وکسلر دو .aac
8.82M
#تعامل
🔷 جلسات آموزشی:مولفه های نسل جدید و راهکارهای ارتباط موثر با آنها
🔹محتواهای آموزشی و مهارتی برای معلمان و اساتید
🔸جلسه اول
https://eitaa.com/m_tamadoni/710
🔹جلسه دوم بخش اول
https://eitaa.com/m_tamadoni/713
🔸جلسه دوم بخش دوم
https://eitaa.com/m_tamadoni/715
📢جلسات بعدی در کانال معلم تمدن ساز
https://eitaa.com/m_tamadoni
#معرفی_کتاب
#اضطراب_اجتماعی
📗آرام در میان دیدهها؛ راهنمای رهایی از اضطراب اجتماعی
🖌حسین امیری، با همکاری بهاره درویشی
🔹کتاب ضمن توصیف آسیبشناسانه اضطراب اجتماعی، تلاش کرده در قالب چند گام عملیاتی و مبتنی بر آموزههای اسلامی راهحلی برای رهایی از آن ترسیم نماید.
🔹 واحد پژوهش مرکز مشاوره اسلامی سماح
#ابزار_پژوهشی
🔷تحلیل کیفی( فیلم آموزشی)
🎙 حمزه خواستار
🔹 آموزش نرم افزار تحلیل کیفی محتوای مصاحبه یا متن
MAX QDA
🔸نمونه عملی تحلیل محتوا و کدگذاری مصاحبه کیفی با نرم افزار
https://www.aparat.com/v/EsFm1
#سلامت_روانی
#رزق_علمی
#تخلیه_هیجانی
#سواد_عاطفی
#خودنظارتگری
🔷 امام حسین علیه السلام: «بُکَاءُ الْعُیُونِ وَ خَشْیَةُ الْقُلُوبِ رَحْمَةٌ مِنَ اللّهِ».
📗مستدرک الوسائل، ج ۱۱،ص ۲۴۵.
🔰 حدیث نفی کمال گرایی و اهمالکاری؛
💠 امام صادق علیهالسلام:
مَنِ اِنْتَظَرَ بِمُعَاجَلَةِ اَلْفُرْصَةِ مُؤَاجَلَةَ اَلاِسْتِقْصَاءِ سَلَبْتُهُ اَلْأَيَّامُ فُرْصَتَهُ لِأَنَّ مِنْ شَأْنِ اَلْأَيَّامِ اَلسَّلْبَ وَ سَبِيلَ اَلزَّمَنِ اَلْفَوْتُ.
هر كه فرصت را به انتظار آيندۀ مناسبتر از دست دهد روزگار فرصتش را بربايد،كه رسم روزگار ربودن است،و راه زمان،از دست رفتن.
📗 تحفالعقول، ج ۱، ص ۳۸۱
🖌آقای رضایی نیک رفتار
#کمالگرایی
#اهمالکاری
#فرصت
#روانشناسی_اسلامی
#خودمهارگری
🖊حجت الاسلام دکتر رفیعی هنر
🔹 جهاد درونی متعالی نگر
آسیبها میتوانند خاستگاه درون-فردی و برون-فردی داشته باشند، و بنده هم در باب جایگاه «خودمهارگری» و «جهاد با نفس» از منظر اسلام به تفصیل در کتاب «روانشناسی مهار خویشتن با نگرش اسلامی» ایدههای خود را طرح کردهام.
اما عرض من در پست حاضر؛ رویکرد روانشناسی موجود است که افراد را نه به سمت «جهاد درونیِ متعالینگر» بلکه عموما به سمت «تخدیر فرد گرایانه» سوق میدهد و عموما فرد را از وضعیت جامعه و مسائل آن غافل میکند.
آن مقدار که میدانم عدالت هر فرد، زمانی شکل خواهد گرفت که او؛ بتواند از خواستههای خود به نفع دیگران چشم بپوشد، و مانع ایجاد ظلم به دیگران شود و الا جهاد درونی؛ در خلأ، و بدون لحاظ و مراعات حقوق بیرونی تقریبا ناممکن است؛
از سوی دیگر اگر هر کس صرفا در پی حداکثرسازی لذتهای درونی خود باشد؛ دائم باید پا بر روی بخشی از نیازها و حقوق دیگران بگذارد و این، همان تحقق ظلمی است که به نظر میرسد روانشناسی جریان اصلی از آن غفلت کرده است.
اطمینان دارم که شما هم نسبت به فقدان جهتگیرهایِ روانشناسی موجود در زمینه فعالسازی آموزههایی چون «اهتمام لامرالمسلمین»، «تراحم و تعاطف به دیگران»، «تناصح و تناصر » و «تواصی به حق و به صبر» اذعان داشته باشید.
سعادتمند باشید.
