eitaa logo
عصر زنان
3.1هزار دنبال‌کننده
461 عکس
169 ویدیو
15 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin @charkhtabyan ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✨ شماره صفر فصلنامه اقلیما منتشر شد. مدیر مسئول: مهدی تکلّو سردبیر: فائزه اسکندری مشاور سردبیر: صفوراسادات امین‌جواهری شماره صفر فصلنامه اقلیما مجله‌ی تخصصی زن، جنسیت و جامعه 160 صفحه پرونده: «زن مسلمان ایرانی و مقوله‌ی الگو» + یادنامه‌ی مرحوم طاهره صفارزاده ❇️ توضیحات بیشتر و سفارش (کلیک کنید) اثری از «دفتر مطالعات جنسیت و جامعه» Gesostu.ir . @gesostu_ir 📗@Eqlima_Mag 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
| 🗞باربی فمینیسمی 📌" به گزارش پایگاه خبری تحلیلی conversation, در پی تولید فیلم سینمایی باربی و آغاز اکران آن، نویسندگان فمینیست مختلفی در رابطه با آن اظهار نظر کرده‌اند. وجه اشتراک نظرات اظهار شده‌ی تمام این نویسندگان آن بوده است که معتقد بودند باربی در ابتدای عرضه‌ی خود در بازار صرفا زنان را به جنس دوم شدگی تشویق میکرد و این کار با سوق دادن آنان به تنانگی و دور نمودن آنان از مباحث علمی چون ریاضی پیگیری میشد به طوری که پسران باهوش و دختران صرفا زیبا هستند. اما آنان معتقدند فیلم سینمایی باربی روندی برخلاف روند چندین ساله عروسک‌های باربی را در پیش گرفته است و زنان را به سمت و سوی انرژی دخترانه سوق داده است. در این میان برخی از این نویسندگان از بابت وجود نمادهای LGBTQp در فیلم سینمایی باربی بسیار ابراز خشنودی کرده‌اند." 🔸گزارش خبری فوق بیش از آنکه مبین نظری علمی و تحلیلی باشد مبین نظرات تبلیغاتی برای جذب مخاطب توسط سلبریتی‌ها و افراد مشترک المنافع است.درست به ماننده آنچه در کشور خودمان حول تبلیغات مواد غذایی و لبنی در سال‌های اخیر توسط چهره‌های نام آشنا می‌دیدیم. در این تحلیل برخی از نویسندگان فمینیست قبل از مشاهد‌ه‌ی فیلم نظرات خود را مثبت اعلام کردند که این خود یکی از ادله‌ی غیرحرفه‌ای بودن و سوگیری نظر به دلیل آنکه نویسنده و کارگردان این اثر یک فمینیست است می‌تواند باشد. 🔹تعداد قابل توجهی از زنان آمریکایی که خود به کلافگی از حرکت در دورباطل تنانگی و بدن‌مندی رسیده‌اند یکی از علل این خستگی را در عروسک‌های باربی می‌دانند که مبلغ تنانگی و ابژگی زنان و دختران می‌باشند و آرامش حقیقی را از آنان سلب نموده است! چگونه نویسندگان فمینیستی که خود نیز در اظهاراتشان این نفرت را از باربی داشتند به یکبار تغییر موضع می‌دهند آن هم در فاصله بسیارکوتاهی از اکران این فیلم؟! 🔸نکته‌ی دیگر آنکه این تحلیل حاکی از نظرات "من محورانه" است نه جامعه‌شناسانه که کلیتی از زنان جامعه و تاثیرات عروسک‌های باربی بر سبک و سیاق فکری، رفتاری و اخلاقی دختران و زنان را حتی در ایالات متحده آمریکا مورد بررسی قرار دهد و نسبت فیلم اکران شده باربی با آسیب‌های اجتماعی زنان آمریکایی را بررسی نماید. این نوع کنش و تحلیل فارغ از سوگیرانه بودن، به دلیل غیر مسئولانه بودن نگاه تحلیل‌گرانش و توجه به "من" فردی خود نه "ما" جمعی زنان آمریکایی، خود سبب ساقط شدن ارزش تحلیل و حتی فیلم‌سینمایی که چنین تبلیغ گسترده و البته توخالی را به دنبال داشته است، شده است. این اتفاق گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر ابزار شدن فمینیسم برای سرمایه‌داری را نیز تقویت کرده است، کما اینکه زنان تحلیلگری از سقوط جریان‌ها و نحله‌های فمینیسم به عنوان راه حل نجات زنان از انقیاد مردسالاری خبر داده‌اند. این نظر پس از تبلیغات زنجیره‌ای عدیده فمینیست‌ها برای فیلم سینمایی باربی بوده است 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
