eitaa logo
بهانه
365 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
461 ویدیو
42 فایل
حوزه باید انقلابی بماند. همه در این باره مسئولیم و باید از قلم، زبان و نفس خود برای آن هزینه کنیم. و لا تأخذه فی الله لومة لائم @aliahmadimehr
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از اندیشکده فقهی مناط
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 تیزر نشست اول از ویژه برنامه سالگرد بیانیه گام دوم در موسسه فقهی حضرت صاحب الامر (عجل الله فرجه) @manaatt
امام هادی علیه السلام.mp3
3.62M
💢 نگاهی گذرا به زندگی مبارزاتی امام هادی النقی (علیه‌السلام) از زبان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدّظلّه‌العالی) @qom_khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰 رهبر انقلاب، عصر امروز: یکی از نیازهای مهم جوامع اسلامی عملیاتی کردن مفاهیم دینی است. در هر برهه‌ای که این مفاهیم عملیاتی شد، برای کشور و ملت و آبروی جمهوری اسلامی، ارزشمند بود و هرجا که غفلت کردیم از برکات آن محروم شدیم. 🔹️ امام بزرگوار با حضور در صحنه و تبیین مفاهیمی همچون توکل، تکلیف، ایثار، جهاد و شهادت، آنها را در جامعه و زندگی مردم رایج کردند و نتیجه آن، پیروزی ملت ایران در یک جنگ هشت ساله‌ی بین المللی بود. 🔹️ روزآمد کردن نرم افزارِ نظام اسلامی وظیفه فضلای صاحب نظر است. البته این به‌روزرسانی به معنای دستکاری در منظومه مفاهیم دینی نیست بلکه به معنای کشف حقایق متناسب با نیازهای داخلی و بین المللیِ نظام اسلامی است. 🔹️ تغذیه عقبه فکری نظام اسلامی و به‌روزرسانی نرم افزار آن را باید فضلا و متفکرین صاحب صلاحیتی به‌عهده بگیرند که از جمود فکری و تحجر، و همچنین از افکار التقاطی به‌دور باشند. ۹۹/۱۲/۴
🔴به بهانه ولادت جوادالائمه (ع) 🔹از مهمترین مشکلات و خطراتی که در زمان اهل بیت علیهم السلام جامعه اسلامی را تهدید میکرد وجود قبلی بود. در زمان امام جواد (ع) نیز این آسیب از ناحیه واقفی ها وجود داشت؛ خصوصا که حضرت در زمان شهادت پدر بزرگوارشان سنِ کمی داشتند... 🔸منشأ بسیاری از این انکارها و و اموال بود. چرا که یکی از وظایف مهم سازمان وکالت و وکلا، اخذ وجوهات شرعی و هدایای مردم و فرستادن آن، نزد امام وقت بود. شواهد بسیاری بر تاثیر حب مال و دنیاپرستی بر شکل گیری این وجود دارد. از جمله آن شواهد میتوان به این روایت اشاره کرد: وَ رَوَى عَلِيُّ بْنُ حُبْشِيِّ بْنِ قُونِيٍّ عَنِ الْحُسَيْنِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ فَضَّالٍ قَالَ: كُنْتُ أَرَى عِنْدَ عَمِّي عَلِيِّ بْنِ الْحَسَنِ بْنِ فَضَّالٍ شَيْخاً مِنْ أَهْلِ بَغْدَادَ وَ كَانَ يُهَازِلُ عَمِّي. فَقَالَ لَهُ يَوْماً لَيْسَ فِي الدُّنْيَا شَرٌّ مِنْكُمْ يَا مَعْشَرَ الشِّيعَةِ أَوْ قَالَ الرَّافِضَةِ فَقَالَ لَهُ عَمِّي وَ لِمَ لَعَنَكَ اللَّهُ. قَالَ أَنَا زَوْجُ بِنْتِ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي بِشْرٍ السَّرَّاجِ قَالَ لِي لَمَّا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ- إِنَّهُ كَانَ عِنْدِي