💢برخورد شدید شهید سیدمصطفی خمینی با نفوذی غربزده
🔹« در تاريخ خردادماه 1349 آقاى صادق قطبزاده براى نخستين بار به #نجف آمد و در شب يكشنبه 31 خرداد ماه در منزل برادر #سيدمصطفى به سر برد. بايد تأكيد كنم، شناختى را كه ملت عزيز ايران امروز از آقاى #قطبزاده پيدا كرده است، برادر شهيد در همان يك شب از او به دست آورد و براستى دريافت كه او چه عنصر خطرناكى براى انقلاب ايران خواهد بود.
🔸گويا وضع امروز و سوءاستفادههايى را كه آقاى قطبزاده و باند او، از #انقلاب و رهبر آن به عمل آورده و سپس توطئههايى را كه عليه انقلاب و #جمهورى_اسلامى به كار گرفت با چشم دل مىديد، و از اين رو به شدت رنج مىبرد. بارها به من و ديگر برادران روحانى توصيه مىكرد كه از هرگونه همكارى و حتى ديدار با قطبزاده بپرهيزيم و خود نيز از آن شب كه قطبزاده در منزلش بود تا روزى كه به شهادت رسيد ديگر حاضر نشد كه با او روبهرو شود و تلاشهاى همه جانبۀ آقاى قطبزاده براى تنها يك ساعت ديدار و گفتگو با آن شهيد آگاه با شكست روبهرو شد
◀️و جالب آنكه آقاى قطبزاده در سال 1350 ـ كه بار ديگر راهى نجف شده بود ـ پس از ورود، ساك دستى خود را به دست يكى از افرادى كه در منزل امام كار مىكرد ـ بهنام غلامرضا ـ داد تا به منزل شهيد سيدمصطفى خمينى ببرد و به او خبر دهد كه آقاى قطبزاده به آنجا وارد خواهد شد! در حضور شهيد حاج سيد مصطفى بودم كه غلامرضا ساك او را آورد و پيام او را به آن شهيد رسانيد؛ ليكن او با عصبانيت ساك را به بيرون افكند و به غلامرضا گفت: از قول من به او بگو كه حق آمدن به منزل مرا ندارد!
🔹فرداى آن روز آقا سيدمصطفى در بيرونى منزل #امام نشسته بود، آقاى قطبزاده وارد شد و به او سلام كرد، شهيد سلام او را پاسخ داد و روى خود را از او برگردانيد و پس از لحظهاى از جا برخاست و از مجلس بيرون رفت.
اين برخورد قاطع و انعطافناپذير آن شهيد با آقاى قطبزاده براى بسيارى از افراد كه از ماهيت او آگاهى نداشتند شگفتآور بود و برخى نيز به حاج سيد مصطفى اعتراض مىكردند كه شما چگونه افراد #ماركسيست را به حضور مىپذيريد و با آنان به گفتگو مىنشينيد، ليكن از پذيرش و گفتگو با آقاى قطبزاده سر باز مىزنيد؟
🔸او پاسخ مىداد كه فرق يك ماركسيست با صادق قطبزاده، فرق #كافر و #منافق است. وقتى كه با يك ماركسيست روبهرو مىشوم مىدانم كه طرف حساب چكاره است اما در برخورد با افرادى مثل قطبزاده نمىدانم طرف حساب من كيست و چكاره است و از اين آمد و رفت چه نقشهاى در سر دارد، آنچه برايم مسلم است اين است كه قطبزاده و قطبزادهها در راه #خمينى نيستند و به روحانيت ايمان ندارند و خلاصه آدمهاى مرموزى به نظر مىآيند و لذا ترجيح مىدهم كه اصلاً از هرگونه تماس و مذاكرات با اينگونه افراد پرهيز كنم تا از شرّشان درامان باشم.»(نهضت امام خمینی ج2 ص591-590)
✳️پینوشت:
حوزه علمیه به عنوان مرکز تصمیمسازی و فرماندهی عمومی همواره مورد توجه #نفوذیهای_منافق بوده و هست. گرچه امروز نیز قطبزادهها و #پادوهای_میدانیشان در حوزه مقدسه قم حضور دارند اما #سیدمصطفیها نیز زندهاند و قطعا نخواهند گذاشت اهداف شوم لیبرالمسلکهای منافق در قم و نظام اسلامی محقق شود و تاشناسایی و محاکمه و کوتاه کردن دست همه نفوذیها به روشنگریهای خود ادامه خواهند داد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢 مبارزه از زندان
✳️ولادت حضرت امام موسی کاظم علیهالسلام
🔹« ائمه ما- عليهم السلام- كه همهشان كشته شدند، براى اين [بود] كه همه اينها مخالف با #دستگاه_ظلم بودند. اگر امامهاى ما تو خانههايشان مىنشستند و عرض مىكنم، آنطورى كه اينها مىگويند ... مردم را دعوت مىكردند به #بنى_اميه و #بنى_عباس؛ اينها كه محترم بودند، روى سرشان مىگذاشتند آنها ائمه ما را، لكن آنها مىديدند هر يك از [ائمه] حالا كه نمىتواند لشكركشى كند، از باب اينكه مقتضياتش فراهم نيست، دارد زيرزمينى اينها را از بين مىبرد اينها را مىگرفتند، حبس مىكردند.
