eitaa logo
عصر زنان
3.3هزار دنبال‌کننده
446 عکس
139 ویدیو
13 فایل
📌 پایگاه تحلیلی تخصصی «عصر زنان» ✅ محفلی برای اندیشه و گفتگو پیرامون مسائل زنان، جنسیت و خانواده ✓ ادمین کانال @asrezanan_admin ✓ سردبیر @Es_shafiee 🌐 عصر زنان در اینستاگرام، روبیکا، بله: @asrezanan_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: لایحه‌ی ارتقای امنیت زنان؛ فرصت‌ها و تهدیدها ♨️ نشست سوم: ▫️دکتر سمیه سادات حسنی حلم ▫️ حجت‌الاسلام محمدرضا کدخدایی 📅 زمان: ۵شنبه ۲۱ اردیبهشت 🕰 ساعت ۱۰ ✅ امکان حضور ویژه مخاطبین تخصصی، به تعداد محدود فراهم خواهد بود. برای ثبت‌نام و اعلام حضور به آیدی زیر مراجعه فرمایید: 🔹 @Es_shafiee 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✅ آنچه در محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه‌ی زنان و خانواده گذشت؛ 📌 افتخارآفرینی در سه عرصه حضور زن|رهبر معظم انقلاب 🖇 اینجا بخوانید 📌 علت و فلسفه پیدا شدن حجاب| شهید مطهری 🖇 اینجا بخوانید 📌 باید زیست عفیفانه را تبیین کنیم| عبدالحسین خسروپناه 🖇 اینجا بخوانید 📌 نقاب الفاظ مقدس| محسن قنبریان 🖇 اینجا بخوانید 📌 الگوی سوم زیستن| دکتر ابوالفضل اقبالی 🖇 اینجا بخوانید 📌 مروری اجمالی بر غزوه بنی قینقاع| حجت‌الاسلام حسن شفیعی کمال آبادی 🖇 اینجا بخوانید 📌 چرا بررسی مقوله سبک زندگی زنان در شبکه‌های اجتماعی ضروری است؟!| صغری عاشوری 🖇 اینجا بخوانید 📌 نگاه نو به زن در خط سوم| فاطمه امی 🖇 اینجا بخوانید 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
🔘 | چهارمین محفل گفت‌وگو محور فکرت با موضوع: ✅ گِره حجاب؛ بازفهمی و‌ بازطراحی با حضور؛ مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ زمان: چهارشنبه،۲۰ اردیبهشت ماه۱۴۰۲، ساعت ۱۶:۳۰ مکان: قم، بلوار بسیج، نبش خیابان نجف‌زاده. ♦️پخش زنده از کانال فکرت در ایتا 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ https://eitaa.com/joinchat/4114284562C3b2a6d7655
| 🔶 سلبریتیسم و تأثیر آن بر مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی زنان ✍🏼|سیده ناهید موسوی 🔸 دین مبین اسلام برای تمام ابعاد زندگی بشر دستورات و قوانینی معین کرده است؛ از جمله سبک زندگی صحیح و میانه که در مسیر رضای خداوند باشد. اما ما انسان‌ها با جاده‌های انحرافی مختلفی سبک زندگی را تغییر داده و از مسیر صحیح زندگی اسلامی و دینی خارج شده‌ایم. استفاده از منابع و نعمت‌های مختلف رکن اصلی فرهنگ و سبک زندگی افراد و کل جامعه محسوب می‌شود. 🔹 بخش بزرگ آگاهی به افراد و جوانان به فرهنگ‌سازی، ذهنیت سازی و القای الگوی رفتاری و زیستی از طریق فضای مجازی، سینما و تلویزیون است. محصولات رسانه تصویری، نظیر شبکه‌های اجتماعی تصویر محور، فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی تأثیرات شگرفی بر مخاطبان دارند. سرگرم سازی و جذابیت، طرح مضامین به صورت غیر مستقیم و نفوذ در ضمیرناخودآگاه مخاطب و برخورداری از گستره وسیع مخاطبان از ظرفیت‌های قابل توجه این رسانه‌ها است. به همین دلیل در کوتاه مدت قادرند یک سبک زندگی خاص را در طیفی وسیع گسترش دهند. 