eitaa logo
بانوی آب
5.4هزار دنبال‌کننده
8.5هزار عکس
2.6هزار ویدیو
165 فایل
به آینده امیدواریم! 🦋 آینده بهشتی، در گرو مجاهدت شبانه روزی است مادرانه این جهاد را زیبا کنیم؛ مادرها انسان سازند... تبادل و تبلیغات انجام نمی شود. @bdayyani
مشاهده در ایتا
دانلود
👆👆توضیح جلسه ارائه👇👇 🔹ارائه مذکور نتیجه جمع‌بندی مصاحبه با ۱۵ نفر از کنشگران تحول حوزه است که توسط حجت‌الاسلام حمید آقانوری در قالب چند فصل صورت‌بندی شده است. 🎤فعلا ارائه فاز اول این مصاحبه‌ها در یک جمع محدود انجام گرفته و بعد از بازخوردها و اصلاحات، ارائه‌های عمومی‌تری برای آن تدارک دیده شده است. @banooyeab
اگر مردم، حجاب را شرط لازم عفاف نمی دانند، نه ناشی از عناد است نه برخاسته از مطالعه و تامل. اما اگر یک معمم معلوم الحال چنین حرفی بزند، هم ناشی از بی سوادی است، هم ناشی از اغراض جناحی. https://virasty.com/saratalebi/1686410401181046801 @banooyeab
💠 موسسه فرهنگ و تمدن توحیدی برگزار می کند : ✨ دوره مجـازی (مقدماتی) «ویژه خـواهران» ✅ با هدف نشر و گفتمان سازی اندیشه اسلامی و انقلابی، با محوریت مکتب امام خمینی (ره) 🔻بخش هایی از دوره: _ آشنایی با حقیقت انقلاب و نظام سلطه _ تفاوت دانش و اندیشه _ نقش ایران در هندسه جدید عالم _ الزامات پرچمداری انقلاب _ ویژگی های عصر امام خمینی (ره) و... 💢 با تدریس : استاد فلاح شیروانی (حفظه الله) 🔸 ۱۵ جلسه کلاس آفلاین 🔹 ۵ جلسه مباحثه هفتگی آنلاین 💎 به صورت رایگان 💎 💠 همراه با اعطای گواهی پایان دوره مهلت ثبت نام : تا ۳۱ خرداد ماه شروع دوره : ۷ تیر ماه 🌐 ثـــبـــت نـام در دوره مـقــدمــاتـی 🌐 اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعیه های دوره و عضویت در کانال دوره مجازی کلام انقلابی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• 🇮🇷 دوره مجازی کلام انقلابی 🔗 https://eitaa.com/majazikalam
ریشه عدم توجه به ملازمه حجاب و عفاف در بین اذهان عامه مردم، ۱.غلبه گفتمان فردگرا و راحت طلب ۲.غلبه تفکر تفکیک نیت و عمل ۳.عادی سازی برهنگی توسط دشمنان ۴.سوداقتصادی تولیدکنندگان لباس های کوتاه و تنگ ۵.عدم شناخت ویژگی های جنسیتی مردان در زنان و دختران ۶.عدم تبیین کافی فلسفه حجاب https://virasty.com/saratalebi/1686410937552505677 @banooyeab
. شماره دو 🔻🔻بخش دوم 🔹ما می خواستیم با افراد بدحجاب، شل حجاب، کاشف حجاب(مثل کاشف الکل) و انواع و اقسام ترکیب های اضافی حجاب که به نحوی از پوشش رسمی و عرفی و شرعی فاصله داشتند گفتگو کنیم. قبلاترها و زمانی که به صورت فردی و از سر دغدغه شخصی با بعضی از این افراد صحبت می کردیم خیلی از اینها اساسا منکر بدپوششی خود می شدند و این برای ما خیلی تعجب آور بود. 🔸فرض کنید رفتید سراغ یک خانمی که شال روی سرش به عرض ده سانتی متر است و موهای Blonde ش از پشت به اندازه پنجاه سانت بلندی دارد و بعد از نیم ساعت گفتگو از این موضوع وآن موضوع، شروع می کند با شما راجع به اهمیت حجاب صحبت می کند و این که آدم ها نباید با هر پوششی وارد اجتماع شوند و ... . انسان در این لحظه فقط یاد «فخسفنا به الارض» می افتد که زمین دهان باز کند و «بداره الارض.» 