🔸ده سال در حبس آنها بودند. براى نماز و روزه بود كه حبس كردند #حضرت_موسى_بن_جعفر را؟ چون نماز مىخواند؟ چون روزه مىگرفت؟ چون مردم را دعوت مىكرد به [پيروى از] #هارون_الرشيد و ... [كه] شما برويد و با آنها بسازيد؟ هر چه آنها ظلم مىكنند شما حرف نزنيد؟! يا قضيه اين نبوده است آنها از باب اينكه مىديدند اين خطرناك است براى دولت خطرناك است، براى قدرتها اينها خطرناك بودهاند براى اينها؛ از اين جهت، اين طور شد كه آنها را حبس كردند، كشتند، [اذيت] كردند، تبعيد كردند.» (صحیفه ج4 ص21)
#میلاد_امام_موسی_کاظم
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢ثروت؛ ابزار یا هدف؟
🎙30تیر1398 #مقام_معظم_رهبری در آستانه شهادت شهیدان رجایی و باهنر با #رئیس_جمهور و سایر دولتمردان دیدار داشتند و بیانات مهمی را در دو محور « #اقتصاد » و « #فرهنگ » داشتند. ایشان در بخش اقتصادی سخنان خود؛ پس از تبیین راهکارهای کلان #پیشرفت_اقتصادی کشور به هدف نبودن «ثروت» از دیدگاه اسلام اشاره کردند و فرمودند:
🔹« از نظر اسلام، صِرفِ ثروتمند شدن کشور، مطلوب نیست بلکه هدفِ پیشرفت اقتصادی، تأمین #عدالت_اجتماعی و ریشه کن کردن #فقر است وگرنه مانند کشورهای پیشرفته ای مثل #آمریکا می شویم که #طبقات_ضعیف همچنان مشکلات عمیقی دارند.»
◀️این نکته ژرف و بسیار مهمی است که در وصیتنامه سیاسی-الهی امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف نیز تبیین شده است:
🔸« وصيت من به مجلس و شوراى نگهبان و #دولت و #رئيس_جمهور و شوراى قضايى آن است كه در مقابل احكام خداوند متعال خاضع بوده؛ و تحت تأثير تبليغات بىمحتواى #قطب_ظالم_چپاولگر_سرمايهدارى و قطب ملحد اشتراكى و كمونيستى واقع نشويد، و به مالكيت و سرمايه هاى مشروع با حدود اسلامى احترام گذاريد، و به ملت اطمينان دهيد تا سرمايه ها و فعاليتهاى سازنده به كار افتند و دولت و كشور را به خودكفايى و صنايع سبك و سنگين برسانند.
🔹و به ثروتمندان و پولداران مشروع وصيت مىكنم كه #ثروتهاى_عادلانه خود را به كار اندازيد و به فعاليت سازنده در مزارع و روستاها و كارخانه ها برخيزيد كه اين خود #عبادتى_ارزشمند است.
🔸و به همه در كوشش براى #رفاه_طبقات_محروم وصيت مىكنم كه خير دنيا و آخرت شماها رسيدگى به حال محرومان جامعه است كه در طول تاريخ ستمشاهى و خان خانى در رنج و زحمت بوده اند. و چه نيكو است كه طبقات تمكندار به طور داوطلب براى زاغه و چپرنشينان مسكن و رفاه تهيه كنند. و مطمئن باشند كه خير دنيا و آخرت در آن است. و از انصاف به دور است كه يكى بىخانمان و يكى داراى آپارتمانها باشد.»(صحیفه ج21 ص445)
✳️از دیدگاه اسلام ثروت صرفا ابزاری برای پیشبرد اهداف بندگی است و نه راهی برای برتریجویی. این نکتهای است که نظام سرمایهداری غرب و #دولتهای_اشرافی که در دایره جهانی شدن و #توسعه_غربی میاندیشند توانایی درک و همراهی با آن را ندارند.
