eitaa logo
کانال براهین پاسخگویی به شبهات مذهبی وسیاسی روز
3.6هزار دنبال‌کننده
14.6هزار عکس
5.6هزار ویدیو
122 فایل
ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتاء http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین @barahin آیدی مدیر @Sotoudeh2
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام در زیارت عاشورا بعداز سلام که میگیم اللهم خص انت... منظور اولی تا پنجمی چه کسانی هستند؟
هدایت شده از جان من و سید علی💕
سلام و احترام ⬇️ در بعضي از كتب معتبر كه اين زيارت را نقل كرده اند، اين فصل بدين صورت نيست مثلا در كامل الزياره ابن قولويه اين فصل به اين عبارت آمده: «اللهم خص انت اول ظالم ظلم آل نبيك باللعن ثم العن اعداء آل محمد من الاولين و الآخرين الهم العن يزيد و...».(1) سيد ابن طاووس هم بعد از ذكر اين زيارت مي نويسد: در مصباح الكبير دو فصل آخر كه صد بار تكرار مي شوند، وجود ندارد. (2) اگر معصوم مي خواست اين افراد را به نام بشناسيم و به نام لعنت كنيم، نام آنان را مي برد. 👈ما هم مثل معصوم مي گوييم: خدايا! اولين و دومين و سومين و چهارمين ظالم بر خاندان پيامبر را لعن كن و يزيد را به عنوان نفر پنجم و بقيه ظالمان كربلا (و غير كربلا را). در تاريخ آمده كه: ▪️وقتي دشمنان شيخ طوسي سعايت او را نزد خليفه عباسي كردند و خليفه منظور از اين افراد را كه در زيارت نقل شده در مصباح آمده، از شيخ پرسيد، شيخ جواب داد:⬅️ اولي هابيل است كه قابيل را به ناحق كشت. ⬅️ دوم قيدار پي كننده شتر صالح است. سوم قاتل يحيي بن زكريا است. چهارم ابن ملجم قاتل علي بن ابي طالب است. افراد نامبرده هم قاتلان امام حسين هستند.(3) گرچه توجيه شيخ (قدس سره) توجيه خوبي است، ولي اگر اين عبارت از معصوم (عليه السلام) صادر شده باشد، منظورش را به ابهام فرموده است و كسي هم نمي تواند به يقين بگويد منظور معصوم چيست. پي نوشت ها: 1. ابن قولويه، كامل الزيارات، اول، نجف، مرتضوي، 1356 ق، ص 332. 2. ابن مشهدي، مزار، ص 485 پاورقي. 3. شيخ طوسي، استبصار، چهارم، تهران، دار الكتب الاسلاميه، 1362ش، ج1، ص16 (مقدمه در ترجمه و زندگي نامه شيخ). موفق باشیدو در پناه اهل‌بیت 🙏
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
. : ❓ چرا سه تن از خلفای راشدین را در زیارت عاشورا لعن می‌کنیم؟ اگر خیانت‌هایی کرده‌اند، خدمت‌هایی نیز کرده‌اند. در ضمن از کجا می‌دانیم که در لحظه آخر توبه نکرده باشند؟ ✅ 👇  با توجه به کثرت این گونه سؤالات و شبهات، لازم است حتماً به نکات ذیل که به صورت خلاصه بیان می‌شود، با دقت و درایت تمام توجه شود:⏬ الف – زیارت عاشورا: در کجای زیارت عاشورا سه تن از خلفای راشدین لعن شده‌اند؟ اگر فرمود: «‌اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَ الثّالِثَ وَ الرّابِعَ‌« و در ادامه به صورت جداگانه فرمود: «اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْيانَ وَ آلَ زِيادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى يَوْمِ الْقِيمَةِ»؛ توجه دادن مسلمان آگاه به بصیرت و جریان‌شناسی، به تولّی و تبرّی، به دوست شناسی و دشمن شناسی، قبل از ظاهر بینی و شخص شناسی است. لذا ابتدا زیارت با لعنت (دور خواندن از رحمت‌) یک امّت شروع می‌شود و نه یک فرد یا افراد. امّتی که اساس ظلم را پایه‌گذاری کردند؛ چرا که اشخاص بدون پشتیبانی و حمایت یک امّت نمی‌توانند اهداف خود را محقق نمایند. ظلم را نیز تعریف می‌کند که به ضرب و شتم یا قتل و ترور فیزیکی خلاصه نمی‌شود، بلکه اساس، ریشه و ظلم بزرگ، کنار گذاشتن اهل عصمت(ع) و صاحبان ولایت، امامت و خلافت، از مقام و رتبه‌ای است که خدا تعیین کرده است. لذا فرمود: «وَ لَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً دَفَعَتْكُمْ عَنْ مَقامِكُمْ و َاَزالَتْكُمْ عَنْ مَراتِبِكُمُ الَّتى رَتَّبَكُمُ اللَّهُ فيها» ترجمه: و خدا لعنت کند مردمى را که کنار زدند شما را از مقام مخصوصتان و دور کردند شما را از آن مرتبه‌هائى که خداوند آن رتبه‌ها را به شما داده بود. (امّت یعنی گروهی از مردم که از یک رهبر و امامی تبعیت می‌کنند). ب – زیارت عاشورا که دانشگاه دوست و دشمن شناسی است، به مسلمانان آموزش و بصیرت می‌دهد که چهار جریان انحرافی ایجاد شد که مورد اهمال و بی‌توجهی شما قرار گرفت، در نتیجه جریان پنجم پدید آمد و یزید، عبیدالله بن زیاد، ابن مرجانه، عمر سعد، آل ابی سفیان و آل زیاد و آل مروان بر شما حاکم شدند و آن به سر شما آوردند که دید و تجربه کردید. 1- جریان انحرافی اول در زمان حیات رسول الله(ص) بود، وقتی فرمود - همه به لشکر اسامه بپیوندید و خارج شوید- که به بهانه عشق و علاقه به ایشان سر باز زدند. و همچنین در کنار بسترش گفتند: «او هذیان می‌گوید»! هذیان می‌گوید، یعنی شکستن تمامی باورها، قداست‌ها و حرمت‌ها. یعنی نه تنها نفی عصمت و بالتبع نبوت، بلکه حتی نفی تعقل، اختیار و اراده در کلام [العیاذ بالله]. 2- جریان انحرافی دوم، نقض حکم الهی در تعیین ولایت و نیز شکستن بیعت با رسول الله(ص) و جایگزین نمودن دموکراسی به مفهوم رأی اکثریت شورا به جای حکم خدا بود. بدیهی است اگر فرمان رسول خدا(ص) در زمان حیاتش و در حضورش را بتوان نقض نموده و افترای هذیان زد، سایر اوامر و انتصاب‌هایش [به ویژه ولایت و جانشینی در خلافت و ...] را نیز می‌توان نشنیده و نادیده گرفت و گفت: هر چند بر اساس وحی چنین فرمود و ما نیز اطاعت و بیعت کردیم، اما مصلحت را تشخیص نداد و ما بهتر از او تشخیص می‌دهیم و بر اساس رأی خودمان عمل می‌کنیم و نه حکم خداوند متعال و ابلاغ رسولش(ص). 