🔹احتمال بدهید نویسنده محترم! هم مثل شما اهل مطالعه باشد و بخشی از عمر شریف خود را صرف کتابهای برایان تریسی و موفقیت در دو دقیقه و این مزخرفات هدر داده باشد و چند خطی از بازارایابی و فروش محصول و برندینگ و این حرف ها به گوشش خورده باشد؛ ولو در ایستگاه قطار. لذا با این تصویر از نویسنده، به او حق بدهید که برای ایجاد این فضای گفتگو به دنبال ساخت یک عنوان پرطمطراق باشد(می دانم شما دوست داری طمطراق را به فتح ط بخوانی اما باید به عرض شما برسانم متاسفانه طُمطُراق درست است!). راستش را بخواهید ما خیلی دنبال عنوان نگشتیم. یک کم دنبال عنوان گشتیم و به سرعت عنوان غیر جذاب «پاتوق گفتگو» را برای این کارمان انتخاب کردیم تا به شما ثابت کنیم که از کتاب های مذکور خیلی تاثیر نگرفتیم! 🔸برای راه اندازی پاتوق گفتگو باید به سوالات زیادی در ذهنمان جواب می دادیم. مکان آن کجا باید باشد؟ شکل و شمایل آن به چه نحو باشد؟ افراد را چطور باید دعوت به گفتگو کرد؟ افرادی که قرار است در پاتوق فعال باشند باید خانم باشند یا آقا؟ فضای بسته باشد یا باز؟ اگر برخوردی صورت بگیرد باید چطور آن را جمع و جور کرد؟ و .... 🔹ما هم مثل شمای مخاطب که عاقل هستید می دانستیم صرفا با تدارک یک پاتوق آنهم در گوشه ای از این کشور پهناور نمی توانیم کار را به جایی برسانیم مضاف بر اینکه توان ما هم محدود بود و نمی توانستیم مثل خیلی از دوستان ساده اندیشمان، ساده اندیشانه امری را از بالا تصویب کنیم و انتظار داشته باشیم که یکباره کل مملکت آن را اجرا کنند! لذا برای فراگیری این الگو تصمیم گرفتیم در موقعیتی که قابلیت دیده شدن دارد این کار را انجام دهیم. در یک موقعیتی که خودش بتواند خودش را فریاد بزند. چهارراه ولیعصر، کنار تئاتر شهر! بله خیلی بی عقلی لازم بود تا بتوان آنجا این کار را انجام داد. در کنار دخترهایی که با موهای نارنجی و قرمز و شرابی با انواع و اقسام آویزهایی که به اقصا نقاط بدن خود آویزان کرده اند و با لباس های نیم تنه تردد می کنند. همینطور در کنار پسرهایی که شلوارک لیمویی و پیراهن آستین کوتاه سفید پوشیده اند و یا اینکه در کنار بازارهایی که از شیرمرغ تا جان آدمیزاد را می توانی در آنها پیدا کنی. از کنترل تلویزیون تا زیتون پرورده. از کیف طرح گلیم تا ریمل مو. از سگ ولگرد صادق هدایت تا آفتابگیر ماشین! 🦋 @banooyeab
بسم الله الرحمن الرحیم «تاملی در ضرورت گفتگو» 🔹توحید تنها حقیقت عالم است که همه‌ی تعاملات و نظامات انسان و جامعه باید بر اساس آن تنظیم گردد و اگر بر این اساس تنظیم نشود، هیچ وقت نظمی در عالم روابط انسانی و جامعه محقق نخواهد شد. به عبارت دیگر انسان و جامعه باید در تمامی شئون خود به توحید و وحدانیت برسند تا هموار و همساز با باطن و ظاهر عالم گردند. از این رو همه‌ی تعاملات و نظامات، ابزار و حقایقی برای تربیت و سلوک توحیدی انسان و جامعه هستند. توحید یعنی سیر و حرکت از کثرت به سمت وحدت. و سالک به کسی گفته می‌شود که اراده‌ی چنین سیری کرده باشد. به انسان و جامعه‌ای که اراده‌ی سلوک دارد در ادبیات قرآنی قائم لله گفته می‌شود. انسان و جامعه هویتی شعوری و ارادی دارند که فهم عمیق چنین حقیقتی، باطل السحر هجوم شیاطین و نفس اماره است. با توجه به هویت شعوری و ارادی انسان و جامعه، تربیت آنان نباید منافاتی با هویت آنها داشته باشد. تربیت یعنی فراهم کردند زمینه اراده‌ی سیر متربی از طریق آگاهی بخشی. تربیت یعنی فراهم کردن بستر قیام لله متربی با معرفت افزایی و تبیین. و... متربی اراده و اختیار دارد پس بر خودش ولایت دارد و سالار خودش است. باید به ساخت او احترام گذاشت. باید به سالار بودن او اهمیت داد. 