🔸 در چندین سال اخیر و گسترش اینترنت و فضای مجازی به گوشی‌های تلفن همراه هوشمند تغییرات چشمگیری در نحوه زیستن کاربران و گرایشات بیش از حد آنان به مصرف‌گرایی و زندگی تجملاتی را شاهد بوده‌ایم. چهره‌های مشهورِ موسوم به سلبریتی و همچنین اینفلوئنسرها تبدیل به مروجان و مبلغان اصلی سبک زندگی مصرفی و تجملاتی هستند. آن‌ها با استفاده از صفحات مجازی خود در شبکه‌های اجتماعی مختلف، تصاویر و ویدیویی‌هایی را برای فخرفروشی و تظاهر به موفقیت اقتصادی و یا کسب درآمد از طریق تبلیغات نمایش می‌دهند. همین عمل منجر به گرایش مخاطبان به سمت مصرف بیشتر می‌شود. 🔹 سفرهای تفریحی خارج از کشور، اقامت در هتل‌های گران قیمت، استفاده از خودروهای لوکس، لباس‌ها و لوازم آرایشی یا زیورآلات پرهزینه، به نمایش گذاشتن خوراکی‌های غیر متعارف و دکوراسیون لاکچری و.. از عناصر اصلی و در حال ترویج توسط بسیاری از سلبریتی‌ها و اینفلوئنسرها در شبکه‌های اجتماعی است. برخی از این چهره‌های مشهور و پرمخاطب، به گونه‌ای در صفحات مجازی ظاهر می‌شوند و با جلوه‌گری سبک زندگی پرزرق و برق خود را به نمایش می‌گذارند که گویی دچار جنون مصرف‌گرایی هستند! 🔸 از سوی دیگر فیلم‌های تجاری و سرگرم‌کننده با ستاره‌های بازیگری که هرسال به طور انبوه و متعددی تولید و در بسیاری از کشورهای جهان تکثیر می‌شوند نقش بسزایی در ترویج مصرف‌گرایی به سود حاکمیت سرمایه‌داری دارند. فیلم‌هایی با قالب جذاب و متنوع که به مثابه کلاس آموزش زندگی مصرفی عمل می‌کنند. مثلا فیلم‌های هالیوودی که بمب ترویج فرهنگ و سبک زندگی لیبرال سرمایه‌داری به شمار می‌روند، به گونه‌ای که نیازهای نه چندان ضروری را برای انسان بزرگ نمایی کرده و به طور ناخودآگاه به سمت خرید مجدد و احساس نیاز کاذب دچار می‌کنند تا در نهایت یکی از ارکان نظام اقتصادی سرمایه‌داری که مصرف و مصرف‌گرایی است را در دیگر جوامع ترویج و عملی کنند. در این بین سلبریتی‌ها پرچمدار تبلیغ و اشاعه‌ی این نوع از سبک زندگی، خانواده‌ها و جوانان را هر روز بیشتر از سبک زندگی اسلامی و توام با سادگی دور می‌کنند. 🔹 بی شک تجمل‌گرایی افراطی در عصر کنونی حاصل تهاجم فرهنگی غرب به کشورها‌ و خصوصا کشورهای اسلامی است. این پدیده همگانی میان زنان و مردان جامعه در حال رشد می‌باشد، و متاسفانه تبعات تجمل‌گرایی در دراز مدت سبب بروز مشکلات متعددی در خانواده‌ها و دورشدن زنان از نقش والای مادری و همسری شده و پیروی از مد و مدگرایی بصورت افراطی و منفی باعث از دست رفتن فرصت‌های ناب مادی و معنوی زندگی برای رسیدن به رشد و کمال علمی و معنوی زن می‌باشد. 🔸بنابراین در وهله اول، زن که مهم‌ترین نقش را در خانواده ایفا می‌کند، باید بنای زندگی را بر اقتصادی متعال پایه‌ریزی کند و ضمن الگودهی مناسب به فرزندان در قناعت، از همسر بیش از توان مالی وی توقع نداشته باشد. اما در وهله دوم، صدا و سیما که اصلی‌ترین و پرمخاطب‌ترین رسانه است وظیفه هدایت افکار عمومی به سمت الگوی صحیح و پرهیز از مصرف‌زدگی را دارد‌ و قطعا همکاری رسانه و مسولان فرهنگی باید سهم خود را در به وجود آوردن فرهنگ اصیل و درخور سبک زندگی اسلامی به‌جا آورند. در این بین می‌بایست برای هدایت کنشگری سلبریتی‌ها در راستای اهداف اسلامی تدابیر جدی اندیشیده شود. