سر و کار دارد.(نفوذ در جریان فرهنگ و هویت و فیلم سازی و سبک زندگی) 3️⃣ لایه معرفت‌ها(knowledge): ایستگاه مبنایی جنگ شناختی، الگوهای بنیادین و معرفت‌شناسی جامعه هدف است. مثلا و اندیشکده ها و دانشگاه‌های یک جامعه را بلخاظ پارادایمی، از عقل‌گرایی به تجربه گرایی و از هستی‌شناسی به زبان‌شناسی تنزل می‌دهند. یا از طریق تکنولوژی و تلویزیون و رسانه و با غلبه تصویر به تعبیر مارشال مک لوهان، را بر جامعه مسلط می‌کنند.(نفوذ در جریان تولید باور و علم و دانش) 🔸اهداف لایه‌های شناختی ▫️در لایه اول، مامور جنگ شناختی به دنبال است و در لایه دوم جنگ شناختی در پی است و لایه سوم نیز با هدف یا و خلق واقعیت طراحی و تدوین و راهبری می‌شود. 🔸ابزار لایه‌های شناختی ▫️لایه اول، است و با مطبوعات و شبکه های اجتماعی، دستکاری و مهندسی می‌شود. لایه دوم بوده و بتدریج از طریق فیلم و سریال و سبک زندگی، ذهنیت جامعه هدف و ناخودآگاه اجتماعی و به تعبیری دیگر (common sense)، تغییر پیدا می‌کند. ▫️لایه سوم نیز بوده و بتدریج در ساحت تخصصی، از عقل گرایی و محوریت وحی‌ به سمت تجربه گرایی و شبه علم‌ها و نامعرفت‌ها تغییر وضعیت می‌دهد. در سطح عمومی نیز معرفت شبکه‌ای و داده‌بنیاد و و پرتکرار و تعمیم یافته مجازی، اعتبار پیدا می کند و جایگزین معرفت و باورهای مستدل و معقول(باور صادق موجه) می‌شود. ✍️علیرضامحمدلو 🆔 @asre_tabyin
🔎رسانه تعیین می کند.... ▫️صحبت‌های هادی چوپان زیبایی اندام خیلی به چشم نمی‌آید. چون می گوید که مشکلات کشور را نباید به خارج حواله داد و باید هوای ایران و خاکش را داشته باشیم. ▫️خانم فاطمه برمکی،بانوی ایرانی با قهرمانی در جهان(به میزبانی هند) و آسیا(به میزبانی تاجیکستان) عنوان بهترین کوراش کار سال ۲۰۲۲ را از طرف کسب می‌کند. این مورد هم خیلی عادی در رسانه ها مطرح می‌شود و حاشیه و خاصی هم ندارد. چرا؟ چون آورده ای برای مخالفین ایران و شعور کافی برای رسانه های داخلی برای ایجاد ارزش افزوده و بازتاب قوی تر وجود ندارد. ▫️از تشییع با عظمت و مردمی و متعدد شهدا در روستاها و شهرهای مختلف کشور هم که بگذریم... 👌بلی رسانه تعیین می کند که به چه چیزی و چگونه فکر بکنیم! 🆔@asre_tabyin
🔎تاثیر خبر منفی(bad news)در اقتصاد کشور/۳۵ هزار خبر منفی برای کاهش ارزش پول ملی ▫️بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت گفت: ما ناترازی ارزی نداریم و درآمد ارزی کشور بیش از مخارج ارزی‌اش است. دشمن در جنگ ترکیبی و اغتشاشات اخیر، یک ناامنی در کشور ایجاد کرد تا مسیرهای کریدوری بسته شود و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی نیز سرمایه خودشان را از بازار کشور خارج کنند و همین امر یکی از دلایل افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر است. ▫️یکی از مجموعه‌ها گزارش داد که فقط در آبان‌ماه، ۳۵ هزار خبر واحد برای القای آینده منفی ارزش پول ملی و آینده اقتصادی کشور تولید شده تا در نهایت منجر به فرار سرمایه شود و در بازار ارز تأثیر منفی بگذارد. ✍پ.ن: پرواضح است که استراتژیک ترین کالای عصرارتباطات، اطلاعات است. داده ها و خبرهاست که تعیین می‌کند چه کسی، چگونه و در چه زمان و مکانی دست به اقدام و سرمایه‌گذاری بزند. گویا در دنیای اقتصاد، وابستگی عمیقی به خبر و اطلاعات و راپورت(گزارش) دارد. 