🔹تمام مطلوبیتهای اسلامی، مطلوبیت‌هایی هستند که در آن به ساخت متربی احترام گذاشته می‌شود. متربی باید بفهمد تا اراده کند. باید تعقل کند تا بجوشد و قیام کند. مطلوبیتی که منشا آن، حرکت آگاهانه و عاقلانه نباشد، اراده‌ی مستمر و بادوامی ندارد و بزودی ته می‌کشد. برای همین است که حق همیشه پیروز است و غلبه دارد. 🔹سیر توحیدی همانند توحید سریان و جریان دارد، ثابت بی‌آرام است. حرکت توحیدی متناسب با ساخت و فطرت انسان و جامعه است. از این رو اراده‌ای که منشا آن، تحمیل و تزویر و تقلید و توهم و تزیین باشد با قواعد و ساخت عالم صغیر و کبیر همخوانی ندارد و محکوم به نابودی است. میل به بقا در ساخت متربی نهادینه شده است او میل به کمال مطلق دارد پس باید به فهمی برسد تا عزمی طبق فطرتش صادر شود و قیام لله کند. به این خاطر است که تکریم انسان و جامعه یعنی احترام و ایمان داشتن به فهمیدن او، یعنی اعتقاد به سالاریت او. اسلام و شریعت به دنبال قیام لله انسان و جامعه است. لذا اندیشه و ذهن و فهم او برایش مهم است، تعلیم و تبیین برایش راهبردی است. بستر سازی برای رفع حجب فطرت برایش ضرورت دارد. ذهن و اندیشه جامعه آن قدر مهم است که نزاع حق و باطل بر سر آن است. آن قدر مهم است که باید برای فهمیدن و جوشیدن و قیام لله جامعه جهاد کرد، جهاد تبیین. باطل با پر کردن مفاهیم غلط در ذهن جامعه، اراده‌ی جامعه را به سمت سبک زندگی غلط و شجره خبیثه می‌کشاند و او را نسبت به حیات طیبه بی توفیق می‌کند در نتیجه فطرت حق طلب او محجوب می‌شود. انبیاء بدنبال تبیین بودند، در دل تبیین هم تعلیم و هم تزکیه وجود دارد. بدنبال بسترسازی برای دانایی جامعه بودند. اندیشه و ذهن جامعه عنصری حیاتی برای موفقیت در هدایت و اثاره عقول است. 🔹یکی از راه‌های موثر تبیین، گفتگو و کلام است. گفتگو کمک می‌کند تا دریافت شود چه چیزی نیاز به تبیین دارد. با گفتگو می‌توان از آنچه که در ذهن متربی است آگاه شد. گفتگو و کلام در جامعه و با جامعه در فهم مسئله و حل مسئله ضرورت دارد. گفتگو یعنی تکریم سالاریت متربی. گفتگو یک ابزار برای رصد و ویرایش ذهن متربی است. گفتگو برای شکوفایی فطرت لازم است. گفتگو سبب ظهور باطن و حد جامعه است. گفتگو ایجاد فهم جمعی و بافت فکری می‌کند. گفتگو منشأ تولید و خلق محتوا است. گفتگو تجلی ذهن جامعه و فرد است. اینکه گفتگو و کلام، فرهنگ یک جامعه شود آن جامعه به تحقق مردم سالاری نیل پیدا می‌کند. گفتگو در جامعه و با جامعه یک فرهنگ توحیدی و احترام به سنن عالم است. نهادینه شدن فرهنگ در جامعه سبب بازسازی ساختار تمدنی بر اساس آن فرهنگ می‌شود. معماری و شهرسازی و حتی بروکراسی اداری آن جامعه متفاوت می‌شود و... در یک جمله گفتگو مقدمه‌ و کلید تحقق خیرات زیادی است. حجه الاسلام مرتضی قربانی 🦋 @banooyeab
°•🦋•° بانوی موفق؛ مادری دارای ماموریت به وسعت تحقق تمدن اسلامی 🌼 برای مشاوره خانوادگی به صورت مجازی و حضوری در موسسه عالی رفیعه: @Z_moshaver66 ☘ مشاوره پوست و زیبایی @baryaripoor 🌸 مشاوره فعالیتهای فرهنگی شبکه بانوان: @mahjobm 🌼 احکام شرعی بانوان: @ahkamesharie 🌸 پاسخگویی سوالات اعتقادی: @tzahedi به 💧بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 دیدار آرمیتا رضایی‌نژاد فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد با رهبر انقلاب در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور @banooyeab