امید است با بصیرت هرچه بیشتر؛ #دولت_جوان_و_انقلابی در عرصه اجرایی کشور فعال شود تا رشد حقیقی کشور و نابودی فقر و محرومیت را بیش از پیش مشاهده کنیم.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢دادستان دلسوز
⚫️به مناسبت شهادت شهید لاجوردی
🔆محمدعلی امانی فرزند مرحوم حاج سعید امانی، از یاران و همکاران #شهید_سیداسدالله_لاجوردی میگوید:
🔹«یادم هست که فردی اظهار میکرد که #کمونیست است و در زندان هم بسیار بر این مسأله تأکید داشت. شهید لاجوردی به او میگفت که تو در واقع #مسلمان هستی و ظاهرا این ادعا را میکنی. شاهد بودم که حدودی دو ماه، ساعتها پس از اتمام کارش در زندان میماند و با او صحبت میکرد و همه ادلههایی را که به او ثابت میکرد که مسلمان است، برایش مطرح میساخت و گاهی تا پاسی از شب با او صحبت میکرد.
🔸او پس از صحبتهای زیادی که با شهید لاجوردی داشت، به این اعتقاد رسید که مسلمان است و شهادتین گفت. شهید لاجوردی تا زمانی که آن فرد به این اعتقاد نرسید، همه توانش را به کار گرفت تا او را به مسیر اصلی برگرداند و همه وقتش را میگذاشت و برایش هیچ فرقی نمیکرد که در موقعیت دادستانی هست یا جای دیگر، در دوره تصدی #دادستانی_انقلاب، هر هفته برای زندانیها مراسم مختلف مذهبی داشتیم.»(روزگار قائممقامی ص178-177)
✳️پینوشت:
مدعیان آزادفکری از #اصلاحطلب و #اعتدالی همواره نظام را متهم می کنند به اینکه انحرافات عقیدتی و سیاسی را با عکس العمل سخت و خشونت بار پاسخ می دهد. اما تاریخ پرافتخار نظام اسلامی نشان داد که #جریان_انقلابی در کشور؛ لاجوردیها را دارد که حتی برای مجرمان (ولو مجرمان امنیتی) نیز دلسوزی می کند و تلاش می کند با کار فکری-فرهنگی آنان را به مسیر صحیح بازگرداند.
◀️آری؛ جریان انقلابی لاجوردی ها را دارد و البته #جریان_ضدانقلاب و به اصطلاح روشنفکر نیز #اکبرپونزها را داشته که جواب انحرافات اجتماعی را با پونزچسبانی می دادند.
جریانات #غربزده و شبه روشنفکر بهتر است پیش از متهم نمودن #جبهه_انقلاب؛ تاریخ را مطالعه کند تا دانسته یا ندانسته خطاهای هم قطاران خود را به دیگران نسبت ندهد.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢کوتاه در مورد عافیتطلبیهای جریان غربزده
🔹« #اللهيار_صالح ( از مسؤولین رضاخانی و عضو #جبهه_ملی ) در سال 1316 بنا به فرمان #رضاخان در رأس هيأتى سفرى به #شوروى كرد و در مرداد 1320 نيز از سوى رضاخان مأمور شد كه به امريكا سفر كند.
🔸او به همراه دكتر #تقى_نصر و #حسين_نواب بر آن شد كه از راه خراسان، زاهدان و هندوستان به سوى #آمريكا حركت كند. نامبردگان در سوم شهريور 1320 به مشهد رسيده بودند كه خبر هجوم #متفقين به ايران و سقوط رژيم رضاخان را دريافت كردند؛ با اين وجود به مسافرت خود به سوى امريكا ادامه دادند و در آن روزگار سيهبارى كه ايران در اشغال بيگانگان بود و ملت ستمديدۀ ايران با گرسنگى و نادارى دست و پنجه نرم مىكردند و شمارى از شدت گرسنگى جان مىباختند، اللهيار صالح و همراهان او در #نويورك زيستند تا اوضاع ايران آرام شد...
🔹اللهيار صالح آنگاه كه فرمان وزارت دارايى را از سوى محمدرضا پهلوى به وسيلۀ سفير ايران در امريكا دريافت كرد به ايران بازگشت.»(نهضت امام خمینی ج3 ص67)
✳️پینوشت:
کارنامه #جریان_غربزده؛ موسوم به #روشنفکر در ایران نشان میدهد که سران آن برخلاف ادعاهای خوشجلوهشان نه #آزادیخواه بودند و نه #ملیگرا . آنها بر محور قدرت حرکت میکردند و گاه چکمهبوس رضاخان دیکتاتور بودند و گاه دستبوس فرزندش محمدرضا و در هنگام خطر نیز مردم خود را تنها میگذاشتند و در آمریکا مشغول زندگی خود میشدند و وقتی خونها ریخته میشد و خطرها برطرف میشد به وطن بازمیگشتند و مسؤولیتی میگرفتند و تعیشی میکردند.
