eitaa logo
بدایه الحکمه
225 دنبال‌کننده
62 عکس
14 ویدیو
27 فایل
✅ کانال اطلاع‌رسانی و آرشیو درس‌گفتارها، تقریرات و متون پشتیبان کلاس (بدایه الحکمه )
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 مدرسه برگزار می کند! 💢 موضوع: ♦️ چیستی و ضرورت علوم انسانی اسلامی ⭕️ با حضور 🔻استاد حجت الاسلام احمد حسین شریفی 🔻استاد حجت الاسلام مهدی موسوی 🔻استاد حجت الاسلام محمد هاشمی 🔻استاد حجت الاسلام امین اسدپور ⭕️ برای اطلاعات بیشتر 🆔 @saeed_karimdadashi ⚛ ۰۹۳۳۰۲۶۵۲۲۵ ⭕️ برای ثبت نام https://formafzar.com/form/wu3wu لینک کانال ↙️↙️ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌تقدم جامعه بر سیاست و اقتصاد (چرا و چگونه جامعه‌شناسی متولد شد) ✍ سید مهدی موسوی 🔹هنگامی جامعه‌شناسی شکل گرفت که اندیشمندان غربی از حل بحرانهای اجتماعی توسط دانش سیاست و دانش‌های اقتصاد ناامید شدند و نیاز به صورتی جدید از آگاهی و معرفت را احساس کردند که بحران‌ها را نه در ساختارها و روبنا‌ها بلکه در سطوح زیرین فرهنگ و اگاهی‌های اجتماعی به نحو اندامواره تحلیل و تبیین کند. در چنین شرایطی جامعه‌شناسی متولد شد. 🔸 بحرانهای عصر جدید نه نتیجه دگرگونی‌های سیاسی و اجتماعی بلکه معلول تغییر جهان اجتماعی انسان معاصر و "از جا کندگی" اوست. تغییری که در لایه‌های بنیادین فکر و فرهنگ به وجود آمد و به تبع سیاست و اقتصاد را نیز دگرگون کرد. لذا جهان دیگری با سازوکارهای متفاوتی به وجود آمد که دانش سیاست و دانش اقتصاد به تنهایی قادر به تبیین و تحلیل آن نبودند با ظهور جامعه‌شناسی، صورتی جدید از آگاهی آشکار شد و درکی متفاوت از عالم و آدم نظم یافت و تعریف نوین از جامعه و زندگی سامان پیدا کرد که توانست قفل‌های سیاست و اقتصاد را باز کند و زبان جدیدی به این دو دانش کهنسال ببخشد. پس از این بود که "سیاست مدرن" و "اقتصاد کلان" برای محافظت و نظام بخشی بهتر به این جهان جدید در قالب "علوم اجتماعی" و سپس "علوم انسانی" شکل گرفت. 🔹پس از انقلاب علمی - صنعتی انگلستان، بیانیه حقوقی _ قانونی استقلال آمریکا و انقلاب سیاسی - الهیاتی فرانسه، ساختار جامعه سنتی غرب به یکباره دگرگون شد و نظم اجتماعی سابق کنار رفت و جوامع غربی دچار بی‌ثباتی و تضاد درونی شدند و نیاز به نظم اجتماعي جدیدی بود که بتواند فهمی دقیق و هماهنگ از عناصر دخیل در تحولات جدید یعنی علم، صنعت، حقوق، سیاست و الهیات مدرن داشته باشد. چرا که دانش سیاست و دانش اقتصاد هر کدام فقط به وجهی از تحولات جدید می‌توانست توجه داشته باشد و ساير وجوه و عناصر از دایره‌ی مباحث آن خارج تلقی می‌شد. البته این پردازش، نمی‌توانست جزیره‌ای و پراکنده باشد بلکه لازم بود لایه‌ای کشف شود که آن لایه زیرساخت سیاست، اقتصاد، الهیات، مدیریت، حقوق و قانون و هنجارهای اجتماعی باشد که تغییر و دگرگونی آن موجب سایر دگرگونی‌ها شده است. این لایه همان چیزی است که از آن به "جامعه" تعبیر می‌شود. از این رو، خود جامعه - و نه صرفا ظهورات آن- متعلق شناسایی شد. البته پیش از آن سیر تاریخی حیات اجتماعی در دستور کار عالمان بود اما در این مرحله جدید جامعه به عنوان امر ایستا، ثابت، مستقل و اندام‌واره و پیچیده موضوع دانش تجربی قرار گرفت. 