17.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️اولـیــــن ســـــوگــواره هنــــری و ادبــــی با عنوان «مرثیـــــه‌هـــای زنــــانه محــــــــرم» 📅 آخرین مهلت ارسال آثار: ۱۴٠۲/٠۶/۱۵ 🎁 به همراه کمک هزینه سفر به عتبات عالیات و هدایای متبرک آستان مقدس حسینی 👈 جهت کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید 🌐پایگاه بین المللی جهان بانو ➡️ https://eitaa.com/joinchat/1999044732Cc43266076c 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
♦️فیلم سینمایی: ▪️"شبی که ماه کامل شد" ساخت ایران تولید ۱۳۹۷ (داستان این فیلم در مورد دختری تهرانی به نام فائزه است که درگیر عشق پسری بلوچ به نام عبدالحمید ریگی می‌شود.) ▪️"ماریلین مونرو و نوارهای نشنیده" ساخت آمریکا تولید۲۰۲۲ ( موضوع این فیلم مستند در رابطه با رمز و رازهای پیرامون مرگ ناگهانی مارلین مونرو است که به واسطه‌ی نوارهای ضبط شده از او قابل درک می‌شوند.) ♦️یادداشت: ▪️"داستان شیب تند و قله" نویسنده علی مهدیان 🖇 مطالعه ▪️"حجاب در نگرش مردم، آیا قانون حجاب باعث حجاب گریزی مردم شده است؟" نویسنده دکتر ابوالفضل اقبالی 🖇مطالعه ♦️کتاب: ▪️" تاثیر فمینیسم بر فروپاشی حکومت‌ها" نویسنده: برایس کریستنسن ترجمه: آزاده وجدانی انتشارات: نشر معارف ▪️" موکب آمستردام" نویسنده: بهزاد دانشگر انتشارات: عهد مانا ♦️ پیشنهاد ویژه هفته: ▪️"رازهایی که مرگ ماریلین مونرو از هالیوود برملا کرد" 🖇 مطالعه 🔸 شما مخاطبین گرامی هم اگر خواندنی، شنیدنی یا دیدنی‌هایی در اختیار دارید که تمایل دارید علاقمندان بیشتری بهش دسترسی داشته باشند، می‌تونید با ما درمیان بذارید تا بعد از تایید، در کانال منتشر کنیم. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞زنان شهرآشوب، مادرانی بی‌تعهد 📌" نیویورک تایمز، براساس پروتکل‌های سیاسی نظام ایالات متحده آمریکا با انتشار گزارشی از سه زن شهر آشوب امنیت سوز که در غائله‌ی ززآ نقش داشتند و از ایران گریختند، تلاش به قهرمان‌سازی این افراد نموده است. زنانی که دختران خود را رها کردند، یا با تزریق مواد مخدر برای گریه نکردن نوزاد و آرام نمودن او، از کشور گریختند." 🔸شاید در نگاه اول به خبر ارائه شده‌ی نیویورک تایمز، و مقایسه آن با تیتر خبری ارائه شده که این سه زن را " شهر آشوب" معرفی نموده‌ایم با خود بگویید چگونه است که مرحومه حدیدچی دباغ که فرزندان خود را رها نمود و به پاریس رفت قهرمان است و این سه زن شهرآشوب؟! 