برای پذیرش مسئولیتهای مهم زنان در عرصه های کلان، معمولا موانع متعددی وجود دارد، عدم تجربه های کلان در بین زنان، سنگینی کارهای اجرایی، موانع فرهنگی در باور کردن زنان توسط خود جامعه زنان و ندادن پروبال به زنان جهت تصمیم سازی های کلان .... گذر از این وضعیت قحط النساء، نیازمند مدارای اجتماعی و مدد جمعی است، در مواردی که حل مسایل کلان جامعه خصوصا در مسائل مختص خانواده، انتخاب مدیران زن را طلب می کند، همگرایی نخبگان همراه، در عبور از خلأهای موجود مدد رسان و ضروری است. تاکید به تجارب شکست قبلی، گاهی به نحوی تبعیض آمیز مطرح می گردد، که گویی در جامعه مدیران مرد، چنین آسیب هایی وجود نداشته است. تاکید اخیر حضرت آقا بر استفاده از زنان نخبه در امر و تصمیم گیری، صبر، مدد و جمع مشاوران همدل را جهت تسریع در رفع این نیاز مطالبه می نماید. در خصوص مقوله مادری و خانواده که اولویت جدی زنان است، نیز مطالعه تجارب موفق نشان می دهد، جمعیت بیشتر فرزندان و حضور فیزیکی بیشتر مادر در سالهای اول، می تواند حضور کیفی بیشتر و کمی کمتر در سالهای خدمت رسانی زنان نخبه در اجتماع، جهت رفع نیازهای جامعه را رقم بزند. @banooyeab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️🎞 یتیم‌خانه ایران 📍حال‌و‌هوای منزل و ۵فرزند ✍تا فتنه‌گرانی مثل پدرمهسا و مادرکیان، قاطعانه محاکمه نشوند بازهم شهید و یتیم خواهیم داشت! یقینا جان‌برکفی نیروهای امنیتی بدون همراهی لازم دستگاه قضایی، ثمر مطلوبی نخواهد داشت! بی‌خیالی و مماشات را تمام کنید؛ سالگرد شوم نزدیک است! 🖋محمد جوانی @banooyeab
💠 مدرسه بانوی انقلاب با همکاری موسسه سمای تربیت برگزار می‌نماید: 🔻 اولین مجموعه از رویدادهای «راهِ تو» چگونگی نقش آفرینی معلم در مسیر تحول آموزش و پرورش 💢 ویژه آموزگاران ابتدایی(طلبه معلم) 🔰 سرفصل ها: 🔸 معلمی در شعاع طلبگی چگونه هویت طلبگی را در معلمی حفظ کنیم؟ 🔹 چرا تحول؟ مسأله های اصلی امروز آموزش و پرورش چیست؟ 🔸 تحولی از جنس معلمی | تجربه ای در همین نزدیکی ها چگونه از کتاب درسی راه تحول را ممکن کنیم؟ 🔹 هزارتوی تربیت دانش آموز چگونه کلاس درس را مدیریت کنیم؟ ✅ به منظور آشنایی با هدف و سرفصلهای رویداد پیش نشست مجازی در روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه در ساعت ۱۱ برگزار خواهد شد. 🌐 لینک حضور در پیش نشست: https://b2n.ir/w58925 🗓 زمان رویداد: ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲، ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر 📍مکان: خیابان بهارستان، سازمان تبلیغات استان تهران ▫️هزینه ثبت نام: ۸۰ هزار تومان ▫️با توجه به محدود بودن ظرفیت دوره، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند. ▫️به مخاطبان گواهی شرکت در دوره اعطا می شود. ☎️روابط عمومی و ثبت نام: (در پیام رسان های بله و ایتا) 🔘 @rooydaad1402 | ۰۹۳۹۲۰۲۶۷۵۸ https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
📣 📣📣 ♦️ همایش تبیینی، بین نسلی: «عهد جهاد» (بمناسبت ۲۷ خرداد سالروز فرمان تاریخی جهادسازندگی) 🔸 با سخنرانی: آیت ا... سید محمد مهدی میرباقری دکتر محمدرضا نوتاش دکتر روح ا... ایزدخواه 🔸 با حضور خانوادگی جهادگران نسل دیروز و امروز؛ و خانواده های معظم شهدا و ایثارگران جهادی ✨ جمعه ۲۶ خرداد ماه ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ تا ۱۹ ✨ تهران، سالن سوره حوزه هنری 🦋 @banooyeab
