eitaa logo
فرقه های بابیت و بهائیت
17.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
35 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت تبرئه و تکیه به شاه (۷) به گفته آقای سید حسین سجادی، آقای حلبی به آیت الله بروجردی [ سال ۱۳۳۴] چنین گفته بود: " ... بهاییان او [ شاه] را قبضه کرده اند و به مسیری می برند که اگر هم بخواهد مانع آنان شود، قادر به این کار نباشد. ... من به سهم خود برای مبارزه علمی با بهاییان نیرو تربیت کرده ام... نه پول داریم و نه قدرت... من جنبه علمی و فرهنگی را تدارک می کنم ... اما خنثی سازی این توطئه، قدرت سیاسی و پشتوانه نیاز دارد... حاج شیخ در مذاکره با آقای فلسفی وی را کاملا توجیه کرده و گفته بودند: ... برای شاه پیام نفرست شخصا با او ملاقات و او را توجیه کن و به او بفهمان که این تهدید نه فقط برای مذهب و مملکت، بلکه متوجه شخص شما نیز هست." (در سایه خورشید ...، خاطرات سید حسین سجادی، دارالکتب الاسلامیه، صص: ۲۶-۲۷) این در حالیست که به سال ۱۳۲۸ آیت الله بروجردی در نامه ای به آقای فلسفی نوشت در خصوص بهاییت از شاه نا امید است چون «اقدام دولت در تقويت اين فرقه از روی عمد و قصد است.» حالا پس از شش سال ( ۱۳۳۴) آقای حلبی از بی گناهی شاه و محاصره ی او توسط بهاییان می گوید. چنانچه مشاهده می شود آقای حلبی قدرت مرجعیت ( آن هم در آن ایام) را نادیده می انگارد و همچنین نمی خواهد از ظرفیت های مردم در مبارزه با یهاییت بهره گیرد و گویی در صدد تفهیم این معنا به آیت الله بروجردی ره است که تنها راه چاره تکیه به قدرت سیاسی است. نتیجه یکی از بزرگترین خطاهای انجمن در همین بینش نهفته بود و اتفاقا به تکیه به قدرت سیاسی نیز منتهی شد و مآلا به رشد و گسترش تصاعدی بهایبت در ایران و دیگر کشورها انجامید. ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
5.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌آشنایی با فرقه ها ✍در این ویدئو بسیار عالی ، با برخی فرقه های موجود بیشتر آشنا می شویم... 📽 بخش سوم 🚫@bahaiyat🚫
10.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥عرفان ثابتی و نظامی سازی جامعه 🔺عرفان ثابتی بهائی مدعی شد جمهوری اسلامی به دنبال نظامی‌سازی جامعه ایرانه و هزینه‌های سنگینی برای ساخت سلاح می‌کنه! 🔻اما آیا جمهوری اسلامی به دنبال نظامی‌سازی هست؟ و آیا بهائیت واقعاً با نظامی‌سازی و نظامی‌گری مخالفت داره؟ 📎 📎 📎 🚫@bahaiyat🚫
📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده به مقصد نائل نمي شوم هر چه سئوال مي كنم از حضرت عالي مي فرمائيد جوابش قبلا با ادله عقليه داده شده است فراموش نفرمائيد كه اين مجلس اول مجلس ما است قبلي نداشته در اين مجلس هم هيچ جوابي از هيچ سئوالي نداديد هر چه هست [ صفحه 18] الفاظ بوده معني نداشته يا من نفهميدم من و شما بياني كرديم كه حقيقت را بجوئيم و بياييم من هر چه ساده مي گويم شما الفاظ مي گوئيد تعجب در اين است كه هيچ يك از اين مسائل را جواب نداديد و مي فرمائيد اگر صد سال و سئوال هم باشد جواب مي دهم ولي من سئوال هاي زيادي كردم كدام يك از اين ها را جواب داده ايد كه دوباره سئوال مي كنم خواهش دارم ساده بفرمائيد مي گويم مظهر نيست و مربي مخلوق است يا نه؟ جواب اين دو سئوال را ساده و واضح بفرمائيد. (عبدالله خان - عرايضات قبل خودم را حكم قرار مي دهم به علاوه از مطالعه كنندگان محترم تقاضا مي نمايم از نقطه نظر بي طرفي ثالث در صحت و سقم اظهار فوق بنده گردند آنچه را كه عرض كردم به چه دليل غير معلوم است اگر غير معلوم است پس آنچه را كه غير معلوم است كدام است مستدعي معلوم را معين فرمائيد آنچه را كه بنده عرض كردم متضمن برهان بود تعجب از اين دارم كه مطالب برهاني بنده را چطور ملتفت نشديد دليل بر اثبات مدعاي من مكاتبه است كه در ذيل سئوال و جواب معروض گرديد و كاتب سئوال وجواب شاهدي است ناطق آنچه را كه عرض كردم... 📗کتاب مبلغ بهایی در محضر آیت الله آقای شیخ محمد خالصی زاده، ص۲۱ 🚫@bahaiyat🚫