🔸اوگوست کنت با الهام گبری از پیشرفت‌های دانش‌های تجربی همچون فیزیک و زیست در کشف واقعیت‌های طبیعی و قوانین عام حاکم بر جهان طبیعی، "فیزیک اجتماعی" را تاسیس کرد و سپس آن را "جامعه‌شناسی" خواند. هدف جامعه‌شناسی شناخت اندام‌‌وارگی و پیچیدگی‌های جامعه و تبیین چرایی تغییر و چگونگی ثبات جامعه به مثابه زیرساخت سایر ظهورات و تجلیات انسانی همچون سیاسی، اقتصاد و الهیات است. 🔹 جامعه‌شناسی صورت جدیدی از آگاهی انسان مدرن است که مجموع گزاره‌ها و معارف پیشین انسانی را در صورت و نظم جدیدی بازخوانی و باز تعریف کرده است. این "صورت از اگاهی" محصول دستگاه فکري و فلسفی جدیدی بود که جرقه‌های اولیه آن از رنسانس زده شد اما توسط امانوئل کانت فیلسوف شهیر آلمانی به یک دستگاه متافیزیکی منسجم تبدیل شد. همچنان که کانت در "تمهیدات" متذکر شد که هر علمی در جهان مدرن در چارچوب متافیزیک او ممکن است. ✅ https://eitaa.com/hekmat121
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چرا جامعه‌شناسی متولد شد؟ بررسی چرایی تقدم جامعه بر سیاست و اقتصاد سید مهدی موسوی قم: دی ماه ۱۴۰۱ مخاطبین : طلاب مدرسه الهادی قم ✅ https://eitaa.com/hekmat121
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اردوی آموزشی تربیتی💠 🌹سطح یک نظام جامع اندیشه اسلامی🌹 بر اساس نظام فکری اندیشمندان تراز انقلاب اسلامی ویژه طلاب پایه های 3-6 مدراس علمیّه قم (برای ثبت نام به معاون تهذیب مدرسه خود مراجعه فرمایید.) ✅دبیرخانه نظام جامع اندیشه اسلامی ✅معاونت تهذیب حوزه های علمیّه ✅کارگروه گفتمان توحید پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم علیه السلام 🌐مراجعه مدیران و معاونان تهذیب مدارس: @Nezamandishe1401 ❇️اطلاعات بیشتر در کانال نظام جامع اندیشه اسلامی https://eitaa.com/andisheh_tahzib
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💭 از مکتب امام خمینی رحمه الله تا نظام جامع اندیشه اسلامی ⚜ارائه : حجه الاسلام سید مهدی موسوی 🔱دوره نظام جامع اندیشه اسلامی مکان : مدرسه علمیه امام صادق اصفهان تاریخ: دوازدهم بهمن ماه ۱۴۰۱ @mohkamatqom
📌هدف فلسفه در اولین دیدار و گفتگوی میرداماد و ملاصدرا ملاصدرا، که جوانی بیش نبود، هنگام عصر که موقع تدریس میرداماد بود در مدرسه حاضر شد سپس نزدیک استاد شد. سلام گفت و خود را معرفی کرد و از استادخواست که وی را در محضر درس خویش بپذیرد و از علوم برخوردار کند. میرداماد در آن موقع مردی جوان بود و هر کس او را می دید، حیرت می کرد چگونه مردی به آن جوانی درمدرسه خواجه، مدرس حکمت شده است. میرداماد بعد از این که از جوان شیرازی شنید که قصد دارد نزد او حکمت تحصیل کند.