🔸با این اوصاف، سوال اینجاست که واکنش دولت در این معرکه سازی فیک نیوزها چه بود؟ چرا پدافند غیرعاملی برای تعریف نشده است؟ چرا مثل همه کشورهای دنیا در قبال گردش آزاد اطلاعات، پروتکل و آیین نامه محکم و شفاف نداریم که توان احتجاج به بندهایش را در مواجهه با فیک نیوزها داشته باشیم؟ 🔸سوال ساده ای است که چرا با خبر منفی و القای ناامیدی و بعنوان جرم برخورد نمی‌شود؟ چرا فیک نیوزها بصورت هدفمند و مهندسی شده در فضای مجازی یله و رهای ما، بازار اقتصاد و ارز و سرمایه را بهم میریزند و اعتماد و امید و فرهنگ و سرمایه اجتماعی را به زمین سوخته تبدیل می‌کنند ولی همچنان می‌تازند و به ریش و ریشه نظام هم می‌خندند؟ 🔻بساط این میتینگ‌های خبرساز با طول موج منفی را قبل از اینکه دودمان دولت و ملت بر باد رود، جمع کنید. اساس جنگ های نرم و نیابتی و ترکیبی، اخبار جعلی است و بی سبب نبود که رهبرانقلاب فرمود: اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم زمین می‌خورد. 🆔@asre_tabyin
تراژدی فوتبال و دیگر هیچ! ▫️دیروز در خبرها از قرارداد کهکشانی رونالدو پرده برداری می‌کنیم و با آب و تاب عجیبی رقم دریافتی اش را در صدم ثانیه هم چرتکه می اندازیم.عده ای در رویای فوتبالیست شدن فرو می‌روند، تعداد زیادی نیز حسرت فوتبالیست نشدن را تخیل می‌کنند، برخی نیز از اختلاف حقوق‌ها و بی‌عدالتی سخن می‌رانند و بعضی ها به مقایسه فوتبال در داخل و خارج کشور می‌پردازند. ▫️برآیند این گفت و شنودهای تخیلی، چیزی جز حسرت و افسوس و مقداری افسردگی بر ذهن و زبان ملت نمی‌افزاید. امروز هم خبر می‌نویسیم؛ دیشب در پارتی شبانه، تعدادی از فوتبالیست های یک تیم تهرانی در حالت غیرعادی دستگیر شده اند. ▫️دو روز پیش از فوت پله، سلطان فوتبال می‌نویسیم و قله هایی که در فوتبال فتح کرد و رکوردهای اعجاب آوری که برجای گذاشت را سیاهه می‌کنیم و روز بعد از وضعیت اخلاقی و ارتباطات نامشروعش می‌نویسیم و از اینکه به همسر‌ یا همسرانش خیانت کرد گزارش می‌رویم.این فراز و فرودهای نظام سرمایه‌داری و فاصله اندکی که میان قله‌های فوتبال و دره‌های سقوط اخلاق وجود دارد قابل تامل است. ▫️به راستی در نگاه یک رسانه، کدام بخش از واقعیت مهم است و چرا باید ضریب بخورد و برجسته شود؟ چرا فاصله اسطوره شدن با خاک یکسان شدن در رسانه‌ها نزدیک است؟ چرا باید اسطوره و الهه و بت بسازیم تا نیازی به بت شکنی وجود داشته باشد؟ اما یک مساله قابل فهم است که برای رسانه‌ها مهم است. فارغ از ارزشگذاری و معرفت‌شناسی و اخلاقیات، کلیک خور بودن اهمیت دارد. ژورنالیسم یک صنعت است و چرخه مصرف خبری اهمیت دارد نه چیزی بیشتر.. 🆔@asre_tabyin
▫️ماجرای یک ! 🔎چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند... ▫️از فوتبالیست جماعت ناراحت نشوید که چرا مقابل دوربین، می‌گیرند ‌و شادی پس از گل خود را به احترام مردم!؟ سانسور می‌کنند. همین جماعت را باید در شب های پارتی و مختلط ببینی که چگونه از خجالت قیافه غم‌زده خود در می‌آیند و دستبند به دست، راهی زندان و آب خنک می‌شوند. ▫️شب یلدا را چون نماد شادی ایرانی است تحریم و بایکوت می‌کنند(در فضای مجازی البته) و شب کریسمس را تا صبح پاس میدارند(در فضای واقعی البته). چهره ها غم و شادی شان هم است و بستگی به مشتری اش دارد. حال این آدم ها هم برحسب دلار محاسبه می شود و محل و قرار معامله نیز فجازی است. ▫️تصویر و تصوری از واقعیت هم برایشان وجود ندارد و تحت تاثیر آشوب ذهنی و فیلترینگ حبابی، مردم و مخاطب را هم دچار می‌کنند. مردم ناراحت نیستند ولی این جماعت پارتیچی، یک ناراحتی تحمیلی و را هرهفته مقابل دوربین برای مردم القا می‌کنند. ▫️ را هر روز درحال مصرف و درونی سازی هستیم و یک تحت پوشش صنعت فرهنگ، حتی نسخه شادی و غم برای ما می‌پیچد. اکنون دیگر از فاز "چگونه و به چه چیزی فکر بکنیم" عبور کرده‌ایم و به مرحله " چرا و چگونه شاد یا ناراحت باشیم" رسیده ایم. یعنی هژمونی و سلطه سرمایه‌داری بر ، به سوی ها هم سرایت کرده است. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
رقص و جولان بر سر میدان کنند، رقص اندر خون خود مردان کنند/ چون رهند از دست خود دستی زنند،چون جهند از نفس خود رقصی کنند 🆔@asre_tabyin
🔎چرا مکتب سلیمانی...؟ 🔻هر مکتب واقعی و زنده سه ویژگی دارد: ۱.ایدئولوژی دارد ۲.قهرمان دارد ۳.شیعه و هوادار دارد 1️⃣حاج قاسم یک تفکر و ایدئولوژی بود بنام مقاومت که سیدحسن نصرالله گفت: حاج قاسم یعنی فلسطین، عراق، یمن و...اساسا او بود که مقاومت را تبدیل به یک تفکر کرد و در سراسر غرب آسیا و بخشی از آفریقا و آمریکای لاتین حتی امتداد بخشید. 2️⃣شکی در این نیست که حاج قاسم یک(hero) قهرمان واقعی بود و این واژه اصلا برازنده اوست که آمریکا حاضر است تابوی حمله مستقیم دولتی به مواضع نظامی‌اش که از بعد جنگ جهانی بی‌سابقه بود، شکسته شود ولی او را در دل شب ترور کند. 3️⃣حاج قاسم یک مکتب است که هوادارانش از قلب آمریکا تا هندوستان برایش گریه می‌کنند و سینه می‌زنند و غرب آسیا(خاورمیانه) به احترامش کلاه از سر برمی‌دارد و ده‌ها میلیون نفر به پاس احترام و خدماتش پای تشییع جنازه اش حاضر می‌شوند و محور و سیدالشهداء مقاومت لقب می‌گیرد. ✍️علیرضامحمدلو لینک مطلب:http://www.andishkadeboshra.ir/1401/10/13/1-21/ 🆔@asre_tabyin
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 قوی‌ترین فرمانده مبارزه با تروریسم 🔺 رهبر انقلاب: شهید سلیمانی به معنای واقعی کلمه، قوی‌ترین فرمانده مبارزه‌ی با تروریسم در این منطقه است، به همین عنوان هم شناخته شده است. کدام فرمانده دیگر قدرت داشت میتوانست کارهایی را که او انجام داد انجام بدهد؟ 🆔@asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔎علمدار نیامد.... 🔸عزیزم! من از بی قراری و رسواییِ جاماندگی، سر به بیابان‌ها گذارده ام، من به امیدی از این شهر به آن‌شهر و از این صحرا به آن‌صحرا در زمستـان و تابستان می‌ روم. کریم ، حبیب، به کَرَمت دل بسته ام، تو خود میدانی دوستتــــ دارم. خوب میدانی جز تو را نمی‌خواهم. مرا به خودت متصل کن... قسمتی‌ازوصیت‌نامه‌حآج‌قاسم🌱 سومین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام، حاج قاسم سلیمانی 🆔@asre_tabyin
🔎جنگ شناختی و تکنیک "پاره حقیقت گویی" در میدان دانش ▫️ترجمه ها چگونه کانالیزه می‌شوند و چرا فقط کاریکاتوری از حقیقت غرب را طرح می‌کنند؟ ▫️چرا در ایران نیز به یک شبیه است؟ ▫️چرا کتابی تحت عنوان " خدایی در کار نیست" اثر استیون هاوکینگ در ایران پنج بار ترجمه ترجمه شده ولی همین کتاب که در غرب، پنجاه بار نقد شده، حتی ترجمه یکی از آن نقدها نیز صورت نگرفته است؟ ▫️چرا و چگونه "غرب در غرب" با "غرب در شرق" تفاوت فاحش دارد؟ ▫️ترجمه استعماری و ترجمه ضداستعماری به چه معناست؟ 🆔@asre_tabyin
