🔵دیروز؛ گام انقلابی فیضیه بار دیگر برداشته شد.
📸گزارش تصویری بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی را در ادامه ببینید:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/132
https://eitaa.com/bonyadtarikh/133
https://eitaa.com/bonyadtarikh/134
با ما باشید با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
📂نشست تخصصی بررسی بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری با حضور:
🔵دکتر مظفر نامدار؛ عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی و سردبیر فصلنامه تخصصی پانزده خرداد
◻️ مکان: قم- ابتدای بلوار جمهوری- دانشگاه معارف اسلامی، سالن امام رضا علیهالسلام
🕦 زمان: سهشنبه ۱۴/اسفند/۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۰ صبح.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆در دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد:
❇️انقلاب اسلامی و اقتضائات آینده
نشست تخصصی بررسی ابعاد ابعاد مختلف #بیانیه_گام_دوّم مقام معظم رهبری با حضور دکتر مظفر نامدار.
گزارش اختصاصی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی از این جلسه را در ادامه بخوانید:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/142
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆 #گزارش_اختصاصی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی از نشست تخصصی بررسی ابعاد #گام_دوم :
🔵در تاریخ سه شنبه 14 اسفند 1397 بیانیه #گام_دوم انقلاب اسلامی با حضور دکتر مظفر نامدار، سردبیر فصلنامه تخصصی پانزده خرداد و معاونت پژوهشی بنیاد تاریخ پژوهی، در دانشگاه معارف اسلامی قم مورد بررسی قرار گرفت.
🔹دکتر نامدار در دوبخش به بررسی بیانیه گام دوم پراخت. ایشان در ابتدای این نشست با بیان این نکته که بیاینه گام دوّم در واقع یک منشور و مانیفست بسیار مهم برای انقلاب اسلام است، ویژگیهای یک مانیفست راهبردی را برشمرد:
🔹۱.مانیفستها تفسیرپذیر هستند:
منشورها و مانیفستهایی که منتشر میشوند قابل تفسیر است و باید با استفاده از عناصر خود آن منشور به تفسیر آن پرداخت و برای تفسیر یک مانیفست نباید از اجزای بیرونی استفاده کرد.
🔸۲. منشورها را سرمایه میکنند برای تولید: همانطور که علوم انسانی سرمایه تولید علوم دیگر هستند منشورها نیز مبنای تولید هستند و نباید آنها را خرج کنیم.
🔹۳.منشورها فراهم کننده شرایط تولید هستند: اگر در هنگامی که مشغول تولید هستید نتوانید فرایند بازتولید آرمانهای خود را حاصل کنید، دچار شکست میشوید. منشورها نوشته میشوند تا مبادی تولید را باز تولید کنند.
دکتر مظفر نامدار در ادامه با تبیین اهمیت بازتولید مبادی انقلاب و زدودن ناخالصیها افزود:
🔹چهل سال یک دوره بزرگ تاریخی است اگر باز تولید نداشته باشیم و ناخالصیها را خارج نکنیم و این اندیشه انقلابی را بسط و گسترش ندهیم، توان تولید خود را از دست میدهیم مانند همان اتفاقی که برای کلیسا در دوران رنسانس افتاد و نتوانست توان تولید خود را حفظ کند.
سردبیر فصلنامه 15 خرداد در ادامه با تأکید بر ضرورت اهداف نهفته این بیانیه، بدین نکته تصریح کرد که اکنون در موقعیتی قرار داشتیم که نیاز به صدور چنین منشوری وجود داشت؛ امروز که ۳۰ سال از رحلت امام میگذرد باید ریزشها و رویشهای انقلاب روشن میشد، گذشته انقلاب تثبیت میگشت و ضمن تبیین وضعیت فعلی، راهبردهای آینده انقلاب روشن می شد.
🔹🔹🔹
❇️دکتر مظفر نامدار در بخش دوم این جلسه با اشاره به اهمیت توجه به این بیانیه گفتند: باید بپذیریم که این منشور تنها #منبع_الهامبخش انقلاب اسلامی است و نباید نگاهمان را به غربیها و یا منوّرالفکرها معطوف کنیم. #قواعد_انقلابی_ما تغییر نکرده همان آرمانها و قواعد امام خمینی را حضرت آقا تبیین میکنند؛ در واقع ما بر سر آرمانهای خود پایبند بودیم و این قواعد تغییر نکرده است بلکه این دیگران هستند که باید خود را با قواعد ما همراه کنند.