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 خط سوم 📌 خط سوم، مجله‌ی ویژه‌ی زنان ایرانی است که سه‌شنبه‌ها و چهارشنبه‌ها حوالی ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه‌ی دو سیما رفته و به صورت تخصصی مسائل و چالش‌هایی را که زنان در ایران با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند مورد بررسی قرار می‌دهد. 🔺 برنامه‌ی امشب خط سوم به بررسی «چالش‌ها و مسائلی که زنان مهاجر در ایران» با آن‌ها مواجه هستند می‌پردازد. 🔸امشب (چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه) 🔸ساعت ۲۳ 🔸شبکه دو سیما 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| ♦️ دکتر فریبا علاسوند در گفتگو با خبرگزاری فارس: 🔸 از انگیزه‌های اصلی که می‌خواهم درباره‌اش صحبت کنم موضعی است که حضرت آقا در رابطه با مسأله‌ی زنان دارند. هیچ کدام از جریان‌های سیاسی کشور که هر دفعه به تناوب بر مجلس و دولت مسلط می‌شوند، در آن نقطه‌ی شروعی که حضرت آقا هستند، اصلاً نمی‌نشینند و آنجا قرار ندارند. هم در آن نشست راهبردی و هم در خلال بیش از یک دهه‌ی گذشته، تمام فرمایش ایشان در دیدارهایشان این بود که ما بحث ظلم به زن را جدی بگیریم. 🔸 بحث جنگ واژه‌ها زمانی مهم است که واقعاً بدانیم آن عقبه در آن واژه وجود دارد. مثلاً اینکه ما واژه‌ی «خشونت» را تغییر می‌دهیم به واژه‌ی «امنیت» یا «کرامت»، برای ما مهم است. چون هم واژه‌ی «امنیت» یک واژه‌ی درون‌دینی است و هم واژه‌ی «کرامت» یک واژه‌ی قرآنی و مهم است. اما مثلاً می‌بینیم کلیدواژه‌ی «خشونت» در ادبیات فمینیستی دارای گنبد و بارگاهی است که آن را با چیز دیگری عوض نمی‌کنند. یعنی روی آن حساسیت دارند. بعد می‌بینیم برای این واژه یک معنای بسیار وسیعی را در نظر می‌گیرند که مثلاً با چند اصل اسلامی یا حکم شرعی تضاد دارد... چون خشونت مبتنی بر فردگرایی را دنبال می‌کنند. 🖇 مطالعه کامل گفتگو 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
چهارمین محفل گفت‌وگو محور فکرت با موضوع: ✅ گِره حجاب؛ بازفهمی و‌ بازطراحی با حضور؛ مهدی جمشیدی، پژوهشگر فرهنگ @fekrat_net
| 🔰 مغایرت لایحه با احکام اسلام در اذن خروج زوجه از کشور... 🔰 کاهش اختیارات زوج در نکاح دائم... 🔰 رسمیت دادن به نشوز زوجه... 🔰 افزایش آمار طلاق میان زوجین... ♦️ مواردی از این قبیل، سوالات و ابهاماتی است که در مورد لایحه‌ی ارتقاء امنیت زنان کم و بیش به گوش می‌رسد و سبب حساسیت و تشویش اذهان برخی دلسوزان شده است. ♦️ در نشست پیش‌رو به این دغدغه‌ها و بسیاری مسائل دیگر خواهیم پرداخت. ✅ با ما همراه باشید. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان لایحه‌ی ارتقای امنیت زنان؛ فرصت‌ها و تهدیدها ♨️ نشست سوم: ▫️دکتر سمیه سادات حسنی حلم ▫️ حجت‌الاسلام محمدرضا کدخدایی 🔘 متن کامل گفت‎وگوی نشست به‌همراه گزارشات جلسه به‌زودی در پایگاه عصر زنان منتشر خواهد شد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
| ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان لایحه‌ی ارتقای امنیت زنان؛ فرصت‌ها و تهدیدها ♨️ نشست سوم: ▫️دکتر سمیه سادات حسنی حلم ▫️ حجت‌الاسلام محمدرضا کدخدایی 🔘 متن کامل گفت‎وگوی نشست به‌همراه گزارشات جلسه به‌زودی در پایگاه عصر زنان منتشر خواهد شد. 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ♦️ می‌توان بازنمایی شخصیت ونزدی در این سریال را ذیل آرمانشهر فمینیسم رادیکال دانست که زنان را برای جنس اول بودن به مردواره شدن هدایت می‌کنند. 📽 نقد سریال «Wednesday» / بخش اول 🔸 کارگردان: تیم برتون 🔸 سال ساخت: ۲۰۲۲ 🔸 نقدنویس: صغری عاشوری 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
✅ آنچه بر محافل اندیشه‌ورزی و خبری حوزه‌ی زنان و خانواده گذشت؛ 📌 تقریظ رهبر معظم انقلاب بر کتاب "خاتون و قوماندان" 🖇 اینجا بخوانید 📌 ماهیت جامعه توحیدی و جامعه ضد توحیدی| استاد میرباقری 🖇 اینجا بخوانید 📌 گره حجاب؛ بازفهمی و باز طراحی| مهدی جمشیدی 🖇 اینجا بخوانید 📌 اثرات مخرب و جبران ناپذیر سینما بر روابط میان زن و مرد| رفیع الدین اسماعیلی 🖇 اینجا بخوانید 📌 استاد جسارتا شما "مطلب" ندارید؟|مهدی تکلو 🖇 اینجا بخوانید 📌 ارزیابی وضعیت فراغت در خانواده ایرانی| مرکز پژوهش‌های مجلس 🖇 اینجا بخوانید 📌 ترامپ، مجرم جنسی| روح الله شمسی کوشکی 🖇 اینجا بخوانید 📌 یک شیشه ودکا و فحش به مادر هویدا| دکتر علیرضا زادبر 🖇 اینجا بخوانید 📌 معرفی ۷ عنوان کتاب جدید در نمایشگاه کتاب تهران| انتشارات انقلاب اسلامی 🖇 اینجا بخوانید 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 🎙با حضور و مشاوره استاد جواد محدثی نخستین گعده👇 📆 برگزار شده در: یک‌شنبه هفدهم اردیبهشت (ویژه بانوان) با همکاری 🖌 پایگاه اندیشه‌ای فکرت 🖌 تحریریه عصر زنان 🖌 تحریریه بانو مجتهده امین ⚠️ این فایل کم‌حجم شده صوت گعده و با فرمت M4A می‌باشد، در صورتی که سیستم شما برای خواندن فایل اخطار داد، به ادمین کانال مراجعه کرده و فایل MP3 آن را دریافت بفرمایید. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🔶 سکسوالیته و سلبریتیسم ✍🏼|دکترسیدکمیل حسینی 🔸ابتدا باید تعریفی از سکسوالیته ارائه شود تا موضوع برای مخاطب گنگ و مبهم نباشد. نیاز جنسی از نیازهای غریزی در همه انسان­ها است نیازی طبیعی که باعث تناسل و بقای انسان در طول تاریخ شده است. این نیاز طبیعی تنها محدود به رابطه جنسی نبوده و به دلیل اهمیت خود و غریزی بودنش در بسیاری از شئون زندگی فردی و اجتماعی انسان نقش بازی کرده است. برای نمونه قوانین مربوط به تأمین نیاز جنسی، خطوط قرمز عرفی مربوط به تلذذات جنسی، پوشش، غیرت، زیبایی، عشق، احساس، قدرت، لذت و بسیاری دیگر از مفاهیم و مؤلفه‌های فردی و اجتماعی در تمام طول تاریخ در ارتباط با این نیروی طبیعی و خواست انسانی معنا یافته­‌اند. این کشش درونی در ابعاد مختلف زندگی انسانی از مذهب، قدرت، ثروت، خانواده، سیاست و... نقش بازی کرده است. درواقع مفهوم سکسوالیته یا نظام جنسی و جنسیتی ناظر به تمام این ابعاد است که به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با این کشش درونی در ارتباطند. 