🖊حمید رفیعی هنر
https://eitaa.com/Mohyiee
1_13353047602.pptx
359.2K
#رویکرد
#فایل_کارگاه_دانش_افزایی
🔷 کارگاه رویکرد درمان بومی و معنوی در مشاوره ازدواج و خانواده
🖌 ابوالقاسم عیسی مراد
🔹 ۸ شهریور ۱۴۰۳
🔹دوره های دانش افزایی، وزارت ورزش و جوانان
_www.skyroom.online_514982_8ad316a8-bd26-4db4-8046-3ef1d3bfb945_6343307287.pdf
5.76M
#فایل_کارگاه_دانش_افزایی
#اخلاق_حرفه_ای
🔷 اخلاق حرفه ای در مشاوره و رواندرمانی زوج ها
🖌 شکوه نوابی نژاد
🔹۹ شهریور۱۴۰۳
🔹دوره های دانش افزایی، وزارت ورزش و جوانان
#ابزار_پژوهش
وب سایت smallpdf برای تغییرات و فشرده سازی و انواع تبدیل pdf با کاربری عالی و آسان
#معرفی_کانال
🔷 معرفی کانالهای اعضای انجمن روانشناسی اسلامی:
🔹آقای حجت الاسلام دکتر محمدمهدی عباسی آغوی
https://eitaa.com/abbasiaghavi
🔹آقای زهیر احمدی
https://eitaa.com/ostadahmadi222
🔹آقای حجت الاسلام محمد اسماعیلی(کانال طلبه مشاور)
@talabemoshaver
🔹آقای حجت الاسلام دکتر احمد امامی راد
https://eitaa.com/dr_emamyrad
🔹آقای دکتر علی بیات(کانال کافه ازدواج)
https://eitaa.com/CafeEzdevaj
🔹خانم اکرم تقی پور
https://eitaa.com/ms_psychology432
🔹آقای سیدابوالفضل حسینی نسب(خانواده و نیازمندی های مشاوره)
https://eitaa.com/familycounselorSAHN
🔹آقای محمد شمس
https://eitaa.com/joinchat/816906660C25cf4cd273
🔹آقای حجت الاسلام دکتر سید ابوالفضل قدوسی
https://eitaa.com/Qoudoosi
🔹آقای دکتر جعفر علیگلی(کانال فراروانکاوری (رواندرمانی ریشهای در اسلام همراه با روانکاوی))
https://eitaa.com/drjafaraligoli
🔹آقای حجت الاسلام مهدی نجفی
("امین وصال"همسرگزینی دائم)
https://eitaa.com/aminevesal313
🔹آقای حجتالاسلامدکترمهدیهادی
@psyhadi
@Rahnamayane
@zamzamhadi
🔹آقای حجت الاسلام دکتر جعفر هوشیاری(خوشبختی با روانشناسی اسلامی)
https://eitaa.com/houshyari_jafar575
🔹آقای حجت الاسلام دکتر مجید همتی(روشنان)
https://eitaa.com/roshanan
🔹خانم مریم صفری(کانال رشدانه(ترویج سبک زندگی اسلامی) و کانال محتوای مهارتانه)
https://eitaa.com/Rooshdaneh
https://eitaa.com/baygani313maharataneh
🔹انجمن روانشناسی اسلامی
https://eitaa.com/islamicpa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سازمان_نظام_روانشناسی
🔷 قوانین
🔹نمونه تخلفات و شکایات صنفی / شماره چهار؛
🔹تخلفات مربوط به تحریر گواهی (شرح حال نویسی مُراجع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#سازمان_نظام_روانشناسی
🔷 قوانین
🔹نمونه تخلفات و شکایات صنفی / شماره پنج؛ تخلفات مربوط به رابطه خارج از حیطه درمانی
#فراخوان_ثبتنام
بسم الله الرحمن الرحیم
🔷آغاز ثبتنام رشته قرآن و روانشناسی (ویژه برادران)
✅ کارشناسی ارشد و دکتری
✅ نشانی ثبتنام:
http://rsampa.miu.ac.ir
✅ دریافت دفترچه راهنما
https://miu.ac.ir/pages/admission140309
✅ جهت شرکت در رشته قرآن و روانشناسی در هنگام ثبتنام، حوزه دانشی «قرآن و علوم» را انتخاب نمایید.
🔹شناسه مدیر گروه قرآن و روانشناسی (دکتر مصلحی):
@javadmoslehi
025-37110497
🛎برای ثبتنام مقطع دکتری، داشتن مدرک رسمی کارشناسی ارشد یا سطح ۳ روانشناسی یا مشاوره الزامی میباشد.
https://eitaa.com/Qoraan_1403
#فراخوان_ثبتنام
#دکتری_قرآن_و_روانشناسی
🔹 ثبت نام در سایت سمپا rsamلpa.miu.ac.ir
🔹دریافت اطلاعات درباره منابع آزمون و سرفصلهای :
۰۲۵۳۷۱۸۳۹۲۸
دفترچه دکتری آذر ماه 1403.pdf
1.18M
#ثبتنام
🔷 دفترچه آزمون دکتری رشته قرآن و علوم با گرایش روانشناسی
📢📢📢📢
#دکتری_قرآن_و_روانشناسی
🔹قابل ذکر است که برای اولین بار رشته قرآن و روانشناسی در مقطع کارشناسی ارشد در مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث ویژه برادران برگزار میشود.همچنین در مقطع دکتری رشته قرآن و روانشناسی در مجتمعهای قرآن و حدیث، و علوم انسانی برای برادران و در مجتمع شهیده بنتالهدی برای خواهران برگزار خواهد شد(برای طلاب ایرانی دی ماه آزمون هست و ثبتنام تا ۱۳ آذرماه می باشد).