◀️غربزدگان فعلی نیز فرزندان همان #ماسونها و شبهروشنفکران رضاخانیاند. کسانی که در اوج #مبارزات_انقلابی سر از دانشگاههای #آمریکا و #اسکاتلند درمیآورند و در کوران جنگ نهایتا سمتی در سازمان ملل و نهادهای بیخطر میگرفتند.
❇️کشور ما در چند دهه اخیر صحنه تقابل دو جریان عمده است: جریان راحتطلب غرباندیش و جریان مسلمان، فداکار و وطندوست. امید است با بصیرت هرچه بیشتر جریان دوم در عرصههای حساس تقنینی و اجرایی و... حضور یابد و پیشرفت اسلامی و ملی را بیش از پیش تضمین کند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
خوانش مقاله الف لام خدمت یا خیانت بخش اول.mp3
9.68M
🔻🔻مقاله صوتی🔻🔻
◀️از چاپ کتاب #الف_لام_خمینی ماههاست میگذرد و این کتاب که در حد امکان به تبلیغ ضمنی برای #حسن_روحانی پرداخته است؛ از عناوین و بهرههای مختلف دولتی بهرهمند گشته است.
⬅️این کتاب که آکنده از تحریفات علیه امام خمینی قدس سره است تا کنون در دو نوبت توسط حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی نقد شده بود:
🔹مقاله اول نقد الف لام خمینی:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/486
🔹مقاله دوم نقد الف لام خمینی:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/487
🔹همچنین شما میتوانید فهرست بخشی از تحریفات و اشکالات این کتاب را با یادداشت زیر مشاهده کنید:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/417
📚اکنون؛ و در شماره اخیر فصلنامه علمی-تخصصی پانزده خرداد نیز این کتاب به بوته نقد گذاشته شده و بخش سوم از سلسله مقالات انتقادی رئیس بنیاد تاریخپژوهی در این فصلنامه به چاپ رسیده است.
🏢بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-واحد قم نظر به اهمیت پیشگیری از تحریف سیره و اندیشه امام؛ مقاله اخیر را که به روشنگری در خصوص روابط نویسنده #الف_لام_خمینی با دولت آقای #حسن_روحانی، و سایر ویژگیهای پیدا و پنهان این کتاب میپردازد به صورت صوتی در اختیار مخاطبان قرار خواهد داد تا قدمی در راستای وظیفه حراست از مکتب و #راه_امام برداشته باشد.
🎙الف لام؛ خدمت یا خیانت/بخش سوم. حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی. فصلنامه تخصصی پانزده خرداد. شماره 59-58.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
🔆مباهله؛ روز بصیرت و روشنگری انقلابی
◀️« پیامبر اسلام صلّیاللهعلیهوآلهوسلّم در روز مباهله، به منظور #روشنگری مردم و شاخصسازی برای #حق و #باطل، عزیزترین انسانها را به صحنه آورد و در روز عاشورا نیز امام حسین علیهالسلام برای بیان حقیقت و روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را به وسط میدان آورد و با گفتار و عمل و با پرداخت هزینهای سنگین، به ابلاغ حقیقت پرداخت.»(۱۳۸۸/۰۹/۲۲-بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از طلاب و روحانیون)
✳️این سخن مقام معظم رهبری در آذر ماه سال هشتاد و هشت و در کوران #فتنه آن سال ایراد شد. آن هم در جمعی از طلاب و #روحانیون که میبایست علمدار روشنگری در عرصههای مختلف سیاسی و اجتماعی باشند.
🔹پیش از انقلاب روحانیت طبقهای پیشگام در این عرصه بود که با هزینهکرد از عزیزترینِ عزیزان خود به میدان آمد و با گفتار و عمل و با پرداخت هزینهای سنگین به ابلاغ حقیقت پرداخت.
🔸امید است امروز نیز در #گام_دوم_انقلاب این هزینه از جانب فضلا و علمای متعهد انقلابی بیش از پیش داده شود و گامی محکم برای تحقق دولت، جامعه و در نهایت تمدن اسلامی برداشته شود.