پرسید: «ای محمد آیا تو برای تحصیل حکمت آماده هستی؟» ملاصدرا گفت: «بلی ». میرداماد گفت: «آیا می دانی که برای چه می خواهی حکمت را تحصیل کنی؟» جوان شیرازی گفت: «برای این که اهل معرفت شوم.» میرداماد پرسید» «چرا می خواهی اهل معرفت شوی؟» محمد از سؤال مزبور حیرت نمود و گفت: «برای این که انسان اگر معرفت نداشته باشدارزش ندارد.» میرداماد گفت: «امروز من راجع به فایده حکمت صحبت خواهم کرد. در جلسه درس حاضر شو و آنچه می گویم بشنو و آن گاه فکر کن که آیا می توانی حکمت بیاموزی یا نه؟» ملاصدرا گفت: «اطاعت می کنم و در جلسه درس حاضر خواهم شد.» بعد از این که درس شروع شد استاد جوان گفت: «من در گذشته گفتم که منظور طالب علم از تحصیل حکمت چه باید باشد و امروز به مناسبت این که دوستی جدید پیدا کرده ایم که ازشیراز آمده و می خواهد تحصیل کند آن موضوع را به طور دیگری می گویم. منظور ازتحصیل حکمت باید عمل کردن به آن باشد و عمل کردن به حکمت مستلزم این است که دردرجه اول خود را پاک کنیم تا بتوانیم به مقامات بالا برسیم - حکمت عملی -». پس از ادای مقدمه ای مستوفا در این باره میرداماد بحث آن روز را که راجع به نظرافلاطون در باب علم بود مطرح کرد. بعد از آن که درس خاتمه یافت و طلاب مدرسه خواجه مباحثه را آغاز کردند.  میرداماد جوان شیرازی را فراخواند و از طلاب کناره گرفت. او رابا خود به سوی حوض مدرسه برد و در کنار حوض نشست و به ملاصدرا گفت بنشیند. پس از این که محمدبن ابراهیم نشست میرداماد گفت: «ای محمد! من امروز گفتم کسی که می خواهد حکمت را تحصیل کند باید حکمت عملی را تعقیب نماید و اینک به تو می گویم که حکمت عملی در درجه اول دو چیز است: یکی به انجام رسانیدن تمام واجبات اسلام و دوم پرهیز از هر چیزی که نفس بوالهوس برای خوشی خود می طلبد. به انجام رسانیدن تمام واجبات دین اسلام از این جهت ضرورت دارد که طلبه وقتی واجبات را به انجام می رساند از هر یک نتیجه ای می گیرد که به سود اوست. هر دستوری که جزء واجبات دین اسلام می باشد دارای فایده ای است جسمی یا روحی، و عمل کردن به آنهاسبب می شود که طلبه از نظر جسم و روح برای ادراک حقایق حکمت آماده گردد. روش دوم که باید از طرف کسی که مطیع نفس اماره شد و مشغول تحصیل حکمت هم گردید به احتمال قوی از صراط مستقیم ایمان منحرف خواهد گردید و گرفتار بدبینی خواهدشد. تو هم ای جوان شیرازی اگر خواهان تحصیل حکمت هستی نباید از هوای نفس پیروی کنی و خواهشهای نفس اماره را برآوری. نفس اماره در آغاز هوسهای کوچک می کند و بعداز این که هوسهایش برآورده شد، درخواستهای بزرگتر می کند و کسی که خواهان رسیدن به مرحله کمال است باید از تامین کوچکترین هوس نفس اماره سرکشی کند و نفس سرکش وقتی دریافت که به هوسهای او اعتنا نمی کنند از بوالهوسی صرف نظر می کند و دیگر چیزی نمی خواهد و از آن به بعد بر اثر سکوت نفس اماره، وسوسه گناه از بین می رود و چون طالب عمل، مرتکب گناه نمی شود، روحش برای ادراک حقایق حکمت آمادگی پیدا می کند. ✅ https://eitaa.com/hekmat121
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎵پادکستمقام خلیفه اللهی انسان استاد حجه الاسلام سید مهدی موسوی دوره سطح یک نظام جامع اندیشه اسلامی - اصفهان بهمن ماه ۱۴۰۱ @mohkamatqom
