eitaa logo
بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی
5.6هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
697 ویدیو
597 فایل
ناشر اختصاصی آثار تاریخ‌نگار انقلاب اسلامی؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی کانال رسمی @bonyadtarikh تازه های پایگاه: http://iranemoaser.ir ارتباط با مدیر کانال و خرید آثار: @nasrollahabadi
مشاهده در ایتا
دانلود
2665_31904.pdf
1.82M
شاگرد قدیـمی آیت‌الله بهجت(ره) انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش سیزدهم استفاده از محضر آیت ‌الله العظمی بهجت(ره) نیز از توفیقات ویژه آیت ‌الله مصباح بود. بررسی چگونگی روابط علمی و معنوی آیت ‌الله مصباح با فقیه و عارف نامدار معاصر، حضرت آیت ‌الله العظمی بهجت(ره)، حاوی نکات نابی است که کمتر شنیده شده است... گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش اول گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دوم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش سوم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش چهارم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنچم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش ششم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هفتم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هشتم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش نهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش یازدهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دوازدهم 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان، 24اسفند1401، صفحه 6. متن کامل 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید
1401.12.27.pdf
1.65M
شاخص‌هایی برای انتخاب استاد انتشار گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش چهاردهم مرحوم علامه مصباح بر این باور بود که درس‌ها به اشکال و سؤال نیاز دارند اما در برخی موارد ممکن است اشکال‌ها موجب عصبانیّت استاد شود و خلاف ادب تلقی شود. ایشان می‌فرمود نسبت به یکی از اساتید بزرگوارم چنین مشکلی پیش آمده بود که سؤالات مکرر بنده موجب ناراحتی ایشان می‌شد، به همین دلیل و برای حفظ احترام استاد از آن درس فاصله گرفتم...» گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش اول گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دوم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش سوم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش چهارم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش پنچم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش ششم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هفتم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش هشتم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش نهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش یازدهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش دوازدهم گزیده‌ای از «عمار انقلاب» در بخش پاورقی روزنامه کیهان/بخش سیزدهم 🗞ضمیمه: روزنامه کیهان، 27اسفند1401، صفحه 6. متن کامل 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ارزش علم و مذمت بخل و حسد 🌙ماه معنویت | گزیده‌ای از شرح احادیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری/8 🔹 و أَکثَرُ النّاسِ قِیمَةً أَکثَرُهُم عِلماً [ارزشمندترین مردم کسی است که علم بیشتر داشته باشد] این‌جا اهمیت علم را بیان می‌کند؛ البته این به معنای نادیده گرفتن ارزش تقوا و عمل و این چیزها نیست؛ در فرض تساوی افراد از جهت تقوا یا از جهت عمل یا از جهات اخلاقی دیگر، آن وقت آن کسی ارزشش بالاتر است که دانش بیش‌تری دارد. 