عَشَرَةُ آلَافِ دِينَارٍ وَدِيعَةً لِمُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع فَدَفَعْتُ ابْنَهُ عَنْهَا بَعْدَ مَوْتِهِ وَ شَهِدْتُ أَنَّهُ لَمْ يَمُتْ فَاللَّهَ اللَّهَ خَلِّصُونِي مِنَ النَّارِ وَ سَلِّمُوهَا إِلَى الرِّضَا ع. وقتی مرگ احمد بن ابی‌بشر فرا رسیده بوده، به دامادش گفت: «نزد من ده هزار دینار امانت از موسی بن جعفر(ع) وجود داشت که پس از رحلتش، آنها را از فرزندش (امام رضا(ع)) و شهادت دادم که او (امام کاظم (ع)) از دنیا نرفته است. شما را به خدا! شما را به خدا! مرا از آتش دوزخ رها سازید و آن مبلغ را به [امام] رضا(ع) تسلیم کنید» ( شیخ طوسی، کتاب الغیبة 67-66). ♦️امروزه نهاد روحانیت که وظیفه ، و ی دین بر عهده اوست باید به این مسأله با نگاهی دقیق و عبرت انگیز توجه کند. قطعا تنها مراد و راه اصلی واقفی‌ها، صِرف انکار اصل ولایت اهل بیت (ع) نبوده بلکه با انگیزه‌های دنیوی و جایگاه های مادی نیز خطرِ افتادن در را تقویت میکند. حق را بگوییم حتی اگر ظاهراً ما باشد. عیدتان مبارک🌷 @bahaneee
پرسش مهیب بود، «خدایا چگونه ای؟» کعبه دهان گشود و جواب آفریده شد... @bahaneee
🔴 مناظره، چندمین اپیزود از این سناریو بود! در شام میلاد امام جواد (ع) خبر غیر رسمی برگزاری یک مناظره در موضوع اقتصاد اسلامی بین آقایان و میان اهالی اطلاع پیچید. نفس و که از قدیم الایام در حوزه وجود داشته و بسیار مورد عنایت رهبر معظم انقلاب هم هست مایه خوشحالی و خرسندی و امیدآفرینی می‌باشد. عیار ادعاها و سخنان یک سویه در گفتگوهای علمی آزاد خود را نشان میدهد. فردای آن روز در تاریخ 6 اسفند ماه رسانه که اشتباهات و کج روی‌ها و اختلاف‌افکنی‌های عدیده‌ای در کارنامه خود دارد، خبر رسمی برگزاری این مناظره که «به همت سایت مباحثات برگزار شده» و «گروه رسانه‌ای خبرگزاری حوزه نیز در آن حضور داشتند»؛ منتشر کرد. در حاشیه این اقدام باید به نکات زیر توجه کرد: 🔹 فارغ از اینکه چه کسانی و با چه انگیزه ای این حرکت را ترتیب داده بودند، این اقدامات و با چشم پوشی از ایراداتی که نسبت به نحوه برگزاری آن بود، جای توجه دارد. 🔸 چندی ست رسانه مباحثات به طراحی ارتباط و برنامه های مشترک با دو خبرگزاری حوزوی پرداخته. در ارتباطاتی که به با این سایت و اعضا و هیئت تحریریه آن می‌انجامد باید نهایت دقت صورت گیرد. 🔹 با بررسی و رصدی تیزبینانه واضح می‌شود که این برنامه اولین اقدام مشترک بین این رسانه ها به طراحی مباحثات نیست بلکه اخیرا موارد دیگری نیز اتفاق افتاده است. 🔸افرادی که در جلسه خصوصی 10 دی ماه با جناب آقای واعظی حضور داشتند بدانند که خواسته یا ناخواسته در چه پازلی بازی میکنند. 🔹بی شک ماجرای طراحی و بهره‌مندی از سخنان آیت الله کعبی توسط رسانیوز بی ربط به این نمی‌باشد. 🔸 قبل از این چندبار به خط رسانه ای مشابه و ، این خبرنگار بدسابقه اشاره کرده‌ایم. چشم تیزبین حوزویان انقلابی مراقب پشت پرده تحرکات و اقدامات این خط رسانه ای بوده و هست و به جای خود با جزئیات بیشتری درباره این چند اقدام مشترک، سخن خواهد گفت. @bahaneee
انگار قلعه هیچ زمان نداشته است...