🕸ث) انكار دعاوى 🔹فداك روحى 🔸چ) نقد آثار به هر حال علوم مورد توجه على محمد شيرازى در برگيرنده غالب نوشتجات اوست. به نحوى كه مى بايست تأليفات او را با توجه به «طلسمات، كيميا، سيميا، و علوم حروف و... » مورد رسيدگى قرار داد. با اين همه توجه بر اين مسئله در آثار على محمد شيرازى ضرورى است كه كتب ايشان در زمينه هاى ديگر از اشتباهات زيادى برخوردار است كه اهل تحقيق در آثار خود به آنها اشاره هاى دقيق و ظريفى كرده اند كه لايحصى است. 📗 بهائیان، نجفی، محمد باقر،ص۲۷۸ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام صادق علیه السلام: 🔹 منْ لاَ يُعِدَّ اَلصَّبْرَ لِنَوَائِبِ اَلدَّهْرِ يَعْجِزْ . 🔸كسى كه صبر را براى مصيبت‌هاى روزگار آماده نكند، ناتوان گردد. 📚 وسائل الشیعه (باب الثالث) جلد ۳ صفحه ۲۵۹ 🚫@bahaiyat🚫
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️تعطیلی اجباری به دستور بیت‌العدل بهائی؛ سندی از نقض آزادی‌ و حقوق فردی در فرقه بهائیت 🔺بر اساس یکی از دستورالعمل‌های بیت‌العدل و لازم‌الاجرا برای تمام بهائیان، اعضای این فرقه باید در ایام خاصی (به‌اصطلاح متبرکه در مسلک بهائیت)، تابع تعطیلی اجباری بوده و از هرگونه کار و فعالیت در این ایام اجتناب ورزند وگرنه با اقدامات قهری لجنه‌های بهائی مواجه خواهندبود. 🔺این دستورالعمل، بدون هرگونه توضیح و تفسیری، سندی است واضح از زیر پا نهادن حقوق‌فردی و حدود اختیارات و آزادی شهروندی در بهایئت؛‌ همان چیزی که سنگ آن را بر سینه زده و همواره با علم کردن آن، از یک‌سو ادعای مترقی و پیشرو بودن در حقوق‌ بشر دارند و از سوی دیگر، سایرین به ویژه نظام جمهوری اسلامی را به نقض این حقوق متهم می‌سازند. حال آنکه اقلیت‌های دینی و قومی در ایران از حقوق و آزادی و اختیارات مشخصی برخوردار بوده که کمترین آن، برخورداری از آزادی در انجام مناسک دینی، زیست بر اساس مبانی اعتقادی خود، مدارس مستقل، نماینده مجزا در مجلس و... می‌باشد. 🚫@bahaiyat🚫
بنام خدا مبارزه انجمن با بهاییت وظیفه و علاقه شاه (۸) شاه هم مشتاق و هم متعهد به رشد بهاییت بود و بنا نبود رشد بهاییت کوچکترین خلل و یا خدشه ای ببیند. چرا که براساس دیکته سفارت امریکا مکلف به تامین زمینه های گسترش و رشد بهاییت شده بود( خاطرات آقای سلطانی طباطبایی سایت جماران) و طبق نقشه های ده ساله، نه ساله و ... بهایی، تسخیر نیابتی کانون ها و گلوگاه های قدرت و ثروت ایران از اهداف غایی بهاییت بود.( گزارش آقای حسن ارشاد) البته به اقتضا از سرعت رشد بهاییت گاهی کاسته و یا گهگاه در دوره ای کوتاه متوقف می شد. ( روندی که موجب تردید جدی مرحوم آقای علی اکبر پرورش و سبب جدایی اش از انجمن گردید) پس انجمن مجاز نبود ضربه ای استراتژیک به فرقه وارد آورد و چنانچه گفتم از انجمن اساسا بر نمی آمد چون لازمه آن، اقتداری بود همه جانبه از جمله در حوزه بسیج اجتماعی که در اختیار مرجعیت شیعه و روحانیت قرار داشت و شاه با حذف مرجعیت و روحانیت از گردونه مبارزه با بهاییت می خواست هم رشد بهاییت را بیمه کند و هم مشروعیت دینی خودش نیز خدشه نبیند. آقای حلبی البته به شاه شیعه و سلطنت اسلامی علاقه و بلکه اعتقاد داشت. این اندیشه را در سخنرانی های سال های ۳۰ -۳۱ هنگامی که در نهضت ملی نفت در مشهد فعالیت می نمود بیان نموده است و پس از آن عدول وی از این اندیشه دیده و یا گزارش نشده است. مخالفت ایشان با نهضت امام خمینی ره و انقلاب اسلامی و دعای برای سلامتی نیروهای امنیتی بر منبر و سخنرانی معروفش به سال ۱۳۵۶ در مخالفت با انقلاب نیز قرائنی است موید مدعای اینجانب. ✍دکتر دوشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ 🚫@bahaiyat🚫
📗چرا از بهائیت برگشتم 🕸️قسمت(۷۵) 🚫@bahaiyat🚫