🔹برای پاسخ به این سوال نیاز است خط فکری و مبارزاتی مرحومه حدیدچی دباغ را که یک انقلابی خط امامی بود با خط فکری و مبارزاتی این سه زن، که در زیر لوای ززآ فعالیت می‌کردند مقایسه نماییم. مرام و مسلک انقلابی‌هایی چون مرحومه حدیدچی دباغ ایجاد ناامنی و تغییر هویت ایرانی_اسلامی ملت خود ذیل برنامه‌‌های براندازی کشورهای خارجی و نظام سلطه (که در صدر آن‌ها ایالات متحده آمریکاست) نبود بلکه مبتنی بر تعهد به فرهنگ غنی و اصیل ملت (اسلام) و در مقابله با ناامنی‌های اجتماعی_ سیاسی ایجاد شده توسط رژیم پهلوی در کشور بود. مرام و مسلک مرحومه حدیدچی دباغ به گفته‌ی اقوام و نزدیکان ایشان؛ ترک نمودن خانواده و فرزندان نبود بلکه او برای نجات جان خود از چنگال ساواک و اعدام احتمالی که به دلیل فعالیت‌های انقلابی او صادر شده بود، محکوم گردید. اینگونه او مجبور به ترک دیار و یار خود شد. 🔸این درحالی است که سه زن نامبرده شده در گزارش نیویورک تایمز ادعای کذبی مبنی بر "مجبور به ترک وطن" را به کار برده‌است درحالی که حقیقت شرایط ایران ۱۴۰۱ در ایام غائله ززآ؛ " عفو گسترده و بی‌سابقه فعالین فتنه ۱۴۰۱" بوده است!" بر این اساس قطع به یقین این زنان نیز پس از طی روند اداری، مورد عفو قرار می‌گرفتند. در رابطه با یکی از سه زن گزارش نیویورک تایمز، اوج قساوت قلب مادری نسبت به فرزند خود به نمایش گذاشته می‌شود. یکی از این سه زن شهرآشوب برای فرار از کشور و جلوگیری از گریه طفل شیرخوارش، او را به استفاده از مواد مخدر وادار نمود! چگونه زنانی که قساوت قلب یافته‌اند و نسبت به فرزندان خود بی‌رحم هستند می‌توانند قهرمان زنان شوند و مایه امیدی برای ززآ؟! 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
📌 آنچه در محافل خبری و اندیشه‌ورزی حوزه‌ی زنان و خانواده گذشت؛ ◾️این مردمی که می‌گویند کجا هستند؟| محسن مهدیان 🖇اینجا بخوانید ◾️تسهیل واردات چادر به عنوان کالای ضروری، راه اندازی سامانه طراحان لباس| سید مجید امامی 🖇اینجا بخوانید ◾️یاسمین مقبلی و سفر فضایی او، قهرمان‌سازی پوشالی غرب| مهدیه شادمانی 🖇اینجا بخوانید ◾️خیمه داران واقعی انقلاب زینبی| رادیو اقلیما 🖇اینجا بخوانید ◾️بفرمائید روضه با طعم تقریظ| فائزه سراجان 🖇اینجا بخوانید ◾️جنبشی مردانه به اسم زن! | دکتر میثم قمیشیان 🖇اینجا بخوانید ◾️نذر و هویت اجتماعی زنان| مهری بهار 🖇اینجا بخوانید ◾️اسکار بنگاه الگوسازی و معرفی افسران جنگ نرم آمریکا| حکمرانی فرهنگی 🖇اینجا بخوانید ◾️از یک جنس با دو فرهنگ برای یک هدف مشارکت زنان در آیین پیاده‌روی اربعین و تاثیرپذیری آنها از تفاوت‌های میان فرهنگی| صدیقه رمضانی تیمجانی 🖇اینجا بخوانید ◾️طاغوت یعنی هر موجودی که در برابر خدا قد عَلَم کرده| روح‌الله شمسی کوشکی 🖇اینجا بخوانید 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
📌آنچه در محافل خبری و اندیشه‌ورزی حوزه‌ی زنان و خانواده گذشت؛ ◾️ناسرکوبگری تمدن، زندگی و اربعین| مریم منصوری 🖇اینجا بخوانید ◾️اربعین و هویت دینی زنان| مطالعات هویت زنان 🖇 اینجا بخوانید ◾️فقدان روایت و بازنمایی رسانه‌ای و اجتماعی پدیده اربعین| تعلیقات 🖇اینجا بخوانید ◾️زوجیت، مهمترین پنجره تحلیل حکم الهی حجاب| سارا طالبی 🖇اینجا بخوانید ◾️اربعین، نوید جامعه‌ی متعادل| مهدی تکلو 🖇اینجا بخوانید ◾️تمنای هرج و مرج؛ آزادی بدون امنیت چه بلایی بر سر جامعه می‌آورد؟!| دکتر شریف لک‌زایی 🖇اینجا بخوانید ◾️هشدار دیدبان الازهر درباره سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی|دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی 🖇اینجا بخوانید ◾️پیاده‌روی با تلگرام و اینستای غیر فیلتر| محسن قنبریان 🖇اینجا بخوانید ◾️از رقص سلبریتی‌ها تا حسینیه معلی و خونی بر دست روشنفکران جامعه نشناس| دکتر شهاب اسفندیاری 🖇اینجا بخوانید ◾️"من شیطانم"؛ بازتاب نوزادکشی پرستار بریتانیایی| گرالیت 🖇اینجا بخوانید 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