💠 بازی کثیف یعنی تولید محتوای آماده علیه فرد معلوم الحالی به نام و تقاضا از رسانه‌های مختلف انقلابی برای انتشار آن، سپس تطهیر این فرد! 💠 گاهی یک نفر نقش دانه زیر خاک چند تا باغبان را بازی می‌کند و سرویس‌دهی به چند نفر می‌کند، این آدم‌ها در اصطلاح سیاسی می‌شود ... مراقب بیل‌هایی که به خاک‌تان می‌رود باشید. 📌پونز @bahaneee
زنی دیدم که در گودال می رفت پریشان خاطر و احوال می رفت گلی گم کرده بود اما بمیرم به هر گل می رسید از حال میرفت... @bahaneee
Doset Daram Aghaye Man.mp3
8.72M
تو بودی هرجا نبود هیچکس گرفتی دست منو آقا نذاشتی تنها بمونم من میون سیل غمو دردام تویی که تنها امید من تو این شبای پر گرفتاری برای من همیشه تو یاری حسینِ من حسینِ من دوباره آرومه با یادت قرار قلبِ مضطرم هستی خود تو این عهد باهام بستی حسین من حسین من فقط رو لب هام این نواست به قلب من حسین ناخداست دوا و درمونم فقط زیارت کرببلاست ... منی که هر دفعه خطا کردم بدون تو به ناکجا رفتم ولی رها نکردی دستم رو همیشه با تو تا رفتم. همیشه رام دادی در خونت خریدی باز دوباره نوکر رو الهی که بدم به پات سر رو حسین من حسین من یه موقع ناامید نشی از من به آه و اشک ناله ی نرونی نوکرت رو از این در حسینِ من حسینِ من نمیشه هیچ جا برای این قلب مبتلا میام یه اربعین تا حرم به نیت مادرت آقا دوسِت دارم اقای من ... @bahaneee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به همت موسسه حضرت صاحب الامر (عج) در دومین نشست از ویژه برنامه سالگرد صدور بیانیه گام دوم و منشور روحانیت مطرح شد: "دستور ویژه منشور روحانیت، دستیابی به فقه حداکثری در برابر فقه فردی و حداقلی است." @manaatt @bahaneee
20.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اف‌ای‌تی‌اف چیست و چرا نباید به آن پیوست؟ توضیحات ساده و مختصر جلیل محبی درباره پ.ن: تا به امروز علما و مراجع نکات مهم و قابل تأملی درباره پذیرش این کنوانسیون فرموده اند که به بخشی از آنها اشاره میکنیم. 🔸پذیرش FATF سیاهی مطلق است/ حامیان این کنوانسیون پاسخ شفاف دهند. آیت الله مکارم شیرازی 12تیر 97 https://b2n.ir/263913 🔸...تکیه کردن به قول و تعهد خارجی ها نیز ، چرا که مگر در سایر موارد از جمله برجام به قول و تعهد خودشان عمل کردند؟ آیت‌الله مکارم شیرازی 4 بهمن 96 https://b2n.ir/271672 🔸با قرارداد FATF / حوزه علمیه باید بیدار باشد. آیت‌الله نوری همدانی 11 مهر 97 https://b2n.ir/842510 🔸 ناگفته پیداست که قرارداد یک قرارداد استعماری است و هدف تنظیم کنندگان، سلطه بر امضا کنندگان این قرارداد و نفوذ در امور اقتصادی آنهاست و و مسلم ماست. آیت‌الله مکارم شیرازی 6 تیر 97 https://b2n.ir/622802 🔸 تصویب FATF به مصلحت کشور و نظام نیست آیت الله علوی گرگانی 13 مهر 97 https://b2n.ir/m85227 🔸یکی از اهداف شوم دشمنان استFATF /عده ای سخنان رهبر معظم انقلاب را تحریف و توجیه می کنند حجت‌الاسلام توکل 15 مهر 97 https://b2n.ir/z88577 @bahaneee