🔹این نیاز، غریزه‌ای طبیعی و فرازمانی و فرامکانی است اما این بدان معنا نیست که مسائل جنسی برای تمام انسان­ها و در تمام جوامع به یک‌میزان، اهمیت داشته است و به یک‌گونه ایفای نقش نموده است. درواقع این نیاز مانند دیگر امور غریزی و فطریات انسانی براثر عوامل فردی و اجتماعی مختلف می‌توانسته وزن‌های گوناگونی از اهمیت را در دوره‌های تاریخی به دست آورد. 🔸جایگاه نظام جنسی در اندیشه سرمایه‌داری در جامعه سرمایه محور و ماده‌اندیش که تولید و رشد اقتصادی و به‌تبع آن افزایش مصرف و تحریک شهوات و ایجاد تنوع‌طلبی و مصرف‌گرایی و لذت‌جویی مادی محوریت پیدا می‌کند، سکسوالیته نیز نقش بارزی در مقایسه با دیگر نیازهای مادی و غیرمادی به دست می‌آورد. این اهمیت یافتن سکسوالیته در این جامعه در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی و... نفوذ می‌یابد و نظامات فکری و ساختارهای مادی و غیرمادی را تغییر می‌دهد و مفاهیم را قلب و بازتعریف می‌کند که ازجمله‌ی این مفاهیم اساسی، عشق، محبت، انسان، آرامش، لذت، خانواده، همسر و بی‌شمار مورد دیگر است. 🔹حال در این جامعه جنسی‌شده که سکسوالیته اهمیتی اساسی یافته است. نیاز جنسی از جایگاه یک نیاز طبیعی خارج‌شده و تبدیل به خواستی روانی سیری‌ناپذیر می‌شود.(که ممکن است دیگر جسم توان تأمین آن را نداشته باشد و نیاز به انواع افزایش‌دهنده‌های میل جنسی و یا جذابیت دهنده­‌ها و اعمال جراحی صورت و بدن و... گردد) در این جامعه بسیاری از مفاهیم پیرامون آن و به طبع آن بدن شکل می­‌گیرد. در این جامعه قدرت نیز معنای خود را در ارتباط با سکسوالیته تعریف می­‌نماید و قدرت به توانایی دیدن و دیده شدن تبدیل می­‌شود. انسان جنسی‌زده هم به دنبال این است که دیده شود و هم به دنبال اینکه ببیند و امکان خود را برای دیدن آنچه تمایل دارد افزایش دهد. 🔸تشدید میل به دیده شدن، ماحصل جامعه جنسی زده در طول تاریخ انسان‌ها به دنبال به دست آوردن منابع قدرت بوده‌اند و این مؤلفه‌های قدرت، از دوره‌ای به دوره دیگر متفاوت بوده است. گاهی، در نژاد بوده،گاهی در توانایی جسمی، گاهی در روح و... و همواره انسان‌ها سعی نموده­‌اند، متناسب با جامعه و فرهنگی که در آن رشد یافته‌اند این معیارها و شاخص­‌های قدرت و موفقیت را به دست بیاورند. در جامعه جنسی‌شده نیز قدرت در دیدن و دیده شدن معنا یافته است. این تعریف قدرت به‌صورت آگاهانه و ناآگاهانه در طول حیات فرد از تولد تا مرگ به طرق مختلف از رسانه و آموزش رسمی و غیررسمی و خانوادگی و... بر ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه او نشسته است و انسان رشد یافته در این فضا همواره به دنبال این است که توانایی و شخصیت خود را در این دو پارامتر، هم در جلب‌توجه و شاخص بودن و هم در توانایی تجربه کردن و دیدن و به دست آوردن آنچه می‌خواهد (در نیاز جنسی و بدن و ما تعلق به) به نمایش گذارد. و این اشتهای بی­‌پایان شاخصی، در تعریف