🔎شارلی ابدو و خط جدید جنگ شناختی ▫️مدل جنگ شناختی در سطح افکار عمومی متفاوت از عرصه های دانشی و سیاستگذاری است. در این ساحت، واژه‌ها، نمادها و تصاویر هستند که عملیات می‌کنند و سوژه را در ذهنیت مخاطب، عرشی یا فرشی می‌سازند. ▫️حال که بعد از پروژه هشتگ "زمستان دینداری" شارلی ابدو وارد صحنه شده و راس کاریزماتیک نظام به تعبیر وبری را نشانه می‌رود، حکایت و چرایی جدی‌تری دارد. در واقع جنگ شناختی از مساله حجاب ستیزی و امنیت گریزی به فاز لیدرستیزی و ایجاد در ساحت سیاسی رسیده است. ▫️نقطه قوت این نظام در حل و فصل آشوب ها، همبستگی اجتماعی(جمهوریت) ذیل دینداری(اسلامیت) است. جنبش "بدون سر" در صدد بود که پروژه تجزیه را از کانال جمهوریت علیه اسلامیت یا همان جمهور بی‌دین و سکولار تحت تعابیری چون زمستان دینداری و لائیسیته(بی‌دینی) به سرانجام برساند که بازهم موفق نشد. ▫️عامل اتصال جمهوریت و اسلامیت، دستگاه ولایت بود که عقلانیت اجتماعی را با معنویت اسلامی گره زده و امکان هر نوع عملیات تجزیه را خنثی نمود. راه چاره این جنبش برون مرزی، عبور از ولایت فقیه و قداست زدایی است. ▫️ابزار این در ساحت افکارعمومی، تخریب نمادهای مثبت، تولید واژه های منفی و کاریکاتوری و طنزآلود است. علی رغم عدم موفقیت این جنبش در رسیدن به اهدافش، محک زدن میزان حساسیت جامعه نسبت به مقدسات و باورها و در قبال بنیادهای فکری_اعتقادی از طریق اهانت، تابوشکنی، طنز و تمسخر، لایه های پنهان این پویش کاریکاتوری در مطبوعات زردی چون شارلی ابدو ست. ✍علیرضامحمدلو 🆔@asre_tabyin
🔎دوقطبی اجتماعی نتیجه آرایش دفاعی رسانه! ▫️تا زمانی که قواعد بازی هجومی را بلد نباشیم و آرایش دفاعی و پدافندی ثابتی(تازه همینو هم ناقص اجرا می‌کنیم) را در تمامی موقعیت ها اتخاذ کنیم، در به همان پاشنه خواهد چرخید که باید در زمین و سطحی، مشغول کنشگری و جهاد!!؟ باشیم. ▫️وقتی رسانه و روشنفکر ما بلد نباشد طرح مساله کند و توان شبکه شدن و را برای مخاطب نداشته باشد، باید هم شاهد این باشیم که دعوای دو فوتبالیست داخل چمن یا بازخوردهای منفی گفتگوی یک جانباز عزیز در تلویزیون، فضای ذهنی و مجازی را آلوده کند. ▫️چه بسا از هر زد و خوردی در مستطیل سبز یا هر گفتگویی در جعبه جادویی، بایستی دو قطبی درو کنیم و حتی امتداد آن را در ماجرای توهین شارلی ابدو نیز که کلیت کشور را با زدن راس مقدس و رهبری معززش دنبال می‌کند شاهد باشیم. واقعا حال این رسانه و فرهنگ و مدیریت افکارعمومی گریستن توام با تامل دارد. ▫️هنوز ۴۸ ساعت از فرمایشات خاص رهبرانقلاب پیرامون تئوری دین در باب زن و نقدهای بنیادین ایشان علیه تفکر زن ستیز غرب نگذشته که علی‌رغم برداشت های متفاوت رسانه ای و نزدیک به دوقطبی دیگر، باز هم شاهد مصرف خام از کلام ایشان هستیم و تبیین اجتماعی و امتداد تئوریکش به محاق رفته است. در حالی که همین بیانات و پیوست های رسانه ای تئوریک این صحبت ها توان مانور بیشتری داشت. ▫️هنوز چند روز از سالگرد شهادت حاج قاسم و وفات آیت الله مصباح یزدی نگذشته که شاهد نامساله های فرهنگی و اجتماعی هستیم که افکار عمومی را درگیر می‌کند و را رقم می‌زند که جای بسی تاسف دارد... علیرضا محمدلو لینک مطلب: http://www.andishkadeboshra.ir/1401/10/24/1-25/ 🆔@asre_tabyin