3- وقتی اذهان عمومی به این دو جریان فتنه بی‌توجه شدند و یا حتی برایش کف و صوت زدند، جریان و فتنه سوم پدید می‌آید و آن تشدید جنگ نرم، ایجاد اختناق برای گفتن و شنیدن سخن حق و حتی صدای گریه‌ی حضرت فاطمه(ع)، جعل احادیث، ایجاد بدعت در احکام و سنّت رسول خدا(ص)، تحریم و تضعیف قدرت اقتصادی با غصب فدک ... و خلاصه بدل زدن و وارونه کردن اسلام است. 4- پس از بی بصیرتی و اهمال در قبال سه جریان انحرافی فوق، چریان چهارم پیش می‌آید و آن رو کردن مردم به خصائص دوران جاهلیت، قومیت گرایی و رفاه زدگی است. اینجاست که حکومت معاویه را به حکومت امام حسن(ع) ترجیح می‌دهند. دین خود را به چند دینار می‌فروشند و برای لقمه‌ای چرب‌تر خود را به جهالت بیشتر زده و به معاویه «خال المؤمنین – دایی و محرم مؤمنین» و به امام حسن(ع) العیاذبالله «ذل المؤمنین – ذلیل کننده مؤمنان» می‌گویند و حاضر می‌شوند که معاویه، فرزند ابوسفیان، از شام به مدینه بیاید و بدل بزند و به جای امام معصوم(ع) بر آنها حکومت و سلطنت کند.  5-«اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ خامِساً» وقتی جامعه اسلامی چهار مرحله قبل را با بی‌بصیرتی و با کمال میل و رضایت و خشنودی طی کرد، بدیهی است که یزیدِ دور شده از رحمت الهی بر سر آنان حاکم می‌شود. هم کربلا به پا می‌کند و سر امام‌شان را می‌برد و بر نیزه قرار می‌دهد و دور شهر می‌چرخاند و برای این پیروزی جشن و سرور بر پا
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
ر از روزگار شیعه و سنّی در بیاورد. بلکه بدین معناست که ضمن تحقیق، مطالعه، تفکر، بصیرت، بحث سالم و علمی، عبرت‌آموزی و ...، فرصتی دوباره برای تفرقه‌افکنی دشمنان مشترک ندهیم. دوست‌شناس و دشمن‌شناس باشیم. با دوستان مهربان و با دشمنان سخت باشیم و در دین خود راسخ و استوار باشیم و استقامت کنیم. 📚منبع سایت ایکس شبهه
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
می‌کند و هم به مدینه حمله کرده و تمامی زنان و دختران مدینه را برای سه روز به سپاهیانش حلال می‌کند. این سرنوشت محتوم جهالت، دنیاگرایی و دشمن نشناسی است. نه تنها یزید، بلکه یزیدیانِ هر زمان چنین خواهند نمود. لذا این انحرافات از دیدگاه مسلمان واقعی که بصیر و دشمن‌شناس است، ملعون (دور از رحمت الهی) و منحرف از صراط مستقیم است، «اِلى يَوْمِ الْقِيمَةِ». ب – شاید توبه کرده باشند؟ و اما د‌ر خصوص توبه و این شایعه که به ذهن عوام راجع به هر ظالمی القا می‌کنند: «از کجا می‌دانیم، شاید لحظه مرگ توبه کرده باشند». و حال آن که در قرآن مکرر خوانده‌اند که توبه لحظه مرگ هیچ فایده‌ای ندارد. مسلمان زیرک، کیِّس و بصیر، هوشیار است و می‌فهمد که این حقّه‌ها فقط برای مشوش کردن ذهن مردم و نیز بلا‌تکلیف کردن آنها در تشخیص کفر و ایمان – علم و جهل – ظلم و عدالت و در نهایت حق و باطل است. تا همه چیز را بگویند از کجا معلوم؟ یعنی همیشه در یک ندانم‌کاری و گیجی و بلاتکلیفی بمانند و هیچ گاه قلباً، عقلاً و عملاً در مقابل باطل و خصم موضع نگیرند، مخالفت نکنند، مقابله نکنند، ایستادگی نکنند و دل‌شان نسبت به آنها تلطیف شده و ترحم پیدا کند ...، تا آنها راحت‌تر هر چه می خواهند بکنند. ما در اسلام «از کجا معلوم»، به ویژه در خصوص ظلم، کفر و فسق آشکار نداریم. اگر قرار باشد که راه حق از باطل معلوم نباشد که اساساً هدایتی صورت نمی‌گیرد. اگر قرار باشد که عادل و ظالم قابل تشخیص نباشد که انسان نمی‌تواند «اسوه حسنه – بهترین الگو» را شناخته و از او تبعیت کند. یعنی چه از کجا معلوم؟! این یک القای شیطانی است. اسرائیلیاتی است که به اسلام تزریق و تحمیل کرده‌اند. توبه نیز لفظ، بازی، شوخی و یا شعر و استعاره نیست. توبه یعنی بازگشت و بازگشت عملی است و نه لفظی. حال کدام یک از کسانی که «اَسَّسَتْ اَساسَ الظُّلْمِ وَ الْجَوْرِ» علیه نبوت، رسالت، ولایت، امامت و خلافت الهی بودند و حقی را ناحق کردند، تا دم مرگ بازگشتند و حق را به محق‌اش بازگرداندند؟! حکم خدا، اسلام، ولایت، بیعت و ... که مسائل شخصی نیست که بگویند شاید دم مرگ در دلش توبه کرده باشد و بابت این همه ظلم به جامعه بشریت، یک استغفروا الله زیر لفظی هم گفته باشند؟ این دروغ‌ها به نفی حکمت و عدل الهی و نیز تکذیب معاد، بهشت و جهنم و یا پاداش و مکافات ختم می‌شود. ج – اگر خیانت کردند، خدمت هم کرده‌اند؟ این جمله نیز از فریب‌های دیگر دستگاه ظلم در طول تاریخ است. راجع به همه ظلمه تاریخ نیز این نیرنگ را به کار برده‌اند تا مردم نظرشان نسبت به آنان مثبت گردد. گفتند: هیتلر اگر جنگ جهانی به راه انداخت و میلیون‌ها نفر را به کشتن داد، خدمت هم داشته است و صنعت آلمان به ویژه در صنایع نظامی، خوردوسازی و جاده‌سازی را رشد داد – رضاخان اگر نوکری انگلیس را کرد، اگر افراد بسیاری را کشت و اگر به تقلید از آتاتورک کشف حجاب و دین‌زدایی را به ایران آورد، اگر بنیان فسق و فجور و فحشا را در این مملکت پایه‌گذاری کرد، به جایش چند تا پل و تونل را داد آلمان‌ها بسازند و هم چنین چند خط ریل آهن – محمد رضا پهلوی اگر مملکت را یک جا به امریکا فروخت و اداره مملکت را به بهایی‌ها سپرد و اگر آن هم کشتار کرد و ...، به جایش چند تا فانتوم و صنایع مونتاژ نیز خرید – فلان شهردار در نظام جمهوری اسلامی ایران، اگر رشوه و رانت‌خواری را در این مملکت نهادینه کرد، به جایش چند تا درخت هم کاشت، دیوارهای پارک‌ها را برداشت، چند خیابان را نیز آسفالت کرد و ...!!! این چه منطق و داوری غلط و ظالمانه و عوام فریبانه‌ای است که می‌گویند: اگر خلافت غصب شد - اگر مردم از نعمت ولایت و امامت محروم شدند – اگر دین تحریف شد – اگر مقدمات کربلا، خلافت اموی‌ها و عباسی‌ها فراهم شد – اگر معاویه ابقا شد – اگر یزید بر سر کار آمد – اگر کربلا حادث شد و ائمه یکی پس از دیگری ترور شدند ... و اگر نسل بشر به انحراف و ذلت کشیده شد و مجبور شد قرن‌‌ها تحت حکومت ظالمین لِه شود، به جایش چند تا خدمت هم کرده‌اند؟! د – ضرورت وحدت مسلمین: وحدت مسلمین به معنای وحدت با نظام‌ها و دستگاه‌ها و رسانه‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی انگلیس، امریکا و اسرائیل نیست. بدین معنا نیست که آنها هجمه گسترده‌ای را علیه شیعه و سنّی راه بیاندازند و دست به تحریف حقایق و نیز واقعیت‌های تاریخی بزنند، اذهان عمومی مسلمین را به عوامی بکشانند ...