موفقیت و قدرت برای او در بعد فردی و اجتماعی شده است. هرچند ممکن است تمایل به جلب‌توجه کردن در جنس زنان بیشتر و تمایل به دیدن و تجربه کردن در جمعیت مردان بیشتر نمود داشته باشد اما این دو مؤلفه در هر دو جنس به‌صورت ناخودآگاه نفوذ یافته است وگاه این تمایل برای دیدن و دیده شدن (در سطحی عمیق­تر در تمایل به شاخص بودن و قدرت داشتن) با اصلی که ما آن را اصل واگیر می‌نامیم، از محدوده سکس و بدن خارج‌شده و به عرصه‌های دیگری، چون علم و ثروت و سیاست و زهد و... نفوذ می‌یابد و فرد برای سرآمد شدن و دیدن شدن در این عرصه‌ها تلاش می‌کند درحالی‌که منبع و منشأ این تلاش به کشش‌های جنسی سرکوب‌شده و تأمین ناشده و یا به تنوع‌طلبی‌های ایجادشده بازمی‌گردد که در عرصه‌ای دیگر بروز یافته است. ادامه دارد... 🔻پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🗞 وداع دلخراش! ♦️ «تصاویری از وداع سوزناک مادر فلسطینی با همسرش "طارق عزالدین" و فرزندانش "میار و علی عزالدین" در فضای مجازی منتشر شد. به گزارش پایگاه خبری مشرق این شهدا در پی حمله‌ی هوایی اخیر رژیم غاصب صهیونیستی به شهادت رسیدند.» 🔸 در سال گذشته و در همین ایام خبری شوکه کننده در رسانه‌های دنیا مخابره شد و آن به شهادت رسیدن خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره به نام "شیرین ابوعاقله" بدست ارتش رژیم اشغالگر قدس بود. این در حالی است که قوانین بین المللی از جمله پروتکل ها و کنوانسیون های مرتبط با موضوع مخاصمات مسلحانه‌ی دولت ها اعم از زمان صلح و زمان جنگ، همواره حقوق قانونی و بشردوستانه‌ی افراد را مدنظر قرار داده‌اند و یکی از این حقوق مصونیت جان خبرنگاران است! 🔹 شیرین ابوعاقله یک زنِ مسیحیِ تبعه‌ی آمریکا و خبرنگار شبکه خبری الجزیره بود، اما هیچ‌یک از این موارد او را مصون از گلوله‌‌ی داغ صهیونیست‌ها نکرد. هیچ یک از انسان‌ها اعم از زن و مرد در هر سنی از آتشی که صهیونیسم برپا کرده در امان نیستند. 🔸 خمیدگی کمر زن فلسطینی حاصل از دست رفتن خانواده‌اش در کمتر از چندثانیه است. بی رمقی پاهایش برای وداع آخر با شوهر و فرزندانش نشان بر باد رفتن آرزوهای او برای آینده‌ای است که با ذوق مادرانه‌اش برای فرزندانش تصور می‌کرد. رژیم اشغالگر قدس که خود را حامی «زن، زندگی، آزادی» می‌دانست ارمغان شعارش برای زنان، چرا آتش و خونی است که گریبان زنان را گرفته است؟! 🔹 چرا درست در سالگرد شیرین ابوعاقله، زنان دیگری به خاک و خون کشیده شدند و در سوگ از دست رفتن خانواده‌شان نشستند؟! 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
| 🔶 سکسوالیته و سلبریتیسم ✍🏼|دکترسیدکمیل حسینی 🔸 در این جامعه انواع اعمال جراحی، روش‌های حفظ و ارتقای زیبایی، رژیم‌های غذایی، ورزش‌های بدن‌ساز و... رونق می‌یابد و در ساحتی عمیق‌تر تلاش برای نمایش خود و امکان دیدن، از طریق کسب ثروت، شهرت و... گسترش­ می­‌یابد. این تلاش برای دیدن و دیده شدن گاه در رسانه‌های مختلف بروز می‌یابد که هجوم به شبکه‌های اجتماعی­‌ای چون اینستا و فیس‌بوک و... از لایه­‌های رویین این تمایل به دیدن و دیده شدن