❇️عضو شورای عالی دانشنامه انقلاب اسلامی، از بیانیه گام دوم به عنوان منبع تداوم انقلابی بودن یاد کرد که همه باید بپذیرند که همیشه باید به این منشور رجوع کنیم. این منشور، باید معیار در خط بودن یا نبودن ما باشد، اگر میخواهیم بگوییم کسی انقلابی است یا از مسیر انقلاب خارج شده، معیار، بیانیه گام دوم است.
◀️دکتر نامدار تأکید کرد که بیاینه گام دوم یک #بسته_کامل است و بندهای آن در نسبت با بندهای دیگر آن معنا پیدا می کند. اولویت بندی در منشور غلط است، مراقب باشید این بلا را بر سر این منشور نیاورند. مراقب باشید که مبادا دیگران مانند گذشته با اولویت بندی کردن منشور و یا حذف برخی بندها و مهم جلوه دادن بخشی و غیر مهم جلوه دادن بندهای دیگر، این منشور مهم را به فراموشی سپارند و یا متنهای دیگر را در مقابل آن قرار دهند.
🔵ایشان در پایان سخنان خود، با تکیه بر اهمیت تبدیل بیانیه گام دوم به سنت انقلاب اسلامی، خطاب به حضار گفت: تمام تلاش خود را بکنید که این منشور را تبدیل به #سنت_انقلاب_اسلامی کنید، #معیار_انقلابپذیری این منشور باشد نه افراد و اشخاص که با آمدن و رفتنشان خللی به انقلابپذیری افراد وارد بشود. انقلاب را با سنتهای آن بشناسانیم و این منشور میتواند سنت انقلاب اسلامی باشد.
🔗پیوند خبر:
http://yon.ir/vi9Qx
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💥 واکنش رئیس بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی نسبت به تردیدافکنیها در خصوص تجمعات انقلابی طلاب
چند روز پیش تجمعی انقلابی در میلادگاه انقلاب؛ فیضیه مقدس شکل گرفت و در آن علما و فضلای حوزه علمیه قم به حمایت از منشور #گام_دوم امام خامنهای مدظلهالعالی پرداختند:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/127
در این میان برخی چهره ها و جریانهای خاص حوزوی در همراهی با #سکولارهای_حوزوی یا با این حرکت همراه نشدند و به فتنه بایکوت ادامه دادند یا به ایجاد تردید در اصل #تجمعات_طلاب_انقلابی پرداخته٬ از «لزوم پرهیز از حرکتهای کف خیابان و وجوب پرداختن به کارهای علمی» سخن گفتند.
تاریخنگار انقلاب اسلامی٬ حجتالاسلام و المسلمین سید حمید روحانی با تبیین پشتوانه تاریخی این سنخ سخنان و هشدار در خصوص ظهور پدیده #نوشریعتمداریها٬ به تبیین جایگاه بی بدیل تجمعات طلاب پرداختند و از آن به عنوان کارشکنیهای مرموزانه یاد کردند.
فیلم، صوت و متن این سخنان به زودی در همینجا بارگزاری خواهد شد.
✅با ما باشید با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
حجت الاسلام سید حمید روحانی.mp3
8.01M
♨️ #اختصاصی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی:
💥هشدار حجتالاسلام و المسلمین سید حمید روحانی در خصوص پدیده #نوشریعتمداریها در قم
◀️چند وقتی بیشتر نیست که از هشدار رهبر معظم انقلاب در خصوص انگیزههایی برای #انقلابزدایی از حوزه علمیه قم میگذرد اما با این وجود #حوزویهای_سکولار و برخی غافلین همچنان مشغول کارند و به تردیدافکنی در خصوص فعالیتها و تجمعات طلاب انقلابی همچون تجمع ۲۵ مرداد و ۱۲ اسفند امسال میپردازند.
رئیس بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در واکنش به تردیدافکنیها؛ سخنان مهمی را ایراد کردند که صوت آن را برای مخاطبان هوشمند و فرهیخته به اشتراک میگذاریم. در این پرونده صوتی میشنوید:
⭕️ تبیین تاریخی فعالیتهای اختلافافکنانه شریعتمداری پیش از انقلاب با تأسیس دارالتبلیغ و ایجاد دو قطبی کاذب میان فعالیت علمی و فعالیت میدانی
⭕️هشدار خصوص ظهور پدیده #نوشریعتمداریها در قم
⭕️پاسخ به شبههافکنی برخی #اصطلاحزدگان_غیرانقلابی در خصوص تجمعات طلاب انقلابی
🎥 پرونده تصویری این سخنان؛ به زودی در سایت رسمی بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بارگزاری خواهد شد.