🔸و أَقَلُّ النّاسِ قیمَةً أَقَلُّهُم عِلماً [کم‌ارزش‌ترین مردم کسی است که دانش کمتر داشته باشد] هیچ بیانی برای ارزش‌گذاری بر روی دانش به این وضوح و به این روشنی نیست. نظر اسلام این است. جامعه عالِم را اسلام می‌پسندد. همت اسلام و احکام اسلامی و نظام اسلامی در هر دوره‌ای بر تربیت عالمان و انسان‌های عالم و دانشمند گماشته شده است. 🔹و أَقَلُّ النّاسِ لَذَّةً أَلحَسُود [از میان مردم، حسود، در زندگی از همه کم‌تر لذت می‌برد] از زندگی لذت نمی‌برد -از لذات معمولی زندگی- به خاطر حسد؛ در درون او یک موریانه‌ای وجود دارد که پایه‌های راحت و تمتع او را می‌پوساند و پوک می‌کند و خراب می‌کند؛ تقصیر کسی هم نیست، مربوط به خودش است. باید با حسد در درون خود مبارزه کنیم. 🔸و أَقَلُّ النّاس راحَةً أَلبَخِیل [از میان مردم، بخیل، در زندگی از همه کم‌تر آسایش دارد] آن کسی که چیزی دارد و بخل می‌ورزد، نسبت به مال خود آن‌چنان دل‌بسته است که دائم در حال نگرانی و دغدغه است... 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
‏اسلام دین سیاست است 🔻 | 13 فروردین 🔹‏... در تمام آزادی‌ها هست. اسلام برای نجات بشر آمده است؛ چنانکه‏‎ ‎‏حضرت مسیح برای نجات بشر آمده بود، و سایر انبیا برای نجات بشر آمده بودند. اسلام‏‎ ‎‏علاوه بر اینکه بشر را در روحیات غنی می‌کند، در مادیات ‏‏[‏‏هم‏‏]‏‏ غنی می‌کند. اسلام دین ‎‏سیاست است قبل از اینکه دین معنویات باشد. اسلام همان‌طوری که به معنویات نظر‏‎ ‎‏دارد و همان‌طوری که به روحیات نظر دارد و تربیت دینی می‌کند و تربیت نفسانی‏‎ ‎‏می‌کند و تهذیب نفس می‌کند، همان‌طور ‏‏[‏‏هم‏‏]‏‏ به مادیات نظر دارد و مردم را تربیت‏ ‏می‌کند در عالم که چطور از مادیات استفاده کنند و چه نظر داشته باشند در مادیات. 🔸اسلام‏‎ ‎‏مادیات را همچو تعدیل می‌کند که به الهیات منجر می‌شود. اسلام در مادیات به نظر‏‎ ‎‏الهیات نظر می‌کند، و در الهیات به نظر مادیات نظر می‌کند. اسلام جامع مابین همه جهات‏‎ ‎‏است. و شما در روزی وارد شدید که ما به حکومت خودمان رسیدیم و همان طوری که‏‎ ‎‏اسلام معنویات را داشت، و در صدر اسلام حکومت را هم داشت الان هم به خواست‏‎ ‎‏خدای تبارک و تعالی، ما با معنویاتی که اسلام دارد روبه رو هستیم و مطیع هستیم، و در‏‎ ‎‏مادیات و در حکومت هم یک ، یک حکومت عدل؛ که حکومت‌ها تابع‏‎ ‎‏مردم باشند و حکومت‌ها برای مردم باشند نه مردم، برای حکومت‌ها. 🔹‏‎ ‎‏حکومتی است که، برایِ مردم خدمتگزار است؛ باید خدمتگزار باشد. در اسلام مابین‏‎ ‎‏اقشار ملتها هیچ فرق نیست. در اسلام حقوق همه ملت‌ها مراعات شده است: حقوق‏‎ ‎‏مسیحیین مراعات شده است؛ حقوق و زرتشتیین مراعات شده است؛ تمام افراد‏‎ ‎‏عالم را بشر می‌داند، و حق بشری برای آن‌ها قائل است؛ تمام عالم را به نظرِ محبت نگاه‏‎ ‎‏می‌کند؛ می‌خواهد عالم مستضعفین نجات پیدا کنند، می‌خواهد تمام عالم روحانی‏‎ ‎‏بشوند، تمام عالم به عالِم قدس نزدیک بشوند. اسلام برای نجات مردم بشر آمده است‏‎ ‎‏که از این علایق جسمانی آن‌ها را رها کند و به روحیات برسد. ... (13 فروردین 58، صحیفه امام، ج 6، ص 467و468) 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