، و ما بگوییم جهت وحدت حتی پاسخ علمی و تاریخی هم نباید بدهیم! دقت کنیم که معنا و مفهوم «وحدت مسلمین» به هیچ وجه جهالت، حماقت، فرصت دادن برای تحریف حقایق و واقعیت‌ها، امکان دادن برای ضد تبلیغ وتک‌تازی نیست.معنایش این نیست که ما به بهانه‌ی وحدت، از یک سو دست از اسلام راستین و ولایت برداریم، ولی بر تمامی انحرافات، ظلم‌ها و جنایت‌ها صحّه بگذاریم تا فتنه‌های وهابی‌های انگلیسی به نتیجه و ثمر برسد و دما
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
. 👇 ❓ – مراد از لعن اولی تا چهارمی در زیارت عاشورا چه کسانی هستند؟ آیا لعن آنها سبب تشدید اختلافات شیعه و سنی نمی‌شود؟ ✅ 👇  در مورد زیارت عاشورا، لعن کردن و مقصود از اولی، دومی، سومی و چهارمی در پیام بالایی درج گردیده است که در آنها به همه این موارد اشاره شده است. 🔷 الف - در آن مباحث مفصل توضیح داده شد که اولاً «لعن» کردن فحش و ناسزا نیست، بلکه «لعن» در مقابل «رحم» و «لعنت» در مقابل «رحمت» قرار دارد و انسان عاقل و مسلمان باید بداند که چه خطی در ذیل رحمت الهی قرار دارد و چه خطی مشمول این رحمت نبوده و خارج از دایره آن قرار می‌گیرد. و گرنه دوست‌شناسی و دشمن‌شناسی یا همان «تولی و تبری» ممکن نبوده و محقق نمی‌گردد. لذا هر انسانی و البته هر مسلمانی، عده‌ای را «مرحوم» و عده‌ای را «ملعون – دور از رحمت» می‌شناسد؛ منتهی باید دقت کند که خودش و امیال نفسانی‌اش را به جدای خدا ننشاند، بلکه داوری او را بر اساس ملاک‌ها و شاخصه‌های وحی، سنّت نبوی و سیره‌ی اهل عصمت (ع) قرار دهد. 🔹ب – بیان امام باقر علیه‌السلام در زیارت عاشورا که در واقع دانشگاه تعلیم اصول «تولی و تبری» است، همان است که فرمودند و ضرورتی ندارد که ما برای ضمایر آن مصداق یابی نماییم. اگر لازم بود نام ببرند، می‌بردند و ابایی نداشتند. چنان چه نام برخی را بیان داشتند. امام علیه‌السلام دقت و توجه زائر (شیعه یا سنّیِ) امام حسین علیه السلام را در این زیارت به نکته‌ی بسیار مهمی جلب می‌نمایند. می‌فرمایند: با توجه به ماجرای اسف‌بار کربلا که مشهود عینی همگان بود، شما مردم «یزید» شناس شدید و او را ملعون می‌نامید (چنان چه حتی بسیاری از اهل سنت وی را لعنت می‌کنند)؛ اما سطحی‌نگر و ظاهرگرا نباشید. زیارت عاشورا متذکر می‌گردد که یزید، این جوان بدمست، جانی و ظالم، صاعقه نبوده که به ناگاه از آسمان نازل شود و یا زلزله نبود که به ناگاه زیر پای امت اسلامی را بلرزانده و تخریب نماید، بلکه حاصل چهار جریان انحرافی قبل از خود و نیتجه‌ی بی‌بصیرتی و اهمال مسلمین نسبت به چهار جریان انحرافی پیشین بود. لذا تأکید می‌نماید «و یزید خامساً – و پنجمین‌شان یزید». 🔶 ج – زیارت عاشورا با این بیان ژرف می‌آموزد که جریان‌شناس و جریان‌گرا باشید، نه این که روی افراد خاص تکیه کنید. به فرمایش حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام: «حق را بشناسید، اهلش را خواهید شناخت»، نه این که شخص‌گرا باشید و دائم به دنبال مصادیق و اشخاص بگردید. جریان انحرافی را باید شناخت. وقتی انسان صراط مستقیم و جریان انحرافی را شناخت، اهل آن را در هر زمان خواهد شناخت. حتی خلافت انحرافی را نیز (در هر زمان) یک جریان انحرافی حاکم بر اذهان عمومی مردم به قدرت می‌رساند. و گرنه از دست شخص تنها (یا حتی با چند همدست، پیرو یا طرفدار) کاری بر نمی‌آید، حتی امام علی علیه‌السلام نیز باشد، خانه نشین می‌شود. انحراف و حتی انحرافات ایجاد شده در صدر اسلام، مختص آن دوره نبوده که اذهان گمان کنند مقصود فلان شخص و فلان شخص بوده است. بلکه اگر آنان نبودند، کسان دیگری پرچمدار انحراف می‌شدند و هم اکنون نیز عین همان صراط و عین همان انحرافات وجود دارد، در حالی که آن افراد دیگر در میان ما نیستند. نه حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام هست و نه اصحاب سقیفه، نه معاویه هست و نه امام حسن علیه‌السلام، نه یزید هست و نه امام حسین علیه‌السلام ...، ولی خطوط، جریان‌ها، توطئه‌ها، اختلاف‌افکنی‌ها و تفرقه بین مسلمین و انداختن آنان به جان یک دیگر، هم چنان همان‌ها هستند. از این رو در ادامه سلام‌ها یا لعن‌ها، تولی‌ها و تبری‌های زیارت عاشورا «الی یوم القیامة» آمده است. 🔸د – مشکل اختلاف میان شیعه و سنّی، به زیارت عاشورا بر نمی‌گردد که گمان کنیم کنار گذاشتن آن موجب رفع اختلافات شده و یا زیارت امام حسین (ع) از دور یا نزدیک موجب تشدید اختلافات می‌شود. این دروغی القایی برای حذف فرهنگ عاشورا در اذهان عمومی شیعه و سنّی است. این که شایع می‌کنند زیارت عاشورا موجب تشدید اختلافات شیعه و سنی می‌شود، به ضرر اهل سنّت است، چرا که ناخودآگاه القا می‌نماید آنها طرفداران معاویه و یزید هستند، در حالی چنین نیست. چهارمین خلیفه‌ی آنان حضرت علی علیه‌السلام هستند و اکابرشان و حتی بسیاری از خودشان به اهل بیت (ع) اردات داشته و دارند. فقط وهابیت که ساخته و پرداخته و نیز دست نشانده و انگلیس و امریکاست، عناد دارند. 👇👇
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