🔷 مدرسه بانوی انقلاب برگزار می‌نماید: °•🌸 "اخلاق طلبگی" 🌸•° 🍃 با حضور: حجت الاسلام والمسلمین امیررضا صفاریان ⏰ زمان: سه شنبه ها، ساعت ۱۶:۳۰ 📲لینک جهت حضور: https://vclass.ecourse.sharif.edu/ch/m-emam 🦋 @banooyeab
💠 "نُها"، نهضت تعالی زن و خانواده با همکاری بنیاد نهضت و اندیشکده مطالعه علم فرهنگ و فناوری تداوم برگزار می‌کند: *نشست جدال زن ایرانی با تحجر و سرمایه داری* 🧕مدعو: خانم دکتر رقیه فاضل، پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت و اندیشه امام خمینی و عضو شورای مرکزی جبهه عدالتخواه مشهد 🧕دبیر نشست: خانم دکتر فاطمه گیتی پسند، دکترای آموزش عالی، پژوهشگر حوزه زن و خانواده 🔸زمان: سه شنبه، ۲۳ خرداد 🔹ساعت: ۸:۳۰ الی ۱۰:۳۰ 🔸مکان: بستر اسکای روم، آدرس متعاقبا برای شرکت کنندگان پیامک خواهد شد. 🌐 جهت ثبت نام، از طریق لینک زیر اقدام بفرمایید: https://survey.porsline.ir/s/yCbZokcT •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• این نشست به صورت رایگان برگزار خواهد شد. @banooyeab
بانوی آب
شماره سه 🔻بخش اول 🔹در نوشته قبل تا اینجا گفتم که چهارراه ولیعصر را انتخاب کردیم. در این بخش عرض می کنم درست است که ما آنجا را انتخاب کردیم ولی بعد ترسیدیم از این انتخابمان! چون کار اول مان بود و با اینکه قبلا گفته بودم جسور بودیم اما چون نمی دانستیم قرار است کارمان به چه شکل از آب درآید لذا از چهارراه ولیعصر راه افتادیم رفتیم سمت خط 1 مترو تهران! یعنی سمت بازار تهران. آن هم با آن عرض و طول و ارتفاع و با آن همه آدم های رنگارنگ. زن و مرد، پیروجوان، خرد و کلان، ایرانی و خارجی، توریست و فاشیست(صرفا خواستم مسجع شود و گرنه فاشیست چه ربطی به توریست دارد؟!) خلاصه کل ایران را می توانی آنجا ببینی. با این توصیف احتمالا شما فکر می کنید این انتخاب، غیرعقلانی تر از کار قبل بود اما باید عرض کنم شما، نویسنده محترم را دست کم گرفتید! ما رفتیم سمت بازار اما رفتیم یک جای دنج آن را پیدا کردیم. یک جای دنج به نام مسجد امام که بیشتر به مسجدشاه معروف است. 🔸مسجدی که با مساجد معمولی متفاوت است. قدمت زیادی دارد. این مسجد خیلی وسیع است و روزانه افراد زیادی از داخل آن عبورومرور می کنند. گردشگرانی که معمولا با چشمان سبز و موهای طلایی به زور سعی می کنند سوالاتشان را به شما بفهمانند. دخترها و پسرهای جوانی که معمولا دو سه خانم همراه خود دارند و از خستگی و تشنگی به دامان مسجد پناه می آورند. نمی دانم! ولی می توان حدس زد احتمالا برای خرید ازدواج به بازار آمده اند. پسرکانی که با دوچرخ های باربری خود در آن حیاط بزرگ مسجد از میان دخترکانِ ویپ اسموک باز ویراژ میدهند. حوض بزرگی که اگر فواره های آن را روشن کرده باشند معمولا صدای بچه ها را در اطراف آن خواهید شنید. آب بازی در روزهای گرم خرداد آنهم در چنین فضایی، واقعا خیلی لذت بخش است. 🔹یک ساعتی حیاط مسجد را دور می زدیم تا اینکه از طرف معاونت فرهنگی مسجد، آقایی با پیراهن روی شلوار و با یک بی سیم که در دست داشت سمت ما آمد و ما را به سمت دفتر معاونت راهنمایی کرد. جلسه کوتاهی با معاونت داشتیم و کار را به ایشان توضیح دادیم و قرار شد ما لیستی از اقلام مورد نیاز را به همان آقای بی سیم به دست بدهیم. همچنین در مورد مکان پیشنهادی که در واقع یکی از ایوان های مسجد بود از ایشان خواستیم که اقلام اضافی را از آنجا خارج کنند و فضا را به تیم ما بسپارند. 