بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
اقرار چندگانه (۳)
طرح پرسش نقدگونه جوانان انجمن نزد رهبر انجمن در واقع چند اذعان و اقرار در بر داشت:
۱- بهاییان با اتخاذ تاکتیک های کارساز یکایک مصادر امور حیاتی و گلوگاه های مهم قدرت را به دست آورده اند.
۲-بهاییان در حال پیشرفت و گسترش دادن تشکیلات خود هستند و از انجمن کار موثری بر نمی آید.
۳- انجمن به قاعده و تنه ی تشکیلات بهاییت مشغول است و به راس آن نمی تواند بپردازد.
۴- توازن قدرت به سود بهاییت برقرار شده و این معادله تلاش های انجمن را بی اثر کرده است.
۵- وقت چاره اندیشی و تجدید نظر در راهبردهای انجمن فرارسیده است.
✍دکتر#رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔸۷-عرصه های تبلیغاتی بهاییان
🔹طرح روحی
این طرح که چند سال پیش یکی از بهاییان مهاجر ایرانی به نام فرزام ارباب، آن را طراحی کرده، یکی از جدیدترین طرحهای بهاییان است و نخستین بار به صورت آزمایشی در کشور کلمبیا اجرا شد. این طرح در طول مدت ده ساله آزمایشی خود در کلمبیا، به طور پیوسته و مداوم ارزش یابی میشد و نتایج آن در اختیار مرکز بهاییت (بیت العدل حیفا) قرار میگرفت. پس از پایان مرحله ده ساله آزمایشی، بیت العدل اعظم این طرح را پذیرفت و به تصویب رساند و امروز به عنوان یک «راهنمای عمل» به تمام محافل بهایی ابلاغ شده است و موارد مطرح شده در آن اجرا میشود.
یکی از مهم ترین هدفهای «طرح روحی» ایجاد بسترهای لازم برای افزایش آمار تعداد بهاییان است. مسئولان مرکز بهاییت برای دست یابی آسان به این هدف، با برنامه ریزی گسترده، مؤسسههایی را با عنوان «مؤسسه آموزشی» در کشورهای گوناگون ایجاد کردند که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده از سوی این مرکز، تعداد آنها به بیش از یک صد مؤسسه میرسد.
مرکز بهاییت زمان بندیهای مشخصی برای دست یابی به هدفهای «طرح روحی» معیّن کرده است که شامل «نقشههای پنج ساله» و «نقشههای چهار ساله» میشود. بعد از آن نیز یک «نقشه دوازده» ماهه و یک نقشه «پنج ساله» در نظر گرفته شده است. پیروان این فرقه گمراه کننده بر اساس طرح روحی، استفاده از حربههای دروغین را نیز جایز میشمارند. از جمله یکی از اعضای محفل ملی بهاییت ایران با تکیه بر دستورالعمل بیت العدل مبنی بر
برقراری ارتباط با افراد غیربهایی، در جوامع روستایی و کوچک با این عنوان که «ما بهداشت یار هستیم» یا «برای خدمت به شما آمده ایم»، به هر وسیله ای نفوذ و افراد مناسب را شناسایی و جذب بهاییت میکند. بر اساس اولویت تشکیلات بهاییت در ایران، تمام مؤسسههای تحت پوشش، از جمله مؤسسه «تربیت امری»، باید در خدمت مؤسسه آموزش مردمی (طرح روحی) قرار گیرند.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۶۹-۱۷۰
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬🎬پشتپرده دفاع ریگان از بهائیان
📍استاد علیرضا روزبهانی محقق و کارشناس حوزه بهائیت: «فرقه ضاله بهائیت با نامهنگاریهای بینالمللی علیه انقلاب تازه پیروز شده مردم انقلابی، که هنوز ماهیت و ابعاد مختلف آن بهطور کامل روشن نشده و در روزهای آغازین خود قرار دارد، اقدام میکند. اعتراض و شکایت علیه این انقلاب تنها نشاندهنده خباثت و فتنهگری فرقه ضاله بهائیت است. این اقدامات به حدی پیش میرود که حتی شخص رونالد ریگان، رئیسجمهور وقت آمریکا، مستقیماً از بهائیان ایران دفاع میکند. در مقابل، حضرت امام خمینی پاسخی تاریخی و قابلتوجه به این دفاعیه میدهد.»