. اتفاقاً اگر امروزه شیعه و سنّی سعی کنند تا در مکتب عاشورا «یزید» شناس شده و یزیدهای زمان خود را بشناسند، با جهان‌بینی، ایدئولوژی، استراتژی، اهداف، روش‎ها و تاکیتک‌های معاویه‌ای و یزیدی آشناتر شوند، بیشتر وحدت می‌کنند و در لشکری واحد، با کفر و ظلم مبارزه می‌کنند و سبب می‌گردند تا سرهایشان بالای نیزه‌ی جاهلان خودفروخته و عمله‌ی آماتور ظلمه نرود و ناموس‌شان به سپاهیان یزیدی امروز (چون مدینه آن زمان)حلال نگردد، سرمایه‌هایشان غارت نشود و اسلام‌شان تحت سلطه و اداره‌ی نامسلمانان قرار نگیرد. «اَللّهُمَّ خُصَّ اَنْتَ اَوَّلَ ظالِمٍ بِاللَّعْنِ مِنّى وَ ابْدَاءْ بِهِ اَوَّلاً ثُمَّ الثّانِىَ وَالثّالِثَ وَ الرّابِعَ * اَللّهُمَّ الْعَنْ يَزيدَ خامِساً وَ الْعَنْ عُبَيْدَ اللَّهِ بْنَ زِيادٍ وَ ابْنَ مَرْجانَةَ وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ وَ شِمْراً وَ آلَ اَبى سُفْيانَ وَ آلَ زِيادٍ وَ آلَ مَرْوانَ اِلى يَوْمِ الْقِيمَةِ» ترجمه: خدايا مخصوص گردان نخستين ستمگر را به لعنت من و آغاز کن بدان لعن اولى را و سپس دومى و سومى و چهارمى را * خدايا لعنت کن يزيد را در مرتبه پنجم و لعنت کن عبيداللّه پسر زياد و پسر مرجانه را و عمر بن سعد و شمر و دودمان ابوسفيان و دودمان زياد و دودمان مروان را تا روز قيامت. 📚منبع ایکس شبهه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
# سئوال سلام در مورد شبهه شرور اطلاعاتی می خواستم. که خداوند وجود ندارد پاسخش را می فرمایید تشکر
هدایت شده از محمد حسین
سلام واحترام 👈در شبهه شرور، لازم است به دو عامل اصلی ایجاد حس ناراحتی(شر) توجه کنیم. در مورد شرور طبیعی، آنچه باعث ایجاد درد و رنج در یک موجود میشود، یا خودش لازمه طبیعی جمادات و قوانینی تکوینی میان آنها است. مثلا وجود زلزله، به واسطه وجود یک سری فعل و انفعال درون پوسته زمین است که بر اساس قواعد نانوشته طبیعت، لازم است این گاز خارج شود و وقتی راهی برای خارج شدن نداشت، پوسته زمین را میشکافد. 🔹یا لازمه حیات و ادامه زندگی موجودات دیگر. مثلا وقتی گرگی به انسان حمله میکند این حمله یا برای دفاع از خودش است یا برای رفع گرسنگی خودش. 👈نتیجه رفتار طبیعی انسانها و موجودات دیگر است. مثلا وقتی انسان جنگهای را از بین میبرد، با یک باران سیل به راه می افتد و یک فاجعه طبیعی را ایجاد میکند. بر این اساس، در مورد شرور طبیعی، ما هیچ نیازی بدان نداریم که وجود خدا را پیش فرض بگیریم. بلکه حتی اگر وجود خدا نیز اثبات نشود یا با کسی که وجود اورا منکر است نیز به بحث بنشینیم، از او میپرسیم چه چیزی باعث ایجاد این امور شده است و چرا این فجایع طبیعی روی داده است. قطعا در ان موقع پای خدا را وسط نمیکشد بلکه اینها را وقایع طبیعی میداند که نوع اول، لازمه لاینفک طبیعت است. 👈در نوع دوم، نتیجه رفتار یک جاندار دیگر و برای بقای زندگی خودش است. و در نوع سوم، نتیجه رفتار انسان یا یک موجود دیگر و عکس العمل طبیعی طبیعت است. 🔹ممکن است گفته شود کسی که وجود خدا را قبول نکرده است، نمیتواند از هیچ یک از پاسخهایی که با پیش فرض وجود خدا و صفاتش است، قانع شود. بنابراین نمیتوان به او گفت "وجود شر برای انسان مصلحت داشته و وجود جهانی عاری ای شر ممکن نبوده وگرنه خداوند آنرا ایجاد میکرد." زیرا این پاسخ با پیش فرض وجود خدا و قدرت و خیرخواهی اوست. 👈وجود شر یعنی عاملی که باعث ایجاد درد و رنج در عالم برای موجودات میشود، امری اجتناب ناپذیر است. اجتناب ناپذیر است زیرا در برخی موارد، عامل ایجاد احساس درد و رنج، امور طبییعی است و امور طبیعی از لوازم عالم طبیعت هستند. یعنی نمیشود عالم طبیعت وموجودات عالم طبیعت باشند، ولی این محدودیتها را نداشته باشند. نمیشود، گازهای درون زمین باشد ولی زلزله روی ندهد. نمیشود زلزله درون دریا باشد ولی سونامی روی ندهد و ....بنابراین اینکه این عوامل دردسر ساز و ناراحت کننده هستند، به خاطر این نیست که خداوند نمیتوانسته انرا ایجاد کند، بلکه بدین جهت است که زدودن این امور از عالم طبیعت امکان پذیر نیست. 🔹پس عامل عدم وجود عالمی که عاری از درد و رنج و احساس آنها باشد، عدم امکان جمع میان مادیت عالم و نبودن چیزی است که باعث درد و رنج عده ای شود 👈با این نکته مشخص میشود که در مورد شرور طبیعی، نیازی به اثبات خدا نیست تا بخواهیم از پیش فرضهای آن بحث در پاسخ به مسئله شر استفاده کنیم. از سوی دیگر مشخص میشود که در پاسخ به فلسفه شرور، نیازی نیست که از همان ابتدا گفته شود چون وجود شر به مصلحت انسان است. زیرا در این صورت مشخص است که وجود خداوند پیش فرض گرفته شده است و با منکر نمیتوان اینگونه سخن گفت. چرا که سریعا مخاطب میپرسد شما از کجا متوجه این مصلحت شدید. قاعدتا نمیتوان با تجربه و ازمایش این مصلحت را کشف کرد. بلکه ناچاریم به منبعی موثق متمسک شویم که خود پیش فرضش وجود داشتن خدا و داشتن صفات کمال است. 🔹اساس آنچه گفته شد مشخص میشود که بحث از شر، نیازی به پیش فرض گرفتن وجود خدا ندارد. با توضیحی که در مورد پاسخ اولیه به مسئله شر داده شد، نه مصحلت داشتن وجود شر و نه اینکه خدا اگر میخواست آنرا ایجاد میکرد، به هیچ کدام از این دو نیازی نیست. پی نوشت: 1. صدرالمتالهین، شرح اصول کافی، به اهتمام محمد خواجوی، کتاب العقل و الجهل، تهران، موسسه مطالعات و تحقیقات فرهنگی، 1366، ص414 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بعضی می کنن که: چرا من باید حجاب داشته باشم تو نگاه نکن! چی باید جوابشون رو بدیم؟ بعضی مثال حس بویایی رو می زنن و میگن اگه یه نفر جورابشون دربیاره و بگه این گند میده تو بو نکن پس اون بینایی هم همینجوریه، برای بنده قابل پذیرش نیست چون حس بویایی قابل کنترل نیست مگر اینکه از فضا خارج بشیم و یا حداقل خیلی مشکل هست. اما بینایی رو میشه در عرض یک ثانیه یا کمتر به راحتی مسیرش رو عوض کرد و به اون چیز نگاه نکرد.