💠بسم الله الرحمن الرحیم💠 💢دوره پیشرفته سطح یک نظام جامع اندیشه اسلامی💢 ویژه طلاب سطوح عالی حوزه علمیّه قم (پایه 7 و بالاتر)   🗓10 تا 12 اسفند 1401 دو روز کامل درسی محل برگزاری: 🌐مجمتع علمی حوزوی شهید صدوقی قم فاز 2   ✅لینک ثبت‌نام فردی: http://rbo.ir/forms/andishe.aspx   💠برای ثبت نام گروهی با تخفیف ویژه با این آدرس در ارتباط باشید:   @Nezamandishe1401 💠اطلاعات بیشتر در: @andisheh_tahzib
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
سیر مطالعاتی روشی آثار شهید مطهری و متفکران انقلاب اسلامیاستاد حجه الاسلام امین اسدپور @mohkamatqom
📌سوپرانقلابی که چپ کرد روند استحاله فکری مهدی نصیری ✔️از عقل ستیزی افراطی تا غرب پرستی رادیکال داستان تبدیل مهدی نصیری از یک اخبایی رادیکال و عقل ستیز و انقلابی تند و تیز و عدالت خواهی چپ گرا به سنت گرایی مخالف مدرنیته و اسلام سیاسی به اصلاح طلبی رادیکال داستان تبدیل یک فرد افراطی به یک تفریطی است که در طول چهار دهه اتفاق افتاد، داستان یک سوپر انقلابی پشیمان. https://shohadayeiran.com/fa/news/236393/
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹مطالبه آیت الله فاضل لنکرانی از مسئولین حوزه برای پرداختن به مکتب فقهی و اصولی حضرت امام(ره)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹مطالبه آیت الله فاضل لنکرانی از مسئولین حوزه برای پرداختن به مکتب فقهی و اصولی حضرت امام(ره)
کار خطرناک فرهنگستان آیت الله العظمی امام خامنه ای ❇️ بیانات بسیار مهم و تذکرات جدی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای به حجت‌الاسلام میرباقری و اعضای دفتر قم در ۱۳۸۹/۴/۱۴ : ❗️در آموزش‌های بنیانی با طلبه ها سر و کار دارد، دست زدن به پایه های اساسی است، می‌کنید؟ ❗️چه در زمینه‌ی منطق، چه در زمینه‌ی اصول، چه حتی گاهی در زمینه‌ی نحو و ادبیات. ❗️یک وقت آدم می‌بیند که به یک پایه‌ای دست می‌زنند و یک چیزی کنارش درست می کند این پایه‌ها طاقت نمی آورد و سقف می‌آید پایین. یعنی خیلی باید به این داشت. ❗️چون پایه‌ها هم در طول سال‌های متمادی و با تراکم اذهان بسیار برجسته و پیچیده و والا به وجود آمده. 🔆یعنی واقعاً "" را هیچ نمی شود دست کم گرفت، 🔆یا فرض کنید "" را 🔆یا مثلاً فرض کنید در زمینه مسائل عقلی منطق "" را 🔆یا "" را 🔆یا "" را. 🔆اینها بودند 🔆آنی هم که الان دست ماست این محصول و این کار متراکم و در هم تنیده مجموعه‌ی این هاست. ❗️اگر چنانچه بنا کنیم این پایه ها را کردند یک وقتی می‌بینیم که نتوانستیم آن پایه‌ی مناسب محکم را کنارش درست کنیم آن وقت سقف می‌آید پایین؛ یعنی به این باید بشود! ❗️دو سه سال قبل از این، بعضی از این نوشته ها را (که نمی دانم مربوط به منطق بود یا چی بود) آوردند پیش من، به نظرم این معنا آمد و منتظر بودم یک وقتی با جنابعالی ملاقات بشود و این را عرض بکنم. خیلی خوب، حالا غرض همین؛ مهم است؛ این که این را بکنید. منشور حوزه و روحانیت ج۵ ص۶ و۷.