🔴نفوذ در کسوت روحانیت پرونده ویژه بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به مناسبت سالروز مرگ آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری تلاش دستیار شریعتمداری برای تحمیل شورای سلطنتی به امام ماجرای شنود ساواک از منزل شخصی شریعتمداری به روایت مرحوم فیض گیلانی نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه) چه بود؟/بخش اول نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه) چه بود؟/بخش دوم نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه)چه بود؟/بخش سوم نقش آقای سیدمحمدکاظم شریعتمداری در کودتای نقاب (نوژه) چه بود؟/بخش چهارم اطلاعيه‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم درباره عدم‌ شايستگی آيت‌الله‌ شريعتمداری برای مرجعيت‌ شریعتمداری در دادگاه تاریخ+متن کتاب 🔹صوت | هشدار حجت‌الاسلام و المسلمین سید حمید روحانی در خصوص پدیده در قم 🔸آقای شریعتمداری: تمام تلاش من برای حفظ مقام سلطنت است/معتقد به آزادی همه زندانیان نیستم 📹 فیلم | حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی: آقای شریعتمداری با ساواک در جهت ضربه زدن به مبارزین و انقلابی‌ها کاملا همراه بود 🔹غائله‌آفرینی مدعی مرجعیت 🔸تلاش امام برای حفظ شریعتمداری و دست رد او به سینه امام 🔹عدم مرزبندی شریعتمداری با احزاب انحرافی 🔸پایان مدارای انقلابی 🔹سند | مشاوره آقای شریعتمداری به ساواک برای رهایی از مطالبه‌گری انقلابیون 🔸سند | پیغام باواسطه امام خمینی قدس سره الشریف به آقای شریعتمداری: از اعمال خلاف دین خودداری کن! 🔹سند | حساب خاص دفتر ویژه شاهنشاهی نسبت به آقای شریعتمداری 🔻 رسانه‌های رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
غافل‌ترین مردم کیست؟ 🌙ماه معنویت | گزیده‌ای از شرح احادیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری/9 🔹قالْ وَ أَغفَلُ النّاس مَن لَم یَتَّعِظ بِتَغَیُّرِ الدُّنیا مِن حالٍ إِلی حال غافل‌ترین مردم آن کسی است که از این تغییرات و تبدّلاتی که در عالم وجود و در میان انسان‌ها بالخصوص به وجود می‌آید موعظه نگیرد، پند نگیرد، این [شخص] غافل است. چون پُر است این دنیا از موجبات پند. 🔸و سَکَنتُم فی مَسَاکِنِ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَنفُسَهُم این آیات کریمه قرآن به کسانی که به دولت و مقامی رسیدند تذکر می‌دهد که این‌جایی که شما امروز نشسته‌اید، قبل از شما یک عده دیگری نشسته بودند، آن‌ها رفتند، شما آمدید. این تبدّل حالات است. 🔹انسان باید از این تغییر مسیر تاریخ بشر، بالا رفتن‌ها و پایین آمدن‌ها در عالم پند بگیرد. پند هم انواع و اقسامی دارد؛ یعنی فقط این نیست که انسان احساس کند که این نعمت زوال‌پذیر است -این یکی از پندها است- اگر من و شما امروز نعمتی داریم، دیگرانی هم قبل از ما بودند که این نعمت را داشتند و از آن‌ها گرفته شد. 🔸در سطح دنیا هم همین‌جور است؛ از من و شما هم این نعمت ممکن است گرفته بشود؛ تصور نکنیم [این نعمت] ابدی است، تصور نکنیم امضاشده و تضمین‌شده و قطعی است؛ این نعمت را بایستی با شکر الهی و ادای وظیفه نعمت حفظ کرد. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
شیخ محسن کدیور، مظلومیت شریعتمداری و تاریخ_سازی امریکایی!!.pdf
871.5K