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️موی خودمه! به کسی چه؟ ⁉️ کجای قران نوشته حجاب باید قانون باشه؟ ⁉️ چرا حکومت بر اساس خواست خودش قانون تعیین می کنه؟ ↩️من قانون و قبول ندارم رفراندوم بزارید!!!
هدایت شده از جان من و سید علی💕
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️👇 چرا زن برای اینکه مرد به گناه نیفتد باید حجاب داشته باشد⁉️ ✅پاسخ استاد محمدی شاهرودی رو ببینید👆
هدایت شده از جان من و سید علی💕
به چرا با وجود اینکه دخترها حجاب دارند، باز پسرها به آن‌ها نگاه می‌کنند⁉️👀 👇 🔻شما هرچقدر بیشتر از وسایلی که داری مراقبت کنی، خیالت راحت‌تره.درسته، بعضی وقت‌ها وسایلی که ازشون مراقبت میشه، باز هم آسیب می‌بینن. اما خیلی کمتره. دزد به خانه‌ای که قفل داره، دستبرد می‌زنه، ولی به سختی می‌تونه ازش دزدی کنه. هر دزدی نمی‌تونه به خونه‌ای که قفل داره، ورود پیدا کنه. ولی اگه همون خونه قفل نداشته باشه، هر کسی می‌تونه وارد اونجا بشه. حتی اگ کسی دزد نباشه و انگیزه‌ی دزدی نداشته باشه، وقتی خونه یا ماشینی رو بدون قفل و دزدگیر ببینه، احتمال داره وسوسه بشه. 🔸⬅️ پسری که اهل چشم چرانی شده و توی کارش حرفه‌ای شده، فرقی نداره دختر حجاب داشته باشه یا نداشته باشه. اون کار خودش رو می‌کنه. ولی این افراد کم هستند. 👈ولی اگر دخترها حجاب نداشته باشند، نه تنها اون پسری که کارش چشم چرانیه به دخترها نگاه می‌کنه، بلکه پسرهایی هم که اهل چشم چرانی نباشن همین که چشمشون به دخترهای بی‌حجاب بیفته، وسوسه میشن که نگاه کنن. 🔹⬅️ ولی اگه دخترها حجاب داشته باشن، اون پسرهایی که اهل چشم چرانی نباشن، دیگه دنبال دختران باحجاب نمیرن. لینک مطلب👇 https://btid.org/fa/news/195703
هدایت شده از محمد حسین
سلام بزرگوار در ادامه جواب استاد گرامی 👇👇 👈این سخن گفتاری پر از ایراد و مخالف با آموزه های دینی و اسلامی است. قبل از بیان ادله ی روایی و قرآنی جواب این ادعا را نیز با یک مثال و پرسش پی می گیریم. در مثال رانندگی در خیابان، آیا شخص راننده می تواند با این تفکر که ماشین وسیله شخصی هر کسی محسوب می شود، از اینرو مجاز است، به هر شکل و هر سرعتی در خیابان های شهر تردد نماید و یا اینکه اگر دیگران در معرض خطر هستند مواظب خودشان باشند و جلوی ماشین ها عبور ننمایند. هر انسان با درایتی این نوع استدلال را رد می نماید و صاحبان این چنین تفکری را دور از عقل سلیم خطاب قرار می دهند. 👈در خصوص حجاب نیز به همین منوال است. ما نمی توانیم با بهانه های واهی با سیمای دور از حیا و حجاب منظر و اساس زندگی اجتماعی را دستخوش اختلالات روانی و آثار سوء خودنمایی و تبرج نماییم؛ چرا که با این رویکرد و روش نا مناسب، ما فکر و اندیشه دیگران را از مسیر اخلاقی دور نموده و موجبات تقویت و تشویش هیجانات نفسانی و شیطانی دیگران را موجب می شویم، این در حالی است که بر اساس آموزه های دینی و اسلامی همه افراد جامعه در مقابل یکدیگر مسئول هستند. 👈رعایت قانون حجاب و عفاف در روابط اجتماعی علاوه بر اینکه یک وظیفه دینی و الهی است، یک وظیفه و مسئولیت اجتماعی نیز می باشد که عدم رعایت و توجه به آن می تواند تهدیدی برای خود شخص و البته خطری جدی برای سایرین و اطرافیان باشد. ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا 👇 http://eitaa.com/joinchat/925368339Ca1732dd521 کانال《 براهین 》👈 @barahin
هدایت شده از محمدتقی عارفیان
. سلام و رحمة الله اگر کسی در کشورهایی که حاکمیت با اسلام نیست این حرف را بزند، ممکن است طبیعی باشد اما در کشور اسلامی چطور یک نفر می‌تواند به حقوق عامه تجاوز کند و انتظار داشته باشد که به او اعتراض نکنند؟! اینکه کسی بگوید "من حجاب ندارم، تو نگاه نکن" یا بگوید: "من هرطور بخواهم می‌پوشم، مردها تحریک نشوند"، حرفی غیرمنطقی برای تنزّل دادن مسئله است. کسی که کشف حجاب می‌کند، دین‌داری را برای دیگران سخت می‌کند. چرا باید گروه بسیاری ازجمله جوانانی که امکان ازدواج ندارند، هر روز چنین صحنه‌هایی ببینند و به مشقت یا گناه بیفتند؟! چرا یک نفر به خودش چنین اجازه‌ای می‌دهد که حجاب اختیاری (بی‌حجابی) داشته باشد و به حقوق عدۀ بسیاری تعدی کند؟! کسی اگر بخواهد در خانۀ خودش در مقابل نامحرم کشف حجاب کند، به دیگران ربطی ندارد و حکومت هم او را تعقیب و مجازات نمی‌کند؛ اما در جامعۀ اسلامی که چهرۀ شهر باید بستری برای دین‌داری و معنویت باشد، کسی حق ندارد آشکارا گناه کند. اگر کسی چنین کند هم وظیفۀ همگان است که نهی‌ازمنکر کنند، و هم وظیفۀ حکومت است که با او برخورد کند. اللهم اهدنا الصراط المستقیم واجعل عواقب امورنا خیرا یا حق
هدایت شده از منتظرالمهدی(عج)
من به حجاب، معترضم.pdf
7.99M
⭕️ من به حجاب، معترضم 📚 این کتابِ Pdf با لحن و قالبی جذّاب و امروزی و نوجوان‌پسند، به سوالاتِ این روزهایِ دانش‌آموزانِ معترض به حجاب جواب داده. ☝️مادر به دختر، خانم معلّم به دانش‌آموز لازم است این کتاب را معرّفی کند. هر کس به اندازه‌ی خودَش این کتاب را پُر قدرت، نشر دهد و دخترانِ این سرزمین را تشویق کند به مطالعه‌ی آن. البته بعضی‌ها به هر حال ابوجهل هستند و ممکنه نپذیرن! بعضیای دیگه روی حرف‌ها عمیق می‌شن و بعدا روشون اثر می‌زاره. به هر حال وظیفه‌ی ما ابلاغ دین است و نه اصرار و اجبار. 👌👌 کلا معلمین چون ارتباط پیوسته دارن با مخاطب، نه فقط با گفتار که با رفتارهاشون، خیرخواهی‌هاشون و... می‌تونن دانش‌آموز رو با صبر و تأنّی پس از یک سال مُرید دین بکنند.