🎙 حجتالاسلام علیرضا #روزبهانی
#استکبار
#حزب_بهائیت
#بهائیان_ایران
🚫@bahaiyat🚫
💠 پناه بر خدا
🔸 پیامبر خدا صلى الله علیه و آله:
لقمان حکیم:پسرم! کیست که از خداوند عزوجل سراغ گرفت، ولى او را نیافت؟ و کیست که به خدا پناه بُرد، ولى خدا از او دفاع نکرد؟ یا کیست که به خدا توکل کرد، ولى خدا او را کفایت ننمود؟
✍🏼 عزت وذلت، دارایی و فقر و... همه در دست اوست، چون خالق و مالک همه چیز خداوند متعال است.
📚 بحار/ج27/ص112
#حدیث_روز
🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
پیشرفت فرا مرزی بهاییان (۴)
بهاییان ایران براساس نقشه ده ساله جهاد کبیر اکبر علاوه بر وظایفی که برای گسترش و تحکیم تشکیلات بهایی در ایران برعهده داشتند، مکلف بودند با اعزام بهاییان ایرانی ( با عنوان مهاجر) در دیگر نقاط جهان بهاییت را گسترش دهند.
توسیع سازمان بهاییت در جهان با صرف بیت المال ملت ما انجام می گرفت. (نک: گزارش های آقای ارشاد)
راهبرد انجمن:
دست انجمن برای مقابله با این ماموریت بهاییان بسته بود چون محفل ملی بهاییان ایران بویژه پرویز ثابت متصدی برنامه ریزی و تامین مالی این ماموریت بودند و انجمن قادر به اقدام تقابلی با آنان و احیانا مجاز نبود.
وانگهی انجمن تا سال های پایانی دهه ۳۰ تشکلی بسیار کوچک ( در تهران مرکب از کمتر از ۳۰ تن و مثلا به تعبیر مرحوم سجادی به سال ۱۳۳۶ کمتر از ۱۰ نفر) بود و در دهه ۴۰ نیز بر گسترش سازمانش در ایران تمرکز داشت، آن هم با رویکرد درون مرزی و انصاف این است که بگوییم اصولا از توان لازم برای مقابله با این راهبرد بهاییت بی بهره می نمود.
البته انجمن از اواخر سال ۱۳۵۱ شاخه خارجی خود را تاسیس و در اروپا، امریکا و شبه قاره اقدام به تاسیس شعبه و فعالیت نمود ولی فعالیت هایش مثلا در اروپا مصروف کار تبلیغی روی دانشجویان ایرانی بهایی و ایرانیان غیربهایی گردید.
به هر حال مهمترین علت را باید چنین شمرد که بهاییان همیشه چند گام جلوتر بودند لذا انجمن اگر هم می خواست نمی توانست آب رفته را به جوی برگرداند و مراکز تاسیس یافته بهاییت را تضعیف و یا منحل کند.
دوره جدید مجله اخبار امری از تابستان سال ۱۳۳۸ منتشر گردیده و ارایه نخستین گزارش های ناظر بر فعالیت های برون مرزی بهاییان ایران ( دوره جدید) از مجله اخبار امری شماره های ۱،۲،۳ مورخ ۱۳۳۹، صص: ۱۱۱ و ۱۱۲ آغاز شده است.
برای نمونه می خوانیم:
" البته علت اینکه امور مالی و املاک امری در طراز اول قرار گرفته و مقدم بر اهداف واقع شده است این است که قسمت عمده تامین اهداف خارج منوط به امور مالی و تهیه وجوه است."
(اخبار امری، شماره ۱،۲،۳، ۱۳۳۹، صص: ۱۱۱ و ۱۱۲)
نیز چنین آورده اند:
" آقایان ذکرالله خادم و منوچهر حکیم در ایام رضوان گذشته به اسلامبول عزیمت و به تشکیل انجمن شور روحانی و انتخاب محفل ملی [ ترکیه] موفق گردیدند."