انتشار یک سند تاریخی در واکنش به دفاعیات پوچ کدیور از شریعتمداری محسن کدیور همراستا با سازمان‌های امنیتی ، ، و برای پژوهش‌های تاریخی علیه انقلاب اسلامی، به پژوهش‌هایی مشغول است تا تاریخ‌سازی جدیدی را در دفاع از سیدکاظم شریعتمداری آغاز کند. این موضوع گویای آن است که این جریان بیش از آن‌که حب امثال شریعتمداری را داشته باشد، بغض امام خمینی و انقلاب اسلامی را به دل دارند لذا در این بخش به مناسبت این بحث، سندی از اسناد ساواک که نشانگر ارتباطات دوستانه آقای شریعتمداری با رژیم پهلوی است منتشر می‌گردد... ضمیمه: مقاله «شیخ محسن کدیور، مظلومیت شریعتمداری و تاریخ‌سازی امریکایی»، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره33، پاییز 1391. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
نقد اباذری و ایازی.pdf
1.09M
نقدی تاریخی بر دفاعیات عبدالرحیم اباذری از شریعتمداری تطهير عناصر مطرود و منحرف يكی از حربه‌های قديمی جريان‌های تحريف برای وارونه‌نمايی واقعيت‌های تاريخی و عوض كردن جای «جلاد و شـهيد» است. يكی از اين عناصر،كه از جانب طيف‌های انحرافی و تحريف‌گر تاريخ مورد توجه بوده، سيد محمدكاظم شريعتمداری اســت. فردی كه در عين وابستگی و دلبستگی به رژيم پهلوی خود را در كسوت انقلابی‌گری جا زده بود و در مقاطع حساس نهضت به‌كارشكنی‌های مرموز و خيانت به آرمان‌های ملت ايران دست می‌زد. اما پس از پيروزی انقلاب اسلامی در وقايع مختلف چهره حقيقی او آشكار گرديد و دادگاه تاريخ نيز محكوميت وی را ثابت كرد. ضمیمه: مقاله «دروغ‌سازان تاریخ و تاریخ دروغ‌سازان»، فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره 72-71، بهار و تابستان 1401. 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
شریعتمداری در دادگاه تاریخ.pdf
3.15M
✳️شریعتمداری در دادگاه تاریخ+متن کتاب 🔹19تیر1359 کودتای نوژه خنثی شد و مدتی بعد مصاحبه یکی از عوامل آن یعنی آقای جنجال‌برانگیز شد. 🔸ماجرای توطئه‌بار و و جنجال‌برانگیز شریعتمداری و ضربه سنگینی که از این ناحیه بر مقام والا و مقدس مرجعیت وارد شد، بار دیگر زنگ خطر را به رسائیِ غریوهای آسمانی به صدا در آورد و خطر توطئه‌های نامرئی را به آگاهان امت و عالمان متعهد و مسئول هشدار داد. 🔹به جرأت می‌توان گفت شناخت عمل‌کرد و افکار آقای شریعتمداری راه را برای ظهور و کلیه کسانی که از لباس اسلام بر چهره حکومت اسلامی چنگ می‌زنند خواهد بست. 🔸در همین راستا در سال 1361 ه.ش. کتابی تاریخی در معرفی شخصیت و کارنامه آقای شریعتمداری منتشر کرد. 🔹حجت‌الاسلام و المسلمین در این کتاب به معرفی جریان شریعتمداری، ارتباط وی با رژیم پهلوی و ساواک، جریانات به اصطلاح ملی‌گرا و البته رابطه وی با دولت کارتر پرداخته است. او برای انحراف نهضت اسلامی ملت ایران تلاش بسیاری نمود که تأسیس دارالتبلیغ و علم کردن پشتیبانی از قانون اساسی مشروطه سلطنتی دو نمونه از آن است. 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
ما بتوانیم جلوی ظلم را‏ ‏بگیریم، باید بگیریم 🔻 | 14 فروردین 🔹این‌هایی که می‌گویند که هر عَلَمی بلند بشود و هر حکومتی،[ قبل از ظهور باطل است] خیال کردند که هر‏‎ ‎‏حکومتی باشد این برخلاف انتظار فرج است. این‌ها نمی‌فهمند چی دارند می‌گویند. این‌ها‏‎ ‎‏تزریق کرده‌اند بهشان که این حرف‌ها را بزنند. نمی‌دانند دارند چی چی می‌گویند. حکومت‏‎ ‎‏نبودن، یعنی این‌که همه مردم به جان هم بریزند، بکشند هم را، بزنند هم را، از بین ببرند،‏‎ ‎‏برخلاف نص آیات الهی رفتار بکنند. ما اگر فرض می‌کردیم دویست تا روایت هم در‏‎ ‎‏این باب داشتند، همه را به دیوار می‌زدیم؛ برای این‌که خلاف آیات قرآن است. اگر هر‏‎ ‎‏روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد. این‌گونه روایت‏‎ ‎‏قابل عمل نیست. و این نفهم‌ها نمی‌دانند چی می‌گویند، هر حکومتی باشد حکومت‏‎ ‎‏[‏‏باطل‏‏]‏‏ است! بلکه شنیدم بعضی از اشخاص گفته‌اند که خوب با این وضعی که هست،‏‎ ‎‏الآن در ایران هست، دیگر ما نباید تهذیب اخلاق بکنیم؛ دیگر غلط است این حرف‌ها!