هدایت شده از h...m.p.r
اول؛ خود زنان بدحجاب: 🔰 بدحجابی چند اثر مهم روی خود این زنان می‌گذارد. یکی این که آنها را وارد رقابت خودنمایی می‌کند که این رقابت هیچ پایانی ندارد. از طرفی هر چه زمان می‌گذرد به دلیل افزایش طبیعی سن و از بین رفتن زیبایی‌های ظاهری، احساس ضعف و عدم اعتماد به نفس سراغ این افراد می‌آید. احساس افسردگی ناشی از عدم توانایی رقابت یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی ناشی از بدحجابی است که سراغ خود این افراد می‌آید. از سوی دیگر، هویت این زنان در جامعه با هویت جنسی‌شان معنا پیدا می‌کند. این افراد از طریق خودنمایی‌شان در جامعه معرفی می‌شوند و جامعه در تعامل با این افراد اولین چیزی که مورد توجه قرار می‌دهد هویت جنسی‌شان است. هویت جنسی در ارتباطات اجتماعی مهم‌ترین مانع برای عدم اولویت دادن به سایر ابعاد شخصیتی این افراد است. تخصص، تعهد و توانایی‌های فردی این اشخاص تحت تاثیر هویت جنسی‌شان قرار می‌گیرد و تعاملات این افراد با چنین شرایطی ایجاد می‌شود. این وضعیت، یکی از مهلک‌ترین ضربه‌هایی است که به رشد و پیشرفت یک انسان وارد می‌شود. چرا که همه داشته‌های واقعی او برای یک پیشرفت در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرد و مسئله جنسی افراد که یک مسئله ذاتی است و ربطی به توانایی‌های او ندارد ارجحیت پیدا می‌کند و تلاش و توانایی‌های اکتسابی افراد به حاشیه رانده می‌شود. بنا به آنچه هم که گفتیم این زیبایی ظاهری روز به روز هم رو به زوال می‌رود و به مرور چنین افرادی دچار یأس و افسردگی ناشی از بی‌هویتی خواهند شد. دوم؛ کودکان: 🔰 بنا به آنچه در ابتدا گفتیم مسئله بدحجابی معادل نبود حجاب نیست. پوشش‌های نامتعارفی که در جامعه باب شده است سبب می‌شود که کودکان در برخورد با چنین پدیده‌هایی ذهنشان درگیر مسائل جنسی شود. درگیری ذهنی و مشاهده چنین فضایی در جامعه سن بلوغ را کاهش داده و آسیب‌های بعدی را ناشی می‌شود. سوم؛ نوجوانان: 🔰 افزایش تحریک جنسی در جامعه نوجوانان را هم درگیر خود می‌کند. نوجوانان به دلیل اینکه فاصله جدی تا زمان ازدواج و امکان رفع نیاز جنسی خود دارند تحت فشار سنگین شرایط روحی و روانی بلوغ قرار می‌گیرند و تصاویر ناهنجار بدحجابی در جامعه نیز به فشار روحی می‌افزاید. نوجوان در چنین شرایطی ظرفیت بالایی برای درگیری با انحرافات جنسی پیدا می‌کند. انحرافاتی که آسیب‌های جسمی و روحی فراوانی در پی خواهد داشت. چهارم؛ جوانان: 🔰 طیف جوان به دلیل استقلال بیشتری که در مواجهه با افزایش سطح تحریک جنسی جامعه می‌تواند از خود بروز دهد مستعد رفتارهای خطرناک‌تری است. از طرفی فرهنگ جامعه به سمتی پیش رفته که عموما خانواده‌ها یکی از شروط اصلی ازدواج را فراهم بودن امکانات اقتصادی می‌دانند اما تامین این شرایط برای افراد دشوار است. به همین منوال آمارهای ازدواج نیز کاهش داشته است و جوانان مسیر دشواری را برای رفع مشروع نیازهای خود پیش روی خود می‌بینند. فشار ناشی از افزایش تمایلات جنسی جامعه نیز این مسیر را با آزارهای روحی و روانی بیشتری همراه می‌کند و می‌تواند سبب انحرافات متعددی نیز بشود. پنجم؛ نهاد خانواده:🔰  هر چهار گروه بالا زمانی که درگیر یک بحران می‌شوند خود به خود نهاد خانواده را هم درگیر بحران می‌کنند. پدر و مادری که کودک و نوجوان و جوانشان درگیر یک مشکل باشد گویی خودشان درگیر آن مشکل هستند. هر آسیبی که به اعضای خانواده وارد می‌شود، سایر اعضا را هم بی‌نصیب نمی‌گذارد.  از سوی دیگر محبت و علاقه میان زن و مرد در یک خانواده در صورتی که هر کدام ذهنیتی به فرد دیگری داشته باشند سست می‌شود. خودنمایی زنان در جامعه باعث می‌شود مردان ناخودآگاه به قیاس ذهنی همسران خود با زنان دیگر بپردازند. ضمن اینکه خود این زنان نیز ممکن است در معرض اقبال مردان دیگری قرار بگیرند و نسبت به خانواده خود دلسرد شوند. در حالی که این قیاس‌ها بیشتر جنبه ظاهری دارد و همین امر لطمه جدی را به رابطه زوجین وارد می‌کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وعده بهشت و زنان حوری اگر زن با حجاب معمولی مذموم است چرا خداوند در بهشت وعده زنان حوری را داده است ؟...