دکتر مجتبی زارعی: "تهمت" شما به "آرمان"، تدلیس انتخاباتی غربگرایان است! با دلیل کم بودن درجه انقلابی گری حسین شریعتمداری از "کیهان" جدا شُدید در "صبح " علیه غرب و تکنولوژی یقه گیری کردید در "سمات"، اخباری مسلک و ضد فلسفه شُدید اما بعد به حجاب تاخته و در سیاست سکولار شُدید؟! کدام نصیری درست است؟! @bahaneee
🔴در دام یا بازگشت به ؟ حجت الاسلام جعفر بحرینی 1/2 حتما آقای علوی درپی پذیرش کامل عقل مدرن یا عرفی نیست اما برای بازگشت به فقاهت اصیل باید نظراتش را از ابهام در آورد تا برداشت همسویی با دگراندیشانی چون سروش از وی نشود. فقه اصیل شیعه با سابقه بیش از هزار سال، توسط فقهای مخلص و آگاهی به سیر تکاملی خود ادامه داده است.بزرگان شیعه همیشه سعی کردند، چون غواصی زبردست به ژرفای دریای علم ثقلین، بروند و مروارید های علمی ناب را برای جامعه خود استخراج کنند. آنها معارف قرآن کریم و عترت را بسیار زیاد و نا محدود قلمداد می کردند ، لذا برای استخراج احکام و معارف جدید هیچ گاه بن بست و انسدادی قائل نمی شدند. از دیدگاه قاطبه فقهای بزرگ شیعه ، مشروعیت دین اسلام زمان و مکان بردار نیست چرا که «حلال محمد حلال الی یوم القیامة و حرام محمد حرام الی یوم القیامة».از طرف دیگر دین پیامبر اسلام، ختم نبوت و تکمیل کننده تمام ادیان گذشته است. پس بیراه نباشد که انتظار هدایت کامل و تمام برای بشر داشته باشد و به فرمایش قرآن ، از ظلمت ها به سوی نور رهنمون می شود. برخی از دگر اندیشان چون سروش و شبستری در چند دهه اخیر سعی کردند ، عصری بودن دین را طرح کنند که نتیجه آن ،انحصار هدایت دین اسلام، در عصر حضور ائمه اطهار است. آنها دین را برای زمان حاضر کافی نمی دانند و قائلند که دین باید در ترازوی عقلانیت عرفی هر زمانی قرار بگیرد. و عقلانیت سکولار را ترازوی سنجش صحت و اعتبار دین می دانند. آنها هرچند در ظاهر با مقدسات اصیل اسلام و مذهب شیعه خود را مخالف نشان نمی دهند، امَّا بصورت غیر مستقیم، اسلام را برای هدایت بشر امروز کافی نمی دانند وعلم امام و پیامبر را صرفا محدود به ظرف زمان و مکان خود می پندارند.آنها تنها راه سعادت مسلمانان را از سر تا پا غربی شدن می دانند. پروژه کشف حجاب، یکسان سازی لباس ها، تضعیف دین در باور مردم و ... محصول همان نگاه و جریان است. در این ایَّام، مناظره ای برگزار شد، موضوع مناظره هر چند ناظر به یکی از علوم انسانی بود، ولی مباحثِ طرح شده به بسیاری از مبانی دینی و استنباطی فقهی سایه افکنده بود.شاید بیراه نباشد که کلیدی تری موضوع مطرح شده را ، «چگونگی مواجه فقه با مسائل مستحدثه» بدانیم. جناب آقای علوی بروجردی، مباحثی را طرح کردند که القای «عصری بودن دین اسلام» و حجیَّت«عقل عرفی» در مقابل «فهم دینی» داشت. استدلال ایشان، اینگونه بود که چون 1- اکثر روایات شیعی ، استفتائی هستند و 2- روایات استفتائی بصورت کلی به سوال سوال کننده انصراف دارند، پس بصورت کلی اکثر روایات شیعه، ناظر به مسائل جدید نمی توانند باشند و نباید انتظار داشت، احکام جدید را از منابع استخراج کرد. البته در جواب اینکه فقه بخاطر رسالتش که پاسخگویی به تمام افعال مکلفین است، چگونه قرار است راه حل پیدا کند، ایشان رجوع به عقلانیَّت عقلاء و نداشتن ردع بر آن در منابع را کافی می داند. ایشان عقلاء را از باب حجَّیت عقل ، حجَّت می شمارند. با توجه به گسترش کامل علوم و تخصصی شدن آنها، برآیند دستگاه استنباطی ایشان، سیطره کامل علوم بر استنباط فقهی است و فقیه صرفا «یک » است. که می تواند برخی از مباحث را رد کند. در دام دگر اندیشان یا بازگشت به فقاهت اصیل؟ @bahaneee