🔸خیلی به دنبال این بودیم که برای شخصیت مان و همچنین شخصیت مخاطب، ارزش قائل شویم. راستش را بخواهید یک سری خط قرمز هم برای خودمان مشخص کرده بودیم. مثلا می گفتیم نصب بنر مساوی است با کار دولتی، لذا نباید در فضا سازی از بنر استفاده کنیم یا مثلا برای خودمان مصوب کرده بودیم که از میز و صندلی پلاستیکی سفید با رومیزی های ساتن یاسی و آبی که معمولا هر جا شما آنها را ببینی آنقدر استفاده شده و آفتاب خورده که بیشتر به طوسی شبیه شده، استفاده نکنیم. خوشبختانه حُسن جمع ما این بود که در این زمینه ها خیلی مثل هم فکر می کردیم. به همین دلیل تصمیم گرفتیم با ترکیب چوب و گل طبیعی یک فضای سنتی که روح داشته باشد شکل بدهیم؛ نمای آجری با رنگ های دلپذیری که داشت کار را برای ما راحت تر می کرد. در اینترنت دنبال میزهای گرد گشتیم و مدل ارزان آن را انتخاب کردیم. در مورد صندلی ها هم راستش را بخواهید هر چقدر گشتیم مدل ارزانی پیدا نکردیم و تقاضا کردیم که صندلی های مسجد را در اختیار قرار بدهند. صندلی ها برای سلیقه ما قابل قبول بود. رفتیم بازار و چند تا گلدان برای روی میزها به همراه رومیزی های مخملی کوبیده رنگارنگ که چهارگوش بودند و وسط میز قرار می گرفتند خریدیم. چند تا شاخه گندم هم برای هرگلدان انتخاب کردیم. نهایتا یک قفسه کتاب کوچک هم به خریدهای مان اضافه کردیم. 🔻ادامه دارد... 🦋 @banooyeab
36.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸️اعتراض شدید آیت الله موسوی، مدیر حوزه های علمیه استان همدان به لایحه حجاب، در جمع مردم معترض همدان 🔻بعضی از مسئولین از خدا نمیترسند ولی از عکس العمل مردم می ترسند. @banooyeab
🔴 خلاصه اشکالات مطرح در برنامه جهان آرا راجع به لایحه عفاف و حجاب ۱. بدیهیات قانون نویسی رعایت نشده است ! ۲. نقش فراجا را به عکاس و رابط تقلیل داده است ! ۳. به جای طرح حجاب شرعی مسئله را به کشف حجاب تنزل داده است! ۴.معیار تکرار عمل نامعلوم است ! ۵.عدول از اقتدار نظام اسلامی و اندیشه و رفتار عملی امامین انقلاب ! ۶.نبود اقتدار و روح در لایحه و واگذاری آن به اعمال قدرت به جای اقتدار ! ۷. مسائل دینی را خرج قدرت کرده اند ! ۸. نویسندگان جنگ ترکیبی را قبول ندارند و متناظر نقشه و عمل دشمن لایحه نداده اند ! ۹. حجاب به عنوان نماد فرهنگ زده شده، حال اعتبار فرهنگ به اعتبار نما هاست ! ۱۰. حجاب از عنوان حکم شرعی به‌عنوان هنجار اجتماعی تقلیل یافته است! ۱۱. اشکال معرفتی: چشم انداز طرح مشکل دارد و نوک دماغی عمل شده است! ۱۲. انفعال و شتاب زدگی که آفت هر قانون نویسی است در این لایحه پررنگ است ! ۱۳. اختصاص لایحه به بانوان ! ۱۴.نامعلوم بودن حریم خصوصی (ماده ۸) ! ۱۵.کمک به دو قطبی واقعی ! ۱۶. حد کشف حجاب نامعلوم ! ۱۷. خالی کردن صحنه از مدافعان حریم با هوشمند سازی صرف ! ۱۸. نبود زیرساخت هوشمند و عدم شمول همه جایی دوربین ها ! ۱۹. اجازه علنی دادن به هنجارشکنان است ! ۲۰. قانون بدون روایت ! ۲۱. طرح سفارشی نوشته شده و باید به جمع نخبگانی سپرده بشود ! ۲۲. لایحه بدنبال قضازدایی است ! ۲۳. طرح انگار برای دوران گذار تابستان است ! ۲۴. شم اقتصادی طرح زیاد است و به بیانی دنبال جبران کسری بودجه ! ۲۵. تبعیض در بین افراد اینکه بعضی بتوانند جرم کشف حجاب را بخری و کار خودت را بکنی !!!! @banooyeab