✅با ما باشید؛ با آخرین تحولات تاریخ ایران اسلامی.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
♨️ سخنان صریح حجتالاسلام و المسلمین سید حمید روحانی :
💢 امروز #رئیس_جمهور به جنگ با اسلام و مردم
و انقلاب آمده است.
💢امروز مردم #قدرت_خرید مایحتاج روزانه را ندارند ، قیمتها تا ۱۰۰درصد ، ۲۰۰ درصد و حتی ۳۰۰درصد شده ، #گرانی کمر مردم را خم کرده و مشکلات اقتصادی کارد را به استخوان رسانده و بنظر می رسد این وضعیت برنامه ریزی شده است .
💢 #توطئه_جدید با انتشار کتاب «الف لام خمینی» و تجلیل رئیس جمهور از آن:
نویسنده در این کتاب سعی دارد امام را بند و بستچی ، سیاست باز و اهل معامله پشت پرده معرفی کند.
پیوند مطالعه:
https://b2n.ir/24834
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆 رهبر کبیر انقلاب اسلامی از چه زمانی با لقب
«امام» خطاب شد؟!
نخستين بار چه كسی ايشان را با اين لقب خواند؟
⭕️امام جمعه محترم رشت اخیرا در حضور رئیس جمهور٬ حسن روحانی را اولین شخصی نامید که عنوان (الامام) را برای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به کاربرده است پرونده یک #اشتباه_مشهور را بار دیگر گشود.این ادعا در حالی است که پیش از این در فیلم انتخاباتی #حسن_روحانی این نقل به وی منتسب و از آن بعنوان مهم ترین سابقه مبارزاتی وی یاد شده بود.
🔹حجةالإسلام والمسلمین #سید_حمید_روحانی تاریخنگار برجسته انقلاب اسلامی در سایت بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی در پرسشی که "چه کسی اولین بار این لفظ را برای امام به کار برد" اینچنین پاسخ می دهند.
◀️« .. استاد فرزانه محمدرضا حكيمی بود، كه در كتاب «سرود جهشها» كه در سال ۱۳۴۲ به رشته نگارش كشيد، چنين آورد:
«در اين روز و روزگار، ديگر اين نشان تشيع را بر كسي نديديم و اين سخن عزيز شيعی «انتم علی احدی الحسنيين» را از كسي نشنيديم، مگر از پيشوای شيعیانديش معاصر و يادگار پيشينههای شيعه، امام خمينی...
◀️شاعری نيز در سال ۱۳۴۳ در پی تبعيد امام به تركيه چنين سرود:
«اي ز وطن دور اي مجاهد دربند اي دل اهل وطن به مهـر تو پيوند ...
ای ز وطن دور اي امام خميني ای تو علي را يگانه پور.»
◀️سروده ديگر اين شاعر درباره امام چنين است:
«الا ای امام بحق برگزيده الا ای تو اسلام را نور ديده ...
زعيما! اماما! از ايران چه پرسـی كه سجن بزرگيست در خون طپيده ...»
◀️ همچنین كتابهايی كه در نجف اشرف از سال ۱۳۴۸ منتشر شده مانند «حكومت اسلامي يا ولايت فقيه»، «مبارزه با نفس يا جهاد اكبر»، «آوای انقلاب» و... نيز از قائد بزرگ اسلام به عنوان «امام» نام آورده است.
و سرانجام كتاب تاريخ نهضت اسلامی ايران كه در سال ۱۳۵۶ در لبنان منتشر شده است نيز به نام «بررسی و تحليلي از نهضت امام خمينی» نامگذاری شده است و در جای جای اين كتاب از آن ابرمرد تاريخ با عنوان امام نام برده است.
◀️علاوه بر اين در ماهنامه ۱۵ خرداد (دوره اول) كه تا سال ۱۳۵۴ در نجف اشرف منتشر میشد نيز با عنوان «امام خمينی» از رهبر كبير انقلاب اسلامی نام برده است.
❇️ بدينگونه روشن میشود كه عنوان «امام» براي آن رهبر محبوب ملت سابقهای ديرينه دارد و به دوران اوج انقلاب اسلامی و پس از پيروزی آن محدود نميشود.
❌ البته سخنان آقای حسن روحانی در مراسم چهلم شهادت آيت الله حاج سيد مصطفی خمينی (رحمة الله عليه) در مسجد ارک تهران نيز در زمينه رواج عمومی این عنوان در عموم مردم مؤثر بود.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.