شماره 25 نشریه دانش رسانه.pdf
5.82M
📕 *هفته نامه علمی، تحلیلی، تخصصی دانش رسانه* 💢 شماره بیست و پنجم *"دانش رسانه"* با سرفصلهای محتوایی ذیل منتشر شد: ⭕️ *سرمقاله* ▪️ وارد مرحله جنگ ادراکی شدیم! ⭕️ *علوم رسانه* ▪️ آموزش سواد رسانه­ ای با رویکرد نشانه شناختی ▪️ رسانه‌ها و یادگیری اجتماعی ⭕️ *تکنيک هاي رسانه اي* ▪️ شگردهای رسانه ای در علوم شناختی ▪️ سه لایه جنگ شناختی و تحلیل تغییرات اجتماعی ⭕️ *رسانه شناسي* ▪️ بررسی جنگ شناختی در سری «کالاف دیوتی» ▪️ تحلیل انیمیشن فهرست مقدس ⭕️ *توليد محتوا* ▪️ درباره محتوای کورنر استون چه می دانید؟ ▪️ كاركرد تبلیغ در تغییر نگرش ⭕️ *حکمراني فضاي مجازي* ▪️ رسانه سلیمانی در برابر سلیمانی رسانه­ ها؛ ▪️ دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای در ایران ⭕️ *گزارش کنشگری دفاتر* ▪️ آخرين توليدات محتوايي مديريت فضاي مجازي و رسانه هاي نوين 🆔@asre_tabyin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔎الگوی عریان در یک سکانس از شبکه نمایش خانگی 🔻تقریبا تمام کدهای جنگ شناختی را می توانید در همین تک سکانس ۱۸۰ ثانیه ای مشاهده کنید. 1️⃣گاهی فکر می‌کنیم که در ماجرای ارتباط با قشر خاکستری، فسفر بیشتری باید بسوزانیم و انرژی بیشتری صرف کنیم. 2️⃣گاهی حس می کنیم که ارتباط موثر با بخشی از قشر خاکستری جامعه‌ را از دست داده‌ایم و زبان همدیگر را تا حد زیادی متوجه نمی‌شویم. 3️⃣گاهی حس می کنیم که فرایند رمزگذاری_رمزگشایی میان ما و مخاطب عادی به صورت تقابلی درآمده و معنا و برداشت معکوسی از پیام های همدیگر دریافت می‌شود. 4️⃣گاهی حس می کنیم که زمین ارزش های دینی و خط و مشی سیاسی و کلان روایت های مقدس جامعه، مین‌گذاری شده و مخاطب با گارد بالا و پیش ذهنیت در مواجهه با روایت و ادبیات پذیرفته و معتبر ما قرار می‌گیرد. 5️⃣ زیر پوست شهر چه می‌گذرد؟ چگونه شبکه خانگی تمامیت فرهنگ جامعه را در می‌نوردد و ایجاد می‌کند؟ 6️⃣ بذر زاویه ها و نفرت ها علیه خط و مشی دینی و ملی و اجتماعی در سکانس های طنزی رقم می‌خورد که در قالب شبکه نمایش خانگی، به (از بودجه و جیب بیت المال) می‌رسد. ، ✍️علیرضامحمدلو لینک مطلب: http://www.andishkadeboshra.ir/1401/10/24/1-26/ 🆔@asre_tabyin
📌حجت الاسلام دکتر محمدلو در نشست "اخلاق در دنیای متاورس" مطرح کرد: 🔴رسانه منفعل سبب غافلگیری «فقه و فلسفه» از فناوری‌های جدید می‌شود ♻️در این نشست که به همت خبرگزاری ایکنا و با حضور دکتر آل داوود برگزار شد، حجت الاسلام دکتر علیرضا محمدلو در بخشی از گفتگو بیان داشتند؛ 🔸 یک تکنولوژی جهانی و پلی میان جهان فیزیکی و است. در واقع متاورس به عنوان یک بستر مجازی چند کاربره در زمان واقعی است که افراد می‌توانند در سراسر جهان از طریق یک شبکه اینترنت به یکدیگر متصل شوند. 🔹شکل‌گیری این دنیای جدید می‌تواند مجموعه‌ای از مسائل و موضوعات اخلاقی را نیز به دنبال داشته باشد. اما در کشورمان تجربه نشان داده که متأسفانه حوزویان و دانشگاهیان درباره ، ورودی تأخیر داشته‌اند و البته فناوری‌های جدید منتظر اقدام اخلاق‌پژوهانه ما نمی‌مانند؛ 🔸بنابراین مهم است که بدانیم در برخورد با این فناوری جدید، چگونه رفتار و درباره آن کنیم... 🌐ادامه گفت و گو در لینک: https://iqna.ir/fa/news/4107937 ✅عصر تبیین 🆔@asre_Tabyin