🔰 حضور بانوان در صحنه سیاسی ▪️ امّ خالد، محدثي از زنان از زن‌های نمونه صدر اسلام دختر خالد بن سعيد ـ مشهور به امّ خالد ـ است كه روايات فراوانی از حضرت رسول اكرم صلي الله عليه وآله نقل نموده، چرا كه اينگونه از زنان، صرفاً عهده دار امور تداركاتي در صحنه‌های جنگ نيستند ـ تا به عنوان يك پرستار و خدمتگزار و صاحب كار عملی و سهل، تلقّی گردند ـ بلكه علاوه بر آن، غالباً بخش قابل توجهی از اين زنان محدِّثه بودند و همانند ديگر اصحاب، احاديثی را كه از رسول اكرم صلي الله عليه وآله شنيده بودند، براي ديگران نقل مي كردند. از جمله احاديثي كه اين زن در سيره مبارك پيامبر اكرم صلي الله عليه وآله نقل نموده اين است كه: «انَّها سمعت رسول اللَّه صلي الله عليه وآله يتعوّذ من عذاب القبر» گاهي حديثي را نقل مي كنند كه مثلاً حضرت فرمود: شما از عذاب قبر به خدا پناه ببريد، و يك وقت نقل حديث، بيان سيره پيامبر است كه به گونه فعل مضارع استمراري ذكر مي گردد ـ مثل يتعوّذ ـ كه علامت استمرار است، ومدلولش اين است كه رسول خدا صلي الله عليه وآله مكرّر از عذاب قبر به خدا پناه مي برد. 🔸اهميت حديث امّ خالد در اين است كه او طبق روش دوم ـ يعني نقل سيره ـ روايت نموده است كه دلالت بر مصاحبت و ارتباط مداوم با پيامبر را دارد. @banooyeab https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
۲ 💠 همزمان با افتتاح «پاتوق گفتگو» در مسجد امام (بازار تهران) مدرسه بانوی انقلاب سلسله نشست‌های "تبیین بر مدار گفتگو" را برگزار می نماید: 🔸نشست دوم با حضور: دکتر حجت حاجی کاظم - طلبه درس خارج حوزه، ارشد فلسفه علم دانشگاه شریف، دانش آموخته سیاست گذاری فرهنگی 🔹با موضوع: «تحلیل ذهنیت مخالفان اصل و الزام قانون حجاب» 📆 پنجشنبه، ۲۵ خرداد، ساعت ۱۸ 📲 حضور در جلسه مجازی: https://b2n.ir/w58925 ✅ با گزینه ی مهمان وارد شوید. ↩️ جهت اطلاعات بیشتر و ارسال سوالات خود با آیدی زیر ارتباط بگیرید: 🦋 @Sheykhi4 به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
مسوول حمایت از سبک زندگی مردم مسلمان ایران چه نهادی است ؟ شریعت اسلامی ، نقشه ای مطابق طبیعت زیست انسانی فراهم ساخته است. ساعت اذان صبح و ظهر و عصر و مغرب و عشا، انضباطی خاص به زندگی انسان مسلمان میدهد. کراهت خواب بین الطلوعین و فقدان نوافل ما بین نماز صبح و ظهر عمدتا متناسب با کار است. بر این اساس بهترین حالت، تغییر ساعات متناسب با اذان صبح در چهارفصل سال است. این تغییر جدای از تناسب با زیست طبیعی انسان، در کاهش مصرف انرژی موثر است. عجیب نیست که دقیقا تصمیمی خلاف این امر در مجلس شکل بگیرد،دولت هم حمایت کند؟! عجیب تر این است که سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز هم هیچ اعتراضی به تبعات این تصمیم در قضا شدن نماز صبح مومنین ندارند. تصمیم جدید مجلس در تعطیلی شنبه هم از این قبیل مداخلات غلط حاکمیت در سبک زندگی اسلامی مردم ایران است استدلال های عجیبی مثل بازارهای مالی جهانی نه فقط از جهت بی ارتباطی اش با زیست عمومی مردم ایران، بلکه از جهت تحریم و فقدان کانال های رسمی مالی به نظر باورناپذیر می نماید به هر حال نمایش های پر هزینه عدم تغییر ساعت و تعطیلی شنبه، ناشی از انحراف توجه مجلس به قوانین فوری مورد نیاز وضعیت اقتصادی و فرهنگی کنونی کشور است. @banooyeab