بسم اللّه الرّحمن الرّحیم 🏴انا للّه و انا الیه راجعون🏴 با نهایت تاسف و تاثر درگذشت طلبه فاضل جناب آقای محمدحسین خانجانی را به پدر گرامی ایشان استاد عزیز جناب حجه الاسلام و المسلمین خانجانی و خانواده معظم تسلیت میگوییم. استاد عزیز، برای شما و خانواده محترمتان صبر و شکیبایی و برای آن عزیز در گذشته غفران و رحمت واسعه الهی را خواستاریم. ☆غفر اللّه لنا و له و حشره مع النبیّین و الصدیقین و الشهداء و الصالحین☆ @mohkamatqom
📚دروس «مکتب فقاهتی امام خمینی» 📔درس خارج اصول حضرت آیت الله مبلغی(حفظه الله) با محوریت کتاب انوارالهدایه امام خمینی 🏠مکان: مرکز فقهی ائمه اطهار، طبقه همکف، اتاق ۱۲، مدرس ۴ ⏰زمان: شنبه تا دوشنبه، بعد از نماز مغرب و عشا ☪ کلاس از بستر ایتا؛ @BSHEIKHANSARI به صورت آنلاین پخش خواهد شد. 💙طرح شهید آقا مصطفی
بسم الله 📌سلسله نشست‌های تخصصی روش‌شناسی نظام جامع اندیشه اسلامی برگزار می‌گردد. جلسه اول: درآمدی بر روش‌شناسی نظام جامع اندیشه اسلامی 🖋ارائه: حجه الاسلام‌والمسلمین سید مهدی موسوی 🔍تحلیل و بررسی: حجه الاسلام‌والمسلمین امین اسدپور و حجه الاسلام‌والمسلمین محمدهادی رحمانی زمان: سه‌شنبه، ۳۰ آبان ۱۴۰۲، ساعت: ۱۸:۱۵ مکان: خیابان شهیدین، کوچه چهارم، پلاک ۹۴، موسسه محکمات @mohkamatqom
پیام آیت‌الله‌خامنه‌ای به کنگره‌هزاره شیخ‌مفید.pdf
266.1K
📜متن پیام حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (حفظه‌الله‌تعالی) به کنگره هزاره شیخ مفید (رحمه‌الله) 📌توجه: خلاصه‌ی این پیام در ادامه تقدیم خواهد شد، با ما همراه باشید... ______________ 🌐کانال موسسه محکمات @mohkamatqom
📌شیخ مفید؛ سرسلسله جنبان تحولات دانشی ✍ آیت‌الله احمد مبلغی(زید‌عزه): 🔹شیخ مفید (336-413 ق) از بزرگ‌ترین دانشمندان شیعه در قرن چهارم و پنجم هجری قمری است. وی در زمینه‌های مختلف علوم دینی، از جمله کلام، فقه، حدیث، تاریخ و ..، آثار متعددی از خود به یادگار گذاشته است. نقش او در حوزه دانشی و معرفتی وی را تا سرحد سر سلسله جنبان دانش‌های اسلامی در شیعه جایگاه بخشیده است. مي‌توان محورهاى نقش معرفتى او را به صورت زير ارائه نمود: 1. تلاش در جهت آشكار‌سازى وحدت و یکپارچگی دینی: شیخ مفید تلاش می‌کرد تا میان اجزای مختلف دین، از جمله اخلاق، اعتقادات و فقه، هماهنگی و انسجام برقرار کند. وی معتقد بود که این اجزا مکمل یکدیگر هستند و باید با هم و هماهنگ با هم در نظر گرفته شوند. 2. سازمان‌دهی اصول فقه: اوّل کسی بود که پس از عصر ائمه علیهم‌السلام، روشی اصولی تأسیس کرد. او راه را برای کسانی که پس از او آمدند، باز کرد و شاگردانش، شیخ طوسی و سید مرتضی، را الهام بخشید تا از روش اصولی او پیروی کنند. 3. ساخت نقد داخلی در شیعه: اوّل کسی بود که از منظر سازمان‌دهی و تحقق عقلانیت بین کلام، حدیث و فقه، نقد درون شيعى روشمند را در جهت اثبات ابعاد عقلانیت دینی بنا کرد. شیخ مفید در نقد عالمان دیگر و نیز عالمان معاصر خود لحنی صریح داشت از طرف دیگر نقدهای او بر پایه معیارهایی مشخص انجام می‌گرفت و از روی سوم نقدهای او به دنبال آن بود که بتواند یک آگاهی‌بخشی متوجه به نصوص را سازماندهی کند. نقد او از شیخ صدوق در این چهارچوب ارزیابی می‌شود. 4. حفظ میراث روایی: شیخ مفید بر حفظ میراث روایی و فقهی تأکید داشت. این امر نشان می‌دهد که وی دارای تصویری جامع و کامل از دین بود و تلاش می‌کرد این تصویر را در خصوص روایات و فقه برجسته نماید. 