سلام و احترام 👇⬇️ ✅🌴ما معتقد به معاد جسمانی هستیم و این که انسان در قیامت با جسم و روح حاضر می شود و طبعا باید در هر دو جنبه غرق مواهب و برکات الهی گردد. اساسا جسم و روح دو همزاد به هم پیوسته هستند؛ همان گونه که در این جهان جدا از یکدیگر نمی توانستند به تکامل برسند در آن جهان نیز برای بهره گیری از مواهب الهی جدای از یکدیگر نمی توانند باشند. 👈نعمت های جسمانی بهشت مانند نعمت های معنوی آن بسیار متنوع و گسترده و جالب است و قرآن روی آن بسیار تاکید کرده است تا از این طریق توجه همه انسان ها را به اعمال و صفات و فضایلی که سرچشمه این مواهب است جلب کند زیرا نوع بشر بیش از آنکه به نعمت های روحانی بیندیشند توجه به مواهب جسمانی دارند.(۱) ⏮دیگر اینکه نعمت های بهشتی اختصاص به نعمت های جسمانی ندارد بلکه قران از یک سری نعمت های روحانی نیز برای بهشتیان سخنان می گوید از جمله: 🌹احترام مخصوص ( زمر۷۳) 🌹محیطی سرشار از صلح و صفا ( ۱۳۷انعام-۴۷ حجر) 🌹امنیت و زوال خوف ( دخان ۵۱) 🌹دوستان موافق و رفیقان با وفا ( ۶۹؛۷۰ نسائ) 🌹نشاط فوق العاده درونی ( ۲۴ مطففین) 🌹احساس خشنودی خداوند( ۱۵ ال عمران) 🌹نظر خدا به انها ( قیامت ۲۲-۲۳) 🌹انچه بخواهند به انها داده می شوند( ۲۲ شوری) 🔻⬅️ و اما حوریان بهشتی اختصاص به مردان ندارد بلکه زنان نیز می توانند از آن بهره مند شوند. واژه حور بر مذکر و مونث هر دو اطلاق می شود و مفهوم گسترده ای دارد که همه همسران بهشتی را شامل می شود، همسران زن برای مردان با ایمان و همسران مرد برای زنان مومن.(۲) ⬅️امیر سخن امیر مومنان فرمود: “در بهشت بازاری است که درآن خرید و فروش نیست، تنها در آن جا تصویر مردان و زنان وجود دارد، هرکس که تمایلی به آنان پیدا کند از همان جا بر او وارد می شود”(۳) 🔸چهارم اینکه استفاده ابزاری از زن به این است که زن وسیله شود برای دست یابی به کالای پست و بی ارزش؛ مثلا امروز برای تبلیغ انواع کالاها از زنان استفاده می شود تا آنان با چهره و اندام زیبایشان مشتریان را جذب کنند و یا برای فروش اجناس گوناگون، فروشنده زن درخواست می شود تا مشتریان جذب زیبایی زن شده و اجناس به واسطه زنان فروخته شود. ✅این می شود نگاه ابزاری به زن، و اسلام با این عمل مخالف است زیرا شان و مقام زن بیش از این ها است که بازیچه دست افراد گوناگون واقع شود تا یکسری افراد به سود بیشتر دست پیدا کنند. ❇️⬅️ اسلام به زن مقام و ارزشی بس والا داده است تا آنجایی که امام صادق فرمود: «یک زن صالحه از هزار مرد ناصالح ارزش و مقامش بیشتر است»(۴) 🔹مساله وعده دادن خداوند به حوریان بهشتی با نگاه ابزاری به زن از سه جهت دارای تفاوت است؛⬇️⬇️ ۱) 🌿حوریان بهشتی هدف هستند اما در نگاه ابزاری به زن، بانوان هدف نیستند بلکه هدف فروش جنس و کالا است و زن ابزار واقع می شود برای فروش جنس و کالا و این قبیح و زشت است . اما در نگاه دینی حوریان بهشتی خودشان هدف هستند؛ زیرا جزو نعمات بهشتی محسوب می شوند واگر خداوند از انان به عنوان نعمات بهشتی وعده داده است فلسفه روشنی دارد که در نکته اول به آن اشاره شد. ⏮⏮ بنابراین مقایسه این دو با یکدیگر صحیح نیست .❌ ۲)🌿در نگاه ابزاری به زن ،زن وسیله واقع می شود برای دست یابی به یک جنس پست و بی ارزش که شان زن بسیار برتر از آن می باشد 👈 اما در وعده های الهی خداوند به حوریان ،هدف نعمات بی نظیر بهشتی است که همانند انان هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده است . ۳)🌿 غرض خداوند از وعده دادن به نعمات بهشتی و حوریان توجه دادن مردم به صفات و افعال شایسته ای است که نتیجه آن بهره مندی از نعمات بهشتی است و این سبب تربیت و سازندگی خود مردم است اما چنین مطلبی در نگاه ابزاری به زن وجود ندارد بنابراین مقایسه این دو با یکدیگر صحیح نمی باشد.❌ 🔹این که فردی برای رسیدن به حوریان و همسران بهشتی و سایر نعمات بهشت خدا را پرستش کند اگر چه عملش مقبول و مشروع است اما در روایات این نوع عبادت کردن ،عبادت کامل وبرتر شمرده نشده است. 🔆🌴👈حضرت علی فرمود: «گروهی خدا را از روی رغبت ومیل به نعمت های بهشت پرستش کردند این عبادت تاجران است 👈 وعده ای اورا از روی ترس پرستیدند و این عبادت بردگان است و جمعی دیگر خدا را برای شکر نعمت ها « و این که شایسته عبادت است»پرستیدند این عبادت آزادگان است»(۵) 🔰🔆پی نوشت ها: ۱ـ پیام قران،ج۶ ص۱۷۵. ۲ـ پیام قرآن،ج۶ ص۲۰۲. ۳ـ بحار الانوار،ج۸ ص۱۴۸. ۴ـ وسائل الشیعه ج۲۰ ص۱۷۲. ۵ـ نهج البلاغه،حکمت ۲۳۷.
سلام و احترام 👇⬇️ ✅آن زنانی که با وضعیت بی حجاب و ... برای تبلیغات اجناس و کالاها به کار گرفته می شوند با حور العین که قرآن به آن بشارت داده است، تفاوت اساسی دارند؛ زیرا: 🔻⬅️ استفاده ابزاری از زنان با وضعیت زننده برای تبلیغات کالاها، پیامدهایی ناهنجاری مانند رواج بی حیایی، عریانی، بی عفتی و شهوت رانی و... در جامعه را به دنبال دارد، اما بشارت قرآن به حورالعین به عنوان پاداش ایمان و عمل صالح است که پیامدهایی مانند تشویق به فضایل اخلاقی مانند حفظ چشم و دامن از گناه و چشم پوشی از لذایذ حرام زودگذر دنیوی را به دنبال دارد و موجب می‌شود تا انسان، نفس خویش را پاک نگه دارد تا لیاقت یابد با حور العین ازدواج کند.