💠 مدرسه بانوی انقلاب با همکاری موسسه سمای تربیت برگزار می‌نماید: 🔻 اولین مجموعه از رویدادهای «راهِ تو» چگونگی نقش آفرینی معلم در مسیر تحول آموزش و پرورش 💢 ویژه آموزگاران ابتدایی(طلبه معلم) 🔰 سرفصل ها: 🔸 معلمی در شعاع طلبگی چگونه هویت طلبگی را در معلمی حفظ کنیم؟ 🔹 چرا تحول؟ مسأله های اصلی امروز آموزش و پرورش چیست؟ 🔸 تحولی از جنس معلمی | تجربه ای در همین نزدیکی ها چگونه از کتاب درسی راه تحول را ممکن کنیم؟ 🔹 هزارتوی تربیت دانش آموز چگونه کلاس درس را مدیریت کنیم؟ ✅ به منظور آشنایی با هدف و سرفصلهای رویداد پیش نشست مجازی در روز سه شنبه ۲۳ خرداد ماه در ساعت ۱۱ برگزار خواهد شد. 🌐 لینک حضور در پیش نشست: https://b2n.ir/w58925 🗓 زمان رویداد: ۲۵ خرداد ماه ۱۴۰۲، ساعت ۸ صبح تا ۱۸ عصر 📍مکان: خیابان بهارستان، سازمان تبلیغات استان تهران ▫️هزینه ثبت نام: ۸۰ هزار تومان ▫️با توجه به محدود بودن ظرفیت دوره، اولویت با افرادی است که زودتر ثبت نام نمایند. ▫️به مخاطبان گواهی شرکت در دوره اعطا می شود. ☎️روابط عمومی و ثبت نام: (در پیام رسان های بله و ایتا) 🔘 @rooydaad1402 | ۰۹۳۹۲۰۲۶۷۵۸ https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
هدایت شده از بانوی آب
پیش نشست رویداد راه تو.opus
4.11M
🎙 🔻 پیش نشست رویداد راهِ تو ▫️به منظور آشنایی با هدف و سرفصلهای رویداد ▫️برگزار شده در تاریخ سه شنبه ۲۳ خرداد ماه 🔰 ان شالله رویداد اصلی فردا پنج شنبه ۲۵ خرداد ماه برگزار خواهد شد. 🔸جهت ثبت نام میتوانید به آیدی و شماره زیر پیام دهید. (در پیام رسان های بله و ایتا) 🔘 @rooydaad1402 | ۰۹۳۹۲۰۲۶۷۵۸ به بپیوندید: https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
حرف از رفتن بین مردم و پاتوق گفتگو که شد، لیستی از موانع در ذهنم بود، _درس داریم _اینهمه جلسات مهمتر و کارهای عنوان دارتر _سلبریتی ها و مسولین خائن را معرفی کنیم، مهمتر است، _خیابان چرا؟ خوب بریم دانشگاه. _بقیه چی فکر خواهند کرد؟ _کاررسانه ای مهمتر است و.... خداوند متعال هم که در نشان دادن ناخالصیهایت، قهار و مقتدر است، گزینه بازار را جلوی پایمان گذاشت، که حسابی سرحال تر شویم، روزی که رفتم و برگشتم خانه به شدت عصبی بودم، حجم دود و دم دختران و زنان بی حجاب که هرجایی برای استراحت نشسته بودند، با انواع زیورآلاتی که تصور اینکه چطور در این گرما اینها را همراه کرده اند، هم روی اعصابت بود، فضایی که دلچسب که‌نبود هیچ، خسته کننده هم بود، که انقدر در جلسات درباره ایشان تحلیل شنیده بودم و تحلیل داده بودم، که حالا مثل نمونه آزمایشگاهی چک باید میکردم کدام تحلیل با کدام موردشان منطبق هست، را نزدیکتر دیدم. خلاصه برگشتن به مردم واقعا سخت بود، سخت که نه، گریه دار بود، امان از این ، که نمی گذاشت به مسأله درست تر دقت کنیم و برای حل آن اینهمه کلاس برای خدا و خلق، نگذاریم و از عبور از خودمان شروع کنیم. اما هربار رفتیم، انگار فضا راحت تر شد، انقدرها هم فاصله بین ما نبود، هربار که رفتم برای شروع گفتگو سبک تر بودم، دانشگاهِ مردم و دانشگاهِ بازار از دانشگاهِ تهران و علامه و عشق و سنگک، هم قابل یادگرفتن تر بود، حتی همین تذکر لسانی که شانصد نظریه مسخره در باب خطرناک بودنش و مفید نبودنش شنیده بودم، هم راحت و قابل اجرا و بی حاشیه‌بود. نه سکوت کردیم، نه فحش خوردیم، فقط سعی کردیم از پنجره مردم با مردم حرف بزنیم. کنیم. @banooyeab