#مباهله
#روز_مباهله
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
✳️تئاتر مشترک آمریکا و آمریکاپرستان
💢کوتاه در مورد سخنان حاشیهساز آقای رئیس جمهور
◀️روز گذشته، چهارم مرداد آقای #حسن_روحانی در مراسم ارائه دستاوردهای دولت در توسعه زیر ساختهای روستایی گفت:
🎙« اگر بدانم شرکت در جلسه ای ایران را آباد می کند، دریغ نخواهم کرد.» که تقریبا تمام تحلیلگران و عموم شنوندگان این کلمات را بر تمایل آقای روحانی به برقراری مذاکره با دولت آمریکا نمودند.
❓اما با توجه به اینکه #برجام_هستهای ثمر خاصی برای ملت نداشت و شخص رئیسجمهور مذاکره با این دولت را دیوانگی تلقی کرده است سؤال اینجاست که هدف از بیان این سخنان چیست؟
🔹باید اندکی به گذشته باز گردیم جایی که برجام به عنوان فتحالفتوح از جانب دولت مطرح و هدایا و جوایز سنگینی نیز بین اعضای دولت دست به دست شد و بعد یکباره آن فتحالفتوح توسط آمریکا متوقف و برجام توسط آنها پاره شد و امروز میبینیم همان کسی که برجام را پاره کرده خود پیشنهاد برقراری ارتباط مجدد و مذاکره مستقیم را میدهد.
⁉️سررشته این اتفاقات به ظاهر بیربط چیست و ریشه رفتار آمریکا چیست؟ پاسخ در چند کلمه این است: آمریکا و آمریکاپرستان داخلی پس از عقد برجام 1 به دنبال بستن برجام 2 و 3 هستند و این صحنهگردانیها نیز باید در همان راستا تحلیل شود:
🔸« جان کری در آن زمان گفته بود که برجام مرحله اول اقدامات آمریکا است و برنامههای بیشتری در دستور کار آمریکا قرار دارد. آمریکا اگر قرار است که قدم دوم را تحقق ببخشند، باید قدم اول را فتحالفتوحی برای ایران بیان کنند و جنگ زرگری را برای لغو برجام راه بیاندازند تا در قدم بعدی توسط همین دولت برجام دوم اتفاق بیافتد.»(حجتالاسلام و المسلمین سیدحمید روحانی 1396/7/18)
💢آیا برجام 2 و 3 توسط ترامپ-روحانی بسته خواهد شد؟! با بصیرت مردم و #روشنگری_جبهه_انقلاب هرگز این اتفاق نخواهد افتاد امّا هرچه هست چه ترامپ و چه روحانی و دولتش به نمایش تبلیغاتی برای انتخابات آتی نیاز دارند. حال سناریوی نمایش تحریم صوری ظریف باشد یا سخن از پیشرفت مذاکره با اروپا و احتمال مذاکره با آمریکا.
@Bonyadtarikh
بنياد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
💢دستاورد بزرگ آمریکا در برجام
⚫️خسارت بزرگ برجام به ملت ایران
💢دروغ برخی شخصیتهای دولتی در مسیر برجام
⚫️برنامه آمریکا و آمریکاپرستان داخلی برای اجرایی کردن برجام 2و3
◀️سخنرانی حجتالاسلام و المسلمین #سیدحمید_روحانی و تبیین محورهای فوق- 1396/7/18 در جمع جوانان گرگان:👇👇
🔹🔸https://b2n.ir/08010
🔆بازنشر به مناسبت سخنان حاشیهساز و جدید #حسن_روحانی پیرامون مذاکره با آمریکا
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
2. خوانش مقاله الف لام خدمت یا خیانت بخش دوم .mp3
9.12M
🔻🔻مقاله صوتی/بخش دوم🔻🔻
الف لام خمینی؛ کتابی که با شیوهای عجیب به کتاب سال جمهوری اسلامی بدل شد. کتابی که تحریفهای مهلکی علیه شخصیت #امام_خمینی اعلی الله مقامهالشریف و البته حمایتهای ضمنی از #رئیس_دولت_اعتدال دارد.
❇️از این کتاب فراوان گفتیم و نوشتیم:
🔹مقاله اول نقد الف لام خمینی:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/486
🔹مقاله دوم نقد الف لام خمینی:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/487
◀️مقاله سوم نقد این کتاب در فصلنامه اخیر پانزده خرداد به چاپ رسید که پس از چندی بخش اول آن به صورت صوتی درآمد و عرضه شد:
🔹🔸https://eitaa.com/bonyadtarikh/681
اکنون بخش دوم از مقاله صوتی آماده عرضه است. امید است با آگاهی و بصیرت هرچه بیشتر جریان انقلاب جلوی هرگونه تحریف در خصوص شخصیت و سیره امام خمینی اعلی الله مقامه الشریف گرفته شود.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.