🔴در دام یا بازگشت به ؟ حجت الاسلام جعفر بحرینی 2/2 امَّا دستگاه استنباطی ایشان از جهات متعدد مورد اشکال است: 1- دین اسلام، ختم و خاتم تمام ادیان است و نسخه نهایی هدایت بشر.پس ناظر به تمام مکان ها و زمان ها و انسان ها است. 2- طبق ادله عقلی و نقلی، قرآن کریم وعلم امام معصوم هر چند در زبان عرفی تجلی می کند، ولی عرف زده نیست. لذا کلام ثقلین بخاطر اتصال به دستگاه قدس الهی ناظر به تمام علوم می شود. 3-اینطور نیست که اکثر منابع، استفتائی باشد؛ آیات قرآن کریم، خطبه های حضرات معصومین و فرماین اخلاقی و تدبیری مثال نقض ادعای علوی هستند. 4-در موارد استفتائی، جواب هایی از حضرات معصومین داریم که بصورت قضیه کلیِّه و قانون هستند، مثل روایات باب استصحاب که در جواب وضو مطرح شده است، «لاتنقض الیقین ابدا بالشک» و به سوال سائل منحصر نمی شوند. 5- طبق قاعده «عَلَيْنَا إِلْقَاءُ الْأُصُولِ إِلَيْكُمْ وَ عَلَيْكُمُ التَّفَرُّع‌ » بسیاری از حقایق بصورت قضایای حقیقیه بیان شده اند و فقیه باید با کار آمد کردن دستگاه اصولی خود ، قواعد کلی را استخراج کند و فروع را به آنها بر گرداند. 6-رجوع به سیره عقلاء بصورت کلی بسیار محل اشکال است ، چرا که سیره، آنهم سیره متشرعه با قیودی مورد اعتبار قرار می گیرد نه هر سیره ای! 7- رجوع به سیره عقلاء، عملا ممکن نیست چرا که ما یک سیره ناب و یکدست هیچ وقت نداشته ایم، همیشه بخاطر حکومت دولت های جائر غیردینی، ایسم ها بر جوامع حاکم بوده اند و «کل حزب به لدیهم یفرحون». 9-علومی مثل طب مدرن ، یا اقتصاد و ... نظرات استنباطی بزرگان آن علم هستند، همچنانکه برخی از مکاتب مثل روانشناسی احکام و فتاوای جناب فروید است که بدین صورت بسط و گسترش یافته و یا اقتصاد کمونیستی ، برآیند آراء «مارکس» است که بدین صورت مدوِّن شده است.نه اینکه بصورت ابتدایی قول سیره عقلاء باشد! 10-رجوع بی قید و شرط یک فقیه به نظرات کارشناسی نظریه پردازانی چون مارکس، اگوست کنت و ... چه بسا منجر به تقلید فقیه بشود که برای فقه اصیل غیر قابل پذیرش است. 11-جناب علوی نفرمودند بر فرض اینکه حضرات معصومین به اطباء مراجعه می کردند، آیا دلیل بر این است که خود طب نمی دانستند؟ 12-همچنین بر فرض رجوع حضرات معصومین به طبیب یا کارشناس، وجوب از سیره استنباط می شود؟ یعنی امکان سیره را دالّ وجوب می گیرند؟ 13- وجه تمایز ، سیره عقلائی که آقای علوی استناد می کنند و «عقلانیَّت عرفی» که امثال سروش و شبستری می گویند و شاگردانشان قائل اند که دین را هم باید در ترازوی این عقلانیت گذاشت، چیست؟ 