(همان، صص: ۱۱۳ و ۱۱۴)
✍دکتر#رضایی
دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
آقاي خالصي - معلوم مي شود كه حضرت عالي از تصريح به عقيده خودداري مي كني مي خواهم بفهمم كرارا عرض كردم عبارت واضح بفرمائيد حضرت عالي خودداري مي كنيد هميشه از جواب ساده به الفاظ زياد مي پردازيد عرض كردم نفهميدم باز عين فرمايشاتتان را تكرار مي فرمائيد حالا ناچارم بگويم چرا نفهميدم و مدلل بسازم كه خوب فهميدم ولي حرف معني نداشته زيرا مي فرمائيد مظهر بايد داراي جميع صفات مظهر باشد اين عين مدعا است من مي گويم مظهر نيست كه داراي صفات باشد هر چه هست مخلوق آن است به چه دليل مي گوئيد مظهر است كه احكام مظهر را بر او بار مي كنيد گذشته از اين مظهريت معني ندارد چون تناقض لازم مي آيد زيرا كه آنچه اسمش را مظهر مي گذاريد مي بايد هم خالق هم مخلوق باشد پس مظهريت در كار نيست چون تناقض باطل است من منكر مظهر هستم. خواهش دارم اثبات كنيد چگونه ممكن است مظهر هم خالق و هم مخلوق باشد باز تكرار مي كنم ساده بفرمائيد مربي مخلوق است يا نه؟ عقيده تا واضح نشود ممكن نيست اعتقاد بدان پيدا شود. عبدالله خان - 1- عرايضات قبل بنده دال بر اين است آنچه را كه معروض شده برخلاف اين اظهار است آنچه را كه بنده عرض كردم در نهايت سادگي و وضوح است نسبت به توجه جواب خودم زيرا كه جملات اجازه مي دهد براي توضيح اين سمت راه ديگر مسدود است چنانچه راهي در نظر مبارك باشد ساده تر از اين تعبير بفرمائيد كه من بعد نعم البدل را اتخاذ كنم جواب اين قسمت در قبل مشروحا [ صفحه ۱۷] معروض شد!
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۱۹
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۸. معابد بهایی
معبدهای بهایی را بنا بر اصطلاحی که از بهاءالله گرفته شده، مشرق الاذکار میگویند. طرح ظاهری مشرق الاذکارها دایره شکل است: نه خیابان، نه باغچه، نه حوض با فوارههای آب و نه دروازه در اطراف دارد و هر خیابان به محلی میرود، مثل محل ایتام، دارالشفاء، مدرسه ابتدایی، [۱] کلیه (دانشگاه) و امثال اینها که از لوازم مشرق الاذکار است. داخل مشرق الاذکار از غنون و غرفات خواهد بود و کرسی خطابه مخصوص مناجات و عبادت، ولی خطابه هم در آنجا میتوان داد. [۲] مبلغ مشهور بهایی، عبدالحمید اشراق خاوری مینویسد:
اول مشرق الاذکار که در عالم تأسیس شد، مشرق الاذکار عشق آباد است که در ۲۸ ماه رجب ۱۳۲۰ هجری، سنه ۱۹۰۲ میلادی به تأسیس آن اقدام و در دهم ماه رمضان سال مزبور اساس آن گذاشته شد و این همه به همّت و
جان فشانی جناب حاج میرزامحمّد تقی [۳] افنان وکیل الدّوله صورت گرفت....
دومین مشرق الاذکار که در جهان تأسیس شده، مشرق الاذکار امریکاست که جمیع یاران شرق و غرب مساعدت نمودند؛ حتی خانم محترمی در منچستر چون از مال دنیا چیزی نداشت، گیسوان خود را به رسم مساعدت تقدیم کرد و این اقدام صمیمانه او را حضرت عبدالبهاء جلّ ثنائه در لوح احبّای نجف آباد اصفهان ذکر فرموده اند.
در لوح احبّای ایالات متحده میفرمایند قوله تعالی:
اول مشرق الاذکار در امریک در شیکاگو تأسیس یافت و این شرف و منقبتی است که بی پایان است. البتّه از این مشرق الاذکار هزاران مشرق الاذکار تولّد خواهد یافت.
در سایر نقاط جهان هم تاکنون چند مشرق الاذکار بنا شده، مانند مشرق الاذکار سیدنی در استرالیا و مشرق الاذکار کامپالا و مشرق الاذکار فرانکفورت و غیرها که در الواح مبارکه حضرت ولی امراللّه و مجلّدات اخیره عالم بهایی و اخبار امریکا و انگلستان و ایران شرح آن مندرج و عکس آنها موجود است. مشرق الاذکار ارض طا (طهران) نیز به عنایات الهیه تأسیس خواهد شد. [۴]
📗[۱]: مقصود از مدرسه ابتدایی مقاطع قبل از دانشگاه است.
📗[۲]: گلزار تعالیم بهایی، ص ۲۷۱.
📗[۳]: نک: گنجینه حدود و احکام، صص ۲۳۵، ۲۳۸ و ۲۴۰.
📗[۴]: نک: گنجینه حدود و احکام، صص ۲۳۵، ۲۳۸ و ۲۴۰
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۷۰-۱۷۱
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
🔸چ) نقد آثار
على محمد شيرازى در اين خصوص حدود (۱۵) صفحه از كتاب خود را به علوم مذكور و اصطلاحات غريبه اختصاص داده است و در مقابل در باب عاشر از واحد رابع كتاب بيان مى نويسد:
«و نهى شده از انشاء مالايسمن و لايغنى مثل اصول و منطق و قواعد فقهيه و حكميه و علم لغات غير مستعملة و ما يشبهه هذا و ماقد فصل فى الصرف و النحو فان قدر ما يكتفى للتأدبين ما يعرف الفاعل و المفعول و مادونهما من شؤنها اومادون ذلك لن يغفراللَّه العبد اذا اشتغل».