‏‎ ‎‏چیزی نیست دیگر حالا؛ حتماً باید استاد اخلاق در یک محیطی باشد که همه مردم‏‎ ‎‏فاسدند، شرابخانه‌ها همه بازند و ـ عرض می‌کنم که ـ جاهای فساد همه بازند! اگر یک‏‎ ‎‏جایی باشد که خوب باشد، آنجا دیگر تهذیب اخلاق لازم نیست، نمی‌شود، باطل است!‏‎ ‎‏این‌ها یک چیزهایی است که اگر دست سیاست در کار نبود، ابلهانه بود، لکن آن‌ها می‌فهمند دارند چی می‌کنند. آن‌ها می‌خواهند ما را کنار بزنند.‏ 🔸‏بله، البته آن پر کردن دنیا را از عدالت، آن را ما نمی‌توانیم ‏‏[‏‏پر‏‏]‏‏ بکنیم. اگر‏ می‌توانستیم، می‌کردیم، اما چون نمی‌توانیم بکنیم ایشان باید بیایند. الآن عالم پر از ظلم‏‎ ‎‏است. شما یک نقطه هستید در عالم. عالم پر از ظلم است. ما بتوانیم جلوی ظلم را‏ ‏بگیریم، باید بگیریم؛ تکلیف‌مان است. ضرورت اسلام و قرآن ‏‏[‏‏است،‏‏]‏‏ تکلیف ما کرده‏‎ ‎‏است که باید برویم همه کار را بکنیم. اما نمی‌توانیم بکنیم؛ چون نمی‌توانیم بکنیم، باید او‏‎ ‎‏بیاید تا بکند. اما ما باید فراهم کنیم کار را. فراهم کردن اسباب این است که کار را نزدیک‏‎ ‎‏بکنیم، کار را همچو بکنیم که مهیا بشود عالم برای آمدن حضرت ـ سلام الله علیه ـ در هر‏‎ ‎‏صورت، این مصیبت‌هایی که هست که به مسلمان‌ها وارد شده است و سیاست‌های خارجی‏‎ ‎‏دامن بهش زده‌اند، برای چاپیدن این‌ها و برای از بین بردن عزت مسلمین ‏‏[‏‏است‏‏]‏‏. و‏‎ ‎‏باورشان هم آمده است خیلی‌ها. شاید الآن هم بسیاری باور بکنند که نه، حکومت نباید‏‎ ‎‏باشد، زمان حضرت صاحب باید بیاید حکومت. و هر حکومتی در غیر زمان حضرت‏‎ ‎‏صاحب، باطل است؛ یعنی، هرج و مرج بشود، عالم به هم بخورد تا حضرت بیاید‏‎ ‎‏درستش کند! ما درستش می کنیم تا حضرت بیاید. ... (14 فروردین 67، صحیفه امام، ج 21، ص 16و17)‏ 🔊به رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی بپیوندید:👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db
فهرست گزیده منتشر شده از کتاب «عمار انقلاب» در روزنامه کیهان 🔹کتاب «عمار انقلاب؛ حیات‌نامه فکری و سیاسی علامه محمدتقی مصباح یزدی، از هنگام تولد تا پیروزی انقلاب اسلامی(۱۳۵۷-۱۳۱۳)» در آستانه دومین سالگرد ارتحال علامه محمدتقی مصباح یزدی، توسط بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی منتشر شد. 🔸این اثر به قلم سهراب مقدمی شهیدانی نگارش یافته و در آن برای نخستین‌بار برخی‌ ناگفته‌های تاریخی و اسناد تازه‌یاب منتشر شده است که بسیاری از ابهامات تاریخی را حل و فصل می‌کند. رویکرد تبیینی و مستندنگارانه کتاب، موجب آن شده که حیات‌نامه آیت‌الله مصباح یزدی را در دل تحولات تاریخی پیرامونی روایت کند و از این رو، خوانندگان با مطالعه این اثر به اطلاعاتی گسترده دست می‌یابند که آنان را به دل تاریخ پرحادثه دهه ۴۰ و ۵۰ خواهد برد. 🔹به همین مناسبت، روزنامه کیهان برای آنکه سهمی در زنده نگه داشتن جهت‌گیری و راه این عالم برجسته داشته باشد؛ بخش‌هایی از کتاب تازه منتشر شده «عمّار انقلاب» را در صفحه پاورقی تقدیم نگاه مخاطبان گرامی کرده است. 🔻انتشار «گزیده عمار انقلاب» در روزنامه کیهان همچنان ادامه دارد و در ادامه فهرست بخش‌های منتشر شده را مشاهده می‌کنید: بخش اول بخش دوم بخش سوم بخش چهارم بخش پنچم بخش ششم بخش هفتم بخش هشتم بخش نهم بخش دهم بخش یازدهم بخش دوازدهم بخش سیزدهم بخش چهاردهم بخش پانزدهم 🔻 رسانه رسمی بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی👇 https://eitaa.com/joinchat/861732881Cb60e54e1db