«الطیبات للطیبین و الطیبون للطیبات»(نور، ۲۶) 🔹زنانی که با وضعیت زننده در تبلیغات کالاها و اجناس شرکت دارند، اهل خودنمایی و بی حیایی و تبرج هستند، اما حور العین اهل طهارت و عفت هستند. «لهم فیها ازواج مطهرة»(بقره، ۲۵) «حور مقصورات فی الخیام»(الرحمن، ۷۲) «حوریانی که در سراپردها مستورند» ✅🌴 قرآن مطابق با فطرت و حقیقت وجودی انسان سخن می گوید. یکی از نیازهای بنیادین انسان، نیاز به همسری مطلوب است که کانون خانواده را گرما و آرامش می بخشد. این نیاز روحی از انسان جدایی ناپذیر است و در دنیا و آخرت با انسان همراه است. قرآن که کتاب بیان حقایق است همان گونه که همسر شایسته در دنیا را موجب آرامش انسان و از آیات الهی معرفی کرده است(روم، 21)، در آیات بسیاری به نعمت همسران بهشتی به عنوان پاداش مومنان و آیه الهی اشاره کرده است. ✅🌴علاوه بر پاسخ های مزبور، مطابق با دیدگاه صحیح در باب معاد، حور العین، تجسم ملکوتی اعمال صالح انسان مومن است و قرآن نیز در مقام توصیف جنبه ملکوتی اعمال انسان است و اصلا بحث استفاده ابزاری منفی نیست که ارزش زن را پایین آورد و مخالف عفت و حیا باشد. قرآن مقام والای زنان بهشتی را بیان کرده که «ازواج مطهره» هستند و این که باید برای ازدواج با آنها طیب باشیم و اهل طهارت نفس باشیم تا لایق ازدواج با آنها باشیم« الطیبات للطیبین» ⁉️مثلاً اگر در زندگی دنیوی به شخصی بگویند تو برای این که با دختری پاک و با حیا ازدواج کنی باید اهل حیا و عفت باشی تا همتای وی باشی. آیا در این مثال، از زن استفاده ابزاری کرده اند یا حقیقتی تکوینی را بیان کرده اند؟! ⬅️ نتیجه این که استفاده ابزاری از زنان بی بند و بار برای تبلیغات و پر کردن جیب سرمایه داران شهوتران هیچ شباهتی ندارد با بشارتی که قرآن در زمینه ازدواج با زنان پاک(طیب و مطهر) و محجوب به عنوان پاداش انسان های پاک (طیب و مطهر) و صالح داده است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠🔆💠"لیست یک : "شبهات پاسخ داده شده در کانال ابرگروه براهین " @barahin ♦️⬅️ با ابرگروه براهین همراه باشید،برای دریافت هرکدام ازپاسخها، سوالات زیر را لمس کنید👇 ۱_در پاسخ افرادی که میگن عفت ربطی به حجاب نداره چی باید بگیم؟ ۲_همسران بعضی از امامان کنیز بودن و کنیزان حق حجاب نداشتند ۳_ میگویند مگر صدا و سیما و قوه قضائیه زیر نظر رهبری نیست ؟ پس چرا این قدر نواقص دارند ۴_چرا یارانه ای که حق ایرانیان هست داره به افغانی ها داده میشه؟ ۵_بنظرم تقصیرِ رهبره! صدا و سیما که دیگه زیر نظرِ ایشون هست چرا اسلامی نیست؟ ۶_چرا رهبر انقلاب حکم ارتداد و قتل سوزانندگان قرآن رو صادر نمی کنند؟؟ ۷_مرغ وگوشتها را میفرستن عراق ۸_میگن حکومت با واکسن کرونا مردم رو بازی داده،اصلا ویروسی در کار نبوده، ژن تراپی بوده ۹_آخه ناخون کاشتن چه ربطی ب بقیه داره؟ این یه موضوع شخصیه. ۱۰_پول هستا اما بیشتر بودجه ها را به نهادهای مذهبی و فرهنگی اختصاص میدن ۱۱_بخون که تو نخونی کی بخونه،؟!خوانندگی حجت الاسلام قاسمیان . ۱۲_شاید دارند خودشونو متفاوت نشون میدن واقعا ربتایل حقیقت داره؟! ۱۳_تندیس یکی از خلبانان عراقی که موفق شد هواپیمای F14 ایرانی را سرنگون کند..؟! ۱۴_آورده اند كه ﺯﻧﯽ ﺑﻪ ﻧﺎﻡ ﺳﺎﺭﻩ ﺩﻭ ﺳﺎﻝ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺟﻨﮓ ﺑﺪﺭ ﺍﺯ ﻣﮑﻪ ﺑﻪ ﻣﺪﯾﻨﻪ ﺁﻣﺪ ﻭ ﻧﺰﺩ ﭘﯿﺎﻣﺒﺮ رفت..؟! ۱۵_نان سنگک خوش قواره یک تومانی اعلیحضرت آمریکایی تا نان سنگک آب رفته پنج هزار تومانی "مرگ بر آمریکا" ۱۶_خانم جوانی که مومن و نمازخونه ولی به این نتیجه رسیده که مهاجرت کنه به سوئد..؟! ۱۷_محمد کاظم آل صادق سفیر جدید ایران در بغداد یک عراقی است ؟! ۱۸_پسرم پرسیدامامها رو کی انتخاب کرده؟! ۱۹_بجای پوزه آمریکا پوزه خودمان را بخاک مالیدیم(مقایسه اوضاع ایران با کشورهای حاشیه خلیج فارس )؟! ۲۰_درنتیجه پیمان اخوت و برادری برخی زنان خود را به دیگران می‌دادند؟! ۲۱_تقابل دین و عقل :دین من عقل من است و وجدان صدای خداست ،نترس رفیق..؟! ۲۲_شيخ با مريدان به باغی رفتندی، تابلویی بدیدند:قلیان،رقص،موسیقی‌ و..ممنوع..؟! ۲۳_قرآن رو الله به حضرت محمد وحی کرده یا حضرت محمد به الله و..؟! ۲۴_کشورهایی که نفت و گاز دارند مالیات ندارند؛ مثل بحرین عربستان کویت و.. ؟! ۲۵_مناظره تاجزاده و زاکانی در سال ۱۴۰۰ درنحوه نظارت شورای نگهبان بر نامزدها..؟ ۲۶_میگن۷۰درصد مردم ایران زیر خط فقر نسبی هستند درسته این خبر؟! ۲۷_هزینه موکبهای عراقی در اربعین از کجا میاد برخی میگن هزینه بیت المال هست و..؟ ۲۸_چرا انقلاب کردید آب و نونتون کم بود ؟!همه چی گل و بلبل بودکه ....؟! ۲۹_آیا امام حسین و امام حسن (ع) در جنگ اعراب علیه ایران حضور داشتند؟ ۳۰_چرا آخوندها همه جا دخالت میکنند و وارد سیاست و اقتصاد و ...میشند آیا یک پزشک در کار روحانیت وارد میشه ۳۱_مگه نمیگید امام حسین (ع) شهید شدند و تو بهشت هستند چرا بعد 1400سال هنوز براش عزاداری میکنید ؟ ۳۲_مسئله اعدامهای سال ۶۷ چه بود ؟هرکسی با خکومت مخالف بود اعدام میکردند؟! ۳۳-آیا بحث"فرازمینی ها" یا موجودات فضایی واقعیت دارند ؟؟ ۳۴_سال ۹۵ اربعین عراق، از نجف تا کربلا رو بایدپیاده می‌رفتیم، یک شب را به موکب نرفتیم و در خانه‌ی یکی ازعراقی‌مهمان شدیم.. ۳۵_توریستی به ایران آمد دید عده ای در مسجد غذا ميخورند گفت :مگر مسجد جای نماز نيست؟.. ۳۶_موکب های دجال بصره یمانی دروغین در مسیر پیاده روی اربعین در کمین شیعیان است.. ۳۷_زیارت اربعین زودتر از موعد سفارش نشده سخت و پرهزینه است و ... ۳۸_کجای این ملت افتخار دارد که به فرهنگ ۲۵۰۰ ساله تون مینازید .یه مشت دزد و خائن‌... ۳۹_نظام حکومتی ما جمهوری است؟چرا امیرالمومنین برای انتخاب کارگزاران حکومتی به آرای مردم مراجعه نمیکردند؟ ۴۰_زائرین اربعین از انداختن چفیه خوداری کنید چون در نگاه مردم عراق بد میدونند؟! ۴۱_نظر رهبر انقلاب در قضیه "مدیریت سوخت"در آبان ۹۸ چه بودچراجلوی گرانی بنزین را نگرفتند ؟ ۴۲_دلایل صلح امام حسن چه بود؟یعنی اگر امام حسین هم یار نداشتند با یزید بیعت می‌کردند؟ ۴۳_چرا ما برای امام حسین (ع) بیش از امامان دیگر عزاداری میکنیم‌‌مگر فرقی دارند؟ ۴۴_روحانیتی که لباسها ،ماشینشون ایرانی نیست حساب و‌ فرزندانشون ایران نیستند ولی اسمشون مسئول ایرانی ؟! ۴۵_اثبات واژه آخرالزمان وعلائم آن ،و اینکه آیا درزمان شاه هم این‌علائم بود؟ ۴۶_آیا اعراب با کشت و کشتار ایرانیان ،و ایرانیها با زور شمشیر مسلمان شدند؟ ۴۷_با دو چرخه ازاصفهان و شیرازبری کربلا اشکالی نداره ولی بری خیابون!حلال و حرام‌جمهوری ؟ ۴۸_ در زیارت عاشورا بعداز سلام که میگیم اللهم خص انت..منظور اول تا پنجمی چه کسانی هستند؟ ۴۹_بعضیا شبهه می‌کنند که چرا باید حجاب داشته باشم؟خب شما نگاه نکنید ؟! ♻️🔻 ابرگروه( براهین )پاسخگویی به شبهات‌مذهبی وسیاسی روز در ایتا