(و نهى شده است از انشاء علومى كه فائده ندارد و انسان را بى نياز نمى كند مانند علم اصول و منطق و قواعد فقهيه و حكميه و علم لغاتى كه غير مستعمله است و نظير آنها و آنچه در علم صرف و نحو تفصيل داده مى شود، زيرا مقدارى كه كفايت مى كند اهل ادب و محصلين را، به اندازه يادگرفتن قواعدى است كه امتياز فاعل را از مفعول بدهد، و اما آنچه به جز اينها است خداوند نخواهد بخشيد كسانى را كه اشتغال به آنها داشته باشند).
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۷۷
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا
مبارزه انجمن با بهاییت
انجمن،رژیم و بهاییت (۵)
🔹۱- انجمن و رژیم پهلوی
انجمن و موسس آن هیچگاه در برابر سیستم قرار نگرفت و چنین ادعایی هم نداشتند. وانگهی بازی انجمن در چارچوب سیاست مذهبی پهلوی چنان مشهود و محرز بود که برای دفاع از خود گفتند بدین خاطر به رژیم نزدیک شدیم تا از امکاناتش علیه بهاییت بهره گیریم.
🔸۲- مقدمات ورود انجمن
ورود انجمن به تقابل با بهاییت با مقدمه چینی رژیم مقدور شد. از جمله اینکه با کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ تمام گروهها، انجمن ها، هیئت ها و سازمان هایی که طی دهه ۲۰ علیه بهاییت کار می کردند تعطیل شدند.
سال ۱۳۳۴ هم وزارت کشور با صدور بخشنامه ای مواجهه با بهاییت را به انحصار خود دولت در آورد و بدین ترتیب روحانیت و مرجعیت، هیئت ها و حتی اشخاص منفردی که مشغول فعالیت علیه آن فرقه بودند مجبور به ترک میدان مبارزه با بهاییت شدند و بدین ترتیب راه برای ورود انجمن باز شد.
🔹۳- گسترش دو گروه
طی سه دهه سی تا ۱۳۵۷ فقط و فقط دو گروه مجاز و قادر به گسترش و رشد شدند؛ بهاییت و انجمن. هیچ گروه دیگری اجازه نفس کشیدن نیافتند. چرا؟
🔸۴- تاثیر انجمن
پرسش جوانان انجمن از آقای حلبی در سال ۱۳۴۸ نشان داد که خود آنان تاثیری قائل نبودند، چون اوضاع و احوال را به سود بهاییت و رشد هندسی آن می دیدند.
🔹۵- فلسفه وجودی
انجمن، فلسفه وجودی خود را مقابله با بهاییت می داند اما در سایه اقدامات انجمن، بهاییت سه برابر رشد و گسترش یافت و تمام ارکان قدرت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی و امنیتی را تصاحب کرد.
برای درک موضوع مثالی می زنم. ارتش رضاخان با هزینه های هنگفت ساخته شد و تصور این بود که قرار است ایران را حفظ کند ولی در برابر قوای متفقین چند ساعت بیش دوام نیاورد. حال اگر بگوییم همینکه ارتش رضاخان فلان اندازه لشکر، کادر، سرباز و تجهیزات فراهم آورد، خود، موفقیتی بود.
این نوع دستاورد سازی موجه نیست. چون مغالطه است. زیرا فرض آن بود که ارتش رضاخان از کشور دفاع کند ولی شهریور ۱۳۲۰ معلوم شد فقط برای سرکوب عشایر، تحکیم قدرت رضا خان و کارکردهای دیگر تاسیس شده بود نه حفظ ایران در برابر تهاجم بیگانه.
✍دکتر#رضایی
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۳
🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕸ث) انكار دعاوى
🔹فداك روحى
🔸چ) نقد آثار
جالب توجه در اين است كه حسينعلى ميرزا در كتاب «ايقان» كه در واقع آن را براى اثبات دعاوى على محمد شيرازى نگاشته است، بدون توجه به اين علائق على محمد شيرازى كه علوم مذكور را از جمله علوم الهى تلقى كرده! در رد نظريه حاج محمد كريم خان كرمانى مى نويسد: «از جمله علوم مهم فلسفه و علم كيميا و علم سيميا را مذكور نموده و ادراك اين علوم فانيه مردوده را شرط ادراك علوم باقيه قدسيه شمرده سبحان اللَّه با اين ادراك چه اعتراضات و تهمتها كه به هياكل علم نامتناهى الهى وارد آورد.... هويدا است كه اينگونه علومات لم يزل مردود حق بوده و هست و چگونه علومى كه مردود است، نزد علماى حقيقى، ادراك آن شرط ادراك معارج معراج مى شود با اينكه صاحب معراج حرفى از اين علوم محدود محجوبه حمل نفرموده».
📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۷۸
#بهائیت
#انکار_دعاوی
🚫@bahaiyat🚫
🕸فصل نهم: بهاییت در قامت یک گروهک سیاسی
🔹۹. بهاییت از دیدگاه فقیهان
🔸اشاره
فقیهان اسلامی، کسانی را که مسلمان یا اهل کتاب نیستند، کافر میخوانند. بنابراین، اعضای فرقه گمراه کننده بهاییت نیز که واجبات دین و مذهب را انکار میکنند، در ردیف کافران به شمار میآیند. بر این اساس، آنها دوری از بهاییان را واجب و هرگونه رابطه با آنان را حرام دانسته اند.
🔹الف) دیدگاه شیعه
آیت الله خامنه ای:
همه پیروان فرقه گمراه بهاییت، محکوم به نجاست هستند و در صورت تماس آنها با چیزی، مراعات مسائل طهارت در رابطه با آنها، نسبت به اموری که مشروط به طهارت است، واجب است. ولی رفتار مدیران و معلمان و مربیان با دانش آموزان بهایی باید بر اساس مقررات قانونی و اخلاق اسلامی باشد.
آیت الله مکارم شیرازی:
پرسش: آیا کسانی که بهایی هستند، نجس هستند؟
پاسخ: از آنها اجتناب کنید.
آیت الله موسوی اردبیلی: بهاییها نجس هستند.
آیت الله شاهرودی
آیا جایز است کل مال پدری که از طریق ارث به تک فرزند مسلمانش میرسد، آن را بین برادران و خواهران بهایی اش هم تقسیم کند؟
بسمه تعالی
بهایی از مسلمان ارث نمی برد. [۱]
----------
📗[۱]: فتوای هریک از علمای شیعه، از پایگاههای اطلاع رسانی دفترهای ایشان گرفته شده است.
📗تحلیل و نقد بهائیت، علیرضا روزبهانی، صص۱۷۲
#بهائیت_گروهک_سیاسی
🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده
و اين سه جمله تناقضش در برابر فكر بنده بديهي و مبرهن است و توضيح بنده هم متكي به همين مدعي بوده است اگر مظهر نباشد من جميع اسماء و صفات كماليه كه در مظهر بايد ثابت و محقق باشد بنابراين محقق است زيرا كه آن چيزي را كه عالم تناقض است مستلزم ذاتي عالم خلق است پس بدين جهت مربي بايد جامع جميع صفات كمالات باشد كه مقام تربيت را نسبت به عالم خلق دارا باشد اين جواب در قسمت قبل كاملا با دلائل (عقليه) ثابت شد تناقضش در صورتي است كه مقام مظهريت در او ثابت نباشد و ما با ادله عقليه (ثابت) كرديم كه مربي و يا مظهري كه موضوع بحث ما بود بايد داراي جميع صفات مظهريت باشد از قبل عرض شد كه در قسمت بشريت و هيكل عنصري مخلوق است و مثل عامه بشر است ولي من حيث مظهريت مستجمع جميع صفات كماليه مظهر بايد باشد و الا او مربي حقيقي نخواهد بود و در عرض بشر است جواب اين مطلب در قسمت قبل و ما قبل قبل كاملا با ادله عقليه معروض شد با آن دلائلي كه در قسمت قبل مشروحا معروض گرديد مراجعه فرمائيد تا مطلب مبرهن و مشهود آيد بيان اين قسمت در قبل با ادله عقليه مكرر در مكرر كاملا معروض گرديد چنانچه باز هم ميل مبارك باشد ولو اينكه صد سال در اين موضوع باشد بنده هم در نهايت روح ريحان و ادب خواهم معروض داشت. (بنده افصح لنگرودي شروع به تحرير نمودم) آقاي خالصي - باز تكرار مي كنم كه فرمايشات حضرت عالي خيلي مورث تعجب و حيرت است عرض مي كنم مطلب حضرت عالي معلوم نيست و جواب ساده بدهيد...
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۲۰
#مبلغ_بهایی
🚫@bahaiyat🚫