14- تمام مسائل مستحدثه از باب اصول عملیه نیستند که با «عدم ردع» بتوان به حکم رسید. 15- در نگاه آقای علوی ، غرب بسیار مطلوب و موفق است و سیره عقلای آنها را مرجع و منبع دانستند ولی توضیح ندادند که سقط سالیانه 50 میلیون جنین ، بیش از صد میلیون کشته در جنگ های جهانی ، وزارت تنهایی انگلستان و ژاپن، برهنگی فرهنگی و فحشاء و استعمار کشور های فقیر، و قتل و غارتی که در جهان درست کرده اند را ملاک این موفقیَّت و مطلوبیت دانسته اند؟ 16- ارجاع دربست و کامل به علوم مدرن و جدید، آیا کناره گیری از دستگاه هدایت اهل بیت سلام الله علیهم اجمعین نیست؟ 17- اگر قرار برمبنای آقای علوی در فقاهت بود ، و همه چیز با ارجاع به علوم زمان و پیدا کردن عدم ردع شارع قابل حل بود، چه نیازی بود علم اصول تدوین شود و دستگاه های فقهی و استنباطی امثال شیخ انصاری بوجود آید؟ حتما جناب آقای علوی بدنبال پذیرش کامل «عقل مدرن یا عرفی» نیستند ولی برای بازگشت به فقاهت اصیل شیعه نیاز است که مبانی و نظرات خود را از ابهام در بیاورند و واضح تر صحبت کنند تا برداشت همسویی با دگراندیشانی چون سروش از ایشان نشود! حجت الاسلام جعفر بحرینی محقق و پژوهشگر حوزه https://b2n.ir/g59136 @bahaneee
بنده که قطعاً نخواهم رفت مثل سال گذشته و هر چه که ستاد ملی در این زمینه بگوید عمل خواهم کرد. ۹۹/۱۲/۱۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 آیا اقتصاد اسلامی داریم؟ 🔷 کاری از مرکز رسانه‌ای فقه نظام ⬅️ پاسخ اساتید حوزه و دانشگاه به اظهارات آقای مبنی بر عدم وجود https://eitaa.com/fnmedia_ir @bahaneee
4_5922463075994176017.aac
10.83M
صلی الله علیک یا موسی بن جعفر(ع) بخشهایی از زندگی و مقتل امام کاظم (ع) با تحقیق و اجرای: حجت الاسلام محسن حنیفی @hosenih @bahaneee
مظلومیت حضرت ابوطالب(ع) به روایت مرحوم حجةالإسلام والمسلمین سیدعلیرضاحائری(ره) 26 رجب، سالروز وفات حضرت ابوطالب(ع) ۴۰ سال از انقلاب گذشت. انقلابی که به برکت فرزندان ابوطالب(ع) شکل گرفت و به امید و پشتیبانی فرزندان آن حضرت ادامه دارد. اما یک خیابان در تهران به نام آن حضرت نداریم. یک مسجد به نام ایشان نداریم، یک دانشگاه نداریم،به نام گاندی و خالد اسلامبولی و ... داریم، به نام ابوطالب(ع) نداریم. ابوطالب(ع) از اوصیاست! کتاب بحار را بخوانید، از اوصیای پیامبران قبلی بود، بر دین پیامبران گذشته و یکتاپرست بود، اما این وهابی ها اجازه نمیدهند شما ابوطالب(ع) را مومن بدانید، ۵٠سال پیش کسی در عربستان کتابی نوشت به نام «ابوطالب مؤمن قریش» به همان وزان مؤمن آل فرعون، نویسنذه کتاب آقای خنیزی، ابوطالب(ع) را مؤمن قریش نامید. این مقدار برایشان قابل تحمل نبود، گرفتند محاکمه کردند و به اعدام محکوم شد،چون ایمان ابوطالب(ع) را اثبات کرده بود. اینقدر در ضلالتشان تعصب دارند و ما در حق خودمان این مقدار بی‌بخاریم. آخر کار مرحوم حکیم دخالت کرد و به واسطه های سیاسی اعمال فشار کرد و او را آزاد کردند. ✏️روزنه @bahaneee
هدایت شده از KHAMENEI.IR
13991221_40565_1281k.mp3
11.38M
🎙 بشنوید | صوت کامل بیانات رهبر انقلاب در سخنرانی تلویزیونی به مناسبت عید مبعث پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم. ۹۹/۱۲/۲۱ 💻 @Khamenei_ir