در شهر مشهد نیز در مقطع دکتری رشته قرآن و روانشناسی برای برادران و خواهران برگزار خواهد شد.
Darman Eztereb org REc 2-48-57_01 LQ Naghes.mp3
30.28M
#صوت_نشست_علمی
#اضطراب
🔷سلسله نشستهای هم اندیشی روانشناسی اسلامی
🔹 نقد و بررسی پژوهش:معناشناسی اضطراب در قرآن
🔹 ۷ آذر ۱۴۰۳
🔹انجمن ایرانی روانشناسی اسلامی
1635218847-olgo-tanzime-reghbat1-30.pdf
647.2K
#معرفی_کتاب
#مبانی_نظری
#زهد
📗الگوی تنظیم رغبت بر اساس مفهوم زهد اسلامی(الگوی نظری، مداخلهدرمانی و سنجش تجربی)
🖌حمزه عبدی
🔸۳۰ صفحه اول
🔹تمایل به زندگی خوب و باسعادت جزء مسائل رایج انسان است. چگونگی حرکت بهسوی زندگی خوب تحت تأثیر ابعاد مختلف روانی انسان است. این حرکت میتواند تحت تأثیر شناختها، عواطف، نیازها، انگیزهها و رغبتها باشد. تنظیم رغبت یکی از توانمندیهای انسان است که میتواند در دستیابی به اهداف، تنظیم نیروی درونی، تجربه حال خوب و دستیابی به سعادت دائمی مؤثر باشد. تنظیم رغبت در روانشناسی بهطورمعمول ذیل موضوع انگیزش و هیجان و در مباحث دینی ذیل موضوع زهد جای میگیرد. کارکرد زهد تنظیم رغبت است. زهد، رغبتهای اینجا و اکنونی اهل ایمان را با اهداف غایی که سعادت واقعی انسان در آن است، تنظیم میکند. این کتاب به مفهوم زهد در سه سطح مفهومسازی، ساخت پرسشنامه و طراحی پروتکل درمانی میپردازد تا از این رهگذر گامی در جهت ایجاد گفتمان مشترک دین و روانشناسی بردارد
#ابزار_پژوهشی
🔷 مجله یاب
🔹مجلات معتبر ISC مرتبط با رشته را میتوان در نشانی زیر جستجو نمود.
https://mjl.isc.ac/
659cf3ad9109f-30-page-.pdf
529.2K
#معرفی_کتاب
#خانواده
#سواد_رسانه
📗خانواده فناورانه (سیطره شبکههای اجتماعی مجازی بر روابط خانواده)
🖌مجید کافی, سیده شعاع هاشمی
🔹شبکههای اجتماعی مجازی با تأثیر بر روابط ساختاری و انسانی (جنسی و عاطفی) خانواده، موجب نوع جدیدی از این روابط میشود. در این تحقیق سامانهای برای تخمین این تأثیر طراحی میشود. تحقیق با روش پیمایش و تکنیک معادلات ساختاری، و دوازده متغیر ورودی به شبکه عصبی مصنوعی اجرا شد. مسئله تحقیق اینگونه صورتبندی شد که استفاده از شبکههای اجتماعی مجازی چه تغییراتی بر روابط ساختاری و انسانی خانوادهها در پی خواهد داشت؟ برای گردآوری دادهها از پرسشنامه، برای ساخت سامانه و تحلیل دادهها از شبکه عصبی مصنوعی و برای اعتبارسنجی نتایج از نظرات نخبگان استفاده شد. نتیجه تحقیق، سامانهای است که در آن برای روابط جنسی و عاطفی خانوادهها (خروجیها) طیفی از صفر تا صد در نظر میگیرد. نتایج، حاکی از وجود چهار نوع روابط انسانی در بین خانوادههای پسافناوری است:
۱. خانواده متعهد و پایدار (روابط عاطفی مثبت و جنسی گرم)؛
۲.خانواده ناکامیاب (روابط عاطفی مثبت و جنسی سرد)؛
۳.خانواده ناسازگار (طلاق عاطفی، روابط عاطفی منفی و جنسی گرم)؛
۴. خانواده گسیخته (طلاق فیزیکی، روابط عاطفی منفی و جنسی سرد).
✅ ۳٠ صفحه اول کتاب
کانال رشدانه
#روانشناسی_فرهنگی
#اعلام_نشست_علمی
🔷 روان شناسی و راهبرد مقاومت
🔹 نشانی برخط
https://skyroom.online/ch/rihu/meeting1