می‌باشند و البته این تمایل شدید به دیدن و دیده شدن و تلاش برای آن گاه بسترهای شرعی و قانونی و عرفی را درمی‌نوردد و فرد و طبقه و اجتماع گاه برای پاسخ‌گویی به این کشش دست به اعمال خارج چارچوبی می‌زنند تا بیشتر ببینند، بیشتر توان دیدن داشته باشند و بیشتر دیده شوند و بیشتر توان دیده شدن داشته باشند که استفاده از منابع نامشروع ثروت، قدرت و سیاست، جستجو به فضاهای شخصی، تجاوز، بروز زندگی خصوصی برای شهرت و... گوشه‌ای از این امور هستند که باعث آسیب­‌های فردی و اجتماعی فراوان و ماندگار می­‌شود. 🔹 جایگاه سلبریتی‌ها در نظام جنسی حال در این جامعه سلبریتیز یا چهره‌ها، نماد بارز این تمایل به دیده و دیده شدن هستند و سمبل سرآمد افراد قدرتمند و موفق در این جامعه، که هم بسیار دیده می‌شوند و هم می‌توانند به دلیل امکانات مادی و غیره مادی بسیار ببینند و اتفاقاً سکس و بدن نیز برای این طبقه نقشی محوری دارد و آن‌ها سعی می‌کنند با بروز سکسوالیته زندگی خویش و حفظ و ارتقای ظاهر بدن همچنان قدرت خویش در جلب‌توجه و توان دیدن را حفظ نمایند. 🔸 این افراد تبدیل به آمال و آرزو و برای افراد جامعه جنسی شده می‌شوند و نوعی چهره­‌زدگی را در جامعه ایجاد می‌شود و جمع کثیری از جامعه در غبطه جایگاه ایشان روزگار می‌گذرانند. طبقه‌ای که در بسیاری از موارد بیشتر از اینکه فکر و ذهنشان باعث شهرتشان باشد، بدن آن‌ها و قدرت سکسوالیته حاکم بر جامعه و احساسات برآمده از آن باعث این قدرت و شهرت شده است. لذا آن‌ها نیز تلاش می‌کنند به طرق مختلف این فضای جنسی محور را حفظ نمایند و حتی ارتقا بخشند زیرا حیات و ممات آن‌ها به این فضا وابسته است. 🔹 با این توضیحات روشن می‌شود که این چهره زدگی در جامعه و این تمایل چهره­‌ها به سکسوالیته و بدن و تمایل جامعه به سکسوالیته آن‌ها و به‌تبع این­ها شدت گرفتن سکسوالیته در جامعه (تنها به‌عنوان یک عامل فزاینده) دارای ریشه‌های عمیق‌تری است که از ذات تمدن سرمایه‌محور غرب برمی‌آید، که در جوامع مختلف نیز نفوذ کرده و باعث تخدیر و تحقیر انسان‌ها و ازخودبیگانگی آن‌ها با جنسی کردن عشق و عقل و لذت و... شده است. 🔸 برای درمان این وضعیت نیز باید بسترهای اجتماعی این موضوع که در مبانی تمدنی غرب لیبرال سرمایه‌دار ایجاد شده است مورد تغییر و اصلاح قرار گیرد که البته دیگر آن نظام، نظام سرمایه‌داری لیبرال نخواهد بود. و این ریشه‌ها بیشتر از اینکه در فضاهای رویین وابسته به جنسیت چون پوشش و روابط جنسی و غیره باشد وابسته به بسترهای اقتصادی سیاسی و فرهنگی و فکری می باشند. 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|
📌 پایگاه تحلیلی عصر زنان با همکاری موسسه شناخت برگزار می‌کند: ♨️ جریان سلسله‌نشست‌های تخصصی عصر زنان ♨️ موضوع: مواجهه حاکمیت با سلبریتیسم ♨️ نشست چهارم ▫️دکتر احسان شاه‌قاسمی 📅 زمان: دوشنبه ، ۲۵ اردیبهشت‌ماه 🕰 ساعت ۱۶:۳۰ ✅ امکان حضور ویژه مخاطبین تخصصی، به تعداد محدود فراهم خواهد بود. برای ثبت‌نام و اعلام حضور به آیدی زیر مراجعه فرمایید: 🔹 @Es_shafiee 🔻 پایگاه تحلیلی تخصصی عصر زنان 🌐|@asrezanan_ir|