عصر زنان
| 🗞نظربازی به سبک ایتالیایی! 📌"به گزارش پایگاه خبری یورونیوز، در خلال پخش گزارش ورزشی شنای زنان یکی از گزارشگران در مورد زنان شناگر هلندی در حالی که او را باشناگر زن ایتالیایی مقایسه می‌کرد گفت؛ به هرحال هردوی این زنان در رخت‌خواب به یک اندازه قد دارند!! اظهارات جنسی زده‌ی این دو مجری ایتالیایی سبب اعتراضات گسترده بینندگان این مسابقات قرار گرفت و این اظهارات را "نفرت برانگیز" خواندند." 🔸یکی از نتایجی که آزادی جنسی در غرب پس از انقلاب جنسی تا کنون برای زنان به ارمغان آورد "عدم امنیت جنسی" بوده است. چنین به نظر می‌رسد که علت چنین اتفاقاتی از میان رفتن "حریم شخصی زنان" بوده است. اظهارنظرات زشت و زننده‌ی رخ داده توسط این دو گزارشگر مرد نشانگر این واقعیت است که زن در غرب پسا انقلاب جنسی و در برهه‌ی آزادی جنسی نیز هنوز اسیر است. زن غربی، اسیر الفاظ و تعابیر برخواسته از اذهان جنسی زده‌ی مردان در سطوح مختلف حتی گزارشگر ورزشی شده‌اند. اندام‌های آنان مورد قضاوت، تمجید و گاه تمسخر گزارشگران ورزشی که اغلب‌شان مرد هستند واقع می‌شوند. 🔹آزادی جنسی، زنان را بانامرئی نمودن حریم شخصی‌شان دربند کرده است. اگرچه گاهی اتفاقات پدید آمده چون الفاظ بی‌ادبانه و جنسی زده‌ی گزارشگران ایتالیایی افکار عمومی را بر چنین تعرضاتی می‌شوراند اما این شورش بازدارندگی لازم از تکرار این حادثه را ندارد. چرا طبق آمار ارائه شده در بخش تکمیلی خبر مذکور نیمی از زنان ایتالیایی بالغ مورد تعدی و تجاوز واقع می‌شوند؟! به نظر می‌رسد دامنه‌دار بودن تعرضات جنسی در اشکال و صورت‌های مختلف نشات گرفته از عدم قائل شدن حریم شخصی برای زنان است. نکته‌ای که بسیاری از زنان ورزشکار غربی به آن رسیده‌اند و درصدد ساختن حریم به واسطه لباس‌های پوشیده برای خود می‌باشند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|
💠 طراحی مُد شرعی 🖇 دیده‌بان اندیشه شماره ۵۰ ✴️ تکثر و تنوع در رنگ و طرح، بارزترین خصلت پوشش زنان ایرانی است که مرحوم آن را برجسته ساخته و همه آنها را بازتابنده حجاب و عفت شرعی می‌داند. از نظر ایشان مهمترین مشکل در بحث پوشش زنان، عدم خلاقیت در طراحی مدهای بومی با استفاده از خرده‌فرهنگ‎‌های داخلی است که جای خود را به کپی‌کاری و تقلید از الگوهای وارداتی داده است. ❇️ تکرار و عدم پویایی در طرح‌ها یکی دیگر از مشکلات جدی طراحی مد است که منظور از آن محدودشدن طراحان به فرم‌ها و قالب‌های خاص، نبود تنوع در رنگ‌ها، طرح‌ها و عدم به‌روزرسانی و نیز عدم نوآوری در سبک پوشش مبتنی بر اقتضائات فرهنگی بومی است. 🌀 ادامه دارد... ⚠️ علاقه‌مندان برای تهیه نسخه چاپی یا الکترونیکی ویژه‌نامه بررسی اندیشه مرحوم عماد افروغ، می‌توانند از طریق آیدی @m110614 اقدام نمایند. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐 |@asrezanan_ir|