5 . تعميق روش کلامی، و توسعه علم کلام شیعی: شیخ مفید نقش مهمی در توسعه علم کلام شیعی داشت. وی با آثار متعددی که در این زمینه نوشت، به‌طور قابل توجهی بر این علم تأثیر گذاشت. تاثيرگذاری او در این زمینه عمدتا در نتیجه نیرومند سازی روش کلامی حاصل گشت. روش کلامی شیخ مفید دارای ویژگی‌های زیر است: ▪︎ جمع بین عقل و نقل: شیخ مفید روشی متعادل در علم کلام اتخاذ کرد که در آن عقل و نقل به‌طور هماهنگ در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند. وی معتقد بود که عقل و نقل دو منبع معتبر برای شناخت دین هستند و باید از آنها به‌طور توأمان استفاده کرد. ▪︎ نگاه تحلیلی به میراث کلامی اسلامی: شیخ مفید از میراث کلامی اسلامی آگاهی گسترده‌ای داشت و در آثار کلامی خود از آن بهره برد. این امر در توسعه و نوسازی علم کلام اسلامی نقش داشت. ▪︎ توجه به تاریخ اختلافات کلامی: شیخ مفید از تاریخ اسلامی آگاهی گسترده‌ای داشت و در آثار کلامی خود از آن بهره برد. این امر در ارائه تصویری واضح و جامع از عقاید شیعه امامیه نقش داشت. ___________________ 🌐کانال موسسه محکمات @mohkamatqom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سوال: پیام آیت الله العظمی خامنه‌ای به کنگره هزاره‌ی شیخ مفید رحمه الله چه ویژگی‌ها و ظرفیت‌هایی دارد؟ 🎧پاسخ این پرسش را از زبان حجه الاسلام امین اسدپور می شنویم... 🖇نکات: 📌ابتکار و تیز بینی آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در تبیین نوین و خوانشی متفاوت از جایگاه و فعالیت‌های شیخ مفید در حوزه بغداد. 📌نوآوری و ایجاد ظرفیت امتداد در دستگاه فقهی و کلامی مکتب اهل بیت توسط شیخ مفید. 📌ایجاد استقلال در هویت و فرهنگ ناب تشیع. 📌شیخ طوسی و سید مرتضی شاگردان خلف مکتب شیخ مفید. _____________________ 🌐کانال موسسه محکمات @mohkamatqom
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓سوال: اندیشه شیخ مفید(رحمه الله) چه ظرفیتی برای نظام جامع اندیشه اسلامی ایجاد کرده است؟ 🎧پاسخ این پرسش را از زبان حجه الاسلام امین اسدپور می‌شنویم... 🖇نکات: 📌یکی بودن میدان مبارزه فکری و اندیشه‌ای اندیشمندان و متفکران تشیع در ادوار مختلف تاریخ. 📌راه حل امتداد خط فکری اصیل مکتب اهل بیت در طول تاریخ ،الگو برداری از شیخ مفید است. 📌عقل‌گرایی محض و نقل‌گرایی محض مشکله فرهنگ اصیل اسلامی در طول تاریخ و مواجهه درست اندیشمندان تاریخ ساز تشیع با این مسئله. ____________________ 🌐کانال موسسه محکمات @mohkamatqom
🔸بنیاد شیخ انصاری (ره) با هدف تبیین و ترویج اندیشه های فقاهتی امام خمینی (ره) برگزار می کند: 💠سلسله نشست های «خطابات قانونیه» 🔺با حضور حضرات آیات و اساتید برجسته حوزوی 🔺سرفصل ها: 🔹 نسبت خطابات قانونیه با : 1⃣مکانیزم تشریع شارع 2⃣خطاب و لسان ادله 3⃣ثابتات و متغیرات 4⃣فقه مصالح و مقاصد 5⃣تزاحمات اجرا 🔹سیر تطور نظریه خطابات قانونیه امام خمینی (ره) ✅زمان برگزاری: 🔹از 14 آذر تا 30 دی 📡 کانال بنیاد شیخ انصاری https://eitaa.com/bsheikhansari
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 معرفی اجمالی نظام جامع اندیشه اسلامی 🎙استاد: حجه‌الاسلام سید مهدی موسوی(زید‌عزه) جلسه اول: ضرورت و ماهیت نظام اندیشه اسلامی برای طلاب علوم اسلامی چهارشنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ مخاطب: طلاب سطوح عالی فقه و اصول مدرسه امام حسین (علیه‌السلام) حوزه علمیه قم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• موسسه محکمات @mohkamatqom