حساب توییتری منسوب به دبیرکل نهضت به اصطلاح آزادی در ادعایی واهی از یک‌دست‌سازی قدرت با تشکیل دولت نظامی سخن گفت. نکته تاریخی: بنی‌صدر در دوره ریاست‌جمهوری خود علی‌رغم آن‌که منافقین در ماجرای خلع سلاح عمومی حاضر به تحویل اسلحه نشده بودند و در مراسماتی هم‌چون ۴خرداد۵۸ تلاش کردند که با چوب و نانچیکو و زنجیر و... به اصطلاح پوست حزب‌اللهی‌ها را بکنند، دست از حمایت آنان برنداشت و نشان داد نسبت به تشکیل بی‌تمایل نیست و در مقام عمل نیز تمام مخالفین خود را در حد توان سرکوب و منکوب کرد. در آن دوران نهضت به اصطلاح آزادی نه تنها مخالفتی با وی نداشت بلکه دوشادوش وی از منافقین حمایت کرد که اوج آن را می‌توان در حمایت از در جریان انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در سال ۵۹ مشاهده کرد. (ر.ک: روزگار قائم‌مقامی ۱۶۰-۱۵۸) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
منشور آقازاده‌ها را در وصیت‌نامه شهیدمصطفی خمینی جستجو کنید. با فلانی خرده حسابی دارم، پرداخت کنید. فلانی قهرا طلب دارد، رسیدگی کنید... ی که برای گذران زندگی پول قرض میگرفته. بیت امام، سید مصطفی ست بیت امام، سید احمد است. آنانی که به برکت خویشاوندی با امام برای خود کیسه دوخته‌اند بدانند: شهید مصطفی چه در قم و چه در نجف هیچ‌گاه خانه‌ای از برای خود نخرید. آئینه تمام‌نمای ساده زیستی امام، مرحوم سیدمصطفی بود نه نسخه‌های بدلیِ امروز! @bahaneee
🔵رضاخان، یکه‌تاز مقابله با و بخش اول در ، حوزه علمیه باید حوادث و اتفاقات تاریخی بین حوزه و روحانیت با این رژیم و پادشاه سفاک را با دقت بررسی نماید. بررسی این موارد علاوه بر کمک به ارائه تصویری دقیق و روشن از حوزه یک صده گذشته، به روشن تر شدن مسیر تحولی در راستای انقلابی ماندن حوزه منجر خواهد شد. فهرست برخی از این اتفاقات مهم تاریخی عبارتند از : 🔻قیام آیت‌الله و حمایت حوزویان و علما در سال 1306 🔻دستگیری و زندانی شدن ایشان در زمان رضاخان در اواخر سال 1306 🔻 ممنوعیت عزاداری در اواخر اسفند 1314 به صورت رسمی. البته شروع محدودسازی عزاداریها از سال 1310 بود و کم کم دسته جات و تعزیه و مراسمات عزاداری را محدود کردند. از اهداف اصلی رژیم از ممنوع كردن مجالس عزاداری ماه محرم بود؛ چرا كه دولت می‌دانست برنامه و سیاست‌های ضددینی‌اش با مخالفت روحانیان مواجه خواهد شد. مجالس عزاداری ماه محرم می‌توانست به پایگاهی بر ضد این سیاست‌ها تبدیل شود. 🔻هتک حرمت حرم حضرت معصومه و کتک زدن مرحوم بافقی توسط خود رضا میرپنج ماجرای کشف حجاب گرچه در سال 1314 به صورت رسمی و قانونی مطرح شد؛ اما همزمان با اجرای قانون تغییر لباس مردم ایران در دی ماه 1307، همسر و دختران شاه به شکل بدحجاب و با بی اعتنایی به مساله حجاب وارد حرم حضرت معصومه (س) شد. ضرب و شتم روحانی آمر به معروف شیخ محمد تقی بافقی، نشان داد که رژیم حاضر است در رسیدن به اهداف ضد اسلامی خود، خود را رویاروی روحانیون قرار دهد. 🔻 در سال 1314. 🔻سرکوب، کشتار و خون‌ریزی در مقابل در تیرماه 1314 🔻شکنجه، تبعید و به شهادت رساندن علمایی همچون شهید مدرس و مرحوم آقازاده(فرزند مرحوم آخوند خراسانی) 🔻 روحانیت از صحنه های اجتماعی و سیاسی. 🔻از بین بردن و حیف و میل طبق قانون وقف تصویب ۱۳۱۳ حق مالکیت دولت بر تمامی‌ موقوفات بدون سرپرست و نظارت کامل بر تصویب بودجه آنها و اختیار تام برای تبدیل موقوفات به دارایی‌های شخصی به دولت واگذار شد. طی این قانون، بسیاری از مدارس دینی در کنترل دولت درآمد. بویژه با گشایش دانشکده الهیات دانشگاه تهران در ۱۳۱۴، علاوه بر کنترل مستقیم دولت بر مدارس دینی، استادان و دانشجویان، قدرت شاه در برخورد با علما افزایش یافت و با حمله به مطمئن‌ترین پایگاه اجتماعی روحانیون (موقوفات و نذورات) با آنان به مقابله پرداخت. 🔻 ایجاد با حوزه، به صورت . به عنوان نمونه میتوان به دانشکده های معقول و منقول دانشگاه تهران در سال 1313 اشاره کرد. 🔻عدم شرکت علما و مراجع تقلید در مراسم تشییع او در سال 1329 که محمدرضا به حضور علما و مشروعیت و مقبولیت بخشیدن به پهلوی، بسیار راغب بود. این ها برخی از جنایات او در مقابل حوزه و روحانیت و مبارزات علمای انقلابی با رژیم سفاک پهلوی در زمان رضاخان بود. برخی از این موارد را به اختصار در ادامه این نوشتار توضیح خواهیم داد. @bahaneee
🔵رضاخان، یکه‌تاز مقابله با و بخش دوم 🔹 قیام حاج آقا نورالله اصفهانی: در 11 آذر ماه 1305 در قطعنامه ای به اعتراض به « مصرف » هشدار دادند و تصمیم گرفتند«من بعد حتی المقدور از امتعه اجانب احتراز کرده» و به قناعت نمایند. مرحوم حاجاقا در اعلامیه ای با عنوان «اسلام در خطر است» به ، تأکید کرد: « ... ایرانیان با اینکه علاوه بر غیرت وطنخواهی و اسلامی دارند و مطابق فرمان و کتاب اسمانی خود که فرمود : ما جعل الله للکافرین علی المسلین سَبیلا ، که مذهبا نباید راضی بشوند کفار بر آنها و مملکت آنها راه داشته باشند ...» ایشان در ادامه فعالیتشان و به منظور ترویج دیانت و شعائر اسلامی و کمک به مسلمین جمعیتی موسوم به « » به وجود آورد که مرامنامه و نظامنامه آن در تاریخ 12 فروردین 1306 منتشر شد. با اجرای قانون «نظام اجباری» اعتراضات این عالم اصفهان شدت گرفت. اجرای قانون نظام اجباری، نان آوران خانواده ها را از آنان میگرفت و راهی سربازخانه ها میکرد. تا آن زمان تصور عموم مردم از نیروهای نظامی و بازماندگان ا قوای قزاق به هیچوجه مساعد نبود و پدرومادرها اصلا صلاح نمیدیدند فرزندانشان به نظام اجباری بفرستند که در جرایم و تعدیات آن، خود را سازند. کم کم مردم از طریق روحانیون محلی متوجه خانه آن مرحوم شدند و کم کم محلات اطراف خانه ایشان در امام زاده احمد، شاهد بود که روز به روز بر آن افزوده میشد. (اندیشه سیاسی و تاریخ نهضت بیدارگرانه حاجاقا نورالله اصفهانی/ص370) وقتی ابلاغیه رئیس الوزرا - مخبر السلطنه- در دوم شهریور 1306 منتشر شد که بر طبق آن تلویحا روحانیون را مانع وحدت ملی خوانده و امر به معروف و نهی از منکر توسط آنان را فسادانگیز دانسته و آنان را در زمره محسوب میداشت و به تعقیب و تنبیه و مجازات میکرد، حاجاقا نورالله در مدت کوتاهی توانست تمامی شهر اصفهان را به تعطیلی بکشاند. (20شهریور) موج این اعتراضات با بسیاری از علما و طلاب آن دیار به# قم در تاریخ 21 شهریور 1306 تا 4 دی ماه، ادامه یافت. @bahaneee